Op zoek naar goede latex

Pagina: 1
Acties:

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 08:35
In februari krijg ik een ander huis. Dit huis is uit 2013 en zal een beetje opgefrist worden door o.a. de muren weer te verven. Dan kom ik op de vraag: welke latex te gebruiken?

Wat een woud aan keuzes.... Duidelijk is dat ik kwaliteitsverf wil en ben nu beland bij Sigma. Maar dan....

Sigma Sigmatex Matt € 88,30 (10L)
Sigma Sigmatin DGL Matt € 58,95 (10L)
Sigma Air Pure Supermatt € 101,60 (10L)
Sigma Sigmapearl Clean € 79,81 (5L)

De Sigmapearl Clean lijkt het beste geschikt voor de keuken ivm afwasbaarheid. Duidelijk.

Maar de verschillen tussen bijvoorbeeld de "Sigmatex Matt" en de "Sigmatin DGL Matt" worden al minder duidelijk. De eerste is ook buiten te gebruiken, maar is die daardoor beter?

En dan is er de "Air Pure" een verfsoort waarmee de binnenlucht verbeterd kan worden?

https://www.sigma.nl/geta...-TRADE-FOLDER-A4.pdf.aspx

"De verf haalt namelijk tot 70% van de schadelijke formaldehyde uit de binnenlucht en levert daarmee een positieve bijdrage aan de woon- en leefomgeving van bewoners. "

Zou zoiets werken? En is het van belang?

Wie weet raad? Of heeft nog andere tips? Kwaliteit is het belangrijkste, prijs minder.

[ Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-12-2017 14:16 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Formaldehyde is een bijprodukt van spaanplaat en andere "gefabriceerde" houtsoorten alsmede enkele tapijtlijmen. Het komt amper vrij in grote hoeveelheden; je hebt meer "last" ervan als je naast een roker staat een minuut of 5 dan in een normaal huis. En die paar partikels per huiskamer, kan je ook zonder meer doen verdwijnen door je huis normaal te ventileren.

Maar voor een huis uit 2013, zou ik de moeite niet nemen met die hele dure verven. Het is een keuze maar huismerk van de Gamma (gewoon, wit 9001 latex) vind ik beter dekken dan Histor (2x zo duur). Je wil het toch opfrissen, niet volledig opnieuw 100% dekkend krijgen na een grote verbouwing?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 19:24
Een medewerker en oud medewerker van Sigma hebben mij vorig jaar geadviseerd om merken alleen uit aanbieding te halen. Bij normaal onderhoud doet eigen merk niet onder. Voor latex gewoon goed de folders nakijken en jezelf niet gek laten maken. Speciale verven/beitsen etc. Zijn de merken vaak wel beter in.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb al heel wat muurtje in de verf gezet de afgelopen jaren maar de laatste paar keer ben ik voor Perfection van de Praxis gegaan. Gewoon goede verf die zonder strepen opdroogt en heel erg goed dekt.
https://www.praxis.nl/ver...-mat-ral-9010-10l/5239146

Elke 2 weken wel in de aanbieding voor de helft van het geld.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:10
Jah dat werkt zeker, in die Air Pure zitten allemaal kleine kaboutertjes die alle luchtjes voor je filteren, kan ook zijn dat er wat verdwaalde elfjes tussen zitten die niets te doen hebben na de kersttijd :+

Laat je er niet gek door maken, grotendeels verkoop praatje
Neem gewoon een goede (schrobvaste) verf

100 euro voor 10 liter, kanonnen :'(

• JAHRASTAFARI
Van die luchtzuivering schijnt toch wel bijzonder te zijn, maar soit.

Dus de stelling is: geef vooral niet teveel geld uit?

Maar op de totale kosten van een nieuw huis is dat toch peanuts? We zijn al 20.000 euro kwijt aan notaris, makelaar, overdrachtsbelasting, financiering, etc. Zonder de verhuizing en verven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:22:
Dus de stelling is: geef vooral niet teveel geld uit?

