Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 06:38

Heb je de DJI Osmo Mobile 2? Schrijf een review!

Welkom in het DJI Osmo Mobile 2 ervaringen en discussie topic! :)

De Osmo Mobile 2 is de tweede generatie gimbal voor smartphones van DJI. Smartphones kunnen ermee gestabiliseerd worden om stabiele videobeelden te schieten, maar er zijn ook geavanceerde modi zoals timelapse, hyperlapse en object tracking mogelijk.

Verbeteringen tegenover de vorige versie zijn de veel grotere batterij, een lager gewicht en de mogelijkheid om in portretmodus te filmen. Ook is de prijs veel lager: €149 i.p.v. €209.

Te koop: Pricewatch (eind januari verkrijgbaar).

DJI OsmoMobile 2Mobile
ModelOM170OM150
Weight485g501 g
Consumption1.2 W2.5 W
Controllable RangePan: ±160°
Tilt: ±155°
Pan: ±150°
Tilt: -125° to +35°
Mechanical RangePan: ±170°
Tilt: ±170°
Roll: -90° to +70°
Pan: ±165°
Tilt: -140° to +50°
Roll: -50° to +90°
Max Controllable Speed120°/s120°/s
Width of Compatible Phones58.6 - 85 mm
Battery2ICR19/66HB01-522365
Type18650 LiPoLiPo
Capacity2600 mAh980 mAh
Energy18 Wh10.8 Wh
Voltage7.2 V11.1 V
Charging Temperature5 - 40°C
Operating Temperature0 - 40°C
Operating Time15 hrs4,5 hrs
Charging Time2 hrs3 hrs
WirelessBluetooth Low Energy 4.0

Hands-on informatie:

Videoreview:

Promotievideo:

[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 30-05-2018 09:05 . Reden: Videoreview toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ik heb gelezen dat die exclusief te pre orderen is vanaf of op 23 Januari en later ergens in Februari via DJI enzo te koop. http://www.bgr.in/news/ce...nes-and-cameras-launched/ Er staat wel bij dat die later deze maand te koop zal zijn in geselecteerde Apple winkels.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 702134

Ik vraag mij af, zeker ze in het begin exclusief te koop zijn via de apple store, dat ze de problemen i.c.m. de OIS van de nieuwere iPhones hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ja daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb een iPhone SE en nu sinds vorige maand een X en heb een Rollei gimbal gekocht bij de Aldi die lag daar met korting voor 100 euro. Ik had een filmpje gezien van de Osmo dus niet de 2 en daar moet de gimbal eerst ook gecalibreerd worden voor een iPhone X.

Bij deze gimbal beweren ze dat ze het opgelost hebben; https://flowmotion.co/support

Does it work with the built-in stabilization in new smartphones?
Yes, we've carefully optimized both soft- and hardware to make the stabilizer respond fast enough to not trigger the Optical Image Stabilization (OIS). If you have a phone with EIS, such as the Google Pixel, we recommend turning this off when you use the stabilizer.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bang dat ze het bij de Osmo Mobile 2 ook nog niet opgelost hebben.

"We dont have any updates regarding to the campibility of the iPhone X on our product which is the Osmo Mobile 2 as it is only tested for iPhone SE to iPhone 6S and other Android decives of similar sizes".

Had wel fijn geweest want de prijs is super aantrekkelijk.

Ik ben op dit moment nog niet in bezit van een Gimbal maar wel op zoek. Ik ben zelf in bezit van een iPhone 8+ en ook deze heeft dezelfde problemen met de OIS i.c.m. de Osmo Mobile / Smooth Q etc.

Klinkt goed wat ze beweren bij Flowmotion. Alleen is het altijd afwachten en op dit moment alleen nog maar te verkijgen via Pre-order bij flowmotion zelf. Daar tegen is hij prijstechnisch stuk minder aantrekkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 702134 op 11-01-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik wil voor mijn volgende vakantie ook een dergelijk product kopen, kijk nu naar de Smooth Q of deze mobile 2.

Al ben ik nog wel erg huiverig voor het probleem met de OIS mobieltjes (Ik heb een X), de helft van de users zeggen het niet te zien of op te lossen met apps als Filmic maar de andere heeft heeft het overduidelijk en klaagt hier dan ook terecht over.

Omdat DJI er zo onduidelijk over doet en op de CES alleen maar oude iPhones als demo gebruikt werden heb ik er een hard hoofd in.

Edit: Ik geloof er trouwens ook niet in dat een StartUpje als flowmotion dit wel voor elkaar krijgt, eerst zien dan geloven.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 14-01-2018 01:30 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het ook grotendeels wel verhelpen door het beeld in post te stabiliseren.

Tot nu toe ziet de DJI Osmo Mobile 2 er nog wel het meest aantrekkelijk eruit om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:11
Pentiummania schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:02:
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb een iPhone SE en nu sinds vorige maand een X en heb een Rollei gimbal gekocht bij de Aldi die lag daar met korting voor 100 euro. Ik had een filmpje gezien van de Osmo dus niet de 2 en daar moet de gimbal eerst ook gecalibreerd worden voor een iPhone X.

Bij deze gimbal beweren ze dat ze het opgelost hebben; https://flowmotion.co/support

Yes, we've carefully optimized both soft- and hardware to make the stabilizer respond fast enough to not trigger the Optical Image Stabilization (OIS). If you have a phone with EIS, such as the Google Pixel, we recommend turning this off when you use the stabilizer.
Hoe is die Rollei? heb je misschien wat ervaringen ervan? Zag hem in een filiaal ook liggen voor €100 en ik twfijel of ik moet wachten tot de mobile 2 er is

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 16:33
Wij hebben sinds kort voor het maken van filmpjes op het werk de osmo mobile (1) en wat mij vooral frustreert is dat zodra mijn telefoon(galaxy s7) in de gimbal zit er geen externe microfoon meer in kan omdat de poort geblokkeerd wordt. Meerdere collega's hebben dit met verschillende toestellen.

Het lijkt er niet op dat dit probleem is opgelost in versie 2, helaas! Dat blijft toch erg jammer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Best wel positief, ik vind het persoonlijk alleen wel jammer dat ze gekozen hebben voor een klem met veer. En niet voor een stevigere schroef klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

timmert26 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:18:
zodra mijn telefoon(galaxy s7) in de gimbal zit er geen externe microfoon meer in kan omdat de poort geblokkeerd wordt.
Is het niet mogelijk je telefoon er andersom in te doen? Horizontal flip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Hij staat nu in de Apple Store, nog niet duidelijk wanneer hij leverbaar is.

Ook wel een sterke review:

[ Voor 20% gewijzigd door Balance op 26-01-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1984
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 10:46
Ok er is een OIS (luxe) probleem, echter heb ik ook een oplossing gezien op youtube.
De oplossing een magneetje, maarja is dat wel zo handig en beschadig je er niets mee?
Door de magneet zorg je dat de OIS aangetrokken wordt en dus niet of moeilijk beweegt waardoor je stutter in een gimbal kan voorkomen.
Tot slot is de vraag hoe sterk zal zo'n magneetje moeten zijn om te blijven zitten zonder jouw iphone negatief te beinvloeden?

apple's Optical Image Stabilization (OIS) system is comprised of a floating camera sensor between 4 magnets inside the lens housing. This is great for handheld iPhone video and can significantly help to stabilize the video from low frequency movements in the phone body but it was not designed to compensate for high frequency movements or vibrations which are commonly found when mounting your smartphone to a hard mount or even to a 3 axis gimbal such as the Shift or SP-PRO Gen2.
The fix for eliminating almost all OIS induced camera sensor shake is to use a 8mm x 2mm magnet on the front side of the phone placed directly behind your iPhone's camera. This magnet is stronger then the 4 internal magnets and will force the sensor inside the housing to remain in a locked stationary position which will eliminate the sensor from shaking erratically inside the housing when the phone is subjected to high frequency vibrations.
This fix is not 100% but it does significantly improve video quality when using your iPhone for video. Please note that using this fix is AT YOUR OWN RISK. The magnets used in this example should not damage the phone at all (we've tested this for quite some time with no issues what so ever) but we just need to say it so you understand that this is not Apple approved technique :)
Aldus (Evo Gimbals,2018)

Ze gebruiken dus een 8mm x 2mm n45 magneet met een kracht van Ca 1,1kg (10,8 N)

[ Voor 91% gewijzigd door bauke1984 op 03-02-2018 21:17 . Reden: embedden en magneten gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1984
  • Laatst online: 29-05 10:46
timmert26 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:18:
Wij hebben sinds kort voor het maken van filmpjes op het werk de osmo mobile (1) en wat mij vooral frustreert is dat zodra mijn telefoon(galaxy s7) in de gimbal zit er geen externe microfoon meer in kan omdat de poort geblokkeerd wordt. Meerdere collega's hebben dit met verschillende toestellen.

Het lijkt er niet op dat dit probleem is opgelost in versie 2, helaas! Dat blijft toch erg jammer,
Tsja een externe microphone en dan maar Clap en tijdens de edit de soundpiek opzoeken en zo goed mogenlijk over elkaar plakken. Was voor mij de oplossing voor filmen met go pro 3 in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 785637

Ik vind de motion lapse geweldig. En de osmo kan mooi op tripod worden geschroefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 10:26
Is z'on Osmo of andere gimball alleen maar voor stottervrij filmpjes maken of is het ook super handig om gewoon stottervrij foto's te maken?? Mijn hand beweegt altijd een beetje (te kort aan magnesium denk ik) en daardoor zijn mijn foto's alleen bewogen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Wie ‘m ook snel wil hebben. Gisterochtend bij Apple besteld vandaag al in huis! 😄

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
robbinonline schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:34:
Wie ‘m ook snel wil hebben. Gisterochtend bij Apple besteld vandaag al in huis! 😄
Shit zag het te laat. Inmiddels weer levertijd (eind feb/begint maart).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Donstil schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:44:
[...]

Shit zag het te laat. Inmiddels weer levertijd (eind feb/begint maart).
Die datum stond er bij mij ook, maar kwam netjes de volgende dag _/-\o_

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

379468

Pentiummania schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:02:

Dit wil ik dus ook graag weten, heb een iphone 7 plus en ook een iphone x maar ja beide is het OIS probleem gewoon merkzaam aanwezig. Hoop dat iemand er toch ervaring mee heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
379468 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:02:
[...]

Dit wil ik dus ook graag weten, heb een iphone 7 plus en ook een iphone x maar ja beide is het OIS probleem gewoon merkzaam aanwezig. Hoop dat iemand er toch ervaring mee heeft ?
Heb jij al geprobeerd te filmen met Filmic Pro en dan de DJI Osmo stand aan te zetten?

Dat schijnt het op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 18-02-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

379468

Donstil schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:48:
[...]

Heb jij al geprobeerd te filmen met Filmic Pro en dan de DJI Osmo stand aan te zetten?

Dat schijnt het op te lossen.
Nee dit heb ik nog niet geprobeerd, ik zal het eens testen en kijken of dit het echt oplost. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
379468 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:37:
[...]

Nee dit heb ik nog niet geprobeerd, ik zal het eens testen en kijken of dit het echt oplost. Thnx
Top, we horen het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij Apple. Levering tussen 2 en 9 maart. Ik had stiekem gehoopt dat het begin volgende week zou zijn. Misschien wordt ik positief verrast.

Het stomme is dat ik nu allerlei reviews an het bekijken ben waarin de Smooth Q beter uit de bus komt. Voor mijn bestelling heb ik die misschien onbewust vermeden. Enige waar ik die Smooth Q alsnog voor zou kiezen is dat ie 360 graden om zijn as kan draaien. Maar ik vermoed dat de software, en support in 3rd party software, van de Osmo Mobile 2 beter is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik had hem vanmorgen ook besteld maar zojuist weer geannuleerd. De problemen met OIS en dit soort producten lijken toch wel erg aanwezig.

Ik heb inmiddels wat filmpjes gezien van een X in de Mobile 2 en soms zijn de beelden wel erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Filmpjes die echt veel “jitter” laten zien heb ik ook gezien ja. Terwijl ik ook voorbeelde gezien heb van goede filmpjes.

Het enige filmpje wat ik gezien heb en waar ik ook echt van weet dat het geschoten is met een DJI Osmo Mobile ( de “oude” ) is de volgende : YouTube: 2018 Kia Stinger GT - Driving-Dutchman

Er zijn vast veeel meer filmpjes, maar ik was niet van plan om veel lopend en rennend op te nemen. Dat tracken, timelapses maken, beter gestabiliseerde je iPhone vasthouden is waar ik hem voor wil. En er zijn heeeel veel filmpjes maar vaak gaat het dan om filmpjes van mensen die lopend filmen. En het schijnt ook zo te zijn dat juist EIS (OIS kan niet uit) aan moet blijven, in tegenstelling wat veel sites en youtubers vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik neem aan dat de OIS problemen alleen met de iPhone zijn? Geen problemen op Samsung of Android? heb namelijk zelf een S7 en heb nog steeds geen Smooth Q besteld omdat ik hierop wou wachten

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Musta schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:41:
Ik neem aan dat de OIS problemen alleen met de iPhone zijn? Geen problemen op Samsung of Android? heb namelijk zelf een S7 en heb nog steeds geen Smooth Q besteld omdat ik hierop wou wachten
Er zijn meer telefoons met OIS en daar zou het probleem zich ook mee kunnen voordoen. Telefoons met EIS hebben geen probleem mits het softwarematig uitgezet kan worden. Mocht ik geet Apple fanboy zijn en zonder “historie” een telefoon kiezen zou ik nu voor de Pixel gaan.

Wat ik niet weet hoe software support zit met de osmo mobile 2 op android. Ik las verhalen over een crashend dji app, maar dat weet ik niet van 1st hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
OMX2000 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:46:
Filmpjes die echt veel “jitter” laten zien heb ik ook gezien ja. Terwijl ik ook voorbeelde gezien heb van goede filmpjes.

Het enige filmpje wat ik gezien heb en waar ik ook echt van weet dat het geschoten is met een DJI Osmo Mobile ( de “oude” ) is de volgende : YouTube: 2018 Kia Stinger GT - Driving-Dutchman

Er zijn vast veeel meer filmpjes, maar ik was niet van plan om veel lopend en rennend op te nemen. Dat tracken, timelapses maken, beter gestabiliseerde je iPhone vasthouden is waar ik hem voor wil. En er zijn heeeel veel filmpjes maar vaak gaat het dan om filmpjes van mensen die lopend filmen. En het schijnt ook zo te zijn dat juist EIS (OIS kan niet uit) aan moet blijven, in tegenstelling wat veel sites en youtubers vermelden.
Nou er zijn wel wat filmpjes waar het goed gaat maar dat zegt niets over het fenomeen zelf helaas.

Ga je niet veel filmen in beweging (lopen/Rennen/Fietsen/Auto/Skateboard/You name it) dan heb je er inderdaad niet zoveel last van (tenzij je weer snel draait bijvoorbeeld).
Musta schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:41:
Elk toestel met OIS heeft dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 04:09
Klopt, maar bij sommige toestellen kan ja dit uitzetten, de S6 heeft bij lage resoluties de optie uit te zetten en bij 4K (en nog een res.) werkt deze sowieso niet. Top dus voor een gimbal als deze.

IOS users zijn de dupe (alweer) want dan vecht de EIS (of OIS) met de gimbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbodewes
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Als ik deze bestel bij Apple, is dat dan specifiek een iPhone model of zou die ook werken met mijn Galaxy S9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

hbodewes schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:21:
Als ik deze bestel bij Apple, is dat dan specifiek een iPhone model of zou die ook werken met mijn Galaxy S9?
Naar mijn weten is er maar 1 model. Dus die zou ook met de Galaxy S9 moeten werken. Je zou moeten checken of de DJI Go app op Android dezelfde features heeft als op iOS, ik meen gelezen te hebben dat die achter loopt op die van iOS maar uiteindelijk hetzelfde zal functioneren.

Op iOS zit ik met smacht te wachten tot DJI hun SDK beschikbaat stellen aan devs. Dan kan Filmic Pro bijvoorbeeld ook beter integreren met de OSMO 2.

Ik heb de OSMO nu bijna twee weken, en ik geef m nu een 8 min. Doet wat ie moet doen, maar 3x3 panorama is stuk en tracking bij veel licht doet t bij mij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457169

Dat is lachen...

Ik las hier dat de leveringsdatum niet klopte op de Apple site, en dat bij dit persoon de Osmo 2 een dag later aankwam.

Vandaag ook maar de Osmo 2 via de Apple site besteld.
Op de site staat inderdaad: "Vandaag besteld, in huis: 28 Mrt - 5 Apr."
Jammer.. Dan maar wachten.

Krijg ik net een email van Apple met een verzendbevestiging dat de Osmo 2 op de post zit en als het goed is morgen bij mij binnen komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Laatst online: 13:14
Ik vind het echt een pracht apparaat voor dat geld. Heb zelf een S7 en daar kon ik de IS gewoon uitzetten. Ik wil vanmiddag aan de slag met FilmicPro ben benieuwd naar het filmen in LOG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
Ah een topic over dit ding. Zit al weken te wachten tot ie eindelijk beschikbaar is. Wie heeft tips over welke app je het beste op een iPhone 7 plus kunt gebruiken? Aangezien ik lees over de problemen met OIS en EIS? Of kun je beter een Android toestel gebruiken?

Wil zoiets alleen voor vakantie en voor mijn Sony Alpha mirrorless camera vind ik ze net wat te duur, deze is goed te doen qua prijs.
OMX2000 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:46:

Dit is wel echt mega slecht, dat ziet er handheld nog beter uit denk ik. Liever beetje wobble dan die mega stutter.

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2018 08:36 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Phusebox schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:06:
Ah een topic over dit ding. Zit al weken te wachten tot ie eindelijk beschikbaar is. Wie heeft tips over welke app je het beste op een iPhone 7 plus kunt gebruiken? Aangezien ik lees over de problemen met OIS en EIS? Of kun je beter een Android toestel gebruiken?

Wil zoiets alleen voor vakantie en voor mijn Sony Alpha mirrorless camera vind ik ze net wat te duur, deze is goed te doen qua prijs.

[...]

Dit is wel echt mega slecht, dat ziet er handheld nog beter uit denk ik. Liever beetje wobble dan die mega stutter.
Over welke stutter heb jij het? Misschien heb ik geen getraind oog, dus please enlighten me.

De beste film app op iOS is voor zover ik weet Filmic Pro. Die kan wel 4K 60 fps EN met 100 Mbit/sec filmen. Verder is de LOG optie interessant voor color grading. Het nadeel op dit moment is dat de Osmo Mobile 2 nog niet ondersteund wordt omdat DJI de SDK voor de Mobile 2 nog niet heeft vrijgegeven.

Verder wil ik de Moment wide lens kopen zodra er ook een counterweight beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
OMX2000 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Over welke stutter heb jij het? Misschien heb ik geen getraind oog, dus please enlighten me.

De beste film app op iOS is voor zover ik weet Filmic Pro. Die kan wel 4K 60 fps EN met 100 Mbit/sec filmen. Verder is de LOG optie interessant voor color grading. Het nadeel op dit moment is dat de Osmo Mobile 2 nog niet ondersteund wordt omdat DJI de SDK voor de Mobile 2 nog niet heeft vrijgegeven.

Verder wil ik de Moment wide lens kopen zodra er ook een counterweight beschikbaar komt.
Overal waar de camera ook maar iets beweegt zit er een enorme stottering in het beeld, vooral bij panning shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1054783

Oke help, ik heb geen idee wat ik verkeerd doe.

De achterkant / zijkant van mijn Osmo Mobile 2 zie ik constant in mijn beeld...
Telefoon (galaxy s7) al opgeschoven, maar dan kan ik hem niet meer stabiliseren.

Iemand een idee hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 1054783 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:26:
Oke help, ik heb geen idee wat ik verkeerd doe.

De achterkant / zijkant van mijn Osmo Mobile 2 zie ik constant in mijn beeld...
Telefoon (galaxy s7) al opgeschoven, maar dan kan ik hem niet meer stabiliseren.

Iemand een idee hoe ik het oplos?
Heb je hem op selfie mode staan? Neem tenminste aan dat deze gimbal dat heeft. Probeer de M knop eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:31:
[...]

Heb je hem op selfie mode staan? Neem tenminste aan dat deze gimbal dat heeft. Probeer de M knop eens?
Nee hij staat gewoon op de achtercamera, maar ik zie zeg maar de zijkant van het stuk waar Osmo op staat.
Mijn camera lijkt te breed te filmen zeg maar, terwijl ik er niks aan veranderd heb, ook geen fish eye of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 1054783 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:34:
[...]

Nee hij staat gewoon op de achtercamera, maar ik zie zeg maar de zijkant van het stuk waar Osmo op staat.
Mijn camera lijkt te breed te filmen zeg maar, terwijl ik er niks aan veranderd heb, ook geen fish eye of iets dergelijks.
Maar staat de gimbal op selfie stand, dus dat je telefoon eigenlijk verkeerd om staat voor de rear camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:36:
[...]

Maar staat de gimbal op selfie stand, dus dat je telefoon eigenlijk verkeerd om staat voor de rear camera?
Nee in de gewone stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een S7 Een stuk van de gimbal komt elke keer in beeld. Ik heb er een foto van gemaakt maar op dit forum kun je blijkbaar geen fotos plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 22:10

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dat kan via het fotoalbum --> https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/

Of door externe website de foto te plaatsen en de link tussen de IMG tags te plaatsen--> [img]hier de link[/img]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mrjixies schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:49:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ook een S7 Een stuk van de gimbal komt elke keer in beeld. Ik heb er een foto van gemaakt maar op dit forum kun je blijkbaar geen fotos plaatsen.
Deze wordt veel gebruikt: https://nl.imgbb.com/
Genereert meteen een bruikbare code voor het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
fotoalbum gaat niet, niet genoeg karma. Ik heb de vraag ook maar op het dji forum gesteld daar kon ik wel een foto plaatsen.

https://forum.dji.com/thread-141520-1-1.html

Afbeeldingslocatie: https://forum44.djicdn.com/data/attachment/forum/201803/22/234027ozzo6fc0zjr2ecv5.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Daan_ op 23-03-2018 08:48 . Reden: foto toegevoegd voor je ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zoals aangegeven hierboven. Je kunt links van foto's tussen de IMG tags plaatsen en dan plaats je ook foto's ;-)

Foto voor je toegevoegd deze is wel te groot. Tip doe deze verkleinen. En plaats deze opnieuw tussen de IMG tags .

Onderstaande is al weer goede tipt waar je foto kunt plaatsen om vervolgens hier opt Tweakers te kunnen posten.
Phusebox schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:34:
[...]

Deze wordt veel gebruikt: https://nl.imgbb.com/
Genereert meteen een bruikbare code voor het forum.

[ Voor 88% gewijzigd door Daan_ op 23-03-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 12:05
Als ik op apple.nl kijk staat er een DJI OSMO Mobile 2-gimbal voor iPhone te koop. Is dit een speciale variant of kan ik deze met een android telefoon gebruiken?

Ik lees al op het DJI forum dat het dezelfde is. Ik ga het maar bestellen voordat mijn baby al zijn eerste stapjes zet 8)

[ Voor 31% gewijzigd door jwakie op 25-03-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Heb zelf de dji osmo mobile 1. OIS helpt niet mee (iphone7) en wat mij opvalt is dat ik geen clean stilstaand shot kan maken. Heb dan altijd een trilling in beeld. Gebruik de native apple camera app. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Sbakker1982 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:42:
Heb zelf de dji osmo mobile 1. OIS helpt niet mee (iphone7) en wat mij opvalt is dat ik geen clean stilstaand shot kan maken. Heb dan altijd een trilling in beeld. Gebruik de native apple camera app. Iemand een idee?
Zoals al meerdere malen vernoemd bij andere stablizers. dit ligt aan Apple die geen support geven om de OIS uit te schakelen. Gelukkig doet samsung dit wel.

Ofwel leer je ermee leven ofwel koopt je aan samsung foon (of andere fabrikant die de optie wel geeft)

de 2 stablizers werken tegen elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Nees schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Zoals al meerdere malen vernoemd bij andere stablizers. dit ligt aan Apple die geen support geven om de OIS uit te schakelen. Gelukkig doet samsung dit wel.

Ofwel leer je ermee leven ofwel koopt je aan samsung foon (of andere fabrikant die de optie wel geeft)

de 2 stablizers werken tegen elkaar...
Ik vraag me af of het hierdoor komt... ik vind het wel erg opvallen... als ik loop is het nog minder... ik zal eens een video posten.

Welke samsung kan je de hardware matige ois uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Voor iOS zijn er toch camera apps die OIS uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Phusebox schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:02:
Voor iOS zijn er toch camera apps die OIS uitschakelen?
OIS kan niet uit. Tenzij met een magneet de lens wilt fixeren, maar da’s op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
OMX2000 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:34:
[...]

OIS kan niet uit. Tenzij met een magneet de lens wilt fixeren, maar da’s op eigen risico.
Oeps ja beetje dom wat ik zei. Haha.

Dus eigenlijk is zo'n gimbal useless met een iPhone...Bespaart me weer 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Sbakker1982 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:01:
[...]

Ik vraag me af of het hierdoor komt... ik vind het wel erg opvallen... als ik loop is het nog minder... ik zal eens een video posten.

Welke samsung kan je de hardware matige ois uitzetten?
M'n S6 kan het, dus S7, S8, S9 waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Ik lees net op het dji forum dat iemand met een S8 en een S9 ook de roll moter in beeld heeft. Vind dit toch echt een slechte zaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nees
Ik heb ondertussen de Osmo 2 met m'n S6.

Conclusie: Als je de S6 gebruikt met een cover, moet je em veeeel verder naar links verplaatsen. Op het randje dat je em nog redelijk kan balanceren. Is dat ook zwaarder en de lens zit bijna een halve cm verder naar achter, dus komt het makkelijker in de frame.

Zonder cover, kan je em veel makkelijker en perfect balanceren en alles uit de frame houden door een kleine cm naar links te schuiven. Ik zie hier geen graten in. Zit er heel stevig in. het is geen noodzaak dat die de "onderkant" raakt.

Het kan dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
En ondertussen de S9 Plus, no problem at all :)

Heb nu een dun hoesje voorlopig, is op het randje, zonder hoesje no problem.

[ Voor 114% gewijzigd door Nees op 18-04-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Nees schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:31:
En ondertussen de S9 Plus, no problem at all :)

Heb nu een dun hoesje voorlopig, is op het randje, zonder hoesje no problem.
Heb je misschien voorbeeld filmpjes? Ik ben nieuwsgierig hoe de S9 + Osmo Mobile 2 en OIS samenwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nees
OMX2000 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:05:
[...]

Heb je misschien voorbeeld filmpjes? Ik ben nieuwsgierig hoe de S9 + Osmo Mobile 2 en OIS samenwerkt.
OIS kan je uitzetten in de native app. Heb eigenlijk niet al teveel filmfootage. meer hyperlapse stuff gemaakt toen ik em net had en naar Parijs was geweest.

Maar kan je zeggen dat er niets te zien is van jerking ofzo. Als ik een filmpje heb, zal ik uploaden, maar eerst vragen aan vriendin of ze er mee wil op staan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homicidio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
ik ga op vakantie naar azie en vertrek op 7 mei. Ik wil voor me samsung s7 edge deze stabilizer kopen voor die vakantie. Iemand gaf op 20 mrt aan dat hij het via apple store gekocht heeft en snel heeft ontvangen. Is dat nog steeds het geval? Of kan ik ook naar de apple store in AMS gaan? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 12:05
homicidio schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:06:
ik ga op vakantie naar azie en vertrek op 7 mei. Ik wil voor me samsung s7 edge deze stabilizer kopen voor die vakantie. Iemand gaf op 20 mrt aan dat hij het via apple store gekocht heeft en snel heeft ontvangen. Is dat nog steeds het geval? Of kan ik ook naar de apple store in AMS gaan? Dank!
Ik heb je een bericht gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Zijn hier ook mensen die deze gimbal hebben getest met een OnePlus 3T?
Ik wil later dit jaar naar Ierland/Schotland en lijkt het me leuk om toch een paar video's op te kunnen nemen voor de familie.

Alleen is een maximum size voor de mount lastig te vinden, gaat om een scherm diagonaal van 5.5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homicidio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
FYI: Afgelopen donderdagavond besteld bij Apple store online en wordt as maandag bezorgd. Op de website staat 1-2 weken maar die is nog steeds niet van toepassing.

[ Voor 3% gewijzigd door homicidio op 20-04-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

@homicidio idd heb hem em 19 april besteld 20 april was die binnen.
Moet zeggen dat het ideaal apparaat is, familie vraagt wel of ik een vlogger wil worden... ach ja, is te verwachten.
Heb hem vooral gekocht om voor mijn vakantie naar ierland, van het weekend even kijken hoe die werkt in het bos.
Hij heeft 4k ondersteuning past goed in de gimbal mount, moet nog wel wennen aan de joystick en hoe die werkt.
Nu even ervaring op doen en eind augustus begin september beauty shots maken :D

Tips zijn zeker welkom! lijkt dat medium snelheid voor joystick goed lijkt te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Plainside op 21-04-2018 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Het zou tof zijn als degene die de Osmo Mobile 2 ondertussen een tijdje binnen hebben een (korte) review/beoordeling zouden kunnen achterlaten. Zo krijgen we wat meer zichtbaarheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 14:09

bipo

TomV

Plainside schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:31:
Zijn hier ook mensen die deze gimbal hebben getest met een OnePlus 3T?
Ik wil later dit jaar naar Ierland/Schotland en lijkt het me leuk om toch een paar video's op te kunnen nemen voor de familie.

Alleen is een maximum size voor de mount lastig te vinden, gaat om een scherm diagonaal van 5.5".
Ik heb een oneplus 5 en daarmee werkt het prima. Wel heb ik er een dunne houten case omheen zitten. Een dikkere wordt misschien lastig.

Ben nog volop aan het testen en proberen, maar het is zeker een leuk apparaatje.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Balance schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:28:
Het zou tof zijn als degene die de Osmo Mobile 2 ondertussen een tijdje binnen hebben een (korte) review/beoordeling zouden kunnen achterlaten. Zo krijgen we wat meer zichtbaarheid :).
In augustus ga ik naar ierland daarna kan ik pas een echt oordeel doen natuurlijk.
Hier wel een leuk filmpje die ik vanmiddag heb geschoten helaas geen focus lock, wss instelling over het hoofd gezien.

Nog een gemaakt(27 april):

Tracking van plafon licht (28 april):

[ Voor 12% gewijzigd door Plainside op 28-04-2018 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06
ik overweeg ook een DJI osmo mobile 2 aan te schaffen maar heb twee vraagjes.

ik gebruik een iphone 8 plus + een hoesje. Het totale gewicht is 304 gr. Dit zou geen probleem moeten zijn begrijp ik.
Echter het hoesje van "Vaultskin" is op de dikste plaats 20 mm dik. Zou dit in de houder passen??

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb de Osmo Mobile 2 overwogen maar denk dat ik toch voor de Zhiyun Smooth 4 ga. Heeft net wat meer functionaliteit. Nog andere die getwijfeld hebben en juist voor de DJI hebben gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:25
Phusebox schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:01:
Heb de Osmo Mobile 2 overwogen maar denk dat ik toch voor de Zhiyun Smooth 4 ga. Heeft net wat meer functionaliteit. Nog andere die getwijfeld hebben en juist voor de DJI hebben gekozen?
Kun je vertellen wat de functionaliteit is die de Osmo Mobile 2 niet heeft en die de Zhiyun wel heeft? Ik was eigenlijk aan het kijken naar de DJI Osmo 2, maar wellicht is jouw keuze een betere.

Wel ben ik benieuwd of het met de iPhone X en de optische stabilisatie heel storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

iMick schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:42:
[...]

Kun je vertellen wat de functionaliteit is die de Osmo Mobile 2 niet heeft en die de Zhiyun wel heeft? Ik was eigenlijk aan het kijken naar de DJI Osmo 2, maar wellicht is jouw keuze een betere.

Wel ben ik benieuwd of het met de iPhone X en de optische stabilisatie heel storend is.
Reviews op youtube kijken. Zijn er een hoop te vinden. Ik ben weer een stukje blijer met de Osmo door ondersteuning in Filmic Pro! Die Zhiyun lijkt me qua gimbal heel fijn, wua software weet ik t nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

iMick schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:42:
[...]

Er is geen enkele gimbal die dat gaat oplossen voor de iPhone X. OIS kan niet uit. De standaard app schijnt het minst slechte materiaal op te leveren in combinatie met een gimbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:02
Phusebox schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:01:
Ehm:
Phusebox schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:00:
Dus eigenlijk is zo'n gimbal useless met een iPhone...Bespaart me weer 150 euro.
:+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:31
Wellicht iemand die kan helpen? Mijn S9 plus valt als het ware steeds weer naar voren (scherm omlaag) terwijl ik overal zie dat, ook als de gimbal uitstaat, hij gewoon in horiziontale positie zou moeten blijven staan (alsof je hem dus in gebruik hebt). Voor zover ik nu kan zien maakt het niet uit wat ik aanpas. Probeer ik de gimbal aan te zetten terwijl mijn S9 met het scherm omlaag staat, dan krijgt hij hem wel in juiste positie maar klinkt het alsof het de motor gigantisch veel moeite kost. Kan niet de bedoeling zijn denk ik zo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 15:25
OMX2000 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:56:
[...]
Reviews op youtube kijken. Zijn er een hoop te vinden. Ik ben weer een stukje blijer met de Osmo door ondersteuning in Filmic Pro! Die Zhiyun lijkt me qua gimbal heel fijn, wua software weet ik t nie.
Heb ik zeker gedaan, was vooral benieuwd wat hem heeft overtuigd. Ik heb namelijk op dit moment voorkeur voor de Osmo, o.a. doordat het lijkt dat hij betere ondersteuning heeft.
OMX2000 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:58:
[...]
Er is geen enkele gimbal die dat gaat oplossen voor de iPhone X. OIS kan niet uit. De standaard app schijnt het minst slechte materiaal op te leveren in combinatie met een gimbal.
Weet ik, maar was meer benieuwd naar ervaringen hier of het heel storend is of niet. Ervaringen op internet zijn heel wisselend. Thanks voor de tip van de standaard camera app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thavini
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05 04:40
YoungStarDC schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:18:
Wellicht iemand die kan helpen? Mijn S9 plus valt als het ware steeds weer naar voren (scherm omlaag) terwijl ik overal zie dat, ook als de gimbal uitstaat, hij gewoon in horiziontale positie zou moeten blijven staan (alsof je hem dus in gebruik hebt). Voor zover ik nu kan zien maakt het niet uit wat ik aanpas. Probeer ik de gimbal aan te zetten terwijl mijn S9 met het scherm omlaag staat, dan krijgt hij hem wel in juiste positie maar klinkt het alsof het de motor gigantisch veel moeite kost. Kan niet de bedoeling zijn denk ik zo... :?
Ik heb dit vaker gezien bij reviews op Youtube. Mensen balanceren hem alleen op de horizontale as. Maar heb je ook de mounting bracket verschoven naar onder? Bij de laatste telefoons zit de accu vaak aan een kant. Wellicht in de S9 de rechter kant (boven in landscape) waardoor hij naar voren valt. Wanneer je de telefoon lager in de mount plaatst moet het zwaartepunt meer naar het midden komen.

Er is volgens mij van DJI een precies omschrijving hoe de telefoon precies te balanceren DJI Osmo Mobile 2 | Preparing Your Osmo Mobile 2 dit is hem. Probeer dat nog eens rustig uit zou ik zeggen ;) .

Overigens heb ik "nog" geen Osmo Mobile 2 Maar hoop dat dat niet lang meer duurt (ik wil hem niet via Apple kopen ik gun Apple de profit niet).

Tevens andere vraag. Is er iemand bekend met eventuele import kosten wanneer je via DJI zelf aankoopt op hun website? gevonden:
5. Do I need to pay customs and import charges for my order?
If the products are shipped from aboard, do I need to pay customs and import charges for my order? Customs fees, and VAT where applicable, are already included in the product price when purchasing products from our online store. However, you may be asked to pay a charge by local shipping agents. If you encounter this situation, we strongly advise you not to pay them, and contact our online sales support at https://www.dji.com/support . Dedicated staff will be available to help you.

[ Voor 19% gewijzigd door thavini op 31-05-2018 11:50 . Reden: Vraag toegevoegd bij het laatste comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik meld mij ook hier, omdat ik de DJI Osmo Mobile 2 heb gekocht. Ik verwacht die morgen met de post. Na wat shots zal ik mijn ervaring(en) hier delen.

Ik ga de DJI gebruiken in combinatie met de Oneplus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Laatst online: 29-05 23:51
Heb de Osmo sinds een maandje en op de vakantie wat mee lopen rommelen icm een Oneplus 3T.

Er zijn toch wel een aantal dingen die ik in de software mis:

Countdown timer: In de lighttrail/long exposure modus.
Ik zet de osmo op een tripod om bijvoorbeeld landende vliegtuigen te fotograferen maar vaak heb je nu toch een beetje de beweging van het moment dat je de knop indrukt. Een countdown timer zou dit kunnen verhelpen

Support voor hogere bitrate en LOG modus.
Dit kan natuurlijk verholpen worden door in Filmic oid te schieten maar als ik een motion timelapse maak (wat ik graag doe) ben ik toch aan de DJI app verbonden en de kwaliteit daarvan valt me een beetje tegen.

"Motion" optie is alleen beschikbaar in timelapse stand.
Het zou mooi zijn als deze optie ook beschikbaar zou zijn in de gewone filmstand of in Filmic.
Je zou dan vanaf een statief hele mooie panning shots in 4K/60fps kunnen schieten.

Einde zomer ga ik naar Japan en hoop dan met de Osmo en nieuwe OP6 een mooie vakantiefilm te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Nu een paar dagen de Mobile 2 in huis met de bedoeling om deze samen met mijn S9 plus te gebruiken. Had al een Zhiyun Z1-Rider2 Z1 en had gehoopt dat de DJI Go een mooie oplossing zou bieden i.c.m. met de Gimbal, bummer. Het werkt maar buiten de tracking en pano heb je geen toegevoegde waarde van de software met het oog op het veranderen van camera instellingen. Jammer maar het heeft te weinig toegevoegde waarde t.o.v. andere gimbals.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30
Iemand die nog een goede compacte tripod weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sunri5e schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:50:
Iemand die nog een goede compacte tripod weet?
Daarvoor kun je terecht in Het statieven topic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1087643

De Osmo is een mooi apparaat, maar wel wat puntjes:

- OP6 is NIET officieel ondersteund en heeft ook wat problemen met autofocus. Als je Filmic Pro gebruikt is dat op te lossen, maar dan heb je weer geen tracking mode, een van de mooie dingen van de Osmo2.

- Osmo 2 heeft GEEN ondersteuning voor externe microfoon en ook geen mogelijkheden om een mic erop te zetten. |:( (Zo zit ik te puzzelen met mijn VideoMic Me. Dat past niet.) Als je met een externe mic wil werken (anders dan met bluethooth), koop dan zeker geen Osmo 2.

- Ook een extern lichtje past er niet zomaar op. (alleen met veel kunst- en vliegwerk met L-vorminge armen etc).

Dus als je niet hecht aan extern geluid of licht, je een ondersteunde mobiel hebt, dan is het een leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zojuist de Osmo 2 gekocht.
Ik gebruik hem icm een iPhone X. Tot nu toe geen problemen met de OIS vd telefoon kunnen waarnemen zoals hier boven is beschreven. Ja misschien bij het tracker v/e object en je gaat er om heen lopen. Dan gaat hij soms de mist maar weet niet of dat alleen met de OIS te maken heeft.

Jammer is dat max alleen 1080p op 60fps kan. 4K op 30fps is niet mooi. Je ziet goed bij een fijn patroon een kussen of trui. Dan is 1080p 60fps echt mooier. Hopelijk komt DJI nog met een update in hun app zodat het wel mogelijk wordt, 4K/60fps.

Edit: vraagje, wat is het verschil tussen Pitch lock en de lock die je activeert met 1x klikken op de powerknop? Het lijkt mij dat ze hetzelfde doen maar je kan beide tegelijk of afzonderlijk aanzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulliee op 24-06-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 28-05 19:00
Anoniem: 1087643 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:28:
De Osmo is een mooi apparaat, maar wel wat puntjes:

- OP6 is NIET officieel ondersteund en heeft ook wat problemen met autofocus. Als je Filmic Pro gebruikt is dat op te lossen, maar dan heb je weer geen tracking mode, een van de mooie dingen van de Osmo2.
Goed dat ik dit lees, bedankt.
Dit is wel heel smerig. Als je dit van te voren wist had je hem dan niet gekocht?

Microfoon lijk me ziezo lastig aangezien de headphone jack input onder zit en dus tegen de houder aan.

Nog maar eens goed twijfelen nu, ik was van plan hem te bestellen bij Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Sinds de laatste update van DJI Go, v3.1.42, werkt de pitchlock ook. Als deze uit staat, en je beweegt de Osmo naar beneden, richt je telefoon zich ook naar beneden. Bij aan blijft hij op de horizon gericht (als hij daar al op gericht stond).

Ik gebruik mijn iPhone met een hoesje, ook op de Osmo. Ik heb tijdelijk even een munt, €2, aan de andere kant vd telefoonklem geplakt om het gewicht vh hoesje te compenseren. Nu is hij perfect in balans; draait niet meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Zit erover te denken om deze gimbal te kopen, heb echter wel twee vragen.

- Welke hoes/case gebruiken jullie?
De doos waarin je krijgt is best groot(wel stevig) De case die DJI aanbied voor de mobile past de mobile 2 niet in. osmo Aliexpress 2 Stel je gaat op vakantie/stedentrip met het vliegtuig dan zou je handbagage al halfvol zitten.

- Hoe zwaar mag de telefoon+case zijn?
Hoor wel van mensen die dit oplossen door een muntje(s) aan de andere kan te plakken, maar hierdoor moet motor juist harder werken en slijt hij sneller.
Heb nu een O+6 met Otterbox case totaal 250g.
Gek genoeg maar krijg dit nergens gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Hulliee schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:34:
Zojuist de Osmo 2 gekocht.
Ik gebruik hem icm een iPhone X. Tot nu toe geen problemen met de OIS vd telefoon kunnen waarnemen zoals hier boven is beschreven. Ja misschien bij het tracker v/e object en je gaat er om heen lopen. Dan gaat hij soms de mist maar weet niet of dat alleen met de OIS te maken heeft.

Jammer is dat max alleen 1080p op 60fps kan. 4K op 30fps is niet mooi. Je ziet goed bij een fijn patroon een kussen of trui. Dan is 1080p 60fps echt mooier. Hopelijk komt DJI nog met een update in hun app zodat het wel mogelijk wordt, 4K/60fps.

