Ik bedoel inderdaad de eerste map nog een keer op hogere settings. Voor 2e map idd 20% gehaald hebbenJoever schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:24:
[...]
2e map gestart terwijl je de eerste op 3% hebt uitgespeeld? Ik dacht dat je minimaal 20% moest halen. Of hebben ze dat veranderd. Of bedoel je 2e poging?
Duidelijk. Die 3% heb ik ook gehaald. Die was naar mijn mening wel erg makkelijk (mits je uiteraard geen fouten/gaten in je verdediging gemaakt hebt). Uitbreiden was makkelijk omdat er bijna geen zombies waren op de kaart,de waves waren allemaal erg klein en ook de laatste Horde was relatief kleine. Was eerder "We are thousands".Aschtra schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:41:
[...]
Ik bedoel inderdaad de eerste map nog een keer op hogere settings. Voor 2e map idd 20% gehaald hebben
Vervolgens heb ik iedere keer op >100% geprobeerd zonder succes. Ben nu met de 1e map bezig op 55%.
Weet iemand trouwens of de waves op vaste dagen komen zodat hier rekening mee te houden is, of is dit willekeurig?
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Echt early game Wave 1-2 (en soms ook 3) clear ik alleen met rangers, geen torens gewoon micromanagement / kiten. Vanaf wave 3 heb ik wel walls klaar met daarachter rangers of snipers. Vanaf wave 5 heb ik overal wel balista's met snipers. Pas endgame bouw ik de shock towers indd omdat ze zoveel energie kosten. Ik expand redelijk agressief, heb meestal ook een stad met 2000-3000 mensen en veel inkomen.Joever schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:31:
[...]
Hmm. Interessant. Ik bouw voor de begin fase torens met snipers omdat ze een stuk goedkoper zijn mbt onderhoud. Schocking towers gebruiken 30 energy per stuk. Als je een muurtje of 10 moet verdedigen loopt dit voor begin-midgame als snel in de kosten.
Overigens zijn de waves inderdaad op vaste dagen, maar dat ligt aan je settings. Weet het ook niet zo uit mijn hoofd, maar is vast ergens te vinden.
Net een leuke map gehad. Was ik mooi aan het uitbreiden en een stevige muur gemaakt tussen twee bossen, vergeet ik dat je aan de andere kant van het bos er ook nog in kon. Een heel klein doorgangetje. Hele wave zombies ging daardoor. End game!
Is er eigenlijk een mogelijk om de camera te draaien bedenk ik me nu?
Is er eigenlijk een mogelijk om de camera te draaien bedenk ik me nu?
Ik ben nu (poging 10) uitgebreid tot aan de zijkant van de map, maar daar kan je geen muren meer bouwen. Komen de zeds daar wel langs?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ja, zowel de zombies als je eigen units kunnen daar gewoon lopen. Op maps waarbij delen door random generation geheel afgesloten zijn door bijvoorbeeld een bergkam van west naar oost, kunnen de zombies zelfs buiten de zichtbare map om alsnog naar je basis.Shabbaman schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:05:
Ik ben nu (poging 10) uitgebreid tot aan de zijkant van de map, maar daar kan je geen muren meer bouwen. Komen de zeds daar wel langs?
Dat wordt lastig dan, met een gat aan 1 kant.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Shit, eerste poging Map 1 op 22% failed op 98 days ofzo. Kwamen van het noorden en daar had ik nog geen dubbele muren. Was ik vergeten. Ook defense vrij dun. Maar had ook niet de beste map moet ik zeggen.
Veel food problemen
Daar gaat dan een paar uur haha
Veel food problemen
[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 13-01-2018 18:58 ]
Ik ben heel wat pogingen en uren verder, maar heb de eerste map op 22% ook nog niet gehaald. Laatste wave is veruit de moeilijkste wave. Food problemen moet toch wel makkelijk op te lossen zijn door farms te plaatsen. Deze geven, op goede plekken, gelijk 70 food.Aschtra schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:57:
Shit, eerste poging Map 1 op 22% failed op 98 days ofzo. Kwamen van het noorden en daar had ik nog geen dubbele muren. Was ik vergeten. Ook defense vrij dun. Maar had ook niet de beste map moet ik zeggen.
Veel food problemen
Dat weet ik. Advanced farma zelfs 110 ofzo. Mijn probleem was dat er geen gras meer was om iets op te plaatsengrote_oever schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:39:
[...]
Ik ben heel wat pogingen en uren verder, maar heb de eerste map op 22% ook nog niet gehaald. Laatste wave is veruit de moeilijkste wave. Food problemen moet toch wel makkelijk op te lossen zijn door farms te plaatsen. Deze geven, op goede plekken, gelijk 70 food.
Daarom expande ik naar noord maar had noet echt wat om het mee te verdedigen
Start punt op map was geen al te beste bedoelde ik
[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 13-01-2018 21:00 ]
Op zich moet een goed startpunt niet uitmaken. Alhoewel ik wel de voorkeur geef om een vrije ruimte op steen. Daar bouw ik meestal al mijn woningen op, zodat ik later makkelijk een warehouse en een bank in het midden kan zetten.Aschtra schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:53:
[...]
Dat weet ik. Advanced farma zelfs 110 ofzo. Mijn probleem was dat er geen gras meer was om iets op te plaatsen
Daarom expande ik naar noord maar had noet echt wat om het mee te verdedigen
Start punt op map was geen al te beste bedoelde ikmorgen nog eens proberen
Map 1 22% gehaald
3e poging. Ik wist dat ik ergens nog een oil pool vrij had maar kon hem niet vinden.
Tegen het einde kwam ik hem tegen en hierdoor nog even snel wat Thanatos gebouwd. Ze hadden een heel klein deel van de stad gepakt.
Tegen het einde kwam ik hem tegen en hierdoor nog even snel wat Thanatos gebouwd. Ze hadden een heel klein deel van de stad gepakt.
Vorige week heb ik eindelijk de 1e map gehaald op 100%. Daarna heb ik na een tip de tweede map op 150% gespeeld. Vreemd genoeg is dat makkelijker dan 100% omdat je meer tijd hebt om te bouwen. Het is wel iets moeilijker in het begin door de grotere hoeveelheid zombies rond je basis.
De methode voor map 1 bleek op map 2 ook te werken. De buitenste muur was 2 muren, dan spikes en stukjes muur en weer 2 muren. Daar achter een vaste verdediging met balistas, shock towers en executers aangevuld met een hele lading thanatos en snipers.
Tussen mijn command center en de buitenwereld zaten 3 van dit soort muren. Totale overkill aangezien ze op map 1 en 2 nooit door de buitenste muren zijn gekomen. Ik heb het idee dat de shock towers ook helemaal overbodig zijn. Op map 2 had ik aan de ene kant geen enkele shock tower staan en ook die muren hielden het met gemak uit met alleen ballistas en executers.
Op naar map 3.
De methode voor map 1 bleek op map 2 ook te werken. De buitenste muur was 2 muren, dan spikes en stukjes muur en weer 2 muren. Daar achter een vaste verdediging met balistas, shock towers en executers aangevuld met een hele lading thanatos en snipers.
Tussen mijn command center en de buitenwereld zaten 3 van dit soort muren. Totale overkill aangezien ze op map 1 en 2 nooit door de buitenste muren zijn gekomen. Ik heb het idee dat de shock towers ook helemaal overbodig zijn. Op map 2 had ik aan de ene kant geen enkele shock tower staan en ook die muren hielden het met gemak uit met alleen ballistas en executers.
Op naar map 3.
Gister gekocht, en voor iemand die nooit singleplayer speelt is dit zeer verslavend. Net keihard afgemaakt na ~50 dagen op 100% eerste map, denk je net dat het wel goed gaat.
Hoe bedoel je meer tijd om te bouwen? Als je meer dagen instelt gaat het percentage toch juist omlaag?Ryack schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:47:
Vorige week heb ik eindelijk de 1e map gehaald op 100%. Daarna heb ik na een tip de tweede map op 150% gespeeld. Vreemd genoeg is dat makkelijker dan 100% omdat je meer tijd hebt om te bouwen. Het is wel iets moeilijker in het begin door de grotere hoeveelheid zombies rond je basis.
...
Ik ben voor de lol wel een potje begonnen met 150 days op de 2e map, gewoon om te zien of ik de 20k colonists kan halen. Nu heb ik spijt dat ik het aantal Z's zo laag heb gezet, want het is wel een beetje saai als je zo snel door de map loopt

Door het aantal dagen hoger te zetten gaat het percentage inderdaad omlaag. Maar als je ook het aantal zombies omhoog zet, dan gaat het percentage weer omhoog. En dan kom je dus op 150% moeilijkheid uit, maar door dat je meer dagen hebt om te bouwen voelt het makkelijker dan 100% moeilijkheid.DocB schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Hoe bedoel je meer tijd om te bouwen? Als je meer dagen instelt gaat het percentage toch juist omlaag?
