Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QlyhDA3IPz9NJzjNThCOKd9c/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BYZ6D6xuHx02NRlbX6o7rVTf/full.png

Dark draait om de gebeurtenissen in het Duitse plaatsje Winden die zich afspelen in het jaar 2019. In dat jaar verdwijnen op onverklaarbare wijze kinderen uit het dorpje. De serie draait primair om 4 gezinnen die over 3 generaties met elkaar vervlochten zijn.

[YouTube: https://youtu.be/zy0b9e40tK8]
https://www.netflix.com/nl/title/80100172
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dark_(televisieserie)
https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_(TV_series)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:54
Erg genoten van seizoen 1. Het acteerwerk is prima en een keer geen Engelse serie is ook een welkome verandering. Ik bleef geboeid van begin tot eind :)

Een 2e seizoen is ook al aangekondigd, maar wanneer is helaas nog niet bekend.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-01-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Hoe horror-achtig is deze serie? Ik ben namelijk wel in voor een nieuwe titel en zoals @Piet_Piraat7 ook al aangaf is een andere taal dan Engels een welkome verandering.

De trailer is ietwat duister, maar ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan enorme schrikmomenten en andere typische horror-elementen. Daarentegen vind ik spanning en mysterie wel gaaf, dus ik twijfel nog.
Wat zijn jullie meningen daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Inperiosus schrikmomenten zitten er niet in. Soms wat grafische beelden van een dode misschien, maar niet voor het horror-effect. Ik zou dit meer duistere thriller noemen en zeker geen horror. Als je van spanning en mysterie houdt is dit zeker wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Inperiosus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:18:
Hoe horror-achtig is deze serie? Ik ben namelijk wel in voor een nieuwe titel en zoals @Piet_Piraat7 ook al aangaf is een andere taal dan Engels een welkome verandering.

De trailer is ietwat duister, maar ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan enorme schrikmomenten en andere typische horror-elementen. Daarentegen vind ik spanning en mysterie wel gaaf, dus ik twijfel nog.
Wat zijn jullie meningen daarover?
Wordt omschreven als een wat spannendere en meer duistere versie van Stranger Things. Raakt de spijker naar mijn mening wel op zijn kop.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:23:
@Inperiosus schrikmomenten zitten er niet in. Soms wat grafische beelden van een dode misschien, maar niet voor het horror-effect. Ik zou dit meer duistere thriller noemen en zeker geen horror. Als je van spanning en mysterie houdt is dit zeker wat voor je.
Grafische beelden, lijken e.d. hoe heftig dan ook (Hannibal bijvoorbeeld vond ik echt heel gaaf), heb ik absoluut geen moeite mee. Meer de horror-elementen en intense schrikmomenten kan ik gewoon echt helemaal niks mee.
Geteisem schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Wordt omschreven als een wat spannendere en meer duistere versie van Stranger Things. Raakt de spijker naar mijn mening wel op zijn kop.
Duistere thriller klinkt al stukken beter! Ik zal 'm eens bekijken (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25

superwashandje

grofheid alom

Geteisem schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:29:
[...]

mwoah het heeft (in het begin) wat raakvlakken en ik snap waar de vergelijking vandaan komt maar het doet de serie te weinig eer aan om het een andere versie van stranger things te noemen. Het is echt wel een eigen verhaal en het zit ook beter in elkaar imo.

ik vond het wel grappig dat ik het eind goed voorspeld had, dat lukt me normaal niet zo vaak ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
superwashandje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:04:
[...]

mwoah het heeft (in het begin) wat raakvlakken en ik snap waar de vergelijking vandaan komt maar het doet de serie te weinig eer aan om het een andere versie van stranger things te noemen. Het is echt wel een eigen verhaal en het zit ook beter in elkaar imo.

ik vond het wel grappig dat ik het eind goed voorspeld had, dat lukt me normaal niet zo vaak ;)
Is ook maar een vergelijking. En het heeft er wel wat van weg imho. Er wordt ook niet dat het hetzelfde is ;) Maar kan nog niet oordelen over een voorspelling of de kwaliteit van het eerste seizoen heb er nu 3 afleveringen opzitten. Bevalt in ieder geval goed. Vanavond sowieso weer verder.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Geteisem schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:14:
[...]

Is ook maar een vergelijking. En het heeft er wel wat van weg imho. Er wordt ook niet dat het hetzelfde is ;) Maar kan nog niet oordelen over een voorspelling of de kwaliteit van het eerste seizoen heb er nu 3 afleveringen opzitten. Bevalt in ieder geval goed. Vanavond sowieso weer verder.
ah, ja dan snap ik het wel :) ik vond in het begin hetzelfde. in het begin heeft het zeker raakvlakken maar ik vind dark te goed om het als een aftreksel van stranger things neer te zetten :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem
superwashandje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:18:
[...]

ah, ja dan snap ik het wel :) ik vond in het begin hetzelfde. in het begin heeft het zeker raakvlakken maar ik vind dark te goed om het als een aftreksel van stranger things neer te zetten :)
Zo was het ook niet bedoeld. Maar goed ik ben weer een paar afleveringen verder. Moet wel zeggen dat het met de aflevering beter wordt. Aanrader voor iedereen die van Sci-fi en/of misterie houdt. _/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:39

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Erg goede serie. Alleen je moet wel echt opletten.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03
Gisteravond de 8e aflevering gezien en toen begon ik voor het eerst toch wel even goede de draad kwijt te raken.
spoiler:
Bij het introduceren van de 1953 karakters was het net alsof mijn brein kortsluiting had. Ineens kon ik geen naam meer onthouden en was ik helemaal de weg kwijt.

Wel mooie atmosfeer deze serie. Ergens vind ik het jammer dat er een S2 komt, ik wil eigenlijk wel dat het gewoon afgelopen is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@MrAngry dat had ik bij de 10e aflevering. Je moet goed opletten, maar de seizoensfinale is toch best even pittig met al die verhaallijnen door elkaar heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
Nee ik vind het niet jammer. Het einde van seizoen 1 schreeuwt om meer. Kan niet wachten. Eerste paar afleveringen dacht ik mwah best aardig. Werd echt per aflevering beter en spannender. Maar bij de laatste paar afleveringen helemaal aandachtig en stilletjes zitten kijken. Genieten.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38