Maar op de totale kosten van een nieuw huis is dat toch peanuts? We zijn al 20.000 euro kwijt aan notaris, makelaar, overdrachtsbelasting, financiering, etc. Zonder de verhuizing en verven...
20K? Het zal wel; ik ga niet over jouw portomonnee... Dus dan heb ik ook geen mening of je wel/niet die Sigma-verf moet nemen; als je denkt dat verf van 100 Euro beter is dan verf van 4 tientjes; tel dat lekker op bij je 20K. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JAHRASTAFARI
MAX3400 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:26:
[...]

20K? Het zal wel; ik ga niet over jouw portomonnee... Dus dan heb ik ook geen mening of je wel/niet die Sigma-verf moet nemen; als je denkt dat verf van 100 Euro beter is dan verf van 4 tientjes; tel dat lekker op bij je 20K. ;)
Geld blijft geld natuurlijk. Maar ik lees elders dat je toch vooral kwaliteitsverf moet kopen? Dus niet bij de gamma/praxis?

Maar goed om te lezen dat het niet eens zo goed hoeft te zijn omdat ik een goede basis slechts hoef op te frissen. Ik hou de praxis/gamma folders in de gaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:44
Dan zou ik eerder voor de Hornbach Meister Polar gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik ben zelf recent verhuisd naar een nieuwbouwhuis met kale muren. Ik heb alles geschilderd met flexa powerdek en ben daar erg tevreden over. Deze potten zijn ook altijd wel ergens in de aanbieding.

Je zou er altijd eentje kunnen kopen en kunnen testen. Als het bevalt, scheelt het meer dan De helft ten opzichte van de sigma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Neem een latex op basis van acrylaatdispersie, daar heb je dertig jaar geen omkijken naar.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-07 21:29
MAX3400 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:23:
Formaldehyde is een bijprodukt van spaanplaat en andere "gefabriceerde" houtsoorten alsmede enkele tapijtlijmen. Het komt amper vrij in grote hoeveelheden; je hebt meer "last" ervan als je naast een roker staat een minuut of 5 dan in een normaal huis. En die paar partikels per huiskamer, kan je ook zonder meer doen verdwijnen door je huis normaal te ventileren.

Maar voor een huis uit 2013, zou ik de moeite niet nemen met die hele dure verven. Het is een keuze maar huismerk van de Gamma (gewoon, wit 9001 latex) vind ik beter dekken dan Histor (2x zo duur). Je wil het toch opfrissen, niet volledig opnieuw 100% dekkend krijgen na een grote verbouwing?
Naast dekking is er natuurlijk ook nog zoiets als veeg- en/of schrobvastheid. Hoe zit dat bij de gamma-latex, heb je daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:15

-tom-562

Oliesjeik

NeutraleTeun schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:35:
Dan zou ik eerder voor de Hornbach Meister Polar gaan.
+1
Goede ervaringen hier mee.

Vaak bu'j te bang!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Zeker ook hier een deel vh huis getext met hornbach polar wit. Daar kan geen peperdure sigma tegenop. Dat hebben overigens de (professionele) schilders op de begane grond gebruikt. Het resultaat boven, met dus de hornbach, is minimaal gelijkwaardig.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• JAHRASTAFARI
En ook enigszins schrobvast? Dus als je erover wrijft dat je dan geen blinkende plekken op een matte muur krijgt?

Op de hornbach site zijn de reviews niet erg goed:

https://www.hornbach.nl/s...5-l/3831607/artikel.html#
"Ik sluit mij aan bij de andere reviews. Deze verf is erg slecht. Droogt te snel, vloeit niet mooi uit, en geeft een teleurstellend resultaat. De stucadoor heeft ook bij ons de muur die we geschilderd hebben opnieuw moeten stucen om hem weer glad te krijgen na het mislukte verfproject."
"Omdat ik via Radar zag dat deze latex het beste uit de test kwam dacht ik laat ik het er eens op wagen. Normaal gebruik ik Flexa powerdek of Projecttex.

Nou dat heb ik geweten. Deze emmer met latex is een emmer witte ellende. De latex is inderdaad super wit, maar vrij dun en droogt super snel. Een normale baan rollen is eigenlijk al te langzaam wat zorgt voor strepen en elke fout die je maakt zie je meteen omdat je geen tijd hebt om het te corrigeren.
Een tweede laag zorgde voor een iets beter resultaat, maar de eerdere aanslagen of kleine foutjes zag je zeker nog.