Ik ben voor de lol wel een potje begonnen met 150 days op de 2e map, gewoon om te zien of ik de 20k colonists kan halen. Nu heb ik spijt dat ik het aantal Z's zo laag heb gezet, want het is wel een beetje saai als je zo snel door de map looptBijkomend nadeel is dat je veel minder resources hebt van de doom villages, en je units krijgen minder snel veteran status
Poeh, tot dag 67 dit keer. Meerdere lagen defense met stone walls, maar de mob was te groot. Ik had vooral veel snipers, maar niet genoeg balista´s vermoed ik.
op 22% haal ik de laatste wave simpelweg gewoon (nog) niet niet, dubbele muren, meerdere tiers tot het commandcentre, alle overbodige gebouwen uitgezet/verkocht bij de laatste wave om workers vrij te maken voor meer torens en snipers, dubbele warehouses om recources te stockpilen.. doe nogsteeds vast iets verkeerd
Altijd blijven uitbreiden (minstens 60% van de kaart)Sniffels schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:48:
op 22% haal ik de laatste wave simpelweg gewoon (nog) niet niet, dubbele muren, meerdere tiers tot het commandcentre, alle overbodige gebouwen uitgezet/verkocht bij de laatste wave om workers vrij te maken voor meer torens en snipers, dubbele warehouses om recources te stockpilen.. doe nogsteeds vast iets verkeerd
Meer turrets / ballistas
Tesla coils op choke points
Dubbele muren
Snipers
Thanatos
<Zinloze tekst hier>
Uitbreiden is ook het verleggen van je verdediging, als er een chokepoint daar in de buurt is, is dat top, maar een open vlakte dan ben ik simelweg teveel tijd kwijt om dat te micromanagenGforceNL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:50:
[...]
Altijd blijven uitbreiden (minstens 60% van de kaart)
Meer turrets / ballistas
Tesla coils op choke points
Dubbele muren
Snipers
Thanatos
Lange muren zijn makkelijker te verdedigen doordat je de horde uit smeert. Overlappende turrets neerzetten en vooral veel Thanatos / snipers langs de lijn.Sniffels schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:53:
[...]
Uitbreiden is ook het verleggen van je verdediging, als er een chokepoint daar in de buurt is, is dat top, maar een open vlakte dan ben ik simelweg teveel tijd kwijt om dat te micromanagen
<Zinloze tekst hier>
Te makkelijk is ook geen uitdaging, moeilijke spellen gewoon extra uitdaging, hopelijk lach ik over een paar weken over mn posts dat ik 22% niet haalGforceNL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Lange muren zijn makkelijker te verdedigen doordat je de horde uit smeert. Overlappende turrets neerzetten en vooral veel Thanatos / snipers langs de lijn.
Je wil de horde juist niet uitsmeren... Als alle zombies achter elkaar staan, kan er maar 1 tegelijk de muur slopen. De rest staat alleen maar kogels te vangen. Dus focus op Choke points en dubbele muur is niet genoeg. Als je de map gecleared hebt, en je buitenmuur is af, investeer je alles wat je hebt in muurspam. 6 - 10 dik, maakt niet uit. Meer muren is beter.GforceNL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Lange muren zijn makkelijker te verdedigen doordat je de horde uit smeert. Overlappende turrets neerzetten en vooral veel Thanatos / snipers langs de lijn.
En check AZNElite, die gast haalt de laatste map op 500% met een half overgelopen basis nog.
Vergeet het bouwen van rangers voor latere waves, of lucifers, of soldiers, of die terminator gasten. Thanatos en snipers, meer heb je niet nodig. Alle snipers zet je op high prio targets en thanatos laat je de dichtsbijzijnde zombies aanvallen. Dan maak je optimaal gebruik van de splashdamage. 4 thanatos per choke + 6 snipers per choke en je hoeft niets meer te doen behalve toekijken.
Als je muur dan toch door blijkt te breken, zet je alle mannetjes een paar tegels naar achter en bouw je een nieuwe muur. Een muur in aanbouw heeft behoorlijk wat hitpoints, meer dan je mannetjes.
laatste tip, zombies van een wave gaan altijd rechtstreeks naar je command center en nemen normaliter de kortste weg, tenzij de swarm te groot is en "overstroomt". Bovendien komen ze vanuit het midden van een zijkant van de map. Hoeken dus licht verdedigen en zodra je merkt dat bij de laatste wave niets vanuit een hoek jouw kant op komt, zet je de mannetjes in de hoeken op search en destroy. Gebruik hiervoor de pauze mode, anders wordt het lastig om tijdens de laatste wave nog te micromanagen
Het ligt er aan wat voor verdediging je hebt of je de horde wilt uitsmeren of niet. Je wil dat de zombies zo min mogelijk schade doen en jouw troepen zo veel mogelijk. Als je shock towers gebruikt wil je juist een zo groot mogelijk oppervlak van contact.
In mijn laatste game heb ik juist een kleine driehoekige bunker met shock tower voor mijn muur gezet. De bunker werd aangevallen, maar door de grote hoeveelheid zombies probeerden de meeste er omheen te gaan. Iedere puls werden er zo veel vernietigd dat er uiteindelijk bijna geen voorbij zijn gekomen.
Alles investeren in muur spam is slecht advies. Een muur doet niet meer dan het tijdelijk tegenhouden van de zombies. Je hebt veel troepen nodig, daarnaast een redelijk aantal ballistas en een paar executers. Bij een goede verdediging is niet meer dan een 2x2 muur met 1 ruimte er tussen in nodig. Daar kunnen de ballistas en executers nog overheen schieten. Als je toch meer muren maakt dan kun je het beste wat meer ruimte pakken en achter deze muren ook weer ballistas zetten en ruimte voor je snipers en thanatos maken. Ik zet mijn snipers het liefst in een toren die onderdeel is van de laatste muur in de 2x2. Dit kost minder ruimte dan torens er achter zetten. En de extra range voor de snipers betekent dat ze speciale zombies eerder afmaken.
Tegen het eind van een game heb ik meestal 3 van dit soort vaste verdedigingen tussen mijn command center en de buiten rand, alleen al van het uitbreiden van de basis. Executers en shock towers plaats ik pas op het einde dus die staan alleen aan de buitenste rand. En natuurlijk staat alle mobiele verdediging bij de buitenste rand op de punten waar ik de meeste actie verwacht.
In mijn laatste game heb ik juist een kleine driehoekige bunker met shock tower voor mijn muur gezet. De bunker werd aangevallen, maar door de grote hoeveelheid zombies probeerden de meeste er omheen te gaan. Iedere puls werden er zo veel vernietigd dat er uiteindelijk bijna geen voorbij zijn gekomen.
Alles investeren in muur spam is slecht advies. Een muur doet niet meer dan het tijdelijk tegenhouden van de zombies. Je hebt veel troepen nodig, daarnaast een redelijk aantal ballistas en een paar executers. Bij een goede verdediging is niet meer dan een 2x2 muur met 1 ruimte er tussen in nodig. Daar kunnen de ballistas en executers nog overheen schieten. Als je toch meer muren maakt dan kun je het beste wat meer ruimte pakken en achter deze muren ook weer ballistas zetten en ruimte voor je snipers en thanatos maken. Ik zet mijn snipers het liefst in een toren die onderdeel is van de laatste muur in de 2x2. Dit kost minder ruimte dan torens er achter zetten. En de extra range voor de snipers betekent dat ze speciale zombies eerder afmaken.
Tegen het eind van een game heb ik meestal 3 van dit soort vaste verdedigingen tussen mijn command center en de buiten rand, alleen al van het uitbreiden van de basis. Executers en shock towers plaats ik pas op het einde dus die staan alleen aan de buitenste rand. En natuurlijk staat alle mobiele verdediging bij de buitenste rand op de punten waar ik de meeste actie verwacht.
Ik heb meestal alleen een buitenrand. Alles wat eerder verdediging was recycle ik tijdens expansions. En de buitenmuur met muurspam laat thanatos en snipers nog wel schieten vanwege de range. Zolang je ze maar zo lang mogelijk op een stuk muur laat bijten red je het wel. Overkill met wapens is een prijzigere aangelegenheid.
Net Map 2 op 26% gehaald. Moet alleen population 1tje omhoog doen en dan komt die boven de 60% wat ik nodig heb voor de volgende map.
Dit keer vond ik hem vrij makkelijk gaan. Maar focusde ook iets meer op economie nu.