JK

Ik en mijn vrouw hebben 'm heel vlot gekeken. Erg mooie serie, kwaliteitsproduct uit Duitsland. Wel heel goed opletten, maar een heerlijke serie. Hoop dat seizoen 2 niet te lang op zich laat wachten. Uiteraard wel wat vraagstukken bij mijzelf, maar goed, het blijft een verhaal. Vraag me wel af hoeveel seizoenen je hier van kan maken. Enige nadeel was dat ik in het dagelijks leven ook ineens veel Duits ging praten. Iets teveel Duits gehoord in korte tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Geteisem schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:55:
Nee ik vind het niet jammer. Het einde van seizoen 1 schreeuwt om meer. Kan niet wachten. Eerste paar afleveringen dacht ik mwah best aardig. Werd echt per aflevering beter en spannender. Maar bij de laatste paar afleveringen helemaal aandachtig en stilletjes zitten kijken. Genieten.
leuk :) sorry dat ik er weer over begin maar ben je het nu met me eens dat het echt een eigen verhaal/dingetje is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
superwashandje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:35:
[...]

leuk :) sorry dat ik er weer over begin maar ben je het nu met me eens dat het echt een eigen verhaal/dingetje is? :P
Daar was ik zelf ook al uit hoor dat het een eigen verhaal is en geen rip off. Lol. Noemde het alleen als een vergelijking die ik op internet had gelezen. Die site noemde het een stuk duisterder als... En ook geen aftreksel van. ;) Kreeg alleen bij de eerste aflevering een beetje die smaak door het 80ies gebeuren en jeugd etc. Verder staat deze serie daar mijlenver vanaf.

Vind Stranger Things ook leuk. Maar Dark is toch wel een aantal niveaus hoger. Nu ik het eerste seizoen helemaal gezien heb begrijp ik wel 'een beetje' waarom je zo fanatiek bent :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nouja, meer omdat ik in het begin hetzelfde had en vergeleek met stranger things (en ik vind stranger things echt super leuk) maar aan het einde ben ik van dark gewoon veel meer onder de indruk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
Gelezen tekst kan altijd anders overkomen ;) nu maar hopen dat het tweede seizoen niet te lang op zich laat wachten. Al is 'tijd' relatief natuurlijk. :+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wij vonden het ook soms ingewikkeld om te onthouden wie nu wie was,
Maar achteraf heb ik deze family tree gevonden

spoiler: Let op spoiler alert
Afbeeldingslocatie: https://cimg.tvgcdn.net/i/2017/12/07/ebccd7ca-538d-4759-9037-af9d0665fffb/dark-family-tree-3.png

Kan niet wachten op seizoen 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04:27
Er ist wieder da! hoofdrolspeler is niet slecht

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:16
Wow, goeie serie. Deed me een beetje denken aan de eerste Matrix film in 1999, beetje de vraag wat je nu eigenlijk gezien heb.
Het is inderdaad goed opletten wat er allemaal gebeurd en wie nu ook weer wie is,was of word :) Ik ga hem zeker nog eens kijken om het allemaal te begrijpen.

Zijn spoilers nodig in dit topic? In Game of thrones mag je na uitzending blaten wat je wil. Echter zal ik me tekst even als spoiler zetten.

spoiler:
Aangezien het onderwerp over tijdreizen mij wel aanspreekt vraag ik me een aantal dingen af. Let wel de volgende vragen kunnen misschien wat vaag overkomen :)

Mikkel word in 2019 terugezet naar 1986. Hij gaat niet meer terug en krijgt na jaren een gezin met Hannah. Wat gebeurd er in 2004? (sorry weet zo even niet de geboortedatum van Mikkel) als hij "opnieuw" geboren word? Dan zijn er twee exact dezelfde personen in een universum. Krijg je dan niet al een paradox?

Mooi woord eigenlijk paradox :)

In Winden bevind zicht dus een wormhole welke elke 33 jaar door alignment word geactiveerd. Als je de weg weet kun je naar 1986 of 1953. Laten ze mooi zien doordat Jonas rechts naar 1986 gaat en Adolf Hitler, uhhh sorry Ulrich (wat een briljante acteur is Oliver Masucci trouwens ), de linkse weg kiest en in 1953 uit komt.

Ik begreep uit het verhaal dat dit veroorzaakt is doordat er een kerncentrale bovenop de grotten en wormhole gebouwd is en deze getriggerd is door een nucleaire uitstoot (vandaar de opgeslagen vaten in de grot). Hoe kan het dan zijn dat in een latere aflevering tijdens de bouw van de centrale er twee dode kinderen op het bouw terrein liggen? Was een van die jongetjes niet Yasin uit 2019? Of was dit manipulatie van Noah?

We zien ook dat om terug te gaan naar het verleden je twee vacuum deuren moet openen. Hoe kan die hond dan opeens naar het verleden gaan, of was dat de toekomst.

Vragen, vragen vragen :)

Oh als laatste even een wikipedia link naar wat er op die tijddeuren zou moeten staan. Naar mijn mening best intressant leesvoer:
Wikipedia: Emerald Tablet

Muur van tekst maar zeer goeie serie :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Spoiler tags zijn in principe niet nodig nu het al een hele tijd is uitgezonden.

Tijdreizen is enorm theoretisch en de afbeelding in de serie betekent niet dat het "echt" zo moet verlopen. In ieder geval, dezelfde persoon kan tegelijkertijd bestaan voor de meeste theoretici. Het is enkel in scifi verhalen dat de ene versie wegblinkt voor de andere. Dat wordt dan meestal uitgelegd dat een "levensdraad" er maar 1 keer kan zijn, maar da's niet de overheersende overtuiging.

Mislukte experimenten kunnen in elk tijdsinterval terecht komen, maar heel duidelijk is het niet, misschien dat er in seizoen 2 meer hints zullen zijn.

Ik denk dat seizoen 1 vooral vragen moet oproepen en zogenaamde antwoorden die misschien overboord gaan het volgende seizoen. Ik denk dat de kern van het verhaal de oneindige cirkel is van lijden, ze raken er nooit uit. Deprimerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zeer goede serie maar je moet je hoofd er goed bijhouden. Bovenstaande stamboom was dus tijdens het kijken niet verkeerd geweest haha, het einde overigens goed gegokt.

