Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Interessant topic. Ik heb zelf ook een vraag :)

Een vriend van mij wil een nieuwe televisie. Na gezien hebben van mijn 65B6 OLED wil hij ook 65 inch hebben, maar geen OLED. Vanwege twee redenen, de IR die hij op mijn B6 ziet en hij wil een zeer fel beeldje hebben in zowel SDR als HDR. Hij kwam uit bij Samsung en Sony en is nu bijna zeker dat het of de XE9005 gaat worden of de XE93.

Je zou kunnen zeggen dat hij voor een 2017 model OLED moet gaan maar die is qua prijs behoorlijk veel hoger dan deze Sony's of de Samsung KS9500 die hij ook nog een klein beetje in het vizier heeft. Anyway, Sony. Ik zag in een YouTube video dat iemand ongeveer zo'n 8 XE93 televisies heeft teruggestuurd vanwege issues zoals blooming of flashlighting en ga zo maar door. Hij noemt het kiezen van de 93 dan ook echt een extreme panel lottery en het is een minder groot risico met de XE9005. Is dit echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Zelf zit met dezelfde overweging als TS. Nieuwe tv in formaat 55"

Vrouwlief heeft maar één eis, namelijk scherp beeld. Wij zijn geen puristen en kijken content via Ziggo Horizon (geen ci+), Chromecast Netflix en DLNA lan server. Daarnaast ben ik een amateur Ps4 gebruiker (inputlag ben ik wel allergisch voor)

Tot slot ben ik van plan om een Sonos soundbar onder de Tb te hangen. Daartegenover komen twee Sonos one's tegen de muur.

Budget is tussen de Eur 1000,- en 2000,-. Goedkoper is beter, maar als de kwaliteit aanzienlijk beter is heb ik het er wel voor over.

Veel smart functies hoeven voor mij dan ook niet zo.

De Sony spreekt mij erg aan in dit topic. Ik was ook nog de Samsung ue55mu7000 aan het overwegen, maar als ik het goed begrijp is deze kwalitatief een stuk minder.

OLED is voor ons geen optie. De kids laten gemakkelijk het Netflix logo twee uur branden als ze wat anders gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Cai schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:31:
OLED is voor ons geen optie. De kids laten gemakkelijk het Netflix logo twee uur branden als ze wat anders gaan doen
Geen last van met de LG hoor, alle interne apps gaat de screensaver er op al na een paar minuten. Dat is in de praktijk geen probleem.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-05 14:20
Kwam ik toevallig tegen. Als je in de buurt van R'dam woont...

https://www.hifiklubben.n...kitem_706_sonykd55xe9305/

Met 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Goede tip! (Ik woon in Rotterdam).

Ik vind het nu toch wel lastig worden. Ik heb wat meer gelezen over OLED de laatste dagen en twijfel toch wel. De ervaring schijnt toch wel te zijn: "Once you go OLED, you never go back"

De prijzen van 55" schrikken mij toch wel af. Wel heb ik de btw dagen van Mediamarkt over 3 weken in mijn achterhoofd. Wellicht dat er dan een prima deal in zit.

Aan de andere kant is Eur 1.600,- voor dit model van Sony ook prima. Heeft Lcd last van "branduren" aangezien het een demo model betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-05 14:20
Cai schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:09:

Ik vind het nu toch wel lastig worden. Ik heb wat meer gelezen over OLED de laatste dagen en twijfel toch wel. De ervaring schijnt toch wel te zijn: "Once you go OLED, you never go back"

De prijzen van 55" schrikken mij toch wel af. Wel heb ik de btw dagen van Mediamarkt over 3 weken in mijn achterhoofd. Wellicht dat er dan een prima deal in zit.

Aan de andere kant is Eur 1.600,- voor dit model van Sony ook prima. Heeft Lcd last van "branduren" aangezien het een demo model betreft
Geen idee... Misschien gaan kijen en gesprek aangaan bij Klubben. Persoonlijk goede ervaring met Klubben op gebied van audio.
Je hebt 5 jaar garantie erbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1014241

Je hebt de LG C7 voor €1499,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:18

Zit ook nog in twijfel over de sony of lg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Anoniem: 1014241 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Je hebt de LG C7 voor €1499,-.
Waar? Hier zie ik het niet pricewatch: LG OLED55C7V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Heel het topic doorgespit, maar de door jou genoemde prijs zie ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
Cai schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:31:
Zelf zit met dezelfde overweging als TS. Nieuwe tv in formaat 55"

De Sony spreekt mij erg aan in dit topic. Ik was ook nog de Samsung ue55mu7000 aan het overwegen, maar als ik het goed begrijp is deze kwalitatief een stuk minder.
Waar basseer je dat op? Welke kwaliteiten?
Cai schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:00:
[...]

Heel het topic doorgespit, maar de door jou genoemde prijs zie ik niet
Update die jij nog niet hebt gezien; 1480 euro zelfs, zie P383:
Sneljo82 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:05:
Ik heb even overleg gehad en mag de prijzen hier noemen.

Aanbieder: Directsale
LG 55C7: 1480,- incl. 3 jaar garantie
LG 55E7: 2099,- incl. V30 smartphone en 3 jaar garantie

Als er een ander merk/model gewenst is kan ik die voor je opvragen via Whatsapp of je kunt het zelf doen bij konrad@directsale.nl Graag even melden dat je via dit forum aan de prijs komt.

[ Voor 47% gewijzigd door martinus83 op 03-01-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:46
martinus83 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Waar basseer je dat op? Welke kwaliteiten?
Ik neem aan dat er met kwaliteiten, de beeldkwaliteit bedoelt wordt. Wat natuurlijk vanzelfsprekend is

De Sony XE90 is momenteel de beste LCD tv in het middensegment, die bevestigen ook meerdere betrouwbare review-sites.

Sony maakt momenteel de beste beeldprocessors en is heer en meester als het aankomt op motion-handling, daarnaast heeft de XE90 een goede native contrast wat door de FALD techniek nog wat omhoog gekrikt wordt, 10-bit paneel met quantum dots, goede HDR weergave en een mooi design (persoonlijk).

[ Voor 11% gewijzigd door Freshouttheoven op 03-01-2018 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sneljo82
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-10-2023

Sneljo82

PSN: Lord_John1982

Freshouttheoven schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Ik neem aan dat er met kwaliteiten, de beeldkwaliteit bedoelt wordt. Wat natuurlijk vanzelfsprekend is

De Sony XE90 is momenteel de beste LCD tv in het middensegment, die bevestigen ook meerdere betrouwbare review-sites.

Sony maakt momenteel de beste beeldprocessors en is heer en meester als het aankomt op motion-handling, daarnaast heeft de XE90 een goede native contrast wat door de FALD techniek nog wat omhoog gekrikt wordt, 10-bit paneel met quantum dots, goede HDR weergave en een mooi design (persoonlijk).
Dat ben ik niet eens. Ik heb heel veel merken en types tv's vergeleken omdat ik een zo goed mogelijke tv wilde voor mijn doeleinden. Het ligt er allemaal maar aan waar je het voor gast gebruiken. Als je een goede game tv zoekt zou ik niet zondermeer een Sony kopen aangezien de responsetijd veel te hoog is. Persoonlijk zou ik voor LG gaan bij OLED (meeste kennis op OLED gebied en al verder doorontwikkeld) en bij LED voor Samsung (Qled of de 7 serie van MU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Tot nog toe zitten er mijn (willekeurige volgorde) top drie ook inderdaad:
LG OLED55C7V
Samsung UE55MU70xx
Sony 55XE9005

Of bovenstaande in 65 inch al valt de lg dan af ivm prijs

Of de 2016 samsung ks7000, nog net wat beter dan de mu.
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Inhoudelijke kwaliteiten natuurlijk 🙈

Daar probeer je in je laatste alinea op in te gaan maar daar staat in feite nog niks. Allemaal loze speculaties die je denkt vermoed ik? enige feit wat je noemt is dat de sony een 10-bit paneel met quantum dots heeft.
Waar is de rest op gebasseerd?
Bedoel maar:
De beste? / heer en meester, want? / goede native control, wat is goed best beter? / omhoog gekrikt omdat? / goede native control want?

