LCD Programmatje features

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 11:33
Ik ben sinds kort bezig om een leuk programmatje te maken voor mijn 40x4 LCD, nou heb ik al een zooitje features en een paar lopen ook al leuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.xtracer.nl/lcdproj/lcd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xtracer.nl/lcdproj/lcd2.jpg

Verder heb ik, of ben ik van plan de volgende features te includen :

Processor details
- CPU Naam (bv Intel Pentium 3)
- Snelheid (bv 1 GHz)
- Ratio en FSB ( bv 6.5 x 133 )
- Tempratuur ( werkt nog niet, maar gewoon CPU temp)
Geheugen details
- Totaal geheugen
- Geheugen gebruikt/vrij (met een leuke progressbar)
- Swap file grootte
Video details
- Videokaart naam
- Driver versie
- resolutie
- kleurendiepte (32bpp enzo)
- refresh rate
Netwerk details
- Netwerkkaart naam
- Upload / Download per seconde
- Totale upload / Download
Printer details
- Printerjobs aanwezig?
- Welke is bezig?
- Hoeveel pagina's?
- Wie heeft de opdracht gegeven
Email details
- Hoeveel nieuwe berichten in POP3/IMAP ?
Disk details
- Hoe groot is de schijf?
- Hoeveel vrij/gebruikt?
- Snelheid van de transfers

Het netwerk gedeelte is nog een beetje buggy, maar dat kan ook komen omdat ik in Windows XP werk.

Als iemand anders nog ideeen heeft, of samples van stukken code die dit kunnen, laat het me effe weten op xtracer@xtracer.net of ICQ 531117

Tuurlijk wel effe special thanks to HcD, erg goede programmeur

• Necrocon
  • Laatst online: 29-01-2024
VET WREED MAN!!!--->>> nu nog een Case waar hij in past, als progje klaar is wil ik hem graag hebben, mag dat?

Hij is echt vet wreed man, keep the good work coming.

Poepen in het bad, mag dat??? --->>> :) ja dat mag als je bij het leeg laten lopen maar alles door het putje drukt.

Je zusje met haar hoofd tussen de schuifdeur mag dat? -->>> :( Nee dat mag neit de schuifdeur zou kunnen beschadigen.

:Z Zorry XTracer zit op werk en verveel me. |:(

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Ziet er al kewl uit. Heb net een 40x4 besteld. Welke programmeertaal gebruik je? En gebruik je nog LCDriver? Ik willum zelf gaan gebruiken voor een stand-alone MP3 speler (misschien later in te bouwen in auto ;))

• sorted.bits
Nope, ik gebruik geen LCDriver, ik weet ook niet of het op andere LCD's werkt dan de Seiko L4034, dat is aan anderen om uit te vinden. Dit is allemaal in Visual Basic.

• sorted.bits
Nieuwe update, ook video kaart details :

Afbeeldingslocatie: http://www.xtracer.nl/lcdproj/lcd3.jpg

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Is het voor een serieele of voor een parallelle lcd ?
* razor-x heeft een paralelle lcd

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Hoe kom je aan al die specs vanuit VB?

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

mmmm denk....denk.....denk...
-een log fuctie
-een functie die log op de lcd zet..(zoals waarneer iemand op de ftp-site inlogt)
-welke threads er draaien.
-Licht krant effect'jes.. :)

zoiets.?

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46
joepieee.. heb ook deze besteld..
(is wel handig om te weten wie allemaal een 4*40 hebben)

iOS N3rd

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50
ziet er cwel uit.
maar hoe kom je aan die displays en hoe sluit je die aan op de pc ???

ben nog een beetje n00b hierin :?

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Is dat (of wordt dat) proggie ook geschikt voor een 4 x 20 ?? Want die heb ik net besteld.
Ziet er heel erg vet uit, ik zou het graag willen gebruiken :)

• Slagroom
  • Laatst online: 23-08 10:29
Vetterde vet! Jeetje... komt dit proggie ook op het i-net te staan?