Liggen voor mij nog wel een aantal zaken open of die meer belicht mogen worden.
spoiler:
als ik het goed begreep zijn er twee fracties in de toekomst die tijdreizen willen bepalen. Noach en Claudia. Vervolgens is Jonas degene die eigenlijk de opdrachten moet uitvoeren en de catalysator in het verhaal.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 08:56
Hele gave serie! Ik heb de serie voor een 2de keer bekeken en tijdens de 2de keer werdt het allemaal veel duidelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Gave serie! 9 gegeven op IMDb. Kan niet wachten op S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Misschien dat ik ook nog wel een 2e run doe al vond ik het allemaal wel redelijk te volgen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Ik kijk nu ook met veel plezier naar Dark. Wat opvalt is dat mijn subwoofer (BK Gemini) overuren maakt tijdens Dark en de deuren in de kozijnen staan te trillen. Nu staat mijn Gemini heel bescheiden ingesteld en heb ik met andere series/films/gamen nooit last. Is meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Yep, idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

luxzenburcht schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:09:
Ik begreep uit het verhaal dat [het zwarte gat/de tijdportal is ontstaan] doordat er een kerncentrale bovenop de grotten en wormhole gebouwd is en deze getriggerd is door een nucleaire uitstoot (vandaar de opgeslagen vaten in de grot). Hoe kan het dan zijn dat in een latere aflevering tijdens de bouw van de centrale er twee dode kinderen op het bouw terrein liggen? Was een van die jongetjes niet Yasin uit 2019? Of was dit manipulatie van Noah?
Allereerst sorry dat ik dit topic/deze post naar boven haal, maar ik heb de serie nu pas bekeken :)

Het kan pure manipulatie van Noah zijn, maar er zijn ook aanwijzingen dat Noah juist de waarheid spreekt. Omgekeerd kunnen de acties van Claudia uitgelegd worden als goed- of kwaadaardig.

Claudia kan door de tijd reizen; zij verschijnt, als oudere dame!, in 1952 bij de klokkenmaker met de blauwdruk van de tijdmachine. De klokkenmaker weet op dat moment nog niet dat de tijdmachine niet werkt zonder a) de radioactieve stof en b) het EM-veld van (bijvoorbeeld) een mobiele telefoon. Claudia doet dat met voorbedachte rade en weet dat de tijdmachine uiteindelijk in handen van Jonas komt (die er het gat mee wil dichten).

Noah onthult later aan Bartosz dat het juist Jonas (2052) met de tijdmachine van Claudia (2019) diegene is die de tijdportaal creëert; we zien na het activeren van de machine inderdaad dat er overal in de tijd portalen openen (waardoor de Helge (1952) opeens in 1986 terecht komt en Jonas (2019) opeens in 2052).

Noah's andere verhaal is dat de tijdmachine dezelfde brandstof gebruikt als tijdens het kernongeluk vrijkomt. Nu laat hij in het midden welk kernongeluk dat is. Er is een voorval geweest ergens tussen 1952 en 1986 (die de verborgen vaten met kernafval als gevolg heeft); dat is ook wat Claudia te horen krijgt als ze directeur wordt van de centrale.

Er is echter overduidelijk ook iets gebeurt tussen 2019 en 2052... zie de waarschuwingsborden rond de centrale in de 2052-scene in de laatste aflevering. En er zijn nu genoeg hints gevallen waaruit we mogen opmaken dat gebeurtenissen in de toekomst gevolgen kunnen hebben voor het verleden, dus misschien snijdt Noah's verhaal wel hout als je even vergeet dat het ongeluk nog niet gebeurt hoeft te zijn op de dag dat hij het verhaal uiteenzet.

De vraag is dus: wist Claudia dat de machine het portaal juist opent of gelooft ze, net als Jonas, dat de machine juist de oplossing is. En welk verhaal van Noah is de waarheid?

En is Claudia wel de tegenpool van Noah? Of worden we op het verkeerde been gezet en spelen ze onder één hoedje?

Hoe weet het meisje, door wie Jonas (2019) na aankomst in 2052 bewusteloos wordt geslagen, dat Jonas uit het verleden komt? Kent zij Jonas (2052) en is ze onderdeel van zijn missie naar 2019? Of weet ze wie Jonas is omdat ze voor de andere factie strijdt?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind het maar ingewikkeld 8)7

Ben benieuwd naar seizoen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Ook van de week afgekeken, goede serie.
Maar wat irriteer ik me gigantisch aan de 'muziek' zeg, elke keer weer dat eeeuuhw. Waarschijnlijk dat niemand daar last van heeft maar als het je eenmaal opvalt is dat erg moeilijk niet meer te horen (en vooral eraan te storen).
Graag voor het 2e seizoen even wat meer geluidseffecten en niet bij zowat elke scene dat eeeuhw geluid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

vooghel

Cunning linguist

Op 21 juni komt het tweede seizoen op Netflix!

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Sorry (of graag gedaan ;) ) dat ik dit topic weer een schopje geef.

Sinds S2 aangekondigd werd heeft het m'n interesse geprikkeld: heb Dark in m'n lijst gezet om te bekijken maar ben nog niet begonnen. Ik heb nog wat andere dingetjes staan die ik wel wil uitzien.

Ook nog wat series die ik begonnen ben maar die me niet meteen "the buzz" geven dus heb het -wellicht herkenbare- gevoel "zoek ik iets anders of spendeer ik de komende avonden met het kijken naar iets dat ik in het beste geval 'wel ok' vind?"

Natuurlijk gaan fans zeggen dat het een geweldige serie is, dat is ook normaal...

Ik ben ontzettend blij voor het nieuwe seizoen van The 100 maar het is telkens (meer dan) een week wachten op de volgende aflevering en qua films die mij boeien vind ik het tegenwoordig wat povertjes op Netflix.

Ik heb ont-zettend genoten (of geniet nog steeds) van:
- The 100 O+
- Salvation
- Colony
- The Rain
- Nightflyers
- The Punisher (de enige in een of ander heldenuniversum waarvan ik onder de indruk was)

Vind/vond ik goed genoeg maar niet verbijsterend:
- Black Mirror
- Black Summer
- Kingdom
- El Recluso

Bij deze dus volgende vraag:

Zal Dark iets voor mij worden?

PS: ik hou meestal wel van niet-Engelstalige series.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK

JK

Ja, maar wel goed je koppie erbij houden. Niet tussendoor kijken terwijl je andere dingen doet. Je moet er volledig bij blijven om het te begrijpen. Ik kan niet wachten op seizoen 2.

Dat je Black Mirror niet zo vond... vond het geweldig, behalve het laatste seizoen, dat was 'meh'. Enige redelijk Black Mirror-waardige van dat seizoen was Striking Vipers en zelfs dat verhaal was niet echt geweldig.
18 maanden moeten wachten op drie minder goede afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

JK schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Ja, maar wel goed je koppie erbij houden. Niet tussendoor kijken terwijl je andere dingen doet. Je moet er volledig bij blijven om het te begrijpen. Ik kan niet wachten op seizoen 2.

