Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• barrie1985
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:18
Ik zoek een?
Hallo ik zoek een 4K tv. Maar zie door de bomen het bos niet meer 8)7.
Door alle termen en marketing kreten zit ik in grote twijfel.
Heb zelf nu een full hd Philips Ambilight tv die aan het overlijden is (krijg allemaal verticale strepen in het beeld).

Wat is je budget?
Budget is ongeveer 1200.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Er wordt een htpc ,Chromecast en de settopbox van KPN op aangesloten en in de toekomst een 4K receiver. Ik kijk veel films en series maar voor de toekomst zou er eventueel een console op aangesloten worden dus gamen erop zou ook leuk zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Deze 3 spreken me aan, de sony ligt eigenlijk net buiten mijn budget maar als deze echt meerwaarde heeft zou dat wel mogelijk zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55SJ850V Wit, Zilver€ 1.139,-€ 1.139,-
1Samsung UE55MU7000 Zilver, Zwart€ 1.099,-€ 1.099,-
1Sony KD-55XE9005 Zwart€ 1.275,-€ 1.275,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.513,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ben dus eigenlijk op zoek naar de beste tv voor dit budget. Ik begrijp ook dat Oled een nog betere beeldkwaliteit heeft, echter mijn budget is echt tot het maximale opgerekt en komt op korte termijn niks meer bij. En omdat mijn huidige tv het echt aan het begeven is moet er echt een nieuwe op korte termijn komen :P .

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze en sta ook open voor andere suggesties. _/-\o_

• GreenT
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-01 14:40
Mijn keuze zou vallen op de Sony, omdat deze over Full Array Local Dimming beschikt. De andere twee schermen uit de lijst niet volgens de specificaties op Tweakers.net.
Zie hier wat meer uitleg over FALD: https://dgit.com/oled-vs-lcd-vs-fald-51999/

Tea, no sugar

• Idanue
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 06:50
Die sony is bijna 1300, volgens mij heb je voor 200 meer al een OLED.
Meer info over de prijzen is te vinden in het [Prijs-discussie] OLED Televisies topic.

Voor 1000+ zou ik echt geen LED meer kopen, persoonlijke mening natuurlijk maar bij mij komt er geen LED meer in. :P

• barrie1985
quote:
GreenT schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:13:
Mijn keuze zou vallen op de Sony, omdat deze over Full Array Local Dimming beschikt. De andere twee schermen uit de lijst niet volgens de specificaties op Tweakers.net.
Zie hier wat meer uitleg over FALD: https://dgit.com/oled-vs-lcd-vs-fald-51999/
Dank voor je antwoord, heb het gelezen. duidelijk verhaal neig ook naar de sony.
quote:
Idanue schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:34:
Die sony is bijna 1300, volgens mij heb je voor 200 meer al een OLED.
Meer info over de prijzen is te vinden in het [Prijs-discussie] OLED Televisies topic.

Voor 1000+ zou ik echt geen LED meer kopen, persoonlijke mening natuurlijk maar bij mij komt er geen LED meer in. :P
Zoals ik al aangaf is dit echt het maximale budget wat al aardig opgerekt is. :P

• Idanue
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 06:50
quote:
barrie1985 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:42:
[...]
Zoals ik al aangaf is dit echt het maximale budget wat al aardig opgerekt is. :P
Sorry, weer eens te snel gelezen. :X

Als dat echt het maximum is dan heb je idd aan de Sony een goeie TV. :Y

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 00:03
quote:
barrie1985 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Dank voor je antwoord, heb het gelezen. duidelijk verhaal neig ook naar de sony.

[...]

Dan zou ik voor de Sony kiezen, dit is de beste LCD tv in het middensegment. Goed contrast, uitstekende beeldprocessor, 10-bit VA quantum dot paneel en goede HDR weergave.

• martinus83
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:43
quote:
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:46:
[...]

