LCD Programmatje features

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Je kunt wel elke seconde ofzo een FindWindow() doen en dan zoeken naar de titel van een ICQ Message window. Veel van die auto respond proggies doen het op die manier.

Ik heb geen ICQ staan hier, dus ik zou even niet weten hoe, maar het kan wel.

Je kunt natuurlijk ook een ICQ-proxy maken waardoor ICQ zelf connect naar zn server, maar dat gaat wel erg ver denk ik.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09

Skinny

DIRECT!

Heel misschien kun je hier wat mee (icq berichten ontvangen). Ik heb het niet kunnen testen aangezien ik hier geen icq heb op mijn werk:

Visual Basic ICQ OCX (GPL)

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Verdori, ik krijg mijn programma niet aan de praat. Onder DOS had ik een proggie geschreven voor het aansturen van een L2014 of een L4034 maar ik krijg de LCD niet geinint.

Drie keer Hex 38 en dan nog een aantal commandos, maar de scherm reageerd helemaal niet op deze commands. Ik heb alles geprobeerd kan iemand mij de stappen beschrijven voor het initializiren van een L2014 of een L4034 ?

Bedankt,

Verwijderd

Draai je het ook onder dos? of onder w2k oid?

• sorted.bits
  • Laatst online: 17-09 11:33
Init? Hehe, ik init het hele scherm niet eens, ik pleur het gewoon hard leeg, en begin te schrijven naar dat ding.
Vandaar misschien dat geknipper wat hiervoor al genoemd werd.

Verwijderd

Nee dat geknipper komt omdat de displays tot 4x20 de backlight op pin17 hebben, en de 40x4 displays op pin17 de Enable van de 2e HD44780 hebben staan..

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Onder DOS met turbo pascal, ik heb ook een c versie geprobeerd maar niets. Als ik de LCD aanzet is de 1e regel vol met [] en de 3e rij ook. Om de LCD goed te kunnen gebruiken moet je hem initializiren, met init.. bepaal je wat voor data bus breedte je gebruikt enz enz. Onder dos moet het makkelijk zijn dacht ik maar ja, heeft iemand een oplossing.

Trouwens onder win2k met winamp werkt alles natuurlijk gewoon.

Verwijderd

welke code gebruik je om te inniten?

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

$38
$38
$38
en nog wat ik ben nu niet thuis daarom weet ik de rest effe niet.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien een id om je Up/Downloadsnelheid te laten zien?
En het dagtotaal en maandtotaal?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• sorted.bits
Yup, hier zijn we ook mee bezig, dit werkt al helemaal behalve dan dat hij nu ineens nooit geen ethernet meer detecteerd :) Maarja..kleine bug ergens

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
wanneer komt de nieuwe alpha ?????

* Xandrios is nogal benieuwd :)

• sorted.bits
De nieuwe alpha is onderweg, ik denk echter dat het vanavond gaat worden, het zijn alleen maar bugfixes... en zal waarschijnlijk Alpha 4.5 zijn...

Development gaat wat traag omdat ik de mogelijkheden van een c++ versie aan het bekijken ben, dit om misschien de CPU usage wat te drukken.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Heel erg tof progje, heb zelf ook een 40x4 besteld. Als ik um heb, en je hebt nog hulp nodig met programmeren, dan houd ik me aanbevolen (mail me!). Ben redelijk goede VB programmeur. Heb trouwens ooit een progje geschreven die je email checked en de headers naar je mobiele telefoon SMS't (mail server wordt 'low level' benaderd). Wellicht is een deel van de code interessant?

• Flard
  • Laatst online: 04-09 09:53
Ik heb om eerlijk te zijn weinig (zeg maar geen) verstand op dit gebied, maar is het niet mogelijk om twee (of meer) knopjes langs (of onder) het display te maken, waardoor je tussen de verschillende displays kunt bladeren? Het is maar een idee!

Is er trouwens al iemand in Nederland die die displays kan leveren, of kunnen we niet iets verzinnen om met z'n allen een lading displays over te laten komen uit de VS?

