Appen in het verkeer 'ook op de fiets'

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
*knip* Ook weg. Ga niet in op een dergelijke post maar rapporteer heb liever. *knip*

[ Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 26-09-2018 14:16 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:50:
ik laat mensen altijd schrikken als ze die kut mobiel in hun klauwen hebben tijdens het fietsen, 9/10 laten ze dat ding vallen en is mijn dag weer gemaakt. Ik heb er wel zo'n schurft hekel aan dat mensen dat doen, maargoed, of een verbod iets op gaat leveren lijkt mij stug.

Of ze moeten 24/7 politie op straat hebben rondlopen (op zich geen slecht idee, vergroot de arbeidsmarkt dus verminderd werkloosheid + veiligheid op straat, maar dit is wishful thinking)

Zal mij benieuwen hoe ze dit gaan aanpakken, 2019 is nog een eind weg (ruim 10 maanden voordat het verbod ingaat) dus ben benieuwd naar de voorstellen.

[...]

Jij bent typisch zo'n gast die zegt dat alles kan omdat jij denkt dat het geen kwaad kan.
Je bent met het verkeer bezig en niks anders. Wil je perse kinderspelletjes spelen? ga dan lopen en als je op dat ding wilt kijken stilstaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Je doet het voorkomen dat het appen op de fiets het grootste maatschappelijke probleem is dat wij op het moment hebben in de Nederlandse samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SmurfLink schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:46:
Ik vind het jammer dat dit soort symboolpolitiek nog werkt... het probleem is niet de smartphone zelf maar de onoplettende puber. De smartphone is het moderne excuus, hiervoor waren ze tegen elkaar aan het lullen.... nu lullen ze in het telefoontje en zijn ze daardoor afgeleid.
Ja, de telefoon geeft veel afleiding in het verkeer en is gevaarlijk. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen nu gestraft moet worden omdat een deel van de bevolking er niet mee om kan gaan. Zelf speel ik Pokemon Go. Dit doe ik op de fiets. Hiervoor heb ik een telefoon in mijn hand tijdens het fietsen. Hier kijk ik echter tijdens het fietsen amper op, dat ding trilt als er wat in de buurt zit, dan zet ik mijn fiets aan de kant om wat te doen. Verder ken ik niet alle locaties dus dan gebruik ik hem af en toe om de kaart te gebruiken of ik naar de juiste plek fiets... verder kan ik de meeste handelingen doen zonder te kijken. Ik fiets gewoon zoals ik zonder telefoon ook doe, let goed op, hou me aan de regels. En nu word ik straks gestraft met een flinke boete omdat anderen hun ogen niet op de weg kunnen houden? :/ fijn.
Al een telefoonhouder op je stuur overwogen?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:16:
[...]

Dat werkt in de auto, maar niet op de fiets. Nog los van of deze houders te koop zijn en van goede kwaliteit, maar het probleem is dat een fiets meestal zo trilt dat je nooit meer het goede kunt aanwijzen op je scherm. Dus misschien is telefoon in de houder nog wel erger voor de aandacht bij het verkeer, want je moet dan ook nog eens gaan opletten of je wel precies het juiste aantikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
PhilipsFan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:51:
[...]

Dat werkt in de auto, maar niet op de fiets. Nog los van of deze houders te koop zijn en van goede kwaliteit, maar het probleem is dat een fiets meestal zo trilt dat je nooit meer het goede kunt aanwijzen op je scherm. Dus misschien is telefoon in de houder nog wel erger voor de aandacht bij het verkeer, want je moet dan ook nog eens gaan opletten of je wel precies het juiste aantikt.
Houders genoeg in ieder geval :)
https://www.motorkledingc...avigatie/telefoonhouders/

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik las net dat je stopte als je wilde kijken, dus dan heb je toch geen last van het trillen bij het rijden? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

[...]
Er zijn houders in omloop die aardig dempend werken. Daarnaast -zoals Gonadan al aangeeft- hoef jij er alleen maar op te kunnen kijken, op het moment dat je werkelijk input gaat geven stop je toch langs de kant.
Dus wat betreft het in de hand houden van de telefoon tijdens het fietsen ben jij geholpen. (eigenlijk hetzelfde als in de auto)
Gonadan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:09:
[...]
Ik las net dat je stopte als je wilde kijken, dus dan heb je toch geen last van het trillen bij het rijden? ;)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:16:
[...]

Dat gaat inderdaad de oplossing worden. Wel ff kijken of er betaalbare zijn die degelijk zijn. Voor op de motor heb ik een vrij dure, maar dan rij je ook een stuk harder. Maar ik gok dat die van de Action e.d. niet echt te vertrouwen zijn.

De ironie is dan wel dat ik dan juist m'n scherm constant kan zien, terwijl ik nu met het scherm van me af fiets. :p Dus dan schiet dat het doel weer voorbij.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 19:05

hmr

PhilipsFan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:15:
[...]

Absurd. Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid van fietsers? Voor automobilisten begrijp ik zo'n verbod, je rijdt met >1 ton staal rond en dat kan anderen serieus verwonden of doden. Maar fietsongevallen met dodelijke afloop voor iemand anders dan de bestuurder zijn zeldzaam. We moeten juist toe naar een maatschappij waarin mensen zelf bedenken dat ze iets stoms aan het doen zijn, minder betutteling in plaats van meer.
Vergeet je niet even voor het gemakt dat niet oplettende fietsers met mobiel in de hand ook tegen auto's kunnen aan fietsen, waar een automobilist vervolgens veelal aansprakelijk voor is? Voorts creëren ze vaak gevaarlijk situaties door geslinger op de weg, voor andere fietsers, scooters en auto's.

