mashell schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:55:
[...]
Het moet niet gekker worden... De medewerker was zich van die fout bewust.Heeft er een collega bijgehaald die heeft uit naam van de winkel beslist de fout niet te corrigeren en de klant met TV en kassabon weg te sturen. Daarmee heeft TS aan alle verplichtingen ín de winkel gedaan. Wat had de TS anders moeten doen, in de winkel stennis schoppen "Nee, ik wil 200 euro meer betalen"? De slogan van de mediamarkt is: "ik ben toch niet gek". Als jij daar stennis gaat lopen schoppen dat je meer wilt betalen wordt je in een dwangbuis afgevoerd.
We moeten TS dus niks verwijten. Er is gewoon een geldige transactie tot stand gekomen. De winkel heeft daar nu spijt van en vraagt alsnog om die 200 euro. De hele vraag is moet je die betalen? De moraliteit zegt natuurlijk ja, daarover is geen discussie. Maar omdat er een geldige transactie is ben ik er niet van overtuigd dat je dat ook werkelijk verplicht bent. En waarom mag lk dat niet zeggen, wat is er oneerlijk aan? Wat is er met het goed fatsoen gebeurd? Je mag toch gewoon zeggen dat het anders ziet zonder meteen van oneerlijkheid beschuldigd te worden?
Medewerker twee die het komt oplossen is onder de indruk dat het bedrag van 400 euro
juist is want dat staat tenslotte op de kaart, deze medewerker ziet dus niets geks. Het had in zijn/haar beleving ook gewoon een bon van 400 kunnen zijn. Het is niet zo dat de computer haar een foutmelding geeft:
Pas op deze bon heeft 200 euro krediet te veel... Op dit moment had TS zijn mond nogmaals open kunnen trekken en weer zeggen, nee dat klopt niet. In plaats hiervan besluit hij samen met zijn zwager stil te blijven en we weten allebei waarom. Pas toen TS hier meerdere malen op gewezen werd in dit topic komt het argument, "ik was heus wel van plan om terug te betalen hoor" aan bod. Als wij hier allemaal het verhaal verkeerd begrijpen dan had TS zijn woorden beter moeten kiezen, maar volgens mij is het iedereen (op jou na) volstrekt duidelijk wat zijn intenties waren.
Nogmaals, dit zou er allemaal niet toe doen als ze het in de winkel gewoon hadden opgelost en had hij ook geen topic op Tweakers hoeven aan te maken. Laten we niet naïef zijn, het is pijnlijk duidelijk dat hij dit gedaan heeft om om te zien wat zijn kansen zijn om het geld te houden. Ownee hij was natuurlijk alleen maar benieuwd hoe het wettelijk zat. Sure. Persoonlijk had ik de winkel niet uitgelopen met 200 euro extra in mijn zak, ik was gebleven tot het rechtgezet was want als er later gedonder van komt trek je altijd aan het kortste eind.
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 11-12-2017 16:04
]