Keep up the good work!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 21:39

Servowire

prutser:~#

Open source... :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Op dinsdag 17 juli 2001 19:06 schreef Servowire het volgende:
Open source... :)
hehe, dat wil iedereen ;)

Zeg Xtracer, toch maar wel C++ ? :) Bij mij wil het in C++ nog niet echt vlotten (lees helemaal niet) :'( maarja.
Ik spreek je op icq nog wel

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 21:39

Servowire

prutser:~#

ik heb een mooie DLL gemaakt waarmee je je LCD kunt aansturen.... :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ach ja.. al die LCD drivers/proggies etc. :)

Die van mij is in Delphi geschreven en schijnt bij de meeste te werken onder win9x/me/nt/2000. Is geschreven voor 4x20 lcd's.
edit:
Bijna vergeten.. is ook linux versie.. is in C geschreven en wel opensource

Sinds gisteren ben ik eindelijk weer eens aan het programmeren geslagen (eindelijk afgestudeerd, dus weer tijd) voor een nog betere timing voor aansturing van LCD ( 1 ms wachten sux) en alles een beetje fatsoenlijk instelbaar (poort, 2 of 4 regels, wat op welke regel moet komen etc)

Opensource is het (nog) niet, maar ik ben altijd bereidt op wat code uit te wisselen ofzo (taal maakt me niet uit, programmeer alles wat los en vast zit, en anders leer ik het wel)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• sorted.bits
Na een behoorlijke lange tijd van stilte is er nu

LCD Hardware Monitor 2 Alpha 5

Er zit hier behoorlijk wat meer Error-Checking in, dus hij zou in iig niet meer moeten crashen, verder niet veel updates, dit door mijn **drukke** leven ;)

• razor-x
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op zaterdag 21 juli 2001 05:59 schreef XTracer het volgende:
Na een behoorlijke lange tijd van stilte is er nu

LCD Hardware Monitor 2 Alpha 5

Er zit hier behoorlijk wat meer Error-Checking in, dus hij zou in iig niet meer moeten crashen, verder niet veel updates, dit door mijn **drukke** leven ;)
Is deze versie nu al win9x ready??
zal jammer zijn van niet,,,,
ik heb een mooie DLL gemaakt waarmee je je LCD kunt aansturen....
Is die aanspreekbaar in vb?
zo ja wil je dan een lief tweakertje zijn, en hem te mailen/icq'en naar mij :)

EDIT
De zip doet het niet ;(
Invalid compressed file structure

• sorted.bits
Bij het uploaden van de zip is er waarschijnlijk iets fout gegaan. Die wordt op dit moment opnieuw geupload.

Verder moet hij grotendeels win9x compatible zijn nu... dit omdat ik er een ander soort error-checking in heb gebruikt waardoor hij waarschijnlijk wat functionaliteit mist onder win9x, maar veel wel behoudt.

• razor-x
Op zaterdag 21 juli 2001 12:52 schreef XTracer het volgende:
Bij het uploaden van de zip is er waarschijnlijk iets fout gegaan. Die wordt op dit moment opnieuw geupload.

Verder moet hij grotendeels win9x compatible zijn nu... dit omdat ik er een ander soort error-checking in heb gebruikt waardoor hij waarschijnlijk wat functionaliteit mist onder win9x, maar veel wel behoudt.
Zal wel aan mij liggen maar de zip is nog steeds niet goed ;(

• Xandrios
Op zaterdag 21 juli 2001 13:45 schreef razor-x het volgende:

[..]

Zal wel aan mij liggen maar de zip is nog steeds niet goed ;(
idd, hier kan ik hem ook nie unzippen :(

• JoostBaksteen
  • Laatst online: 27-03 19:32
Zo je hem misschien nog een keer kunnen uppen?? Ik ben wel benieuwd :)

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05
Weet iemand waar ik zo'n LCD schermpje in Nederland kan bestellen. Ik bestel namelijk niet zo graag in het buitenland.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op maandag 23 juli 2001 12:42 schreef frankschers het volgende:
Weet iemand waar ik zo'n LCD schermpje in Nederland kan bestellen. Ik bestel namelijk niet zo graag in het buitenland.
[topic=186319]

• Xandrios
Op maandag 23 juli 2001 12:42 schreef frankschers het volgende:
dan moet je even meedoen aan zo'n inkoopactie.

dan koop je hem van een nederlander :)

wil je hem toch per-se in NL kopen, moet je naar een hele goede electrowinkel.
Denk er wel aan dat de prijs dan IPV f60 met een inkoopactie, f 150-200 is... :(

miss heeft conrad ze ook wel: www.conrad.nl

mzzl

Verwijderd

ik heb windows 98 se en een 4x20 display maar hij doet het niet er staat alleen
"lcd hardware monitor this version is for 2 alpha 2 beta-testing only"
en verder krijg ik een rintime error '6' overflow .
hebben andere dat ook?

