Ach ok! Bedankt! Ik open een nieuwe topic ;-). En alle begrip ivm de scammers/spammers!
Er is onterecht een post van mij verwijderd. Ik vraag gewoon wanneer er een nieuw deeltje komt van het algemeen topic.
Shit happens yk
Die ene post was er één uit een serie van niets toevoegende oneliners, anders was die wel blijven staan. Je valt daarmee negatief op en je berichten worden door anderen gerapporteerd. Dus graag even op je postgedrag letten.t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:27:
Er is onterecht een post van mij verwijderd. Ik vraag gewoon wanneer er een nieuw deeltje komt van het algemeen topic.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
@tomtom901, vind je echt dat we niet inhoudelijk in kunnen gaan op iemand die vermoedelijk een trol is? Ik bedoel, er werd volgens mij best netjes en uitgebreid gereageerd door een aantal en als het daadwerkelijk iemand betreft die de boel moedwillig loopt te zieken dan moet diegene toch aangepakt worden en kunnen m.i. de posts van degenen die er goede inhoudelijke argumenten tegenover zetten gewoon blijven staan.
Met name die van @majic was gewoon een hele mooie uiteenzetting over waarde achter crypto, die was gewoon bijna TS waardig wat mij betreft. Ik vind het zonde dat dit nu allemaal meteen helemaal weg gemod wordt.
Met name die van @majic was gewoon een hele mooie uiteenzetting over waarde achter crypto, die was gewoon bijna TS waardig wat mij betreft. Ik vind het zonde dat dit nu allemaal meteen helemaal weg gemod wordt.
Weet je wat het is man, deze persoon was er overduidelijk op uit om reacties uit te lokken. Ik kan wel alles laten staan maar dat geeft hem alleen maar meer reden om later weer een keer terug te komen en daar weer op in te gaan. Als het nou onderdeel was van een normale discussie zou ik het met alle liefde laten staan maar je merkt al aan zijn reactie dat het hem daar niet om te doen was, want de bias dat crypto "geen waarde heeft" zat er zo overduidelijk in.YES schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:35:
@tomtom901, vind je echt dat we niet inhoudelijk in kunnen gaan op iemand die vermoedelijk een trol is? Ik bedoel, er werd volgens mij best netjes en uitgebreid gereageerd door een aantal en als het daadwerkelijk iemand betreft die de boel moedwillig loopt te zieken dan moet diegene toch aangepakt worden en kunnen m.i. de posts van degenen die er goede inhoudelijke argumenten tegenover zetten gewoon blijven staan.
En als ik dan de dag begin met 10 TR's (waaronder een paar van jou) dan zakt de moed me al wat in de schoenen
Tsja. Dan vind ik dat je de bron moet aanpakken, gooi zijn posts weg, gooi desnoods de posts weg die echt alleen op hem gericht zijn maar je kan een inhoudelijk pareltje zoals die van majic kan je toch deels bewerken en laten staan naar mijn mening. Dat was een post waar heel veel mensen iets van kunnen opsteken, los van op wie hij in eerste instantie gericht is.tomtom901 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:37:
[...]
Weet je wat het is man, deze persoon was er overduidelijk op uit om reacties uit te lokken. Ik kan wel alles laten staan maar dat geeft hem alleen maar meer reden om later weer een keer terug te komen en daar weer op in te gaan. Als het nou onderdeel was van een normale discussie zou ik het met alle liefde laten staan maar je merkt al aan zijn reactie dat het hem daar niet om te doen was, want de bias dat crypto "geen waarde heeft" zat er zo overduidelijk in.
Nou ja, dat is hoe het moet en hoe het werkt toch, rapporteren als het niet strookt met de regels.En als ik dan de dag begin met 10 TR's (waaronder een paar van jou) dan zakt de moed me al wat in de schoenen
Kijk. Ik vind dat je prima inhoudelijk op zo iemand moet kunnen reageren, al is het maar om te voorkomen dat een aantal newbies of lurkers zijn posts leest en geen weerwoord ziet en er potentieel in trapt. Als iemand zo loopt te trollen voedt je hem wellicht door te reageren maar ik denk dat voor de mee lezers een goed inhoudelijk weerwoord wel belangrijk is eigenlijk.
Ik snap het dilemma vanuit jou/de mods wel, het is ook niet snel goed natuurlijk
Heb hem ook nog getikt met 2 stukke armen van een mtb ongeluk. Kostte hoop pijn lol. Was juist om hem totaal het wind uit te zeilen te nemen en andere lezers die twijfelen te informeren. Is er een manier om de inhoud op z'n minst terug te krijgen? Kan ik hem opslaan en elders posten...dankjeYES schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:52:
[...]