Dit keer vond ik hem vrij makkelijk gaan. Maar focusde ook iets meer op economie nu.
Na 30 uur nog steeds geen map gehaald. Blijft wel leuk ondanks je niet verder komt.
In begin kon ik nog wel aan de muziek wennen, maar inmiddels irriteerd me de settinggeluid wel een beetje.
In begin kon ik nog wel aan de muziek wennen, maar inmiddels irriteerd me de settinggeluid wel een beetje.
Op hoeveel % speel je? Het is in het begin wat lastig, maar geen 30 uur aan lastig.grote_oever schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:49:
Na 30 uur nog steeds geen map gehaald. Blijft wel leuk ondanks je niet verder komt.
22%.Aschtra schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:10:
[...]
Op hoeveel % speel je? Het is in het begin wat lastig, maar geen 30 uur aan lastig.
Ik weet dat ik iets verkeerd doe. Gaat altijd mis bij de laatste wave. Kennelijk te veel punten waar je binnen kunt vallen.
- Clear je de map met snipers?grote_oever schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:35:
[...]
22%.
Ik weet dat ik iets verkeerd doe. Gaat altijd mis bij de laatste wave. Kennelijk te veel punten waar je binnen kunt vallen.
- Dubbele muren + muurspam aan het einde
- Veel ballista's/executors en Thanatos (eigenlijk enige wat je nodig hebt
- Paar snipers in toren voor de harpy's
Vooral Thanatos is erg goed
Oef, tot de laatste wave overleefd (op 100%). Ook de laatste wave was bijna dood, maar het was nét teveel. Volgende keer iets verder uitbreiden en het moet te doen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door SCIxX op 21-01-2018 18:46 ]
Ik moet eerlijk zijn dat ik ook lekker aan kloten ben. Verschillende dingen proberen. Vermoed dat, wanneer ik serieus ben, hem ook wel haal.Aschtra schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:37:
[...]
- Clear je de map met snipers?
- Dubbele muren + muurspam aan het einde
- Veel ballista's/executors en Thanatos (eigenlijk enige wat je nodig hebt
- Paar snipers in toren voor de harpy's
Vooral Thanatos is erg goed
Overigens zag ik net een leuk plaatje op Reddit:

Of deze review van de game:
[ Voor 17% gewijzigd door grote_oever op 21-01-2018 20:03 ]
Wat is er te zien op dit plaatje?grote_oever schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:52:
[...]
Overigens zag ik net een leuk plaatje op Reddit:
[afbeelding]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Zou je naar het noorden of naar het zuiden gaan?
Spawnen er zombies uit die dorpen? Ik heb t pas 1 keer gespeeld, zit er nog niet echt in dus.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ja, zulke steden zitten vol met zombies. Als je te dicht in de buurt komt dan stromen er zombies uit.
Valt wel mee. Er komen standaard een paar uit maar pas als je het aanvalt stromen ze eruit
Wachten totdat je snipers hebt en dan aanvallen
[ Voor 22% gewijzigd door Aschtra op 21-01-2018 21:55 ]
Wat een super leuk spel is dit
Ken het sinds dit weekend. Eerste map gehaald inmiddels na zo'n 9 uur gameplay tijd (4e potje). Op 22%. De eerste 3 waren op 100% en toen overschatte ik mijn RTS skills eventjes denk ik. Was ook meteen wel een groot verschil.
Super verslavend in ieder geval, en de hoge moeilijkheidsgraad in combinatie met de sfeer bevalt me erg goed. Ik kan me wel een aantal dingen voorstellen die ze wat mij betreft mogen aanpassen ( en hopelijk gebeurd dat nog):
- Soldiers zijn vrij nutteloos in verhouding tot snipers, die balans is nog zoek.
- Zelfde geld voor de Lucifers omdat ze niet door muren gebruikt kunnen worden.
- Rotate knop mis ik, soms is een unit niet goed zichtbaar, en daarbij zou dat helpen.
- Extra upgrades. Ik vind het leuk dat je zo'n 40-60% van de map nodig hebt om te winnen, maar ik zou nog iets meer high-tech upgradable gebouwen willen zien om het met minder ruimte ook te kunnen.
- De hoeveelheid units vind ik nog wat weinig. Zou graag nog een systeem zien als bij bijvoorbeeld Sins of a Solar Empire, waar het verschil tussen units enorm is, maar de kosten ervan ook. (En eventueel levelbare units, ipv enkel vet-status.
- De RNG mag iets aangepast worden denk ik, soms is het het voordeel/nadeel dusdanig groot dat restarten als een betere optie voelt.
Super verslavend in ieder geval, en de hoge moeilijkheidsgraad in combinatie met de sfeer bevalt me erg goed. Ik kan me wel een aantal dingen voorstellen die ze wat mij betreft mogen aanpassen ( en hopelijk gebeurd dat nog):
- Soldiers zijn vrij nutteloos in verhouding tot snipers, die balans is nog zoek.
- Zelfde geld voor de Lucifers omdat ze niet door muren gebruikt kunnen worden.
- Rotate knop mis ik, soms is een unit niet goed zichtbaar, en daarbij zou dat helpen.
- Extra upgrades. Ik vind het leuk dat je zo'n 40-60% van de map nodig hebt om te winnen, maar ik zou nog iets meer high-tech upgradable gebouwen willen zien om het met minder ruimte ook te kunnen.
- De hoeveelheid units vind ik nog wat weinig. Zou graag nog een systeem zien als bij bijvoorbeeld Sins of a Solar Empire, waar het verschil tussen units enorm is, maar de kosten ervan ook. (En eventueel levelbare units, ipv enkel vet-status.
- De RNG mag iets aangepast worden denk ik, soms is het het voordeel/nadeel dusdanig groot dat restarten als een betere optie voelt.
@Inverted_World
Tof dat je TaB ook speelt. Echt verslavend heh!
Ik denk dat veel mensen hun RTS skills overschat hebben met dit spel omdat het een hele andere vorm van RTS is.
- Soldiers zijn naar mijn mening vrij nutteloos ja. Ik heb wel een keer gelezen dat iemand beweerde dat 4 vet soldiers in een toren meer DMG verrichten dan een Executor. Zelf betwijfel ik dit maar heb het zelf nog niet getest.
- Lucifers zijn maar zeer beperkt bruikbaar. Het enige waar ik ze eigenlijk voor gebruik zijn de lastig te verdedigen 1-3 square doorgangen langs een bos of zo.
- In tegenstelling tot wat je zou denken zijn de upgrades in dit spel helemaal niet zo goed. Ze zijn veel te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Eigenlijk pas upgraden (geldt ook voor woningen) zodra je geen ruimte meer hebt om te bouwen. Gebouwen (vooral de produciegebouwen) zijn efficiënter als ze niet geupgrade zijn. Heb je geen plaats meer voor extra boerderijen, visserijen en jagers, dan pas je boerderijen upgraden. Huizen upgrade ik pas als ik geen plaats meer heb in mijn huidige woningblok en ook geen nieuw woningblok aanmaak op zeer korte termijn.
- Meerdere units zou tof zijn maar ik zou zelf zo 1,2,3 niet weten wat voor units. Het is een verdedigingsspel dus de aantal bruikbare units lijkt mij beperkt. Ivm het steampunk sfeertje zou een paar extra mech's wel tof zijn. Ze moeten dan wel bruikbaar zijn. Titan's zijn niet slecht (zoals soldiers) maar kosten een godsvermogen. Misschien een mech met een vlammenwerper die wel over de muur kan 'schieten' (als dit niet te OP zou zijn). Een paar extra torens zou ook vet zijn. Misschien een 'slow' toren of een vlammenwerper toren (al vervuld de shocking tower min of meer deze rol) of zo.
Tof dat je TaB ook speelt. Echt verslavend heh!
Ik denk dat veel mensen hun RTS skills overschat hebben met dit spel omdat het een hele andere vorm van RTS is.
- Soldiers zijn naar mijn mening vrij nutteloos ja. Ik heb wel een keer gelezen dat iemand beweerde dat 4 vet soldiers in een toren meer DMG verrichten dan een Executor. Zelf betwijfel ik dit maar heb het zelf nog niet getest.
- Lucifers zijn maar zeer beperkt bruikbaar. Het enige waar ik ze eigenlijk voor gebruik zijn de lastig te verdedigen 1-3 square doorgangen langs een bos of zo.
