Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
walterworld schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

Wat bedoel jij precies met achterkant? De draaiknop om de gsm houder in portret modus te zetten?
Ja die knop. Daarop moet je een tegengewicht zetten als je telefoon naar voren valt. Dus die andere knop, niet die bij AliExpress als voorbeeld wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-04 15:48
Ik heb zojuist de Feiyu G6 Plus besteld voor €214. Wat in mijn geval mee heeft gespeeld is dat ik er mijn Sony RX100, GoPro én smartphone op kan zetten.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:47
Ik heb de Osmo Mobile 2 net een dag en gebruik hem icm een OnePlus 6, met alleen een OnePlus Protective Case Karbon. Qua hardware prima, precies wat ik voor deze prijs verwachtte.

Maar: de app lijkt een flinke battery drainer te zijn. Wie kan dit bevestigen? Telefoon wordt tijdens gebruik redelijk warm en batterij loopt met rasse schreden leeg, veel sneller dan met de standaard camera-app.

Ik zag wel dat anderen op de fora van OnePlus als dat van DJI erover klaagden, en het toestel inderdaad (nog) niet officieel ondersteund wordt, maar ik check het toch maar even bij jullie.

Iemand een idee hoe snel/goed DJI toestelspecifieke ondersteuning inbouwt in de app? Ook staat de update naar Android 9.0 Pie voor de OnePlus 6 op de planning, benieuwd of dit ook niet de werking van de DJI Go app hindert.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 08:23
Hulliee schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:04:
[...]
Ja die knop. Daarop moet je een tegengewicht zetten als je telefoon naar voren valt. Dus die andere knop, niet die bij AliExpress als voorbeeld wordt getoond.
Geprobeerd maar helaas. Heb de hoop opgegeven en haal nu de gsm eventjes uit de case, iets omslachtiger. Toch bedankt voor de tips (y)
j0bro schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:17:

Maar: de app lijkt een flinke battery drainer te zijn. Wie kan dit bevestigen? Telefoon wordt tijdens gebruik redelijk warm en batterij loopt met rasse schreden leeg, veel sneller dan met de standaard camera-app.

Iemand een idee hoe snel/goed DJI toestelspecifieke ondersteuning inbouwt in de app? Ook staat de update naar Android 9.0 Pie voor de OnePlus 6 op de planning, benieuwd of dit ook niet de werking van de DJI Go app hindert.
Hier ook een O+6 gebruiker. :)
Heb inderdaad gemerkt dat de app veel batterij vreet.
Wat mij onder andere heeft doen kiezen voor DJI is de app, deze schijnt stukken beter te zijn dan de app van Zhiyun, Xiaomi en Feiyu.

Ben er tot nu toe erg tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Hoe staat het nu met de app op Android. Is er 4k 60fps ondersteuning voor Samsung devices? Werkt object tracking fatsoenlijk?

Verder maak ik me een beetje druk over de specs: "Maximum Load: 202g"
Een Note 9 is 201 gram, stop er een SD en SIM kaart in en je gaat al net over de maximum load heen.

De smooth 4 is al afgevallen door de slechte app en overweeg nu ook de Moza Mini Mi.

Als toch geen enkele app goed werkt op Android hoef ik alleen naar de prijs te kijken want de basis zit bij allemaal wel goed.

[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 22-08-2018 07:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 11:38
ronzelver schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:50:
Ik heb zojuist de Feiyu G6 Plus besteld voor €214. Wat in mijn geval mee heeft gespeeld is dat ik er mijn Sony RX100, GoPro én smartphone op kan zetten.
Phusebox schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 06:04:

De smooth 4 is al afgevallen door de slechte app en overweeg nu ook de Moza Mini Mi.

Als toch geen enkele app goed werkt op Android hoef ik alleen naar de prijs te kijken want de basis zit bij allemaal wel goed.
Ook ik zit precies met dit probleem. Ben in bezit van een Samsung S8 en een Canon G7X en zou het handig vinden om een ze beide met 1 apparaat te kunnen gebruiken. Dan blijven pricewatch: Zhiyun Crane M en pricewatch unsorted: Feiyu Tech G6 Plus Gimbal voor Systeemcamera, Smartphone... over. Echt zijn deze het dubbele van de prijs en weet ik nog niet of ik het dat waard vind.

Als ik mijn Canon G7X laat zitten en alleen voor een mobiele telefoon ga, blijven voor mij de pricewatch: Moza Mini-MI Gimbal voor smartphones en pricewatch: DJI Osmo Mobile 2 over. Alleen heeft de Moza een waardeloze Android ondersteuning zover ik kan vinden (komt er wel aan schijnt), maar heeft deze wel draadloos laden, 360 graden rotatie en verschillende mogelijkheden om een microfoon of lamp aan je gimbal te schroeven.