Wil niet uithalen ofzo hoor, je, en anderen posten dergelijke reacties met de beste bedoelingen. Ik zoek gewoon naar goed onderbouwde voor- of nadelen van de modellen onderling.

[ Voor 23% gewijzigd door martinus83 op 04-01-2018 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:27:
LG OLED55C7V
Samsung UE55MU70xx
Sony 55XE9005

[...]

Daar probeer je in je laatste alinea op in te gaan maar daar staat in feite nog niks. Allemaal loze speculaties die je denkt vermoed ik? enige feit wat je noemt is dat de sony een 10-bit paneel met quantum dots heeft.
Bedoel maar:
De beste? / heer en meester, want? / goede native control, wat is goed best beter? / omhoog gekrikt omdat? / goede native control want?

Wil niet uithalen ofzo hoor, je, en anderen posten dergelijke reacties met de beste bedoelingen. Ik zoek gewoon naar goed onderbouwde voor- of nadelen van de modellen onderling.
Wat zijn inhoudelijk jouw afwegingen tussen deze drie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Sneljo82 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Dat ben ik niet eens. Ik heb heel veel merken en types tv's vergeleken omdat ik een zo goed mogelijke tv wilde voor mijn doeleinden. Het ligt er allemaal maar aan waar je het voor gast gebruiken. Als je een goede game tv zoekt zou ik niet zondermeer een Sony kopen aangezien de responsetijd veel te hoog is. Persoonlijk zou ik voor LG gaan bij OLED (meeste kennis op OLED gebied en al verder doorontwikkeld) en bij LED voor Samsung (Qled of de 7 serie van MU)
Vreemde reactie. De responsietijd van de Sony XE90 is vergelijkbaar met die van de Samsung Q9, Q8 en Q7-series en beduidend beter dan de 7000-series MU modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:27:
LG OLED55C7V
Samsung UE55MU70xx
Sony 55XE9005

[...]

Bedoel maar:

Hahaha, ik kan de rollen ook omdraaien.

Waar baseer jij je op dat de KS serie van vorig jaar net wat beter is dan de MU serie van dit jaar? Wat is er beter? De afstandsbediening, de schroeven van de paneel, de voeding? Ik zie dat je het niet hebt onderbouwd, het is dus gebaseerd op loze speculaties?

Zie je nu dat je mij ervan verwijdt loze speculaties te gebruiken terwijl ik het wel redelijk heb onderbouwd waarom de XE90 op dit moment de beste LCD tv in het middensegment is, en jij alleen maar roept dat model X net wat beter is dan model Y?

Laten we allemaal niet te moeilijk doen. Hoogstwaarschijnlijk heb jij meerdere reviews gelezen en weet je dat de MU serie van dit jaar wat minder is dan de KS serie van vorig jaar.

In het middensegment komt de Sony XE90 als beste naar voren uit verschillende reviews van verschillende gerenommeerde reviewers.

Als je zelf ook wat professionele reviews gaat lezen zul jij ook merken dat Sony een van de beste is op het gebied van motion-handlint. En al jouw andere vragen zullen ook beantwoord worden in de eerder genoemde reviews.

Kort samengevat zijn de dus de punten die ik aanhaal gebaseerd om metingen van verschillende gerenommeerde reviewers ;).

Naast het OS (persoonlijk) is de enige minpunt wat je de XE90 zou kunnen toeschrijven is een input lag van ~30 ms, waarbij ik mijn bedenkingen heb of je in de praktijk wel het verschil gaat merken tussen een inputlag lag van ~20 ms en ~30 ms.

[ Voor 5% gewijzigd door Freshouttheoven op 04-01-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Freshouttheoven schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Waar baseer jij je op dat de KS serie van vorig jaar net wat beter is dan de MU serie van dit jaar? Wat is er beter? De afstandsbediening, de schroeven van de paneel, de voeding? Ik zie dat je het niet hebt onderbouwd, het is dus gebaseerd op loze speculaties?

Zie je nu dat je mij ervan verwijdt loze speculaties te gebruiken terwijl ik het wel redelijk heb onderbouwd waarom de XE90 op dit moment de beste LCD tv in het middensegment is, en jij alleen maar roept dat model X net wat beter is dan model Y?

Laten we allemaal niet te moeilijk doen. Hoogstwaarschijnlijk heb jij meerdere reviews gelezen en weet je dat de MU serie van dit jaar wat minder is dan de KS serie van vorig jaar.

In het middensegment komt de Sony XE90 als beste naar voren uit verschillende reviews van verschillende gerenommeerde reviewers.

Als je zelf ook wat professionele reviews gaat lezen zul jij ook merken dat Sony een van de beste is op het gebied van motion-handlint. En al jouw andere vragen zullen ook beantwoord worden in de eerder genoemde reviews.

Kort samengevat zijn de dus de punten die ik aanhaal gebaseerd om metingen van verschillende gerenommeerde reviewers ;).

Naast het OS (persoonlijk) is de enige minpunt wat je de XE90 zou kunnen toeschrijven is een input lag van ~30 ms, waarbij ik mijn bedenkingen heb of je in de praktijk wel het verschil gaat merken tussen een inputlag lag van ~20 ms en ~30 ms.
En de hamvraag, welke van de 3 modellen zou jij kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
En de hamvraag, welke van de 3 modellen zou jij kiezen?
Ik vind dat OLED nog niet volwassen is, je leest toch nog regelmatig over issues die consumenten met hun OLED tv ervaren. Persoonlijk zou ik nog een aantal jaar wachten met het aanschaffen van een OLED tv.

Zoals als eerder vermeld is de XE90 de beste LCD tv in het middensegment en scoort op meerdere vlakken beter dan een Samsung MU7000 of MU8000.

Ik zou voor de XE90 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Freshouttheoven schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Ik vind dat OLED nog niet volwassen is, je leest toch nog regelmatig over issues die consumenten met hun OLED tv ervaren. Persoonlijk zou ik nog een aantal jaar wachten met het aanschaffen van een OLED tv.

Zoals als eerder vermeld is de XE90 de beste LCD tv in het middensegment en scoort op meerdere vlakken beter dan een Samsung MU7000 of MU8000.

Ik zou voor de XE90 kiezen.
En is de pricewatch (pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart dan de beste prijs of weet jij ook nog andere adressen?

Dan ga ik namelijk voor de BTW dagen bij Mediamarkt. Gaat er nog wat vanaf in januari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Freshouttheoven schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Tja waarop, ik zie dat de KS7000 duurder is, ik lees dat men de KS prefereer boven de mu, ik weet niet waarom.
Ik heb veel reviews gelezen ja, gevoelsmatig heeft de sony mijn voorkeur.

Ik zie ook je een bepaald advies uitbrengt naar TS-ers hier wat niet helemaal strookt met wat ik in reviews lees, net als elke gebruiker hier die 'experts' zoeken die weten, dus onderbouwen waarop ze adviseren, vraag ik me af waarom je dat advies geeft. Ik zie weinig onderbouwing. Zeg dan gewoon, hier heb je een review, trek je conclusie..

