Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
werken

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer €5000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
URL HP configurator VS.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen HP Z4 G4

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Totaalprijs in €

Ga je overklokken? neen
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Opties van HP op vnd. type

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Beste prijs en leveringsvoorwaarden, waarborgopties in belgië

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:20
Waarom bel je hp niet gewoon even?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-06 13:32
Waarom via HP? Zelf bouwen is veel leuker en goedkoper! En wat houdt werken in? Anders zou je voor een simpele I3 build kunnen gaan met iGPU."

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 110,21€ 110,21
1Gigabyte Z370P D3€ 99,-€ 99,-
1Fractal Design Define S€ 73,89€ 73,89
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 95,53€ 95,53
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,50€ 133,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,13

Of een AMD variant, vereist echter wel een GPU:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 102,50€ 102,50
1MSI B350 PC Mate€ 83,01€ 83,01
1MSI GeForce GT 710 1GD3H LP€ 34,-€ 34,-
1Fractal Design Define S€ 73,89€ 73,89
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 95,53€ 95,53
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,50€ 133,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,43

[ Voor 124% gewijzigd door samtoxie op 12-01-2018 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:21

Sweatleek

404: Member Not Found

Gaardenier schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:52:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
werken
Kan je ook gaan doen op een pentium 4 8)7 iets specifier mag wel. Als je niet wil/mag zeggen zeg dan gewoon dat je cpu rekenkracht of videobewerken doet ect. anders kunnen we niet echt iets aanraden.
samtoxie schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:03:
Waarom via HP? Zelf bouwen is veel leuker en goedkoper! En wat houdt werken in? Anders zou je voor een simpele I3 build kunnen gaan met iGPU."
Als meneer 24/7 moet kunnen werken en geen seconden offline kan zijn is een prebuild van HP tog beter omdat je maar 1 aanspraak punt heb je met dit sort machines krijg je er vaak "volgenden dag staat er een monteur op de stoep "garantie :) naast dat het makkelijker is

[ Voor 42% gewijzigd door Sweatleek op 12-01-2018 19:51 ]

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Gaardenier het is handig (verplicht :p ) om een beetje context te geven. Wat voor werk doe je, wat voor applicaties, wat doe je daar precies in. Wat betekent uitval voor je. Waar werk je nu op. etc.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:49

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

waarom kies je voor de amerikaanse HP congifgurator? je woont toch niet in de VS en waarom zo kieskeurig voor dat workstation
zelf bouwen is leuker
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7920X (Boxed)€ 1.099,-€ 1.099,-
1Asus Prime X299-Deluxe€ 395,-€ 395,-
1HP NVIDIA Quadro P5000 (16-GB) grafische kaart€ 2.495,07€ 2.495,07
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 124,-€ 124,-
1Fractal Design Meshify C€ 84,91€ 84,91
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1G.Skill Flare X F4-2400C15D-32GFX€ 295,-€ 295,-
1Corsair RM750x Zwart€ 107,29€ 107,29
1Samsung 850 EVO 1TB€ 292,90€ 292,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.944,12

gezien jouw keuze voor een workstation met intel xeon weet ik dat je autoCAD zal doen ofzo. Maar waar komt die kieskeurigheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
.Maarten schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:03:
Waarom bel je hp niet gewoon even?
Doe ik al sinds sept 2017.
Tot gisteren nog steeds geen configurator te vinden in Europa, laat staan in belgië.
In Nederland biedt CADstunter wél wat voorgemonteerde dingen aan, maar ook geen (zelf)configuratie mogelijk.
Ze bestelden dus hoogstwaarschijnlijk een beperkte hoeveelheid en bieden die aan "as build for ..." .
Aangezien het over nogal wat geld gaat, wil ik ook wel graag wat vergelijken. Momenteel niet zo erg mogelijk dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaardenier op 14-01-2018 01:32 . Reden: aanvulling ]

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Sweatleek schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Kan je ook gaan doen op een pentium 4 8)7 iets specifier mag wel. Als je niet wil/mag zeggen zeg dan gewoon dat je cpu rekenkracht of videobewerken doet ect. anders kunnen we niet echt iets aanraden.

[...]

Als meneer 24/7 moet kunnen werken en geen seconden offline kan zijn is een prebuild van HP tog beter omdat je maar 1 aanspraak punt heb je met dit sort machines krijg je er vaak "volgenden dag staat er een monteur op de stoep "garantie :) naast dat het makkelijker is
Ik had reeds een uitvoerige afweging over al dan niet een zelfbouw of een merkrekenaar, hier op dit forum. Ondertussen wachtte ik af hoe het zou lopen met HP's nieuwe serie Z4 G4, Z6 G6, Z8 Z8 G8, enz. Van de Z4-G4 zijn ondertussen specs verschenen en ik wacht nog steeds tot ik ergens een belgisch, Nederlandse of Europese site vind waar ik zelf de opties kan van configureren. Dat is eigenlijk de vraag. Of moet ik een nieuw HP werkstation in de VS bestellen?
Wellicht kennen jullie een site die ik niet kan vinden?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:49

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

waarom kijk je niet naar andere workstations en naar custom workstations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Heb reeds aardig wat custom- en andere werkstations gekocht, in elkaar gestoken, afgedankt, enz. Ditmaal wil ik een merkcomputer kopen en ben gestart met de Intel Xeon W pcu als uitgangspunt.
Toevallig kreeg ik gisteren bericht van een insider dat HP eindelijk de nieuwe Z4-G4 gaat voorstellen in Leuven. Dit, enkel voor een resellers publiek:

"New Z launch on tuesday 6 february from 09.30 to 16.00 in Leuven.
Registration necessary".