- In tegenstelling tot wat je zou denken zijn de upgrades in dit spel helemaal niet zo goed. Ze zijn veel te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Eigenlijk pas upgraden (geldt ook voor woningen) zodra je geen ruimte meer hebt om te bouwen. Gebouwen (vooral de produciegebouwen) zijn efficiënter als ze niet geupgrade zijn. Heb je geen plaats meer voor extra boerderijen, visserijen en jagers, dan pas je boerderijen upgraden. Huizen upgrade ik pas als ik geen plaats meer heb in mijn huidige woningblok en ook geen nieuw woningblok aanmaak op zeer korte termijn.
- Meerdere units zou tof zijn maar ik zou zelf zo 1,2,3 niet weten wat voor units. Het is een verdedigingsspel dus de aantal bruikbare units lijkt mij beperkt. Ivm het steampunk sfeertje zou een paar extra mech's wel tof zijn. Ze moeten dan wel bruikbaar zijn. Titan's zijn niet slecht (zoals soldiers) maar kosten een godsvermogen. Misschien een mech met een vlammenwerper die wel over de muur kan 'schieten' (als dit niet te OP zou zijn). Een paar extra torens zou ook vet zijn. Misschien een 'slow' toren of een vlammenwerper toren (al vervuld de shocking tower min of meer deze rol) of zo.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Inderdaad. Ik bouw meestal 30 snipers en dan 'attack-move' naar een hoek van de kaart. Niets houd ze tegen. Wel even op 'priority target' i.p.v. 'nearest' zetten voor de harpies. Ik merk wel dat soms het 'attack-move' commando niet goed werkt. Soms stoppen units met de 'attack-move' en blijven dan stilstaan terwijl de rest doorloopt. Soms als ik 'attack-move' dan lopen ze naar die locatie i.p.v. alles op hun pad afmaken. Ik heb zelf het idee dat dit gebeurd zodra je 'attack-move' commando niet op de grond maar op een (nog niet zichtbare) vijand terecht komt. Dit weet ik echter niet zeker.Aschtra schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:54:
Dat bedoelde ik inderdaad met meerdere units, eigenlijk is begin en mid-game enkel de sniper interessant. Ik sla inmiddels die rangers ook gewoon over, en research meteen snipers. In principe zou je ook met soldiers kunnen gebruiken om zo snel mogelijk de map te clearen, maar het is zonde, want end-game heb je er weinig aan. Iets gelijkwaardigs zou tof zijn. Net als inderdaad andere mech's o.i.d.Joever schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:14:
[...]
Inderdaad. Ik bouw meestal 30 snipers en dan 'attack-move' naar een hoek van de kaart. Niets houd ze tegen. Wel even op 'priority target' i.p.v. 'nearest' zetten voor de harpies. Ik merk wel dat soms het 'attack-move' commando niet goed werkt. Soms stoppen units met de 'attack-move' en blijven dan stilstaan terwijl de rest doorloopt. Soms als ik 'attack-move' dan lopen ze naar die locatie i.p.v. alles op hun pad afmaken. Ik heb zelf het idee dat dit gebeurd zodra je 'attack-move' commando niet op de grond maar op een (nog niet zichtbare) vijand terecht komt. Dit weet ik echter niet zeker.
Maar goed, eerst maar eens proberen de volgende map te halen op 60% of hoger. Vanavond eens een poging doen.
Klein dingetje nog, die search & destroy optie mag van mij wel verbeterd worden. Handig als je een groep van 30 snipers de map voor je wilt laten verkennen terwijl je je bezig houdt met je eco, o.i.d. Echter moet je om de minuut je snipers weer als groep bij elkaar halen, niet echt een nuttige functie als iedereen automatisch een andere kant op gaat haha.
Ik bouw alleen in het begin wat rangers om alvast te kunnen uitbreiden tot het moment dat ik snipers kan maken. Zolang je nog geen 30 snipers hebt blijven rangers handig om de snipers te ondersteunen (door bijv ook de zombies te kiten) of de basis te bewaken.Inverted_World schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:06:
[...]
Dat bedoelde ik inderdaad met meerdere units, eigenlijk is begin en mid-game enkel de sniper interessant. Ik sla inmiddels die rangers ook gewoon over, en research meteen snipers. In principe zou je ook met soldiers kunnen gebruiken om zo snel mogelijk de map te clearen, maar het is zonde, want end-game heb je er weinig aan. Iets gelijkwaardigs zou tof zijn. Net als inderdaad andere mech's o.i.d.
Die functie gebruik ik nooit. Ik gebruik altijd 'attack-move' zodat ze altijd bij elkaar blijven (op enkele buggy units na). Zodra de S&D functie zou werken dat ze altijd als een team bewegen als je het bevel aan een groep geeft zou het interessant worden. Als ze allemaal hun eigen weg gaan is het niet handig nee haha.Klein dingetje nog, die search & destroy optie mag van mij wel verbeterd worden. Handig als je een groep van 30 snipers de map voor je wilt laten verkennen terwijl je je bezig houdt met je eco, o.i.d. Echter moet je om de minuut je snipers weer als groep bij elkaar halen, niet echt een nuttige functie als iedereen automatisch een andere kant op gaat haha.
Succes met je 60% poging.
attack move is ook bugged ben ik bang. Als je een attack move doet in een stukje schroud (zwart) en toevallig een zombie aan klikt ipv de grond, dan lopen alle mannetjes naar de zombie toe ipv te attackmoven naar de zombie toe. Verstandiger voor nu is om gebruik te maken van patrol.Joever schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:26:
Die functie gebruik ik nooit. Ik gebruik altijd 'attack-move' zodat ze altijd bij elkaar blijven (op enkele buggy units na). Zodra de S&D functie zou werken dat ze altijd als een team bewegen als je het bevel aan een groep geeft zou het interessant worden. Als ze allemaal hun eigen weg gaan is het niet handig nee haha.
Zie 2 posts van mij terugM2M schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:35:
[...]
attack move is ook bugged ben ik bang. Als je een attack move doet in een stukje schroud (zwart) en toevallig een zombie aan klikt ipv de grond, dan lopen alle mannetjes naar de zombie toe ipv te attackmoven naar de zombie toe. Verstandiger voor nu is om gebruik te maken van patrol.
Voor jou gemak
Maar je hebt inderdaad gelijk, het is bugged. Als ik Áttack-move' dan kijk ik altijd of ze stoppen om te schieten ja of nee. Dan weet ik of het goed gaat. Wellicht 'patrol' eens proberen.
[...]
Joever schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:14:
Inderdaad. Ik bouw meestal 30 snipers en dan 'attack-move' naar een hoek van de kaart. Niets houd ze tegen. Wel even op 'priority target' i.p.v. 'nearest' zetten voor de harpies. Ik merk wel dat soms het 'attack-move' commando niet goed werkt. Soms stoppen units met de 'attack-move' en blijven dan stilstaan terwijl de rest doorloopt. Soms als ik 'attack-move' dan lopen ze naar die locatie i.p.v. alles op hun pad afmaken. Ik heb zelf het idee dat dit gebeurd zodra je 'attack-move' commando niet op de grond maar op een (nog niet zichtbare) vijand terecht komt. Dit weet ik echter niet zeker.
Tot dag 100 gekomen helaas. Stom zeg, op 1 plek mn muren nog niet verdubbeld. Lastigere map wel, erg open. Vanavond een 2e poging.Joever schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:26:
Alle 4 de maps al gehaald trouwens?
Ik had de zombie-count omhoog gegooid. Vind dat prettiger dan minder tijd hebben. Meer zombies betekend tenslotte ook meer vet-snipers
Nee ik helaas niet. Weinig tijd gehad de laatste tijd. Tijd terug map 1 bijna op 100% gehaald maar net hetzelfde probleem als jou. Op 1 plek de verdediging net niet sterk zat waardoor er nog een paar zombies doorkwamen. Dit was de laatste verdedigingslijn voor een van mijn woonblokken.Inverted_World schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:45:
[...]
Tot dag 100 gekomen helaas. Stom zeg, op 1 plek mn muren nog niet verdubbeld. Lastigere map wel, erg open. Vanavond een 2e poging..
Alle 4 de maps al gehaald trouwens?
Ik had de zombie-count omhoog gegooid. Vind dat prettiger dan minder tijd hebben. Meer zombies betekend tenslotte ook meer vet-snipers.
Toen kwam het sneeuwbal effect.......

Binnenkort maar weer eens proberen. Ik had wel al tot ~80% van de map uitgebreid.
Gisteravond na ~45 uur map 1 op 100% gehaald. Daarna map 2 gedaan op 100% en direct gehaald. Die was nogal easy. Straks met map 3 aan de slag.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Map 3 is in een snow level. Weinig farm lands (weinig voedsel) en je hebt minder energie. Je krijgt 30% minder energie van mills etc.MrVegeta schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:09:
Gisteravond na ~45 uur map 1 op 100% gehaald. Daarna map 2 gedaan op 100% en direct gehaald. Die was nogal easy. Straks met map 3 aan de slag.