• razor-x
Op maandag 23 juli 2001 18:39 schreef Dwaashaas het volgende:
hebben andere dat ook?
Yet again, same here

• Slagroom
  • Laatst online: 23-08 10:29
Op maandag 23 juli 2001 12:45 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

dan moet je even meedoen aan zo'n inkoopactie.

dan koop je hem van een nederlander :)

wil je hem toch per-se in NL kopen, moet je naar een hele goede electrowinkel.
Denk er wel aan dat de prijs dan IPV f60 met een inkoopactie, f 150-200 is... :(

miss heeft conrad ze ook wel: www.conrad.nl

mzzl
Ik kan 'm nergens vinden op www.conrad.nl kun je misschien een link geven?

bvd:)

• JoostBaksteen
  • Laatst online: 27-03 19:32
Op maandag 23 juli 2001 23:08 schreef Monstar.nl het volgende:

[..]

nee want conrad heeft ze niet (iig niet via internet)

• sorted.bits
Het spijt me, maar win9x compatibiliteit is wel lastig met WMI, ik ben er mee bezig, maar of het 100% gaat lukken weet ik niet...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 23 juli 2001 23:28 schreef joostbaksteen het volgende:
Wedden van wel:klik

Alleen wel duur, 250 piek voor een 4x40.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op maandag 23 juli 2001 23:08 schreef Monstar.nl het volgende:

[..]

Kijk nou ff naar mijn vorige post, daar staat een linkje...ff mailtje sturen met welke je wil en het is voor mekaar, kant en klaar nog wel. Dus laat je soldeerbout maar in de kast, of waar je 'm ook bewaart :P

• Slagroom
  • Laatst online: 23-08 10:29
Op maandag 23 juli 2001 23:45 schreef Gerco het volgende:

[..]

Wedden van wel:klik

Alleen wel duur, 250 piek voor een 4x40.
En deze werkt met dit proggie? Gegarandeerd?

• razor-x
Op maandag 23 juli 2001 23:28 schreef joostbaksteen het volgende:

[..]

dubbel wedden van wel :)
Ik zit nu naar mijn op internet bestelde 16x4 LCD met backlite bestelde lcd scherm van conrad te kijken :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 00:08 schreef Monstar.nl het volgende:
En deze werkt met dit proggie? Gegarandeerd?
Ja dat wel, maar voor die 250 piek koop je 3 van die displays bij shift.. Gegarandeerd..

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 15:11
Op maandag 23 juli 2001 18:39 schreef Dwaashaas het volgende:
hebben andere dat ook?
Is hier al een oplossing voor ??

• sorted.bits
Het spijt me, Windows 9x compatibiliteit zal er waarschijnlijk bijna niet zijn. Ik ben op dit moment bezig om het programmatje naar C++ of C# te migreren (moet ik nog effe beslissen), dit zal voor een behoorlijke performance boost zorgen (hopelijk).

Het zal niet te lang duren voordat Alpha 6 uit komt, welke dus in deze taal is geschreven.

• Creepy

Creepy

Hulp nodig met een win9x versie? Wil best meehelpen... doe jij de nt/2000 versie, ik de win9x o.i.d.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 11:15 schreef GSMboy het volgende:
Je kan een virusscanner erop aansluiten met wat van die LCD drivers en dan zie je (in geval van een 4us) de naam van het virus en een progressbalkje erop die aangeeft hoever hij is!
Late reactie, maar ik bedoelde dat dat progressbalkje aangaf hoever de 4usscanner met scannen is........

• sorted.bits
Op donderdag 26 juli 2001 09:29 schreef Creepy het volgende:
Hulp nodig met een win9x versie? Wil best meehelpen... doe jij de nt/2000 versie, ik de win9x o.i.d.
Lijkt me een goed idee, ik heb besloten een C# versie te maken, dit is alleen Win2k/XP compatible, niet omdat C# alleen maar Win2k/XP compatible is,maar omdat ik een zooi functies kan gebruiken die gewoon ERG licht zijn, oftewel, weinig CPU load en erg snel. Deze functies zijn niet aanwezig in de Win9x kernel.

