Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben net begonnen met seizoen 3.

Het is weer lekker DⱯʁK.
Alle lof voor Baran bo Odar en Jantje Friese; ze hebben hun best weer gedaan om ons in verwarring te brengen. d:)b

Aanrader: kijk ff de eerste paar minuten van S1/E1 en begin dan met S3/E1; en zie hoe wat hetzelfde lijkt, toch het niet is.

"Zeit ist nur eine Illusion" zei Einstein al. Welnu, Netflix heeft daar een 'leuke' serie over... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:51
Vandaag ook seizoen 3 afgekeken. Ik vond het wel weer moeilijk te volgen door de tijdsprongen. Maar prima einde van de serie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vind het eigenlijk jammer dat S3 in één keer beschikbaar is. Het is imho gewoon teveel 'verhaal'/context om er ff snel door te jassen.

Heb mezelf nu de restrictie opgelegd om hooguit 1 aflevering van S3 per dag te kijken. :Y
Ben nu aangeland bij S3/E3.

spoiler:
begin het steeds intrigerender te vinden wat nou de bedoeling is van dat 3-kopppige/generaties moordcommando met hazelip, wat her en der de garrote hanteert...

Kan wel goed merken dat de schrijvers een duidelijke andere insteek hebben gekozen voor dit laatste seizoen. Alles duidt er op dat er naar het einde/verklaring van het verhaal wordt toegewerkt. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

Zit er weer helemaal in! Top serie.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:11

Halfkakkende

Vandring

Hier gister de eerste 3 afleveringen gekeken en ik zit er weer helemaal in, mede door de fantastische sfeermuziek van Ben Frost.

Enige wat ik jammer vind is dat hij geen Atmos signaal mee lijkt te sturen, terwijl wel aangegeven. Even gechecked bij seizoen 1 en daar werkt het wel gewoon. Iemand anders ook opegvallen?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 23:56
Pff net seizoen 3 afgekeken. Wat een topserie, zeker 1 van mijn favoriete serie's.
Merkte wel dat ik de family tree er geregeld bij moest houden, maar mooi om te zien hoe alles steeds terug komt en op zijn plaats valt. Valt me trouwens op dat in mijn omgeving weinig mensen deze serie überhaupt kijken. De serie verdient echt meer aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Reyad schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:50:
Valt me trouwens op dat in mijn omgeving weinig mensen deze serie überhaupt kijken.
idd. :X
De serie verdient echt meer aandacht.
En da's nou juist het probleem; aandacht/focus, anders heb je geen idee wat er nou precies speelt c.q. waar het over gaat. O-)
En die focus schijnt tegenwoordig moeilijk op te brengen te zijn, door menigeen.

Zo had ik 2 familieleden die S1 en S2 (deels) meekeken. Maar die afhaakten omdat ze niet ondertussen op hun slimfeun konden pielen. "ik snap het niet meer hoor, heb ik wat gemist?" Ja. duh. :F

imho wordt er zelden meer zoiets geproduceerd, a la DⱯʁK. Intens verhaal waar je je aandacht bij moet houden en wat het ook waard is om je in te leven.
Oeps, wat zeg ik nou? ;) Da's ouderwets... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:57

JK

Hier ook zojuist afgekeken. Mijn vrouw was al afgehaakt bij seizoen 2. Seizoen 3 was helemaal opletten, zeker in de een-na-laatste aflevering vloog het alle kanten op.

Over het einde;
spoiler:
Ergens een beetje zoetsappig einde, had nog wel verwacht dat de Jonas en alternatieve Martha zouden zoenen, dus het kon nog wel zoetsappiger. Eigenlijk had de serie als een mindfuck kunnen eindigen, als bij het verschijnen in de derde wereld of eigenlijk de topwereld, Jonas en Martha verschenen voor de auto van Marek, Sonja en Charlotte en op die manier in een ongeluk zouden sterven, omdat ze uit moesten wijken voor de twee reizigers. En daarop H.G. Tannhaus dus zijn apparaat zou bouwen in de schuilkelder. :+