@ronzelver Hoe bevalt je Feiyu G6 Plus tot nu toe? Vind je het de meerprijs waard?
@Phusebox Jij nog iets gevonden over android ondersteuning bij Moza die wel positief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frank!in schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

[...]

Ook ik zit precies met dit probleem. Ben in bezit van een Samsung S8 en een Canon G7X en zou het handig vinden om een ze beide met 1 apparaat te kunnen gebruiken. Dan blijven pricewatch: Zhiyun Crane M en pricewatch unsorted: Feiyu Tech G6 Plus Gimbal voor Systeemcamera, Smartphone... over. Echt zijn deze het dubbele van de prijs en weet ik nog niet of ik het dat waard vind.

Als ik mijn Canon G7X laat zitten en alleen voor een mobiele telefoon ga, blijven voor mij de pricewatch: Moza Mini-MI Gimbal voor smartphones en pricewatch: DJI Osmo Mobile 2 over. Alleen heeft de Moza een waardeloze Android ondersteuning zover ik kan vinden (komt er wel aan schijnt), maar heeft deze wel draadloos laden, 360 graden rotatie en verschillende mogelijkheden om een microfoon of lamp aan je gimbal te schroeven.

@ronzelver Hoe bevalt je Feiyu G6 Plus tot nu toe? Vind je het de meerprijs waard?
@Phusebox Jij nog iets gevonden over android ondersteuning bij Moza die wel positief is?
toon volledige bericht
Nee niks over Android ondersteuning gevonden, enkel dat het bij sommigen 'werkt', maar dat object tracking niet echt top is o.a.

Anderen zeggen weer: ik gebruik nooit een app maar film met de stock camera app of een andere video app.

De DJI Go app ondersteunt voor zover ik kan vinden weer geen 60 fps in 4K en ook die is voor Android niet optimaal.

300 euro is het mij niet waard voor die paar keer dat ik het zal gebruiken. Het is niet dat ik hem elke week zal gebruiken, dus kan misschien beter voor de goedkoopste optie gaan en hopen op een goed werkende app? Tevens zijn die Feiyu en Zhiyun te groot voor mij. Moet wel nog enigszins compact blijven om makkelijk mee te nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-04 15:48
Frank!in schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

[...]

[...]

Ik heb de Feiyu G6 Plus gisteren ontvangen en er alleen even i.c.m. mijn iPhone X mee gespeeld. Het is een degelijk apparaat en het balanceren gaat redelijk eenvoudig (als je de instructies even leest :P ). Ik moet hem nog uitgebreid gaan testen met zowel mijn iPhone, GoPro als Sony RX100-III.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
@ronzelver ik ben benieuwd naar je ervaringen. Heb zelf een Zhiyun Gimbal Smooth Q. Maar die is kapot (geen idee hoe, uitgeleend en met gebroken clamp teruggekregen... heb er maar een dedicated gimbal voor de action-cam van gemaakt).

Heb aan eentje voor een smartphone genoeg. Maar heb ook een Lumix TZ100 die ik ook prima zou kunnen gebruiken in een gimbal voor video.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Phusebox schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Nee niks over Android ondersteuning gevonden, enkel dat het bij sommigen 'werkt', maar dat object tracking niet echt top is o.a.

Anderen zeggen weer: ik gebruik nooit een app maar film met de stock camera app of een andere video app.

De DJI Go app ondersteunt voor zover ik kan vinden weer geen 60 fps in 4K en ook die is voor Android niet optimaal.