Creep mijn ICQ op mijn werk is 120835000

Misschien moeten we dan toch maar eens afspreken :)

• Creepy

Creepy

De meeste functies om sysinfo e.d. uit te lezen zijn ook ergens anders terug te vinden in win9x hoor :-) (das ook de reden dat er een win9x en NT/2000 versie is van LCDInf :) )

En in windows 9x heb je die NTPORT ongein helemaal niet nodig ..

C# ken ik niet... heb er ook nog geen compiler voor... maar C/C++ is geen probleem..dus zal C# ook geen probleem wezen

• sorted.bits
Ik ben me een beetje aan het verdiepen op C# voor mijn werk, ik heb de nieuwe MSDN release van Beta 2 van Visual Studio .NET binnengekregen deze maand.

Het is een stuk eenvoudiger allemaal, tenminste zo lijkt het, ik ga er vanavond mee verder.

• Creepy

Creepy

Compiler blijft een compiler he.. zolang de compiler ook maar win9x nog ondersteunt :)

Binnenkort dus alha 6/7 ook voor 9x! :P

• sorted.bits
Okeee dan, misschien dat we eens samen moeten komen en een zooi ideeen met features op papier moeten zetten, dan moeten kijken welke dingen voor beide platformen gelden en dan aan de slag met de versies?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Kun je geen 9x en NT versie in 1 maken? Voor zover ik weet moet dat vrij eenvoudig zijn.

Je moet bij het starten van het prog ff vragen welk OS je op draait met GetVersionEx(), dan een global BOOL ergens zetten voor NT of 9x, en dan elke keer als je wat nodig hebt wat OS specifiek is doe je:
code:
1
2
3
4
if(fWinNT)
// NT Code
else
// 9x Code

Op die manier krijg je ook geen verschillende versies die helemaal uiteen gaan groeien, maar 1 produkt.

Je kunt natuurlijk ook comditioneel compilen als je de CPU tijd voor die ene if niet kune missen, maar dat lijkt me wat overdreven voor een LCD driver proggie.

• sorted.bits
Hehe, leuk idee, maar het gaat er niet om dat we kunnen detecteren of het een ander OS is, dat is simpel, maar het gaat er om dat bepaalde kernel functies niet aanwezig zijn in Win9x. We moeten eerst 2 versies maken en kunnen daarna altijd nog deze samenvoegen, desnoods mbv een custom installer die effe de OS versie detecteerd.

• Creepy

Creepy

BLegh.. OS detecteren in runtime.. hou er helemaal niet van...

Ik schrijf specifiek voor 1 (variant van) een OS.. zorgt weer voor extra snelheid, en een kleinere memory footprint.

Ik zelf doe het altijd met conditioneel compileren. Zo heb ik de verschillende versies van LCDInf ook gedaan..

XTracer: Moeten dan inderdaad ff de features opstellen ja... maar ik weet bijna zeker dat alles wat aan info uit nt/2000 te halen is, ook uit win9x te halen is, alleen op een andere manier.

• sorted.bits
Ok, ben je vanavond online? Dan kunnen we dan misschien via ICQ effe wat regeltjes op papier zetten. Jij gaat in C++ proggen? Dan is het handig als ik dat ook doe, want anders moeten we bepaalde code 2x schrijven ;). Ik stel voor om een leuke DLL te maken waar een zooi functies inzitten. Wat dit heeft als voordeel? Geen idee eigenlijks, maar het is wel stoer ;)

• Creepy

Creepy

C++? Als jij in C# gaat proggen doe ik dat ook hoor.. je denkt toch niet dat ik alles opnieuw ga doen he :)

Ik pas gewoon jou source zo aan dat (bijna) alle features ook op win9x, en gooi ik die DLL voor aansturing parallele poort eruit omdat ie alleen echt nodig is voor win nt/2000 (heb eigen routines voor aansturen i/o poorten onder win9x, zijn lekker klein en snel)

En ik wil het ook nog wel zo aanpassen dat het 1 code base wordt d.m.v. conditioneel compileren (#IFDEF __WINNT #ELSE #ENDIF etc.)
En dan kan jij daarin weer verder, en ik de win9x features er weer in plakken etc.

Ik heb helaas geen internet thuis (pas verhuisd)... wel aangevraagd... dus 's avonds ben ik nog niet online

• sorted.bits
Hehe, shit, helemaal vergeten jah.

Het lijkt me handig als we misschien eerst een C# app maken die het grotendeels gewoon doet op beide OS-en, en dat we daarvanuit gaan werken. Zo doe je het minste werk, denk ik.

