Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik blijf zoveel mogelijk uit dit topic omdat ik XB2 zelf nog niet uit heb (~90 uur gespeeld, zit ergens in chapter 6 :D), maar wou dit toch ff delen:

Mensen zijn XB2 aan het dataminen, en hebben gevonden hoe de rare blade droprates werken. Alle details vind je op GameFAQs.

Een heel korte samenvatting: er zijn vijf factoren die de droprate van rare blades beïnvloeden.

spoiler:
  1. elke rare heeft een unieke 'base drop rate. De base drop rate van elke individuele rare verschilt per spel: er zijn in totaal vijf varianten in de 'loot table'
  2. het type crystal dat je gebruikt
  3. je idea cloud (hoogste cijfer van je cloud OF het cijfer van het specifieke attribuut als je een booster gebruikt
  4. Luck
  5. Tenslotte is er een pity timer die na x 'punten' gespendeerd aan cores, je een van drie specifieke blades zal geven. De drie blades in die timer verschillen per save file, en hier zijn vijf varianten op.
Uiteindelijke formule komt neer op:

Probability (in %) = max((sqrt(LUK)*0.01*1.3)+0.95,1) * 0.01*(100 + 5*[the highest Idea lvl]) * [crystal multiplier] * [base probability]

Waarbij de LUCK multiplier ofwel 1 is ofwel de echte luck multiplier, het spel kiest de hoogste van de twee.

Het dataminen heeft trouwens ook tot gevolg dat er nu goede kwaliteitsvids op YT staan met de volledige soundtrack. Bij gebrek aan een full OST die te koop staat, klaag ik niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 23-02-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Leuk om te weten :). Nu even Mario + Rabbids Kingdom Battle aan het spelen omdat ik toch even de buik vol heb van xenoblade na 1.5 maanden onafgebroken spelen, maar nadat de patch uit is (waarbij de je openinganimatie van de crystals kan skippen), ga ik toch eens werk maken van het unlocken van mijn missende blades.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07

RayNbow

Kirika <3

boe2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:40:
ga ik toch eens werk maken van het unlocken van mijn missende blades.
Moge de RNG-goden met jou zijn...
Fucking KOS-MOS, 0.7% chance at BEST????

Fuck my life.
Succes. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Xenoblade 2 Official Soundtrack to be released on May the 23th (Japan)
There will be three different editions.

Type A is a package limited to Amazon Japan (2000 of these) and will cost 18000 yen + tax. The package includes:
- USB memory stick shaped as a core crystal with serial number (??) inscripted on
- 126 tracks stored on the memory stick (105 tracks from main game, 16 jingle tracks and 5 piano arrangements), all in 48khz/24bit wav format
- Premium box and a 120p premium booklet
- Piano score of the title theme "Where We Use To Be"/「在りし日のふたり」
- Message card (w/e this is)

Type B as far as I can see is almost the same as the type A package, except it's on CD (also limited to Amazon Japan) and will cost 7800 yen + tax. Oh and 44.1khz/16bit.

Type C is regular edition on CD (105 tracks) and will cost 4500 yen + tax

The OST (with 105 tracks) will also be purchaseable on digital stores such as iTunes, e-onkyo and victor with high resolution audio (96Khz/24bit).
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/8mkyKcrAxSJJpRXLMQ/giphy.gif

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 26-02-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Ennnnnnn de USB versie is al uitverkocht.

Mensen die de limited CD release willen: http://amzn.asia/j9ef3ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 15:51
RayNbow schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Moge de RNG-goden met jou zijn...

[...]

Succes. :p
Lucky me, then. Nia trok haar afgelopen weekend uit een Legendary Core.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:57
Vandaag aangekocht zal in de loop van deze week er eens mee aan de slag gaan. Alle tips zijn uiteraard welkom. Is mijn eerste Xenoblade game dat ik speel. Dus geen enkele ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Soundtrack is sinds vandaag gereleased, al is ie nog niet overal beschikbaar(vind m bvb nog niet op iTunes België). Onder andere iTunes US/CA en Amazon.co.uk/.de verkopen de digitale versie (€35).
Edit: ITunes België vind je hier.

Mensen die een hoge kwaliteitsversie willen (24-bit/96kHz ipv 16-bit/44.1kHz) moeten uitwijken naar Japanse sites en waarschijnlijk een VPN gebruiken.