Een derde laag met snel gekochte Powerdek heeft de mooie nieuwe strakke muren nog enigzins kunnen redden.

Ondergrond was nieuw gips stuc-werk, voorgestreken (van het oranje merk). Dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien zijn andere muren hetzelfde gedaan, maar dan meteen met Powerdek en die zijn 100% strakker.

Wat mij betreft is de prijs kwaliteit van dit product niet goed. Voor iets meer heb je latex met een veel beter resultaat en het belangrijkste een stuk minder frustratie. Zonde van je nieuwe stucwerk!!"

[ Voor 112% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-12-2017 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Witte muurverf is niet gelijk latex. Ik gebruik Sigma zijdeglans Semi-Gloss Super Latex. Dit is buitenkwaliteit en schrobvast

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:10
Ik heb de wanden geschilderd met SPS 4040 (schrobvaste/slijtvaste latex)

Ook erg goede dekking, en een emmer van 10 liter kostte 55 euro inclusief BTW

Natuurlijk zit er verschil tussen de verschillende verven, maar voor een heel huis heb je ook heel wat emmers nodig, dus dan tikt de besparing wel flink aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 09:45

RUFFNECK

Poentje

Mijn (professionele) schilder gebruikt tegenwoordig Trimetal (AkzoNobel), daarvoor altijd Sigma. Volgens hem tenminste zo goed, maar voor een ietsjes vriendelijkere prijs. Iemand ervaring met dit merk (het schilderwerk moet nog gebeuren bij mij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FabianGTI schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:32:
Ik heb de wanden geschilderd met SPS 4040 (schrobvaste/slijtvaste latex)

Ook erg goede dekking, en een emmer van 10 liter kostte 55 euro inclusief BTW

Natuurlijk zit er verschil tussen de verschillende verven, maar voor een heel huis heb je ook heel wat emmers nodig, dus dan tikt de besparing wel flink aan
Als je dit in google zet, zie je gelijk een aanbieder op MP voor iets van €35,- 10L
Als dat de echte is en niet afgedunt, is het een goed te gebruiken verf. Voor de badkamer zou ik wel wat anders kiezen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Trimetal is ook goed maar w.b. prijs niet te vergelijken met bouwmarkt meuk. Ik kon zelf Sikkens en Sigma beter inkopen. De behanger die bij ons renovlies geplakt heeft gebruikt ook trimetal. Hij heeft dit ook gebruikt voor ons plafond (laten spuiten).

Ik heb zelf Sikkens alphacryl pure mat gebruikt vanwege de matheid in combinatie met de schrobvastheid. Erg mooie matte latex. Het is ruim 2x zo duur als bouwmarkt latex maar wanneer je kijkt naar alles wat een nieuw huis kost vond ik dat het waard.

Boven heb ik Sigma dgl gebruikt vanwege de prijs. Ook mooi mat (niet zo mat als de Sikkens) maar lang niet zo schrobvast. Boven ook niet direct nodig, de meeste slaapkamers staan nog leeg :-).

In de keuken en toilet Sigma sigmapearl gebruikt (vetvlekken etc). Dit droogt iets anders op als de Sikkens, je ziet ook iets meer de structuur terug in de latex. Nog geen ervaring met echt hardnekkige vlekken maar kookspetters en normaal vuil is er onzichtbaar af te halen.

Ik heb wel goedkope latex (bouwmarkt spul van Flexa of Histor ofzo) bij anderen gezien. Het is vaak minder mat (glanst iets en dat vind ik lelijk) en als je gaat poetsen glimt het heel snel op, je blijft dan de plekken zien.

[ Voor 7% gewijzigd door IceM op 29-12-2017 20:38 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vloeken in de kerk misschien, maar voor slaapkamers heb ik gewoon witte muurverf van Action gebruikt :X Het is wit, dat is waar het mij om gaat. Kan zo geen negatieve punten bedenken, als het niet goed dekte ging ik er nog een keer overheen, boeiuh :P Merk was 'Spectrum' geloof ik.