Dat je Black Mirror niet zo vond... vond het geweldig, behalve het laatste seizoen, dat was 'meh'. Enige redelijk Black Mirror-waardige van dat seizoen was Striking Vipers en zelfs dat verhaal was niet echt geweldig.
18 maanden moeten wachten op drie minder goede afleveringen.
Idd, ik vond het laatste seizoen ook minder. Ik had bij BM wel een paar afleveringen waarvan ik onder de indruk was, maar het gevoel echt meegetrokken te worden in het verhaal was er niet, misschien omdat het op zichzelf staande afleveringen zijn, in tegenstelling tot de meeste series die over de seizoenen heen één verhaal vertellen, ik heb het meer voor de verhalende series over meerdere afleveringen en liefst meerdere seizoenen.

Bedankt voor de info, ik ben gisterenavond de eerste aflevering van Dark beginnen kijken maar ik had al snel door dat het -zoals je zegt- iets is waar ik m'n koppie moet bij houden, dat ging gisteravond niet echt, was te moe. Maar het ziet er idd. veelbelovend uit, lijkt zo op het eerste zicht wel m'n smaak te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Dat je goed je aandacht er bij moet houden, zal (voor mij althans) ook komen doordat het Duits is. Engels hoef ik niet bij na te denken, dat is een tweede taal voor mij, maar Duits probeer ik constant te vertalen, terwijl ik de ondertiteling ook nog lees. Dan is er weinig capaciteit over om ook nog te volgen wat er in beeld gebeurt. Ik had ook weinig gevoel bij de verschillende karakters.

Ik vond Dark s1 dan ook niet een serie om te bingen. Ik heb het destijds enkel gekeken bij gebrek aan een alternatief. Hoewel ik het aspect tijdreizen wel interessant vind, weet ik nog niet of ik s2 ga kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

'Dark' is heerlijk dark... zullen we maar zeggen. 8)

Duits vind ik geen enkel probleem en bij deze serie draagt de hele beeldsetting, de karakters, de omgeving goed bij aan het feit dat je dit zeker niet moet nasynchroniseren.

Zoals de Duitsers zelf vaak doen met origineel Engelstalig materiaal; dat neemt echt heel veel van de spanning weg. :-(

Kan niet wachten totdat 'Dark' online staat. :Y Ben gewoon benieuwd hoe het verhaal verder, of liever gezegd, terug, gaat.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:35
Oh sh*t, dat is vrijdag al. *O* Helemaal vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
PinusRigida schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:08:
Zal Dark iets voor mij worden?

PS: ik hou meestal wel van niet-Engelstalige series.
Jazeker wel! Ik heb zelf erg van seizoen 1 genoten!
Ik wacht met smart op seizoen 2.

Daarnaast enkele andere tips:
- The Rain - Netflix - Deens
- Quicksand - Netflix - Zweeds
- Ozark - Netflix - Amerikaans, maar o zo goed!

[ Voor 38% gewijzigd door funrider op 19-06-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Hebben we nog ergens een samenvatting van S1? Shit was complicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Brammos85 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:48:
Hebben we nog ergens een samenvatting van S1? Shit was complicated!
Goede vraag, ben al weer veel vergeten ben ik bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:27
Zal vrijdag op netflix wel te zien zijn van een paar minuten (doen ze namelijk meestal met series) en anders op youtube even zoeken naar een recap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

funrider schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:30:
[...]

Jazeker wel! Ik heb zelf erg van seizoen 1 genoten!
Ik wacht met smart op seizoen 2.

Daarnaast enkele andere tips:
- The Rain - Netflix - Deens
- Quicksand - Netflix - Zweeds
- Ozark - Netflix - Amerikaans, maar o zo goed!
Thanx 4 the tips, The rain heb ik al gekeken (vond ik goed) maar die andere 2 kon ik nog niet, zal het snel eens checken! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Komt het tweede seizoen morgen?! :o dat wist ik niet. Heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb het idee dat ik Dark S1 nog een keer moet kijken voor ik S2 start, ondanks een mogelijke recap op Netflix. :) Maar ik denk niet dat ik nog langer kan wachten om S2 te starten. Maar mocht S2E1 echt te wazig worden, dan ga ik dat toch wel doen. Sowieso zijn timetravel verhalen altijd goed opletten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
De officiële recap van 3 minuten voor seizoen 1 is eigenlijk een lange trailer. Het geeft vragen ipv antwoorden, dus daar heb je weinig aan. Er zijn fans die andere recaps maakten, mss is dat het beste. Sowieso zijn familiestambomen en tijdslijnen ook handig om daarna in S2 te duiken :)

Het Berlijnse OV doet ook mee met een ticket dat vandaag en binnen 33 jaar nog eens geldig is. En je kan via tombola een 33 jaarabonnement winnen: https://www.giga.de/news/...t-es-das-und-was-ist-das/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9Q1gN-XkAIAB4U.png

[ Voor 34% gewijzigd door algalid op 21-06-2019 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

http://darkticket.de/

Wie zegt dat de Duitsers geen humor hebben?

Was ist das DARK-Ticket?
Das DARK-Ticket ist eine Tageskarte AB, die sowohl am 21.06.2019 als auch am 21.06.2052 von 00:00 Uhr bis 03:00 Uhr des Folgetages gültig ist.

Nu en straks...

Wann gilt das DARK-Ticket?
Am 21.06.2019 und am 21.06.2052, jeweils bis zum Folgetag 03:00 Uhr früh.

Ja, je leest het goed, ook op 21 juni 2052.

Kann ich mit dem DARK-Ticket auch bis zu drei Kinder von 6 bis 14 Jahren kostenfrei mitnehmen?
Ja, Kinder sind immer willkommen. Sowohl heute als auch in der Zukunft.

Maar wat nu je kinderen zijn van 6-14jr, zijn het straks niet meer...

Was ist das 33-Jahresticket?
Das 33-Jahresticket ist ein Abonnement der VBB-Umweltkarte Berlin AB, das zeitlich bis 21.06.2052 begrenzt ist und das du 33 Jahre lang nutzen kannst. Diese Umweltkarte ist sowohl übertragbar als auch vererbbar.

Let op! Slechts geldig tot 21 juni 2052 hoor...

Was hat die BVG mit DARK zu tun?
Sind wir mal ehrlich... U-Bahn fahren und Zeitreisen, das passt einfach zusammen: Wenn man an manchen Stationen in Berlin aussteigt, hat man tatsächlich das Gefühl in einer anderen Zeit angekommen zu sein.

Kann ich mit dem Ticket wirklich durch die Zeit reisen?
Nunja...ja.

tja...

Ist das 33-Jahresticket vererbbar?
Wie jedes Abonnement der VBB-Umweltkarte AB ist auch das 33-Jahresticket vererbbar.

Haha, zelfs te vererven.

