Actueel werkstation voor Autodesk Inventor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2024
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[Doel van systeem]
Wil je gaan gamen? Videobewerken? neen.
3D Inventor werktuigbouw studie
max budget €3000
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. €3400

[b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?
cpu Intel Xeon W-2133,
gpu Nvidia Quadro pro P4000,
mobo ASUS X299,
Corsair Vengeance C70
ecc RAM 32MB (2x 16GB DDR4-2400mHz,
psu: Corsair HX850i,
SSD Samsung 960 pro 512GB PCIe NVMe-M2 internal MZ-V6P512BW (v gegevens)

Asus DRW-24DMTi]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Corsair, Asus, Nvidia Quadro, i]

Duurzaamheid en bedrijfszekerheid staan voorop. Aangezien ik op rust gesteld ben wil ik graag zo lang mogelijk met deze pc werken. Vandaar dat ik sommige onderdelen wat ruimer neem, ook wat uitbreidbaarheid betreft.

Geen overklokken, wél standaardinstellingen.

Wat verwacht je van ons? nazicht op compatibiliteit

Geld speelt zelfs een grote rol maar ik wil graag minstens 5 jaar zonder grote problemen stabiel kunnen werken.

Graag ook jullie mening over de Xeon W 2133 ipv één of andere gelijkaardige Coffee Lake, vb. core i7 8700
Probleem is, dat vnd processors zodanig nieuw zijn, dat ze zeer moeilijk vergelijkbaar zijn. Heeft iemans een idee wanneer prijzen en benchmark beter zullen gekend zijn?
De Xeon is nl. ook duurder dan de core. Ik zou hem nemen voor de ECC memory, aangezien meer bedrijfszekerheid.

[ Voor 53% gewijzigd door Gaardenier op 04-09-2017 19:06 . Reden: ben niet gewoon om deze codevormige teksten te hanteren ]

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Ik wist niet goed waar ik mijn eigen tekst moest plaatsen ivm de / italic. Kan iemand dat verbeteren aub?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Gaardenier schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:16:
Ik wist niet goed waar ik mijn eigen tekst moest plaatsen ivm de / italic. Kan iemand dat verbeteren aub?
De tekst moet ook afgesloten worden, zie Overzicht van UBB-codes #text

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat meer inzicht in het daadwerkelijke gebruik lijkt me ook slim.
"3D Inventor werktuigbouw"
Geld speelt zelfs een grote rol maar ik wil graag minstens 5 jaar zonder grote problemen stabiel kunnen werken
Mocht de pc zijn voor zakelijk gebruik waarmee je dagelijks je brood moet verdienen dan zou ik b.v. al geen 5 jaar aanhouden maar eerder 3 en zou geld niet per definitie een grote rol laten spelen.
Stel je zou nu 1000 euro meer uitgeven om straks elke dag 1 uur te besparen in rendertijd, reken voor de gein uit hoe snel je die extra investering hebt terugverdiend.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Gaardenier de opmaak ik nog steeds niet volledig. Het leest erg irritant. Verder graag directe links naar de Pricewatch van de gekozen producten en een betere omschrijving. Intel Xeon W-2133 kan ik niet vinden in de Pricewatch.

Edit: aha deze https://ark.intel.com/pro...2133-8_25M-Cache-3_60-GHz

Verder:
Welke versie van Inventor? Hoeveel part assemblies?

Edit: de processor ondersteunt 4 channels, dus ik zou 4x8 geheugenreepjes nemen i.p.v. 2x16.

Overigens zou ik bij een dergelijke afhankelijkheid gaan voor een OEM fabrikant die next business day onsite garantie biedt en van 3 jaar uitbreiden naar 5. Dell, Fujitsu, HP.

Als ik vroeger een systeem samenstelde voor klanten, keek ik naar het gebruik en waar het zwaartepunt ligt wanneer het systeem het beste draaide. SolidWorks was toen vooral memory heavy waarbij het vanag 20GB geheugen de performance hard omhoog ging: http://www.solidworks.com/sw/support/benchmarks.htm

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 10-09-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Hallo PC dealer,
Bedankt voor je weerwoord.
- Inventor 2017 pro, ongekend aantal onderdelen in de samenstellingen, maar voor de veiligheid neem ik de maxima. Vandaar ook de Quadro P4000.

- Ik meende dat ik beter voorlopig 2x16GB RAM zou nemen, dan kan ik later nog altijd evenveel bijsteken, mits er dan nog 2 kanalen overschieten. Is er anders nog een voordeel om met 4x8GB latjes te werken?

- Inderdaad ik verwacht dat de merkcomputers de Intel W series zullen gaan toepassen, maar wanneer weet niemand. Daarom dacht ik het zaakje maar zelf in elkaar te steken.

- Ondertussen komt intel met de nieuwe Z730 chipset, die zou zowel kunnen dienen voor de W series als de Core series.

Nu nog even afwachten wat bv. Asus aan mobo's gaat brengen.

CPU core i7 8700 kost zowat €250 goedkoper dan Xeon W 2133. Alleen is het momenteel moeilijk vergelijken waarom dat prijsverschil verantwoord is. Bench marks zijn er nog niet echt.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaardenier schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:14:
Duurzaamheid en bedrijfszekerheid staan voorop. Aangezien ik op rust gesteld ben wil ik graag zo lang mogelijk met deze pc werken.
In dat geval zou ik graag 3 jaar NBD hebben van een OEM die bovendien gecertificeerd zijn:
Certified Hardware:
http://usa.autodesk.com/a...siteID=123112&id=18844534
Gaardenier schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:49:
- Ik meende dat ik beter voorlopig 2x16GB RAM zou nemen, dan kan ik later nog altijd evenveel bijsteken, mits er dan nog 2 kanalen overschieten. Is er anders nog een voordeel om met 4x8GB latjes te werken?
Gebruik maken van meer memory channels geeft normaliter meer throughput. Uitleg over de voorwaarden hier:
Overview of DDR4 memory in HPE ProLiant Gen9 Servers with Intel Xeon E5-2600 v3
Best Practice Guidelines.