Tot heden nog geen enkel ander teken van leven ivm een HP configurator waar deze Z toestellen op voorkomen, uitgezonderd de VS.
Ook nog geen prijzen. Waarschijnlijk maar eerst ná de officiële voorstelling aan de belgische verkopers.
Daarom vermoed ik, dat rond dezelfde tijd een gelijkaardige gebeurtenis zal plaatsvinden ergens in NL. Wellicht lichten jullie me dan in?
Benieuwd dus.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dell en Lenovo maken ook workstations. In ieder geval bij Dell kun je je lol op met configureren. http://www.dell.com/nl-nl...ations/precision-desktops

Verder heb ik nog geen concreet antwoord gezien op de vragen waarom je per se voor een merk wil gaan en waar je het systeem voor gaat gebruiken.

Als je enkel een HP Z4 G4 wilt zul je denk ik erg weinig aan ons hebben, dan moet je die namelijk gewoon kopen zodra die uit is.

[ Voor 5% gewijzigd door tdw op 19-01-2018 08:47 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Ik ben wel geïnteresseerd in andere toestellen.
Kan iemand me wijzen op welke manier ik bv. Dell, Lenovo, enz.-alternatieven kan vinden voor een HP Z4 G4 met Intel Xeon W 2125 ?
Het lijkt me dat niemand veel moeite doet om werkstations van verschillende merken te vergelijken. Al zeker de merken zélf niet.
Nog steeds graag hulp hiervoor.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon Ronald
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-12-2024
Vraag anders eens bij Redable of kijk op hun website. Ik heb hier laatst een nieuwe HP ProBook 450 G5 zelf samengesteld, misschien dat ze dit ook doen voor workstations?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Gaardenier schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:22:
[...]

Ik had reeds een uitvoerige afweging over al dan niet een zelfbouw of een merkrekenaar, hier op dit forum. Ondertussen wachtte ik af hoe het zou lopen met HP's nieuwe serie Z4 G4, Z6 G6, Z8 Z8 G8, enz. Van de Z4-G4 zijn ondertussen specs verschenen en ik wacht nog steeds tot ik ergens een belgisch, Nederlandse of Europese site vind waar ik zelf de opties kan van configureren. Dat is eigenlijk de vraag. Of moet ik een nieuw HP werkstation in de VS bestellen?
Wellicht kennen jullie een site die ik niet kan vinden?
http://store.hp.com/Nethe...e-your-workstation#config

gevonden met zoekopdracht 'hp configurator'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon Ronald
HP heeft de nieuwe line-up nog niet bijgewerkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Zou het kunnen dat ze, niettegenstaande de nieuwe reeksen in de schappen staan, ze momenteel trachten hun vorige reeks nog aan argelozen te verpatsen?
Eigenaardig genoeg heeft Cadstunter ze al wél!

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon Ronald
Gaardenier schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:46:
Zou het kunnen dat ze, niettegenstaande de nieuwe reeksen in de schappen staan, ze momenteel trachten hun vorige reeks nog aan argelozen te verpatsen?
Eigenaardig genoeg heeft Cadstunter ze al wél!
Bij CAD Stunter kan ik nergens een configurator vinden, alleen maar voor geconfigureerde workstations. Dat zijn gewoon standaard modellen van HP die iedereen kan bieden. Bij Redable heb ik zelf van voor tot achter mijn ProBook geconfigureerd én ze bieden ook de Z4 G4 aan. Vandaar dat ik het voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

@Gaardenier zou je niet eerst een fatsoenlijke update plaatesen in Actueel werkstation voor Autodesk Inventor? Treffend is het antwoord van arjandijk162 in "Actueel werkstation voor Autodesk Inventor"

Overigens kan elke reseller een BTO maken op de website van de grote distri's. HP gecertificeerde resellers kunnen dat ook op HP site met login doen.

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 02-02-2018 23:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Gewoon Ronald schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:42:
[...]