Het blijft een mindfuck van een serie, maar ik heb er van genoten. Er zijn niet zo veel pareltjes als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
Reyad schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:50:
Pff net seizoen 3 afgekeken. Wat een topserie, zeker 1 van mijn favoriete serie's.
Merkte wel dat ik de family tree er geregeld bij moest houden, maar mooi om te zien hoe alles steeds terug komt en op zijn plaats valt. Valt me trouwens op dat in mijn omgeving weinig mensen deze serie überhaupt kijken. De serie verdient echt meer aandacht.
Dit had ik dus ook. Regelmatig drukte ik op pauze en keek ik even de familieboom na.
spoiler:
Vanwege het feit dat sommige personages niet altijd even veel op elkaar lijken door verschillende werelden/tijdlijnen en incest mindfuck
.
Verder vond ik deze serie kwalitatief hoogwaardiger dan menig Hollywoodproductie, in mijn vriendenkring kijkt echter ook niemand Dark.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Seizoen 3 begint rommelig, ik kon er niet inkomen. Kijk niet meer verder, ben er een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:53
Net afgekeken....
Wat een mindf*ck...

Je moet het echt achter elkaar doorkijken. Wat een serie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 23:56
Lasmibalsingh schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Dit had ik dus ook. Regelmatig drukte ik op pauze en keek ik even de familieboom na.
spoiler:
Vanwege het feit dat sommige personages niet altijd even veel op elkaar lijken door verschillende werelden/tijdlijnen en incest mindfuck
.
Verder vond ik deze serie kwalitatief hoogwaardiger dan menig Hollywoodproductie, in mijn vriendenkring kijkt echter ook niemand Dark.
spoiler:
Daarentegen moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld de volwassen Barthosz wel vond lijken op zijn jonge versie. Bizar dat hij door zijn eigen zoon wordt vermoord en het volgens mij vanaf de geboorte al wist. Ook de acteur voor de oude Ulrich is goed gevonden, ik dacht serieus dat het dezelfde acteur was.

Katharina die dus door haar eigen moeder wordt vermoord en in de scene daarna wordt haar jongere versie mishandeld door haar moeder. In s2 had Bartosz het tegen Martha dus over de legende van de dode vrouw uit het meer, die legende ging dus over haar eigen moeder. Echt geniaal allemaal.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sodeknetters!

Heb net de laatste aflevering gekeken.
Leuke afsluiter met het 'gezellige' familie etentje.

Moet zeggen:
spoiler:
Ook de 'oplos' effecten van de werelden-die-er-nooit-hadden-moeten-zijn, zijn smaakvol gedaan.
Alleen de timewarp tunnel waarin Martha en Jonas ff ronddwalen vond ik dan weer wat minder.

Voor de die-hard fans, hier nog wat onbeantwoorde vragen:
https://www.kino.de/serie...-3-nicht-beantwortet-hat/

Nogmaals alle lof voor Baran bo Odar en Jantje Friese! Knap hoe je zo'n scenario kunt creëren en in beeld kunt brengen! _/-\o_
En hoe Nena ook de slotscène met haar muziek ondersteund. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

Hopelijk vanavond de finale. Vind dit seizoen met iedere aflevering beter worden!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:52
Vorige week het laatste seizoen uitgekeken en deze serie is zo bizar vet! Gewoon een mindf*ck puzzel die opgelost moet worden en waarbij je zelf ook constant meekijkt op de family tree om het grotere geheel te overzien.

Voor de liefhebbers: De schrijvers van deze serie hebben in 2014 een film gemaakt die ik ook erg vet vond!
https://www.imdb.com/title/tt3042408/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37

Robtimus

me Robtimus no like you

ehtweak schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:45:
Sodeknetters!

Heb net de laatste aflevering gekeken.
Leuke afsluiter met het 'gezellige' familie etentje.
spoiler:
Dat zijn bijna alle karakters die nog over zijn (volgens mij zijn alleen Helge, Claudia en Jana er niet bij). De rest is op een of andere manier alleen maar geboren door gebeurtenissen in de time loop. Een goed voorbeeld is de hele Nielsen familie. Agnes is geboren door het tijdreizen. Zonder Agnes geen Tronte, dus geen Ulrich, dus geen Magnus, Martha of Mikkel. Ook de Doppler familie is flink uitgedund, met alleen Helge en Peter die overblijven.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
Echt geweldige serie die je nog lang laat napiekeren over het hoe allemaal in elkaar steekt.

