Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Email programma online

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Bestaat er een programma als Thunderbird van Mozilla, welke volledige online werkt?

Ik dacht eerst dat ditt misschien met office online zou werken, maar als ik de website goed begrijp kun je de emailberichten en adresboek niet delen.

Ik heb op een website wel iets gevonden over het installeren van Thunderbird op een online server, maar snapte er heel weinig van, bovendien was het artikel uit 2010.

Waar het mij om gaat is dat ik de vele e-mail accounts die ik heb kan bekijken in 1 programma. Maar dat ik dit programma wel op diverse plekken kan bekijken.

Op dit moment heb ik Thunderbird op kantoor geïnstalleerd en bekijk ik mijn e-mail via team viewer.
Op zich wel een werkende methode, alleen moet de pc op kantoor dus altijd aan staan.

Uit principe wil ik niet met programma's van google werken, om de pure reden dat ik de inhoud van mijn e-mailberichten niet met google wil delen.

Wie heeft er een idee? Het hoeft niet een gratis programma te zijn.

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 14-01-2018 19:59)

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Zomaar iemand schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:31:
[...]

Ik wil geen gebruik maken van de diensten van google

[...]

Dan ga ik he toch nog een keer proberen, ik kreeg het na een behoorlijke tijd puzzelen eerder niet voor elkaar.

[...]

Dat kan ik niet. Mijn hoster gebruikt trouwens roundcube. Ik weet niet of hij een oude versie gebruikt, maar het is echt verschrikkelijk. Op een mobiele telefoon of tablet is het programma niet te gebruiken omdat grote delen van het scherm niet te zien zijn.

[...]

De afbeelding werkt niet helemaal, denk ik, maar ik ga het nog een keer proberen met outlook.
Roundcube en Squarrel blinken inderdaad niet uit in mooie thema's, al kan je wel zelf een responsive thema installeren - waardoor het beter werkt.

Outlook (online, niet de software zelf op je desktop) is wellicht het beste.

Onder settings (tandwiel) kan je gewoon pop3 / imap4 accounts toevoegen die daarna (naar keuze) in een folder worden opgeslagen.

Als je ook de smtp-instellingen overneemt, kan je 'zelfs' mailen uit naam van die emails zonder dat de ontvanger ziet dat het via Outlook is gegaan.

Let wel : pop3 = je mail blijft altijd in Outlook staan, ook als je het - elders - uit de mailbox gooit.

imap4 = een 100% sync van je email, dus als je het op je telefoon verwijdert, is het ook weg bij Outlook...

- edit - besef me ineens een hele oude oplossing, die ik in de jaren '90 van de vorige eeuw gebruikte...

https://mail2web.com/?lid=0&il=1

Je kan hier al je mail checken en ook een (gratis) account aanmaken, waardoor je mail 1 op 1 daar wordt doorgezet...

Het ziet er niet uit, maar heeft me - toen - aardig wat keren gered omdat ik niet via usb-stick of desktop bij mijn mail kon...

Is wel Amerikaans, dus je geeft het deels uit handen - maar kan een life-saver zijn...

[Voor 14% gewijzigd door deathgrunt op 14-01-2018 19:40]

Alle reacties

• Zomaar iemand
  • Niet online
quote:
NielsNL schreef op zondag 14 januari 2018 @ 05:03:
Om hoeveel accounts gaat het, en op hoeveel computers wil je kunnen kijken? Outlook.com lijkt me niet zo'n verkeerde oplossing. Of misschien met een portable versie (USB-stick) van Thunderbird werken.
De protable versie heb ik even geprobeerd, maar ik ben te chaotisch en laat die usb stick steeds overal liggen.

Ik wil het kunnen kijken vanaf 4 computers.

Ik kreeg het met outlook niet voor elkaar omdat ik dan voor elke computer een nieuwe versie moet aanschaffen.
En 10 euro per maand uitgeven om mijn mail te kunnen kijken vind ik wat veel. Dan kan ik beter de pc laten draaien.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry voor de onduidelijkheid.
Het gaat om een hele berg e-mailadressen.
Waarvan een aantal van de websites, 3 gmail adressen en 1 live adres.
Nu worden die laatste 4 zelden gebruikt, alleen als ik om wat voor reden dan ook geen e-mail kan versturen naar een klant. (verkeerde instellingen office, streng spamfilter etc.)

Ik kan wel de e-mailadressen via IMAP benaderen, maar dan moet ik nog steeds op alle accounts apart inloggen. Daarom vind ik Thunderbird zo fijn. 1 mappenstructuur, 1 adresboek en makkelijk kunnen wisselen van e-mailaccount

• Zomaar iemand
  • Niet online
quote:
Jeffrey v. Hees schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:52:
In Gmail kun je ook meerdere inboxen (POP/IMAP) toevoegen. Misschien is dit wat je zoekt?
Ik wil geen gebruik maken van de diensten van google
quote:
deathgrunt schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Exact... ik heb gewoon een xxxxxxxxxxxxx@outlook.com account (gratis) en ping daar naar iets van drie andere pop3 / imap accounts die volledig los staan van outlook.