Bij Redable heb ik zelf van voor tot achter mijn ProBook geconfigureerd én ze bieden ook de Z4 G4 aan. Vandaar dat ik het voorstelde.
Ook bij Redable geen enkele mogelijkheid tot configureren. Ik schreef hen overigens mijn mening daarover in wat in het NederFrEngels "review" genoemd wordt.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

@Gaardenier De configuratur is inmiddels geüpdatet (http://store.hp.com/Nethe...e-your-workstation#config). Ben erg benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat, laat je het weten?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
tdw schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:39:
@Gaardenier De configuratur is inmiddels geüpdatet (http://store.hp.com/Nethe...e-your-workstation#config). Ben erg benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat, laat je het weten?
Inderdaad, deze samensteller lijkt zowat te werken. De eerste in Europa die ik kon vinden. Nog steeds met wat haken en ogen eraan, maar dat zal wel beteren waarschijnlijk. In de VS komt HP zélf met een samensteller en daar geven ze niet enkel richtprijzen, maar ook van elke post de bestelcode. I.p.v. met hinderlijke en onduidelijke voetnoten te werken, kan gemakkelijk het verkeerd of niet passend samenstellen vermeden worden, mits een klein beetje programmeerwerk aan een degelijk algoritme. Blijkbaar vindt niemand dat nodig.
Eén vb: Er worden een reeks netwerkkaarten aangeboden. Welke er standaard inzit wordt niet vermeld, en ook kom je niet te weten welk nut de ene kaart t.a.v. de andere heeft.
Ben dus blij dat er al één samensteller is, zij het dan van een dealer, maar niet van HP. Omdat ik voorlopig niet haastig ben, kijk ik nog even de kat uit de boom.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Gaardenier pak de specsheet voor de p/n's. Als daar niet het verschil in staat, kun je de kaarten los opzoeken. Wat in de config zit staat ook in de sheets onder standard configuration of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
PcDealer schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:51:
@Gaardenier pak de specsheet voor de p/n's. Als daar niet het verschil in staat, kun je de kaarten los opzoeken. Wat in de config zit staat ook in de sheets onder standard configuration of zo.
Wil je dit misschien even hertalen voor mij: pak de specsheet voor de p/n's.

Voor zover mijn laatste inlichtingen (16 feb. 18):
- In belgië kan je géén HP, zelf geconfigureerd per stuk kopen. Wél vanaf 10 stuks en min €5000/stuk.
Geen enkele HP configurator werkt fatsoenlijk.
Ook kan je nergens de beschrijving van alle opties vinden.
Vb:
- Sommige HP sites verbinden een extra cooling system aan RAM>of=32GB. Volgens de quick specs kan je die ook als optie kopen met kleinere hoeveelheden RAM. Andere HP sites beweren dat dit slechts nodig is bij RAM>32GB. Wat is het nu feitelijk?
Op die manier is het een lijdensweg van voor tot achter.
- Geen enkele HP configurator geeft markt- of richtprijzen van de opties, naar de gebruiker zélf.
Blijkt dat HP eigenlijk niet echt aan kleine bedrijfjes of particulieren wil verkopen, ook niet echt buiten belgië.
- De meeste HP sites stellen slechts enkele types van cpu voor, en nergens mogelijkheid om een andere te kiezen. (ik wil bv. een Xeon W 2125, die staat er meestal niét bij)
Als je een eigen configuratie opgeeft, krijg je nérgens een eerlijke opgave van leveringstermijn.
Een andere optie is een computrace. T.t.z. op sommige sites uitgebreid toegelicht (GB), op andere spreekt men er niet van.
Wat een poespas!

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 05:34
Dat je nergens een volledige configurator gaat vinden is wel te begrijpen. Er zijn heel veel opties die wel mogelijk zijn maar niet vaak gekozen worden of hele waslijsten met optionele onderdelen. Daarnaast zijn er genoeg zaken zoals geheugen die aan dagprijzen onder hevig zijn.

Je vraag:
- Sommige HP sites verbinden een extra cooling system aan RAM>of=32GB. Volgens de quick specs kan je die ook als optie kopen met kleinere hoeveelheden RAM. Andere HP sites beweren dat dit slechts nodig is bij RAM>32GB. Wat is het nu feitelijk?
Die optie is namelijk ook in de specs terug te vinden:
Memory configurations using 32GB DIMMs require the HP Z4 Memory Cooling Solution, which is
available both CTO (1MY90AV) and AMO (1XM34AA).

Het gaat hier om een additionele cooling oplossing die verplicht gesteld wordt indien je 32GB geheugen modules gaat gebruiken, dus 32GB PER DIMM SLOT.

De vraag over netwerkkaarten staat ook in de specs; zitten 2 poorten op conform de specs. De documentatie geeft aan dat dit deze zijn:
* Intel® I219-LM PCIe GbE LAN
* Intel® I210-AT PCIe® GbE LAN

Als ik jou was zou ik gewoon een setup samen stellen en die aan een HP partner voor leggen.
Voorbeeldje:
  • HP Z4 G4 workstation
  • HP Z4 G4 WKS
  • Windows 10 Pro 64 Workstations
  • Intel Xeon W-2125 4.0 2666MHz 8.25 4C CPU
  • 64GB (4x16GB) DDR4 2666 DIMM ECC Registered Memory
  • NVIDIA Quadro P4000 8GB (4)DP GFX

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Clueless schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:31:
Dat je nergens een volledige configurator gaat vinden is wel te begrijpen. Er zijn heel veel opties die wel mogelijk zijn maar niet vaak gekozen worden of hele waslijsten met optionele onderdelen. Daarnaast zijn er genoeg zaken zoals geheugen die aan dagprijzen onder hevig zijn.