Kann ich mit dem 33-Jahresticket auch NETFLIX schauen?
Nein, natürlich nicht. Aber BVG fahren ist doch ohnehin besser als NETFLIX schauen.

Kann ich mit dem 33-Jahresticket auch S-Bahn fahren?
Ja! Das 33-Jahresticket gilt für alle Verkehrsmittel innerhalb des Tarifbereichs Berlin AB.

Verschenkt die BVG wirklich ein Ticket für 33 Jahre?

Wir verschenken tatsächlich ein Ticket für 33 Jahre. Aber zur Verfügung gestellt wird dieser großartige Preis von NETFLIX.

8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:33
Pfoe.. Mijn favoriete en meest verrassende serie van vorig jaar, maar S02 E01 is wel weer even inkomen zeg. Zoveel karakters, wie deed nou wat. Recap vooraf had wel wat uitgebreider gemogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
AequitasII schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:23:
Pfoe.. Mijn favoriete en meest verrassende serie van vorig jaar, maar S02 E01 is wel weer even inkomen zeg. Zoveel karakters, wie deed nou wat. Recap vooraf had wel wat uitgebreider gemogen..
`
Ik ben gewoon opnieuw begonnen ....
Had sommige dingen echt niet helder meer, en een tweede run geeft nog wat nieuwe inzichten ook ( gemist in de eerste keer, logischer nu )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Nu online
Nog even meegeven dat Netflix hun eigen "wikia" heeft opgesteld en speciaal voor de kijkers zijn er ook klikbare spoiler tags per episode van seizoen 2 op de pagina's. Zeer nuttig om alles te kunnen volgen:
http://dark.netflix.io

[ Voor 6% gewijzigd door algalid op 22-06-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Zojuist aflevering 5 gekeken. Wow.

Alweer zeer ingewikkeld allemaal, maar zo goed inelkaar gezet.

Volgende liedje voor deze serie vind ik wel gepast :)

[ Voor 3% gewijzigd door luxzenburcht op 22-06-2019 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 20:32
Seizoen 2 afgekeken. Wow...
Ik vind het 1 van de beste series ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Als Duitsers het doen, doen ze het ook goed. Ik ga ook beginnen aan seizoen 2. Focus!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Nog drie afleveringen en ik ben klaar. Het schema op de vorige pagina heb ik er toch nog een paar keer bijgepakt. Mijn vrouw is afgehaakt, die had geen zin meer na seizoen 1. Geen probleem, ik kan ze achter elkaar kijken en focus houden op het verhaal. Het blijft interessant, tot nu toe geen saaie scenes gezien, alles heeft met elkaar te maken. Als ik S2 af heb, ga ik denk ik S1 nog wel een keer vluchtig door met de kennis van S2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
AequitasII schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:23:
Fijn dat het niet aan mij lag. Ik snapte er geen ene pepernoot meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

disclaimer 1:
Ja, ik heb het verhaal destijds (S1) aardig begrepen en m'n Duits is prima.

disclaimer 2:
Voor de zekerheid, de trailers en samenvatting van S1 nogmaals bekeken.

En dan nog, zojuist aflevering 1 van S2 bekeken; WOW! Heerlijk, die verbijstering waarin je achtergelaten wordt. Prachtig hoe alles één grote mindfuck is. En de paradox van tijdreizen wederom in beeld gebracht wordt.
Fantastisch; nu moet ik wel verder gaan kijken... 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:30
Season 2 in twee dagen er doorheen gekeken. What the fuck.....😵

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
Ze slaan tot nu toe (afl.5) de spijker wel op hun kop met de muziek in elke afl. Past heel goed elke keer.

Gisteren zijn ze begonnen met het filmen van seizoen 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

S2 gister afgekeken. Er is in elk geval in S2 heel veel uitgelegd. WTF inderdaad.

spoiler pas lezen als je S2 hebt afgekeken:
spoiler:
Ik ben benieuwd of het einde al eerder is gebeurd of dat dit de eerste keer is. Het moet niet gekker worden :+ En dan nog iets... Bartosz die bij het meer zei dat Martha d'r haar leuk zat. ......zou dat met s3 te maken hebben en was dat wellicht een andere Bartosz? Vragen, vragen. Jaartje wachten maar weer. Wel mooi dat het na seizoen 3 klaar is. Geweldige serie, maar je moet het niet uitmelken tot een punt waar niemand het meer boeit.

[ Voor 46% gewijzigd door JK op 26-06-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 16:17
Ook weer klaar met seizoen 2. Prachtige serie die de aandacht goed vasthoudt. Want als je dat niet doet wordt je afgestraft. Ik loop bij sommige series wel even naar het toilet of weg om wat uit de koelkast te pakken. Dat moet je bij Dark niet doen. Ik was op een gegeven moment het spoor bijster wie nu wie waar in welke tijd is.

spoiler:
Er wordt in de serie verteld dat de tijd niet te veranderen is, dus je weet min of meer dat sommige dingen gebeuren. Er moeten bepaalde mensen dood gaan, maar hoe dat gebeurt weet je niet. Zo had die dood van Martha niet aan zien komen.

En ik ben er ook nog steeds niet achter wie nu die man en die vrouw zijn bij Adam?
Die hem in zijn pak heisen waarna hij de 'bol' in stapt.

Het is allemaal wel goed geacteerd! Grappig detail vindt ik wel dat je die weg in de bos met de bocht zonder einde steeds weer terugziet, maar steeds in de andere setting. In de jaren 80 staat er een bushokje. In de jaren 70 staan er stoplichten op het kruispunt, etc.

Dit is ook wel leuk om te zien:
https://www.reddit.com/r/...c/dark_filming_locations/

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 27-06-2019 11:14 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

rimave schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:08:
Ook weer klaar met seizoen 2. Prachtige serie die de aandacht goed vasthoudt. Want als je dat niet doet wordt je afgestraft. Ik loop bij sommige series wel even naar het toilet of weg om wat uit de koelkast te pakken. Dat moet je bij Dark niet doen. Ik was op een gegeven moment het spoor bijster wie nu wie waar in welke tijd is.
Daar gebruik ik de [pauze] knop voor... :+

bron: Wikipedia: Dark (Fernsehserie) – Wikipedia

Dit is wel handig qua overzicht.

spoiler:
S1:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/59/Darkgen.jpg/903px-Darkgen.jpg

S2:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/27/Albero_Genealogico_delle_Famiglie_nella_Serie.jpg/900px-Albero_Genealogico_delle_Famiglie_nella_Serie.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Mx. Alba op 01-07-2019 12:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• udo_dance
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
spoiler:
En ik ben er ook nog steeds niet achter wie nu die man en die vrouw zijn bij Adam?