Helaas kan ik geen vergelijking vinden op basis van InventorBench voor Inventor 2017. Dit is mogelijk interessant: wat levert de meeste performance bij welke investering?
http://au.autodesk.com/au...tor/jcr:content#chapter=0
- Inderdaad ik verwacht dat de merkcomputers de Intel W series zullen gaan toepassen, maar wanneer weet niemand. Daarom dacht ik het zaakje maar zelf in elkaar te steken.
O.a. Dell, Fujitsu, HP en Lenovo zullen ze deze herfst leveren:
We expect that workstations fueled by the new Xeon processors will ship from our OEM partners this fall. Dell, HP Inc., Lenovo, and Fujitsu are among the companies with a broad range of innovative workstations that take advantage of these new powerful Xeon processors.
https://itpeernetwork.int...rofessional-workstations/
CPU core i7 8700 kost zowat €250 goedkoper dan Xeon W 2133. Alleen is het momenteel moeilijk vergelijken waarom dat prijsverschil verantwoord is. Bench marks zijn er nog niet echt.
De i7-8700 kan ik niet op ARK vinden. Vergelijking van de i7-6850, i7-7800X, i7-7820HK en W-2133:
http://ark.intel.com/compare/94188,123589,97464,125040

De U-serie (mobiles) is/komt in september en de H-serie (workstations) daarna.: https://newsroom.intel.co...core-product-overview.pdf

Dus je zult zo te zien toch wel moeten wachten tot de herfst.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 10-09-2017 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:08
Ik denk niet dat je tijdens de studie met echt grote assemblies gaat werken.
En zelfs als dat wel geval is, zal dit systeem van €3400,- niks sneller zijn dan een systeem van €1500,-

Onderzoek eerst hoe Inventor de pc daadwerkelijk belast. Dan kom je er al snel achter dat voornamelijk single thread performance van de cpu belangrijk is en dat de gpu er niet zo heel veel toe doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:11
Inventor vraagt:
- nvidia quadro, maar een kleine is (bv p1000) is prima
- geheugen 8~16gb
- ssd !
- snelle single core (aka Intel)

Maar waarom geen refurbished HP elitebook w-series?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wappiewappie
Inventor heeft helemaal geen quadro nodig.
Het enige waar de videokaart voor gebruikt wordt, is het renderen van viewports.
Op kantoor draaien wij al jaren met Radeon's. Deze werken net zo goed als veel duurdere Firepro's.

Voor de rest klopt het wel wat je zegt.
Je moet het wel behoorlijk gekke dingen doen om boven de 16GB uit te komen. (wat ons overigens wel lukt. :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door wappiewappie op 10-09-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Inventor heeft geen quadro nodig, draait net zo goed op een gforce of een AMD, zou een 1070 of 1080 aanraden.
Single core gaat het beste voor inventor (behalve als je stress analyses gaat doen) Dus pak de snelste single core turbo, iets als de 8700k als hij komt, of de 7700K.
SSD kun je de 950 pakken.

op deze manier hebben we bij mij op werk ook de pc's uitgerust (werken vooral in inventor en autocad) en het draait prima.

Wat je ziet is dat de videokaart tot een bepaald niveau nut heeft, afhankelijk van de grootte van de samenstellingen, 4gb geheugen is het minimum en als het echt grote assemblies zijn kan een sterkere videokaart zeker helpen. Bij kleine assemblies is een hele simpele videokaart al genoeg, mijn 980gti krijg ik niet zo snel volgetrokken omdat al vrij snel de cpu de beperkende factor is.

Een P4000 is trager dan een 1070gtx, kijk maar eens op het forum bij autodesk, daar is een benchmark gemaakt voor performance, uit tests met de benchmark met meerdere pc's blijkt gewoon dat single core snelheid het beste is bij bijna alle taken, dat de geforce videokaarten net zo snel zijn als de vergelijkbare quadro's en dat ssd's een must zijn voor opstarten en bestanden bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:11
Je hebt zelden een snelle videokaart nodig met 3d cad. Maar wel een stabiele driver. Ik heb zelf betere ervaring met quadro ivt firegl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Inventor 2017 vraagt dit:
Recommended:
Intel® Xeon® E3 or Core i7 or equivalent, 3.0 GHz or greater

Recommended:
20 GB RAM or more

Recommended:
Microsoft Direct3D 11® or capable graphics card or higher
https://knowledge.autodes...ventor-2017-products.html
For Complex Models, Complex Mold Assemblies, and Large Assemblies (typically more than 1,000 parts)
Recommended:
Intel Xeon E3 or Core i7 or equivalent, 3.30 GHz or greater

Recommended:
24 GB RAM or greater

Recommended:
Microsoft Direct3D 11 or capable graphics card or higher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Benchmark van Intel Core i7-8700K verschijnt in livestream

Nog steeds niet op ARK.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 11-09-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:55
Dat zal pas na de officiële aankondiging komen zoals gebruikelijk verwacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 10:09

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Gaardenier schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:49:
- Inventor 2017 pro, ongekend aantal onderdelen in de samenstellingen, maar voor de veiligheid neem ik de maxima. Vandaar ook de Quadro P4000.
In de 11 jaar dat ik met CAD bezig ben heb ik - persoonlijk - vrij weinig gehad aan de FirePro's van AMD danwel de Quadro's van Nvidia. Sure, ze mogen iets stabieler zijn qua drivers en zorgen ervoor dat (bijvb. bij SolidWorks) er mooiere viewport modi beschikbaar zijn maar in de praktijk hebben ze weinig toegevoegde waarde t.o.v. de gewone kaarten. Zeker als het 'slechts' voor je studie is

Daarbij, AutoDesk werkt al lang aan het democratiseren van hun software. Dat is een van de redenen dat ze het ook goed laten draaien op consumenten hardware door gewoon de eis te stellen dat Direct3D capabele chips nodig zijn.