Dan zou ik voor de Sony kiezen, dit is de beste LCD tv in het middensegment. Goed contrast, uitstekende beeldprocessor, 10-bit VA quantum dot paneel en goede HDR weergave.
Goed onderbouwd ook weer ;)
Zou overigens ook voor de Sony gaan :)
quote:
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Ik neem aan dat er met kwaliteiten, de beeldkwaliteit bedoelt wordt. Wat natuurlijk vanzelfsprekend is

De Sony XE90 is momenteel de beste LCD tv in het middensegment, die bevestigen ook meerdere betrouwbare review-sites.

Sony maakt momenteel de beste beeldprocessors en is heer en meester als het aankomt op motion-handling, daarnaast heeft de XE90 een goede native contrast wat door de FALD techniek nog wat omhoog gekrikt wordt, 10-bit paneel met quantum dots, goede HDR weergave en een mooi design (persoonlijk).
Inhoudelijke kwaliteiten natuurlijk 🙈

Daar probeer je in je laatste alinea op in te gaan maar daar staat in feite nog niks. Allemaal loze speculaties die je denkt vermoed ik? enige feit wat je noemt is dat de sony een 10-bit paneel met quantum dots heeft.
Waar is de rest op gebasseerd?
Bedoel maar:
De beste? / heer en meester, want? / goede native control, wat is goed best beter? / omhoog gekrikt omdat? / goede native control want?

Wil niet uithalen ofzo hoor, je, en anderen posten dergelijke reacties met de beste bedoelingen. Ik zoek gewoon naar goed onderbouwde voor- of nadelen van de modellen onderling.

martinus83 wijzigde deze reactie 04-01-2018 08:52 (3%)

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 00:03
quote:
martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:51:
[...]

Goed onderbouwd ook weer ;)
Zou overigens ook voor de Sony gaan :)

[...]

Inhoudelijke kwaliteiten natuurlijk 🙈

Daar probeer je in je laatste alinea op in te gaan maar daar staat in feite nog niks. Allemaal loze speculaties die je denkt vermoed ik? enige feit wat je noemt is dat de sony een 10-bit paneel met quantum dots heeft.
Waar is de rest op gebasseerd?
Bedoel maar:
De beste? / heer en meester, want? / goede native control, wat is goed best beter? / omhoog gekrikt omdat? / goede native control want?

Wil niet uithalen ofzo hoor, je, en anderen posten dergelijke reacties met de beste bedoelingen. Ik zoek gewoon naar goed onderbouwde voor- of nadelen van de modellen onderling.
Hahaha, ik kan de rollen ook omdraaien.

Waar baseer jij je op dat de KS serie van vorig jaar net wat beter is dan de MU serie van dit jaar? Wat is er beter? De afstandsbediening, de schroeven van de paneel, de voeding? Ik zie dat je het niet hebt onderbouwd, het is dus gebaseerd op loze speculaties?

Zie je nu dat je mij ervan verwijdt loze speculaties te gebruiken terwijl ik het wel redelijk heb onderbouwd waarom de XE90 op dit moment de beste LCD tv in het middensegment is, en jij alleen maar roept dat model X net wat beter is dan model Y?

Laten we allemaal niet te moeilijk doen. Hoogstwaarschijnlijk heb jij meerdere reviews gelezen en weet je dat de MU serie van dit jaar wat minder is dan de KS serie van vorig jaar.

In het middensegment komt de Sony XE90 als beste naar voren uit verschillende reviews van verschillende gerenommeerde reviewers.

Als je zelf ook wat professionele reviews gaat lezen zul jij ook merken dat Sony een van de beste is op het gebied van motion-handlint. En al jouw andere vragen zullen ook beantwoord worden in de eerder genoemde reviews.

Kort samengevat zijn de dus de punten die ik aanhaal gebaseerd om metingen van verschillende gerenommeerde reviewers ;).

Naast het OS (persoonlijk) is de enige minpunt wat je de XE90 zou kunnen toeschrijven is een input lag van ~30 ms, waarbij ik mijn bedenkingen heb of je in de praktijk wel het verschil gaat merken tussen een inputlag lag van ~20 ms en ~30 ms.

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:17
Toch even doorsparen en voor OLED gaan.
Zelf ook een LED gekocht, maar manmanman wat een backlight bleeds....
Deze ingeruild en toch wat geld bijgelegd voor een OLED. Echt geen moment spijt van.