spoiler:
Is het jullie al opgevallen dat veel dingen/personen in de beide werelden gespiegeld zijn? Littekens van personen, camerastandpunten. Het helpt wellicht iets om de draad vast te houden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wizzmerlin op 16-07-2020 09:48 . Reden: Spoiler tag ++ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Wij hebben het derde seizoen in een paar avonden gekeken. Geweldig dat ze het hoge niveau tot het einde hebben kunnen vasthouden. Met een mooi einde dat voor mij niet helemaal uit de lucht kwam vallen, want ik had wel een vermoeden in die richting. De muziekkeuze was in de laatste scenes trouwens ook weer super :) Mooi afgerond verhaal nu, en ik hoop dat ze er verder afblijven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:51
Wizzmerlin schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:00:
spoiler:
Is het jullie al opgevallen dat veel dingen/personen in de beide werelden gespiegeld zijn? Littekens van personen, camerastandpunten. Het helpt wellicht iets om de draad vast te houden :)
spoiler:
Das is mij voor het eerst aan de wond onder het oog van Martha Nielsen opgevallen. Ik dacht eers dat het een slordige continuity error was, maar later bleken er dus gespiegelde werelden te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSEDA op 18-07-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Guys... spoilers?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Even lekker klagen over seizoen 3 onder deze spoilertag! (want, heftige spoilers als je het nog niet gezien hebt)

spoiler:
Seizoen 3 was een zootje. Heel leuk hoor dat de 2 hoofdrolspelers door een ongeluk te voorkomen ineens niet meer bestaan en alles is opgelost... Terwijl allerlei andere moorden/doden niet tot het einde van een sub-tijdlijn zorgen, wat niet logisch is.

Maar de link met dat kernafval, die is niet echt verklaard, en de parallelle werelden worden niet fatsoenlijk verklaard en worden vanuit het niets als een deus ex machina plot device met een verkeerde interpretatie van Schrödinger's kat neergezet...

The three stooges maken hun entree en vermoorden zonder context random personen wat allerlei gevolgen heeft. De littekens verplaatsen van links naar rechts (zal wel spiegelwereld zijn dan??), maar het is totaal onduidelijk waarom wie wanneer waar in welke wereld vermoord zou moeten worden. Het voelde alsof dit allemaal lekkere impact zou moeten maken op het publiek en het zonder verder inhoudelijke reden in het seizoen is gegooid.

Allerlei mensen komen op precies het juiste moment bij precies de juiste mensen uit in een ander jaar of zelfs andere eeuw waardoor ze hen de andere kant op kunnen sturen of kunnen 'meenemen', maar geen idee hoe ze precies weten wie waar was tot op de minuut als ze niet zelf die persoon waren.

Die moeder die haar dochter vermoordde, dat had ook niet echt een duidelijke reden ofzo allemaal. En dan hebben we nog dat hok waarin dat jongetje opgesloten is met dat metalen ding rondom z'n hoofd. Waarom is dat dan ooit gebeurd? En dan had hij ook z'n walkman bij zich terwijl hij op die stoel vastgebonden zat enzo?

Uiteindelijk is seizoen 3 vergeleken met seizoenen 1 en 2 een rommeltje en voelt het alsof er continu meuk is verzonnen "as we go". Het einde waarbij de hoofdpersonen verdwijnen is natuurlijk wel een mooi einde, maar ik heb het gevoel dat ik dit al eerder heb gezien in andere sci-fi, weet vrij zeker dat het het plot van een Star Trek-aflevering is. Had men daar in seizoen 1 echter al aan gedacht, dan had men er vanaf dat moment al naar toe kunnen bouwen, wat niet is gebeurd.

Na seizoen 1 had dit echt iets moois kunnen worden, echter het ging bergafwaarts en werd steeds onsamenhangender (echter vaak nog wel acceptabel voor een groot deel van het publiek). Het einde werd echter dan wel weer mooi en goed uitgewerkt. Dus wel kudo's daarvoor, ondanks dat de originaliteit niet 100% is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 11:03
Wij kijken Dark nu 2 weken en zijn bij seizoen 3 ep1 op dit moment. Wat een mindfuck zeg, af en toe wel even nadenken over hoe en wat met alle door elkaar lopende lijnen maar niet onvolgbaar, houd je wel scherp.

