ik lees nu pas je verhaal, beetje laat.
ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle berichten heb doorgelezen... wordt toch ff iets te veel van het goede
maar is je probleem met de wasemkap al verholpen?
voor de gene die zeggen dat dit geen probleem is heb ik het volgende te zeggen:
Het bouwbesluit (de wetgeving mbt gebouwen) geeft duidelijk aan in het kader van leefbaarheid en gezondheid dat een douch, toilet en keuken van goede ventilatie moet voorzien die aan een minimale afzuiging voldoet.
Hierbij moet de afzuiging gegarandeerd worden. In de vochtige ruimten kan het ophopen van vocht in combinatie met de temperatuur voor schadelijke schimmel groei zorgen. Hier kun je erg ziek van worden en voor mensen met zwakke weerstand kunnen de gevolgen nog veel erger zijn.
Daarnaast is het aan te raden om de wasemkap anders aan te sluiten, niet op het centrale ventilatie systeem. Met het koken, bakken en braden wordt er veel vuile lucht afgezogen. Deze bestaat naast vocht ook uit delen vet, over vele jaren zal dit vet zich gaan ophopen in een WTW unit of in de ventilator van het algemene ventilatie systeem. Deze zullen erg snel smerig worden waardoor je slechte werking krijgt ect. ect.
Beter direct afvoeren naar buiten indien mogelijk.
Door het niet uitvoeren van een inspectie sta je niet sterk, het zal een spelletje worden welles nietes. Als het echt tot rechtszaak komt moet de rechter beslissen of de vorige eigenaar het redelijkerwijs had kunnen weten en dus had moeten vertellen. En of jij het redelijkerwijs had kunnen weten...