300 euro is het mij niet waard voor die paar keer dat ik het zal gebruiken. Het is niet dat ik hem elke week zal gebruiken, dus kan misschien beter voor de goedkoopste optie gaan en hopen op een goed werkende app? Tevens zijn die Feiyu en Zhiyun te groot voor mij. Moet wel nog enigszins compact blijven om makkelijk mee te nemen,
De wat duurdere gimbals waren ook een reactie op ron :) Mocht ik alleen voor smartphone filmen gaan, dan neig ik denk ik toch naar de DJI, puur omdat het voor mij een bekent bedrijf is en ik daar iets meer van verwacht dan de voor mij vage chinese bedrijven zoals Feiyu en Zhiyun.
De Moza moet ik nog wat meer onderzoek naar doen. Heb nog 3 weken voordat ik op vakantie ga, dus dat wordt nog veel reviews lezen en kijken.
ronzelver schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Ik heb de Feiyu G6 Plus gisteren ontvangen en er alleen even i.c.m. mijn iPhone X mee gespeeld. Het is een degelijk apparaat en het balanceren gaat redelijk eenvoudig (als je de instructies even leest :P ). Ik moet hem nog uitgebreid gaan testen met zowel mijn iPhone, GoPro als Sony RX100-III.
Oeh ben dan heel benieuwd naar je ervaringen. Zie zo even snel dat de G7X van Canon niet ondersteund wordt. Als dat waar ik heb er iets minder aan. De Feiyu stond nog niet op mijn radar dus extra onderzoek is nog vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand ervaring met een Note 9 en de Osmo Mobile 2? Ik ben bang dat die te zwaar gaat zijn. Zonder case durf ik de telefoon er niet in te stoppen en dan weegt ie al 201 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:38:
Iemand ervaring met een Note 9 en de Osmo Mobile 2? Ik ben bang dat die te zwaar gaat zijn. Zonder case durf ik de telefoon er niet in te stoppen en dan weegt ie al 201 gram.
Gewicht gemaakt niet veel uit, als hij maar goed in balans is -> dan hoeft de OSMO niet hard te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hulliee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

Gewicht gemaakt niet veel uit, als hij maar goed in balans is -> dan hoeft de OSMO niet hard te corrigeren.
Waarom geven ze dan een maximum op?
Ik las ook dat een S9+ maar net past en de Note 9 is nog ietsje groter dus ik durf het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Waarom geven ze dan een maximum op?
Ik las ook dat een S9+ maar net past en de Note 9 is nog ietsje groter dus ik durf het niet aan.
Waarschijnlijk zul je iets (een muntstuk ofzo) als tegen balans moeten gebruiken. Je doe je ook als je je telefoon in het hoesje laat zitten. Daar is ie niet op berekend en moet hij te veel tegensturen om de telefoon in balans te houden. Met het juiste muntje is ie, zonder motor aan te zetten, goed in balans. Maar een camera van een 0.5 kg is natuurlijk te veel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hulliee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Waarschijnlijk zul je iets (een muntstuk ofzo) als tegen balans moeten gebruiken. Je doe je ook als je je telefoon in het hoesje laat zitten. Daar is ie niet op berekend en moet hij te veel tegensturen om de telefoon in balans te houden. Met het juiste muntje is ie, zonder motor aan te zetten, goed in balans. Maar een camera van een 0.5 kg is natuurlijk te veel. ;-)
Hmm ja klinkt alsof het niet echt gebruiksvriendelijk is als ik moet lopen pielen met een muntje en wat tape?.

Dan maar geen gimbal. Echt elk merk heeft wel grote minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Hmm ja klinkt alsof het niet echt gebruiksvriendelijk is als ik moet lopen pielen met een muntje en wat tape?.

Dan maar geen gimbal. Echt elk merk heeft wel grote minpunten.
Kun je ook doen. Maar jij wil er een grotere telefoon opzetten dan de specs aangeven dus zul je iets moeten. Je kan ook een groter gimbal kopen waarin je telefoon wil binnen de specs valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hulliee schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:55:
[...]

Kun je ook doen. Maar jij wil er een grotere telefoon opzetten dan de specs aangeven dus zul je iets moeten. Je kan ook een groter gimbal kopen waarin je telefoon wil binnen de specs valt.
Zijn die er dan? Die een functionele app hebben want daardoor vallen Zhiyun en Moza al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Zijn die er dan? Die een functionele app hebben want daardoor vallen Zhiyun en Moza al af.
Dat weet ik niet; ik heb me daar niet in verdiept. Ik zocht een 'kleine' gimbal voor mijn telefoon en dat is de osmo 2 voor mij.

Maar misschien is de RONIN-S van DJI iets?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

De Zhiyun ondersteund nu de Filmic Pro app en dat ziet er goed uit: https://www.cinema5d.com/filmic-pro-zhiyun-smooth-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb ondertussen de Moza Mini-Mi voor 79 euro gekocht met een actie. Voor dat geld was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik speel al een tijdje met de gedachten om een gimbal te kopen. Zeker nu bijvoorbeeld de DJI's best betaalbaar zijn.
Maar na het lezen van reviews: Betaalbare smartphonegimbals - Superstabiel filmen met je telefoon ben ik een beetje huiverig naar het resultaat. Ik heb naast een GoPro5 ook een iPhone Xs. Ik lees overal dat de OIS problemen geeft.
What to do! What to do?

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 14-11-2018 13:59 ]

• Frank!in
Phusebox schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:23:
Heb ondertussen de Moza Mini-Mi voor 79 euro gekocht met een actie. Voor dat geld was de keuze snel gemaakt.
Hoe bevalt deze?