Samsung afgaande op wat er te lezen is:

http://www.samsung.com/in/tvs/suhd-ks7000/UA55KS7000KLXL/
http://www.samsung.com/in/tvs/uhd-mu7000/UA55MU7000KLXL/

Picture Engine
KS: SUHD Remastering Engine
MU:UHD Upscaling Engine

PQI (Picture Quality Index)
KS: 2,100
MU 1,900

KS: Quantum Dot Color
MU: Active Crystal Color

KS input lag 22 ms
MS input lag 24 ms 1801 en 19 4k

KS +
- Wallmount Sound Mode
- TV SoundConnect

MU+
- Voice Interaction

MU7000 is ook momenteel goedkoper dan de KS7000 dus vroeg me af waarom.

De MU7000 is award winner 2017 volgens whathifi.
https://www.whathifi.com/samsung/ue65mu7000/review

En de KS7000 winner 2016
https://www.whathifi.com/samsung/ue55ks7000/review

Al vind Rtings weer dat de Sony de betere is:
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu7000

Nog meer reviews:
https://www.homecinemamag...view-sony-kd-55xe9005-tv/

https://www.whathifi.com/sony/kd-55xe9305/review

Er wordt gezegd dat samsung en LG beter zijn in kleurbereik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Cai schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:21:
[...]

En is de pricewatch (pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart dan de beste prijs of weet jij ook nog andere adressen?

Dan ga ik namelijk voor de BTW dagen bij Mediamarkt. Gaat er nog wat vanaf in januari
Een aantal Tweakers hebben de 55XE9005 voor rond de 1200 euro gekocht, uit mijn hoofd bij Smits Arnhem en FOKA in Rotterdam. Beide winkels doen ook aan verzenden. Bel ze op en vraag naar de scherpste prijs die ze jou kunnen bieden.

Denk dat de aanbiedingen tijdens de BTW dagen niet spectaculair zullen zijn, ik zou dit wel even afwachten. En als je geen haast hebt is het voorjaar meestal het beste moment om een tv kopen, nieuwe modellen komen dan op de markt en oude modellen zakken verder in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Tja waarop, ik zie dat de KS7000 duurder is, ik lees dat men de KS prefereer boven de mu, ik weet niet waarom.

Ik zie ook je een bepaald advies uitbrengt naar TS-ers hier wat niet helemaal strookt met wat ik in reviews lees, net als elke gebruiker hier die 'experts' zoeken die weten, dus onderbouwen waarop ze adviseren, vraag ik me af waarom je dat advies geeft. Ik zie weinig onderbouwing. Zeg dan gewoon, hier heb je een review, trek je conclusie..

Picture Engine

MU 1,900

KS input lag 22 ms

KS +
- Wallmount Sound Mode
- TV SoundConnect

MU+
- Voice Interaction

En de KS7000 winner 2016

Nog meer reviews:

De KS serie is duurder omdat dit een uitlopend model is en niet meer wordt geproduceerd. Daarnaast scoort de KS serie beter op verschillende punten vergelen met een MU serie.

Als Tweaker neem ik aan dat je kundig genoeg bent om zelf reviews op te zoeken, de meeste sites die jij noemt zijn bekend en komen veelvuldig voor/ terug in verschillende topics.

Als je onderstaande reviews leest en de meetresultaten bekijkt zie je ook dat de XE90 beter is dan de MU serie.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65xe9005-201708244494.htm

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55mu7000-201710194506.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Ik merk wel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Zojuist naar MM geweest en daar staat een LG OLED 55EG9A7V. Zag er ook mooi uit een stuk voordeliger. Is deze dan stukken minder dan de C7V?

Ook naar de Samsung UE55MU8000 staan kijken. Ook die vind ik er gaaf uitzien. (Ook de prijs is prima te behappen).

Misschien komt het dat ik vanaf een Samsung 37" kom die ondertussen 7 jaar oud is dat ik er sowieso ruim op vooruit ga. Keuzes keuzes keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 17:53
De 55EG9A7V is 1080p, geen 4k zoals de C7V :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep geen 4k,maar 4k is ook lang niet zo belangrijk voor goed beeld. Contrast is veel belangrijker en daarmee is de A7 uitsteken.

Als je die voor 1000euro kan krijgen, is het een mooie deal. Anders is de c7 sterk aan te raden

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:50
goudviske.be schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:36:
De 55EG9A7V is 1080p, geen 4k zoals de C7V :-)
En geen HDR wat nog belangrijker is dan 4k op dat formaat

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als je per se HDR wilt. Idd voor 1000 euro is die A7 echt perfect voor gewoon Full HD dingen alleen zal ie nooit voor die prijs bij de MM liggen eind deze maand. Bij Apollo was ie laatst in een of andere aanbieding voor 1200+ te vinden |:( (in Duitsland rond Black Friday rond de 900 met als uitschieter iirc €777).
martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Picture Engine

MU 1,900

KS input lag 22 ms

KS +
- Wallmount Sound Mode
- TV SoundConnect

MU+
- Voice Interaction

En de KS7000 winner 2016

Nog meer reviews:

Die WhatHifi review van de MU7000 slaat op enkelen punten natuurlijk nergens op. Zo zou Samsung claimen dat ze eigenlijk wel UHD Premium specs hebben maar er geen certificaat voor hebben aangevraagd. Nou uit de test blijkt dat ze niet eens in de buurt komen van 1000 nits (zie bijv. de van Rtings MU8000) en dan zegt de review nog wel:
The MU7000 does a fabulous job with this content. The highlights are brighter when viewed on a QLED but the MU7000 is punchy enough, backing up Samsung’s claim that it surpasses the UHD Premium specification.
:F Ja dat is omdat de Q7 (en KS reeks) in de praktijk niet die piekhelderheid halen met echte scenes en daardoor niet veel verschillen van de MU. De KS7000 haalt z'n piekhelderheid alleen als een groot deel van het scherm echt zwart is en het z'n vermogen kan sturen naar de betreffende zones met wit vlak (wat bij een film itt de UHD Premium test natuurlijk vrijwel nooit het geval is).
De XE93 werkt praktisch als een FALD model en haalt wel die hoge piekwaarden bij echte scenes (zie ook de 'real scene peak brightness' van Rtings bijv. vergeleken met de kunstmatige testmeting van een wit vlak met zwarte achtergrond. Alleen jammer dat ze maar één scene hebben gecreeerd om die real scene na te bootsen ipv meerdere scenarios zoals bij een andere review. De Rtings scene is een redelijk heldere scene maar de XE9005 haalt in wat donkere scenes wel een stuk hogere real scene peak brightness itt de KS en MU7000. En de XE9005 is vrijwel vertical banding proof)

Wat betreft KS vs MU was de adviesprijs van de KS reeks natuurlijk een stuk hoger en wat mij betreft ligt de meerwaarde van de KS in de Quantum Dots en het Moth Eye anti-glare filter. Puur afgaand op pricewatch prijzen is de MU7000 is de prijs-prestatie verhouding van een MU7000 natuurlijk vrij sterk en dan ook de reden dat ie die award van WhatHifi heeft. Alleen de pricewatch prijzen zijn tegenwoordig niet echt meer representatief voor de 'straat' prijzen :D

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 06-01-2018 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Sony xe9005 vs lg oled
YouTube: LG OLED 55B7 (2017) VS SONY 55XE9005 (2017) - FOOTBALL

YouTube: LG OLED 55C7V vs SONY 55XE9005 - God Of War Trailer

YouTube: 5 ways Sony X900E DESTROYS oled!

Bekijk deze filmpjes, zeggen meer dan 100 woorden. :-)

[ Voor 52% gewijzigd door martinus83 op 07-01-2018 09:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:54
@martinus83 Nee hoor zegt helemaal niks, zegt meer over de youtube kijkers die tv gaan beoordelen door filmpjes op youtube.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoe kun je nou werkelijk de verschillen zien als je dit bekijkt op een minder scherm dan de testschermen? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Kun je ook onderbouwen wat die filmpjes dan zouden zeggen? Ze zeggen mij vrij weinig, behalve dat ik nu zeker weet vooral niets aan te moeten trekken van wat er te zien valt in deze video's.