Als je nieuwsgierig bent naar hoe de fysieke Japanse versies er uit zien, er staan een hoop foto's in dit thread op ResetEra.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 24-05-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 23:14
Inmiddels is versie 1.4.1 beschikbaar:
http://www.perfectly-nint...icles-2-software-updates/
Release date: May 24th (North America) / May 25th 2018 (North America, Europe, Japan)
Patch notes:
Official English patch notes coming soon.

List of changes:
Bug fixes
  • Fixes an issue causing the game to freeze when using a Special Move (Lv 4)
  • Fixes an issue preventing players from re-acquiring the Affinity rewards after re-synchronizing with a Rare Blade
  • Fixes an issue preventing the standby animations to trigger due to switching Blades in the field
Additional content
  • adds a third set of additional quests for Expansion Pass owners [more details]

[ Voor 77% gewijzigd door psnepvangers op 25-05-2018 10:25 ]

Anoniem: 363533

Ik zie weinig mensen er over praten maar, de 'Torna DLC' is al enkele dagen uit. En zoals het er nu naar uit ziet verkoopt het ook goed. :)

https://nintendoeverythin...t-hasnt-gone-down-before/

Eergisteren heb ik de DLC zelf afgerond en, DLC is eigenlijk niet een goed woord: Het is een stand-alone game van 20 uur. Combat voelde ook een stuk sneller aan dan de basegame en het hele systeem vond ik wat prettiger werken dan de base game.

Het verhaal vond ik ook erg goed gedaan. Ook al wist ik wat het einde zou worden, het einde was toch wel weer een behoorlijke impact.

spoiler: Major Spoiler
Poor Milton :( Ik had eigenlijk verwacht dat Addam het loodje zou leggen...maar Milton?

En de ending theme vond ik ook wat mooier dan de base game.

[YouTube: A Moment of Eternity (Ending Theme) - Xenoblade Chronicles 2: Torna ~ The Golden Country OST]
Nu...jaren wachten op deel 3...of X2. :( Waarschijnlijk gaat dat ook weer een andere wereld worden dan Alrest wat ik ergens jammer vind. De world building was echt heel goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 29-09-2018 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Een kleine topicbump voor de fans, maar in Japan is er nu een artbook aangekondigd: Xenoblade 2 Official Artworks Alrest Record. Release op 2 februari, 352 pagina's, 2900 yen + tax. Hier is een link naar de Amazon Japan pre-order. En tenslotte de cover:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dw7_rZPUYAAdFn0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JackAvery schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:45:
Een kleine topicbump voor de fans, maar in Japan is er nu een artbook aangekondigd: Xenoblade 2 Official Artworks Alrest Record. Release op 2 februari, 352 pagina's, 2900 yen + tax. Hier is een link naar de Amazon Japan pre-order. En tenslotte de cover:

[Afbeelding]
Februari wordt een dure maand... een artbook... een Mythra-beeldje... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 20:20
Excuses voor de bump :)

Ik ben een zeer late owner van een nieuwe Switch en een groot liefhebber van RPG's van Neverwinter Nights tot aan Mass Effect 2 of Golden Sun op de GBA <3 Ik moet zeggen dat ik toch verrast ben, had 15 uur ingestoken en toen de DLC maar gehaald (ik speel de game meestal niet voor de 2de keer), maar ik ga nu resetten en opnieuw beginnen met de DLC vanaf het begin oOo

Klopt het de de legendary hatch-out een RNG element heeft? De huidige blades bevallen mij niet, dus ik ga opnieuw beginnen :+

Als iemand nog leuke spoiler free tips heeft voor mij, dan let me know please. Ik heb de thread niet doorgenomen i.v.m. eventuele spoilers.

Het verhaal qua opzet en story telling vind ik wel erg fijn, had het niet verwacht maar op zijn tijd wel grappig (en de benodigde fan-services) :o

Las dat een deel 3 niet in ontwikkeling is, wel jammer. Als dit uit zou komen voor de PC zou dat erg fijn zijn ook.

Enige nadeel wat ik tot nu heb mogen ondervinden is zijn de quests. Soms loop ik echt als een malle te zoeken waar die dingen zijn. En soms de frame-drops als er net teveel enemies zijn. Jammer.
Pagina: 1 2 Laatste