Die Quadro's en FirePro's zijn gewoon recommended omdat Nvidia en respectievelijk AMD daar hun grote knaken verdienen en in de industrie heel andere eisen zijn qua stabiliteit, support enz. (Hoe beter het daar allemaal op elkaar is afgesteld, hoe sneller ze fouten kunnen opsporen bij calamiteiten als je gebruikt maakt van recommended configuraties.)

Wat ik wil zeggen is: Hou nu het geld van de Quadro P4000 in je zak. Steek het in een Nvidia Geforce 1070 GTX, of een Radeon Vega en pomp de rest van het geld in andere hardware, of misschien nog beter: Leuke activiteiten met je studiegenoten volgend jaar.

M.b.t. ECC hetzelfde: Je gaat er hoogstwaarschijnlijk nooit wat van merken als je gewoon, non-ECC geheugen kiest i.p.v. ECC met het oog op stabiliteit. ECC heeft zeker zijn nut in 24/7 omgevingen tijdens het draaien van zeer kritieke applicaties. Maar, relatief gezien, ga je Inventor te weinig gebruiken om het te merken als ECC de dag red. Ook hier weer: Hou het geld en doe er iets leuker mee.

Als je echt inzit met stabiliteit en duurzaamheid is het misschien nog geen slecht idee om met het gespaarde geld een UPS te kopen. Stroomuitval is donders lastig, komt altijd op het verkeerde moment en zorgt ervoor dat je werk of erger nog, hardware verliest.

[ Voor 18% gewijzigd door 6129(15) op 12-09-2017 00:18 . Reden: non-ECC verantwoording ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaardenier
Voorlopig al dank aan allen voor de moeite.
Ik wacht met spanning op de nieuwe moederborden voor Intel Coffee Lake als Xeon W.
Begin oktober kom ik zeker terug.
Beste groeten.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:45
Ik zou ook eens kijken naar wat je opleidingsinstituut (hogeschool? universiteit?) voorschrijft qua computer/laptop. Heb zelf een achtergrond in werktuigbouwkunde en nog nooit ook maar iets nodig gehad wat hierbij in de buurt komt. Tijdens studie werkte iedereen op dezelfde Dell laptops van rond de 1000-1200 euro en dat was meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Fr33z schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:26:
Ik zou ook eens kijken naar wat je opleidingsinstituut (hogeschool? universiteit?) voorschrijft qua computer/laptop...
^^Dat dus altijd. Eerst kijken wat nodig is en of je te kort komt met een goedkopere config. Als je baas je straks zo'n duur apparaat wil geven is dat prima. Zelf in zoiets investeren is weggegooid geld.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Gaardenier
5 oktober dus, voor de mobo's v.d. Z-370 chipset, geschikt dus voor I-8700.

nieuws: Asus, ASRock, Gigabyte en MSI tonen Z370-moederborden

Nu nog kijken wie welke bordjes maakt voor specifieke Intel W-2133 en nieuwe C422-chipset.
Dan kunnen we eindelijk gaan vergelijken.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Waarom wil je zo'n trage W-2133???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Goede vraag.
Maar deze W-2133 staat ongeveer $600 geprijsd, terwijl de CoffeeLake core i8700 rond de €280 draait. Dat is zowat de helft van de W-2133. Aangezien de i8700 bij de top hoort, zit ik met de W-2133 daar dus al een flink eind boven. Wellicht draait dit dan niet zozeer rond snelheid maar wel rond bedrijfszekerheid.
Als investering om een aantal jaren ongestoord te kunnen werken denk ik dat de W-2133 ruimschoots voldoet. En ja, duurder kan altijd, maar waarom nog?

I'd like to find a comparison between Core i7-8700 and Intel Xeon W-2133 Because of considering a stable new workstation with quadro P800 for mainly private Autodesk Inventor use.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De cpu is volgens mij nooit het probleem betreft stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Bedankt PC dealer, maar ook wel graag meer uitleg daarbij.
Ik bedoel, waarom zou iemand dan ook maar iéts van de duurdere W-serie kopen i.p.v. de veel goedkopere Core serie?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaardenier schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:10:
Ik bedoel, waarom zou iemand dan ook maar iéts van de duurdere W-serie kopen i.p.v. de veel goedkopere Core serie?
Vergelijk de twee maar eens op ark.intel.com.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 10:09

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Antwoord:
Bij Intel zie ik eigenlijk maar een paar verschillen.
De Xeon heeft:
  • Minder cache
  • Geen GPU
  • Veel hogere TDP
  • Meer PCI-E lanes; Handig voor meerdere videokaarten of andere PCI-E kaarten
  • Ondersteuning voor ECC
  • Een extra energiebesparende functie.
  • Nood aan S2066; Dit leest vooral als "Ik heb een duur moederbord nodig".
Alternatief antwoord:
Omdat de mensen die de Xeon-reeks en andere workstationcomponenten kopen hun brood verdienen met software die op deze hardware moet draaien.
  1. Ze moeten er dag in, dag uit mee produceren en zorgen dat het werk klaar is voor levering aan de (interne of externe) klant. Deze computers worden dan ook gewoon betaald door hun eigen ondernemingen in het geval ze opereren als zelfstandige of door hun baas indien ze werknemer zijn. En ja die hebben de extra's en bedrijfzekerheid van hardware nodig omdat het geld oplevert voor hun portomonee. Daarbij:
  2. Deze mensen laten zich sowieso niet in met zelfbouw; zij kopen veelal een certified, ready-made systeem van HP, Dell, Lenovo, Apple, weet ik veel wie. In ieder geval, systeembouwers waar dat zij de verantwoordelijkheid op kunnen afschuiven: als er calamiteiten zijn, qua hardwarestabiliteit maar ook...
  3. Qua softwarestabiliteit! Waarom heeft AutoDesk een lijst met recommended en - sterker nog - certified hardware voor hun producten? Omdat zij ook niet alles kunnen testen en een selecte verzameling hardware kiezen die goed werkt met hun software. Dit maakt het vooral makkelijker als ze support moeten verlenen: Als een werktuigbouwkunidge tegen een probleem loopt bij het tekenen van een assembly van een landbouwmachine met tienduizenden parts en zijn software glitcht (bijvb. schroefgaten die als M2 zijn getekend worden consequent 0,02mm te groot getekend in de software, ik zeg maar wat) dan kan dat de AutoDesk support helpen in het sneller achterhalen van het probleem. Misschien loopt er iets spaak in een driver of misschien heeft de gebruiker een bug ontdekt. Zo'n probleem wordt dan ook onmidellijk opgelost. Deze dienstverlening is ook niet gratis én de reden waarom een bedrijf 2500 EUR per jaar neertelt per AutoDesk-licentie én support credits koopt
Met andere woorden: Iedereen moet gewoon snel vooruit kunnen met zijn werk zodat er geld in pocket komt. Het bestaan van die pro-grade hardware vloeit vooral voort vanuit de economische incentive. Het is dan ook een ecosysteem waarin men zich inkoopt en daarvoor betaal je een meerprijs. In ruil wordt de hardware met een andere focus getest, en er wordt meer werk gestoken in de software (driverstabiliteit, bug resolving). Maar we spreken hier over een professionele setting.