Vooral de laatste video is een gedrocht, als ook de andere video's over televisies op het kanaal van deze persoon geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben ondertussen ook aan het rondkijken voor een nieuwe tv, had graag de overstap gemaakt naar 4K.
Ik twijfel ook tussen beide toestellen, ik kijk enkel Netflix en voetbal, is er een toestel die er hier bovenuit steekt?

Ik heb momenteel de KDL-55W828B van Sony, zou het een groot verschil zijn in kwaliteit of zou dit best nog wel meevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Cronimet schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:01:
Ik ben ondertussen ook aan het rondkijken voor een nieuwe tv, had graag de overstap gemaakt naar 4K.
Ik twijfel ook tussen beide toestellen, ik kijk enkel Netflix en voetbal, is er een toestel die er hier bovenuit steekt?

Ik heb momenteel de KDL-55W828B van Sony, zou het een groot verschil zijn in kwaliteit of zou dit best nog wel meevallen?
Dat zal best wel meevallen, met namen tijdens het kijken naar voetbal zal je weinig verschil ervaren. Qua films en series op Netflix zal je er wel iets op vooruit gaan maar verwacht niks spectaculairs. Als je nou een blu ray collectie had, had je van de eventuele overstap wel meer profijt gehad. Ik zou minimaal nog 1 a 2 jaar wachten, HDMI 2.1 zit er aan te komen wat je nieuwe tv meer feature proof maakt, daarnaast zal de HDR techniek ook beter worden en is ook OLED tegen die tijd meer volwassen en binnen handbereik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:32
Ik ben ook overgestapt van een Sony 50W828 naar de 55XE9005 en vind het zeker een vooruitgang.
Vooral qua kleuren, zwartwaarde, backlightbleeding, kijkhoek en Android.
De tv reageert prettig snel icm CI+ en HDR en UHD via Netflix is fraai om te aanschouwen.
Ik ben er zeker over te spreken. Heb ook getwijfelt over Oled maar durf het nog niet aan, maar beeld en kleurweergave van de Sony zijn gewoon erg goed.

[ Voor 2% gewijzigd door Mereco op 07-01-2018 22:07 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Freshouttheoven schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Een aantal Tweakers hebben de 55XE9005 voor rond de 1200 euro gekocht, uit mijn hoofd bij Smits Arnhem en FOKA in Rotterdam. Beide winkels doen ook aan verzenden. Bel ze op en vraag naar de scherpste prijs die ze jou kunnen bieden.

Denk dat de aanbiedingen tijdens de BTW dagen niet spectaculair zullen zijn, ik zou dit wel even afwachten. En als je geen haast hebt is het voorjaar meestal het beste moment om een tv kopen, nieuwe modellen komen dan op de markt en oude modellen zakken verder in prijs.
Afgaande op de huidige MM prijs dan zou deze met de btw dagen EUR 1.157,- moeten worden. Das best scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Cai schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:11:
[...]

Afgaande op de huidige MM prijs dan zou deze met de btw dagen EUR 1.157,- moeten worden. Das best scherp
Serieus? Dan ben je een dief van je eigen portemonnee ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
jernij schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Hoe kun je nou werkelijk de verschillen zien als je dit bekijkt op een minder scherm dan de testschermen? 8)7
Ben even bij de winkel wezen kijken en daar stonden de A1 c7v en 9005 naast elkaar. Dit is meer een bevestiging van hetgeen ik daar zag.

[ Voor 24% gewijzigd door martinus83 op 08-01-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

jernij schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:32:
[...]

Serieus? Dan ben je een dief van je eigen portemonnee ;-)
Hoe bedoel je? Waar is die dan nog goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

martinus83 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:47:
[...]

Ben even bij de winkel wezen kijken en daar stonden de A1 c7v en 9005 naast elkaar. Dit is meer een bevestiging van hetgeen ik daar zag.
Dus je ziet drie OLED's in de winkel toevallig gebroederlijk naast elkaar en trekt je conclusie aangaande een non-OLED Sony. Logisch wel.

Beeld zoals in de winkel te zien is jammer genoeg vaak niet maatgevend voor het daadwerkelijke beeld, tenzij je met de afstandsbediening hoogstpersoonlijk de menu's bent doorgelopen om je er van te vergewissen dat ze correct zijn afgesteld. Vrij eenvoudig om de TV die het meeste marge oplevert er uit te laten springen, dat gebeurt in elke winkel. Net zoals het oversturen van geluidsweergave common practice is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jernij
Cai schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:14:
[...]

Hoe bedoel je? Waar is die dan nog goedkoper?
Moet je ff wat topics doorspitten ;-)
In België bij onder andere starplusshop bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

jernij schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Moet je ff wat topics doorspitten ;-)
In België bij onder andere starplusshop bijvoorbeeld.
Welke topics?

Maar bedankt voor de tip, daar staat hij voor EUR 1.142. (https://www.starplusshop....y=55XE9005&submit_search=)

Is dat een betrouwbare shop? Nog andere van dit soort tips. Ben best bereid om wat grunt werk te doen, maar ken deze shops helemaal niet. Ga eigenlijk (naief) altijd uit van de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
FirePuma142 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:43:
[...]

Dus je ziet drie OLED's in de winkel toevallig gebroederlijk naast elkaar en trekt je conclusie aangaande een non-OLED Sony. Logisch wel.

Beeld zoals in de winkel te zien is jammer genoeg vaak niet maatgevend voor het daadwerkelijke beeld, tenzij je met de afstandsbediening hoogstpersoonlijk de menu's bent doorgelopen om je er van te vergewissen dat ze correct zijn afgesteld. Vrij eenvoudig om de TV die het meeste marge oplevert er uit te laten springen, dat gebeurt in elke winkel. Net zoals het oversturen van geluidsweergave common practice is.
Geef ik je gelijk in.
Prijs, (beeld) kwaliteit, features. Dat allemaal bij elkaar opgeteld is voor mij de Sony xe9005 of xe9305 55/65 inch echt de favoriet.
Ook Philips oled die men mij erg graag wilde verkopen vond ik gewoon te nep in gras en waterkleuren etc.
Ik mijn ogen was het meer een knallend kleuren pallet dan een natuurgetrouw beeld waar je uren lekker naar kan kijken.

Mijn mening gaat overigens niet over 1 nacht ijs, zegt lang niet alles maar voor de beeldvorming ..:-)

Maar! Ik laat me graag overtuigen waarom welk model beter is, met de juiste argumenten

[ Voor 3% gewijzigd door martinus83 op 08-01-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

martinus83 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Geef ik je gelijk in.
Prijs, (beeld) kwaliteit, features. Dat allemaal bij elkaar opgeteld is voor mij de Sony xe9005 of xe9305 55/65 inch echt de favoriet.
Ook Philips oled die men mij erg graag wilde verkopen vond ik gewoon te nep in gras en waterkleuren etc.
Ik mijn ogen was het meer een knallend kleuren pallet dan een natuurgetrouw beeld waar je uren lekker naar kan kijken.

Mijn mening gaat overigens niet over 1 nacht ijs, zegt lang niet alles maar voor de beeldvorming ..:-)

Maar! Ik laat me graag overtuigen waarom welk model beter is, met de juiste argumenten
Ik heb een OLED gekozen voor HDR, local dimming en uniformiteit in donkere kleuren. HDR zonder goede local dimming en uniformiteit in donkere kleuren (en beter dan OLED bestaat niet) doet voor mij heel snel afbreuk aan kijkplezier. Kleurweergave out of the box vind ik niet interessant, resultaten na calibratie wel.