Tsja. Dan vind ik dat je de bron moet aanpakken, gooi zijn posts weg, gooi desnoods de posts weg die echt alleen op hem gericht zijn maar je kan een inhoudelijk pareltje zoals die van majic kan je toch deels bewerken en laten staan naar mijn mening. Dat was een post waar heel veel mensen iets van kunnen opsteken, los van op wie hij in eerste instantie gericht is.
[...]
Nou ja, dat is hoe het moet en hoe het werkt toch, rapporteren als het niet strookt met de regels.
Kijk. Ik vind dat je prima inhoudelijk op zo iemand moet kunnen reageren, al is het maar om te voorkomen dat een aantal newbies of lurkers zijn posts leest en geen weerwoord ziet en er potentieel in trapt. Als iemand zo loopt te trollen voedt je hem wellicht door te reageren maar ik denk dat voor de mee lezers een goed inhoudelijk weerwoord wel belangrijk is eigenlijk.
Ik snap het dilemma vanuit jou/de mods wel, het is ook niet snel goed natuurlijkMaar vandaar dat ik er hier nog even op terug wilde komen.

Die heb ik zeker, ik DM ‘m je!majic schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 05:11:
[...]
Heb hem ook nog getikt met 2 stukke armen van een mtb ongeluk. Kostte hoop pijn lol. Was juist om hem totaal het wind uit te zeilen te nemen en andere lezers die twijfelen te informeren. Is er een manier om de inhoud op z'n minst terug te krijgen? Kan ik hem opslaan en elders posten...dankje
Ik begrijp niet dat er niet een paar posts over voetbal geoorloofd kunnen worden terwijl het dagelijks over de meest uiteenlopende offtopic onderwerpen gaat. Als er iets gepost wordt wat niet door de beugel kan dan kan die post volgens mij wel aangepakt worden in plaats van dat de teleurstelling uitgesproken door een paar vaste gasten van het topic maar helemaal verwijderd dient te worden.
Stukje frustratie/onbegrip van mijn kant, ik snap dat jullie er wellicht weinig mee kunnen maar dan weten jullie in ieder geval dat ik het niet leuk vind als er helemaal niets meer over voetbal gezegd mag worden.
Stukje frustratie/onbegrip van mijn kant, ik snap dat jullie er wellicht weinig mee kunnen maar dan weten jullie in ieder geval dat ik het niet leuk vind als er helemaal niets meer over voetbal gezegd mag worden.
@YES Ik begon met 5-6 berichten aanpassen, toen werd iemand uitgemaakt voor homo incl. duimpjes en was ik er klaar mee, hele bende in de prullenbak. Dat bericht werd overigens ook door anderen gerapporteerd.
Je weet hoe het werkt: Komt er in de toekomst weer ff wat voetbal langs dan blijft dat wel staan, net als dat een zonnepaneeltje of auto nog steeds wel wordt getolereerd, maar dergelijke uitspraken kunnen echt niet.
Je weet hoe het werkt: Komt er in de toekomst weer ff wat voetbal langs dan blijft dat wel staan, net als dat een zonnepaneeltje of auto nog steeds wel wordt getolereerd, maar dergelijke uitspraken kunnen echt niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 02-02-2025 20:10 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
@Taro ah oké, die post heb ik denk ik gemist. Maar goed, je was posts aan het aanpassen, waaronder posts van mij. Waren die te erg dan? Want je zegt als er even wat langskomt blijft het staan maar dit komt op mij over alsof je alle Ajax-Feyenoord posts aan het aanpassen was?
je modbreak met dat het vanaf nu off topic is deed me vermoeden dat het beleid strakker werd. Nou ja, ik ga het wel zien wat er gebeurd als ik nog een keer iets over voetbal post
Snap wel dat jullie taak een lastige is dus ik leg me er altijd bij neer als iets besloten is, maar vind het ook wel prettig om er hier wat over te kunnen zeggen
je modbreak met dat het vanaf nu off topic is deed me vermoeden dat het beleid strakker werd. Nou ja, ik ga het wel zien wat er gebeurd als ik nog een keer iets over voetbal post
Snap wel dat jullie taak een lastige is dus ik leg me er altijd bij neer als iets besloten is, maar vind het ook wel prettig om er hier wat over te kunnen zeggen
@YES Goed dat je het hier benoemt, blijf dat ook vooral doen. De reden dat ik het aanmerk als offtopic in de topicwaarschuwing is dat dat hopelijk mensen afremt om er té lang over door te gaan en het onderwerp té vaak ter sprake te brengen. Het blijft een slowchat topic, dus af en toe even de bocht uitvliegen is wat mij betreft prima, doe ik zelf ook weleens, ik ben niet heiliger dan de paus 
Ik heb een bepaalde tolerantie, dat is geen exacte wetenschap, maar af en toe wordt die overschreden en dan gaat de knop om. Vooral de toon en het aantal opeenvolgende offtopic berichten heeft een grote wegingsfactor.