Rij voor de lol een keertje op wat voor voertuig dan ook door Amsterdam, en dan begrijp je de irritatie wel...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:23

Mimiix

Professioneel Prutser

PhilipsFan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:03:
[...]

In theorie heb je natuurlijk gelijk, het is terecht dat fietsers verplicht goede verlichting voeren. Maar je moet wel realistisch blijven. In een grote studentenstad zullen altijd fietsers zijn zonder licht. Daar kun je boetes voor geven (en dat gebeurt soms ook) maar dat valt wat mij betreft onder onzinboetes, niemand gaat op een oud barrel investeren in goede verlichting. Natuurlijk kun je voor een paar euro batterijlampjes kopen, maar ook die gaan (op een onhandig moment) kapot of worden gejat. Niet iedereen die zonder licht fietst is van slechte wil, maar ze krijgen wel allemaal dezelfde boete.

En waarom? Een automobilist moet sowieso goed uitkijken en in een stad is overal straatverlichting. Ik kan me als automobilist echt niet ergeren aan fietsers zonder licht, ik zie ze zonder licht ook wel. Op een buitenweg zonder straatverlichting is het een ander verhaal, maar ik heb het idee dat we het daar niet over hebben...
Betreft het eerste stuk: Maar wiens probleem is dat? Als jij je spulletjes goed bewaard kan je met die lampjes lang doen. Ze kosten niet duur. Stel nou dat je ze bij een aanhouding gratis krijgt? Maak de boete 10 euro duurder en geef er gratis lampjes bij. Opgelost toch?

Over je tweede stuk: In Utrecht gaan delen van de stad dus uit.... Zie mijn eerdere post.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
SmurfLink schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:29:
De ironie is dan wel dat ik dan juist m'n scherm constant kan zien, terwijl ik nu met het scherm van me af fiets. :p Dus dan schiet dat het doel weer voorbij.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen in hoeverre het verkeer geschikt is om spelletjes te in te doen. ;)

Zo ben ik ook niet zo gecharmeerd van de Strava segmenten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat gaat inderdaad de oplossing worden. Wel ff kijken of er betaalbare zijn die degelijk zijn. Voor op de motor heb ik een vrij dure, maar dan rij je ook een stuk harder. Maar ik gok dat die van de Action e.d. niet echt te vertrouwen zijn.

Kijk eens bij Decathlon, tijdje geleden zag ik er behoorlijk wat hangen.

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
[...]

[...]
Ik gebruik nu een aantal jaar een hoes die lijkt op deze van aliexpress die ik ooit eens bij de kruidvat gekocht heb voor een Euro of vijf. Tot op heden voldoet hij nog steeds prima en ik gebruik hem dagelijks. Alleen met sommige handschoenen is er geen bediening meer mogelijk. maar het kliksysteem werkt goed en na ruim twee jaar is de hoes nog steeds spatwater dicht. De hoes bied ook nog eens extra bescherming mocht jij of je telefoon vallen.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:35
[...]

Een vriend en ik hebben smartphone houders voor de fiets van de action (ook PoGO spelers) en die dingen zijn stevig. Behalve als er iemand midden in de nacht het prachtige idee krijgt om ze los te schroeven en de bovenkant mee te nemen... 8)7

Het was van het merk Maxxter en die vriend van me had ze toevallig weer bij de Action zien liggen. Ikzelf heb er een maand naar gezocht maar elke Action (in Rotterdam en Rijswijk) was uitverkocht tot hij toevallig een paar stuks tegenkwam. Al met al tevreden erover, kostte iets van 2,50 denk ik

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:23

Mimiix

Professioneel Prutser

Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:50:
ik laat mensen altijd schrikken als ze die kut mobiel in hun klauwen hebben tijdens het fietsen, 9/10 laten ze dat ding vallen en is mijn dag weer gemaakt.
'

Haha! moet je bij mij doen, Krijg je mn rechtsbijstand aan je broek.

Zou jij het leuk vinden als ik jouw fiets kapot maakte als je zonder licht reed? HAHA IS Mijn dag weer goed.

Man man man wat kinderachtig.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:58
dit soort reacties zijn niet nodig

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 29-09-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Grappig dat dit onderwerp terugkwam in de laatste podcast. Ik ergerde me overigens wel dood tijdens die discussie:

"Ik word gehinderd om mijn werk uit te voeren op de fiets."
Je hoort je werk ook niet uit te voeren op je fiets.

"Verwacht je dan betere resultaten als mensen naar hun stuurhouder staren?" Alsof iedereen die nu met zijn of haar telefoon speelt, dat straks via een stuurhouder gaat doen.

Daarnaast vond iemand dat hij best in staat zou zijn om het verkeer in de gaten te houden, maar dat is maar een onderdeel van het probleem. Je brengt niet alleen jezelf en anderen om je heen in gevaar door jezelf op deze manier te overschatten, je bent ook ENORM irritant vanwege je onvoorspelbare bewegingen en dito snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 2 3 Laatste