De Sony is een fantastische TV, maar op dit prijsniveau verslaat een OLED hem met een best verschil voor mij door bovenstaande punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
FirePuma142 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:22:
[...]

Ik heb een OLED gekozen voor HDR, local dimming en uniformiteit in donkere kleuren. HDR zonder goede local dimming en uniformiteit in donkere kleuren (en beter dan OLED bestaat niet) doet voor mij heel snel afbreuk aan kijkplezier. Kleurweergave out of the box vind ik niet interessant, resultaten na calibratie wel.

De Sony is een fantastische TV, maar op dit prijsniveau verslaat een OLED hem met een best verschil voor mij door bovenstaande punten.
Ok, mocht hij hem op die fronten verslaan wat ik nog niet gezien heb, wat bedoel je dan met ‘op dit prijsniveau’? 65 inch XE9305 Versus Oled65c7v scheelt 1000 euro?
Bij 55 is het verschil kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Cai schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Welke topics?

Maar bedankt voor de tip, daar staat hij voor EUR 1.142. (https://www.starplusshop....y=55XE9005&submit_search=)

Is dat een betrouwbare shop? Nog andere van dit soort tips. Ben best bereid om wat grunt werk te doen, maar ken deze shops helemaal niet. Ga eigenlijk (naief) altijd uit van de pricewatch
Sorry, ik reageerde te snel, dacht dat je de 49 inch bedoelde, die is namelijk ook 1399... Denk dan dat de 55 inch nog wel stijgt in prijs, want de 49 inch was vorige week nog 1195 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

martinus83 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:07:
[...]

Ok, mocht hij hem op die fronten verslaan wat ik nog niet gezien heb, wat bedoel je dan met ‘op dit prijsniveau’? 65 inch XE9305 Versus Oled65c7v scheelt 1000 euro?
Bij 55 is het verschil kleiner
Met prijsniveau bedoel ik in het premiumsegment. Verschil is best flink.

En ja, de Sony wordt dik verslagen op deze punten. Aangezien een OLED geen local dimming nodig heeft zal een non-OLED altijd het onderspit delven. De halo rondom ondertiteling of logo's of felle lampen zul je nooit zien bijvoorbeeld. Uniformiteit is een vergelijkbare situatie, heel sterk bij OLED, anderen halen het er niet bij. Rtings.com heeft hier uitstekende voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
FirePuma142 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Met prijsniveau bedoel ik in het premiumsegment. Verschil is best flink.

En ja, de Sony wordt dik verslagen op deze punten. Aangezien een OLED geen local dimming nodig heeft zal een non-OLED altijd het onderspit delven. De halo rondom ondertiteling of logo's of felle lampen zul je nooit zien bijvoorbeeld. Uniformiteit is een vergelijkbare situatie, heel sterk bij OLED, anderen halen het er niet bij. Rtings.com heeft hier uitstekende voorbeelden van.
Ik probeer te begrijpen wat je zegt ;)

Zit al een tijd te lezen tis denk ook wel echt een kwestie van smaak en hoe je de tv gebruikt maar hoe maak je nu een goede keuze. Wat je al eerder aangaf, in een winkel vergelijken is geen doen tenzij je er een hele middag aan besteed.

Mooi vergelijk waar overal de C7v beter beoordeeld wordt.
Keuze hangt dan natuurlijk nog sterk samen met je budget.

http://www.4ktvcomparison...-xbr65x930e-vs-oled65c7p/
Sony X930E is superior on peak brightness and color gradient while LG OLED C7 is superior on contrast ratio and color gamut. This certainly makes OLED C7 has better picture quality, particularly when used in a dark room or a moderately lit-room with natural indoor light. Additionally, wide extremely wide side viewing angle coverage, LG OLED C7 is also a better TV when you have a plan to use it in wide room with viewers watch from multiple viewing angles. On other hand, with brighter peak brightness, Sony X930E has brighter picture that makes the quality of the picture displayed looks more consistent in a bright room with sunny window or very bright indoor light. Additionally, X930E is also able to show the highlights of HDR images brighter than OLED C7.
PS ipv xe9305 zou de xe9005 ook een goede keuze zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door martinus83 op 09-01-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
De Sony is hier toch wel een stuk helderder en levendiger. Oled is wel erg donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Drial schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:43:
[...]

De Sony is hier toch wel een stuk helderder en levendiger. Oled is wel erg donker...
De Sony heeft ook een veel hogere helderheid dan de OLED c7v.
Zie ge-quote tekst boven jou post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Knoop doorgehakt. Sony net besteld. Zal waarschijnlijk nu iets meer betalen dan met de btw dagen maar wil hem graag nu hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Cai schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:50:
Knoop doorgehakt. Sony net besteld. Zal waarschijnlijk nu iets meer betalen dan met de btw dagen maar wil hem graag nu hebben
Als je hem bij de juiste winkel hebt besteld heb je een scherpere prijs dan tijdens de BTW-dagen betaald. De juiste winkel is niet Coolblue/Mediamarkt/etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goudviske.be
FirePuma142 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:01:
[...]

Als je hem bij de juiste winkel hebt besteld heb je een scherpere prijs dan tijdens de BTW-dagen betaald. De juiste winkel is niet Coolblue/Mediamarkt/etc.
De juiste winkel is dan wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cai

Cai

Eur 1199,- plattetv.nl

Die Belgische webshop heeft hem pas volgende week weer op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Cai schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:41:
Eur 1199,- plattetv.nl

Die Belgische webshop heeft hem pas volgende week weer op voorraad.
Kan nog iets goedkoper bij hifi klubben en http://www.detelevisiespecialist.nl/ maar 1199 is een prima prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 11-01-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:14
martinus83 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:33:
[...]

De Sony heeft ook een veel hogere helderheid dan de OLED c7v.
Zie ge-quote tekst boven jou post.
Daar blijft maar op gehamerd worden in dit topic maar dat is in de praktijk echt niet zo relevant. Zo'n C7 kan al helderder dan welke LCD van 3 jaar geleden dan ook en toen hoorde je er niemand over.

Ik heb een B6 en deel de mening van een aantal mensen in het OLED topic, je kan deze al niet op zijn helderst zetten want je wordt compleet verblind, gewoon zwaar oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Malt007 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:07:
[...]

Daar blijft maar op gehamerd worden in dit topic maar dat is in de praktijk echt niet zo relevant. Zo'n C7 kan al helderder dan welke LCD van 3 jaar geleden dan ook en toen hoorde je er niemand over.

Ik heb een B6 en deel de mening van een aantal mensen in het OLED topic, je kan deze al niet op zijn helderst zetten want je wordt compleet verblind, gewoon zwaar oncomfortabel.
Ik begreep uit reviews dat het meer gaat om bijvoorbeeld ene lamp die schijnt op een donkere straat. De sony zou dat licht helderder en mooier weer kunnen geven dan een OLED die overal wel bright qua kleur is diep diep zwart maar die lichtdetails mist?

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen? Ik denk dat de beste methode beide toestellen naast elkaar zetten en instellen is, en dan je smaak uitspreken.

Ik moet zeggen, ik heb eigelijk geen klagen over de philips 40PFL7605 van 7 jaar oud die wij hebben qua kleur etc. Vooruitgang is er dus toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:14
martinus83 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:42:
[...]

Ik begreep uit reviews dat het meer gaat om bijvoorbeeld ene lamp die schijnt op een donkere straat. De sony zou dat licht helderder en mooier weer kunnen geven dan een OLED die overal wel bright qua kleur is diep diep zwart maar die lichtdetails mist?

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen? Ik denk dat de beste methode beide toestellen naast elkaar zetten en instellen is, en dan je smaak uitspreken.