Je vraag:

[...]

Die optie is namelijk ook in de specs terug te vinden:
Memory configurations using 32GB DIMMs require the HP Z4 Memory Cooling Solution, which is
available both CTO (1MY90AV) and AMO (1XM34AA).

Het gaat hier om een additionele cooling oplossing die verplicht gesteld wordt indien je 32GB geheugen modules gaat gebruiken, dus 32GB PER DIMM SLOT.

De vraag over netwerkkaarten staat ook in de specs; zitten 2 poorten op conform de specs. De documentatie geeft aan dat dit deze zijn:
* Intel® I219-LM PCIe GbE LAN
* Intel® I210-AT PCIe® GbE LAN

Als ik jou was zou ik gewoon een setup samen stellen en die aan een HP partner voor leggen.
Voorbeeldje:
  • HP Z4 G4 workstation
  • HP Z4 G4 WKS
  • Windows 10 Pro 64 Workstations
  • Intel Xeon W-2125 4.0 2666MHz 8.25 4C CPU
  • 64GB (4x16GB) DDR4 2666 DIMM ECC Registered Memory
  • NVIDIA Quadro P4000 8GB (4)DP GFX
Ieder zijn mening natuurlijk, maar waarom zijn die opties dan gemaakt en staan ze in de specs, als je ze toch niet kunt bestellen?

Eén voorbeeld al:
Ik wil 2x16GB RAM, want wil betrekkelijk zo ruim mogelijke uitbreidbaarheid. Jij stelt voor: 4x8GB. Intel stelt in het standaardmodel voor: 2x8GB. Dat zit normaal in een goede configurator voorzien.

Ander voorbeeld:
Ik ben Vlaming en wil géén Azerty toetsenbord maar Querty-Nederland of VS. Eigenlijk wil ik helemaal geen toetsenbord en ook geen muis, want gebruik liever andere merken en types. Op een goede samensteller zet je gewoon: niet nodig, en de waarde komt in -.

Het gaat hier om een bijkomende koeling oplossing die verplicht gesteld wordt indien je 32GB geheugen modules gaat gebruiken of meer, dus niét 32GB PER DIMM SLOT. Dat maak jij ervan, maar dat blijkt gewoon een persoonlijke opvatting. Elke samenstelling vanaf totaal 32GB valt daaronder. Logisch ook, niet? Of dacht jij dat je in de acht sloten bv. 8X8 of 8x16 kunt steken zónder extra koeling?
Op de VS configurator blijkt overigens dat vanaf je 32GB RAM besteld, ongeacht de verdeling in latjes, de optie vervalt want gewoon mee in de prijs vervat wordt en niet meer te kiezen valt.

Uitzonderlijk verwijs ik hier ook naar mijn schrijven i.v.m. Meltdown en Spectre. Benieuwd wat jullie daarvan vinden. Zélf zou ik het een logische stap vinden moest Intel nú aan alle potentiële kopers van hun laatste cpu's beloven, dat ze een nieuwe krijgen zodra er een hardwarematige oplossing is.
Want ook bij mij beginnen er twijfels te rijzen.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Waarom ben je nog steeds zo gebrand op de HP Z4 G4? Het enige wat ik lees in je posts is dat je vindt dat HP duidelijk niet begrijpt waar ze mee bezig zijn. Wil je dan nog wel een computer van ze kopen?

Hier is een configurator van Dell die gewoon werkt zoals jij dat wil en waar je naar hartelust systemen kunt inrichten en gewoon als particulier kunt bestellen. Eenzelfde configurator is te vinden voor Lenovo.

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 05:34
Gaardenier schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:20:
[...]

Ieder zijn mening natuurlijk, maar waarom zijn die opties dan gemaakt en staan ze in de specs, als je ze toch niet kunt bestellen?

Eén voorbeeld al:
Ik wil 2x16GB RAM, want wil betrekkelijk zo ruim mogelijke uitbreidbaarheid. Jij stelt voor: 4x8GB. Intel stelt in het standaardmodel voor: 2x8GB. Dat zit normaal in een goede configurator voorzien.

Ander voorbeeld:
Ik ben Vlaming en wil géén Azerty toetsenbord maar Querty-Nederland of VS. Eigenlijk wil ik helemaal geen toetsenbord en ook geen muis, want gebruik liever andere merken en types. Op een goede samensteller zet je gewoon: niet nodig, en de waarde komt in -.