Als je grote oppervlaktes moet doen dan zal duurdere verf vast beter zijn, maar voor die paar kamers van 3x4m voldeed het Action spul prima :*)

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ThinkPadd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:39:
Vloeken in de kerk misschien, maar voor slaapkamers heb ik gewoon witte muurverf van Action gebruikt :X Het is wit, dat is waar het mij om gaat. Kan zo geen negatieve punten bedenken, als het niet goed dekte ging ik er nog een keer overheen, boeiuh :P
Prima verf ;)

Ik ken de betreffende verven uit de TS niet, maar weet van 'de concurrent' ;) dat je de beste verf niet in de bouwmarkt kunt krijgen. Als je daar de beste kwaliteit van wilt hebben, zul je naar een speciaal-zaak moeten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

IceM schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:36:
Trimetal is ook goed maar w.b. prijs niet te vergelijken met bouwmarkt meuk. Ik kon zelf Sikkens en Sigma beter inkopen. De behanger die bij ons renovlies geplakt heeft gebruikt ook trimetal. Hij heeft dit ook gebruikt voor ons plafond (laten spuiten).

Ik heb zelf Sikkens alphacryl pure mat gebruikt vanwege de matheid in combinatie met de schrobvastheid. Erg mooie matte latex. Het is ruim 2x zo duur als bouwmarkt latex maar wanneer je kijkt naar alles wat een nieuw huis kost vond ik dat het waard.

Boven heb ik Sigma dgl gebruikt vanwege de prijs. Ook mooi mat (niet zo mat als de Sikkens) maar lang niet zo schrobvast. Boven ook niet direct nodig, de meeste slaapkamers staan nog leeg :-).

In de keuken en toilet Sigma sigmapearl gebruikt (vetvlekken etc). Dit droogt iets anders op als de Sikkens, je ziet ook iets meer de structuur terug in de latex. Nog geen ervaring met echt hardnekkige vlekken maar kookspetters en normaal vuil is er onzichtbaar af te halen.

Ik heb wel goedkope latex (bouwmarkt spul van Flexa of Histor ofzo) bij anderen gezien. Het is vaak minder mat (glanst iets en dat vind ik lelijk) en als je gaat poetsen glimt het heel snel op, je blijft dan de plekken zien.
Heb je dat Trimetal dus wel of niet over je renovlies heen of heb je de Alphacryl daar over gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Nee, trimetal zit alleen op het plafond, Sikkens en Sigma hebben wij zelf over het renovlies gedaan (heb alleen laten behangen, sausen zelf gedaan). Het plafond heb ik laten spuiten door dezelfde behanger/schilder als die het renovlies geplakt heeft. Die heeft daar trimetal voor gebruikt en gebruikt ook trimetal als hij zelf de muren saust.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ok thanks. Of we hebben dezelfde behanger/schilder (ik doe ook renovlies) of het is gewoon toeval :)
De mijne doet niet aan verfspuiten, though...

Zijn er mensen hier die voor de keuken, behalve klasse 1 schrobvast doen, ook iets extra's aanbrengen? Een twee-componenten coating bijvoorbeeld, zoals https://dullerenco.nl/traelyx-natural-finish ? Op papier klinkt dat schrobvast leuk, maar ik hoor ook verhalen dat dit dan weer merk gebonden kan zijn hoe goed dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb hier gespoten met boonstoppel garantietex. Serieus goed spul. In de keuken en badkamer had ik niet veel oppervlakte, dus een "badkamer en keuken" verf gepakt. (volgens mij alabastine).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
RUFFNECK schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:52:
Ok thanks. Of we hebben dezelfde behanger/schilder (ik doe ook renovlies) of het is gewoon toeval :)

Zijn er mensen hier die voor de keuken, behalve klasse 1 schrobvast doen, ook iets extra's aanbrengen? Een twee-componenten coating bijvoorbeeld, zoals https://dullerenco.nl/traelyx-natural-finish ? Op papier klinkt dat schrobvast leuk, maar ik hoor ook verhalen dat dit dan weer merk gebonden kan zijn hoe goed dit is.
Ik denk toeval haha. Als je er een 2k PU coating over doet zou ik niet de dure schrobvaste pearl latex van Sigma gebruiken, dat is dan niet nodig.

Edit: wanneer je zoals hierboven een badkamer doet moet je ervoor zorgen dat je een schimmelbestendige (dampopen) latex gebruikt zoals bijvoorbeeld Sigmaresist fungi.

