Hier kan je hem downloaden.
Nieuwe feature :
Tweakers Headlines
En een heleboel bugfixes.
Component "MSWINSCK.OCX" or one its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.
Verwijderd
HIER!!!!ALPHA 4
Heb je Win9x download dan ook dit effe.
Heb je WinNT download dan dit.
Thanks to Shift voor de hosting.
Verwijderd
Anyway deze versie werkt zonder ocxjes gezeur, alleen het backlight knippert als de ziekte?
nee, eeuhm...backlight knippert??? mmmmm.....
welke functies doen het??????
Verwijderd
- General info doet het goed
- cpu doet het goed
- memory doet het goed
- disk doet niets?
- ehternet detecteerd m'n eth niet
- video doet het goed
- printer lijkt het te doen maar ik print nooit wat dus niet extensive getest
- notification config is een leeg tabblad?
he ik probeer het te installeren maa krijg een foutmelding : The Dynamic Link library DlPortIO.dll could not be found.......is dit omdat ik nog geen LCD heb aangesloten
Oops..laat maar niet goed gelezen.
Euhm. heb je een 4 of 2 regelig LCD?
Want bij mij doet de release versie het niet zo goed als de develop versie.
Nou ja...slaapie slaapie tijd voor mij, morgen vroeg weer werken. Ik zal dan nog wel wat reageren op de posts.
En denk er om, het gaat hier om een alpha van een programma wat eigenlijks alleen voor persoonlijk gebruik is. Sorry, maar de support komt zodra ik alle dingen heb geintegreerd en werkend heb... Het is nu alleen nog maar afgestemd om mijn eigen systeem, waar hij toch wel aardig goed draait en ik hem ook al gewoon gebruik.
Verwijderd
Slaapze
Verwijderd
''runtime error 429
Activex component can't create object''
ik heb een 4x20 lcd wwar kan dit aanliggen?
Same hereOp zondag 15 juli 2001 23:04 schreef Dwaashaas het volgende:
als ik het proggie wil uit voeren krijg ik de volgende fout
''runtime error 429
Activex component can't create object''
ik heb een 4x20 lcd wwar kan dit aanliggen?
Quote me zelf maar even,Op maandag 16 juli 2001 11:14 schreef razor-x het volgende:
[..]
Same here
Ik gebruik WinME (
Als ik de prog opstart krijg ik :
Runtime error '94':
Invalid use of Null
Oh ja , wat zeer vaag is:
Ik krijg in het begin het opstart scherm te zien
En het programma laad dan gewoon alleen ik zie alleen tabbladen maar geen opties ????
vaag en nee het ligt niet aan mijn vb runtime files ( heb vb6.0sp3 geinstalleert staan )
Verwijderd
Nou XTrace bijdeze, los het maar opOp maandag 16 juli 2001 11:26 schreef Yarvieh het volgende:
mja beats me dan, laat xtrace het maar oplossen in z'n code zal wel ergens error checking vergeten zijn ofzo denk ik
Verwijderd
Moeten we nog een oplossing voor maken, komt wel goed denk ik.
Verwijderd
denk het ook welOp maandag 16 juli 2001 12:38 schreef XTracer het volgende:
ICQ : Daar zijn we (daarmee bedoel ik dus ik) al druk mee bezig. Het enige nadeel is dat ICQ het niet toelaat dat mensen 2x zijn ingelogt, oftewel, je andere ICQ zal een melding geven dat je account in gebruik is
Suc6 enigeste oplossing is een ander icq nummer ! , kan kan het nooit niet weg krijgen , jammer eigelijkOp maandag 16 juli 2001 12:38 schreef XTracer het volgende:
ICQ : Daar zijn we (daarmee bedoel ik dus ik) al druk mee bezig. Het enige nadeel is dat ICQ het niet toelaat dat mensen 2x zijn ingelogt, oftewel, je andere ICQ zal een melding geven dat je account in gebruik is
er zijn programma's die het mogelijk maken om 2 keer ICQ in te loggen (naam weet ik nie meer)Op maandag 16 juli 2001 12:38 schreef XTracer het volgende:
Mooi werk !!
Euhm... ik bedoel dus, 2 x inloggen op hetzelfde account..dat kan niet, zou ook heeel dom wezen als dat zou kunnenOp maandag 16 juli 2001 13:07 schreef Dala11of11 het volgende:
[..]
er zijn programma's die het mogelijk maken om 2 keer ICQ in te loggen (naam weet ik nie meer)
Ik heb geen ICQ staan hier, dus ik zou even niet weten hoe, maar het kan wel.