Het gaat hier om een bijkomende koeling oplossing die verplicht gesteld wordt indien je 32GB geheugen modules gaat gebruiken of meer, dus niét 32GB PER DIMM SLOT. Dat maak jij ervan, maar dat blijkt gewoon een persoonlijke opvatting. Elke samenstelling vanaf totaal 32GB valt daaronder. Logisch ook, niet? Of dacht jij dat je in de acht sloten bv. 8X8 of 8x16 kunt steken zónder extra koeling?
Op de VS configurator blijkt overigens dat vanaf je 32GB RAM besteld, ongeacht de verdeling in latjes, de optie vervalt want gewoon mee in de prijs vervat wordt en niet meer te kiezen valt.

Uitzonderlijk verwijs ik hier ook naar mijn schrijven i.v.m. Meltdown en Spectre. Benieuwd wat jullie daarvan vinden. Zélf zou ik het een logische stap vinden moest Intel nú aan alle potentiële kopers van hun laatste cpu's beloven, dat ze een nieuwe krijgen zodra er een hardwarematige oplossing is.
Want ook bij mij beginnen er twijfels te rijzen.
Dat HP de configurator maakt met niet alle opties er in, maar alleen met de meest voorkomende is niet iets dat ik heb gedaan; daarvoor zal je bij HP moeten zijn. Het kan trouwens ook goed voorkomen dat bepaalde opties in de US wel leverbaar zijn en in de EU niet. Het voorstel dat ik deed staat overigens onderaan mijn post en was overigens 4x16GB met het oog op de quad-channel memory controller voor de maximale geheugenbrandbreedte.

De koeling oplossing waar je naar verwijst is t/m 16GB modules optioneel en niet verplicht. Dat zij em vanuit de US dan wellicht al eerder meeleveren of een meerprijs (ding is maar $10 en stelt ook niks voor) of een bug in de configurator. Maar het is niet gebonden aan 32GB geheugen minimaal.

In de documentatie van HP zelf staat namelijk "32GB DIMMs" (en dus per slot; niet door mij bedacht) en niet 32GB aan memory in DIMMs:
Afbeeldingslocatie: http://www.synapse-systems.nl/temp/HP_mem.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.synapse-systems.nl/temp/HP_mem2.PNG

En ja, ik kan, supported en wel weldegelijk 8x8GB (of 8x16GB) in mijn systeem stoppen zonder deze koeling optie. Ik heb zelf namelijk hier een HP Z420 (wat een voorloper is van de Z4) staan met exact die configuratie (van fabrieks af). Dat de koeling optie verplicht is bij 32GB DIMMs heeft te maken met het hogere stroomverbruik van die modules en het daarbij behorende warmteafgifte. Bij kleinere modules is het een optie, geen noodzaak en heeft dan ook geen enkel effect op de support/warranty van het systeem.

De CPUs die vrij zijn van Meltdown en Spectre komen pas later dit jaar heeft Intel aangekondigd. Intel gaat zeker deze CPU's die nu verkocht worden niet vervangen omdat ze via microcode en OS patches dit lek "dichten". Als je een CPU wilt die niet vulnerable is dan zul je moeten wachten tot de nieuwe revisies of de nieuwe modellen uitkomen. Die zijn zelfs nog niet aangekondigd dus dat kan nog wel even duren voor die te koop zijn.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaardenier schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:48:
[...]

Wil je dit misschien even hertalen voor mij: pak de specsheet voor de p/n's.
[...]
Ook kan je nergens de beschrijving van alle opties vinden.
In de specsheets kun je de standaard onderdelen en de opties vinden. Daar staat ook vermeld wat de specificaties zijn. Zo niet, dan kun je met de productnaam individueel zoeken.
Voor zover mijn laatste inlichtingen (16 feb. 18):
- In belgië kan je géén HP, zelf geconfigureerd per stuk kopen. Wél vanaf 10 stuks en min €5000/stuk.
Er staat mij inderdaad wel iets bij van een minimale orderwaarde en dat zou best wel EUR 5.000,00 kunnen zijn.
In de HP Z4 G4 Workstation Quickspecs staat:
Note 2:
Memory configurations using 32GB DIMMs require the HP Z4 Memory Cooling Solution, which is availabe both CTO(1MY90AV) and AMO (1XM34AA).
Note 1:
The HP Z4 G4 Memory Cooling Solution is available to add to any configuration for improved
system cooling, but is required for memory configurations using 32GB DIMMs.
Als je 32 GB ram hebt of meer, is Memory Cooling Solution verplicht. Het is te bestellen als CTO (config op maat vanaf de basis) of als After Market Option (voor een bestaand basissysteem dus).
- Geen enkele HP configurator geeft markt- of richtprijzen van de opties, naar de gebruiker zélf.
Klopt.
Blijkt dat HP eigenlijk niet echt aan kleine bedrijfjes of particulieren wil verkopen, ook niet echt buiten belgië.
- De meeste HP sites stellen slechts enkele types van cpu voor, en nergens mogelijkheid om een andere te kiezen. (ik wil bv. een Xeon W 2125, die staat er meestal niét bij)
Standaard configs:
As part of its commitment to hardware, software, and solution innovation, HP is proud to introduce this breakthrough platform configuration stability to HP Workstation customers. HP Stable & Consistent Offerings are built on the foundation of a carefully chosen set of hardware designed and tested to work with all HP Z Workstation platforms through their end of life. These components and their corresponding HP Workstation platform compatibility are outlined in this section.

