Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

retourneren amazon.de

Pagina: 1
Acties:
  • 4.067 views

• Ahmed023
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 04-03 14:48
Ik heb onlangs de Elgato 4K60 pro gehaald bij Amazon.de.. Verpakking opengemaakt, in mijn moederbord gestoken aangezet enz. enz. Maar het blijkt dus dat de 4K60 pro overbodig is voor PC opnames ivm third-party softwares zoals OBS die dit kunnen doen.. Dus 400EU voor niks gekocht eigenlijk.. (Het gaat hier om PC display/games recorden)

Mijn vraag luidt; Ik heb de verpakking al opengemaakt en heb het al in mijn moederbord gestoken.. Kan ik hem alsnog retourneren (in geopende staat)?

Nog nooit iets geretourneerd wat open is gemaakt dus geen verstand 8)7

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-03 11:23

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.amazon.com/gp.../ref=orc_surl_ret_hp?fg=1
https://www.amazon.com/gp...pol?ie=UTF8&nodeId=901888#

Heb maar even de Engelse gepakt maar er is vast ook een Nederlandse, Duitse, Japanse en Egyptische versie die je kan lezen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat dus ^^
Waarom vraag je het hier en niet aan de winkel zelf? 8)7

DUT Racing

• Ahmed023
Omdat ik het graag wou vragen omdat mensen zelf wel eens ervaring hebben..

[Voor 3% gewijzigd door Ahmed023 op 08-12-2017 17:37]

• MAX3400

MAX3400

quote:
Ahmed023 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:37:
Omdat ik het graag wou vragen omdat mensen zelf wel eens ervaring hebben..
En zo werkt GoT helaas niet. Algemene stappen voor (gedoe met) garantie/retour webshops

- winkel bellen/mailen
- support-afdeling bellen/mailen
- kennisnemen van wet WKOA (indien van toepassing)
- procedure volgen zoals wettelijk mogelijk
- wachten op oplossing van bovenstaande stappen
- op GoT posten

[Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 08-12-2017 17:40]

• Ahmed023
Dit is toch een shopping forum? Snap het probleem niet?

• MAX3400

MAX3400

quote:
Ahmed023 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:41:
SF Beleid gelezen en gedaan?
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie gelezen en gevolgd?
Minder belangrijk maar [V&A] Wat algemene tips gelezen?

Pas als je er dan niet uitkomt, kan je over het algemeen een topic maken met de gedane/genomen stappen. Niet van die one-liners van " hoi, hoe stuur ik iets retour" .

• Ahmed023
Ik vroeg niet of hoe ik iets retour kan sturen.. Ten eerste weet ik ook wel hoe je iets retour stuurt..
Het gaat hier om een artikel wat open is gemaakt en gebruikt is en vraag mij af of deze nog steeds retour gezonden kan worden met een terugboeking van mijn geld...

De vraag had allang beantwoord kunnen worden.. Maar een verhaal schrijven hedendaags is makkelijker zie ik zo

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 16:11

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Ahmed023 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:41:
Omdat je dit soort vragen eerst zelf moet gaan opzoeken i.p.v. te denken dat er hier alleen mongolen zitten die voor jou al het werk doen.
Eerst zelf moeite doen. :(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Ahmed023 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:44:
Ik vroeg niet of hoe ik iets retour kan sturen.. Ten eerste weet ik ook wel hoe je iets retour stuurt..
Het gaat hier om een artikel wat open is gemaakt en gebruikt is en vraag mij af of deze nog steeds retour gezonden kan worden met een terugboeking van mijn geld...

De vraag had allang beantwoord kunnen worden.. Maar een verhaal schrijven hedendaags is makkelijker zie ik zo
Nogmaals, kijk op Amazon (wat je al had moeten doen voor je dit topic aanmaakte) of bel/email/chat met Amazon.

Mod; merge mijn post s.v.p.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• MAX3400

MAX3400

quote:
Ahmed023 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:44:
De vraag had allang beantwoord kunnen worden..
Is beantwoord: MAX3400 in "retourneren amazon.de"

Lijkt me sterk dat inn het tempo van posten van je, dat je de retourzending & voorwaarden al helemaal hebt doorgelezen en erachter bent gekomen of het wel/niet mag; terugsturen met geopende verpakking.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:09
quote:
ComputerHoed schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:44:
[...]

Omdat je dit soort vragen eerst zelf moet gaan opzoeken i.p.v. te denken dat er hier alleen mongolen zitten die voor jou al het werk doen.
Eerst zelf moeite doen. :(
Hoe oud ben je?
Kan je niet normaal reageren.....

En hij vraagt toch niet hoe je het retour moet sturen... maar of er mensen ervaring hebben met retour sturen van een gebruikt produkt...

Wannabee mods overal... :')
quote:
ComputerHoed schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:45:
[...]

Nogmaals, kijk op Amazon (wat je al had moeten doen voor je dit topic aanmaakte) of bel/email/chat met Amazon.

Mod; merge mijn post s.v.p.
Blijkbaar weet je zelf ook niet hoe het moet met je 2 posts achter elkaar.... je hebt ook een edit knop he?

