Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 09:19
Mijn vraag
Ik heb een aantal topics gelezen over stadsverwarming in combinatie met een slimme thermostaat. Mijn situatie is dat ik geen stadswarmteregelaar heb en dat ik alles regel direct via het draaien aan de thermostaat radiator knoppen. Dit dien ik ook te doen voor mijn vloerverwarming.

Ik zie veel mensen gaan voor de slimme radiator knoppen en daarover heb ik eigenlijk twee vragen waarop ik het antwoord niet kan vinden:
  • Wat is beter een stadswarmteregelaar of de slimme radiator knoppen? Ik vind het namelijk zonde om niet voor de beste oplossing te gaan op lange termijn
  • Wat voor zin heeft zo'n slimme radiator knop op je vloerverwarming? De temperatuur die hij meet in die ruimte (gang) heeft namelijk niks te maken met de temperatuur in de woonkamer.
Bronnen die ik heb gelezen:
https://www.kijkvoelbelee...taat-voor-stadsverwarming
Tado Smart Thermostat Topic
Bestaat er een slimme thermostaat voor stadsverwarming?

[ Voor 3% gewijzigd door isomis op 06-12-2017 22:27 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 10:00
@isomis
bekijk ook even de financiële kant of je dit wel wil.
over het algemeen:
verwarmen met gas: is lage vast recht kosten, maar duur in gebruikt.
stadsverwarming : is hoge vast recht kosten, maar goedkoop in gebruik.
dus proberen zo min mogenlijk warmte te gebruiken is vaak niet veel besparen in geld met stadsverwarming.
met gas bespaart dit wel flink. ;)

wil je dit toch doen:
kijk niet naar thermostaten, maar kijk eens naar honnywell evohome.
https://getconnected.hone...hZrV5Ta3RZMRoCi-wQAvD_BwE
lijkt mij meer geschikt voor je probleem. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door migjes op 07-12-2017 09:43 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 09:19
migjes schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:41:
@isomis
bekijk ook even de financiële kant of je dit wel wil.
over het algemeen:
verwarmen met gas: is lage vast recht kosten, maar duur in gebruikt.
stadsverwarming : is hoge vast recht kosten, maar goedkoop in gebruik.
dus proberen zo min mogenlijk warmte te gebruiken is vaak niet veel besparen in geld met stadsverwarming.
met gas bespaart dit wel flink. ;)

wil je dit toch doen:
kijk niet naar thermostaten, maar kijk eens naar honnywell evohome.
https://getconnected.hone...hZrV5Ta3RZMRoCi-wQAvD_BwE
lijkt mij meer geschikt voor je probleem. ;)
Ik zat zelf te kijken naar een oplossing met die slimme radiatorknoppen, dan heb ik geen oplossing nodig in de meterkast met een stadswarmteregelaar.

Had namelijk deze review gelezen: productreview: Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit) review door Raindeer en het support bevalt mij wel in combinatie met de investering.

Alleen ik vind het zonde om zo 100/200 euro te besparen door een slechte keuze. Mijn situatie voor de woonkamer is dat ik 3 radiatoren heb en vloerverwarming. Deze bedien ik op dit moment allemaal handmatig door aan de knoppen te draaien.

Met slimme knoppen heb ik het gevoel dat ik het probleem verder oplos van de meterkast vandaan en dat het hierdoor minder zuinig is. Hoe zo'n slimme thermostaat omgaat met de vloerverwarming is mij nog steeds een complete raadsel in combinatie met de radiatoren. Aangezien de knoppen van de vloerverwarming in de gang zitten.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer