Een foto stelt ook vast dat er geen dragende balk zit. Dat is net zo hard als een deurwaarder. Daarnaast kan een deurwaarder nooit bewijzen dat die balk er nooit gezeten heeft, want die heeft er ooit gezeten! En er is nooit meer te achterhalen wanneer deze is weggehaald.CobraMic schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:35:
Interessant topic, zou een deurwaarder iets uitmaken? De deurwaarder stelt dan vast dat er geen dragende balk zit (en nooit gezeten heeft).
Doe nou eens alsof jij de verkoper was. Je hebt 8 jaar geleden een pand gekocht en daar lekker gewoond. Verder niets verbouwd ofzo. Gewoon lekker gewoond. Je hebt het verkocht en de koper komt nu met een verhaal dat er een draagbalk mist en dat die er wel hoort te zitten. Of je even 2500 euro wilt lappen.Wat wellicht ook nog relevant is, is dat de verkopende partij dit huis dus met het zelfde verborgen gebrek heeft gekocht. Zij kunnen de schade dus ook weer verhalen. Dit is niet jouw probleem, aangezien die partij voor jou geen partij is, maar wellicht een motivator voor de verkopende partij.
Ik zou als verkoper denken: Huh? Ik heb daar 8 jaar gewoond en nooit wat van gemerkt en nu trekken jullie het hele huis uit elkaar en ga je me aansprakelijk stellen voor iets waar ik me helemaal niet aansprakelijk voor voel.
Oh, ik moet de persoon waar ik 8 jaar geleden het huis van gekocht heb maar eens bellen? kijken of ik die aansprakelijk kan stellen? Ja dag, die ziet me aankomen! En die persoon heeft ook nooit wat gemerkt. Dan kan die persoon de persoon waar hij het huis 36 jaar geleden (ofzo) van heeft gekocht aanspakelijk stellen? Oh die is overleden? De erfgenamen dan!!!!!11
Wie zegt dat die draagmuur niet al 50+ jaar geleden is weggehaald?
Het is een huis van bijna een eeuw oud en het gaat om een tegenvaller van maar 2500 euro! Ik zou in mijn handjes knijpen dat het hele huis niet in elkaar is gestort bij het verwijderen van die 'sier' balken van dat verlaagde plafond (wat inmiddels waarschijnlijk ook deels dragend was geworden

[ Voor 61% gewijzigd door FragDaddy op 21-12-2017 12:19 ]
Have a wheelie good weekend!