miiv schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:35:
[...]
Denk dat je even een pagina terug moet lezen. Het resultaat van het onderzoek van PostNL is bekend. Hun verklaring is dat zij het pakket op het juiste adres hebben afgeleverd op de reeds vermelde datum.
Haal diep adem en realiseer je dat we, en vooral ik, mensen zijn en dat, helaas zou ik het ook ander willen, fouten maken en dingen over het hoofd zien.
Ach kom, neem op zijn minst even de tijd om het topic nog eens rustig door te lezen.
Ik lees alleen maar frustraties en een hoop ongeduld zonder dat hier nog enige reden toe is. Ze doen tot op heden niets fout en handelen niet in strijd met de wet.
Ze doen het niet zoals ze zelf aangeven en geven jouw niet snel genoeg reactie. Maar om deze tegen reactie te geven?
Ik heb de retourzending netjes aangemeld (is bevestigd door bedrijf in kwestie) en een dag later netjes op de post gedaan, aangetekend en verzekerd en op mijn eigen kosten. Wat overigens prima is, retourzending is voor risico en kosten van de klant. Na verzending zelfs nog een kopie van verzendbewijs en foto's van het pakket opgestuurd. Sindsdien is er nul communicatie vanuit het bedrijf richting mij geweest. Toen ik op de T&T zag dat het pakket was aangekomen heb ik pas aan het einde van de dag erop gebeld om eens vriendelijk te polsen of ze konden bevestigen dat deze in goede orde was aangekomen. Konden ze niet zeggen, en er werd vanalles beloofd: ik zou de dag erop gebeld worden (wederom tot tegen sluitingstijd gewacht, toen maar zelf gebeld) en vervolgens werd ik het weer een dag opgeschoven. Nul reactie.
Soms komen zaken inderdaad de volgende dag. Wederom mensen, fouten, arbeidsomstandigheden en tijden. Ook hier heb geduld, het blijven mensen geen machines en robots die je onbeperkt kan belasten.
Geen enkele belofte vanuit hun kant om mij van informatie te voorzien is nagekomen en is er vanuit het bedrijf niks op eigen initiatief gebeurd. Dat terwijl ze zelf stellen retourzendingen binnen drie dagen af te handelen. Dan mag je ook binnen die tijd melden dat de zending niet is ontvangen. Het onderzoek bij PostNL heb ik wederom op eigen initiatief geopend. Ter herinnering: het gaat hier om een zending van €1000! Ik heb zelfs nog geen idee wat hun positie in deze nou werkelijk is! Nog een keer bellen weiger ik, ik heb die kosten al gemaakt (gemiddeld 5 minuten in de wacht hangen is niet goedkoop). Ook op mijn beleefde (!!) mail van maandag is nog steeds niet gereageerd en daarin heb ik wel degelijk de urgentie van de zaak duidelijk gemaakt.
Waarde van de zending doet er niet toe. Een zending van 1 euro is voor het bedrijf en PostNL gelijk aan een zending van 1000 euro. Voor jou ligt het anders, omdat n = 1. Je geeft aan dat je geen reactie krijgt op je mails, wat ik zelf ook niet netjes vind, maar de moeite nemen om even de telefoon te pakken bij opening van de webwinkel is bezwaarlijk? Dit komt op mij over die mij klagen over een klacht die ik heb ingezonden, maar waar ik zelf niet achteraan ga. Zelf initiatief is in deze wel op zijn plaats. Jij wilt je geld terug na retour van je bestelling.
Dat heeft PostNL al verklaart. En het bedrijf ik kwestie heeft sinds maandag al inzage in de handtekening. Zowel de screenshot als de oorspronkelijke link naar de pagina van PostNL heb ik ze gestuurd. Resultaat: geen reactie.
Duidelijk het pakket is aangekomen.
Wat een onzin. Als je echt wilt kan ik je alle correspondentie van mijn kant laten zien. Zij hebben keer op keer verzuimd om hun eigen beloftes waar te maken. Ik zie er daarom ook bewust van af om ze nogmaals te bellen omdat ik, imho terecht, nogal pissig begin te worden om het totale gebrek aan interesse richting mij. Op basis van alle informatie die ik op dit moment heb, is het hoogstwaarschijnlijk dat zij het pakket ontvangen hebben (waarom zou PostNL liegen?). Dat zou betekenen dat ze bewust zowel mijn geld vasthouden als het pakket achterhouden. Of ze weten daadwerkelijk niet waar het is gebleven, maar dat maakt het nog niet minder schrijnend. Nogmaals, gaat hier om 2x€1000 (waarde pakket+geld) en ik moet maar geduldig blijven afwachten?