[ Voor 10% gewijzigd door IceM op 29-12-2017 22:34 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:49
Wij hebben tex mat gebruikt van Glidden. Duur maar wel erg prettig smeren en mooi mat. Schrobvast.
De emmer van sikkens van de bouwmarkt gebruik ik nu alleen voor keldermuren etc.

De muren e n plafonds die met glidden zijn gedaan zijn helemaal egaal, zonder strepen, aanzetten en ander ongerief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 23:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

RUFFNECK schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:52:

Wij hebben in de keuken Sikkens Projecttex zitten met 3 lagen Traelex Natural Finish erover. Brilliant spul.
De Sikkens verf is niet goed schoon te maken (verkleurt als je er een vochtig doekje over haalt), maar met 3 lagen Traelex veeg je alle spetters er zo vanaf. _/-\o_

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:52

JustDutch

was ambtenaar :)

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:13:
Sigma Sigmatex Matt € 88,30 (10L)
Sigma Sigmatin DGL Matt € 58,95 (10L)
Sigma Air Pure Supermatt € 101,60 (10L)
Sigma Sigmapearl Clean € 79,81 (5L)
Als het je om witte wanden/ plafonds gaat, dan is DGL prima spul. DGL wordt maar in een beperkt aantal kleuren geleverd. Maar als je daar niet tegenaan loopt, geen probleem.

Voor wat betreft schoonmaken, ook al gebruik je bijvoorbeeld een schrobbare verf, schoondeppen is altijd beter. Let op dat bij schrobbare verven het effect pas gegarandeerd wordt bij 2 lagen verf. Het geldt in ieder geval voor de Sigmapearl Clean.

Air pure matt zal echt wel werken, maar ik gok dat deze vooral op de emotie inspeelt (bijvoorbeeld goed voor de kinderkamer....), want zijn alle huizen zonder die verf dan echt zo ongezond?

Voor wat betreft het alternatief coating op de verf, weet dat je het verschil tussen met en zonder coating ziet. Een coating geeft een veel glanzender oppervlak en de kleur licht anders op. In onze keuken hebben wij een coating aan laten brengen op een deel van de wand. Wij vinden het niet storend, maar we hebben wel de hoogte van de coating aangepast op de rest van de keuken (dan past die scheidslijn van kleur bij de indeling).

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 11:37
+2

Ook goede ervaringen hiermee :)
-tom-562 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:11:
[...]

+1
Goede ervaringen hier mee.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Sausklaar stucwerk, moet je dit nu nog behandelen met bijvoorbeeld voorstrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:21:
En ook enigszins schrobvast? Dus als je erover wrijft dat je dan geen blinkende plekken op een matte muur krijgt?

Op de hornbach site zijn de reviews niet erg goed:

https://www.hornbach.nl/s...5-l/3831607/artikel.html#

[...]

[...]
Ik ben ook zwaar ontevreden over de hornbach verf met het gevolg dat ik nog steeds eens de moeite moet nemen om het hele plafond opnieuw glad moet schuren.... het ziet er niet uit. Heb voor de andere ruimtes normale flexa gebruikt en dat is tenminste goed.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

IceM schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:31:
[...]

Ik denk toeval haha. Als je er een 2k PU coating over doet zou ik niet de dure schrobvaste pearl latex van Sigma gebruiken, dat is dan niet nodig.

Edit: wanneer je zoals hierboven een badkamer doet moet je ervoor zorgen dat je een schimmelbestendige (dampopen) latex gebruikt zoals bijvoorbeeld Sigmaresist fungi.
Precies dit, in je badkamer (zeker als ie inpandig is en de ventilatie matig) iets schimmelwerends. In de keuken achter je aanrecht iets schrobvasts. Ik verf na 2 jaar liever opnieuw dan dat ik met 2k coatings zit te kloten.

Nu kook ik niet enorm vaak en ben ik niet iemand die erg snel zich stoort aan een klein achtergebleven vlekje maar de antraciet Sigma pearl achter m'n aanrecht vind ik prima. Meest schrobvasts wat je kan vinden zonder extra coatings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Even een update:

Ik heb gekozen voor Sigma Sigmatex Superlatex Matt en Sigma Sigmatin DGL Matt.