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Iemand deze gezien gister aangekondigd: Dji Osmo Pocket.

nieuws: DJI presenteert Osmo Pocket-actiecamera

Youtube staat inmiddels vol met reviews. Vinden ze het gek dat er al een lek is voordat hij officieel wordt aangekondigd alle youtubers hebben er al een mogen testen.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb al een tijd een gimbal, maar na het zien van de reviews van de pocket, ga ik die waarschijnlijk aanschaffen. Veel makkelijker mee te nemen en object tracking en time Lapse erbij maakt dit wel een must have.

• Jamesz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 16:19
Eerder deze week een Osmo Mobile 2 aangeschaft. Gebruik hem ivm een IPhone XR. Ondanks dat de gimbal daarmee qua gewicht aan zijn max zou zitten lijkt het prima te functioneren.

Enig nadelig puntje is dat de klembeugel welk de telefoon vast houd op de horizontale as (voorover/achterover kantelen) in extreme gevallen de andere delen van de gimbal raakt. Dit is echter alleen het geval wanneer de telefoon in het hoesje zit, zonder hoesje gaat het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:57
T.E schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:22:
Iemand deze gezien gister aangekondigd: Dji Osmo Pocket.

nieuws: DJI presenteert Osmo Pocket-actiecamera

Youtube staat inmiddels vol met reviews. Vinden ze het gek dat er al een lek is voordat hij officieel wordt aangekondigd alle youtubers hebben er al een mogen testen.
Al tweakers die dit apparaat besteld hebben? Ik ben erg geïnteresseerd, bij een aantal winkels is ie al op voorraad blijkbaar maar Coolblue en CameraNU hebben em allebei nog op pre-order staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Jean-Bob schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:51:
[...]

Al tweakers die dit apparaat besteld hebben? Ik ben erg geïnteresseerd, bij een aantal winkels is ie al op voorraad blijkbaar maar Coolblue en CameraNU hebben em allebei nog op pre-order staan.
Ik heb 'm sinds woensdag in m'n bezit (besteld bij v-nix) en tot nu toe tevreden, maar nog niet heel erg veel gefilmd. Is kleiner dan ik dacht, wat betekent dat ik 'm waarschijnlijk altijd wel mee zal nemen. Als je vragen erover heb kan ik ze proberen te beantwoorden.

Coolblue kan 'm trouwens ook al leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Walkman op 14-12-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:57
Walkman schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:54:
[...]

Ik heb 'm sinds woensdag in m'n bezit (besteld bij v-nix) en tot nu toe tevreden, maar nog niet heel erg veel gefilmd. Is kleiner dan ik dacht, wat betekent dat ik 'm waarschijnlijk altijd wel mee zal nemen. Als je vragen erover heb kan ik ze proberen te beantwoorden.

Coolblue kan 'm trouwens ook al leveren.
Hoe ervaar je de focus en de geluidskwaliteit? Daar hoor je nogal wisselende verhalen over. En heb je al accessoires erbij kunnen kopen (ga er van uit van niet)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
De problemen met de focus waren vooral bij de selfie mode, maar dat gebruik ik niet dus daarmee geen ervaring. Wat ik zo in en om en het huis heb gefilmd was bijna altijd scherp, maar merk wel dat het in sommige gevallen beter is om de telefoon er aan te hangen, want dan weet je het zeker. Het kleine scherm kan je dat simpelweg niet zien.

Geluidskwaliteit is voor mij niet heel belangrijk aangezien ik vooral van de beelden gebruik zal maken in video's die ik maak. Zal binnenkort even een testje doen om het te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 17:25
Heb de Osmo Pocket net ontvangen en merk dat mijn iPhone hoesje (RhinoShield Playproof) met 2mm net te dik is. De connectie gaat steeds net wel net niet 😣. Verwacht hem vooral los te gebruiken maar toch irritant voor firmware updates en de keren dat ik hem wel met de iPhone wil gebruiken. Hadden ze vast slimmer kunnen oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 15-12-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Heb m ook binnen, sinds donderdag.
Bizar mooi klein apparaatje!
Had zo'n losse Zhiyun gimbal waar je telefoon in kan, maar nam die in de praktijk nooit mee vanwege te lomp. Pocket OSMO lijkt me perfect voor op vakantie.
Beeld is ook super!