Nice. Gisteren map 2 gehaald op 60%, vandaag map 3 op 100%, eerste poging. Nu zo'n 15 uur er in zitten
Ik had zo'n 80% van de map. Wel merkbaar dat units trager lopen, en zeker het probleem met energie / food . Veel warehouses, veel farms, en dit keer ook veel gebruik gemaakt van upgrades, ook al zijn ze duur, zonder is haast niet te doen op die map.
Ik had zo'n 80% van de map. Wel merkbaar dat units trager lopen, en zeker het probleem met energie / food . Veel warehouses, veel farms, en dit keer ook veel gebruik gemaakt van upgrades, ook al zijn ze duur, zonder is haast niet te doen op die map.
Gisteren nieuwe update uitgekomen. Vooral de Waypoint's zijn een zeer wenselijke toevoeging. Community Challenge lijkt me ook wel leuk.

[Version 0.6.0] - 26th January 2017 (News Post)
- Community Challenge
- New Languages Available: Chinese, Korean, Japanese, German, French, Russian, Polish and Brazilian
- Waypoints for paths: Press and hold the SHIFT key to add more waypoints to the path when the unit is patrolling, attacking or moving.
- New Survival Elements: Old Towers and Explosive Barrels

[ Voor 45% gewijzigd door grote_oever op 27-01-2018 17:15 ]
Nice. Is er nog ergens een lijst van wat er komen gaat? Ik zag de roadmap, en daar staat enkel een "tavern of souls" .. Ik ben ergens wel benieuwd naar meergrote_oever schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:09:
Gisteren nieuwe update uitgekomen. Vooral de Waypoint's zijn een zeer wenselijke toevoeging. Community Challenge lijkt me ook wel leuk.
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://steamcommunity.com...etail/1665638172200641060Inverted_World schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:33:
[...]
Nice. Is er nog ergens een lijst van wat er komen gaat? Ik zag de roadmap, en daar staat enkel een "tavern of souls" .. Ik ben ergens wel benieuwd naar meer
And that's all for now. In the next big update, we expect to add some more features like the Lost Tavern, the Monuments and Wonders and the Great Telescope (the first new addon for the Command Center). Stay tuned!
Ik begin deze game op te geven... pfff begint gewoon frustrerend te worden. Of ik ben een RNG loser, maar rond dag 90 haal ik het nooit. Ik ben blij dat ik mn resources kan managen en dan komt er toch een wave door en ben ik verloren.
Map speel ik op easy. Hoe jullie er doorheen komen heb ik echt geen flauw idee. Tutorials helpen ook niet echt. En sniper... die zijn in mijn games gewoon veel te duur om te maken.
Inmiddels kleine 35 uur in de game.
Map speel ik op easy. Hoe jullie er doorheen komen heb ik echt geen flauw idee. Tutorials helpen ook niet echt. En sniper... die zijn in mijn games gewoon veel te duur om te maken.
Een goeie vuistregel is om elke tien dagen 200 kolonisten er bij te krijgen. Meerder army bases on units te bouwen en rond dag vijftig beginnen met Thanos. Altijd kijken waar je kan uitbreiden. Je hoeft zeker niet als af te sluiten in het begin. Een klein muurtje van 6 of 8 lang met daarachter stuk of 15 Archer archers kan je ook heel lang overleven. Balistas zijn veel te duur in onderhoud.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Balista's zijn juist fcking cheap in onderhoud. Early game kan je gewoon een ballista ergens neerzetten en verder niets. Kost -15 gold?MrVegeta schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:10:
Een goeie vuistregel is om elke tien dagen 200 kolonisten er bij te krijgen. Meerder army bases on units te bouwen en rond dag vijftig beginnen met Thanos. Altijd kijken waar je kan uitbreiden. Je hoeft zeker niet als af te sluiten in het begin. Een klein muurtje van 6 of 8 lang met daarachter stuk of 15 Archer archers kan je ook heel lang overleven. Balistas zijn veel te duur in onderhoud.
Een Archer kost niets en kan je op meerdere plekken inzetten. Balistas werden pas vanaf dag 70 relevant
Woodworkshop is het eerste wat ik bouw (zodra het kan) en onderzoek ik meteen de balistas.MrVegeta schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:55:
Een Archer kost niets en kan je op meerdere plekken inzetten. Balistas werden pas vanaf dag 70 relevant
Ik voorheen ook, maar daar ben ik wel vanaf gestapt. Het hout dat je nodig hebt voor balistas kan je ook goed gebruiken om je huizen te upgraden. Het probleem van vroege balistas is dat ze a: constant geld kosten (en naar mijn idee zijn geld en land de beste resources) en ze zijn statisch dus zitten ze ook je uitbreiding in de weg. Een grote groep archers kan erg goed stukken van de map clearen, ze zijn snel genoeg om wanneer er een swarm aankomt nog op tijd daar te zijn. Plaats een paar houten muurtjes en je bent klaar. Maar goed, ieder zo zijn eigen tactiek
. Ik ben in ieder geval een map 4 toe (map 1 100%, 2 120% en 3 140%)
Als je niet snipers eruit kan blijven pompen, weet je dan zeker dat je resource management goed is? Ik kan al vrij snel snipers blijven pompen en bouw er net zoveel totdat ik er 30 heb. Daarmee kan je makkelijk de map clearen. Blijven uitbreiden en alle grondstoffen zsm grijpen. Ook op tijd een warehouse bouwen in de buurt van al je houthakkers en steen/ijzer mijnwerkers voor extra resource inkomstem en extra opslag (zonde als je resources gecapped zijn en je doet er niets mee. Ook zorgen dat je zsm op +1500 gold inkomsten hebt zodat je kan blijven bouwen.grote_oever schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:38:
Ik begin deze game op te geven... pfff begint gewoon frustrerend te worden. Of ik ben een RNG loser, maar rond dag 90 haal ik het nooit. Ik ben blij dat ik mn resources kan managen en dan komt er toch een wave door en ben ik verloren.
Huizen upgraden doe ikzelf pas nadat ik geen uitbreidmogelijkheid heb mbt woonruimte. Die tenten zijn zo goedkoop dat upgraden in eerste instantie niet waard is. Zodra al mijn woonblokken vol staan ga ik pas upgraden totdat ik een nieuw woonblok ga beginnen, dan begin ik weer met tenten.MrVegeta schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:53:
Ik voorheen ook, maar daar ben ik wel vanaf gestapt. Het hout dat je nodig hebt voor balistas kan je ook goed gebruiken om je huizen te upgraden.
Ballista's zijn redelijk goedkoop. Meestal breidt ik eerst naar een kant uit. Ik plaats dan bij mijn verdediging aan de andere zijde ballista's (1 per knelpunt) zodat ik er geen omkijken na heb (aangezien snipers erg langzaam zijn). Verder bouw ik ze alleen aan de verdediging waar een Village of Doom in de buurt is en zodra er een wave komt.a: constant geld kosten (en naar mijn idee zijn geld en land de beste resources) en ze zijn statisch dus zitten ze ook je uitbreiding in de weg. Een grote groep archers kan erg goed stukken van de map clearen, ze zijn snel genoeg om wanneer er een swarm aankomt nog op tijd daar te zijn. Plaats een paar houten muurtjes en je bent klaar. Maar goed, ieder zo zijn eigen tactiek.
Huizen upgraden is wel een dingetje. Het is inderdaad efficiënter om gewoon uit te breiden maar dat vergt wel weer meer land (resources) en voor sommige maps (derde en vierde) is dat wel lastig(er). Ook vergt uitbreiden meer aandacht dan upgraden. En rond dag 40-50 heb ik al zoveel tentjes dat het mij meer werk kost om nog meer tentjes neer te zetten (en goed te verdedigen!) dan huizen upgraden.
Niet onbelangrijk, mocht er ooit wat mis gaan, tentjes vallen met 2 klappen om. Stenen huizen kunnen wel wat klappen hebben voor ze instorten
. Maar dit is zeker niet belangrijker dan uitbreiden!
Toffe van dit spel is wel dat veel zaken invloed op elkaar hebben en dat er meerdere tactieken zijn die kunnen werken en het is ook leuk om te experimenteren. Zo ging ik eerst altijd voor balista maar naar mate ik meer ervaring kreeg vond ik het beter om 2-3 army bases te hebben zodat ik veel archers kan maken en daarmee rond lopen tot ik veel snipers heb.