De superlatex is de betere (en duurdere). Lekker dik en dekt enorm goed. Weinig stank. De DGL is iets dunner, waardoor het volgens mij weinig uitmaakt uiteindelijk, dus beter voor de superlatex gaan.

Ik heb ook de veel goedkopere Herberts Innenfarbe latex gebruikt voor 1 kamer omdat daar alles al mee gedaan was. Is veel dunner maar gaf desondanks toch een prima resultaat. De Sigma superlatex is duidelijk de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 12:17

meddle

:o

Nu ik deze thread ineens zie: Ik ben zelf opzoek naar een goede latex voor op het plafond van de badkamer. De badkamer is 3 maanden terug helemaal verbouwd en nadat het gestucte plafond helemaal gedroogd was heb ik het met "avis permoglaze as" gesausd, op aanraden van de verfgroothandel. Het resultaat zag er na twee lagen erg strak uit, dus ik blij, maar een week geleden begon de verf ineens met grote stukken los te laten. Heb uiteindelijk gelukkig wel met een stofzuiger alle verf eraf kunnen halen.

Het plafond was voor het verven schoon en droog (aldus de stucadoor) en de verf heeft na het sauzen nog een week kunnen drogen, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Maar ik vermoed dat ik eigenlijk iets van voorstrijk had moeten gebruiken, omdat de ondergrond licht poederend is. Ik zit nu dus een beetje te dubben om maar een emmertje Sigmaresist Fungi latex te halen en een pot sigma universele voorstrijk, en te hopen dat dat wel blijft zitten. Maar misschien heeft iemand hier een beter idee of tips voor het latexen van nieuw stucwerk? :+ De prijs van de verf is overigens niet zo belangrijk, want ik heb toch maar < 2L nodig.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-07 20:47
Sowieso voorstrijken...
Onze badkamer plafond was ook opnieuw gestuct en heb daarna zelf de voorstrijk aangebracht en daarna met weinig spannende Histor Monodek gesausd en zit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Voor een vochtige ruimte zoals de badkamer kun je het beste een schimmelwerende latex voor vochtige ruimtes gebruiken, bijvoorbeeld Sigmaresist Fungi

Edit: ja dus, voorstrijken en speciale latex :-)

[ Voor 11% gewijzigd door IceM op 09-02-2018 20:33 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 12:17

meddle

:o

Oke voorstrijk it is. tnx!

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:42:[/n]
Even een update:

Ik heb gekozen voor Sigma Sigmatex Superlatex Matt en Sigma Sigmatin DGL Matt.

De superlatex is de betere (en duurdere). Lekker dik en dekt enorm goed. Weinig stank. De DGL is iets dunner, waardoor het volgens mij weinig uitmaakt uiteindelijk, dus beter voor de superlatex gaan.
Hier ook het hele huis laten doen met Sigma Sigmatex Superlatex Matt.
Helaas beschadigd de verf snel en zijn er al veel plekken glimmend door aanraking van een tas of jas...
Deel jij deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
visie schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:26:
[...]

Hier ook het hele huis laten doen met Sigma Sigmatex Superlatex Matt.
Helaas beschadigd de verf snel en zijn er al veel plekken glimmend door aanraking van een tas of jas...
Deel jij deze ervaring?
Nee, zit er super op. Ook geen glimmende plekken.is wel overal over de al bestaande laag geschilderd.

Vreemd en vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 09:52
Zelf goede ervaringen met Sikkens Alpha Rezisto Mat. Echt perfect schoon te maken. Was zo slim om eerst te schilderen en toen de vloer te oliën. Per ongeluk te vroeg de boennachine omhoog en allemaal oliespetters op de verf van 1 dag oud. Met water prima te verwijderen en helemaal geen vlekken of glans. Aangezien met kinderen overal wel een vlek kan ontstaan gebruik ik niet anders meer. (Plafond wellicht iets anders)

[ Voor 15% gewijzigd door meermarco op 24-01-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
ThinkPadd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:39:
Vloeken in de kerk misschien, maar voor slaapkamers heb ik gewoon witte muurverf van Action gebruikt :X Het is wit, dat is waar het mij om gaat. Kan zo geen negatieve punten bedenken, als het niet goed dekte ging ik er nog een keer overheen, boeiuh :P Merk was 'Spectrum' geloof ik.