• Shift
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Of is het alleen maar tekst wat je zelf naar de LCD stuurt :?

• sorted.bits
Hey

Nope, alle informatie haal ik real time uit het systeem met de zogenaamde Win32_ functies, dit zijn functies van Windows die ALLE informatie over je systeem bevatten.

Verder, het is alleen maar parallel (op dit moment) en ook alleen nog bedoeld voor de 4x40, maar met wat kleine aanpassingen kan hij ook wel op 4x20 denk ik.

edit:

Hoe kom je aan het display : www.eio.com kan je ze bestellen uit de VS, mijne kost $28 dollar in totaal, daarna moet je nog wat andere onderdelen van in totaal 5 gulden kopen, daarna is het solderen geblazen. De schema's om hoe te solderen zijn makkelijk te vinden, ik heb mijne van eio.com zelf en mij (met mijn gelimiteerde ervaring op soldeer-gebied) is het gelukt.

[NOG MEER EDIT]
Afbeeldingslocatie: http://www.xtracer.nl/lcdproj/lcd4.jpg

Dit is een nieuwe feature, zodra er een printerjob binnenkomt zal hij dat op deze manier weergeven. XTracer staat voor de Owner van de print job, 0/11 staat voor 0 pages printed, 11 pages total.

Verwijderd

Ziet er netjes uit :9 alleen een vraagje in welke programmeer taal maak je dat nou misschien zou ik dat ook eens een keer kunnen maken :)

• sorted.bits
Op donderdag 12 juli 2001 16:38 schreef XTracer het volgende:
Nope, ik gebruik geen LCDriver, ik weet ook niet of het op andere LCD's werkt dan de Seiko L4034, dat is aan anderen om uit te vinden. Dit is allemaal in Visual Basic.
Ik zal mezelf even quoten, het is allemaal in Visual Basic 6.

• HcD
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

HcD

..maar natuurlijk ook een beetje Visual C++ 6.0 :P

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

werkt het onder win2k ? Zo ja wanner ga je het met ons delen.

• drZymo
  • Laatst online: 09-08 22:22
Vet * drZymo wil er ook een :P

Maaru paar tips:
- T.net Headlines (dooh |:()
- WinAMP
- Huidig draaiende programma (wat dus op voorgrond staat)
- }:O mooh

Kan er nog wel meer verzinnen hoor :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

- Huidig draaiende programma
Wordt lastig lijkt me, Aangezien dat op het moment dat ie die info opvaagt die lcd app als huidige task runned...

• sorted.bits
Alpha 1 gereleased

Lees eerst de readme.txt, dan wordt alles duidelijk!

have fun!

Download LCD Hardware Monitor 2 Alpha 1 HIER

Verwijderd

XTracer waar heb je zoiets gekocht zo'n LCD displaytje en hoe duur was ie en kan ik die gewoon in mijn pc monteren???

• sorted.bits
Op donderdag 12 juli 2001 23:36 schreef kammetje het volgende:
XTracer waar heb je zoiets gekocht zo'n LCD displaytje en hoe duur was ie en kan ik die gewoon in mijn pc monteren???
Op donderdag 12 juli 2001 19:01 schreef XTracer het volgende:

edit:

Hoe kom je aan het display : www.eio.com kan je ze bestellen uit de VS, mijne kost $28 dollar in totaal, daarna moet je nog wat andere onderdelen van in totaal 5 gulden kopen, daarna is het solderen geblazen. De schema's om hoe te solderen zijn makkelijk te vinden, ik heb mijne van eio.com zelf en mij (met mijn gelimiteerde ervaring op soldeer-gebied) is het gelukt.
Lezen

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Hey Xtracer,

ik zie dat ie nu wel in win2k draait. Welke aanpassingen moest je daar voor maken ?