Wat een goede sfeer en ijzersterke cast wat ons betreft. Een serie die echt meer aandacht verdient maar niet een is voor onderuit gezakt half kijken want dan ben je het kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

douwe.nl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:47:
Wat een goede sfeer en ijzersterke cast wat ons betreft. Een serie die echt meer aandacht verdient maar niet een is voor onderuit gezakt half kijken want dan ben je het kwijt.
Voor het grote publiek ongeschikt dus, zoals de meeste sci-fi die wat dieper gaat dan The X-Files. Fringe was ook een sterke serie die nooit echt bekend is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 11:03
Exirion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Voor het grote publiek ongeschikt dus, zoals de meeste sci-fi die wat dieper gaat dan The X-Files. Fringe was ook een sterke serie die nooit echt bekend is geworden.
Yep, zonde eigenlijk dat veel mensen er niet echt voor gaan zitten maar kiezen voor iets dat makkelijk weg kijkt. (generalisatie alert :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Hoe goed ik deze serie ook vind, ik zou 'm niet zomaar aanraden aan iedereen. Gezien de kwaliteit van de eerste twee seizoenen heeft het einde naar mijn idee niet geleverd wat nodig was.

spoiler:
Om twee afleveringen voor het einde te onthullen dat alles wat er 2,5 seizoen ervoor gebeurd is niet ertoe doet en het tot dan toe nauwelijks relevante personage Tannhaus de sleutel is voelt aan als een plotseling einde door een onverwachte cancellation van de serie. De makers hebben altijd duidelijk genmaakt dat de drie seizoenen is wat ze wilden dus dat was het niet, het was een bewuste keuze. Ze hebben ook gezegd dat ze zaken open laten om de serie in de verbeelding van de kijker te laten doorleven die zich afvraagt wat er met X gebeurd is.

Dat neemt niet weg dat de serie voor mij Duitsland als een serieuze bron van kwaliteits TV neerzet nadat je met Derrick en Der Alte bent opgegroeid.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
Inmiddels bij seizoen 3 aangekomen. In alle bescheidenheid, ik heb een redelijk verstand, maar ik betrap me erop de serie regelmatig even te pauzeren om mijn partner te vragen wie iemand nog maar is in relatie tod een andere tijd, en hoe een verhaallijn in elkaar steekt. S3 maakt dit er niet makkelijker op.

Het geluid in S3 heeft ook weer een overtreffende trap t.o.v. S1 en S2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

IJzerlijm schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:22:
spoiler:
Om twee afleveringen voor het einde te onthullen dat alles wat er 2,5 seizoen ervoor gebeurd is niet ertoe doet en het tot dan toe nauwelijks relevante personage Tannhaus de sleutel is voelt aan als een plotseling einde door een onverwachte cancellation van de serie. De makers hebben altijd duidelijk genmaakt dat de drie seizoenen is wat ze wilden dus dat was het niet, het was een bewuste keuze. Ze hebben ook gezegd dat ze zaken open laten om de serie in de verbeelding van de kijker te laten doorleven die zich afvraagt wat er met X gebeurd is.
spoiler:
Ben ik niet met je eens. Dat Tannhaus een sleutelrol in het geheel speelde was voor mij al heel snel duidelijk. Hij was degene die het tijdreizen mogelijk maakte en zijn boek dat hij later zou schrijven kwam regelmatig aan de orde. Hij kreeg hints uit de toekomst om te ontwikkelen wat ie moest ontwikkelen. Ik vond het eigenlijk wel mooi dat er een heel menselijke drijfveer aan ten grondslag lag, zoals dat ook tussen Jonas en Martha het geval was. Ik vond het een mooie afronding en de serie was precies lang genoeg. Dat ze dingen aan de verbeelding van de kijker hebben overgelaten vind ik ook alleen maar goed. Sommige mensen gaan helemaal los op plotgaten in series, maar als alles tot in den treure wordt uitgelegd en dan is het ook weer niet goed. Dan is het te langzaam en te saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 22:14
Vandaag begonnen aan S3 en snap er hoe langer hoe minder van.
Lijkt me straf dat mensen dit perfect kunnen volgen zonder research om te weten wie wie is en in welke tijdlijn het zich afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Roozzz

Plus ultra

internaut schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:03:
Lijkt me straf dat mensen dit perfect kunnen volgen zonder research om te weten wie wie is en in welke tijdlijn het zich afspeelt.
Ik vond het gedurende S3 juist weer in hoog tempo duidelijker worden en somehow toewerken naar een logisch einde. Dus geef het een paar afleveringen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Seizoen drie is toch het minste seizoen. De laatste afleveringen van dat seizoen was voor mij meer een moedje om te kijken om het seizoen compleet te maken. Het werdt meer en meer ingewikkelder en geen touw meer aan vast te knopen. Behalve de 1 na laatste aflevering waarbij alles wel weer op zijn plek valt. Er wordt echter wel erg traag naar dat punt gewerkt. Het seizoen had korter gekund.