Om weer terug te gaan naar jouw situatie: Jij gaat beginnen met je opleiding, en zult nog een hele tijd aanmodderen op de platgetreden paden binnen de software. Daarbovenop: Je verdient géén geld met de software. Je hebt geen economische incentive om zoveel geld in die professionele hardware te steken. De incentive voor het ontvangen van support heb je ook niet. Als je een probleem treft: Vraag het aan je docent, klasmakker of op een forum die zullen je waarschijnlijk verder kunnen helpen. Of heb je in je budget ook geld vrijgemaakt voor het kopen van AutoDesk support credits?

Wat ik, net zoals anderen weer wil zeggen: Normale 'consumentenhardware' zal ruim volstaan!
Koop je een desktop? Hang er dan een UPS aan wil je bedrijfszekerheid.
Koop je een laptop? Hou je aan de specs die de school meegeeft.

Maar bovenal: Koop voor jou doeleinden niet de Xeons, FirePro's, Quadro's of ECC-geheugens: Het is overkill, en vooral: weggegooid geld!

[ Voor 7% gewijzigd door 6129(15) op 03-10-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Ben iets of wat beduusd nu. Het stemt allemaal zeker tot nadenken, maar een degelijke pc is een beetje mijn droom.

Zelf vond ik eindelijk bij intel ook een vergelijking van de W-2133 en core i8700:
https://ark.intel.com/compare/125040,126686

Ben nogal verwonderd over de verschillen in cache en tdp. Kan iemand daar een woordje uitleg bij geven?
Xeon W blijkt een kleinere cache en een veel hogere tdp te hebben, is dat logisch?

keuze van geheugen is dan weer groter, dat lijkt me wel positief, of ben ik daar ook verkeerd in?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaardenier schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:56:

Ben nogal verwonderd over de verschillen in cache en tdp. Kan iemand daar een woordje uitleg bij geven?
Xeon W blijkt een kleinere cache en een veel hogere tdp te hebben, is dat logisch?

keuze van geheugen is dan weer groter, dat lijkt me wel positief, of ben ik daar ook verkeerd in?
Wat valt er nog meer op behalve het verschil in tdp?

Slecht van Intel dat ze hun eigen specificaties niet volledig invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DELL Precision 5820, net uit en bestelbaar.

Of een maandje wachten en voor de HPE Z4 gaan.

Voor verschillen tussen cpu kun je beter hier kijken:
https://en.wikichip.org/wiki/intel/xeon_w/w-2133
https://en.wikichip.org/wiki/intel/core_i7/i7-8700k

Kortom, meer L2 cache, ecc ram, quad channel ram, dual avx512, hogere max ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Hartelijk dank,

Deze info leidt me toch al een stuk verder. Zeer duidelijk en uitgebreid. Ik wil het nog wat dieper bestuderen.
Ik meen ook te leren dat bij een merkcomputer je ook oem software goedkoper aankoopt. Ik bedoel dan Adobe Acrobat, MS office enz.
Is dat óók zo als ik deze pc zélf in elkaar zet? Boekhoudkundig komt me dat nl. beter uit.
Bij Autodesk krijg je als student momenteel gratis 3 jaar toegang tot al hun licenties.

[ Voor 25% gewijzigd door Gaardenier op 08-10-2017 22:41 . Reden: schikking ]

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaardenier schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:35:
Hartelijk dank,

Deze info leidt me toch al een stuk verder. Zeer duidelijk en uitgebreid. Ik wil het nog wat dieper bestuderen.
Ik meen ook te leren dat bij een merkcomputer je ook oem software goedkoper aankoopt. Ik bedoel dan Adobe Acrobat, MS office enz.
Nee.
Is dat óók zo als ik deze pc zélf in elkaar zet? Boekhoudkundig komt me dat nl. beter uit.
Windows wel. Althans, goedkoper dan retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 18:25
Is AMD Ryzen Threadripper ook een optie?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Eigenlijk niet, alleen moet ik toegeven dat dit vooringenomenheid is. Dit wetende wil ik toch graag bij Intel blijven.
Er zijn mensen die beweren dat je bij een Mercedes de ster en de naam extra betaald. Er zijn ook technische scholen die menen dat je aan studenten geen kwaliteitsgereedschappen hoeft te geven.
Hoe gaan ze dan kwaliteitsonderscheid leren? Om rommel te leren waarderen moet je wel een uitgezocht publiek hebben, denk ik.

