Ik blijf zoveel mogelijk uit dit topic omdat ik XB2 zelf nog niet uit heb (~90 uur gespeeld, zit ergens in chapter 6
), maar wou dit toch ff delen:
Mensen zijn XB2 aan het dataminen, en hebben gevonden hoe de rare blade droprates werken. Alle details vind je op GameFAQs.
Een heel korte samenvatting: er zijn vijf factoren die de droprate van rare blades beïnvloeden.
Het dataminen heeft trouwens ook tot gevolg dat er nu goede kwaliteitsvids op YT staan met de volledige soundtrack. Bij gebrek aan een full OST die te koop staat, klaag ik niet
Mensen zijn XB2 aan het dataminen, en hebben gevonden hoe de rare blade droprates werken. Alle details vind je op GameFAQs.
Een heel korte samenvatting: er zijn vijf factoren die de droprate van rare blades beïnvloeden.
spoiler:
Probability (in %) = max((sqrt(LUK)*0.01*1.3)+0.95,1) * 0.01*(100 + 5*[the highest Idea lvl]) * [crystal multiplier] * [base probability]
Waarbij de LUCK multiplier ofwel 1 is ofwel de echte luck multiplier, het spel kiest de hoogste van de twee.
- elke rare heeft een unieke 'base drop rate. De base drop rate van elke individuele rare verschilt per spel: er zijn in totaal vijf varianten in de 'loot table'
- het type crystal dat je gebruikt
- je idea cloud (hoogste cijfer van je cloud OF het cijfer van het specifieke attribuut als je een booster gebruikt
- Luck
- Tenslotte is er een pity timer die na x 'punten' gespendeerd aan cores, je een van drie specifieke blades zal geven. De drie blades in die timer verschillen per save file, en hier zijn vijf varianten op.
Probability (in %) = max((sqrt(LUK)*0.01*1.3)+0.95,1) * 0.01*(100 + 5*[the highest Idea lvl]) * [crystal multiplier] * [base probability]
Waarbij de LUCK multiplier ofwel 1 is ofwel de echte luck multiplier, het spel kiest de hoogste van de twee.
Het dataminen heeft trouwens ook tot gevolg dat er nu goede kwaliteitsvids op YT staan met de volledige soundtrack. Bij gebrek aan een full OST die te koop staat, klaag ik niet
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 23-02-2018 13:23 ]