Je kunt natuurlijk ook een ICQ-proxy maken waardoor ICQ zelf connect naar zn server, maar dat gaat wel erg ver denk ik.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Visual Basic ICQ OCX (GPL)
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Drie keer Hex 38 en dan nog een aantal commandos, maar de scherm reageerd helemaal niet op deze commands. Ik heb alles geprobeerd kan iemand mij de stappen beschrijven voor het initializiren van een L2014 of een L4034 ?
Bedankt,
Vandaar misschien dat geknipper wat hiervoor al genoemd werd.
Verwijderd
Trouwens onder win2k met winamp werkt alles natuurlijk gewoon.
$38
$38
en nog wat ik ben nu niet thuis daarom weet ik de rest effe niet.
En het dagtotaal en maandtotaal?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
* Xandrios is nogal benieuwd
Development gaat wat traag omdat ik de mogelijkheden van een c++ versie aan het bekijken ben, dit om misschien de CPU usage wat te drukken.
Is er trouwens al iemand in Nederland die die displays kan leveren, of kunnen we niet iets verzinnen om met z'n allen een lading displays over te laten komen uit de VS?
Keep up the good work!
met papier mache kun je alles maken!!
hehe, dat wil iedereenOp dinsdag 17 juli 2001 19:06 schreef Servowire het volgende:
Open source...
Zeg Xtracer, toch maar wel C++ ?
Ik spreek je op icq nog wel
met papier mache kun je alles maken!!
Die van mij is in Delphi geschreven en schijnt bij de meeste te werken onder win9x/me/nt/2000. Is geschreven voor 4x20 lcd's.
Bijna vergeten.. is ook linux versie.. is in C geschreven en wel opensource
Sinds gisteren ben ik eindelijk weer eens aan het programmeren geslagen (eindelijk afgestudeerd, dus weer tijd) voor een nog betere timing voor aansturing van LCD ( 1 ms wachten sux) en alles een beetje fatsoenlijk instelbaar (poort, 2 of 4 regels, wat op welke regel moet komen etc)
Opensource is het (nog) niet, maar ik ben altijd bereidt op wat code uit te wisselen ofzo (taal maakt me niet uit, programmeer alles wat los en vast zit, en anders leer ik het wel)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
LCD Hardware Monitor 2 Alpha 5
Er zit hier behoorlijk wat meer Error-Checking in, dus hij zou in iig niet meer moeten crashen, verder niet veel updates, dit door mijn **drukke** leven
Is deze versie nu al win9x ready??Op zaterdag 21 juli 2001 05:59 schreef XTracer het volgende:
Na een behoorlijke lange tijd van stilte is er nu
LCD Hardware Monitor 2 Alpha 5
Er zit hier behoorlijk wat meer Error-Checking in, dus hij zou in iig niet meer moeten crashen, verder niet veel updates, dit door mijn **drukke** leven
zal jammer zijn van niet,,,,
Is die aanspreekbaar in vb?ik heb een mooie DLL gemaakt waarmee je je LCD kunt aansturen....
zo ja wil je dan een lief tweakertje zijn, en hem te mailen/icq'en naar mij
EDIT
De zip doet het niet
Invalid compressed file structure
Verder moet hij grotendeels win9x compatible zijn nu... dit omdat ik er een ander soort error-checking in heb gebruikt waardoor hij waarschijnlijk wat functionaliteit mist onder win9x, maar veel wel behoudt.
Zal wel aan mij liggen maar de zip is nog steeds niet goedOp zaterdag 21 juli 2001 12:52 schreef XTracer het volgende:
Bij het uploaden van de zip is er waarschijnlijk iets fout gegaan. Die wordt op dit moment opnieuw geupload.
Verder moet hij grotendeels win9x compatible zijn nu... dit omdat ik er een ander soort error-checking in heb gebruikt waardoor hij waarschijnlijk wat functionaliteit mist onder win9x, maar veel wel behoudt.
idd, hier kan ik hem ook nie unzippenOp zaterdag 21 juli 2001 13:45 schreef razor-x het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen maar de zip is nog steeds niet goed
[topic=186319]Op maandag 23 juli 2001 12:42 schreef frankschers het volgende:
Weet iemand waar ik zo'n LCD schermpje in Nederland kan bestellen. Ik bestel namelijk niet zo graag in het buitenland.
dan moet je even meedoen aan zo'n inkoopactie.Op maandag 23 juli 2001 12:42 schreef frankschers het volgende:
Weet iemand waar ik zo'n LCD schermpje in Nederland kan bestellen. Ik bestel namelijk niet zo graag in het buitenland.
dan koop je hem van een nederlander
wil je hem toch per-se in NL kopen, moet je naar een hele goede electrowinkel.
