Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcelFreak
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-03-2022
Beste Tweakenaars,

Ik wil gaan investeren in cryptocurrency, waarbij ik nogal wat vragen heb.

Vraag 1:
Op het internet zie ik staan dat er verschillende beurzen zijn zoals coinbase, bittrex etc. maar zou ik mijn coins moeten verzenden naar mijn offline wallet? of laten staan op de beurzen (Exchanges). Maar kan ik dan verder handelen op de beurzen, terwijl mijn portfolio leeg is? Dus als ik bijv. vanuit Coinbase mijn coins naar mijn offline wallet verzend, blijven ze alsnog op coinbase staan of moet ik iedere keer dat ik wil handelen het weer overzetten naar coinbase?

Vraag 2:
Hoe kan ik erachter komen welke cryptocurrency waarop is gebouwd, bijvoorbeeld een coin kan op bitcoins gebouwd zijn of op ethereum. Is er een site of zo waar dit gemakkelijk te zien is?

Vraag 3:
Als een cryptocurrency gebouwd is op bijvoorbeeld ethereum, kan ik dan vanuit de desbetreffende cryptocurrency direct coins verzenden naar ethereum, of raken ze dan verloren? Dus dan zou ik ze eerst moeten omwisselen naar ethereum of hoeft dat niet?

Vraag 4:
Welke Wallets en beurzen (Exchanges -> Geen brokers ...) raden jullie aan?

Vraag 5:
Daarnaast kwam ik er ook achter dat er hardware wallets verkocht worden zoals Ledger Nano S, maar dit is weer een wallet van een andere provider, hoe kan ik die wallet combineren met bijv. myetherwallet?

Vraag 6:
Bij welke diensten kan ik mijn cryptocurrencies laten uitkeren naar mijn bankrekening?

Ik dank u alvast van harte :)

[ Voor 3% gewijzigd door ExcelFreak op 26-12-2017 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5
Bitcoin en overige cryptocurrencies #3

Zat informatie te vinden. En anders eens iets als bitcointalk.org of cryptocurrencytalk.com en cointelegraph.com doornemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcelFreak
Dankuwel. Ik heb de bronnen bekeken. Zeer interessant, ik zou het alleen heel erg waarderen als ik specifieke antwoorden kan krijgen op mijn vragen. Dan krijg ik meteen een beter inzicht in cryptocurrency, want dat zijn de vragen waar ik al naar gezocht heb, alleen niet veel info van heb kunnen vinden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
No offense maar deze vragen kreeg ik zelf beantwoord na een half uurtje zoeken en meer specifieke na een dagje graven in de materie. Het lijkt erop dat je gewoon snel antwoorden wil zonder enige moeite te doen... Als dat zo is dan ga je het in de crypto's niet redden en dat inzicht kun je ook op je buik schrijven.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-07 21:12
Op Tweakers verwachten we dat iedereen eerst eigen onderzoek doet.

Op basis van je openingspost lijkt het erop dat je dit nog niet echt hebt gedaan.

Afijn, je moet inderdaad je cryptocurrency op een exchange hebben staan als je wilt handelen. Lange termijn aankopen zou ik offline bewaren.

Elke munt heeft zijn eigen netwerk. Sommige munten zijn klonen of afgeleid van een ander netwerk. Deze info kan je Googelen.

Bitstamp en Kraken zijn prima Exchanges voor uitkeringen in € naar je bankrekening.

Trezor en Ledger Nano S zijn prima offline wallets. Persoonlijk zou ik de Ledger aanraden.

Lees ook het handel en koers topic even goed door. Dat helpt je vast ook goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcelFreak
Als de bovenstaande vragen specifiek beantwoord worden, zal de volgende nieuweling het ook waarderen.. Maar aangezien mensen dus liever het bekritiseren en anderen niet een beetje op weg willen helpen, is er geen hoop meer..

Het klopt overigens niet wat je zegt. Ik heb ook mijn best gedaan met het onderzoeken, misschien heb ik wel naar verkeerde bronnen gezocht of vragen gesteld, waardoor ik niet op het juiste pad terecht ben gekomen. Wat ik wil duidelijk maken is dat mensen anderen niet snel moeten oordelen en een beetje begrip moeten tonen.
Crypts schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:22:
No offense maar deze vragen kreeg ik zelf beantwoord na een half uurtje zoeken en meer specifieke na een dagje graven in de materie. Het lijkt erop dat je gewoon snel antwoorden wil zonder enige moeite te doen... Als dat zo is dan ga je het in de crypto's niet redden en dat inzicht kun je ook op je buik schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcelFreak
Zeer gewaardeerd ! Dank u wel. _/-\o_
Crasheeee schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:50:
Op Tweakers verwachten we dat iedereen eerst eigen onderzoek doet.

Op basis van je openingspost lijkt het erop dat je dit nog niet echt hebt gedaan.

Afijn, je moet inderdaad je cryptocurrency op een exchange hebben staan als je wilt handelen. Lange termijn aankopen zou ik offline bewaren.

Elke munt heeft zijn eigen netwerk. Sommige munten zijn klonen of afgeleid van een ander netwerk. Deze info kan je Googelen.

Bitstamp en Kraken zijn prima Exchanges voor uitkeringen in € naar je bankrekening.

Trezor en Ledger Nano S zijn prima offline wallets. Persoonlijk zou ik de Ledger aanraden.