Toch wel grappig dat de makers acteurs hebben gevonden die verrassend veel op elkaar lijken in de verschillende jaren. En om dat wat te verduidelijken hebben de makers een paar personages uiterlijke kenmerken mee gegeven. Zo heb je wel sneller door wie wie in jaren tachtig, de toekomst en het verleden is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Exirion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Fringe was een prachtige serie en leuker dan Dark. En ook makkelijker te begrijpen, vond ik. Ben nog steeds fan, zie hieronder. ;) (uitspraak van Walter).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

IJzerlijm schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:22:
Hoe goed ik deze serie ook vind, ik zou 'm niet zomaar aanraden aan iedereen. Gezien de kwaliteit van de eerste twee seizoenen heeft het einde naar mijn idee niet geleverd wat nodig was.

spoiler:

Dat neemt niet weg dat de serie voor mij Duitsland als een serieuze bron van kwaliteits TV neerzet nadat je met Derrick en Der Alte bent opgegroeid.
100% eens hiermee. En voor @Exirion:

spoiler:
Tannhaus speelde idd een sleutelrol, en dat zag je ergens ook wel aankomen. Maar deels is dat ook wat alles zo onwaarschijnlijk maakt. Iedereen zit maar als een gek heen en weer te tijdreizen, iedereen weet ook exact hoe en wat... In het begin zat er nog structuur in, seizoen 1 en 2 waren echt heel goed, maar daarna zijn er allerlei ideeën/verhaallijnen niet meer fatsoenlijk opgepakt. Heb het idee dat het de makers gewoon boven de kop gegroeid is. Kan me voorstellen hoe moeilijk het is om zo'n complex verhaal op een gebalanceerde manier te vertellen...

Desondanks heeft seizoen 3 op Rotten Tomatoes een hogere score dan seizoen 1. Terwijl 1 misschien wel het beste was.

Zelf had ik na een tijdje in seizoen 3 ook zoiets van "meh, het hoeft niet meer zo, laat nou maar gewoon het einde zien"... maar moet wel zeggen dat het ook echt een mooi einde is, ondanks een verder rommelig seizoen.

spoiler:
Het zou een stuk beter zijn geweest als ze de dubbele realiteit en de apocalyptische toekomst achterwege hadden gelaten, en ipv via tig omwegen direct naar het einde toe hadden gewerkt. Dat was cleaner geweest, logischer én het was begrijpelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

rimave schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:21:
Fringe was een prachtige serie en leuker dan Dark. En ook makkelijker te begrijpen, vond ik. Ben nog steeds fan, zie hieronder. ;) (uitspraak van Walter).
Ondanks de gemeenschappelijke sci-fi elementen zijn Fringe en Dark als appels en peren. Fringe had meer variatie in emoties en sfeer, maar was verder typisch Amerikaans geregisseerd en geacteerd. Voor een Amerikaanse produktie was het wel echt zeldzaam goed. Dark heeft typisch Duits/Scandinavische stijlelementen die mij erg aanspreken. Het donkere mysterieuze sfeertje met goed gekozen muziek hoort gewoon echt bij het verhaal. Ben van beide series absoluut fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

@Sorcerer8472 Ik snap wat je bedoelt, en je staat daar zeker niet alleen in. Het is lastig om zoiets te maken en iedereen tevreden te stellen. Voor mij persoonlijk zat de serie prima in elkaar, maar mijn vriendin was af en toe ook de draad kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13
internaut schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:03:
Ook hier gestopt na een paar afleveringen, snapte er niks meer van. Vooral toen er nog meer onbekende bijkwamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tiswat schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:17:
Ook hier gestopt na een paar afleveringen, snapte er niks meer van. Vooral toen er nog meer onbekende bijkwamen.
Over een tijdje opnieuw proberen. Het is echt zo zonde om 'm niet af te kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:54
Geweldige serie. Ik heb (had) vaak moeite met series en films in het Duits.
Vorige week begonnen met Dark en zit inmiddels halverwege in S3. Ik stoor me totaal niet meer aan het Duits,
de beelden zijn geweldig en eigenlijk elke aflevering is geweldig. Geen 1 aflevering voelde tot nu toe aan als filler..