Ik moet zeggen, ik heb eigelijk geen klagen over de philips 40PFL7605 van 7 jaar oud die wij hebben qua kleur etc. Vooruitgang is er dus toch wel.
Het zal vast beter kunnen met een hogere helderheid maar een B6 (een 2016 OLED) kan een zonsondergang al dermate helder weergeven in HDR dat je er niet in kan kijken zonder er last van te hebben. Wat mij betreft is dat dus geen belangrijke feature/parameter/argument om de beeldkwaliteit te bepalen. Daarnaast gaat een moderne OLED al helderder dan welke LCD van 2 jaar of ouder dan ook en toen hoorde je niemand dat een LCD niet geschikt was voor een zonnige kamer.

Volgens Rtings is de LG B7 zelfs de beste HDR tv overigens. https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-features/hdr
Quote uit het artikel: Sony X930E. Excellent LED TV for HDR, but the OLED LG B7 isn't much more

[ Voor 7% gewijzigd door Malt007 op 11-01-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Malt007 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Het zal vast beter kunnen met een hogere helderheid maar een B6 (een 2016 OLED) kan een zonsondergang al dermate helder weergeven in HDR dat je er niet in kan kijken zonder er last van te hebben. Wat mij betreft is dat dus geen belangrijke feature/parameter/argument om de beeldkwaliteit te bepalen. Daarnaast gaat een moderne OLED al helderder dan welke LCD van 2 jaar of ouder dan ook en toen hoorde je niemand dat een LCD niet geschikt was voor een zonnige kamer.
Zelfde ervaring met de C7. Bovendien snap ik sowieso niet dat je TV gaat kijken in een heel lichte ruimte (en dat dan de helderheid heel belangrijk zou zijn). Anyhow, beide uitstekende TV's denk ik. Veel plezier met je Sony :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Malt007 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Volgens Rtings is de LG B7 zelfs de beste HDR tv overigens. https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-features/hdr
Quote uit het artikel: Sony X930E. Excellent LED TV for HDR, but the OLED LG B7 isn't much more
Vooropgesteld, ik ben groot fan van inktdiep zwart, heb nu een panasonic plasma en wil graag een OLED. Maar dat 700nits oogverblindend is en perfecte HDR hebt, komt omdat je in een gedimd verlichte ruimte kijkt. Dat is ook de beste HDR ervaring die je kan hebben, omdat je dan volledig gebruik maakt van het ondeindige contrast van je OLED. Je normale pieken zitten op 120cd, en de HDR pieken (zonsopgang) zitten op 700 en komen daarmee enorm realistisch over. Meer is overigens beter :). Het gaat om die kleine dingetjes waar je niet rechtstreeks in kijkt, zoals schitteringen van metaal enzo. Dat wordt nog beter met betere lichtoprengst.

Die 1400 NITS tov de 750 van Oled maken een vrij groot verschil als je in vol daglicht en met de zon in je woonkamer nog steeds sterk (HDR) contrast wilt zien. Maar de Oled is in gedimde ruimtes veel indrukwekkender met HDR dan de sony LCD in daglicht (dat is simpelweg het contrastcijfer).

Dus ik denk dat beide TV's goede aankopen zijn. Maar als je persé in vol zonlicht hoog contrast wilt, en je bent bereid om daarvoor nog beter HDR in een gedimde ruimte niet te hebben, dan is de Sony de no brainer.

Hier nog een leuk (reclame)filmpje van wat je hebt aan veel lichtopbrengst (let op, de slechtste TV, is net zo goed als de Sony. Een Oled zou het nog effe slechter doen in vol zomers zonlicht :)).

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 12-01-2018 18:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:51
de jaarlijkse vuurdoop de TOP 2000 op TV kanaal 222 is een prima test om inbranden te testen dus ff een jaartje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-05 14:54
Hallo

Ik twijfel ook erg om de Sony te kopen. Ik heb mijn ervaring met de LGc7 al in het ervaringen topic gezet. Even kort:
Oled kan niet tegen zonlicht op het scherm als deze uitstaat. Dit geeft vlekken. Die gaan er wel weer uit na een Clear panal Noise actie maar echt vrolijk word je er niet van....

Nu mijn vragen:

1. Zou deze Sony wel tegen zonlicht kunnen (hebben jullie hier wellicht ervaring mee?
Tv komt gewoon binnen te staan maar heb alleen vouwgordijnen die licht doorlaten en staat op het zuiden. Dus ik heb de opkomende zon er een heel tijd instaan.

2. Ik denk dat ik voor de 9305 ga omdat deze dolby vision hdr ondersteuning heeft. Het prijsverschil is wel groot met de 9005. Zeker als je kijkt naar de 65 inch versie van de de 9005. Welk raden jullie aan?

Ik wil eigenlijk een LED tv die tegen zonlicht kan en dicht in de buurt van oled komt. Daarbij ook qua prijs (mijn lg c7 koste me 1450,-) Meer wil ik ook niet uitgeven. Wellicht dat we over een x aantal jaar dan de overstap naar microled kunnen maken (als dat wel tegen zonlicht kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Zeer tevreden gebruiker hier van de Sony na een week.

Kreeg net een berichtje van Starplus dat de Sony daar weer op voorraad is voor Eur 1.140,- bij afhalen Eur 20,- korting. https://www.starplusshop....led-tv-4548736052352.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midlevelcrisis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05-2020
ik heb al n tijdje n oogje op de Sony KD-55XE9 serie, maar heb geloof ik te lang gewacht.

ik kan de Sony KD-55XE9305 nergens zo goedkoop vinden meestal 1500-1600, de Sony KD-55XE9005 voor 1250, prijsverschil ligt gemiddeld op 250 euro, er werd me verteld dat in het prijssegment vd KD-55XE9305 de samsung QE55Q7F nog beter contrast bied dan de XE9005, maar heb dit nog niet kunnen testen

nu heb ik de XE9305 in een winkel bekeken, en getest met een console en verschillende instellingen en die voldeed aan al mijn wensen, , maar ik lees hier mensen die het over een KD-55XE9305 hebben voor rond de 1150, is dit n vergissing van modelnummer of zijn er nog winkels die m daarvoor verkopen? ik kan ze niet vinden.

ik ben nogal verward, de XE9005 heb ik nog niet kunnen testen, dus weet niet of er echt merkbaar verschil in zit kwa beeldkwaliteit. als ik hem al zou kopen is volgens verschillende verkopers de Buymi en foka tvs een buitenlands model, ze hebben t over incompatibiliteit met ziggo, en lange wachttijd met terugsturen naar land v herkomst, iemand hier ervaring mee? Ik dacht er eindelijk uit te zijn maar wat een doolhof die TV wereld.

[ Voor 172% gewijzigd door midlevelcrisis op 18-01-2018 15:46 . Reden: Update na bellen winkels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
Cai schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:45:
Zeer tevreden gebruiker hier van de Sony na een week.