Lees ook het handel en koers topic even goed daar. Dat helpt je vast ooi goed op weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

ExcelFreak schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:33:
.......

Ik wil gaan investeren in gokken met cryptocurrency, waarbij ik nogal wat vragen heb.
.......

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
ExcelFreak schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:50:
Als de bovenstaande vragen specifiek beantwoord worden, zal de volgende nieuweling het ook waarderen.. Maar aangezien mensen dus liever het bekritiseren en anderen niet een beetje op weg willen helpen, is er geen hoop meer..

Het klopt overigens niet wat je zegt. Ik heb ook mijn best gedaan met het onderzoeken, misschien heb ik wel naar verkeerde bronnen gezocht of vragen gesteld, waardoor ik niet op het juiste pad terecht ben gekomen. Wat ik wil duidelijk maken is dat mensen anderen niet snel moeten oordelen en een beetje begrip moeten tonen.

[...]
Ammehoela, als je je best had gedaan had je de antwoorden al wel gevonden. Je verheven toontje helpt daar niet bij. Ik ben zelf van oorsprong ict'er en jurist dus dit helpt echt niet.

Het juiste pad voor jou is die naar de kroeg met je maatjes. Crypto's zijn niks voor je, dit advies is gratis en welgemeend. Blijf er gewoon weg van. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:10
ExcelFreak schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:50:
Als jouw topic maar een klein stukje zakt opent de volgende nieuweling gewoon weer een nieuw topic, scroll maar eens een stukje naar beneden in de lijst, al voldoende nieuwelingen zijn je voorgegaan met een nieuw topic.

Moet wel zeggen, je hebt in ieder geval wel een knappe vraagstelling/fatsoenlijke TS gemaakt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcelFreak
Dit topic mag worden gesloten, aangezien dit een discussie begint te worden. Ik vroeg alleen om feedback..

[ Voor 226% gewijzigd door ExcelFreak op 27-12-2017 04:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Feedback: met deze houding van je daalt bij andere mensen de zin om je te helpen :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ExcelFreak schreef op woensdag 27 december 2017 @ 04:08:
Dit topic mag worden gesloten, aangezien dit een discussie begint te worden. Ik vroeg alleen om feedback..
Tweakers is ook een discussieforum :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:17
In mijn optiek heeft cryptocurrency geen onderliggende waarde behalve wat iemand ervoor wilt geven. Dus het is geen investering maar een gok. En die pakt tot nu toe heel erg goed uit, maar realiseer je wel dat het morgen over kan zijn en al je geld weg is en er niemand verantwoordelijk voor is. Ook de achterliggende technologieën zijn niet afhankelijk van een coin. En heel veel coins kopieëren elkaar. Waar er begin dit jaar 400 waren zijn het er nu al meer dan 1200.

Als je wilt kopen of verkopen kan je Bitonic/Litebit gebruiken waarbij Litebit verschillende currencies aanbiedt. Deze is gesloten voor registraties op dit moment omdat heel veel mensen hetzelfde idee hebben als jij. Leg alleen geld in dat je bereid bent te verliezen, als je geluk hebt stijgt het nog veel verder als je pech hebt stort het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:54
1 tip, lees eerst de whitepapers van de desbetreffende coin voordat je investeert en investeer niet in een coin die je niet begrijpt. En begrijp 1 woord heel goed HODL, crypto coins zijn voor de leek geen snelle manier om rijk te worden maar een lange termijn investering.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Vraag 1:

Als je niet met je coins wil handelen moet je ze in je prive wallet zetten, ze staan of in de wallet van coinbase of in je eigen wallet. Je kan niet beide tegelijk.

Wel kan je bijvoorbeeld via EtherDelta direct uit je wallet handelen.

Vraag 2:
https://coinmarketcap.com/
Kan je zien als het een coin of een token is.

Vraag 3:
Als je een er20 token wil verzenden gebruik je je etherwallet, met ether als gas (om de transactie te betalen)

Vraag 4:
Binance, bittrex, bl3p en bitfinex

Vraag 5:
Je private key staat op de Ledger, via de ledger kan je inloggen bij Myetherwallet.

Vraag 6:
Bitonic, bl3p.eu, kraken

Offtopic, zoals meerderen hier hebben gepost. Dit had je allemaal binnen 5 minuten op google kunnen vinden. Ben je geschikt voor crypto? Nee, je verzuipt als je op deze simpele vragen geen antwoord kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

Typhone

Who Dares Wins

ExcelFreak schreef op woensdag 27 december 2017 @ 04:08:
Ah nu is het heertje weer met de noorderzon vertrokken. Hoezo is dit vragen om feedback(?):
Vraag 4:
Welke Wallets en beurzen (Exchanges -> Geen brokers ...) raden jullie aan?
Welke feedback verwacht je daar? Iedereen heeft een mening en mits normaal onderbouwd is er niks mis met een goede discussie hier. Want al met al staan al jouw vragen gewoon in het Bitcoin topic samen met het handelstopic. En nu zien we je hier nooit meer terug.

Ik gun je de eerste €250 die je investeert in een koers met een brute daling. Dat is namelijk een veel effectievere les (vallen & opstaan) dan hier gratis informatie komen halen en weer te vertrekken. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik sluit hem wel gewoon :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.