Enige vreemde: als ik 4K film, dan kan ik die niet overzetten naar m'n iPhone 8 Plus via de DJI app?
"Not possible on current device oid". Snap dat de 8+ geen 4K scherm heeft, maar dan kan ie t toch gewoon in lagere res afspelen zou je denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13

13art

Moderator Mobile
Lijkt me dat het tijd wordt voor een eigen topic voor de Osmo pocket

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Had de smooth 4 besteld,en die gaat ook weer retour. Dit ivm de s9+ en de app van dat ding, de meeste opties werken niet of zeer slecht(zoom wheel) Zit nu te twijfelen of ik voor de osmo moet gaan of moet accepteren dat er geen goeie gimbals zijn voor de s9+

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 21:42
tjeerdoo schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:12:
Had de smooth 4 besteld,en die gaat ook weer retour. Dit ivm de s9+ en de app van dat ding, de meeste opties werken niet of zeer slecht(zoom wheel) Zit nu te twijfelen of ik voor de osmo moet gaan of moet accepteren dat er geen goeie gimbals zijn voor de s9+
Je kan het ook proberen met de app Filmic Pro in de Playstore (€12,99), volgens een van de reviews werkt alles met de s9+ icm de Smooth 4 behalve 60fps.
Ik heb zelf de Smooth Q, gebruik de eigen app niet eens dus ik kan niet uit eigen ervaring vertellen hoe Filmic Pro werkt in jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjeerdoo
atillicious schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Je kan het ook proberen met de app Filmic Pro in de Playstore (€12,99), volgens een van de reviews werkt alles met de s9+ icm de Smooth 4 behalve 60fps.
Ik heb zelf de Smooth Q, gebruik de eigen app niet eens dus ik kan niet uit eigen ervaring vertellen hoe Filmic Pro werkt in jouw situatie.
Had ik geprobeerd maar vond ik ook niet echt een succes. Grootste problemen vond ik dat de zoom en de toffe opties zoals vertigo shot en panorama/timelapse het gewoon niet doen, en dat dat zoomen gewoon totaal niet vloeiend was.
Ben dus eigenlijk benieuwd of die features wel werken met de osmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 21:42
tjeerdoo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Had ik geprobeerd maar vond ik ook niet echt een succes. Grootste problemen vond ik dat de zoom en de toffe opties zoals vertigo shot en panorama/timelapse het gewoon niet doen, en dat dat zoomen gewoon totaal niet vloeiend was.
Ben dus eigenlijk benieuwd of die features wel werken met de osmo.
Ah, scheelt mij dus toch wel effe 13 eurootjes. Ik heb het idee dat als je volledige controle over een gimbal wilt, je toch naar IOS móet overstappen. Maar dat heb ik er persoonlijk niet voor over.
Veel succes met je zoektocht naar een geschikte gimbal in ieder geval en tag mij als je iets bruikbaars vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjeerdoo
atillicious schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Ah, scheelt mij dus toch wel effe 13 eurootjes. Ik heb het idee dat als je volledige controle over een gimbal wilt, je toch naar IOS móet overstappen. Maar dat heb ik er persoonlijk niet voor over.
Veel succes met je zoektocht naar een geschikte gimbal in ieder geval en tag mij als je iets bruikbaars vindt.
Haha, ik had laatst ook die gedachte, maar ik heb het gewoon niet zo op apple. Ik heb die 13 euro gewoon weer terug trouwens. Heb het even geprobeerd, en toen geld terug gevraagd van google. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:02
Ik heb onlangs ook de Mobile 2 aangeschaft.

Nu gebruik ik deze icm de Samsung s9 en zie ik dat de achterkant van de Mobile 2 in het zicht komt wanneer ik in horizontale modus film.

Hebben anderen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1192800

Hoi!

Ik heb de eerste DJI Osmo Mobile 2 toen die uit kwam.
Echter heb ik nu het probleem dat hij niet meer horizontaal komt te staan.
Hij wijkt iets af. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 19:36
Anoniem: 1192800 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:31:
Hoi!

Ik heb de eerste DJI Osmo Mobile 2 toen die uit kwam.
Echter heb ik nu het probleem dat hij niet meer horizontaal komt te staan.
Hij wijkt iets af. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen?
Als het goed is kan je in de settings de horizontale positie iets afstellen, kalibratie ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:16

Toppe

Oké ✅

Vorige week de Osmo 2 binnen gekregen en in eerste instantie was ik tevreden, echter valt het mij op dat hij afwijkt naar rechts tijdens het filmen, bij lopen oid is dit opzich geen ramp maar bij een motionlapse is dit natuurlijk drama.

Nu heb ik drie opties: Niets doen en het accepteren, retour sturen en een nieuwe bestellen of retour en een andere gimbal uitzoeken.