Kreeg net een berichtje van Starplus dat de Sony daar weer op voorraad is voor Eur 1.140,- bij afhalen Eur 20,- korting. https://www.starplusshop....led-tv-4548736052352.html
Momenteel blijkbaar niet meer leverbaar :/
Jammer want ik was er naar aan het kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 10:18
midlevelcrisis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:49:
ik heb al n tijdje n oogje op de Sony KD-55XE9 serie, maar heb geloof ik te lang gewacht.

ik kan de Sony KD-55XE9305 nergens zo goedkoop vinden meestal 1500-1600, de Sony KD-55XE9005 voor 1250, prijsverschil ligt gemiddeld op 250 euro, er werd me verteld dat in het prijssegment vd KD-55XE9305 de samsung QE55Q7F nog beter contrast bied dan de XE9005, maar heb dit nog niet kunnen testen

nu heb ik de XE9305 in een winkel bekeken, en getest met een console en verschillende instellingen en die voldeed aan al mijn wensen, , maar ik lees hier mensen die het over een KD-55XE9305 hebben voor rond de 1150, is dit n vergissing van modelnummer of zijn er nog winkels die m daarvoor verkopen? ik kan ze niet vinden.

ik ben nogal verward, de XE9005 heb ik nog niet kunnen testen, dus weet niet of er echt merkbaar verschil in zit kwa beeldkwaliteit. als ik hem al zou kopen is volgens verschillende verkopers de Buymi en foka tvs een buitenlands model, ze hebben t over incompatibiliteit met ziggo, en lange wachttijd met terugsturen naar land v herkomst, iemand hier ervaring mee? Ik dacht er eindelijk uit te zijn maar wat een doolhof die TV wereld.
Volgens mij was de 55XE9305 voor net over de 1300 te koop in Belgie en de 55XE9005 voor 1150. Weet niet of het nu nog zo is, de site die deze prijzen had (StarPlusShop) heeft ze inmiddels van de site gehaald, Audiovision.be ging nog onder die prijzen maar aangezien die prijzen er niet meer op staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Ik heb hem uiteindelijk bij plattetv.nl gehaald. Durfde het niet aan voor die paar tientjes om hem in België te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
Cai schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:22:
Ik heb hem uiteindelijk bij plattetv.nl gehaald. Durfde het niet aan voor die paar tientjes om hem in België te bestellen
Paar tientjes ?
1599 ipv 1140...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38
Slux schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:33:
[...]

Inbranden is zeker nog een issue bij OLED.
BULL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

goudviske.be schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Paar tientjes ?
1599 ipv 1140...
Ik heb 1199 betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
Goed om weten, dank.
Heb via hun website prijs aangevraagd en ze stellen 1250 voor, het kan dus nog iets lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

kuch
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/burn-in-test/test-pattern-2-small.jpg
Resultaten na 19 weken;
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/burn-in-test/week-19-uniformity-b6-red-small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/burn-in-test/week-19-uniformity-b6-yellow-small.jpg
A 5.5 hour video loop is used as the test pattern. It has been designed to mix static content with moving images to represent some typical content. The base material is a recording of over the air antenna TV with RTINGS overlay logos of different opacities and durations, and letterbox black bars added. These additional elements are:

Top and bottom: Letterbox bars present for 2 hours, then absent for 3.5 hours (movie example)
Top left: 100% solid logo, present for the whole clip (torture test)
Top right: 50% opacity logo, present for the whole clip (network logo torture test)
Bottom left: 100% solid logo, present for 2 hours then absent for 3.5 hours (video games example)
Bottom right: 50% opacity logo, present for 10 minutes then absent for 2 minutes (sports or TV shows example)

[ Voor 53% gewijzigd door Humma Kavula op 19-01-2018 20:24 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Humma Kavula Dat is de b6 versie, nu zijn ze c7 aan het testen. In werkelijkheid zal het niet zo vaak voorkomen, die test van rtings is erg extreem.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Amaze86 True, het ging mij meer om het feit dat er BULL werd genoemd want dat is dus niet zo.

De C7 zal hier niet van afwijken miz, het is gewoon inherent aan de techniek.
Bij weinig gebruik zal je het niet snel merken maar heb toch wat posts van tweakers gelezen die bv een RTL logo blijven zien.

En ik voorzie niet dat een 2017 model het ineens beter doet maar allicht is de software beter waardoor de refreshes van het scherm nog beter geregeld zijn.

OLED is gewoon schitterend maar heeft zijn nadelen ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Daarom als je druk maakt over inbranden gewoon lekker voor lcd gaan.Heb iedergeval geen spijt van me E7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

goudviske.be schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:08:
[...]

Goed om weten, dank.
Heb via hun website prijs aangevraagd en ze stellen 1250 voor, het kan dus nog iets lager...
Hou er wel rekening mee dat ik daarnaast bij hen nog een Vogel muurbeugel plus Sonos soundbar incl beugel heb aangeschaft. Grotere order dus misschien iets meer korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Sonos nee die ga je weer omruilen....geen dts geen hires audio geen hdmi arc. Zo zonde van je geld.
En die ander koop lekker een plasma. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

wvkreg schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:00:
Sonos nee die ga je weer omruilen....geen dts geen hires audio geen hdmi arc. Zo zonde van je geld.
En die ander koop lekker een plasma. ..
Beetje kort door de bocht. Ik ben geen audiofiel. Ik kwam van niks en heb nu door heel het huis 1x playbar en 6x one. Ik vind het fantastisch. De ervaring, het gebruiksgemak is perfect.

Tot slot verdiept in diverse tv's. Lcd tov oled. Bewust gekozen voor lcd (motivatie een paar Posts terug). Dus nee geen spijt. Uiteraard mag jij een andere keuze maken waarbij jij zelf blij mee bent logisch. Omdat iemand een andere keuze maakt dan jij dan is dit niet per definitie de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Prima, up2u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristelnl
  • Laatst online: 28-04 17:31
goudviske.be schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:08:
[...]

Goed om weten, dank.
Voor de tip, net een Sony KD 55XE9500 besteld voor 1177,00 euro bij Smits Arnhem: https://www.smitsarnhem.nl/kd-55xe9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midlevelcrisis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05-2020
Kristelnl schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Voor de tip, net een Sony KD 55XE9500 besteld voor 1177,00 euro bij Smits Arnhem: https://www.smitsarnhem.nl/kd-55xe9005
wouw, mooi prijsje, ik heb m vorige week voor 1259 gekocht bij Buymi.com, en ben er zeer tevreden mee, is inmiddels gestegen naar 1300 zie ik.

Platte TV gaf mij een veel slechter offer, en probeerde Buymi nog zwart te maken door te waarschuwen voor grijze import en geen garantie etc... heb persoonlijk geen vertrouwen meer in die winkel, kort hiervoor een 55" LG tv van ze teruggebracht mede door zeer slechte beeldkwaliteit van dat paneel, maar ook onjuiste voorlichting door de verkoper op locatie.

Bizar die "dynamische" prijzen van honderden euros verschil. Ik ben al blij dat ik m voor deze prijs had na de teleurstelling van de mediamarkt prijsverhoging voor de BTW dagen. de zoektocht naar n nieuwe TV die aan mijn wensen voldoet heeft me veel te veel tijd en energie gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Kristelnl schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Zo een mooie tip is dat niet hoor, op Idealo vind je veel aanbieders voor +- 1200€
Daar staat Smits dan met hun tijdelijke btw actie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jernij
Cronimet schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:11:
[...]

Zo een mooie tip is dat niet hoor, op Idealo vind je veel aanbieders voor +- 1200€
Zeg dan niets... Je vindt de tip van een ander niet zo mooi, maar komt zelf met iets duurders 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Laatst online: 08-05 15:23

Schuimpje

Couch Warrior

Ook hier lang aan het twijfelen geweest over oled c7 of de sony x9305. Uiteindelijk toch voor de sony gekozen. Vandaag ontvangen via Coolblue voor €1499.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een super scherm is! Ook hier goede zwartwaardes en na wat instellen geen last van de backlight. De helderheid is perfect zelfs nu de zon naar binnen schijnt. Ook mooi zonder zorgen films/series op pauze zetten zonder de angst dat er beelden inbranden op je dure tv. Het is allemaal leuk en aardig met dat oled gebeuren maar zolang het nog in de kinderschoenen staat en de kans blijft bestaan dat je te maken kunt krijgen met burn-in en vlekken op je scherm door de zon hou ik het mooi bij de sony.