Velen zullen wellicht hun wenkbrauwen fronsen, maar zelf ben ik nogal beïnvloedt door een bestverkoper uit de jaren 70: "Zen and the art of motorcycle maintenance." Met als ondertitel "An inquiry into values". Ik las het nl. eerst in het Engels toen ik in Hammerfest hospitaal belandde, na 30 m met mijn BMW 900 naar beneden getuimeld te zijn.
Later nog eens toen ik in Swaziland leraarde en wel wat vrije tijd had.
Toen mijn zoon 18 werd gaf ik hem zowel een Nederlandse als een Engelstalige uitgave. Hij vond toen dat hij nogal goed in Engels was en moest een boek bespreken. Nu ja, snel zal hij dat niet vergeten.

Mijn verontschuldiging om even buiten het onderwerp te springen. Want waarom zou ik, als op rust gestelde technicus kiezen voor halfslachtig (speel)spul? Dit terwijl ik gans mijn leven kwaliteit heb nagestreefd.
Zelfs met een bescheiden toelage geniet ik niet enkel van goede en vernieuwende zachte waren zoals Autodesk Inventor, maar ook van een "Mercedes" werkpaard, ook wel workstation genoemd in het hedendaags NederFrengels.

Nogmaals, de laatste bijdrage van Navi, met de twee verwijzingen in naar Wikichip's Chip Feed zijn voorlopig voor mij het nuttigst dat ik hier al las.

Het verwonderd me overigens wel wat, dat ik tot vandaag, buiten de makers van merkcomputers, geen enkele fabrikant van moederborden vind, die iets aanbiedt om een degelijk workstation samen te stellen, mét ecc memory en zonder (speelgoed)video aan boord, enz. Tenminste, ík kan het niet vinden bij ASUS, Gigabyte, enz. En of ik die dingen nu al dan niet gebruik om mijn brood mee te verdienen, maakt me helemaal niet uit.
Een Ferrari bezitter moet daar toch ook zijn brood niet mee verdienen? Welnu, met een Merc ben ik al tevreden, vandaar waarschijnlijk mijn processorkeuze in de richting van Intel W2133. Flikkerlichtjes achter glazen wanden laat ik dan weer aan de meisjes van plezier. Daar zijn dus anderen voor, om hun geld daarin te steken.

Voor mij is dit forum wel zeer leerzaam, want ik ben in deze materie veel minder beslagen dan jullie.
Begrijpen jullie dat er óók mensen zijn die werken op een pc, bv. ontwerpen, véél aangenamer vinden dan het ding te verlagen tot een stuk speelgoed? Of er van wegsprinten als de werkuren om zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Gaardenier op 10-10-2017 02:00 . Reden: verduidelijking ]

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Je kan mooi breien met woorden om je vooringenomen standpunt kracht bij te zetten. Je hebt het over termen als kwaliteit en speelspul, stabiliteit en goedkoop is duurkoop. Maar van het concept een gedegen koop lijk je totaal geen kaas te hebben gegeten.

Laten we even terug naar de kern. Je gaat Inventor draaien. Wat je daar verder mee gaat doen om een pc van 5k nodig te hebben lijk je zelf ook niet te weten. Je hebt een vooringenomen standpunt dat je dat nodig hebt hiervoor, en dat was het.

Ik ga je wat advies geven, om je even een scope te geven waar dat advies vandaan komt vertel ik je wat over mezelf. Ik ben een werktuigbouwkundige bij een cloud compute bedrijf, verantwoordelijk voor het bouwen van de cloud infra en alle hardware daaromheen. Specs van servers, desktops en het gebruik van cad programma's zijn dagelijkse kost voor me. Laat me je vertellen dat je vooral niet moet vallen voor alle bullshit die de marketing afdeling van Intel uitkraamt. Ik heb de vaagste bugs gezien bij zogenaamde high end high uptime super stable platforms. DDR4 dat niet boven de 2133 uitkomt ondanks support van alle kanten, power profiles die het omgekeerde doen van wat ze zeggen (high performance minder wattage en performance dan het efficiënt profile). Ik kan nog wel even door met dit lijstje, maar uiteindelijk is er maar een ding dat overblijft. Het goede platform voor de taak.
Geen enkele reden, behalve dat de marketing afdeling van Intel zijn werk gedaan heeft

Inventor is geen zwaar programma, niet grafisch, niet op de CPU, niet op RAM. Je hebt wat meer nodig dan je moeders pc, maar dat is het.

Wat heeft het wel nodig dan!?Je gaat naar school, en je wil geen speelgoed. Mijns inziens heb je gewoon een goede laptop nodig, moderne laptops doen niet onder als Workstation voor cad en je gaat samenwerken met je medestudenten. Een pc thuis lijkt me vrij nutteloos.

Zoek een laptop met de volgende specs
I5 of 7 Quad core (i5 gaat hier dus net zo snel zijn als een i7) Dat zijn de HQ en de M varianten, niet de U varianten.
GTX1030, GTX1050, GTX1050TI GPU hoger is overkill en noem het geen speelspul AJB, hierin zitten modernere chips dan in de quadro's of firepro's

Een 500GB M.2 PCIe SSD
En je bent klaar! Alles wat je hierboven koopt is geldverspilling, geloof me.

Wil je toch echt een desktop?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 119,50€ 119,50
1Asus PRIME Z370-P€ 129,-€ 129,-
1EVGA GeForce GT 1030 2GB SC Passive Low Profile€ 72,50€ 72,50
1Seagate Barracuda, 4TB€ 101,95€ 101,95
1Fractal Design Focus G Grijs€ 42,50€ 42,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 137,95€ 137,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 219,95€ 219,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,30

Zoiets is meer dan voldoende, je kan voor een I5 Coffee lake gaan, maar het is niet nodig voor cad. De dagen van een quad xeon tripple quadro workstation zijn over. Wil je echt performance om een CFD, FEA of FEM te draaien. Dan huur je een flinke instance bij een cloud provider en draai je de taak. Lokaal draaien is terug naar 2008.