(backlightbleed is natuurlijk niet standaard bij LED, maar ik wilde de gok niet meer nemen)

wijze woorden

• barrie1985
Dank allemaal voor de reacties!
Met jullie hulp en veel reviews gezien en gelezen te hebben voor de SONY KD-55XE9005 gegaan.

• martinus83
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:43
quote:
Freshouttheoven schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:08:
[...]

Hahaha, ik kan de rollen ook omdraaien.

Waar baseer jij je op dat de KS serie van vorig jaar net wat beter is dan de MU serie van dit jaar? Wat is er beter? De afstandsbediening, de schroeven van de paneel, de voeding? Ik zie dat je het niet hebt onderbouwd, het is dus gebaseerd op loze speculaties?

Zie je nu dat je mij ervan verwijdt loze speculaties te gebruiken terwijl ik het wel redelijk heb onderbouwd waarom de XE90 op dit moment de beste LCD tv in het middensegment is, en jij alleen maar roept dat model X net wat beter is dan model Y?

Laten we allemaal niet te moeilijk doen. Hoogstwaarschijnlijk heb jij meerdere reviews gelezen en weet je dat de MU serie van dit jaar wat minder is dan de KS serie van vorig jaar.

In het middensegment komt de Sony XE90 als beste naar voren uit verschillende reviews van verschillende gerenommeerde reviewers.

Als je zelf ook wat professionele reviews gaat lezen zul jij ook merken dat Sony een van de beste is op het gebied van motion-handlint. En al jouw andere vragen zullen ook beantwoord worden in de eerder genoemde reviews.

Kort samengevat zijn de dus de punten die ik aanhaal gebaseerd om metingen van verschillende gerenommeerde reviewers ;).

Naast het OS (persoonlijk) is de enige minpunt wat je de XE90 zou kunnen toeschrijven is een input lag van ~30 ms, waarbij ik mijn bedenkingen heb of je in de praktijk wel het verschil gaat merken tussen een inputlag lag van ~20 ms en ~30 ms.
copy paste..

LG OLED 55C7V VS Sony KD-55XE9305

• Poortm
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-01 19:15
Hoi allemaal, ik zit ongeveer met hetzelfde probleem als TS.
Denk erover (beter☺) gezien vele reacties ook naar een Sony, maar ter overweging :

Ik kijk ook naar geluid/watt van Tv zelf en samsung heeft meer vermogen?

Tevens zeer gecharmeerd van ambilight, maar is Philips bv pricewatch: Philips 49PUS7502 Zwart zoveel slechter?

Poortm wijzigde deze reactie 05-01-2018 12:17 (3%)

• barrie1985
foutje

barrie1985 wijzigde deze reactie 04-01-2018 20:34 (98%)

• barrie1985
quote:
Poortm schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:40:
Hoi allemaal, ik zit ongeveer met hetzelfde probleem als TS.
Neig gezien vele reacties ook naar een Sony, maar ter overweging :

Ik kijk ook naar geluid/watt van Tv zelf en samsung heeft meer vermogen?

Tevens zeer gecharmeerd van ambilight, maar is Philips bv pricewatch: Philips 49PUS7502 Zwart zoveel slechter?
Wat betreft wattage van de samsung heb ik geen idee gebruik zelf al jaren een receiver met 5.1 opstelling.
denk dat je hier wel genoeg van op internet kan vinden.
weet niet of je je keuze af moet laten hangen van het geluid wat de tv afgeeft, dit zal bij alle platte tv's niet echt geweldig zijn welk merk je ook neemt. En een soundbar oid heb je zo toegevoegd mocht het geluid tegenvallen.

Heb zelf nu zoals ik al aangaf een Philips full hd ambilight tv.
Ambilight is zeker mooi alleen het beeld van de Philips laat toch echt wel de wensen over (weet niet hoe dat met de 4k panelen is). hier kun je vast ook wel genoeg over vinden.

mocht je echt de sony overwegen heb ik veel youtube content van dit kanaal bekeken YouTube: Quantum Apotheosis. Veel van zijn filmpjes gaan over de sony x900E dat is dezelfde als in europa de xe9005.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*