Volgens mij waren dat Magnus en zijn vriendin (ballet), naam even vergeten
Wat mijn inziens nog niet duidelijk is geworden: Waar is Bartosz? en hoe komt die agent aan zijn piraten oog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
We hebben nog wel een seizoen 3 nodig voor antwoorden. ;)
@ehtweak Ik mis Adam nog in dat plaatje. Het werd mij ook pas in de laatste aflevering van seizoen 2 duidelijk wie nu die Adam is. Maar ik zal wel weer ergens eerder een secondje gemist hebben.

spoiler:
Daarbij vraag ik mij ook nog af hoe het komt dat die Adam er zo uit ziet?
En schijnbaar wordt niemand ziek van de radioactiviteit van dat tijdreizen?

Noem me detailfreak, maar volgens mij is deze serie opgenomen in een warme zomer. De acteurs in de serie zweten nogal. Ze lopen zowat allemaal steeds met natte voorhoofden rond. :+

[ Voor 98% gewijzigd door rimave op 27-06-2019 12:20 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

rimave schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:08:

spoiler:
Er wordt in de serie verteld dat de tijd niet te veranderen is, dus je weet min of meer dat sommige dingen gebeuren. Er moeten bepaalde mensen dood gaan, maar hoe dat gebeurt weet je niet. Zo had die dood van Martha niet aan zien komen.

spoiler:
Die 'm in dat pak hijsen zijn Magnus en Franziska. Oude Franziska zei ook dat ze allemaal een offer moeten brengen (of dat zei Claudia, maar toen zag je Magnus). Je ziet duidelijk dat de oudere Magnus sterk lijkt op de jongere.

Van Martha kon je eigenlijk op het allerlaatste moment wel beseffen;
Al regelmatig keek The Stranger naar de vloer in de hoek, waar Martha sterft. Maar elke keer gebeurde er niets. Het moment dat iedereen weg moet gaan voor de apocalypse, is daar nog niets gebeurd... dus de kans was ergens al groot dat het zou gebeuren. Al zetten ze je op een verkeerd spoor door het kruis te laten zien dat ze is overleden bij de apocalypse.

Maar eigenlijk begint het nu met interdimensionaal reizen een beetje vreemd te worden en ben ik dus benieuwd of dit de eerste keer is dat het gebeurt of dat Adam dat ook al heeft beleefd en zo ja, waarom er dan geen kleiner apparaat is ontwikkeld om dan wel te tijdreizen of tussen dimensies/alternatieve realiteiten te reizen. Aan de andere kant heett Adam het apparaat wel geperfectioneerd om zelf een dag te kunnen pinpointen waar hij uit wil komen, vanuit 1921.

Verder denk ik vrij zeker te weten dat Bartosz bij het meer niet de Bartosz is van deze wereld, vanwege die opmerking over haar haar. Dat is namelijk niet echt veranderd. Je zou denken dat hij dat zegt omdat ie niet weet wat hij moet zeggen tegen haar, maar aangezien de andere Martha donker haar en een pony heeft...
rimave schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:16:
We hebben nog wel een seizoen 3 nodig voor antwoorden. ;)
@ehtweak Ik mis Adam nog in dat plaatje. Het werd mij ook pas in de laatste aflevering van seizoen 2 duidelijk wie nu die Adam is. Maar ik zal wel weer ergens eerder een secondje gemist hebben.

spoiler:
Daarbij vraag ik mij ook nog af hoe het komt dat die Adam er zo uit ziet?
En schijnbaar wordt niemand ziek van de radioactiviteit van dat tijdreizen?

Noem me detailfreak, maar volgens mij is deze serie opgenomen in een warme zomer. De acteurs in de serie zweten nogal. Ze lopen zowat allemaal steeds met natte voorhoofden rond. :+
spoiler:
Adam ziet er zo uit door straling van het tijdreizen. Ik denk dat hij het meest heeft gereisd en hij trekt ook zo een vat open met cesium 137. Dat Adam gewoon Jonas is, werd al vrij snel duidelijk in S2, toen hij liet zien dat hij Jonas was door het litteken in zijn hals te laten zien, toen Jonas voor het eerst met Adam sprak.

Die zweethoofden is mij niet opgevallen. :)

@ehtweak Zou je dat plaatje van S2 niet even onder een spoilertag nog moeten zetten? Er staan best grote spoilers in.

[ Voor 16% gewijzigd door JK op 27-06-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JK schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:28:
[...]
@ehtweak Zou je dat plaatje van S2 niet even onder een spoilertag nog moeten zetten? Er staan best grote spoilers in.
Waarom? Het staat gewoon op de wiki pagina van Dark.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

ehtweak schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:01:
[...]

Waarom? Het staat gewoon op de wiki pagina van Dark.
En daar komt men ook allemaal? S2 is nog geen week uit, denk even aan anderen die het nog moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
@JK Wat jij in de tweede spoilertag zegt was me al opgevallen.
Hij liet het zelf zien. Toen was 1 + 1 voor mij ook twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44
Heb nu ook het tweede seizoen afgerond maar voor mij is het Dark effect toch wel weg. Mij bekruipt na het zien van de laatste aflevering vooral het gevoel 'waar willen ze nu heen?'. Ik hoop niet dat het een serie word waarbij men zich zo diep in de nesten heeft gewerkt qua complexiteit dat er alleen maar een flut einde uit kan komen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik heb even niks gelezen hier omdat ik geen spoilers wil zien (heb pas aflevering 1 gezien van seizoen 2). Maar hebben meer mensen zo'n moeite om weer in het verhaal te komen? Ik heb online een recap gelezen maar ik vind toch wel dat ze direct in het diepe springen hoor bij het begin van seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb twee afleveringen gezien van S2 en ik snap er ook nog geen hol van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Webgnome schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:17:
Heb nu ook het tweede seizoen afgerond maar voor mij is het Dark effect toch wel weg. Mij bekruipt na het zien van de laatste aflevering vooral het gevoel 'waar willen ze nu heen?'. Ik hoop niet dat het een serie word waarbij men zich zo diep in de nesten heeft gewerkt qua complexiteit dat er alleen maar een flut einde uit kan komen.
spoiler:
Ik hoop dat ze zich niet in de vingers snijden met 'what world'. Hoop ook echt niet dat ze opeens naar een futuristische planeet gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:10:
Ik heb even niks gelezen hier omdat ik geen spoilers wil zien (heb pas aflevering 1 gezien van seizoen 2). Maar hebben meer mensen zo'n moeite om weer in het verhaal te komen? Ik heb online een recap gelezen maar ik vind toch wel dat ze direct in het diepe springen hoor bij het begin van seizoen 2.
Same here. Maar na e3 viel alles weer een beetje op zijn plek.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:33
Ik heb heel seizoen 1 weer terug gekeken nadat ik niets meer van begin seizoen 2 snapte. Dat raad ik iedereen aan. Seizoen 2 e01 is dan opeens zoveel vetter. Het is eigenlijk zonde dat de seizoenen gesplitst zijn.