Dat Kreator nog te horen was in deze serie maakt het voor mij helemaal geweldig.
Ik heb behoorlijk veel series en films gezien en deze staat zeker in mijn top 10 , wellicht zelfs top 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 11:19

vooghel

Cunning linguist

038Zwolle schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:50:
Geweldige serie. Ik heb (had) vaak moeite met series en films in het Duits.
Vorige week begonnen met Dark en zit inmiddels halverwege in S3. Ik stoor me totaal niet meer aan het Duits,
de beelden zijn geweldig en eigenlijk elke aflevering is geweldig. Geen 1 aflevering voelde tot nu toe aan als filler..

Dat Kreator nog te horen was in deze serie maakt het voor mij helemaal geweldig.
Ik heb behoorlijk veel series en films gezien en deze staat zeker in mijn top 10 , wellicht zelfs top 5.
Het scheelt wel om S1-S3 achter elkaar te kijken; met telkens een jaar ofzo tussen de seizoenen was het elke keer weer pittig om de verhaallijn en personages weer terug te halen. :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vooghel schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:05:
Het scheelt wel om S1-S3 achter elkaar te kijken; met telkens een jaar ofzo tussen de seizoenen was het elke keer weer pittig om de verhaallijn en personages weer terug te halen. :)
Zeker waar. Wij hebben S1 opnieuw gekeken toen we aan S2 toe kwamen. Bij de release van S3 hebben we 2 recaps van S1 en S2 gekeken.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb S1 en S2 gebinged en toen direct doorgegaan met S3 en ben daar nu halverwege. Het voelt alsof ik tegen een muur ben opgelopen, ik kan de mensen en verhaallijnen niet meer uit elkaar houden.

In S1 en S2 werd het zorgvuldig opgebouwd, je moest goed blijven opletten maar dan was het te doen. De karakters zijn goed gecast en voorzien van unieke kenmerken (lidtekens enzo) die helpen om alle links te zien. In S3 lukt het me niet meer. Ik weet niet wat ik nog mee kan nemen van de eerdere seizoenen. Ik zie natuurlijk wel dat bepaalde karakters en de gebeurtenissen terugkomen maar ik heb niet scherp genoeg op het netvlies om de verschillen en overeenkomsten te zien.

Het aantal personen en al hun "varianten" is me te veel geworden. Ik denk we inmiddels meer dan 100 persoon+situatie combinaties moeten kennen. Dat lukt me niet meer.
Daarom moet ik me bij ieder scene afvragen "wie zijn dit nu weer, hoe zijn ze hier gekomen en wat doen ze hier?" En meestal moet ik het antwoord schuldig blijven.

Ik ga nu eerst maar eens wat recaps lezen in de hoop dat het dan weer duidelijk wordt, maar ik heb m'n twijfels.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:51:
Ik heb S1 en S2 gebinged en toen direct doorgegaan met S3 en ben daar nu halverwege. Het voelt alsof ik tegen een muur ben opgelopen, ik kan de mensen en verhaallijnen niet meer uit elkaar houden.

In S1 en S2 werd het zorgvuldig opgebouwd, je moest goed blijven opletten maar dan was het te doen. De karakters zijn goed gecast en voorzien van unieke kenmerken (lidtekens enzo) die helpen om alle links te zien. In S3 lukt het me niet meer. Ik weet niet wat ik nog mee kan nemen van de eerdere seizoenen. Ik zie natuurlijk wel dat bepaalde karakters en de gebeurtenissen terugkomen maar ik heb niet scherp genoeg op het netvlies om de verschillen en overeenkomsten te zien.

Het aantal personen en al hun "varianten" is me te veel geworden. Ik denk we inmiddels meer dan 100 persoon+situatie combinatie moeten kennen. Dat lukt me niet meer.
Daarom moet ik me bij ieder scene afvragen "wie zijn dit nu weer, hoe zijn ze hier gekomen en wat doen ze hier?" En meestal moet ik het antwoord schuldig blijven.

Ik ga nu eerst maar eens wat recaps lezen in de hoop dat het dan weer duidelijk wordt, maar ik heb m'n twijfels.
Precies hoe ik mij ook voelde.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:51:

Het aantal personen en al hun "varianten" is me te veel geworden. Ik denk we inmiddels meer dan 100 persoon+situatie combinaties moeten kennen. Dat lukt me niet meer.