In geval van de laatste optie zou het een FreeVision Vilta-M worden (op advies van Cameranu.nl) maar ik kan hier niet heel veel over vinden, je vindt wat vergelijkingsfilmpjes waarop de Osmo de camera in horizontale modus wat stabieler houdt tijdens bewegen en verder niets

Wordt gebruikt met een iPhone Xs Max

Het liefst neem ik een Pocket maar dat laat mijn pocket nu niet toe :D

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 28-03-2019 15:26 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:25:
Vorige week de Osmo 2 binnen gekregen en in eerste instantie was ik tevreden, echter valt het mij op dat hij afwijkt naar rechts tijdens het filmen, bij lopen oid is dit opzich geen ramp maar bij een motionlapse is dit natuurlijk drama.

Nu heb ik drie opties: Niets doen en het accepteren, retour sturen en een nieuwe bestellen of retour en een andere gimbal uitzoeken.

In geval van de laatste optie zou het een FreeVision Vilta-M worden (op advies van Cameranu.nl) maar ik kan hier niet heel veel over vinden, je vindt wat vergelijkingsfilmpjes waarop de Osmo de camera in horizontale modus wat stabieler houdt tijdens bewegen en verder niets

Wordt gebruikt met een iPhone Xs Max

Het liefst neem ik een Pocket maar dat laat mijn pocket nu niet toe :D
Wat bedoel je met naar rechts afwijken tijdens het filmen? Ik kan mij daar geen voorstelling van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hulliee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:22:
[...]

Wat bedoel je met naar rechts afwijken tijdens het filmen? Ik kan mij daar geen voorstelling van maken.
Tijdens het filmen draait hij uit zichzelf naar rechts. In eerste instantie dacht ik dat het zou kunnen komen door de wind maar hij doet het ook gewoon in de woonkamer ed, om gek van te worden.

Heb al een aantal keer geprobeerd het ding opnieuw te kalibreren en dit lijkt voor even effect te hebben, ik heb alleen geen zin om hem elke dag opnieuw in te moeten stellen.

Op internet kan ik er verder vrij weinig over vinden, Cameranu geeft aan het probleem wel te kennen en raadt daarom dus ook een ander model aan. Echter ken ik dat merk niet en kan ik via google weinig Nederlandse verhalen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@Toppe Duidelijk. Dat hoort iig niet. Ik zou ermee terug gaan.
Of je een ander merk moet nemen is lastig. De DJI software is top. OSI is van een iPhone niet uit te zetten dus zal je daar bij een andere merk ook soms last van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hulliee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:40:
@Toppe Duidelijk. Dat hoort iig niet. Ik zou ermee terug gaan.
Of je een ander merk moet nemen is lastig. De DJI software is top. OSI is van een iPhone niet uit te zetten dus zal je daar bij een andere merk ook soms last van kunnen hebben.
Zou het een gewichtsissue kunnen zijn? Dat de Xs Max simpel weg te zwaar is door de gimbal zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@Toppe Dan zou ie al scheef moeten gaan hangen als de Osmo uitstaat. Heb je hem gebalanceerd? Ik heb omdat mijn X in een hoesje zit, aan de achterkant (voorkant) een muntje als tegengewicht. Hierdoor hangt de telefoon altijd stil: of ik hem nu naar voren horizontaal zet of rechtop, hij blijft in die positie.

Volgens mij is de Osmo krachtig genoeg om hem (jouw Xs Max) stabiliseren, alleen zal (als hij niet goed uitgebalanceerd is) de batterij zal leeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hulliee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:43:
@Toppe Dan zou ie al scheef moeten gaan hangen als de Osmo uitstaat. Heb je hem gebalanceerd? Ik heb omdat mijn X in een hoesje zit, aan de achterkant (voorkant) een muntje als tegengewicht. Hierdoor hangt de telefoon altijd stil: of ik hem nu naar voren horizontaal zet of rechtop, hij blijft in die positie.

Volgens mij is de Osmo krachtig genoeg om hem (jouw Xs Max) stabiliseren, alleen zal (als hij niet goed uitgebalanceerd is) de batterij zal leeg gaan.
Heb beide geprobeerd, als ik hem goed balanceer dan past hij niet in zn koffer (wat echt een lomp ding is, maar goed) dus bij voorkeur doe ik dat niet.

Goed uitgebalanceerd doet hij ‘t zelfde en trekt hij dus naar rechts toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Haha ja die koffer is grooooot en onhandig.

Maar terug dat ding, dat hoort niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hulliee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:47:
Haha ja die koffer is grooooot en onhandig.