Niet onbelangrijk, mocht er ooit wat mis gaan, tentjes vallen met 2 klappen om. Stenen huizen kunnen wel wat klappen hebben voor ze instorten
Toffe van dit spel is wel dat veel zaken invloed op elkaar hebben en dat er meerdere tactieken zijn die kunnen werken en het is ook leuk om te experimenteren. Zo ging ik eerst altijd voor balista maar naar mate ik meer ervaring kreeg vond ik het beter om 2-3 army bases te hebben zodat ik veel archers kan maken en daarmee rond lopen tot ik veel snipers heb.
Uiteindelijk heb ik ook alle huisjes max geupgrade. Uitbreiden houdt een keer op. Vooral omdat een nieuw huizenblok meer moeite kost mbt beveiligen dan even een nieuwe quarry. Hoeveel zo'n huisje kan hebben is maar relatief. In het begin heb je vaak maar 1 zombie bij je huisjes. Op het laatst (met de hordes en de swarm) is het wellicht al einde oefening als ze je huisjes bereiken aangezien het er dan heel veel zijn. Je hebt gelijk, maar of het echt meerwaarde heeft.... 
Dan zal je nu wel heel blij zijn met de command queue op patrol e.d.MrVegeta schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:20:
Ik bouw eigenlijk maar maximaal 10 archers zelf. De eerste paar dagen. Zodra ik snipers heb komen er alleen snipers uit. Maar inderdaad, ieder zijn eigen tactiek. Ik moet nu zelf Map 3 gaan spelen. Een kleine 30 uur erin zitten nu
Misschien dat ik zeer ongelukkig ben met mijn maps. Maar ik heb grote problemen met resources te managen. Ik loop altijd tegen de volgende problemen aan:Joever schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:15:
[...]
Als je niet snipers eruit kan blijven pompen, weet je dan zeker dat je resource management goed is? Ik kan al vrij snel snipers blijven pompen en bouw er net zoveel totdat ik er 30 heb.
- te weinig werkers -> bijbouwen kost veel ruimte en 4 food per woning
- te weinig eten -> geen ruimte meer voor visserij of huntingcabine.
- Blijven uitbreiden is dan een probleem, want hoe groter ik wordt hoe meer moeite ik heb met verdedigen
- sniper/archers bouwen -> geeft op den duur een probleem omdat ik te weinig resources heb of geen workers.
Ik ben dan zo druk om mijn resources op pijl te houden en dan heb ik nog geeneens een geavanceerde building gemaakt. Pas wanneer het lekker gaat (dus farms heb/etc) loop ik tegen het punt aan dat ik achter de feiten aanloop.
[ Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 05-02-2018 11:21 ]
Gebruik je ook Farms? Als je in het begin weinig mogelijkheden hebt voor hunter cabbines / fishing dingen dan onderzoek ik farms wat eerder.grote_oever schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:20:
[...]
Misschien dat ik zeer ongelukkig ben met mijn maps. Maar ik heb grote problemen met resources te managen. Ik loop altijd tegen de volgende problemen aan:
- Blijven uitbreiden is dan een probleem, want hoe groter ik wordt hoe meer moeite ik heb met verdedigen
- sniper/archers bouwen -> geeft op den duur een probleem omdat ik te weinig resources heb of geen workers.
Ik ben dan zo druk om mijn resources op pijl te houden en dan heb ik nog geeneens een geavanceerde building gemaakt. Pas wanneer het lekker gaat (dus farms heb/etc) loop ik tegen het punt aan dat ik achter de feiten aanloop.
Verschilt dus ook per map hoe je bouwt.
Met voedsel is het zoveel mogelijk visserijen en jagers plaatsen totdat je geen plaats meer hebt. Vanaf dan ga je boerderijen bouwen totdat je uitgebreid hebt zodat je weer nieuwe jagers en visserijen kan bouwen. Deze zijn namelijk efficiënter dan farms. (de laatste trouwens nooit upgraden tenzij je 0,0 plaats meer hebt, geupgrade farms/mines/mills zijn namelijk zeer inefficïent)grote_oever schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:20:
[...]
Misschien dat ik zeer ongelukkig ben met mijn maps. Maar ik heb grote problemen met resources te managen. Ik loop altijd tegen de volgende problemen aan:
Huizen blijven bouwen. Zodra je merkt dat je werkers "opraken" het spel pauzeren en een plan trekken. Kan ik nieuwe tenten bouwen? Nee dan huizen upgraden. Geen resources ervoor, wachten op resources of productie gebouwen zoals food of energy erbij bouwen. Eigenlijk moet je tussen je units verplaatsen door altijd huizen blijven bouwen. Tevens zsm zoeken naar een 2e grote locatie voor een 2e huizenblok. Een groot vierkant van huizen bouwen en in het midden een rechthoek vrijlaten voor je market en je bank.
Meetal als ik ga uitbreiden dan zorg ik dat allen zombies in de buurt dood zijn. Dan ga ik met de teslatorens mijn energycoverage (je bouwruimte) uitbreiden. Tip: Na het plaatsen van de teslatoren, zet er een muurtje (van 4 stuks) om het gebouw heen zodat niet meteen de eerste de beste zombie deze omslaat. Vervolgens ga ik knelpunt voor knelpunt dicht gooien met wat muren en evt een ballista indien nodig. Ben ik klaar dan huizen gaan bouwen. Probeer tevens niet een te groot stuk in een keer te claimen. Af en toe kan je beter meerdere kleinen stukken achter elkaar pakken.
1) Je loopt minder gevaar dat willekeurige zombies roet in het eten gooien.
2) Je hebt minder kans dat je midden in je uitbreiding overvallen wordt door een horde
3) je hebt meerdere verdedigde knelpunten indien je terug moet vallen
Ballista's welke niet meer nodig zijn kan je evt verkopen (en later terug bouwen indien je terug moet vallen.)
Vuistregel die mij veel heeft geholpen. Elke 10 dagen 200 nieuwe kolonisten. Of die nou komen van nieuwe huizen of upgrades doet er naar mijn idee niet veel toe. Maar houd wel altijd in gedachten dat uitbreiden beter is dan upgraden, maar ook meer werk/moeite/risico met zich meeneemt.
Map 3 op 100% gehaald. 1e try, niet eens opnieuw gespeeld voor betere map hehe

Vond hem vrij makkelijk. Op Day 60 hele map al cleared. Maar 1 doom town gezien. Vanaf day 75 was ik alles al aan het verstevigen. Puur afwachten

Vond hem vrij makkelijk. Op Day 60 hele map al cleared. Maar 1 doom town gezien. Vanaf day 75 was ik alles al aan het verstevigen. Puur afwachten
[ Voor 36% gewijzigd door Aschtra op 11-02-2018 01:14 ]
Ik heb net map 2 60% gehaald door voor de laatste zombierush alle snipers (max 30 ofz in torens) en thanotos (11 stuks) terug te trekken rond het hoofdgebouw, alle andere gebouwen (die kunnen iig) en muren te verkopen en alleen een grid van muren om het hoofdgebouw te bouwen. Iemand deze taktiek geprobeerd op moeilijker niveau, werkt dat ook?
De 3de map is veruit de makkelijkste vind ik. Eerste poging op 70% was m'n vlotste spel tot nu toe. Daarna op 100% ook direct erdoor geraakt.Aschtra schreef op zondag 11 februari 2018 @ 01:08:
Map 3 op 100% gehaald. 1e try, niet eens opnieuw gespeeld voor betere map hehe
[afbeelding]
Map 4 is wel weer wat anders
Voor map 3 ga je die truck alvast niet nodig hebben. Ik vermoed wel dat je Highscore dan een serieuze deuk krijgtmaratropa schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:20:
Ik heb net map 2 60% gehaald door voor de laatste zombierush alle snipers (max 30 ofz in torens) en thanotos (11 stuks) terug te trekken rond het hoofdgebouw, alle andere gebouwen (die kunnen iig) en muren te verkopen en alleen een grid van muren om het hoofdgebouw te bouwen. Iemand deze taktiek geprobeerd op moeilijker niveau, werkt dat ook?
Ik laat altijd m'n binnenmuren en de verdediging van bij de start staan. Dat heeft mijn kolonie al een paar keer gered bij de laatste wave.
[ Voor 38% gewijzigd door JanAd op 20-02-2018 09:20 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
wat een grappig idee. ga ik een keer doen :-)maratropa schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:20:
dwz, discussie over de soldaten, wat zijn de onderhoudskosten per unit? Edit:
https://docs.google.com/s...tBsCzYW1l3ubDg/edit#gid=0
Update: de tip om continu uit te breiden en om. Enkel tenten te bouwen werkt perfect. Daarna overkill aan muren. Rond dag 80 de huizen naar lvl 2 gaan uppen (de helft uiteindelijk) en had toen 6000 inkomen per tik. Dan bouwt het lekker door met snipers en thanatossen. Ik had overigens ook het geluk dst de zombie towns vrik ver weg lagen, die kon ik. Tegen. Die tijd ineens wegvagen. Nu eens een graadje lastiger spelen.