[ Voor 3% gewijzigd door Flaat op 10-10-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

de i7 8700 zal in 80 procent van de taken in inventor sneller zijn dan de W2133. gewoon voor de i7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 08:55
Als je er meer geld in wilt steken dan wat Flaat voorstelt, kijk dan naar een cpu met een betere single core performance. Maw een Intel met hogere kloksnelheid. (De prijs/kwaliteit verhouding zal wel iets afnemen) En neem een GTX1050 ti, dan kan je ook nog een keer leuk een spelletje doen.
Ook kan je nog naar een wat betere kast kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Overigens als je een fabrikant van moederborden zoekt voor zelfbouw workstations, die zijn er echt wel hoor :)

https://www.supermicro.nl/products/motherboard/
http://www.asrockrack.com/general/products.asp#WS
http://www.tyan.com/MB@en-US@0@1~sorte

SuperMicro heeft ook mooie barebones, oftwel chassis, voeding, koeling en moederbord, je hoeft dan zelf alleen je CPU, RAM, Storage en GPU toe te voegen.

Bv:
https://www.supermicro.nl/products/nfo/superworkstation.cfm

Voornaamste verschil tussen Xeon-W en Core series zijn zoals eerder gezegd, ECC RAM ondersteuning en dual AVX-512.

Ook heeft Xeon-W geen Turbo 3.0 (wel 2.0), vaak zijn de clocks wel 100 of 200MHZ hoger voor vergelijkbare core count en geen Optane support.

Een goede Xeon-W met wat cores en toch nog redelijk single core perf is bv de Xeon W-2155.
2133 zou ik niet snel doen, dan altijd de 2135, beter voor je single core performance.

Goed moederbord daarbij met Intel C422 chipset is de:
https://www.supermicro.co...rd/Xeon/C420/X11SRA-F.cfm

Hier een mooi plaatje met de Xeon-W CPU's voor Mainstream Workstations:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gALQclG0KxHDNbWfx9OQyQvM/full.jpg

Wil je echt gek (duur) doen pak je Xeon Scalable Expert Workstation cpu's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9jJaUsB6m9sKZxR7IHXdIq8F/full.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Navi op 17-10-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Ok, maar wat me verwondert, er zit niet één chipset Z370 tussen. Is dat normaal, of verouderd?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
Gaardenier schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 00:20:
[...]
Ok, maar wat me verwondert, er zit niet één chipset Z370 tussen. Is dat normaal, of verouderd?
Waarschijnlijk komt dat over een paar maanden wel. Hier kan je prima Z370 borden vinden: categorie: Moederborden

Hier nog maar eens een voorstel zodat je wat meer van je budget gebruikt dan in het prima idee van Flaat:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 378,50€ 378,50
1Asus PRIME Z370-A€ 175,-€ 175,-
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 330,25€ 330,25
1Fractal Design Define C€ 82,-€ 82,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 344,99€ 344,99
1Corsair RM550x Zwart€ 87,50€ 87,50
1Samsung 960 Pro 512GB€ 292,68€ 292,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.741,87

Nog meer besteden voor studie doeleinden lijkt mij niet nuttig, maar mocht je graag je budget spenderen aan een langzamere en luidruchtigere Quadro kaart dan kan dat uiteraard: pricewatch: PNY Quadro P4000 of pricewatch: PNY Quadro P5000

[ Voor 104% gewijzigd door Jesse op 26-10-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Ondertussen vond ik "quick" specs van HP Z4 G4.
Voorlopig neig ik dus naar een merkcomputer, want die turbo-gamersbenamingen van allerlei consumentencomputeronderdelen spreken me niet echt aan.
Dit toestel spreekt me wél aan, en daarom bestudeerde ik de mogelijkheden ervan. Nog steeds geen prijzen beschikbaar, dus weet ik nog niet of ik het ga kunnen bekostigen.

Want nu blijkt, dat de processor Intel Xeon 2135 wel ruim beschikbaar is, maar dat HP eigenlijk voornoemd model HP Z4 G4 nog niet op de markt heeft. De specs zijn dus wel beschikbaar. Toestellen waarschijnlijk in december. Zo zal dit waarschijnlijk niet meer voor dit kalenderjaar zijn. Dat had ik in feite niet verwacht.
Ondertussen vroeg ik prijs aan enkele rekenaarverkopers, met de volgende eigen wensen:

HP Z4 G4, met o.a:
- Cpu Intel Xeon W 2135
- 1x Nvidia quadro P4000 8GB
- Voeding 750 Watt
- 2x USB 3.1 G2
- 1x PCIe SSD 500GB met eigen W10 64bit pro licentie
- 1x PCIe SSD 250GB met eigen W10 64bit pro licentie
- 1x PCIe SSD 250GB met eigen W7 64bit pro licentie
- 32 GB (4x8GB) DDR4 2666 ECC Reg RAM
- Memory cooling CTO (1MY90AV) (zie eventueel (page 11+ 24 quick specs) graag toelichting hierbij
- Memory cooling AMO (1XM34AA) (in variante)
- 1x HD schakelaarbord voor HD keuze in vrije Bay (Orico Power Switch HD-PW6101)
- DVD HP K3R64AA
- Netwerkkaart. Graag toelichting bij keuzemogelijkheden (page 12+29+67 quick specs)
- HP internal USB Port kit EM165AA
- Front connectors: Premium (page 17 quick specs)
Helaas blijven de antwoorden dus voorlopig uit. Hopen dus op december, want 2018 is me toch wat ver.

