[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[Doel van systeem]
Wil je gaan gamen? Videobewerken? neen.
3D Inventor werktuigbouw studie
max budget €3000
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. €3400
[b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?
cpu Intel Xeon W-2133,
gpu Nvidia Quadro pro P4000,
mobo ASUS X299,
Corsair Vengeance C70
ecc RAM 32MB (2x 16GB DDR4-2400mHz,
psu: Corsair HX850i,
SSD Samsung 960 pro 512GB PCIe NVMe-M2 internal MZ-V6P512BW (v gegevens)
Asus DRW-24DMTi]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Corsair, Asus, Nvidia Quadro, i]
Duurzaamheid en bedrijfszekerheid staan voorop. Aangezien ik op rust gesteld ben wil ik graag zo lang mogelijk met deze pc werken. Vandaar dat ik sommige onderdelen wat ruimer neem, ook wat uitbreidbaarheid betreft.
Geen overklokken, wél standaardinstellingen.
Wat verwacht je van ons? nazicht op compatibiliteit
Geld speelt zelfs een grote rol maar ik wil graag minstens 5 jaar zonder grote problemen stabiel kunnen werken.
Graag ook jullie mening over de Xeon W 2133 ipv één of andere gelijkaardige Coffee Lake, vb. core i7 8700
Probleem is, dat vnd processors zodanig nieuw zijn, dat ze zeer moeilijk vergelijkbaar zijn. Heeft iemans een idee wanneer prijzen en benchmark beter zullen gekend zijn?
De Xeon is nl. ook duurder dan de core. Ik zou hem nemen voor de ECC memory, aangezien meer bedrijfszekerheid.
Wil je gaan gamen? Videobewerken? neen.
3D Inventor werktuigbouw studie
max budget €3000
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. €3400
[b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?
cpu Intel Xeon W-2133,
gpu Nvidia Quadro pro P4000,
mobo ASUS X299,
Corsair Vengeance C70
ecc RAM 32MB (2x 16GB DDR4-2400mHz,
psu: Corsair HX850i,
SSD Samsung 960 pro 512GB PCIe NVMe-M2 internal MZ-V6P512BW (v gegevens)
Asus DRW-24DMTi]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Corsair, Asus, Nvidia Quadro, i]
Duurzaamheid en bedrijfszekerheid staan voorop. Aangezien ik op rust gesteld ben wil ik graag zo lang mogelijk met deze pc werken. Vandaar dat ik sommige onderdelen wat ruimer neem, ook wat uitbreidbaarheid betreft.
Geen overklokken, wél standaardinstellingen.
Wat verwacht je van ons? nazicht op compatibiliteit
Geld speelt zelfs een grote rol maar ik wil graag minstens 5 jaar zonder grote problemen stabiel kunnen werken.
Graag ook jullie mening over de Xeon W 2133 ipv één of andere gelijkaardige Coffee Lake, vb. core i7 8700
Probleem is, dat vnd processors zodanig nieuw zijn, dat ze zeer moeilijk vergelijkbaar zijn. Heeft iemans een idee wanneer prijzen en benchmark beter zullen gekend zijn?
De Xeon is nl. ook duurder dan de core. Ik zou hem nemen voor de ECC memory, aangezien meer bedrijfszekerheid.
[ Voor 53% gewijzigd door Gaardenier op 04-09-2017 19:06 . Reden: ben niet gewoon om deze codevormige teksten te hanteren ]
Struikelen zal ik!