naja ik spreek je op ICQ wel weer,

laterz,

Stealth

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 21:39

Servowire

prutser:~#

in 1 woord:
Smartie :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

hmm ik vind smartie wel leuk maar het werkt voor geen ene meter hierzo ( 'k heb 4*20)
heb btw dit progie nog niet ge-chekt ;)

maybe ook nog een leuk idee:

Optie waar je een menutje te voorschijn kan halen en setting's kan veranderen van bv windows of winamp :9

(hmm ik wil ook een 4*40)

Verwijderd

[mieren neuk mode]
Je hebt t steeds over een win32_ library, dat is het Windows Management Instrumentation (WMI) Component neem ik aan.
[/mieren neuk mode]

• sorted.bits
Ja dat klopt, WMI ja, maar ja..meeste mensen hebben geen idee waar je het over hebt als je zegt WMI.

Nieuwe Alpha Release, Alpha 2

Dit heb je ook nodig

edit:

DLL Driver

Verwijderd

dus daarom dacht je laat ik nog een vagere term gebruiken zodat *ECHT* niemand het meer weet.. jah.. logish :?

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Op donderdag 12 juli 2001 23:44 schreef Servowire het volgende:
in 1 woord:
Smartie :)
In meerdere woorden: werkt voor geen ene meter onder win2k en half onder win98.

• Slagroom
  • Laatst online: 23-08 10:29
Hmmmm... wil je dit proggie online zetten? Mag bij mij gehost worden :)

• sorted.bits
Het wordt straks op een andere server gehost, die mij gratis tot beschikking staat. (1 GB connectie), dus hosting is niet nodig.

Thanks anyways.

Dit moet je ook hebben om hem te laten werken

• sorted.bits
Nieuwe functionaliteit

Afbeeldingslocatie: http://www.xtracer.nl/lcdproj/lcd6.jpg

en ofcourse een aflsuitschermpje ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xtracer.nl/lcdproj/lcd5.jpg

Thanks to kix@$$ voor de ideeen over UPtime en er komen nog meer ideeen van hem in! Thanks!

Verwijderd

zeg, hoe snel is dat display? (refresh rate bedoel ik)

Anders zou je een visualisation plugin voor winamp kunnen schrijven die dat ding aanstuurt :9~

Verwijderd

Yw! Strax ook de T.net headlines erin!

Heeft iemand nog meer leuke ideeen :?

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 11:10 schreef klokkie het volgende:
zeg, hoe snel is dat display? (refresh rate bedoel ik)

Anders zou je een visualisation plugin voor winamp kunnen schrijven die dat ding aanstuurt :9~
Zijn we mee bezig :)

Verwijderd

Je kan een virusscanner erop aansluiten met wat van die LCD drivers en dan zie je (in geval van een 4us) de naam van het virus en een progressbalkje erop die aangeeft hoever hij is!

Verwijderd

en om het uit te testen, moet ik ene paar visussen op mijn computer gooien zeker :?

Verwijderd

mja das niet eens het ergste, hoe meet ik ingodsnaam "hoever" een virus is!? netbegonnen, lekkerbezig, total-fuckup zoiets? :?

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Is het niet mogelijk om icq beriggies erop weer te geven ? Zodat als je aan het UT-en bent ofsow en ineens komt een beriggie binnen je niet steeds hoeft te switchen maar met een toets je het binnenkomende beriggie op je LCD krijgt ? zou wel errug stoer zijn :D

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 13:16

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Wel vet zeg!! K heb trouwens ook van iemand gehoord dat r in n studentenhuis gebruik gemaakt word van n touchscreen...dit dingetje hadden ze op de iijskast gezet en konden zo weer spullen bestellen als r iets (bijna) op was....dat wil k ook wel eens kunnen...zal waarschijnlijk wel in assembly moeten? :?

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Verwijderd

'k moet zeggen dat dit echt wel een kickass progie is :)

die icq functie zou ook verry phat zijn!