Gewoon doorkijken. Eventueel met de stamboom op je schoot. Het is echt "de moeite" waard en op het eind duizelt je hoofd maar wel op een fijne manier, vind ik.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 08:38
Ik heb na een paar afleveringen in S3 het "moeten snappen" los gelaten en dan zijn de laatste paar afleveringen ook gewoon een fijne afsluiting. Doorkijken is aan te raden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik kan mezelf er niet toe zetten om aan de laatste aflevering te beginnen.
Ik heb recaps gelezen van alle afleveringen van het seizoen en een aantal afleveringen opnieuw gekeken. Met de recap voor m'n neus kan ik het nog steeds niet volgen, zeker aflevering 3x07. Ik snap het idee (dankzij de recaps) maar zie het grote plan of de rode draad nog steeds niet echt. Mensen blijven vanuit het niets opduiken om naar schilderijen te kijken, boeken en muntjes uit te wisselen of elkaar te vertellen dat alles gelogen is ;) .
Er is nog hoop dat alles op z'n plek valt bij het kijken van de laatste aflevering, maar ik heb er eigenlijk geen zin in omdat ik bang ben dat het tegen gaat vallen omdat ik het niet kan volgen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Valt allemaal heel mooi op z'n plek in de laatste aflevering.

Erg moeilijke serie, eindelijk eens afgerond. Vooral omdat je continu bezig bent met 'wie is dat ook alweer' en vooral 'waar en wanneer'.
Beste blijft om niet te veel na te gaan zoeken, maar gewoon door te blijven kijken. Uiteindelijk een mooie en boeiende serie. De aftiteling met Irgendwie, irgendwo, irgendwann van Nena is ook zeer passend.
Minpunt vind ik wel dat het uiteindelijk wel heel erg religieus werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:49
Gisteravond ook eindelijk de laatste aflevering van S3 gekeken. Heerlijke serie en echt genoten van de spanning van de eerste 2 seizoenen, maar
spoiler:
de intrede van het tijdreismechaniek van de parallelle wereld waarmee je schijnbaar en tussen werelden en precies op de plek kon komen waar je wilde maakte het voor mij niet meer 'realistisch'.
Ik had overigens verwacht dat Noah de zoon van Jonas zou zijn. De hele beweegredenen van Noah en zijn zus (stichter vd Nielsens?) zijn mij ook nog onduidelijk, behalve dat alles opnieuw exact zo moest plaatsvinden. Toch wel een beetje een zuur gevoel na een ijzersterk seizoen 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

AequitasII schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:43:
Gisteravond ook eindelijk de laatste aflevering van S3 gekeken. Heerlijke serie en echt genoten van de spanning van de eerste 2 seizoenen, maar
spoiler:
de intrede van het tijdreismechaniek van de parallelle wereld waarmee je schijnbaar en tussen werelden en precies op de plek kon komen waar je wilde maakte het voor mij niet meer 'realistisch'.
Ik had overigens verwacht dat Noah de zoon van Jonas zou zijn. De hele beweegredenen van Noah en zijn zus (stichter vd Nielsens?) zijn mij ook nog onduidelijk, behalve dat alles opnieuw exact zo moest plaatsvinden. Toch wel een beetje een zuur gevoel na een ijzersterk seizoen 1.
Dit, 100%!

spoiler:
Niet alleen de plek trouwens, maar ook de tijd. Echt tot de minuut precies bij mensen in de buurt "landen", terwijl je niet zou kunnen weten dat die mensen daar zijn, of niet meer precies kan weten dat jij op exact die minuut op die dag op die plek was. Meerdere van zulke dingen. Ook een aantal storylines zijn abandoned, zoals die man die in het gesticht zat, da's toch een hartstikke abandoned storyline, of ben ik iets vergeten nu? De extra dingen in S3 hadden achterwege kunnen blijven, ook dat duo van 3 generaties van dezelfde persoon. Waarbij die dan weer het litteken aan de andere kant van hun gezicht hadden als het de parallelle versie was 8)7

Jammer, want in het begin leek het allemaal nog heel solide te zijn en qua verhaal heel mooi sluitend te zijn. In S3 wordt het een rommeltje. Het einde is dan wel weer mooi, en had volgens mij ook gekund zonder een hoop van de rommel eromheen, maar misschien wisten ze niet hoe ze anders het seizoen hadden moeten vullen?

Pagina: 1 2 Laatste