Als je grote oppervlaktes moet doen dan zal duurdere verf vast beter zijn, maar voor die paar kamers van 3x4m voldeed het Action spul prima :*)
Toevallig gekeken naar deze verf maar ze hadden alleen creme en helderwit. Nergens een prijsvermelding van een gebroken wit exemplaar. Dat is jammer.

Kan je 2 jaar later deze latex nog steeds van harte aanbevelen boven de Flexa powerdek? (Sigma Sikkens is mij te duur en Histor monodek kwam wat slechter uit de test van Radar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
SOTD schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:46:
[...]
Kan je 2 jaar later deze latex nog steeds van harte aanbevelen boven de Flexa powerdek? (Sigma is mij te duur en Histor monodek kwam wat slechter uit de test van Radar).
Het is allemaal van de muur gevallen en ik ben met zware gezondheidsklachten opgenomen.... :X

/sarcasm Grapje, het bevalt nog prima :+ ;) Is nog steeds wit en heb er geen spijt van.
Action is wel partijhandel, dus wat je nu koopt kan wel eens heel wat anders zijn dan wat ik 2 jaar terug kocht. Maar voor een slaapkamer ofzo is het prima. Hornbach heeft trouwens ook betaalbare latex waar je wel goede verhalen over hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
ThinkPadd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:38:
[...]

Het is allemaal van de muur gevallen en ik ben met zware gezondheidsklachten opgenomen.... :X

/sarcasm Grapje, het bevalt nog prima :+ ;) Is nog steeds wit en heb er geen spijt van.
Action is wel partijhandel, dus wat je nu koopt kan wel eens heel wat anders zijn dan wat ik 2 jaar terug kocht. Maar voor een slaapkamer ofzo is het prima. Hornbach heeft trouwens ook betaalbare latex waar je wel goede verhalen over hoort.
Je 1e paar woorden nam ik voor waar aan maar begon te twijfelen toen je over gezondsheidsproblemen begon :P ...

Nou, als je de recensies leest van Hornbach polar wit (2e prijs test Radar) lees je een paar keren dat het te geel is van verschillende mensen in verschillende periodes en ook dat het (veel) te snel droogt en je dus strepen ziet omdat je het niet gelijkmatig krijgt.

Dat maakt dat ik een tikkeltje terughoudend ben. En ook in dit topic reageerde een ontevreden gebruiker van Hornbach latex.

Hier linkje naar polar wit recensies: https://www.hornbach.nl/s...l-25/8585166/artikel.html

Hier een quote van de ontevreden gebruiker:
Fietsbel schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:13:
[...]

Ik ben ook zwaar ontevreden over de hornbach verf met het gevolg dat ik nog steeds eens de moeite moet nemen om het hele plafond opnieuw glad moet schuren.... het ziet er niet uit. Heb voor de andere ruimtes normale flexa gebruikt en dat is tenminste goed.
En tot slot die Radar test: https://radar.avrotros.nl...e-latexverf-ook-de-beste/

Voor nu heb ik ff 1 emmer Flexa Powerdek gekocht die beter uit de test kwam dan de Histor Monodek. Hiermee ga ik de keuken doen. De andere kamers en gangen doe ik waarschijnlijk met de action latex.

[ Voor 21% gewijzigd door SOTD op 02-08-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 08:44

Meneer aard

Porsche rulez!

SOTD schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Toevallig gekeken naar deze verf maar ze hadden alleen creme en helderwit. Nergens een prijsvermelding van een gebroken wit exemplaar. Dat is jammer.

Kan je 2 jaar later deze latex nog steeds van harte aanbevelen boven de Flexa powerdek? (Sigma is mij te duur en Histor monodek kwam wat slechter uit de test van Radar).
Recentelijk ook nog getest bij de consumentenbond.
Sikkens Alpha projecttex als beste met daarop volgend Flex powerdek en Histor clean.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Meneer aard schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

Sikkens Alpha projecttex als beste met daarop volgend Flex powerdek en Histor clean.
Is die test openbaar? Ik weet dat je voor inzage van bepaalde onderzoeken van consumentenbond een betalend lid moet zijn. Zo nee, is die 3 wat jij opnoemt alles wat getest is?