spoiler:
ik ben wel bang voor het einde inderdaad.. Met parallelle werelden kan het wel eens heel ver gaan idd. Daarbij nog de grote vraag:
- wtf is er met die dude zn oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb alles gezien en ik vind het een gave serie. Ik hoop inderdaad niet dat ze het gaan verzieken en nu on the fly gaan schrijven. Liever gewoon 3 seasons kwaliteit dan wat we bv met de serie Lost hebben gezien.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:27
Ik ben ook eindelijk bij dus durf me weer in dit topic te laten zien. Eerst seizoen 1 terug gekeken en daarna seizoen 2. Moet wel zeggen dat het hielp omdat je gewoon door gaat waar je gebleven was en ik ook niet veel meer van seizoen 1 kon herinneren. Het jammere van seizoen 2 vindt ik dat er meer vragen achter blijven dan antwoorden. Ben benieuwd hoe ze deel 3 gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
wat een top serie, hij is wel wat moeilijk te volgen heb S2 nu gezien wacht graag op S3

Vindt het zelf altijd erg lastig om een serie opnieuw te kijken maar voor het begrip is dat wel beter eigenlijk. Het is wel een mindfuck met al die relaties door de tijden heen. Ik kan ook Noah nog niet zo goed plaatsen, wie is hij en waar komt hij vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

Phydomir

Dennis

Gisteren seizoen 2 afgekeken. Blijft een top serie. Ook erg benieuwd waar het allemaal heen gaat in seizoen 3. Wat ik ook erg knap vind is dat je voor iedere tijd een andere acteur hebt voor een personage, maar ze toch zo herkenbaar zijn. Ze lijken redelijk op elkaar en qua maniertjes doen ze ook hetzelfde, echt wel oog voor detail door de makers.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Phydomir schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:07:
Wat ik ook erg knap vind is dat je voor iedere tijd een andere acteur hebt voor een personage, maar ze toch zo herkenbaar zijn. Ze lijken redelijk op elkaar en qua maniertjes doen ze ook hetzelfde, echt wel oog voor detail door de makers.
Dat vind ik ook zeker knap :) en draagt wel bij aan het inleven van het verhaal.

Inmiddels seizoen 2 afgekeken. Erg gaaf! Jammer dat er maar 8 afleveringen waren. In het begin kon ik er heel moeilijk inkomen omdat ik kwijt was wie-wie was. Nu nog vraag ik mij af
spoiler:
wie die vrouw met kanker is en waarom ze zo'n verhouding heeft met de directrice van de kerncentrale?

Er zijn wel twee minpuntjes waar je echt niet op moet gaan letten zoals ik want dan stoort het je alleen maar meer:

- Iedereen is constant buiten adem. Zelfs toen Jonas een keer wakker werd en een gesprek begon met iemand in de kamer was die al aan het hijgen. Waarschijnlijk voor dramatisch effect maar storend is het wel.
- Normaal aankloppen/aanbellen gebeurt niet in Winden. Het gaat echt BAM BAM BAM TRING TRING TRING BAM BAM BAM DEUR ER UIT SLOPEN BAM BAM TRING. Echt, doe even normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 20:32
Piet_Piraat7 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Dat vind ik ook zeker knap :) en draagt wel bij aan het inleven van het verhaal.

Inmiddels seizoen 2 afgekeken. Erg gaaf! Jammer dat er maar 8 afleveringen waren. In het begin kon ik er heel moeilijk inkomen omdat ik kwijt was wie-wie was. Nu nog vraag ik mij af
spoiler:
wie die vrouw met kanker is en waarom ze zo'n verhouding heeft met de directrice van de kerncentrale?

Er zijn wel twee minpuntjes waar je echt niet op moet gaan letten zoals ik want dan stoort het je alleen maar meer:

- Iedereen is constant buiten adem. Zelfs toen Jonas een keer wakker werd en een gesprek begon met iemand in de kamer was die al aan het hijgen. Waarschijnlijk voor dramatisch effect maar de gemiddelde Obese deelnemer hijgt minder snel.
- Normaal aankloppen/aanbellen gebeurt niet in Winden. Het gaat echt BAM BAM BAM TRING TRING TRING BAM BAM BAM DEUR ER UIT SLOPEN BAM BAM TRING. Echt, doe even normaal.
Dochter (antwoord op jouw vraag in de spoiler). Je kan deze serie bijna niet kijken zonder een stamboom erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ok, ik vind de serie interessant, maar...
* dat Duits werkt me op m'n zenuwen
* alles is veel te duister gefilmd, je ziet de helft van de tijd niet wat er gebeurd, tenzij je de brightness heel hoog zet
* zodra er een zaklamp is, móet die om de haverklap recht de camera in schijnen. Echt meer irritant dan ik kan zeggen.
* zo onwijs weinig emoties worden er uitgebeeld door de acteurs, alles is vreselijk onderkoeld
* die eeuwige regen... echt... volslagen overdreven, want het miezert niet, nee, complete wolkbreuken, en iedereen is met 5 minuten weer droog
* wel heel erg veel karakters die je moet volgen en uit elkaar houden, en ook nog eens over meerdere tijdslijnen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03

The_Worst

Unox

Toffe serie. Toch wel één van mijn huidige favorieten. *O*

Ik was ook begonnen aan seizoen 2 maar toen ik de vrouw niet meer herkende met wie Jonas in bed lag ben ik toch maar weer aan seizoen 1 begonnen. Aangezien die al in 2017 was uitgekomen was dat zeker geen ramp.
Mooiste vind ik toch wel dat je niet 1 seizoen lang met 1 mysterie zit maar dat je antwoorden krijgt en dat daarnaast zich een nieuwe mysterie zich ontwikkelt.