Laten we het bij de volgende wedstrijd een nieuwe kans geven en hopelijk wint Feyenoord dan wel
Ik heb een bepaalde tolerantie, dat is geen exacte wetenschap, maar af en toe wordt die overschreden en dan gaat de knop om. Vooral de toon en het aantal opeenvolgende offtopic berichten heeft een grote wegingsfactor.
Laten we het bij de volgende wedstrijd een nieuwe kans geven en hopelijk wint Feyenoord dan wel
@Taro prima, zijn we er toch weer mooi uitgekomen met elkaar!
@FrambozenTaart hoe zeer ik ook geniet van je satire en knuppels in het hoenderhok, twijfel ik sterk of je reaguursels in de SlowChat op hun plaats en in een verdedigbare vorm zijn.
Veel nieuwe users kennen je stijl niet, kunnen hyperbolen niet ‘interpreteren’. Om dan te gaan dwepen met Nazi tattoo’s en je Arische looks vind ik over de rand.
Als je het randje van de afgrond opzoekt, omdat daar de mooiste bloemen groeien, dan is dat een uitnodiging om nog groffer of obscener te tolereren. Dat is geen artistieke vrijheid, dat is gewoon vulgair.
My 2 cents.
Veel nieuwe users kennen je stijl niet, kunnen hyperbolen niet ‘interpreteren’. Om dan te gaan dwepen met Nazi tattoo’s en je Arische looks vind ik over de rand.
Als je het randje van de afgrond opzoekt, omdat daar de mooiste bloemen groeien, dan is dat een uitnodiging om nog groffer of obscener te tolereren. Dat is geen artistieke vrijheid, dat is gewoon vulgair.
My 2 cents.
Maktub
Doe eens normaal johMrMrq schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:58:
@FrambozenTaart hoe zeer ik ook geniet van je satire en knuppels in het hoenderhok, twijfel ik sterk of je reaguursels in de SlowChat op hun plaats en in een verdedigbare vorm zijn.
My 2 cents.
[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 11-02-2025 16:26 ]
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
<Weggeëdit>
[ Voor 24% gewijzigd door MrMrq op 11-02-2025 16:37 ]
Maktub
KnipMrMrq schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:33:
[...]
Je bent op zoek naar een ban uit pure zelfbescherming. Alle succes en geluk, ik hoop dat het je wat brengt.
[ Voor 5% gewijzigd door tomtom901 op 11-02-2025 16:35 ]
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Wat een onzin. Het was bedoeld om hem er op attent te maken dat die shit naar beneden gaat als een raket. Verder niks…Taro schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:10:
[modbreak]Er is al vaker verzocht om te stoppen met grappen en grollen mbt SUI icm een mede-Tweaker. Vanaf nu volgt hierop direct een officiële waarschuwing, geen discussie en geen excuses, het is echt klaar nou.[/]
@tomtom901 oke, maar beetje 'breaking your balls' mag toch nog wel?
Heb hem even verplaatst naar het feedback topickbuntu schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:06:
Gaat erom dat bepaalde personen regelmatig getagged worden en daarmee (bedoeld of onbedoeld) uit de tent gelokt worden.
De sfeer wordt daardoor regelmatig wat minder positief en daarom wordt daar momenteel iets sneller op ingegrepen. Niet ten aanzien van jou dus maar meer in zijn algemeenheid
Over het algemeen zeker en ben ik de eerste die daar aan mee doet, maar er zijn er 2 waar we iets actiever ingrijpen, je weet zelf wel wie. Dat zal er over tijd wellicht ook wel af gaan als die personen zelf wat minder onder een vergrootglas liggen.kbuntu schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:06:
Begrijpelijk, zal erop letten. Mijn bedoeling was in die zin niet zozeer hem uit de tent te lokken, maar erop te wijzen dat BTC nu ondanks zijn voorspellingen toch aantrekt, kanttekening daarbij is dat ETH ook wel lekker gaat.