NB: ik schreef trouwens Sigma maar bedoelde dus Sikkens met dat ik die merk te duur vond (80 a 90 euro per 10 liter).

[ Voor 15% gewijzigd door SOTD op 02-08-2019 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 18:34

Felyrion

goodgoan!

SOTD schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:09:
[...]

Is die test openbaar? Ik weet dat je voor inzage van bepaalde onderzoeken van consumentenbond een betalend lid moet zijn. Zo nee, is die 3 wat jij opnoemt alles wat getest is?

NB: ik schreef trouwens Sigma maar bedoelde dus Sikkens met dat ik die merk te duur vond (80 a 90 euro per 10 liter).
Als je in google "muurverf test november" invult dan kom je een heel eind ;)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
Felyrion schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

Als je in google "muurverf test november" invult dan kom je een heel eind ;)
Zoals ik al zei: "Benieuwd naar de testresultaten?
Leden hebben onbeperkt toegang tot onze testresultaten. Geen lid? Meld je aan en krijg direct toegang."

Edit: alsnog gevonden en ook weer weggetoverd want schijnt illegaal te zijn:

[ Voor 24% gewijzigd door SOTD op 02-08-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 18:34

Felyrion

goodgoan!

SOTD schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:35:
[...]

Zoals ik al zei: "Benieuwd naar de testresultaten?
Leden hebben onbeperkt toegang tot onze testresultaten. Geen lid? Meld je aan en krijg direct toegang."

Edit: alsnog gevonden: ---
Over het algemeen wordt linken naar illegale content (aangezien de consumentenbond dit achter een paywall heeft zitten) niet gewaardeerd hier, vandaar dat ik hem niet gelinkt had.

[ Voor 6% gewijzigd door Felyrion op 02-08-2019 20:51 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Felyrion schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Over het algemeen wordt linken naar illegale content (aangezien de consumentenbond dit achter een paywall heeft zitten) niet gewaardeerd hier, vandaar dat ik hem niet gelinkt had.
Oh, het is illegaal? Weggetoverd dan maar weer. Dacht dat je me gewoon aan het werk wou zetten omdat hierzo men in het algemeen graag eigen inzet naar het zoeken naar antwoorden ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51
Zelf afgelopen jaar heel mijn huis met Herbol Zenit Power gedaan, er hangt een ander prijskaartje aan. Maar die verf dekt als een gek, en je kunt hem later goed bijwerken zonder dat je het ziet. Ik ben tevreden.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Meneer aard schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

Consumentenbond had Praxis Perfection ook heel hoog staan. Nou dat is echt dikke troep. Het is al droog als je er naar kijkt. Het dekt ook niet in 1x. Ook niet in 2x. Na verdunnen is het wel beter te verwerken en droogt het net niet te snel. Maar dan heb je wel meerdere lagen nodig.

Action verf zal per batch misschien verschillen maar van Praxis waarschijnlijk ook.

Dus het lijkt me beter om een merk te kopen. Voor bouwmarkten zijn de huismerken natuurlijk echte winstpakkers.

Nu zit ik te twijfelen. Extra uitgeven voor een merk of gewoon budget van Action en hopen op het beste. Of naar een vakhandel en iets halen wat de profs ook gebruiken los van wat het merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:57
Ik heb eigenlijk alles met Wijzonol superdek of Sikkens Alpha rezisto gerollerd. Met goede rollers wordt dit zeer strak.
Je krijgt de banen vaak doordat je ze zuinig rolt. Je rolt dan uit maar doordat je roller droog wordt gaat hij 'trekken' aan je roller. Daarmee trek je aan de verf. Resultaat? Banen of pluisjes.

Koop een goede roller, wees niet te zuinig en pak goede verf. Hier vele 100m2 geverfd (tot vermoeiends aan toe), maar het resultaat mag er wezen. Goede verf is echt een verschil. Veel langer vochtig en damp open waardoor je fouten kan permitteren (itt goedkope verf die erg snel droogt en te dik is)
Pagina: 1