HP Stable & Consistent Offerings are available worldwide to all HP Workstation customers-no special programs, no additional cost-no kidding. Simply select your hardware components when you customize your HP Workstation and be assured that you'll be able to buy that same configuration
throughout the lifecycle of the product.

Intel® Xeon® W-2125 4.0 2666 4C CPU
Intel® Xeon® W-2123 3.6 2666 4C CPU
Intel® Xeon® W-2102 2.9 2400 4C CPU
Verder worden wel ondersteund:
Technical Specifications - Processors

Intel® Xeon® W-2100 Series CPU
Intel® Xeon® W-2195 2.3 2666 18C CPU
Intel® Xeon® W-2175 2.5 2666 14C CPU
Intel® Xeon® W-2155 3.3 2666 10C CPU
Intel® Xeon® W-2145 3.7 2666 8C CPU
Intel® Xeon® W-2135 3.7 2666 6C CPU
Intel® Xeon® W-2133 3.6 2666 6C CPU
Intel® Xeon® W-2125 4.0 2666 4C CPU
Intel® Xeon® W-2123 3.6 2666 4C CPU
Intel® Xeon® W-2104 3.2 2400 4C CPU
Intel® Xeon® W-2102 2.9 2400 4C CPU

Intel® CoreTMX-Series CPU
Intel® Core i9-7980XE 2.6 2666 18C CPU
Intel® Core i9-7960X 2.8 2666 16C CPU
Intel® Core i9-7940X 3.1 2666 14C CPU
Intel® Core i9-7920X 2.9 2666 12C CPU
Intel® Core i9-7900X 3.3 2666 10C CPU
Intel® Core i7-7820X 3.6 2666 8C CPU
Intel® Core i7-7800X 3.5 2400 6C CPU
In de configurator moet je als OS linux kiezen of Windows Pro Plus.
Als je een eigen configuratie opgeeft, krijg je nérgens een eerlijke opgave van leveringstermijn.
3 weken.
Een andere optie is een computrace.
LoJack moet je hebben. Computrace is kennelijk standaard meegeleverd omdat je Computrace Bios Module kunt aanvinken om het te verwijderen.

Configurators gevonden:
https://azerty.nl/workstation-configurator
http://store.hp.com/Nethe...onfigure-your-workstation
https://www.acesdirect.nl/HPworkstation/

Wat zijn de Gx lelijk! Precies als een Dell :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaardenier
Die specs heb ik al sinds oktober 17. De nieuwe een week geleden.
Ik bekijk morgen die samenstellers waar jullie het over hebben, ben nu te ziek.
Mijn keuze voor de 2125 cpu is, dat hij de hoogste snelheid biedt van de 4 core modellen.
Lelijk of mooi is hier geen criterium. Als je overigens zo oud wordt als ik dan ontmoet je wellicht ook wel eens vrouw die je 50 jaar geleden "mooi" vond. Dus zelfs daar is dat zeer betrekkelijk, want nu een lelijke del(l).
Jullie hebben gelijk w.b. de koeling en de 32GB latjes. Verontschuldig me daarvoor. Ik leer beter lezen. Maar als ze nu eens prijzen bij die opties zoals die koeling zouden zetten? Dan wist je meteen dat je die voor die of die prijs er sowieso bijneemt.
Ik bekijk het morgen wat beter want zit met een opkomende griep en ga slapen met een driedubbele borrel.
W.b. Meltdown en zusjes schreef ik ook naar Intel en kreeg tenminste van hen onmiddelijk een antwoord, waarin ze beloven de zaak te onderzoeken. Mijn vraag is alleszins niet zomaar afgeketst.
Zélf meen ik dat er wel eens meer twijfelaars over de streep kunnen getrokken worden door een eventuele belofte van onmiddelijke vervanging bij rampen met vnd. kwetsbaarheden.
Bedankt toch al.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Zie o.a.

https://www.workstationspecialist.nl/

Redenen om voor een A-merk workstation te kiezen boven zelfbouw zijn onder andere:
  • Professionele workstations zijn uitgebreid getest op compatibiliteit en betrouwbaarheid en vaak gecertificeerd voor professionele applicaties.
  • Ontworpen voor betrouwbaarheid en 24/7/365 gebruik. (server-grade componenten)
  • Uitgebreide garantie- en service opties, zoals 5 jaar on-site. (Tegen een prijs natuurlijk)
  • Netjes geassembleerd.
  • Innovatief systeem- en case design met uitgebalanceerde airflow en makkelijk te vervangen componenten
Nadelen zijn onder andere de meerprijs en dat je afhankelijk bent van merkspecifieke onderdelen waardoor je bijna wel een goed servicecontract moet afsluiten / garantie moet bijkopen.