Maar terug dat ding, dat hoort niet.
Wordt vandaag nog opgehaald door PostNL. Ga vanavond een andere DJI bestellen en proberen om te kijken of dat beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Zins een paar weken de dji osmo mobiel 2
Erg blij mee
Alleen zijn er 2 dingen die ik niet snap
Als je 1x op de power button klikt dan activeer je de lock mode
Wat houd dat precies in?
En als ik de osmo schuin naar beneden houd dan kan ik hem niet naar links of rechts draaien
Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
slane147129 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:41:
Ik heb onlangs ook de Mobile 2 aangeschaft.

Nu gebruik ik deze icm de Samsung s9 en zie ik dat de achterkant van de Mobile 2 in het zicht komt wanneer ik in horizontale modus film.

Hebben anderen ook dit probleem?
Ik overweeg ook een Gimball icm met een S9. Heb je al een oplossing?
Neig namelijk naar de Osmo, maar dan moet het wel werken.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:02
pduh schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Ik overweeg ook een Gimball icm met een S9. Heb je al een oplossing?
Neig namelijk naar de Osmo, maar dan moet het wel werken.
Uiteindelijk heb ik de gimball teruggebracht. Nu in de weer met de Zhiyun Smooth 4 maar is
qua formaat wel een slag groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Toppe schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Wordt vandaag nog opgehaald door PostNL. Ga vanavond een andere DJI bestellen en proberen om te kijken of dat beter gaat :)
Hier trouwens hetzelfde probleem dat de gimbal gaat draaien, bij jou al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jochemd13 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Hier trouwens hetzelfde probleem dat de gimbal gaat draaien, bij jou al opgelost?
Ja, uiteindelijk een nieuwe besteld. Die heeft het amper tot niet.

Valt mij wel op dat als je er last van heb en je 2x op m drukt (en dus de gimbal zichzelf reset qua positie) het dan weg is, draai je je handvat iets dan blijft hij weer draaien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:55:
[...]

Ja, uiteindelijk een nieuwe besteld. Die heeft het amper tot niet.

Valt mij wel op dat als je er last van heb en je 2x op m drukt (en dus de gimbal zichzelf reset qua positie) het dan weg is, draai je je handvat iets dan blijft hij weer draaien...
Ja zelf heb ik ook het idee dat als ik hem in de modus zet waar hij recht op een punt richt dat hij er minder last van lijkt te hebben, binnenkort weer uitproberen of hij het nu minder doet want anders zal ik hem ook om gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47
Per ongeluk kwam ik in dit topic terecht en ben geïntrigeerd :) Ik heb een iPhone X en vind het leuk om op vakantie wat filmpjes te maken. Niets professioneels, gewoon voor in het gezinsfotoalbum. Filmen met een gimbal heb ik nooit bij stil gestaan, maar dat ziet er wel gelijk goed uit zeg :)

Waar ik niet perse op zit te wachten zijn toeters en bellen zoals timelapse, panorama’s etc. En dus eigenlijk ook niet op een losse app die, als ik het zo lees, niet echt optimaal werkt.

Mijn vraag dus: is dit ding ook nuttig als ik hem zonder app gebruik? Dus puur als beeldstabilisator? Of werkt dat zo niet? En zo niet, bestaat er iets dat wel doet wat ik wil?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
posttoast schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:10:
Per ongeluk kwam ik in dit topic terecht en ben geïntrigeerd :) Ik heb een iPhone X en vind het leuk om op vakantie wat filmpjes te maken. Niets professioneels, gewoon voor in het gezinsfotoalbum. Filmen met een gimbal heb ik nooit bij stil gestaan, maar dat ziet er wel gelijk goed uit zeg :)

Waar ik niet perse op zit te wachten zijn toeters en bellen zoals timelapse, panorama’s etc. En dus eigenlijk ook niet op een losse app die, als ik het zo lees, niet echt optimaal werkt.

Mijn vraag dus: is dit ding ook nuttig als ik hem zonder app gebruik? Dus puur als beeldstabilisator? Of werkt dat zo niet? En zo niet, bestaat er iets dat wel doet wat ik wil?
Werkt prima als enkel een beeldstabilisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jochemd13 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Werkt prima als enkel een beeldstabilisator.
Ok, en dan gebruik ik dus niet de bijbehorende app? Gewoon iPhone erin en gaan (met de standaard camera app van iOS)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
posttoast schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Ok, en dan gebruik ik dus niet de bijbehorende app? Gewoon iPhone erin en gaan (met de standaard camera app van iOS)?
Het zou zo moeten kunnen, ik raad toch wel de app aan om zo nu en dan een kalibratie uit te voeren maar ook met je standaard camera app zal hij werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jochemd13 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:23:
[...]