Verwijderd

Hmm de online tijd met je internetprovider dan? De ontvangen en verzonden bytes, de windowsversie, de tijd dat de computer aanstaat, de broncode van de site die je bezoekt, de refreshrate van je monitor, een testfunctie zodat alle LCDtjes aangaan, het MP3tje wat je luistert, het aantal ontvangen ongelezen mailtjes, het aantal mailtjes in de wachtrij, met welke provider je verbonden bent.....

Allemaal voorbeelden wat je er nog meer in kan doen! Maar al jouw demonstarties passen niet op dat LCDschermpje, hoe laat je A zien en dan B ......

(denk een voorbeeld voor een letter A is dus bijvoorbeeld Het meten van de snelheid, B is bijv. de processor info......)

• sorted.bits
Jee, wat een positieve reacties hier, vandaag zal er echter geen update meer komen, want er is hier een feestje van het 25 jarig huwelijk van mijn ouders :) Dus dat wordt straks effe zuipen ;))

Morgen weer, maar laat de goede ideeeen maar komen.!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Jee, wat een positieve reacties hier, vandaag zal er echter geen update meer komen, want er is hier een feestje van het 25 jarig huwelijk van mijn ouders Dus dat wordt straks effe zuipen )
Morgen weer, maar laat de goede ideeeen maar komen.!
Ten eerste, gefeliciteerd!!

Ten tweede, Morgen weer? FOUT! als je goed feest hebt kan je morgen niet weer wat doen. Zondag dus pas :-)

Dit heeft me weer op het idee gebracht mijn mp3 project toch maar te starten. Emmm... :) zit nu al heel de ochtend info te zoeken, vind alleen niet wat ik wil in het nederlands, alleen frans en duits.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

wat voor MP3 project? en wat voor info zoek je?

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

mijn mp3 vraag heb ik in andere topic gepost

[topic=183499]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

ah zo

Maar wat dacvhten jullie van nummerherkenning op je ISDN lijn, met je LCD schermpje?

Verwijderd

En ga je de source ook nog vrijgeven? :D
Ik ben zelf ook bezig met een LCD stuurproggie (20x2), maar sommige onderdeeltjes lopen niet echt lekker :(

Verwijderd

waar heb je probs mee?

• Rappie
  • Laatst online: 10-09 11:38
ziet er mega stoer uit, denk dat ik er ook maar een ga bestellen :)

dan heb jij je progje ondertussen wel helemaal af etc. :P

ow ja en in welke taal is het geschreven ??? :)

Verwijderd

Dit is allemaal in Visual Basic.
L E Z E N is een vak..

• Grum
  • Niet online
en wat c(++) :) (LEZEN IS EEN VAK)

Verwijderd

Wat ons op het volgende punt brengt, waarom dat com based wrapperclasje om dlportio en delay heen, dit had toch ook eazy in vb gekund?

• sorted.bits
Ten eerste, auw hoofdpijn! Het was een leuk feestje, veel drank is gevloeid.

Daarbij, een parallele poort aanspreken in VB is nog niet zo makkelijk als je denkt. Dit is net wat makkelijker en qua snelheid maakt het niet zoveel uit. (Merk je niet)

• razor-x
Op vrijdag 13 juli 2001 12:56 schreef NogooD het volgende:

die icq functie zou ook verry phat zijn!
Dat is het zekers ! , ik heb het namelijk al gemaakt voor mijn 4*16 lcd :P

Heel makkelijk onder het spelen van een spelletje zie je de berichten die je binnen krijgt :)

Verwijderd

hoe hebbie dat gedaan dan?

