mashell schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:52:
[...]
Lekker fel zeg. Maar feitelijk zeg ik niets anders dan jou. Met het verschil dat ik betoog dat de melding al gemaakt is en dat de verkoopovereenkomst met kassabon in prncipe gewoon geldig is. Er zijn gewoon argumenten die zeggen dat de winkel een fout gemaakt, de kans gehad heeft die te herstellen, dat niet afdoende gedaan heeft. De TS heeft in de winkel precies dat gedaan wat van hem verwacht mag worden.
Het probleem is dat we eigenlijk keer op keer in topics waar mensen vragen hoe het juridisch zit, er wel weer iemand aankomt die zonder enige onderbouwing verkeerd advies of verkeerde informatie geeft. Dat maakt het dat het moeilijker is voor mensen om duidelijk te krijgen wat de juiste informatie is, en het kan gewoon voor de vrager vervelende gevolgen hebben als hij op onjuiste informatie acteert.
Dus daar ben ik inderdaad fel op, maar enkel om te zorgen dat zowel de TS als mensen in het algemeen een beter beeld krijgen van hoe dit soort dingen zit. Niets persoonlijks, maar juridische topics zijn niet de plek voor meningen over hoe mensen het zouden willen zien. Niet altijd makkelijk, dat begrijp ik. Maar de ultieme vriendelijkheid houdt een keer op als je dit mensen meermalen per week kan blijven uitleggen.
Wat je nu inhoudelijk stelt - excuseer me - laat nog steeds zien dat je de materie niet kent. De kassabon heeft niets met het aanwezig zijn van een koopovereenkomst te maken. Het niet succesvol herstellen van een gemaakte fout direct in de winkel heeft geen enkele invloed op de verplichtingen van koper, zoals ik reeds met eerst uitleg van de basis verbintenissenrecht uitleg met vervolgens de uitleg dat het zelfs niet uitmaakt of de medewerker aan het eind zei "dat het zo klopt" terwijl dat niet zo was (wilsovereenkomst).
Discussie over welke artikelen precies relevant zijn en waarom, zoals je hierboven ook wel ziet, is altijd welkom. Maar je zal het uit moeten kunnen leggen vanuit die basis, want die basis is de wet. Wat je ziet is dat verschillende mensen een net ander betoog zouden houden, maar in basis is iedereen het wel eens dat het terugbetaald moet worden.
Misschien denk je dat je hetzelfde zegt, maar ik lees toch echt wat anders. En juist omdat je denkt hetzelfde te zeggen kan ik niet anders concluderen dat je de materie niet kent. Daar is niets mis mee, niemand weer alles. Maar als je vervolgens uitleg gaat geven zoals je deed, met conclusies en al, dan help je alleen maar meer verwarring en onduidelijkheid de wereld in.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 06-12-2017 11:44
]