Denk er wel aan dat de prijs dan IPV f60 met een inkoopactie, f 150-200 is...
miss heeft conrad ze ook wel: www.conrad.nl
mzzl
Verwijderd
"lcd hardware monitor this version is for 2 alpha 2 beta-testing only"
en verder krijg ik een rintime error '6' overflow .
hebben andere dat ook?
Yet again, same hereOp maandag 23 juli 2001 18:39 schreef Dwaashaas het volgende:
ik heb windows 98 se en een 4x20 display maar hij doet het niet er staat alleen
hebben andere dat ook?
Ik kan 'm nergens vinden op www.conrad.nl kun je misschien een link geven?Op maandag 23 juli 2001 12:45 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
dan moet je even meedoen aan zo'n inkoopactie.
dan koop je hem van een nederlander
wil je hem toch per-se in NL kopen, moet je naar een hele goede electrowinkel.
Denk er wel aan dat de prijs dan IPV f60 met een inkoopactie, f 150-200 is...
miss heeft conrad ze ook wel: www.conrad.nl
mzzl
bvd:)
nee want conrad heeft ze niet (iig niet via internet)Op maandag 23 juli 2001 23:08 schreef Monstar.nl het volgende:
[..]
Ik kan 'm nergens vinden op www.conrad.nl kun je misschien een link geven?
Wedden van wel:klikOp maandag 23 juli 2001 23:28 schreef joostbaksteen het volgende:
nee want conrad heeft ze niet (iig niet via internet)
Alleen wel duur, 250 piek voor een 4x40.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Kijk nou ff naar mijn vorige post, daar staat een linkje...ff mailtje sturen met welke je wil en het is voor mekaar, kant en klaar nog wel. Dus laat je soldeerbout maar in de kast, of waar je 'm ook bewaartOp maandag 23 juli 2001 23:08 schreef Monstar.nl het volgende:
[..]
Ik kan 'm nergens vinden op www.conrad.nl kun je misschien een link geven?
En deze werkt met dit proggie? Gegarandeerd?Op maandag 23 juli 2001 23:45 schreef Gerco het volgende:
[..]
Wedden van wel:klik
Alleen wel duur, 250 piek voor een 4x40.
dubbel wedden van welOp maandag 23 juli 2001 23:28 schreef joostbaksteen het volgende:
[..]
nee want conrad heeft ze niet (iig niet via internet)
Ik zit nu naar mijn op internet bestelde 16x4 LCD met backlite bestelde lcd scherm van conrad te kijken
Verwijderd
Ja dat wel, maar voor die 250 piek koop je 3 van die displays bij shift.. Gegarandeerd..Op dinsdag 24 juli 2001 00:08 schreef Monstar.nl het volgende:
En deze werkt met dit proggie? Gegarandeerd?
Is hier al een oplossing voor ??Op maandag 23 juli 2001 18:39 schreef Dwaashaas het volgende:
ik heb windows 98 se en een 4x20 display maar hij doet het niet er staat alleen
hebben andere dat ook?
Het zal niet te lang duren voordat Alpha 6 uit komt, welke dus in deze taal is geschreven.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Late reactie, maar ik bedoelde dat dat progressbalkje aangaf hoever de 4usscanner met scannen is........Op vrijdag 13 juli 2001 11:15 schreef GSMboy het volgende:
Je kan een virusscanner erop aansluiten met wat van die LCD drivers en dan zie je (in geval van een 4us) de naam van het virus en een progressbalkje erop die aangeeft hoever hij is!
Lijkt me een goed idee, ik heb besloten een C# versie te maken, dit is alleen Win2k/XP compatible, niet omdat C# alleen maar Win2k/XP compatible is,maar omdat ik een zooi functies kan gebruiken die gewoon ERG licht zijn, oftewel, weinig CPU load en erg snel. Deze functies zijn niet aanwezig in de Win9x kernel.Op donderdag 26 juli 2001 09:29 schreef Creepy het volgende:
Hulp nodig met een win9x versie? Wil best meehelpen... doe jij de nt/2000 versie, ik de win9x o.i.d.
Creep mijn ICQ op mijn werk is 120835000
Misschien moeten we dan toch maar eens afspreken
En in windows 9x heb je die NTPORT ongein helemaal niet nodig ..
C# ken ik niet... heb er ook nog geen compiler voor... maar C/C++ is geen probleem..dus zal C# ook geen probleem wezen
Het is een stuk eenvoudiger allemaal, tenminste zo lijkt het, ik ga er vanavond mee verder.
Binnenkort dus alha 6/7 ook voor 9x!
