Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Op zoek naar goede latex

Pagina: 1
Acties:

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07-07 18:19
In februari krijg ik een ander huis. Dit huis is uit 2013 en zal een beetje opgefrist worden door o.a. de muren weer te verven. Dan kom ik op de vraag: welke latex te gebruiken?

Wat een woud aan keuzes.... Duidelijk is dat ik kwaliteitsverf wil en ben nu beland bij Sigma. Maar dan....

Sigma Sigmatex Matt € 88,30 (10L)
Sigma Sigmatin DGL Matt € 58,95 (10L)
Sigma Air Pure Supermatt € 101,60 (10L)
Sigma Sigmapearl Clean € 79,81 (5L)

De Sigmapearl Clean lijkt het beste geschikt voor de keuken ivm afwasbaarheid. Duidelijk.

Maar de verschillen tussen bijvoorbeeld de "Sigmatex Matt" en de "Sigmatin DGL Matt" worden al minder duidelijk. De eerste is ook buiten te gebruiken, maar is die daardoor beter?

En dan is er de "Air Pure" een verfsoort waarmee de binnenlucht verbeterd kan worden?

https://www.sigma.nl/geta...-TRADE-FOLDER-A4.pdf.aspx

"De verf haalt namelijk tot 70% van de schadelijke formaldehyde uit de binnenlucht en levert daarmee een positieve bijdrage aan de woon- en leefomgeving van bewoners. "

Zou zoiets werken? En is het van belang?

Wie weet raad? Of heeft nog andere tips? Kwaliteit is het belangrijkste, prijs minder.

JAHRASTAFARI wijzigde deze reactie 28-12-2017 14:16 (17%)

• JAHRASTAFARI
Van die luchtzuivering schijnt toch wel bijzonder te zijn, maar soit.

Dus de stelling is: geef vooral niet teveel geld uit?

Maar op de totale kosten van een nieuw huis is dat toch peanuts? We zijn al 20.000 euro kwijt aan notaris, makelaar, overdrachtsbelasting, financiering, etc. Zonder de verhuizing en verven...

• JAHRASTAFARI
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:26:
[...]

20K? Het zal wel; ik ga niet over jouw portomonnee... Dus dan heb ik ook geen mening of je wel/niet die Sigma-verf moet nemen; als je denkt dat verf van 100 Euro beter is dan verf van 4 tientjes; tel dat lekker op bij je 20K. ;)
Geld blijft geld natuurlijk. Maar ik lees elders dat je toch vooral kwaliteitsverf moet kopen? Dus niet bij de gamma/praxis?

Maar goed om te lezen dat het niet eens zo goed hoeft te zijn omdat ik een goede basis slechts hoef op te frissen. Ik hou de praxis/gamma folders in de gaten.

• JAHRASTAFARI
En ook enigszins schrobvast? Dus als je erover wrijft dat je dan geen blinkende plekken op een matte muur krijgt?

Op de hornbach site zijn de reviews niet erg goed:

https://www.hornbach.nl/s...-5-l/3831607/artikel.html#
quote:
"Ik sluit mij aan bij de andere reviews. Deze verf is erg slecht. Droogt te snel, vloeit niet mooi uit, en geeft een teleurstellend resultaat. De stucadoor heeft ook bij ons de muur die we geschilderd hebben opnieuw moeten stucen om hem weer glad te krijgen na het mislukte verfproject."
quote:
"Omdat ik via Radar zag dat deze latex het beste uit de test kwam dacht ik laat ik het er eens op wagen. Normaal gebruik ik Flexa powerdek of Projecttex.

Nou dat heb ik geweten. Deze emmer met latex is een emmer witte ellende. De latex is inderdaad super wit, maar vrij dun en droogt super snel. Een normale baan rollen is eigenlijk al te langzaam wat zorgt voor strepen en elke fout die je maakt zie je meteen omdat je geen tijd hebt om het te corrigeren.
Een tweede laag zorgde voor een iets beter resultaat, maar de eerdere aanslagen of kleine foutjes zag je zeker nog.

Een derde laag met snel gekochte Powerdek heeft de mooie nieuwe strakke muren nog enigzins kunnen redden.

Ondergrond was nieuw gips stuc-werk, voorgestreken (van het oranje merk). Dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien zijn andere muren hetzelfde gedaan, maar dan meteen met Powerdek en die zijn 100% strakker.

Wat mij betreft is de prijs kwaliteit van dit product niet goed. Voor iets meer heb je latex met een veel beter resultaat en het belangrijkste een stuk minder frustratie. Zonde van je nieuwe stucwerk!!"

JAHRASTAFARI wijzigde deze reactie 28-12-2017 18:32 (112%)

• JAHRASTAFARI
Even een update:

Ik heb gekozen voor Sigma Sigmatex Superlatex Matt en Sigma Sigmatin DGL Matt.

De superlatex is de betere (en duurdere). Lekker dik en dekt enorm goed. Weinig stank. De DGL is iets dunner, waardoor het volgens mij weinig uitmaakt uiteindelijk, dus beter voor de superlatex gaan.

Ik heb ook de veel goedkopere Herberts Innenfarbe latex gebruikt voor 1 kamer omdat daar alles al mee gedaan was. Is veel dunner maar gaf desondanks toch een prima resultaat. De Sigma superlatex is duidelijk de betere.

• JAHRASTAFARI
tandarts schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:26:
[...]

Hier ook het hele huis laten doen met Sigma Sigmatex Superlatex Matt.
Helaas beschadigd de verf snel en zijn er al veel plekken glimmend door aanraking van een tas of jas...
Deel jij deze ervaring?
Nee, zit er super op. Ook geen glimmende plekken.is wel overal over de al bestaande laag geschilderd.

Vreemd en vervelend.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True