Heeft iemand van jullie enig idee van de beschrijving van de twee verschillende geheugenkoeleenheden? Ook de aangeboden netwerkkaarten zijn me niet zo duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaardenier op 30-10-2017 23:31 . Reden: spelling ]

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De Z4, bah! Ik als HP fan zie een Dell staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
O?
Nadere verklaring boeit me wel.
Zelf ben ik nog minder in merkcomputers thuis, dan in andere. Dit zou nochtans de eerste zijn sinds 1994 die ik niét zelf samenstel, want dat gaat blijkbaar in die wereld niet zo.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Gaardenier schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:35:
O?
Zelf ben ik nog minder in merkcomputers thuis, dan in andere. Dit zou nochtans de eerste zijn sinds 1994 die ik niét zelf samenstel, want dat gaat blijkbaar in die wereld niet zo.
De leverancier zal de geheugenkoeleenheid plaatsen die nodig is bij de configuratie die je besteld. Als je zo'n computer besteld moet je niet willen weten wat er in zit, en 'm ook niet open willen maken.

Edit: de voorloper van de Z4 kan je hier bestellen: https://www.cadstunter.nl/hp-workstation-revit-civil-3d
Je bent dan een paar honderd euro extra kwijt voor een tragere machine en bent beduidend minder flexibel qua upgraden of repareren.

Zij hebben al prijzen bij de Z4 overigens: https://www.cadstunter.nl/hp-z4-workstation-revit-civil-3d
Jou gewenste config ga je iig niet redden in je budget als je een Z4 wilt.

[ Voor 40% gewijzigd door Jesse op 31-10-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Inventor werkt 100% op Directx dus dan heb je aan een gaming card veel meer bang voor je buck. Ander groot voordeel is dat ze vaak een stuk stiller zijn en eventueel 2e hands nog wat opbrengen als je over 2-3 jaar weer eens wilt upgraden.
Ook zou ik voor een normale CPU kiezen, bijvoorbeeld de nieuwe i7-8700k, deze is sneller dan de Xeon en wederom een stuk goedkoper.

Ik heb even een lijstje gemaakt wat ik zelf zou kopen voor mijn dagelijkse werk als Revit tekenaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 384,01€ 384,01
1ASRock Z370 Extreme4€ 161,-€ 161,-
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 349,-€ 349,-
1Cooler Master Silencio 452€ 64,63€ 64,63
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB€ 317,50€ 317,50
1Corsair RM750x Zwart€ 104,95€ 104,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 229,95€ 229,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.661,03

Als je voor je renders meer cores wilt hebben zou je altijd nog de stap kunnen doen naar de i9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
PcDealer schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:15:
De Z4, bah! Ik als HP fan zie een Dell staan...
Enkele dagen geleden vroeg je me waarom ik zulke trage processor zou kiezen (Xeon W 2133), maar in deze reeks is dit type de zwaarste: https://www.cadstunter.nl/hp-workstation-solidworks

Bovendien hangt er ook nog een dik prijskaartje aan.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gaardenier schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:12:
[...]

Enkele dagen geleden vroeg je me waarom ik zulke trage processor zou kiezen (Xeon W 2133), maar in deze reeks is dit type de zwaarste: https://www.cadstunter.nl/hp-workstation-solidworks
Dat was ik niet. wappiewappie in "Actueel werkstation voor Autodesk Inventor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Je hebt gelijk.
Maar ik vraag me natuurlijk af waarom hij die W2133 "zulke trage processor" noemde.
Een beetje opfokken misschien?
En inderdaad, cadstunter slaat waarschijnlijk wat met zijn pet naar de prijzen (hoog genoeg, dat wel), maar kan ook nog niets leveren.
Overigens vraag ik me wel af, of de eventueel gevraagde opties, af fabriek gemonteerd worden, of dat de dealers dit zelf doen.
naschriftje:
Waarom refereerde je naar een Dell? Zijn daar specifieke eigenschappen bij betrokken in vergelijking met HP?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik denk dat hij overeenkomsten ziet tussen de Z4 en het design van sommige Dell machines.

De W-2133 is beduidend langzamer* dan de goedkopere i7-8700k, waarvoor je ook nog eens veel goedkopere moederborden kan krijgen. De W-2133 is duurder omdat die meer PCI-e lanes heeft en meer geheugen ondersteund, twee dingen die bij dit gebruik (behalve extra kosten) niks toevoegen.

* dat kan je bijvoorbeeld zien aan de lagere kloksnelheid en de kleinere cache.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 02-11-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
Wellicht kan ik er langer "zonder storingen" mee werken?

De letter k is me zeker teveel, want van opgefokte dingen hou ik niet.
De pci-lanes en geheugenondersteuning zijn anderzijds een voordeel om het toestel bij langer gebruik nog aan te passen of uit te breiden.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25
Lees je eerst eens in, en kijk eens puur naar wat jij wil. Mensen hier kunnen je genoeg advies geven, maar blijkbaar wil je liever veel geld over de balk gooien, dan daadwerkelijk iets snels/werkbaars te hebben...
Gaardenier schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:00:
Wellicht kan ik er langer "zonder storingen" mee werken?
Nee, dat niet. Zolang je maar beetje kwaliteits-voeding pakt, zal een i3/i5/i7/i9 het echt niet minder lang volhouden als een Xeon.
De letter k is me zeker teveel, want van opgefokte dingen hou ik niet.
Je weet wat de letter "K" inhoud? Dit houd in dat de multiplier "unlocked" is. Dat houd eigenlijk in dat je de processor, als je wilt, makkelijker kan overclocken. Dat is niet iets wat moet, het is handig voor diegene die wil. Bij standaard gebruik zal het beestje net zo prima werken als de "non-K" versie. In de tijd dat ik mijn processor bestelde was de K versie net zo duur als de Non-K, dan is de keuze snel gemaakt, K versie blijft 2de hands meer waard.
De pci-lanes en geheugenondersteuning zijn anderzijds een voordeel om het toestel bij langer gebruik nog aan te passen of uit te breiden.
Dat is leuk, maar een standaard moederbord heeft ook genoeg geheugen slots, eventueel vervang je het oude geheugen. PCI Slots heb jij helemaal niks aan, das alleen maar goed voor mensen die meer videokaarten willen, of een "opgefokte" netwerkkaart, een "opgefokte geluidskaart", of meer insteek dingen. Een standaard moederbord en processor heeft genoeg PCI lanes om een aantal van die dingen al tegelijk te draaien, ik zie niet in waarom jij er meer zou moeten hebben. Of je moet plots hele ambitieuze ideeën hebben?