Je moet bij het starten van het prog ff vragen welk OS je op draait met GetVersionEx(), dan een global BOOL ergens zetten voor NT of 9x, en dan elke keer als je wat nodig hebt wat OS specifiek is doe je:
1
2
3
4
| if(fWinNT) // NT Code else // 9x Code |
Op die manier krijg je ook geen verschillende versies die helemaal uiteen gaan groeien, maar 1 produkt.
Je kunt natuurlijk ook comditioneel compilen als je de CPU tijd voor die ene if niet kune missen, maar dat lijkt me wat overdreven voor een LCD driver proggie.
Ik schrijf specifiek voor 1 (variant van) een OS.. zorgt weer voor extra snelheid, en een kleinere memory footprint.
Ik zelf doe het altijd met conditioneel compileren. Zo heb ik de verschillende versies van LCDInf ook gedaan..
XTracer: Moeten dan inderdaad ff de features opstellen ja... maar ik weet bijna zeker dat alles wat aan info uit nt/2000 te halen is, ook uit win9x te halen is, alleen op een andere manier.
Ik pas gewoon jou source zo aan dat (bijna) alle features ook op win9x, en gooi ik die DLL voor aansturing parallele poort eruit omdat ie alleen echt nodig is voor win nt/2000 (heb eigen routines voor aansturen i/o poorten onder win9x, zijn lekker klein en snel)
En ik wil het ook nog wel zo aanpassen dat het 1 code base wordt d.m.v. conditioneel compileren (#IFDEF __WINNT #ELSE #ENDIF etc.)
En dan kan jij daarin weer verder, en ik de win9x features er weer in plakken etc.
Ik heb helaas geen internet thuis (pas verhuisd)... wel aangevraagd... dus 's avonds ben ik nog niet online
Het lijkt me handig als we misschien eerst een C# app maken die het grotendeels gewoon doet op beide OS-en, en dat we daarvanuit gaan werken. Zo doe je het minste werk, denk ik.
Het probleem dat je nog geen internet hebt is wel groot ja
Ik ga dus vanavond effe kijken of ik alles een beetje KAN realiseren in c#, denk het wel.
Op het moment dat ikzelf ook C# heb kan ik meteen met jou code aan de slag voor de win9x specifieke dingen..
Humz. misschien is overleggen via ICQ toch makkelijker
Ok, maar is een goed plan.. ik ga er straks gelijk mee bezig.
Verwijderd
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verwijderd
Heb je nog leuke links voor mij om met die W32 zooi te werken?
lijkt me wel gaaf, nog bedankt
Verwijderd
msdn.microsoft.com dan maar,zit vast wel wat naar jouw smaak bij.
Ik geloof niet dat dat progie er komt, omdat XTracer het nogal druk schijnt te hebben, en ik dus niks te "porten" heb naar win9x
Ik ben zelf ondertussen druk bezig met nieuwe versie van LCDInf en een progje om stats van Quake/Halflive/UT servers op een LCD te zetten..
Verwijderd
Hey creepy !Op zondag 14 oktober 2001 21:29 schreef Creepy het volgende:
Lekker oud topic omhoop geschopt
Ik geloof niet dat dat progie er komt, omdat XTracer het nogal druk schijnt te hebben, en ik dus niks te "porten" heb naar win9x
Ik ben zelf ondertussen druk bezig met nieuwe versie van LCDInf en een progje om stats van Quake/Halflive/UT servers op een LCD te zetten..
Heb je nu al wel ondersteuning voor mijn 16x2 display ?
zie topic: [topic=153057/2/40]
Alle display's met 1 hd44780 controller (dus alles kleinere dan een 4x40) worden goed ondersteunt. Alleen wordt er nog weinig rekening gehouden me kleinere displays. Opzich geen probleem, ze doen het wel, maar bij een 2x16 worden dan toch 4 regels aangestuurd, en de laatste 4 karakters per regel zie je niet..
(ow.. de 4x40 doet het ook, maar alleen de eerste 2 regels)
Damn.. niemand die es een keer in Monster (=Westland) kan langskomen mnet een 4x40? Kan ik daaro ook ondersteuning voor inbouwen
En ja, als je weggaat mag je je display uiteraard weer mee nemen
Heb nu ook een config schermpje erin gezet, zodat je je lpt poort kan instellen, display keuze (nu 2x20 en 2x40.. de rest komt), wat er op welke regel getoond moet worden, wat meer opties om te tonen (WinAmp ondersteuning, 1 regel tekst scrollend (tekst zelf in te stellen) en als ik er aan toe kom ook nog netwerk en disk i/o)
Verwijderd
smartie sucks die heeft geen lcd supportOp donderdag 12 juli 2001 23:44 schreef Servowire het volgende:
in 1 woord:
Smartie