Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

Ardana schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:50:
[...]

Punt is, racisme en discriminatie komt voor. Maar wat voor de een racisme of discriminatie is, is voor de ander een normaal grapje of cultuur. Het is niet zwart-wit, niet alle racisten zijn te herkennen aan een uiterlijk teken. Er is geen gemene deler te vinden.
Wat volgens mij ook super verwarrend kan zijn is dat nederlandse humor vaak grof om het grof zijn is.

Nederlanders maken grappen over alles, tot aan Anne Frank toe. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat de meeste nederlanders haar op de trein willen zetten. Integendeel juist. Het feit dat men die grapjes maakt en er om lacht is niet omdat wat gezegd wordt grappig is. Het is juist omdat het juist als zo extreem fout gezien wordt dat het weer grappig wordt.

Prik daar maar eens doorheen als je roots ergens anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:48

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

-tom-562 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:57:
Ach, en andersom heb je het ook weer net zo goed. Ik spreek nagenoeg accentloos (ok, mss een klein beetje Nijmeegse tongval) maar sinds 2,5 maand woon ik in een klein dorpje in de Achterhoek. De keren dat ik al gehoord heb (in de supermarkt, mensen uit de straat, bouwmarkt, tankstation etc., terwijl je gewoon iets normaals vraagt) "Ie bunt nie van hier hè" kan ik niet meer tellen :P
Dat heet gewoon interesse, en daar ga ik ook niet moeilijk over doen.
Daarvoor hoef je niet eens ver te verhuizen. Wij zijn van de stad naar een dorpje 25km verderop gegaan en kregen toen de stempel "De Stadsmensen".

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Maar die simplisten zijn ook Nederlanders. Ze wonen, leven, stemmen, eten en werken hier. En sommigen zullen ook sollicitatiegesprekken voeren...

Punt is, racisme en discriminatie komt voor. Maar wat voor de een racisme of discriminatie is, is voor de ander een normaal grapje of cultuur. Het is niet zwart-wit, niet alle racisten zijn te herkennen aan een uiterlijk teken. Er is geen gemene deler te vinden.

Dat maakt een vraag als de vraag van TS ook zo lastig: het zóu idd racistisch kunnen zijn. Racisme gaat ook over intenties en die kun je helaas nooit zeker weten.
Hoe kan de vraag 'Waar kom je vandaan?' nou de intentie hebben om racistisch van aard te zijn? Ik kan de link _totaal_ niet leggen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
[...]

Dat maakt een vraag als de vraag van TS ook zo lastig: het zóu idd racistisch kunnen zijn. Racisme gaat ook over intenties en die kun je helaas nooit zeker weten.
Naja, indien ze die vraag alleen aan buitenlanders zouden stellen, aan iemand met een buitenlandse achtergrond of indien het antwoord bepalend is voor de aanstelling; dan zou ik me er wel in kunnen vinden. (Ze wisten bij voorbaat het antwoord al....dus zo bepalend kan het niet zijn)

Ik kan je vertellen; ik ben blank, ben 100% "Nederlands" (mag ik zeker ook niet zeggen?) en heb een zeer Nederlandse achternaam - wat denk je? Ik krijg die vraag ook in bijna ieder sollicitatiegesprek voor mijn kiezen.

Ik zou er echt niet te veel achter zoeken, buiten een wat verifiërende en ijsbrekende aard. Het kan zomaar mooie input zijn voor een informeel begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06 17:29
[...]

Maar die simplisten zijn ook Nederlanders. Ze wonen, leven, stemmen, eten en werken hier. En sommigen zullen ook sollicitatiegesprekken voeren...

Goed punt, daarom zijn onze huidige maatschappij en de westerse normen en waarden juist een zwakte. Ik sta er voor, maar de meerderheid kan er niet mee omgaan. Maar goed, dat is een andere discussie.
Pagina: 1 2 Laatste