[Voor 32% gewijzigd door Aggressor op 08-12-2017 17:49]

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Aggressor schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:46:
[...]
.

Hoe oud ben je?
Kan je niet normaal reageren.....

En hij vraagt toch niet hoe je het retour moet sturen... maar of er mensen ervaring hebben met retour sturen.
Leer lezen.
OP vraagt of hij het nog terug kan & mag sturen.
Als hij gewoon op Amazon's hulppagina's had gekeken dan had hij zijn antwoord al lang gehad.

De reden voor mijn reactie? Afijn; soms moet er een voorbeeld worden gesteld en hopelijk leren toekomstige posters ervan dat ze geen domme topics moeten aanmaken die uiteindelijk (ik gok binnen een uurtje) worden geclosed door een moderator. 8)

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:09
quote:
ComputerHoed schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:49:
[...]

Leer lezen.
OP vraagt of hij het nog terug kan & mag sturen.
Als hij gewoon op Amazon's hulppagina's had gekeken dan had hij zijn antwoord al lang gehad.

De reden voor mijn reactie? Afijn; soms moet er een voorbeeld worden gesteld en hopelijk leren toekomstige posters ervan dat ze geen domme topics moeten aanmaken die uiteindelijk (ik gok binnen een uurtje) worden geclosed door een moderator. 8)
Ja en dat jou reactie wordt weggehaald..
Iemand die wel weet hoe het moet. En niet zoals jij*

Ontopic.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je hem gebruikt hebt. En hoe de staat van de doos en de rest....

Als de doos helemaal open gescheurd is.. dan zou ik het zelf niet meer retourneren.
Als je hem heel even gebruikt hebt, en je hebt alles nog wat er bij hoort... dan zou ik het gewoon proberen.

[Voor 20% gewijzigd door Aggressor op 08-12-2017 17:55]

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Aggressor schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:51:
[...]

Ja en dat jou reactie wordt weggehaald..
Iemand die wel weet hoe het moet. En niet zoals jou.
Jij*
Je lijkt boos. Het is weekend, dus doe rustig aan he. Is niet goed voor je hart :*)

• MAX3400

MAX3400

quote:
Hoezo?

Even constructief: als je iets via Amazon direct koopt en niet een 3rd-party seller, kan je een Return & Refund Request indienen. Er staat dan duidelijk in beeld wat je absoluut niet kan terugsturen (ook te vinden in aanvullende voorwaarden op Amazon).

Verder heeft (bijna) elke gelocaliseerde Amazon ook een chat-functie; omdat het een internationaal bedrijf is, kan je ook chatten met een Nederlander of Engelsman als/omdat je Duits misschien wat roestig is. Ordernummer = ordernummer.

En verder, maar dat doe ik uit mijn hoofd; @Ahmed023 heeft een hele rits met kleine letters moeten accepteren toen het account op Amazon werd aangemaakt en/of de shipping-agreements moeten accepteren. Als je dat lees (en begrijpt), gaan er sowieso al bellen rinkelen waar je als consument toch echt wel iets meer over wil lezen voordat je op Next / Next / Order klikt.

Ons probleem? Neuh, niet echt...
quote:
Aggressor schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:51:
[...]
.. dan zou ik het zelf niet meer retourneren.
... dan zou ik het gewoon proberen.
Met aannames en "zou" , help je ook niet echt mee op een oplossing voor topicstarter te formuleren.

[Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 08-12-2017 17:56]

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Zet Amazon op Nederlands, zoek het contactformulier en leg het verhaal uit. Klantenservice is dan in het Nederlands, bij vragen bellen ze je op en ze zijn best flexibel met alles.

Het zal er wel aan liggen hoe je het opengemaakt hebt. Heb je als een razende alles kapotgescheurd en de helft weggegooid dan kan ik het begrijpen dat ze dat dan liever niet terug hebben. Kun je alles weer netjes inpakken zoals het zat en is alleen de verzegeling verbroken dan is het een ander verhaal.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 31-03 01:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Hoezo? Omdat het niet aan jou is om een andere user te wijzen op wat hij al dan niet mag doen op GoT, daar zijn de moderators voor. Als users elkaar terecht gaan wijzen en al helemaal op die hautaine manier zoals je in je tweede bericht doet dan krijg je wrijving, en je ziet hoe onvriendelijk dit topic verder verlopen is. Laat het modden dus maar gewoon aan de crew over. Dat is trouwens ook verre van de eerste keer dat je dat verteld is...

Dat gezegd hebbende: een beetje meer zelfredzaamheid en op zijn minst even contact opnemen met Amazon of even zoeken bij google naar 'mag ik een geopend product terugsturen' moet inderdaad wel kunnen. We verwachten op GoT inderdaad dat je voordat je om hulp vraagt zelf even wat moeite steekt in het oplossen van je eigen vraag, en dat ontbreekt hier een beetje. Omdat je je antwoord inmiddels hebt, maar ook omdat de sfeer hier intussen bepaald niet goed meer is en omdat ik de eigen inzet dus mis doe ik dit topic maar dicht. Als je verder nog vragen hebt dan kun je een nieuw topic openen dan kan dat, maar lees dan even De Quickstart door.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True