Voorbeeld van workstation design: (Lenovo)
YouTube: Lenovo ThinkStation P Series – Exceptional Engineering & D...

[ Voor 26% gewijzigd door Tyrian op 21-02-2018 00:03 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Tyrian schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:58:
Zie o.a.

https://www.workstationspecialist.nl/

Redenen om voor een A-merk workstation te kiezen boven zelfbouw zijn onder andere:
  • Professionele workstations zijn uitgebreid getest op compatibiliteit en betrouwbaarheid en vaak gecertificeerd voor professionele applicaties.
  • Ontworpen voor betrouwbaarheid en 24/7/365 gebruik. (server-grade componenten)
  • Uitgebreide garantie- en service opties, zoals 5 jaar on-site. (Tegen een prijs natuurlijk)
  • Netjes geassembleerd.
  • Innovatief systeem- en case design met uitgebalanceerde airflow en makkelijk te vervangen componenten
Nadelen zijn onder andere de meerprijs en dat je afhankelijk bent van merkspecifieke onderdelen waardoor je bijna wel een goed servicecontract moet afsluiten / garantie moet bijkopen.

Voorbeeld van workstation design: (Lenovo)
YouTube: Lenovo ThinkStation P Series – Exceptional Engineering & D...
Hartelijk bedankt om eindelijk ook eens een positieve mening.
Ik wacht nog op enkele prijsaanbiedingen maar heb nog een vraag. De meeste bedrijven bieden enkel voorgemonteerde producten aan, bv Azerty, met:
HP Z4 G4 MT 4Core Xeon W-2123 3.6 3.9GHz
of:
HP Z4 G4 MT 6Core Xeon W-2133 / 3.6 GHz

De meeste aanbieders negeren de versie met de snelste cpu: Xeon W-2125. Niet enkel in de totale reeks, maar ook de snelste van de 4-kern reeks (heb niet meer nodig):

Intel® Xeon® W-2123 Processor Launched Q3'17 4 3.90 GHz 3.60 GHz 8.25 MB

Intel® Xeon® W-2125 Processor Launched Q3'17 4 4.50 GHz 4.00 GHz 8.25 MB

Intel® Xeon® W-2133 Processor Launched Q3'17 6 3.90 GHz 3.60 GHz 8.25 MB

Intel® Xeon® W-2135 Processor Launched Q3'17 6 4.50 GHz 3.70 GHz 8.25 MB

Intel® Xeon® W-2145 Processor Launched Q3'17 8 4.50 GHz 3.70 GHz 11 MB

Intel® Xeon® W-2155 Processor Launched Q3'17 10 4.50 GHz 3.30 GHz 13.75 MB

Intel® Xeon™ W-2175 Processor Launched Q4'17 14 4.30 GHz 2.50 GHz 19 MB

Intel® Xeon® W-2195 Processor Launched Q3'17 18 4.30 GHz 2.30 GHz 24.75 MB

Zouden daar dan nadelen aan verbonden zijn, die ik niet weet of niet zie? Is het een slechte keuze om één of andere reden? Ik bedoel, érg geliefd lijkt die cpu niet te zijn. Zouden er meer risico's of kortere levensduur aan die snelheid verbonden zijn?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik ben niet op de hoogte van de nieuwe processoren, ik heb zelf nog een Xeon E5 v4 workstation.

Je zou contact kunnen opnemen met HP of de verkoper om de precieze reden te vragen waarom bepaalde processoren wel of niet worden aangeboden. Soms zijn ze gewoon langzaam met het bijwerken van de systeemopties.

Ten tijde van de Xeon E5 v4 bood Lenovo.nl bijvoorbeeld alleen nog maar de E5 v3 aan, toen ben ik uiteindelijk voor een Dell gegaan omdat deze meer configuratieopties had.

Dus even navragen en overweeg anders ook een ander merk dan HP alleen. Dell, Lenovo en Fujitsu hebben ook goede en betrouwbare workstations.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Nogmaals bedankt Tyrian,

Ok, inderdaad, momenteel beschouw ik HP als zowat de grootste en voorlopig zit mijn vertrouwen daar. Maar ik wacht nog steeds op een ultieme prijsaanbieding. Als ik die ooit krijg, op een manier dat ik geen appelen met peren moet vergelijken, dan zal ik zeker nog eens eerst naar een gelijkaardige samenstelling kijken van een andere maker.

Ondertussen begint het al.
Ik wens daar een Quadro P4000 bij (ingebouwd)te kopen. HP vraagt daar honderden €'s méér voor dan de gewone aanbieders.
Is er aan zulke kaart iets dat voor of door HP gemaakt of extra gecontroleerd wordt? Kan ik ook gelijk waar een gelijkaardige kaart kopen? Of zal die dan niet werken? Of zal HP dan zijn waarborgen inkrimpen?