• razor-x
Op zaterdag 14 juli 2001 11:47 schreef KixAss456 het volgende:
hoe hebbie dat gedaan dan?
graaf in het geheugen,
Icq dll'tje voor vb6.0 gedownload script gevonden om een parralele poort aantespreken
en 2 uurtjes werk :)
icq anders even als je meer wilt weten

• sorted.bits
Yeuh, thanks to Kix@$$ zitten er nu ook headlines van tweakers.net in. Kix@$$ kwam met de eerste voorzet en gaf goed aan hoe het in elkaar zit, terwijl ik daarna ervoor zorgde dat hij de laatste 3 headlines van de HUIDIGE dag pakte! Heeeel cool, foto komt later.

edit:

Kix@$$ en ik hebben besloten om het proggie met z'n 2en af te maken, mochten er goede ideeen zijn, stuur ze naar 1 van ons 2en..dan komt het goed! ;)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 20:39 schreef Yarvieh het volgende:
waar heb je probs mee?
Nou vooral de timings. Te lage delays zorgen dat de instructie niet wordt uitgevoerd, en te lange delays zorgen dat m'n backlight beetje irritant knippert (bij elke refresh).
Ik probeer dan ook de busy flag uit te lezen maar op een een of andere manier schijnt me dat niet te lukken :(

• sorted.bits
mmm, wat ik doe is het complete display overschrijven, dus ook lege stukken, dit zorgt ervoor dat je geen geknipper hebt, delay staat standaard op 1

Verwijderd

Dat doe ik dus ook, maar dan nog krijg ik geknipper. Ik gebruik zelf ook standaard delays van 1ms, en ik refresh elke 1 seconde. Ik heb hier wel een tabel liggen met de delays per instructie, sommige hebben 5ms nodig, en andere slechts 5µs.
Dlays van milliseconden is makkelijk te coden, microseconden is al stuk moeilijker :)

Verwijderd

Euhm als je gewoon zorgt dat bij iedere write naar je control port ff checked of je C3 goed staat is er nix aan de hand toch? dan zal ie nooit knipperen lijkt me

Verwijderd

Is het ook mogelijk om deze LCD EN een printer op dezelfde port aan te sluiten, zoals bij zip drives? En loopt ie nou goed onder win98se?? Want het ziet er zeer goed uit:-)

• sorted.bits
Dat is inderdaad een goede vraag, ik heb geen idee, want ik gebruik een USB printer.

Als iemand het effe kan testen met alpha 2 is wel koel!

Verwijderd

Als dat werkt wil ik zon ding ook wel bouwen, en dat zal ik eens kijken of ik die schermpjes tegen een lagere prijs kan krijgen. Dan hebben we er allemaal wat aan ;-)

• sorted.bits
Op vrijdag 13 juli 2001 12:32 schreef RedSonja het volgende:
Wel vet zeg!! K heb trouwens ook van iemand gehoord dat r in n studentenhuis gebruik gemaakt word van n touchscreen...dit dingetje hadden ze op de iijskast gezet en konden zo weer spullen bestellen als r iets (bijna) op was....dat wil k ook wel eens kunnen...zal waarschijnlijk wel in assembly moeten? :?
Hehe, assembly is voor de meeste mensen net een toverspreuk, alles wat moeilijk lijkt, moet in assembly. Zo werkt het niet. Mijn programma is uiteindelijk ook in assembly, wel nadat het gecompiled is. Dus die uitspraak over assembly is erg wazig.

Verder denk ik dat het niet zo moelijk is, zoiets in elkaar te flansen

• sorted.bits
Ok, vraagje, we hebben de headlines van Tweakers.net geintegreerd, het gaat om de eerste 3 headlines van VANDAAG. Nou zie ik net dat er een nieuw nieuwtje bij is gekomen. Deze staat echter nog niet in :

http://www.tweakers.net/turbotracker.dsp

hoe kan dit? Heeft die tijd nodig om te updaten? Hoe zit dit precies, want nu geeft mijn display nog steeds an dat er geen nieuwe headlines zijn vandaag :?

Verwijderd

ehh klopt hier gewoon hoor?

• sorted.bits
Er zit bij mij toch zo'n 5 a 10 minuten tussen voordat dat geupdate is....super weird.

• sorted.bits
Jaja, het is zover, een nieuwe release van me. LCD Hardware Monitor 2 Alpha 3.

Hier kan je hem downloaden.