Oja en het geluid van de sony is boven verwachting!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
jernij schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Zeg dan niets... Je vindt de tip van een ander niet zo mooi, maar komt zelf met iets duurders 8)7 8)7 8)7
Ik wil maar zeggen, een tijdelijke btw actie van 1599 naar 1177€ lijkt een enorm goede deal. Terwijl deze al zonder actie te vinden is voor 1200€, dus zo een deal is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Cronimet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Ik wil maar zeggen, een tijdelijke btw actie van 1599 naar 1177€ lijkt een enorm goede deal. Terwijl deze al zonder actie te vinden is voor 1200€, dus zo een deal is het niet
... in Duitsland.

Staat overigens nergens dat het een tijdelijke actie is ivm BTW Dagen (die prijs is vrij normaal bij hen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
apis29 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:49:
[...]

... in Duitsland.

Staat overigens nergens dat het een tijdelijke actie is ivm BTW Dagen (die prijs is vrij normaal bij hen)
Leveren ook in NL en Be.
Volgens Smits hebben we de btw actie van Mediamarkt gevolgd, momenteel is deze dus voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kristelnl
  • Laatst online: 28-04 17:31
Cronimet schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:11:
[...]

Heeft niets met BTW dagen te maken. Prijs bij Smits is nog 1177 terwijl de landelijke actie verlopen is. Als je een beter prijs vindt, deel dat maar. Anders :w

Ik ben in ieder geval zeer blij met mijn nieuwe televisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Kristelnl schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:02:
[...]

Heeft niets met BTW dagen te maken. Prijs bij Smits is nog 1177 terwijl de landelijke actie verlopen is. Als je een beter prijs vindt, deel dat maar. Anders :w

Ik ben in ieder geval zeer blij met mijn nieuwe televisie!
Dat arrogante toontje hoeft ook niet, je hoeft niet zo uit de hoogte te doen hoor. Ik geef gewoon mee dat deze prijs niet uitzonderlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakbal
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-10-2022
Ik heb een vraag: mijn LG 55c7V vraagt voor de aansluiting van een draadloos Toetsenbord om een LG Wireless Keyboard.Ik heb geprobeerd andere toetsenborden aan de te sluiten maar die werken niet op de LG Smart TV (Logitech K810 en K480). Er is maar een LG Wireless Keyboard te vinden maar dat is voor de Lg G Pad 8.3.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Bij voor baat dank
Pierre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tweakbal schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:33:
Ik heb een vraag: mijn LG 55c7V vraagt voor de aansluiting van een draadloos Toetsenbord om een LG Wireless Keyboard.Ik heb geprobeerd andere toetsenborden aan de te sluiten maar die werken niet op de LG Smart TV (Logitech K810 en K480). Er is maar een LG Wireless Keyboard te vinden maar dat is voor de Lg G Pad 8.3.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Bij voor baat dank
Pierre
Een gewone draadloze (non-Bluetooth) zou het wel moeten doen?
Cronimet schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:34:
[...]Dat arrogante toontje hoeft ook niet, je hoeft niet zo uit de hoogte te doen hoor. Ik geef gewoon mee dat deze prijs niet uitzonderlijk is.
Een bruikbaar alternatief is schijnbaar wel te moeilijk om dan te posten. Zoveel Duitse winkels versturen niet naar NL (Amazon bij >43", Saturn, etc.) en zo wel dan is het niet goedkoop. De enige onder de 1300 op Idealo die naar NL verstuurd rekent er 99 euro (of heel misschien net binnen de €69 klasse en dan zit je weer op 1300/1325) voor en de rest verstuurd niet naar NL ... [of je het moet het via een tussenpersoon doen voor nog meer gedoe].
Je kan net zo goed zeggen dan ze in Amerika $1000 zijn (pre-tax) maar daar heb je ook weinig aan. Voor NL begrippen is het gewoon een nette prijs (en vast nog van af te dingen); bij de MM tijdens BTW Dagen was ie overigens €1321.
Volgende keer als je wel een goede aanbieding gevonden hebt: er is een LCD prijzen/aanbiedingen topic voor in het Televisies topic.

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 04-02-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-04 02:46
Iedere tv spiegelt, maar wat zijn jullie ervaringen daarmee met deze televisies? Ga een van deze twee aanschaffen voor in mijn nieuwe huis en hij komt dan tegenover een raam te staan. Ga in ieder geval zorgen voor goede verduistering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:11
josstie85 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:23:
Iedere tv spiegelt, maar wat zijn jullie ervaringen daarmee met deze televisies? Ga een van deze twee aanschaffen voor in mijn nieuwe huis en hij komt dan tegenover een raam te staan. Ga in ieder geval zorgen voor goede verduistering.
Ik zou voor de Sony gaan, de OLED gaat in een zwaar verlichte omgeving tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Ik heb sinds een paar dagen de 65XE9305. Zeer mooi beeld maar erg veel last van lichte vlekken die ik in het beeld zie. Dit is zichtbaar bij donkere scenes bij film etc. Ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:29
NotSoSteady schreef op maandag 12 februari 2018 @ 00:37:
[...]

Ik zou voor de Sony gaan, de OLED gaat in een zwaar verlichte omgeving tegenvallen.
Waar heb jij last van met een OLED dan?
Mijn woonkamer is erg licht maar ik zou niet weten wat er tegen zou moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
yordy1985 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:23:
Ik heb sinds een paar dagen de 65XE9305. Zeer mooi beeld maar erg veel last van lichte vlekken die ik in het beeld zie. Dit is zichtbaar bij donkere scenes bij film etc. Ervaren jullie dat ook?
Lichte vlekke blijf je houden bij een LCD tv, helaas niks aan te doen.Je kan hem omruilen maar kans is groot dat eentje krijgt die erger is.
NotSoSteady schreef op maandag 12 februari 2018 @ 00:37:
[...]

Jij hebt toch sony 9305? Heb zelf geen last van me E7 bij vol zonlicht.

[ Voor 44% gewijzigd door Amaze86 op 21-02-2018 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_loco_avs
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 10:17
Is het gebrek aan Dolby Vision ondersteuning bij de Sony geen issue voor mensen? Ben bezig met initieel research en lijkt me vervelend om niet alle HDR formaten te hebben.

Verder vraag ik me af hoe groot het verschil is tussen WebOS en Android TV qua hoe fijn/snel het werkt... wie heeft hier een indruk over?

edit: Ik zie dat de Sony in een firmware update onderhand wel Dolby Vision ondersteuning heeft gekregen? Da's wel nice.

[ Voor 16% gewijzigd door el_loco_avs op 27-02-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-05 14:54
Beide zijn mooie tv's.
Webos werkt lekker.
Android werkt bij de 9305 ook wel vlot.

Staat je tv soms in de zon. Koop de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zo, ik zag toevallig dit topic voorbij komen toen ik een andere zocht. ik hoop dat deze post nog enige toegevoegde waarde heeft na dato :P ff een snelle ervaring:

ik heb beide tv's een half jaar in gebruik gehad en de C7 gebruik ik nog steeds.

ik ben heel snel tot de conclusie gekomen dat de C7, de XE9305 rauw lust. werkelijk alles is beter bij deze oled. (ja, ook de helderheid in HDR). Ik zou geen een punt kunnen opnoemen waar de XE9305 sterker was dan deze oled.

wat een drama was de android op de sony zeg, webos is de beste software die ik ooit op een tv heb mogen meemaken. puur voor de software al, zal het altijd een LG worden voor mij in de toekomst. de hevige blooming en clouding daarbij gelaten op de Sony.

Met de Sony kon ik niet echt verschil merken met HDR materiaal, totdat ik de C7 had. Toen kon het echte HDR feest beginnen thuis.

Moraal van het verhaal: RIP LCD.

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 06-09-2019 15:56 ]

Pagina: 1 2 Laatste