Het probleem dat je nog geen internet hebt is wel groot ja :) Maar anders moeten we op een andere manier gaan communiceren.

Ik ga dus vanavond effe kijken of ik alles een beetje KAN realiseren in c#, denk het wel.

• Creepy

Creepy

Bak gewoon die C# versie voor win NT/2000 maar.. de wijzigingen voor 9x zullen niet zo heel groot zijn (op het WMI gebeuren dus na).

Op het moment dat ikzelf ook C# heb kan ik meteen met jou code aan de slag voor de win9x specifieke dingen..

Humz. misschien is overleggen via ICQ toch makkelijker :)

• sorted.bits
Op één of andere manier had ik dat gevoel ook, ICQ schijnt iets sneller te werken dan via forum :)

Ok, maar is een goed plan.. ik ga er straks gelijk mee bezig.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 15:11
Ik had die foutmelding waar ik naar vroeg onder windows2000..

• Exterazzo
  • Laatst online: 17-09 14:12

Exterazzo

Qeasy

lachen dit, maar komt de source vrij? daar heb ik nix over kunnen vinden in dit topic. want ik ben een vb progger en ik ben toch wel benieuwd naar dit staaltje kunst. ook wil ik namelijk zelf een goed proggie schrijven om me lcd aan te sturen!

Audentia

• Exterazzo
  • Laatst online: 17-09 14:12

Exterazzo

Qeasy

^^

Audentia

Verwijderd

Ik heb ooit es in een ander topic deze source gepost. genoeg om je aan de gang te helpen denk ik.

• MrE
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

* MrE hoopt dat dit programma verlossing gaat brengen. want Smartie (hoe goed dat ook is) ondersteunt geen 4*40 :'(

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

hey,

Heb je nog leuke links voor mij om met die W32 zooi te werken?
lijkt me wel gaaf, nog bedankt

Verwijderd

"leuke links" "win32 zooi" lekkere gerichte vragen...

msdn.microsoft.com dan maar,zit vast wel wat naar jouw smaak bij.

Verwijderd

kan iemand ff een werkende screenshot posten ofzo

• Creepy

Creepy

Lekker oud topic omhoop geschopt :)

Ik geloof niet dat dat progie er komt, omdat XTracer het nogal druk schijnt te hebben, en ik dus niks te "porten" heb naar win9x :)

Ik ben zelf ondertussen druk bezig met nieuwe versie van LCDInf en een progje om stats van Quake/Halflive/UT servers op een LCD te zetten..

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 21:29 schreef Creepy het volgende:
Lekker oud topic omhoop geschopt :)

Ik geloof niet dat dat progie er komt, omdat XTracer het nogal druk schijnt te hebben, en ik dus niks te "porten" heb naar win9x :)

Ik ben zelf ondertussen druk bezig met nieuwe versie van LCDInf en een progje om stats van Quake/Halflive/UT servers op een LCD te zetten..
Hey creepy !
Heb je nu al wel ondersteuning voor mijn 16x2 display ?

zie topic: [topic=153057/2/40]

• Creepy

Creepy

Wordt aan gewerkt dus.

Alle display's met 1 hd44780 controller (dus alles kleinere dan een 4x40) worden goed ondersteunt. Alleen wordt er nog weinig rekening gehouden me kleinere displays. Opzich geen probleem, ze doen het wel, maar bij een 2x16 worden dan toch 4 regels aangestuurd, en de laatste 4 karakters per regel zie je niet..

(ow.. de 4x40 doet het ook, maar alleen de eerste 2 regels)

Damn.. niemand die es een keer in Monster (=Westland) kan langskomen mnet een 4x40? Kan ik daaro ook ondersteuning voor inbouwen :) En als iemand dan ook zo lief is om een CrystalFonz en/of een Matrix Orbital mee te nemen :)
En ja, als je weggaat mag je je display uiteraard weer mee nemen >:)

Heb nu ook een config schermpje erin gezet, zodat je je lpt poort kan instellen, display keuze (nu 2x20 en 2x40.. de rest komt), wat er op welke regel getoond moet worden, wat meer opties om te tonen (WinAmp ondersteuning, 1 regel tekst scrollend (tekst zelf in te stellen) en als ik er aan toe kom ook nog netwerk en disk i/o)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 23:44 schreef Servowire het volgende:
in 1 woord:
Smartie :)
smartie sucks die heeft geen lcd support
Pagina: 1 2 Laatste