Hoe je hier je ongenoegen uit over de handelswijze en je houding bijzonder stug is in de berichten beloofd dit niet veel goeds richting te betreffende webwinkel. Je weigert via de directe weg contact te leggen maar beklaagd je wel over desinteresse. Je berichten hangen daarnaast aan elkaar van aannames en verdenkingen terwijl de webwinkel weinig concreets heeft gecommuniceerd. Daarbij ben je je geld niet kwijt alleen gaat er aan hij zijde duidelijk iets mis waardoor je moet wachten. Een belletje wat er mis gaat lost meer op dan 10 ton modder te gooien zonder reactie terug. Een procedure bij een incassobureau/gerechtsdeurwaarder kun je altijd starten na a.s. vrijdag. Maar ga er wel vanuit dat dit een jaren lang proces kan zijn voordat je het geld terug krijgt.
Over het woord belofte: Ik hoor het overal en nergens voorbij komen. Er zijn maar weinig bedrijven die beloften altijd hard kunnen maken. Er zijn teveel factoren die een belofte beïnvloeden. Jij belooft je baas ook altijd op tijd te zijn. Maar een lekke band, file, trein storing, brug, etc kunnen roet in die belofte gooien. Moet je baas dan compleet uit zijn dak gaan als je de belofte van op tijd komen niet nakomt en je even niet liet weten, omdat je mobiel geen bereik had, dat je de belofte niet na kon komen. Nee, de baas zegt ook in merendeel van de gevallen kom je de belofte wel na, kan gebeuren, volgende keer beter.
SlqmLqck schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:42:
@
MediaZoo Draai de zaak is om. Stel ik koop iets en ik zeg dat ik het nooit ontvangen heb. Vervolgens zegt de bezorg dienst dat dit juist is bezorgd. Wat zou jou volgende actie zijn? Persoonlijk had ik ook minder aan gedaan, maar goed iedereen is hier anders in.
Die vraag kan ik je simpel beantwoorden:
1. Onderzoek bij PostNL en licht de klant hier ook over in. Soms is hiervoor zelfs een bezoek aan een sorteercentrum nodig om op te lossen. (In de praktijk meegemaakt)
2. Wijst onderzoek uit dat pakketje kwijt is eerst contact met de klant om aan te geven goed om en rond het huis te kijken en bij buren te informeren. Vaker gehad dat pakketje er wel was maar bij buren of achter iets weggelegd. (Wat wel een klacht richting PostNL bij mij oplevert).
3. Pakketje echt kwijt, opnieuw opsturen of zelf langs brengen en er niet moeilijker over doen dan nodig is.
Wat echter vaker fout gaat en daarom zeg ik ook wacht af en bel ze eens op.
Klanten leggen vaak een enorm hoge druk op de verkoper die totaal niet realistisch is. Of zijn ronduit onbeschoft in de communicatie en geven je weinig ruimte tot oplossen. Een klant die constructief meedenkt en mij ruimte geeft het op te lossen zal ik ook actiever helpen en beter van dienst zijn dan iemand die mij aan allerlei korte lijntjes houdt en geen rekening houdt dat er nog meer partijen (PostNL) meedoen in het spel. In de laatste situatie ga ik niet actiever aan de slag dan PostNL in deze reactie geeft. Tja dan kan het soms weken duren voor een oplossing.
En als het om WKOA als persoon gaat.
Ik koop alleen op afstand als ik zeker weet dat ik het ga gebruiken en het niet retour hoeft. Ik doe bij alles wat ik op afstand koop eerst goed onderzoek naar het product en de webwinkel waar ik het koop. Of bij twijfel ga ik (indien ze een winkel hebben) langs. Goedkoop is ten aller tijde duurkoop. Je kunt niet voor het laagste bedrag de beste service verlenen. Producten terugsturen op grond van WKOA heb ik dan ook weinig mee te maken. En mocht het dan alsnog fout gaan, bel/mail kom je er niet uit, een bezoekje levert vaak veel meer op. Maar ik geef ze wel altijd de ruimte om dingen op te lossen. Dingen eisen en met van alles dreigen heeft mij nog nooit iets opgeleverd.
[
Voor 16% gewijzigd door
MediaZoo op 06-12-2017 15:10
]