Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Op zoek naar goede latex

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-06 19:13

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:22:
Dus de stelling is: geef vooral niet teveel geld uit?

Maar op de totale kosten van een nieuw huis is dat toch peanuts? We zijn al 20.000 euro kwijt aan notaris, makelaar, overdrachtsbelasting, financiering, etc. Zonder de verhuizing en verven...
20K? Het zal wel; ik ga niet over jouw portomonnee... Dus dan heb ik ook geen mening of je wel/niet die Sigma-verf moet nemen; als je denkt dat verf van 100 Euro beter is dan verf van 4 tientjes; tel dat lekker op bij je 20K. ;)

Xbox Live: OctagonQontrol

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:55
Dan zou ik eerder voor de Hornbach Meister Polar gaan.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

• stutrecht
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:18
Ik ben zelf recent verhuisd naar een nieuwbouwhuis met kale muren. Ik heb alles geschilderd met flexa powerdek en ben daar erg tevreden over. Deze potten zijn ook altijd wel ergens in de aanbieding.

Je zou er altijd eentje kunnen kopen en kunnen testen. Als het bevalt, scheelt het meer dan De helft ten opzichte van de sigma.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-07 15:38

-tom-562

Oliesjeik

quote:
ToyotaMR2 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:35:
Dan zou ik eerder voor de Hornbach Meister Polar gaan.
+1
Goede ervaringen hier mee.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Witte muurverf is niet gelijk latex. Ik gebruik Sigma zijdeglans Semi-Gloss Super Latex. Dit is buitenkwaliteit en schrobvast

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• IceM
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:42
Trimetal is ook goed maar w.b. prijs niet te vergelijken met bouwmarkt meuk. Ik kon zelf Sikkens en Sigma beter inkopen. De behanger die bij ons renovlies geplakt heeft gebruikt ook trimetal. Hij heeft dit ook gebruikt voor ons plafond (laten spuiten).

Ik heb zelf Sikkens alphacryl pure mat gebruikt vanwege de matheid in combinatie met de schrobvastheid. Erg mooie matte latex. Het is ruim 2x zo duur als bouwmarkt latex maar wanneer je kijkt naar alles wat een nieuw huis kost vond ik dat het waard.

Boven heb ik Sigma dgl gebruikt vanwege de prijs. Ook mooi mat (niet zo mat als de Sikkens) maar lang niet zo schrobvast. Boven ook niet direct nodig, de meeste slaapkamers staan nog leeg :-).

In de keuken en toilet Sigma sigmapearl gebruikt (vetvlekken etc). Dit droogt iets anders op als de Sikkens, je ziet ook iets meer de structuur terug in de latex. Nog geen ervaring met echt hardnekkige vlekken maar kookspetters en normaal vuil is er onzichtbaar af te halen.

Ik heb wel goedkope latex (bouwmarkt spul van Flexa of Histor ofzo) bij anderen gezien. Het is vaak minder mat (glanst iets en dat vind ik lelijk) en als je gaat poetsen glimt het heel snel op, je blijft dan de plekken zien.

IceM wijzigde deze reactie 29-12-2017 20:38 (7%)

...

• Ethnocentrix
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:21

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

quote:
RUFFNECK schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:52:
Ok thanks. Of we hebben dezelfde behanger/schilder (ik doe ook renovlies) of het is gewoon toeval :)
De mijne doet niet aan verfspuiten, though...

Zijn er mensen hier die voor de keuken, behalve klasse 1 schrobvast doen, ook iets extra's aanbrengen? Een twee-componenten coating bijvoorbeeld, zoals https://dullerenco.nl/traelyx-natural-finish ? Op papier klinkt dat schrobvast leuk, maar ik hoor ook verhalen dat dit dan weer merk gebonden kan zijn hoe goed dit is.
Wij hebben in de keuken Sikkens Projecttex zitten met 3 lagen Traelex Natural Finish erover. Brilliant spul.
De Sikkens verf is niet goed schoon te maken (verkleurt als je er een vochtig doekje over haalt), maar met 3 lagen Traelex veeg je alle spetters er zo vanaf. _/-\o_

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• JustDutch
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-07 10:41

JustDutch

was ambtenaar :)

quote:
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:13:
Sigma Sigmatex Matt € 88,30 (10L)
Sigma Sigmatin DGL Matt € 58,95 (10L)
Sigma Air Pure Supermatt € 101,60 (10L)
Sigma Sigmapearl Clean € 79,81 (5L)
Als het je om witte wanden/ plafonds gaat, dan is DGL prima spul. DGL wordt maar in een beperkt aantal kleuren geleverd. Maar als je daar niet tegenaan loopt, geen probleem.

Voor wat betreft schoonmaken, ook al gebruik je bijvoorbeeld een schrobbare verf, schoondeppen is altijd beter. Let op dat bij schrobbare verven het effect pas gegarandeerd wordt bij 2 lagen verf. Het geldt in ieder geval voor de Sigmapearl Clean.

Air pure matt zal echt wel werken, maar ik gok dat deze vooral op de emotie inspeelt (bijvoorbeeld goed voor de kinderkamer....), want zijn alle huizen zonder die verf dan echt zo ongezond?

Voor wat betreft het alternatief coating op de verf, weet dat je het verschil tussen met en zonder coating ziet. Een coating geeft een veel glanzender oppervlak en de kleur licht anders op. In onze keuken hebben wij een coating aan laten brengen op een deel van de wand. Wij vinden het niet storend, maar we hebben wel de hoogte van de coating aangepast op de rest van de keuken (dan past die scheidslijn van kleur bij de indeling).

Forza Mucca

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True