Een eigenaardig verschijnsel ter zake blijkt al:

De ene HP site heeft voor ogenschijnlijk dezelfde kaart een andere code dan de andere. Wat moet ik daaruit besluiten? Niet bijgewerkte codes of oudere kaarten die aangeboden worden?:
verkoper 1: Nvidia Quadro P4000 8GB (4) DP GFX: HP part # 1JP24AV (er zou ook een AT versie zijn)
verkoper 2: Nvidia Quadro P4000 8GB (4) DP GFX: HP part # 1ME40AA(rara, wat is het verschil? en ik vind ook AT versies)

Iemand die iets kan bijbrengen over deze (HP?)codes (AA-AV-AT-CTO)?

Zelf googelde ik eens met "vs" er tussen, maar werd niet echt wijzer.
Op foto's lijkt het wel dat één van de versies de totale printplaat bedekt met het zwarte doosje dat ook de ventilator inlichaamt, de andere versie niet. Wat is wat, zou fijn zijn om te weten.

Omdat ik toch ook niet zo graag op mijn bek ga, zocht en vond ik een beetje licht in de duisternis, en wellicht
kan daar iemand meer duidelijkheid mee brengen? Ik postte naar hen ook een webmail daarover maar kreeg een foutmelding:

http://www.neutroncanada.com/prodsearch.cfm

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tussen AA, AV en AT is geen verschil @Gaardenier
Alleen de manier van aanbieden: regulier, optie, onderdeel bto of actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Beste Rekenaarverdeler,

Bedankt alleszins voor je raadgevingen, maar als die codes niets betekenen, waarom staan ze er dan?

Geen verschil? Een A is geen V noch een T?

En het verschil gaf je, zij het zo beperkt mogelijk. Is dat op een forum eigenlijk niet een beetje eigenaardig? Zelf kom ik naar hier om meer duidelijkheid te krijgen in een materie die niet echt de mijne is. Waarom dan zo zuinig omspringen met je kennis?
Is er een soort taboe om deze afkortingen duidelijk te maken voor iedereen?

Er is zo o.a. ook nog: CTO en jouw vermelde BTO, enz.
Nogmaals, waarom geheimzinnigdoenerij daarover? Niet voor nieuwsgierige tweakers in spé bestemd?
De echte Engelse volledige woorden voor de gebruikte afkortingen die zou hier niemand kennen?
En vanwaar dan deze prijsverschillen?:
Tik hier maar eens in: Nvidia Quadro P4000

Dus die prijsverschillen hebben niets met de productcodes te maken? Lijkt me wel sterk, want dit is één van mijn zoekresultaten. De codes worden dus wel degelijk over gans de wereld gebruikt:

Next Product Search: Nvidia Quadro P4000

2864727 NVIDIA QUADRO P4000 8GB GRAPH SBY (1ME40AT) In Stock $895.40

2886900 NVIDIA QUADRO P4000 GPU MODULE (Q0V78A) Back Order $1,540.70

2947146 NVIDIA QUADRO P4000 8GB GRAPHICS (1ME40AA) Back Order [ Get notified ] $1,291.26

2962455 CTO NVIDIA QUADRO P4000 8GB 4 DP GRAPHICS (Z5H06AV) Back Order $1,005.80

2962865 CTO NVIDIA QUADRO P4000 8GB 4 DP GRAPHICS (Z5J37AV) Back Order $1,005.80

2969341 CTO NVIDIA QUADRO P4000 8GB 4 DP GRAPHICS (1JP24AV) Back Order $1,005.80

2990659 CTO NVIDIA QUADRO P4000 8GB 2ND GFX (Z5J38AV) Back Order $1,005.80

2799202 NVIDIA QUADRO P4000 PCIE3 (VCQP4000-PB) In Stock $898.02

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Gaardenier je m.i. zeer negatieve reactie nodigt niet uit/spoort niet aan tot het geven van een uitgebreid antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Ok, ik begrijp je,

Maar mijn oorspronkelijke vraag was toch ook duidelijk en helemaal niet negatief, maar je antwoord niet. Daardoor was ik op zijn minst wat verwonderd. Ik ben bovendien zo ziek als een hond, en hoewel dat geen verontschuldiging mag zijn, zal iedereen wellicht wat kregeliger worden, vandaar dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Gaardenier op 25-02-2018 14:11 . Reden: aanvulling ]

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaardenier
Beste vrienden,

Het is nu een goed jaar later en vandaag stak ik nog extra 2 x 16 GB RAM bij de oorspronkelijke 2 x 16 GB.

De HP Z4 G4 is voor de rest een pracht van een toestel en ik ben zeer blij dat ik het kocht. Ook dank aan jullie, die me toch verplichtten er wat dieper over na te denken.

Wellicht was ik niet de gemakkelijkste, maar nogmaals dank! Ondertussen werk ik ook wat vlotter met Inventor en Autocad.

Beste groeten van een gelukkig geholpene.

Leo

Struikelen zal ik!

Pagina: 1