Het modereersysteem werkt prettig als het niet veel moeite kost. Daarom doe ik over het algemeen niet aan moderaties waarvan de eindscore toch al op de juiste eindscore staat.
Als de moderatie echter duidelijk verkeerd gaat - bijvoorbeeld een +2 voor [url="https://tweakers.net/nieuws/133583/arnhemse-bitkassa-legt-bitcoinbetalingen-stil-door-hoge-transactiekosten.html?showReaction=11002137#r_11002137"]foutieve informatie[/url] of een -1 voor [url="https://tweakers.net/nieuws/133583/arnhemse-bitkassa-legt-bitcoinbetalingen-stil-door-hoge-transactiekosten.html?showReaction=11002323#r_11002323"]een correctie[/url] daarvan - dan geef ik respectief een 0 x7 en een +2 x7. Dat lijkt me een duw in de juiste richting. Die x7 multiplier is precies daarvoor bedoeld lijkt me, want als je alleen mag kuddemodereren en anders een topic moet openen, dan kost het wel erg veel moeite om iets dat uit het lood loopt in de goede richting te sturen.
Echter in het laatste geval gaf ik +1 x7 toen hij op -1 stond. Ik vond dat ik een +2 x7 moest geven. (Inmiddels staat ie overigens zonder mijn hulp al op +2.) Maar dat durfte ik niet, omdat ik onlangs een waarschuwing heb gekregen.
Ik vermelde in mijn reactie waarom ik (op dat moment) 'tegendraads' wilde modereren:
Maar in de eerste waarschuwing stond:
Ik probeer het goed te doen. En doe het over het algemeen alleen wanneer het fout lijkt te gaan. Ik maak ook fouten en laat me afentoe verleiden door emoties, en een waarschuwing is op zijn plaats als ik het verkeerd doe. Maar dan moet er wel aangegeven worden waar die "opmerkelijke beoordelingen geconstateerd" zijn, zodat ik kan zien, beamen, en leren.
Daarnaast wel even mijn complimenten voor het moderatiesysteem. Mijn favoriete feature is filteren op +2. Soms staat er wel erg weinig boven de +1 though, en het is jammer dan aangewezen te zijn op het lezen van alle +1 reacties. Misschien dat ik daar ook wel eens de fout in ga.
Als de moderatie echter duidelijk verkeerd gaat - bijvoorbeeld een +2 voor [url="https://tweakers.net/nieuws/133583/arnhemse-bitkassa-legt-bitcoinbetalingen-stil-door-hoge-transactiekosten.html?showReaction=11002137#r_11002137"]foutieve informatie[/url] of een -1 voor [url="https://tweakers.net/nieuws/133583/arnhemse-bitkassa-legt-bitcoinbetalingen-stil-door-hoge-transactiekosten.html?showReaction=11002323#r_11002323"]een correctie[/url] daarvan - dan geef ik respectief een 0 x7 en een +2 x7. Dat lijkt me een duw in de juiste richting. Die x7 multiplier is precies daarvoor bedoeld lijkt me, want als je alleen mag kuddemodereren en anders een topic moet openen, dan kost het wel erg veel moeite om iets dat uit het lood loopt in de goede richting te sturen.
Echter in het laatste geval gaf ik +1 x7 toen hij op -1 stond. Ik vond dat ik een +2 x7 moest geven. (Inmiddels staat ie overigens zonder mijn hulp al op +2.) Maar dat durfte ik niet, omdat ik onlangs een waarschuwing heb gekregen.
Ik vermelde in mijn reactie waarom ik (op dat moment) 'tegendraads' wilde modereren:
Vervolgens krijg ik opnieuw een email of ik voortaan mijn commentaar in dit forum wil plaatsen.Volgens mij is dit correct. Ik begrijp ook niet waarom Croga +2 krijgt voor feitelijk onjuiste informatie, en jij -1 voor het corrigeren hiervan. Meestal probeer ik dit soort scheve moderaties te corrigeren met een multiplier op een realistische score, maar de moderators hebben mij een mail gestuurd waarin ze aangeven hier niet van gediend te zijn.
Maar in de eerste waarschuwing stond:
Omdat ik over het algemeen denk dat ik juist corrigerende moderator ben waar het fout gaat, en ik vermoedelijk speciaal om dat te kunnen doen die x7 multipliers heb gekregen, maar me ook besef dat ik als mens wel eens fanatiek of emotioneel om de hoek kan komen, ben ik ingegaan op dat voorstel en om voorbeelden gevraagd:In jouw geval zijn er enkele opmerkelijke beoordelingen geconstateerd. (...) Wanneer je hier behoefte aan hebt, kunnen we een aantal specifieke voorbeelden geven. (...)
Mocht er verder nog iets niet duidelijk zijn, dan kan je uiteraard altijd terugmailen met ondergetekende. We geven graag een extra toelichting.
Hierop kwam geen antwoord. Vandaar dat het nodig voelde om mijn moderatie van commentaar te voorzien, omdat ik anders misschien, zoals in de waarschuwingsmail stond, mijn moderatierechten zou verliezen. Maar dat is dus niet de bedoeling.Mijn verontschuldigingen, ik kom af en toe wat fanatiek uit de hoek. Maar ik had niet gedacht dat het herhaaldelijk genoeg buiten proporties was om er op aangesproken te worden.
(...)
Zou je mij wat voorbeelden willen doorsturen?
Ik probeer het goed te doen. En doe het over het algemeen alleen wanneer het fout lijkt te gaan. Ik maak ook fouten en laat me afentoe verleiden door emoties, en een waarschuwing is op zijn plaats als ik het verkeerd doe. Maar dan moet er wel aangegeven worden waar die "opmerkelijke beoordelingen geconstateerd" zijn, zodat ik kan zien, beamen, en leren.
Daarnaast wel even mijn complimenten voor het moderatiesysteem. Mijn favoriete feature is filteren op +2. Soms staat er wel erg weinig boven de +1 though, en het is jammer dan aangewezen te zijn op het lezen van alle +1 reacties. Misschien dat ik daar ook wel eens de fout in ga.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)