Edit: vraagje, wat is het verschil tussen Pitch lock en de lock die je activeert met 1x klikken op de powerknop? Het lijkt mij dat ze hetzelfde doen maar je kan beide tegelijk of afzonderlijk aanzetten.
Filmic Pro is een aanrader. Maar ik neem alleen met 4K @ 24fps op omdat ik dan nog “flat” of “log” gamma kan gebruiken. Als je dat niet doet kun je ook tot 4K @ 60fps gaan. Ondersteund nu sinds een tijdje de Osmo Mobile 2, maar helaas nog niet het tracking spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:11:
[...]

Filmic Pro is een aanrader. Maar ik neem alleen met 4K @ 24fps op omdat ik dan nog “flat” of “log” gamma kan gebruiken. Als je dat niet doet kun je ook tot 4K @ 60fps gaan. Ondersteund nu sinds een tijdje de Osmo Mobile 2, maar helaas nog niet het tracking spul.
Met mijn Mavic Pro film ik ook altijd op 4K @30fps en dan met 1/60 sluitertijd. Maar een de drone maakt veel rustigere bewegingen. Met een Osmo loop je rondt waardoor ik wat rustiger beeld krijg op 60fps. Ik moet nog beter testen.

DLog gebruik ik ook met mijn drone, dus als dat ook kan met Filmic Pro: super! Tracking is jammer, wellicht komt dat nog als DJI hun SDK opengooit.
Heb je wel een lock functie op Filmic? Of een pitchlock zodat de horizon gefocust blijft? En kun je de sluitertijd vastzetten met Filmic? Zodat de belichting wat constanter blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hallo weet iemand misschien waar ik dit kan kopen ?
https://www.aliexpress.co.../2223139_32792711030.html
http://www.feiyu-tech.com/portal/product/detail/pr_id/60/
Het is wel van feiyutech maar misschien bezit iemand zo'n soort adapter al ? Het is overal uitverkocht of niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
https://www.instagram.com...sheet&igshid=t0ixuz6bj68c

Geen idee of er een algehele gimbal topic is, maar Feiyu Tech gaat een gimbal releasen waar een telefoon, GoPro en een gewone camera in kan.. Wellicht handig om te weten voor sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 15:54
Ik wilde net de Feiyu G6 gaan bestellen, toen ik je reactie zag. Blijkbaar komt er een G6 Plus aan, die inderdaad action cams en telefoons ondersteunt:

Afbeeldingslocatie: https://s.afosto.com/xmjsl/product/3338496967-G6Plus4.jpg

V-Nix heeft al enige info online staan. Voor specifiek actioncams oogt het wel wat bulky, wat juist bij sport en dergelijk niet handig is. Aan de andere kant is de flexibiliteit om een telefoon te kunnen gebruiken wél relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Goochelaar schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:56:
Ik wilde net de Feiyu G6 gaan bestellen, toen ik je reactie zag. Blijkbaar komt er een G6 Plus aan, die inderdaad action cams en telefoons ondersteunt:

[afbeelding]

V-Nix heeft al enige info online staan. Voor specifiek actioncams oogt het wel wat bulky, wat juist bij sport en dergelijk niet handig is. Aan de andere kant is de flexibiliteit om een telefoon te kunnen gebruiken wél relax.
Wel vrij duur moet ik zeggen aangezien het voor telefoons wat overkill is en voor mirrorless net iets aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhvdwerf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2018
Omdat ik misschien aan het eind van dit jaar 2018 een opvolger van mijn iPhone 7plus ga kopen ben ik bang dat de breedte van 85 mm van de zhiyun smooth 4 of dji osmo mobile 2 (net) te krap is.
Zijn er nu al oplossingen voor het geval je meer breedte nodig hebt?
Ben erg benieuwd of ik nu al kan kopen of moet wachten.

Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30
Iemand die nog een mooie aanbieding weet te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Hoe krijg ik mijn One+6 met Otterbox case goed gebalanceerd? Het lukt mij niet, meerdere how to filmpjes bekeken, handleidingen op internet gevold. en gekeken naar tegengewichten

Misschien toch een tegengewicht plaatsen? maar op welke plaats op de gimbal?
Zie mijn onderstaande video.
YouTube: OI000003 1

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
walterworld schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:30:
Hoe krijg ik mijn One+6 met Otterbox case goed gebalanceerd? Het lukt mij niet, meerdere how to filmpjes bekeken, handleidingen op internet gevold. en gekeken naar tegengewichten

Misschien toch een tegengewicht plaatsen? maar op welke plaats op de gimbal?
Zie mijn onderstaande video.
YouTube: OI000003 1

Alvast bedankt voor het meedenken. :)
Ik heb een hoesje om mijn telefoon en die wil ik er niet steeds afhalen. Maar hierdoor viel hij naar voren om.
Dus aan de achterkant een tegengewicht gemaakt:
https://nl.aliexpress.com...essoires/32882492621.html

Perfect in balans nu en dat scheelt veel batterij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Hulliee schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:43:
[...]

Ik heb een hoesje om mijn telefoon en die wil ik er niet steeds afhalen. Maar hierdoor viel hij naar voren om.
Dus aan de achterkant een tegengewicht gemaakt:
https://nl.aliexpress.com...essoires/32882492621.html

Perfect in balans nu en dat scheelt veel batterij. :)
Bedankt voor reactie. Je bedoelt aan de zijkant zoals op de foto's op Ali?
Het is mij niet duidelijk dat een gewicht aan de zeikant moet voorkomen dat hij naar voren valt.

Edit
YouTube: Test o+6
Muntje aan de zijkant zorg er voor dat hij meer horizontaal hangt, verticaal zonder dat hij naar voren valt lukt nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door walterworld op 10-08-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
walterworld schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:53:
[...]

Bedankt voor reactie. Je bedoelt aan de zijkant zoals op de foto's op Ali?
Het is mij niet duidelijk dat een gewicht aan de zeikant moet voorkomen dat hij naar voren valt.

Edit
YouTube: Test o+6
Muntje aan de zijkant zorg er voor dat hij meer horizontaal hangt, verticaal zonder dat hij naar voren valt lukt nog niet.
Nee natuurlijk niet aan de zijkant, maar aan de achterkant. Je kan ook een euro (of wat anders) met dubbelzijdig plakband uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Hulliee schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:35:
[...]
Nee natuurlijk niet aan de zijkant, maar aan de achterkant. Je kan ook een euro (of wat anders) met dubbelzijdig plakband uitproberen.
Wat bedoel jij precies met achterkant? De draaiknop om de gsm houder in portret modus te zetten?
Pagina: 1 2 Laatste