Klopt, dat zagen we ook wel, maar het is een beetje een glijdende schaal en daar heb ik zelf ook wel moeite mee, want wat je dan gaat toelaten en wat niet is lastig. Kortom let even op die 2 personen en voor de rest mag je best wat mensen balls busten.kbuntu schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:20:
Begrijpelijk, zal erop letten. Mijn bedoeling was in die zin niet zozeer hem uit de tent te lokken, maar erop te wijzen dat BTC nu ondanks zijn voorspellingen toch aantrekt, kanttekening daarbij is dat ETH ook wel lekker gaat.
Ik ben het niet eens met de edit van taro, dat ik iets shill terwijl de rest van het topic wel inziet dat het gewoon grappig bedoelf is.
Ik kan ook moeilijk geloven dat dit oprecht als shill gezien kan worden. Dan zou ik mijn incidentele inhoudelijke posts eerder wegknippen.
Verder slaap ik vannacht wel gewoon hoor, maar ik begreep dat hier de plek was om dit te melden.
Grgr
Ik kan ook moeilijk geloven dat dit oprecht als shill gezien kan worden. Dan zou ik mijn incidentele inhoudelijke posts eerder wegknippen.
Verder slaap ik vannacht wel gewoon hoor, maar ik begreep dat hier de plek was om dit te melden.
Grgr
[ Voor 22% gewijzigd door almelo15 op 24-07-2025 20:48 ]
eth, The world's computer
Je hebt er al eerder een waarschuwing voor ontvangen en doet het dusdanig vaak dat het niet meer grappig is.almelo15 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:46:
Ik ben het niet eens met de edit van taro, dat ik iets shill terwijl de rest van het topic wel inziet dat het gewoon grappig bedoelf is.
Grgr
Edit: En zoals @YES aangeeft werd je bericht inderdaad door anderen gerapporteerd, dat was de aanleiding voor de ingreep.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 24-07-2025 20:55 ]
@almelo15 daarbij werd die post gerapporteerd juist op basis van die opmerking over eth aan het eind. Het is niet zo dat wij als mods dat voorbij zien komen en denken 'staat me niet aan' en het verwijderen.
@YES waarom knip je mijn bericht wel weg en liet je gisteren een bericht staan en reageer je daarop dat hij naar het feedbacktopic kan gaan?
Is dat consequent zijn?
Is dat consequent zijn?
Omdat gisteren een vraag gesteld werd over rapporteren en ik daar prima in het topic zelf even op kon reageren.Wispe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:41:
@YES waarom knip je mijn bericht wel weg en liet je gisteren een bericht staan en reageer je daarop dat hij naar het feedbacktopic kan gaan?
Is dat consequent zijn?
Jij komt melden dat je rapporteert, tagged een mod, spreekt uit dat je er weinig verwachtingen van hebt.
Jij hebt het over consequent zijn. Ik zie twee totaal verschillende manieren van vragen/reageren op rapporteren dus daar kan en mag ik volgens mij ook wel iets anders mee omgaan.
Oke.YES schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:54:
[...]
Omdat gisteren een vraag gesteld werd over rapporteren en ik daar prima in het topic zelf even op kon reageren.
Jij komt melden dat je rapporteert, tagged een mod, spreekt uit dat je er weinig verwachtingen van hebt.
Jij hebt het over consequent zijn. Ik zie twee totaal verschillende manieren van vragen/reageren op rapporteren dus daar kan en mag ik volgens mij ook wel iets anders mee omgaan.
Waarom wordt er niks gedaan met mijn TR als je naar mijn argumentatie in mijn TR kijkt en dan stel ik daarbij nog een keer de volgende vraag: is dat consequent zijn?
Welke TR precies?Wispe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:56:
[...]
Oke.
Waarom wordt er niks gedaan met mijn TR als je naar mijn argumentatie in mijn TR kijkt en dan stel ik daarbij nog een keer de volgende vraag: is dat consequent zijn?
Als je doelt op die mbt indirect sneren naar iemand, daar is in overleg met die gene een kleine wijziging in doorgevoerd. We knippen niet direct alles meer weg, ook omdat hij er zelf iets beter mee om kan gaan. Daar is dus iets in veranderd (zeer recent) en dat kan verklaren dat je ervaart dat deze reports iets anders afgehandeld zijn.
Als je op een andere report doelt dan moet je even specifieker zijn.