Het zou zo moeten kunnen, ik raad toch wel de app aan om zo nu en dan een kalibratie uit te voeren maar ook met je standaard camera app zal hij werken.
Ok tnx :) dan gok ik dat het deze gimbal gaat worden voor mij, tenzij iemand hier roept “nee, wacht posttoast, met jouw eisen kun je veel beter $foo kopen!” ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-04 20:18

LJZ

Weet iemand toevallig of de normale applicatie al toelaat in hogere FPS te schieten dan voorheen?

Voorheen kreeg je namelijk op je iPhone 1080p geen mogelijkheden tot 120fps bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefsfs
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-04-2022
Hallo, ik ben geïnteresseerd in de Osmo Mobile 2, echter vraag ik mij af of deze gimbal een iPhone xs houdt met een case?

Ik wil namelijk niet constant de case eraf halen om te filmen (vind ik ook behoorlijk riskant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
firefsfs schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 00:56:
Hallo, ik ben geïnteresseerd in de Osmo Mobile 2, echter vraag ik mij af of deze gimbal een iPhone xs houdt met een case?

Ik wil namelijk niet constant de case eraf halen om te filmen (vind ik ook behoorlijk riskant)
Ik zou er nog even mee wachten; zie https://www.iculture.nl/nieuws/dji-osmo-mobile-3-opvouwbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefsfs
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-04-2022
Oeh! Bedankt voor je bericht! Goed om even te wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:37
iemand een idee wanneer hij echt leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Vanaf de DJI website ongeveer 9 tot 14 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

OMX2000

By any means necessary...

Ik vraag me af of de software + nieuwe osmo mobile 3 iets heeft tegen het jitter van een iPhone 7+

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Laatst online: 02-05 21:53
Heb ik een nieuwe iPhone 11 met iOS 13, krijg ik de DJI Go app niet geïnstalleerd. Als ik bij: Authorize DJI to access your information op next druk gebeurd er niets. Dus weten jullie wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 08:23
j.f.otten schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:09:
Heb ik een nieuwe iPhone 11 met iOS 13, krijg ik de DJI Go app niet geïnstalleerd. Als ik bij: Authorize DJI to access your information op next druk gebeurd er niets. Dus weten jullie wat er mis is?
Je hebt het over de 2 en niet de onlangs aangekondigde 3?
Je zult dit via DJI app zelf moeten doen en eerste keer MOET via wifi, niet 4G. Een soort van activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Laatst online: 02-05 21:53
walterworld schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:44:
[...]

Je hebt het over de 2 en niet de onlangs aangekondigde 3?
Je zult dit via DJI app zelf moeten doen en eerste keer MOET via wifi, niet 4G. Een soort van activeren.
klopt ik had het over de 2! het is gelukt, wat bleek mijn 2de voorkeur taal stond niet op engels maar op Spaans. Toen ik dat had omgewisseld, toen kon ik de installatie afmaken en nu werkt dus ook mijn iPhone 11 pro op de DJI Osmo Mobile 2. Ik ben dus helemaal blij. En mijn zoon, die ik dus regelmatig film tijdens optredens die hij doet, is helemaal blij. Zijn toch wel hele strakke filmpjes die je in de combi iPhone 11 pro en Osmo mobile maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopmans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04 20:24
All, iemand ervaring met dit product voor de DJI Osmo Mobile 2: https://puncer.com/produc...os=3&_sid=74aa510e4&_ss=r - Flow Stabilizer - The end of Shaky Videos

Heeft t meerwaarde of is t scam?

[ Voor 17% gewijzigd door skoopmans op 07-12-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
skoopmans schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:07:
All, iemand ervaring met dit product voor de DJI Osmo Mobile 2: https://puncer.com/produc...os=3&_sid=74aa510e4&_ss=r - Flow Stabilizer - The end of Shaky Videos

Heeft t meerwaarde of is t scam?
Zodat ie netjes blijft zitten tijdens het vervoeren? Voor $38,-???!!!

Koop dan zoiets:
https://nl.aliexpress.com/item/32963715422.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopmans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04 20:24
Het gaat om de "Gimbal Mount Holder" in de link.

Stukje achtergrond: er werd geadverteerd met de stabilizer zoals op de eerste foto. Maar na aanschaf blijkt het dus om de plastic adapter te gaan, genaamd: Gimbal Mount Holder. Gekocht via insta, na weken uiteindelijk verzonden vanuit china :(

Ik vraag mij af of dit item überhaupt een functie heeft of (meer)waarde heeft... Misschien heeft iemand er nog iets aan.
Pagina: 1 2 Laatste