Je blijft jezelf maar veelste dure dingen aanpraten, omdat "meer geld" zogenaamd "meer beter" zou zijn, news flash: It's not! Zoals al eerder genoemd, die Xeon heeft een lagere clocksnelheid, en is dus in single core aplicaties een stukje trager. Genoeg dingen waar die Xeon wel geschikt voor is, maar niet de toepassing die je nu wilt.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Interessant topic, ben benieuwd wat de TS heeft gekocht en of hij iets heeft gedaan met de adviezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
arjandijk162 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:06:
Interessant topic, ben benieuwd wat de TS heeft gekocht en of hij iets heeft gedaan met de adviezen...
Kijk hier maar eens: Gezocht, configurator voor werkstation HP Z4 G4, voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ahh, ik zie het, na 5 maanden nog steeds geen keuze gemaakt, maar nog op hetzelfde spoor als de openingspost in dit topic (Xeon 2133). Ik volg het met spanning. Wel lastig als je al 5 maanden lang niet kan werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:07

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik zou kijken naar deze workstations.
http://www.dell.com/nl-be...precision-desktops?~ck=mn
of je kunt zelf bouwen dat is veel leuker. een quadro P4000 is eigenlijk een te duur verkochte GTX 1070 dus je kunt evengoed ook een gaming build nemen die gaat ook 5 jaar mee en biedt meer waar voor je geld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7900X (Boxed)€ 899,-€ 899,-
1ASRock X299 Extreme4€ 198,50€ 198,50
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 619,-€ 619,-
1Seagate IronWolf, 10TB€ 287,98€ 287,98
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 46,-€ 46,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 391,95€ 391,95
1Corsair RM750x Zwart€ 107,21€ 107,21
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 129,49€ 129,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.730,08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Gaardenier schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:35:
O?
Jup, en dat heeft te maken met certificeringen, voorraad en meer van dat soort kostendingetjes. Als je alle combinaties van producten moet gaan certificeren, ondersteunen, testen en op voorraad hebben ben je wel even bezig.

Ik werk zelf ook met Inventor en het programma heeft wat kracht nodig. Wat het niet nodig heeft is een Xeon en bijbehorend moederbord, ECC geheugen of een Quadro kaart. Renderen (mocht je dat doen) gebeurt via de CPU. Een snelle CPU is dus belangrijker dan een Quadro kaart. Inventor doet daar niks mee. Op school draait Inventor op dual cores met 4 GB RAM zonder discrete GPU. Dat moet genoeg zeggen.

Daarmee kom je dus gelijk uit op standaard consumentenspul. Bouw gewoon een dikke game PC en draai daar Inventor op. 99,999% kans dat het gewoon goed en snel werkt. Wil je echt de 100% garantie, zoek dan een ISV gecertificeerd (mobiel) workstation en klaag niet over de prijs die je daarvoor betaalt of over het inleveren van prestaties.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
tdw schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Jup, en dat heeft te maken met certificeringen, voorraad en meer van dat soort kostendingetjes. Als je alle combinaties van producten moet gaan certificeren, ondersteunen, testen en op voorraad hebben ben je wel even bezig.

Ik werk zelf ook met Inventor en het programma heeft wat kracht nodig. Wat het niet nodig heeft is een Xeon en bijbehorend moederbord, ECC geheugen of een Quadro kaart. Renderen (mocht je dat doen) gebeurt via de CPU. Een snelle CPU is dus belangrijker dan een Quadro kaart. Inventor doet daar niks mee. Op school draait Inventor op dual cores met 4 GB RAM zonder discrete GPU. Dat moet genoeg zeggen.

Daarmee kom je dus gelijk uit op standaard consumentenspul. Bouw gewoon een dikke game PC en draai daar Inventor op. 99,999% kans dat het gewoon goed en snel werkt. Wil je echt de 100% garantie, zoek dan een ISV gecertificeerd (mobiel) workstation en klaag niet over de prijs die je daarvoor betaalt of over het inleveren van prestaties.
Amen to that! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
tdw schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Wil je echt de 100% garantie, zoek dan een ISV gecertificeerd (mobiel) workstation en klaag niet over de prijs die je daarvoor betaalt of over het inleveren van prestaties.
OK,

Ik klaag niet over de prijs, want die is te nemen of te laten. Wél wacht ik nog steeds op HP die ergens één van de dagen hopelijk eindelijk met een configurator start.
Dan kan ik met de door mij verlangde samenstelling, prijs vragen naar gelijk welke retailer die me ook goede secundaire waarborgen biedt. Niet de eerste drie jaren, want dan gebeurt er niets, dat weet iedereen. Vanaf 4 of 5 jaar heb je eigenlijk een goede relatie met je dealer nodig. Daarna zal ik wel zien of ik zelf nog behoefte heb aan meer van hetzelfde en of mijn energie zelf nog voldoende is om te werken. Dat is moeilijker in te schatten dan de evolutie in de pc wereld. Het zou dus kunnen dat ik met dit rekenaartje ook mijn eigen afgang, samen met het ding beleef.

Momenteel dus gewoon wachten, want mijn besluit, zowel het merk en het type Z4 G4 staat vast, als welke opties ik wil. Aangezien HP-belgië volgende week, ik meen 6 febr, deze reeks officieel voorstelt aan verdelers, vermoed ik dat enkele dagen later zij ook configurator en prijzen voor alles zullen openbaren.

Hiermee heb ik getracht dit onderwerp af te ronden op een aanvaardbare manier. Het andere gaat dus eigenlijk zuiver over het configureren en prijs. Ik hoop ook dat deze reeks ook in de Pricewatch zal komen, en dan zien we weer verder.

Toch bedankt aan allen voor de moeite!

Struikelen zal ik!

Pagina: 1