Nieuwe feature :

Tweakers Headlines

En een heleboel bugfixes.

Verwijderd

missing icqocx32.ocx

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Verdikkeme ik krijg konstant deze foutmelding.

Component "MSWINSCK.OCX" or one its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.

Verwijderd

whehe een heleboel bugfixes en 'n hele zwerm nieuwe ;) maak es een install met de package en deployment wizard XTracer? goed het is wat groter maar waarschijnlijk minder gezeik met ontbrekende ocx'jes.

• sorted.bits
Het is zover...schijnt al wel weer een fout op te treden (programmeren is ZOOO leuk).

HIER!!!!ALPHA 4

Heb je Win9x download dan ook dit effe.

Heb je WinNT download dan dit.

Thanks to Shift voor de hosting.

Verwijderd

Gepost 22:18, gewijzigt 22:17.. holy shit xtrace ging terug in de tijd om z'n bericht te wijzigen.. nifty shit...

Anyway deze versie werkt zonder ocxjes gezeur, alleen het backlight knippert als de ziekte?

• sorted.bits
hehehe, dan doet iig mijn tijd machine het nog ;)

nee, eeuhm...backlight knippert??? mmmmm.....

welke functies doen het?????? ;))))

Verwijderd

- tweakers.net doet het denk ik? komt text op het display, maar de gui knippert als 'n idoot
- General info doet het goed
- cpu doet het goed
- memory doet het goed
- disk doet niets?
- ehternet detecteerd m'n eth niet
- video doet het goed
- printer lijkt het te doen maar ik print nooit wat dus niet extensive getest
- notification config is een leeg tabblad?

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
erg gaaf proggie!! (tenminste wat ik op de foto's kan zien)..ik heb een 4x40 besteld en ga dit zeker gebruiken!! bedankt Xtracer.

he ik probeer het te installeren maa krijg een foutmelding : The Dynamic Link library DlPortIO.dll could not be found.......is dit omdat ik nog geen LCD heb aangesloten :?

Oops..laat maar niet goed gelezen. :o

• sorted.bits
Klopt disk en ethernet zijn nog niet geintegreerd, en notification ook nog niet.

Euhm. heb je een 4 of 2 regelig LCD?

Want bij mij doet de release versie het niet zo goed als de develop versie.

Nou ja...slaapie slaapie tijd voor mij, morgen vroeg weer werken. Ik zal dan nog wel wat reageren op de posts.

En denk er om, het gaat hier om een alpha van een programma wat eigenlijks alleen voor persoonlijk gebruik is. Sorry, maar de support komt zodra ik alle dingen heb geintegreerd en werkend heb... Het is nu alleen nog maar afgestemd om mijn eigen systeem, waar hij toch wel aardig goed draait en ik hem ook al gewoon gebruik.

Verwijderd

Hangt momenteel een 4x20 aan (display size instellen zou een leuke feature zijn in alpha 5?) 'k heb ook kleinere maar die heb ik er nog niet mee getest.

• sorted.bits
Mocht je icq gebruiken Yarvieh, dan zou het handig zijn als je me zou kunnen adden, ik heb 2 nummers, deze is van thuis en er is 120835000 en dat is op mijn werk...

Slaapze

Verwijderd

als ik het proggie wil uit voeren krijg ik de volgende fout

''runtime error 429
Activex component can't create object''

ik heb een 4x20 lcd wwar kan dit aanliggen?

• sorted.bits
Onder welk OS draai je? Anders moet je eens proberen Alpha 1 of 2 te downloaden, daar effe de readme van te lezen en dan Alpha 4 opnieuw proberen, het kan wezen dat door de install er een bepaald OCX bestand niet goed geregistreerd wordt.

• razor-x
Op zondag 15 juli 2001 23:04 schreef Dwaashaas het volgende:
als ik het proggie wil uit voeren krijg ik de volgende fout

''runtime error 429
Activex component can't create object''

ik heb een 4x20 lcd wwar kan dit aanliggen?
Same here ;(

Verwijderd

ik gebruik winhoos 98 se

Verwijderd

Heb je wel die WMI update er overheen gefietst dan? links staan een paar posts hoger.

