Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spotify app vindt soms Denon receiver wel en dan weer niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robvanr99
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-09-2019
Mijn vraag
Ik heb spotify premium op mijn Android telefoon. Als ik spotify start, staat mijn receiver (Denon CEOL Piccolo N4) meestal wel in de lijst van apparaten, maar 1 op de 4 keer niet. Soms na een half uurtje weer wel, maar soms moet ik op de Denon het WiFi netwerk opnieuw opzoeken en bevestigen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Andoid 7.0 op Samsung telefoon met Spotify Premium. Spotify Connect op Denon CEOL Piccolo N4. Firmware up-to-date.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Oudere versie van de Spotify app (8.4.24.871) geinstalleerd (tip van internet). Situatie lijkt iets beter, maar nog steeds een enkele keer geen Denon in de apparaatlijst.

De router waar het wifi signaal vandaan komt is ruim 6 jaar oud. Misschien toe aan een nieuwe met sterker signaal? Hoewel alle andere apparaten (telefoons, tablet, tv, chromecast) prima werken op hetzelfde wifi signaal.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig gekomen na een firmware update? Er zijn best wel issues met de spotify implementatie op Denon en Marantz apparatuur momenteel, heeft vermoedelijk te maken met het switchen naar Spotify Connect. Zie ook Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4 en Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:57

Sporedd

Gang is alles

Ik heb er sinds de laatste firmware update juist weer minder last van.

Misschien even kijken of de denon volledig up to date is?

Don't trust an atom, they make up everything.

• elcapon
  • Registratie: juli 2017
  • Niet online
Kan het zijn dat ipv6 aanstaat op je modem (router) en/of Denon? Dit wil soms ook nog wel eens conflicteren.

• robvanr99
Probleem doet zich voor zowel voor als na de laatste firmware update van de Denon. Geen verschil. Mijn router kent geen ipv6. Zo oud dus......
Ik gaf in het startbericht al aan, dat het na installatie van de oudere spotify versie duidelijk beter gaat. Geen idee waarom. Maar nog steeds ben ik af en toe de Denon kwijt in het apparaatoverzicht van de app.
Zou een nieuwer modem met sterker signaal echt niet uitmaken?

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06-04 15:38
Heb jij je receiver bedraad aangesloten?

• robvanr99
Nee, WiFi. Draad ligt niet in de buurt. Zou wel kunnen via stopcontact adapters.

• co2301
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:36
Probeer de receiver eens een statisch ip adres te geven. Dat verhielp bij mij het probleem met Spotify, echter heeft de laatste firmware update ervoor gezorgd dat de netwerkverbinding steeds verloren gaat.

Moet nog even een oude firmware terug flashen, maar nog te lui voor geweest :)

• The Eagle

The Eagle

Vast IP en zorgen dat beide apparaten de zelfde DNS gebruiken helpt idd ook een hoop.
Wifi niet evht, maar zou voor wat muziek niet zoveel uit moeten maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• robvanr99
Denon is nu aangesloten via draad die uit de WiFi router komt. Maar nu vindt de app helemaal geen Denon meer.
Dus terug naar WiFi. Maar hoe weet ik welk IP adres, DNS, subway mask etc.?

• The Eagle

The Eagle

Handmatig netwerk instellen op je receiver. Check je handleiding. En ook die van je router. De gebruikte ip's zullen in je eigen subnet moeten zitten natuurlijk. Kwestie van je router instellingen nalopen.

• robvanr99
Zou zo simpel moeten zijn, spotify connect. Dit wordt mij allemaal te ingewikkeld. Ik gebruik nu de bluetooth verbinding. Dat gaat een stuk gemakkelijker. Bedankt voor de input.

• Kevinn1992
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:03
Ik heb laatst een nieuwe router aangesloten en kon via de spotify app de receiver niet vinden. (Mijn receiver is via de kabel aangesloten op de router)
Hierna heb ik in de instellingen gecheckt welk IP adres de receiver had en dat was een default adres. Als je dan de DHCP even uit en aan zet, krijgt de receiver een IP van de router.

Werkt het nog niet dan in de interface van je router inloggen en kijken in welk subnet je zit en daar een IP van kiezen en handmatig in de receiver instellingen invoeren.

• The Eagle

The Eagle

quote:
robvanr99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:00:
Zou zo simpel moeten zijn, spotify connect. Dit wordt mij allemaal te ingewikkeld. Ik gebruik nu de bluetooth verbinding. Dat gaat een stuk gemakkelijker. Bedankt voor de input.
Tsja, hier op Tweakers verwachten we wel wat zelfoplossend en uitzoekend vermogen. Als jij bij een beetje tegenslag al opgeeft omdat je het te moeilijk vind...begrijp ik ergens wel, maar dan zit je hier niet hoed ben ik bang.

• DjaRoel
  • Laatst online: 22:49
quote:
robvanr99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:00:
De kwaliteit van het geluid word er met bluetooth niet bepaald beter op.

Zoals The Eagle aangeeft, het is een bekend probleem/bug wat vaak opgelost word als je een statisch ip adres gebruikt ipv auto.

Bij mij heeft het iig geholpen, al vind ik hem niet bekabeld alsnog niet superstabiel/snel.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True