Elk account heeft een eigen mapje en synched om het kwartier, ofzo...

Het is dus niet real-time, wellicht doet Google dat beter? maar werkt goed... zo archiveer ik al jaren alle mails...
Dan ga ik he toch nog een keer proberen, ik kreeg het na een behoorlijke tijd puzzelen eerder niet voor elkaar.
quote:
- edit - en als je handig bent, host je zo'n oplossing zelf...

https://roundcube.net/

https://squirrelmail.org/
Dat kan ik niet. Mijn hoster gebruikt trouwens roundcube. Ik weet niet of hij een oude versie gebruikt, maar het is echt verschrikkelijk. Op een mobiele telefoon of tablet is het programma niet te gebruiken omdat grote delen van het scherm niet te zien zijn.
quote:
Markimoo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:11:
In mijn Outlook 2016 heb ik meerdere email adressen, geen problemen mee.
[afbeelding]
Nee je krijgt niet de volledige adressen.
De afbeelding werkt niet helemaal, denk ik, maar ik ga het nog een keer proberen met outlook.

• Zomaar iemand
  • Niet online
quote:
Markimoo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:11:
In mijn Outlook 2016 heb ik meerdere email adressen, geen problemen mee.
[afbeelding]
Nee je krijgt niet de volledige adressen.
Ik zie alleen dit

https://tweakers.net/ext/f/JfTeJu2ZodP8WapNbPt71Tpk/thumb.png
quote:
deathgrunt schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:37:
[...]

Roundcube en Squarrel blinken inderdaad niet uit in mooie thema's, al kan je wel zelf een responsive thema installeren - waardoor het beter werkt.

Outlook (online, niet de software zelf op je desktop) is wellicht het beste.

Onder settings (tandwiel) kan je gewoon pop3 / imap4 accounts toevoegen die daarna (naar keuze) in een folder worden opgeslagen.

Als je ook de smtp-instellingen overneemt, kan je 'zelfs' mailen uit naam van die emails zonder dat de ontvanger ziet dat het via Outlook is gegaan.

Let wel : pop3 = je mail blijft altijd in Outlook staan, ook als je het - elders - uit de mailbox gooit.

imap4 = een 100% sync van je email, dus als je het op je telefoon verwijdert, is het ook weg bij Outlook...

- edit - besef me ineens een hele oude oplossing, die ik in de jaren '90 van de vorige eeuw gebruikte...

https://mail2web.com/?lid=0&il=1

Je kan hier al je mail checken en ook een (gratis) account aanmaken, waardoor je mail 1 op 1 daar wordt doorgezet...

Het ziet er niet uit, maar heeft me - toen - aardig wat keren gered omdat ik niet via usb-stick of desktop bij mijn mail kon...

Is wel Amerikaans, dus je geeft het deels uit handen - maar kan een life-saver zijn...
Microsoft is ook uit de VS, dus daarmee ben je toch ook al de grip kwijt.

[Voor 60% gewijzigd door Zomaar iemand op 14-01-2018 19:48]

• Zomaar iemand
  • Niet online
quote:
Icephase schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:53:
Pffffff.... geen "diensten" van Google willen gebruiken maar wél 3 gmail-accounts hebben? Beeeeetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet?
Helaas blokkeerd gmail nog wel eens tijdelijk een emailadres, dus dan kun je niet anders als je toch je klant wil bereiken, dus voor die paar keer per jaar kan ik helaas niet anders, als er een andere oplossing zou zijn zou ik die zeker gebruiken.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nee ze blokkeren de server.
Na een email naar de hoster is het vaak na een paar uur opgelost. Helaas wachten mijn klanten niet zo lang. Dus in afwachting daarvan, gaat het dan via gmail.

IMAP gaat het hem niett worden, daarvoor heb ik veel te veel e-mail berichten met tekeningen, foto's etc., dat kost me veel te veel dataopslag.

Ik ben nu aan het puzzelen met outlook, ook even kijken wat mij dat per maand zou gaan kosten, ook met het oog op de meerdere werkplekken die we aan het maken zijn.
dat in vergelijking met een pc die gewoon altijd aan staat,

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik moest het even opzoeken op internet. Maar het zit dus in het office pakket.(alleen niet in de trial), maar als ik de informatie zo lees is dit wel te hoog gegrepen voor mij. Vooral als je bedenkt dat je me niet eens lukt om outlook goed werkend te krijgen.

En als ik het goed begrijp moet een server altijd draaien, het lijkt me in dat geval makkelijker om het te houden zoals het nu is, namelijk via teamviewer. Dan moet de pc ook altijd aan staan, maar kan ik wel gebruik maken van de kennis achter Thunderbird, mijn firewall en mijn virusscanner.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True