• razor-x
Op maandag 16 juli 2001 11:14 schreef razor-x het volgende:

[..]

Same here ;(
Quote me zelf maar even,
Ik gebruik WinME ( |:( ) en als ik die wmi installeer dan zegt hij dat ik al een nieuwere heb...

Als ik de prog opstart krijg ik :
Runtime error '94':
Invalid use of Null

;( ;(
Oh ja , wat zeer vaag is:
Ik krijg in het begin het opstart scherm te zien
En het programma laad dan gewoon alleen ik zie alleen tabbladen maar geen opties ????
vaag en nee het ligt niet aan mijn vb runtime files ( heb vb6.0sp3 geinstalleert staan )

Verwijderd

mja beats me dan, laat xtrace het maar oplossen in z'n code zal wel ergens error checking vergeten zijn ofzo denk ik

• razor-x
Op maandag 16 juli 2001 11:26 schreef Yarvieh het volgende:
mja beats me dan, laat xtrace het maar oplossen in z'n code zal wel ergens error checking vergeten zijn ofzo denk ik
Nou XTrace bijdeze, los het maar op :P

• sorted.bits
Yup is error-checking, had ik al gedacht, hij zoekt op dat moment naar hardware wat niet bestaat.. Het bewijst ook dat jullie de readme's niet lezen. Windows 2000 als system requirement.

Verwijderd

Plaats dan ook geen links naar win9x wmi drivers, rot geprogrammeert en t nu proberen af te schuiven op "ja jullie lezen de readme niet.." das wel een beetje lam..

• sorted.bits
mmmm dat is wel heel pessimistisch, maar nee, het is gewoon heel simpel, een zooi functies van WMI zijn gewoonweg niet beschikbaar onder een 9x OS. Dat ie een foutmelding geeft, OK, daar ga ik ook aan werken straks, maar het is en blijft een programma voor Win2k/XP.

Verwijderd

tip!

een ICQ bericht SHOWER... dat je xx berichten hebt wachten?... (ook voor outlook)

• sorted.bits
ICQ : Daar zijn we (daarmee bedoel ik dus ik) al druk mee bezig. Het enige nadeel is dat ICQ het niet toelaat dat mensen 2x zijn ingelogt, oftewel, je andere ICQ zal een melding geven dat je account in gebruik is :(

Moeten we nog een oplossing voor maken, komt wel goed denk ik.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 12:38 schreef XTracer het volgende:
ICQ : Daar zijn we (daarmee bedoel ik dus ik) al druk mee bezig. Het enige nadeel is dat ICQ het niet toelaat dat mensen 2x zijn ingelogt, oftewel, je andere ICQ zal een melding geven dat je account in gebruik is :(

denk het ook wel :) anders kan je altijd nog gewoon icq registry uitlezen toch?

• razor-x

Suc6 enigeste oplossing is een ander icq nummer ! , kan kan het nooit niet weg krijgen , jammer eigelijk ;(

• Dala
  • Laatst online: 15-09 11:51

er zijn programma's die het mogelijk maken om 2 keer ICQ in te loggen (naam weet ik nie meer)

• Mafioso
  • Laatst online: 22:11
Hmm ik zit r nu toch ook echt aan te denken om zo'n LCD schermpje te kopen .. dit ziet r echt super gaaf uit !!!!

Mooi werk !!

• sorted.bits
Op maandag 16 juli 2001 13:07 schreef Dala11of11 het volgende:

[..]

er zijn programma's die het mogelijk maken om 2 keer ICQ in te loggen (naam weet ik nie meer)
Euhm... ik bedoel dus, 2 x inloggen op hetzelfde account..dat kan niet, zou ook heeel dom wezen als dat zou kunnen
Pagina: 1 2 Laatste