Seizoen 2 spoilers hieronder

Dat Adam uiteindelijk Noah Jonas zou zijn zat er wel dik aan te komen en een parallel universum idem dito. In het seizoen werd al meerdere keren aangehaald dat wat moet gebeuren gaat gebeuren en je dus binnen de huidige tijdslijn niks kan aanpassen en als er dan wat aangepast moet worden dan zou dat van buitenaf, een parralel universum, moeten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010

Roshnak

PSN: Roshgill

The_Worst schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:40:

Seizoen 2 spoilers hieronder

Dat Adam uiteindelijk Noah zou zijn zat er wel dik aan te komen en een parallel universum idem dito. In het seizoen werd al meerdere keren aangehaald dat wat moet gebeuren gaat gebeuren en je dus binnen de huidige tijdslijn niks kan aanpassen en als er dan wat aangepast moet worden dan zou dat van buitenaf, een parralel universum, moeten.
spoiler:
Hoe kan Adam Noah zijn, als Jonas Adam is?
Tenminste, ik ga daar vanuit aangezien Adam een litteken heeft waar Jonas een wond heeft zitten ( van het touw waar aan hij opgehangen werd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03

The_Worst

Unox

@Roshnak Ik haal wat namen door elkaar 8)7

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb net S1 opnieuw gekeken en S2 erachteraan. Wat een vette serie is het toch, gave soundtrack ook erbij! Echt genieten wat mij betreft. En goed opletten geblazen.

Ik heb nog 2 theorieën openstaan:

1: de man met de tatoeage die in ep1 gedood wordt door de jonge Noah is imho Bartosz. Ik vroeg me al steeds af hoe hij in 1921 was gekomen maar dat wordt in de slotaflevering duidelijk.

2: Zou Noah misschien de zoon van de oude Magnus en Franziska kunnen zijn? Dan is Noah de vader van de moeder en dochter van Franziska. En de vader van haar zusje 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben inmiddels t/m S2-6 gekomen. 8)

Heerlijk. Langzaam ontrafeld het mysterie en de grote paradox van het tijdreizen zich.
Of toch niet? ;)
"Sie sind die Reisenden", "Gott ist Zeit, Zeit ist Gott" 8)

Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat de schrijvers zich hebben laten inspireren door het gebeuren rond het Higgs Boson particle.
En o.a. de heisa die er was toen de LHC weer aangeslingerd werd voor 'god-particle' onderzoek:
https://www.express.co.uk...large-hadron-collider-LHC
https://www.popularmechan...ng-the-universe-17192502/

Tot nu toe zit er geen zwart gat in de grond rond Genève. Dus het zal wel meevallen... :+

[toevoeging]
Vanavond de laatste 2 afleveringen gekeken. Jammer dat we weer een hele tijd moeten wachten voor de laatste serie.
Die clifhanger/afsluiter doet je hunkeren naar het antwoord. :Y

spoiler:
"Das bestätigt im übrigen auch ihre Antwort auf Jonas‘ Frage, aus welcher Zeit sie komme. Martha entgegnet, dass die Frage nach der Zeit nicht die richtige sei, sondern die nach der Welt, der sie entstamme."

https://entertainment.uni...ung-ende-zusammenfassung/

[ Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 19-07-2019 21:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben geïntrigeerd door Dark. Hoop wel dat het geen Fringe wordt, waarbij ze de extra
spoiler:
dimensie
gebruiken om een mysterie te verklaren en daardoor juist in de problemen komen om zaken logisch te maken. En het einde daardoor vaag wordt.

We zullen zien. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Piet_Piraat7 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:13:
Nu nog vraag ik mij af
spoiler:
Antwoord:
spoiler:
De vrouw met kanker is Regina Tiedemann, de dochter van de directrice van de kerncentrale, Claudia Tiedemann.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
Serie afgekeken dit weekend, heel benieuwd naar s3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 14:18

westergas

rikkie_pc

Prachtige serie, vooral dankzij de zeer sterke cast. Ik verbaas me er af en toe over hoe veel de acteurs uit verschillende tijden op elkaar lijken.

Het verhaal zit natuurlijk ook goed in elkaar, ik hoop dat de schrijvers er zelf nog uit komen ;)

Nu wachten :/

[ Voor 22% gewijzigd door westergas op 30-08-2019 09:07 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Inmiddels ben ik ook bijna bij het eind van seizoen 2 beland, resteren nog 2 afleveringen. Er is al veel gezegd over de goede en op elkaar lijkende cast maar ik vind het geluid/ muziek en de wijze waarop gefilmd is ook erg sterk in deze serie. Veel oog voor kleine details waarbij de zenuwachtige strijkers met diepe bass het grimmige karakter complementeren.
Daarbij zit ik nog met heel veel vragen waar de serie steeds beetje bij beetje antwoord op geeft. Aleksander Tiedemann is voor mij nog een mysterieus karakter in de serie waarbij je aan alles voelt dat er nog veel meer vastkleeft dan alleen zijn valse identiteit.

Ik kan er echt van genieten, top serie in mijn ogen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

Phydomir

Dennis

27 Juni seizoen 3!

Zelf denk ik nog maar even snel seizoen 1 en 2 achter elkaar kijken voor die tijd. Toen seizoen 2 uitkwam heb ik een paar afleveringen nodig gehad om er weer in te komen en zelfs sommige karakters te herinneren.

[ Voor 49% gewijzigd door Phydomir op 27-05-2020 09:21 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vet! Ik kan niet wachten.

Heerlijk, dat duistere DARK. 8)

https://www.pc-magazin.de...x-wann-kommt-3200765.html
https://www.tz.de/leben/s...uni-2020-zr-12823430.html

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 27-05-2020 09:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Van het weekend S01 en 02 opnieuw gekeken en vraag me af...waarom moeten die kinderen zo schreeuwen..? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 08-06-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Wanneer, als ze door het tijd-portal gingen?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Jetzt vier tagen zum apokalypse (irritante viool muziek op de achtergrond :) )

Hoelaat verschijnen nieuwe series op Netflix? Dan kan ik aanstaande zaterdag 27 juni 2020 mijn wekker zetten voordat de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 11:41
Fantastisch detail ook dat de apocalypse plaats vindt op 27 juni 2020!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 14:18

westergas

rikkie_pc

Zeer fraaie serie. Trailer ziet er iig goed uit !
Ari Gold schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:54:
Van het weekend S01 en 02 opnieuw gekeken en vraag me af...waarom moeten die kinderen zo schreeuwen..? 8)7
2 seizoenen in 1 weekend...waar haal je de tijd vandaan!

[ Voor 74% gewijzigd door westergas op 24-06-2020 11:56 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
westergas schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:54:
Zeer fraaie serie. Trailer ziet er iig goed uit !

[...]

2 seizoenen in 1 weekend...waar haal je de tijd vandaan!
Als je eenmaal verplichtingen hebt kom je snel tijd te kort. :+

Nu elke dag 1 afl tot aan vrijdag en dan zaterdag seizoen 3. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ari Gold op 24-06-2020 12:30 ]

Pagina: 1 2 Laatste