[ Voor 33% gewijzigd door Boefmans op 24-02-2018 10:27 ]
mixing a drink and music
Geweldige en leuke spel. Af en toe challenging, maar na een aantal keren spelen begin ik het beter te begrijpen. En natuurlijk af en toe geluk met de maps!
Tja, geluk met de map is toch wel een heel belangrijke factor. Ik heb alleen map 4 nog niet uitgespeeld op de 'standaard' setting van 160%. Zeg maar nog niet genoeg map-geluk gehad
Less = more
Gisteren begonnen met deze uitdagende game! Ik denk, ach gewoon "challenging" (55%), dat moet te doen zijn. Nou mooi niet! 3 of 4 pogingen gedaan op 55% en nu toch maar eens naar 22% en dat ging zelfs mis.
Ik zie echter de problemen en de mogelijkheden, dus ik kom er vast wel uit deze week. Misschien heb ik vanavond nog wel tijd voor een poging. Leuk uitdagend spel in ieder geval, de random map generator doet ook een boel om het leuk te houden.
Ik zie echter de problemen en de mogelijkheden, dus ik kom er vast wel uit deze week. Misschien heb ik vanavond nog wel tijd voor een poging. Leuk uitdagend spel in ieder geval, de random map generator doet ook een boel om het leuk te houden.
Na één jaar en tig uur ben ik eindelijk voorbij level 1!!!!!

Hier in de kerstvakantie een keer of 20 geprobeerd de laatste kaart op 160% (zeg maar default settings) te halen... nog steeds niet gelukt... Meestal ben ik net te laat met het opbouwen van de defense voor de random raids die komen... ...
Less = more
Heb het spel een paar dagen en zojuist op Accessible/Easy de eerste map gewonnen. Mijn god wat was die laatste wave intens. Had al gelezen dat het moeilijk was maar had me bewust niet gespoiled wat er zou gebeuren. Ik had nog best een arrogante houding omdat ik alle hordes daarvoor goed kon handlen
Pure paniek en crisismanagement dat laatste kwartier. Al het gevoel van comfort en veiligheid het raam uit.
Ik had een flink gebied geclaimed en met dubbele stenen muren en gates hermetisch afgesloten. Helemaal rondom m'n kolonie Executors die elkaar allemaal overlapten. Als mobile response team een leger van 4 Titans, 4 Lucifers en 2 Thanatos. Af en toe maakte ik met dit leger een uitstapje om een nabijgelegen infected colony te vernietigen. In die laatste wave was m'n defense op 1 plek doorgebroken... die zijde kreeg het zwaar te verduren. Zelfs wat buildings geinfecteerd maar gelukkig konden mijn Lucifers een kettingreactie in de kiem smoren. Wat een helden die units.
Nu ik bekend ben met alles is de volgende stap om op default settings te winnen. Heerlijk spel... ga ik nog een hoop plezier mee beleven!
Ik had een flink gebied geclaimed en met dubbele stenen muren en gates hermetisch afgesloten. Helemaal rondom m'n kolonie Executors die elkaar allemaal overlapten. Als mobile response team een leger van 4 Titans, 4 Lucifers en 2 Thanatos. Af en toe maakte ik met dit leger een uitstapje om een nabijgelegen infected colony te vernietigen. In die laatste wave was m'n defense op 1 plek doorgebroken... die zijde kreeg het zwaar te verduren. Zelfs wat buildings geinfecteerd maar gelukkig konden mijn Lucifers een kettingreactie in de kiem smoren. Wat een helden die units.
Nu ik bekend ben met alles is de volgende stap om op default settings te winnen. Heerlijk spel... ga ik nog een hoop plezier mee beleven!
Fijn om te horen dat je er een hoop plezier haalt!!yinx84 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:12:
Houdt er rekening mee dat de moeilijkheidsgraad enorm stijgt als je de settings hoger zet. Genoeg uitdaging dus.
Succes!
Vanavond de eerste map op 100% (challenging) uitgespeeld. Heerlijk spel is het toch
hier het speelveld na de laatste wave:
https://i.imgur.com/SPjU4HB.jpg
https://i.imgur.com/SPjU4HB.jpg
Flinke topic kick, want vandaag is They are billions uit early access gekomen met versie 1.0. In deze versie zit ook een campaign mode.
Meer info: https://steamcommunity.co...etail/1609388832806342012
Meer info: https://steamcommunity.co...etail/1609388832806342012
The Campaign: The New Empire.
Lead the campaign under the orders of Quintus Crane, ruler of the New Empire, and reconquer the lands devastated by the infected.
- 48 missions with more than 60 hours of gameplay.
- Build fortified colonies to survive in infected territories
- Destroy the swarms of infected with the Imperial Army.
- Make your colonies evolve with more than 90 available technologies.
- Explore the ancient human fortresses with your Hero.
- Discover the story behind the apocalypse... how did the pandemic start?
[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 19-06-2019 16:05 ]
Eerste map van de campaign al een lelijke bug... Je moest alle zombies celaren in 25 dagen, maar ondanks dat er nergens zombies waren, toch "mission failed". Hij was nog eens oersaai ook!
<Zinloze tekst hier>
Er is ook een population goal. Je moest iets van 400 mensen hebben. Ik had dat eerst ook niet doorGforceNL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:44:
Eerste map van de campaign al een lelijke bug... Je moest alle zombies celaren in 25 dagen, maar ondanks dat er nergens zombies waren, toch "mission failed". Hij was nog eens oersaai ook!
Dat klinkt nog niet heel positief. Moet eerlijk zijn dat ik ook beetje verrast ben dat opeens de campaign uitkomt. Had na bijna 2 jaar niet meer verwacht dat de game uit early access kwam.GforceNL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:44:
Zelf heb ik die bug niet meegemaakt, maar het kan goed zij zoals @Baelrog ook al zegt, dat men vergeet dat er meerdere objectives zijn.grote_oever schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:00:
[...]
Dat klinkt nog niet heel positief. Moet eerlijk zijn dat ik ook beetje verrast ben dat opeens de campaign uitkomt. Had na bijna 2 jaar niet meer verwacht dat de game uit early access kwam.
De campaign was al geruime tijd aangekondigd.
Tip voor degene die de campaign gaan spelen:
spoiler:
Tech z.s.m. naar farms, dit maakt missie 2.1 (Hunter's Meadow o.i.d.) 100x makkelijker.
Was idd al van begin aangekondigd, maar ze bleven het maar uitstellen. Had het idee gekregen dat het nooit meer uitkwam. Met name omdat nieuws rondom de game minimaal was. Maar goed, toch blij dat we nu een volledige game hebben.Joever schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:35:
[...]
Zelf heb ik die bug niet meegemaakt, maar het kan goed zij zoals @Baelrog ook al zegt, dat men vergeet dat er meerdere objectives zijn.
De campaign was al geruime tijd aangekondigd.Ik ben blij dat hij er is.
Tip voor degene die de campaign gaan spelen:
spoiler:Tech z.s.m. naar farms, dit maakt missie 2.1 (Hunter's Meadow o.i.d.) 100x makkelijker.
Mja, alle reviews die ik zie mbt de campaign zijn niet heel erg positief... met name de balans schijnt zoek te zijn... hopelijk gaan ze dat nog iets verbeteren...
Edit: zie dat ze heel druk bezig zijn met fixes & balanceren van de game. Dat stemt dus hoopvol:
Edit: zie dat ze heel druk bezig zijn met fixes & balanceren van de game. Dat stemt dus hoopvol:
How we said before the Campaign mode release we will continue improving and updating the game. You should also check the Version Changes thread where you can watch the new about the game. Check here please --->> https://steamcommunity.co...ns/0/1499000547495151383/
For example some timers has been remove from the first missions.
[ Voor 59% gewijzigd door IWriteCode op 21-06-2019 11:14 ]
Less = more
Ik ben tot nu toe heel erg te spreken over de campain. Maar ik heb pas 6 missies gedaan. Enige is dat ik in eén van de hero missies niet alle tech kon vinden ...
Met de balans van de missies heb ik tot nu toe geen problemen, af en toe typisch They Are Billions lastig (net die ene zombie die doorbreekt hehe).
Met de balans van de missies heb ik tot nu toe geen problemen, af en toe typisch They Are Billions lastig (net die ene zombie die doorbreekt hehe).
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik vind het een gewaagde maar interessante gamedesign keuze om de rewards van een gehaalde campaign missie te verlagen als je meerdere keren nodig hebt gehad. Dus te pittig proberen een missie te doen gaat ten koste van de rewards, ook al verlaag je de difficulty.
Wel interessante tech tree, en hero-missies (die wel lang duren!)
Ken je de functie van Alt al? Die hielp ook wel
Wel interessante tech tree, en hero-missies (die wel lang duren!)
Daar heb ik ook moeite van. Ik deed iets (maar kon niet meer achterhalen wat het was) waardoor alle consumables op het huidige gehighlight werden.Dreanor schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:35:
Ik ben tot nu toe heel erg te spreken over de campain. Maar ik heb pas 6 missies gedaan. Enige is dat ik in eén van de hero missies niet alle tech kon vinden ...
Ken je de functie van Alt al? Die hielp ook wel
[ Voor 41% gewijzigd door AceAceAce op 04-07-2019 14:23 ]
Die bleek ik inderdaad gemist te hebben.....Baelrog schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:46:
[...]
Er is ook een population goal. Je moest iets van 400 mensen hebben. Ik had dat eerst ook niet doorGeen bug in het spel , denk dat je dat gewoon gemist hebt.

@AceAceAce Ze hebben bij de laatste patch iets gewijzigd waardoor items af en toe knipperen.
[ Voor 12% gewijzigd door GforceNL op 05-07-2019 11:53 ]
<Zinloze tekst hier>
Thanks!GforceNL schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:53:
[...]
Die bleek ik inderdaad gemist te hebben.....
@AceAceAce Ze hebben bij de laatste patch iets gewijzigd waardoor items af en toe knipperen.
En toch krijg ik het niet voor elkaar om alles te vinden.
Ook m'n eerste swarm missie faalde faliekant met 700 empire points. Soldiers en 3 kanten muren waren nogal niet genoeg tegen 600 man

Swarm missies heb je maar 1 tactiek voor nodig;
spoiler:
Je hoeft van je punten alleen maar units te kopen en deze om het check point ze zetten op een kluitje. Win je iedere missie mee...hooguit een of twee units om wat groepen te kiten.
Saai, maar effectief !
Saai, maar effectief !
<Zinloze tekst hier>
Na meerdere levels gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat ik de Hero missies erg saai vind en erg lang vind duren. Het is voornamelijk lopen en schieten en meer niet. Weinig micromanagement. Uiteindelijk wordt het een irritant spelletje van "vind de tech".
Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld de Hero missies in Starcraft 2 (ik weet het; ander budget/spel) dan zie ik toch een gemiste kans.
Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld de Hero missies in Starcraft 2 (ik weet het; ander budget/spel) dan zie ik toch een gemiste kans.
Ja die hero missies zijn wat matig, maar de research points zijn wel belangrijk om te vinden.
Verder ben ik al 2x gefaald op 1 missie (Cape Horn/Horm) waar echt tienduizenden ofzo overheen komen. Voor de eerste wave dacht ik 'dit moet wel genoeg zijn qua defense'. Bij lange na niet :x :x.
Ik zie in playthroughs dat er veel ballista's gebruikt worden bij waves. Ik dacht dat die geen AoE effect hadden (en dus niet zo handig), maar kennelijk heb ik dat mis en raken ze wel units achter de target, klopt dat?
Verder ben ik al 2x gefaald op 1 missie (Cape Horn/Horm) waar echt tienduizenden ofzo overheen komen. Voor de eerste wave dacht ik 'dit moet wel genoeg zijn qua defense'. Bij lange na niet :x :x.
Ik zie in playthroughs dat er veel ballista's gebruikt worden bij waves. Ik dacht dat die geen AoE effect hadden (en dus niet zo handig), maar kennelijk heb ik dat mis en raken ze wel units achter de target, klopt dat?
Ballista's hebben AOE maar het gebied is redelijk klein.AceAceAce schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:21:
Ja die hero missies zijn wat matig, maar de research points zijn wel belangrijk om te vinden.
They are Billions is ook uit op de PS4.
Doei doei nachtrust...
Er zit (nog) geen campaign in, maar survival is leuk en ik neem aan dat dit nog wel komt. Met een controller spelen klinkt waardeloos maar ze hebben het knap gedaan, en het werkt eigenlijk prima. Sure, muis is sneller, maar pauze is m'n beste vriend.
Speel nu op een laag niveau om de volgorde van het unlocken enzo te begrijpen, daarna komen de serieuzere potjes wel.
Good fun!
Doei doei nachtrust...
Er zit (nog) geen campaign in, maar survival is leuk en ik neem aan dat dit nog wel komt. Met een controller spelen klinkt waardeloos maar ze hebben het knap gedaan, en het werkt eigenlijk prima. Sure, muis is sneller, maar pauze is m'n beste vriend.
Speel nu op een laag niveau om de volgorde van het unlocken enzo te begrijpen, daarna komen de serieuzere potjes wel.
Good fun!
hmpf wilde ik weer eens TAB gaan spelen krijg ik hem niet op mijn juiste scherm. Heb 3 monitoren en hij komt gewoon niet op mijn middelste scherm.
Bij instellingen staat ook //Display3. Als ik dat aanpas naar Display 1 of 2 zegt hij dat hij op nieuw moet opstarten. En daarna is hij weer op hetzelfde foute scherm met de instelling van display3.
In de faq op Steam hebben ze het over een config file die je moet aanpassen onder MyGames/TAB maar daar heb ik helemaal geen config file..
Flink lopen kloten met de scherm resoluties en ook welk scherm nu het hoofdscherm is maar het lukt gewoon niet. Ook het spel zelf meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat een BS zeg...
EDIT: Het is me uiteindelijk toch gelukt om het te herstellen. Waar het precies aan heeft gelegen geen idee.
Heb in iedergeval het spel geïnstalleerd op een andere schijf en niet in de steam map.
Ook ben ik bezig geweest met wat rechten in windows zelf. Die had op bepaalde mappen bepaalde restricties staan ivm ransomware beveiliging. Die heb ik open gezet voor TAB.
Ik kan nog steeds niet windowless spelen helaas. Dat schiet het spel weer over al mijn monitoren heen etc.
Nu de campagne aan het doen en valt me wat tegen eerlijk gezegd. Solo missies zijn traag en saai. De bouw missies zijn behoorlijk strak getuned en duren behoorlijk lang met heel af en toe wat actie.
Bij instellingen staat ook //Display3. Als ik dat aanpas naar Display 1 of 2 zegt hij dat hij op nieuw moet opstarten. En daarna is hij weer op hetzelfde foute scherm met de instelling van display3.
In de faq op Steam hebben ze het over een config file die je moet aanpassen onder MyGames/TAB maar daar heb ik helemaal geen config file..
Flink lopen kloten met de scherm resoluties en ook welk scherm nu het hoofdscherm is maar het lukt gewoon niet. Ook het spel zelf meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat een BS zeg...
EDIT: Het is me uiteindelijk toch gelukt om het te herstellen. Waar het precies aan heeft gelegen geen idee.
Heb in iedergeval het spel geïnstalleerd op een andere schijf en niet in de steam map.
Ook ben ik bezig geweest met wat rechten in windows zelf. Die had op bepaalde mappen bepaalde restricties staan ivm ransomware beveiliging. Die heb ik open gezet voor TAB.
Ik kan nog steeds niet windowless spelen helaas. Dat schiet het spel weer over al mijn monitoren heen etc.
Nu de campagne aan het doen en valt me wat tegen eerlijk gezegd. Solo missies zijn traag en saai. De bouw missies zijn behoorlijk strak getuned en duren behoorlijk lang met heel af en toe wat actie.
[ Voor 36% gewijzigd door thewizard2006 op 09-09-2019 14:35 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
In de toekomst kan je proberen met Steam's 'Big Picture' te werken; in 'Big Picture' mode, kan je tijdelijk je primaire monitor wijzigen. Dat scheelt een hoop ellende. Als je 'Big picture' verlaat, gaat die weer terug naar je normale setting.thewizard2006 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:30:
hmpf wilde ik weer eens TAB gaan spelen krijg ik hem niet op mijn juiste scherm. Heb 3 monitoren en hij komt gewoon niet op mijn middelste scherm.
Flink lopen kloten met de scherm resoluties en ook welk scherm nu het hoofdscherm is maar het lukt gewoon niet. Ook het spel zelf meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat een BS zeg..
Soortgelijk spel nu in early access:
https://store.steampowere..._of_Darkness_Final_Stand/
Ik hou de boot nog even af tot die wat verder in her development process zit maar als fan van TaB ziet dit er veel belovend uit!
https://store.steampowere..._of_Darkness_Final_Stand/
Ik hou de boot nog even af tot die wat verder in her development process zit maar als fan van TaB ziet dit er veel belovend uit!