Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0CLPASd.png

Lead Rex, Pyra, and the world to refuge
As the giant beasts march toward death, the last hope is a scavenger named Rex—and Pyra, a living weapon known as a Blade. Can you find the fabled paradise she calls home? Command a group of Blades and lead them to countless strategic victories before the world ends.

Each Titan hosts its own distinct cultures, wildlife, and diverse regions to explore. Search the vast open areas and labyrinthine corridors for treasure, secret paths, and creatures to battle and index.

During these escapades you'll get to know a large cast of eclectic characters, including the weaponized life forms known as Blades. Gather these allies, bond with them to increase their power, and utilize their special ARTS to devastate enemies. But to save the world of Alrest, you must first demystify its cloudy past.
  • A new story in the Xenoblade Chronicles™ series
  • The next adventure is on the Nintendo Switch™ console—set on the backs of colossal, living Titans
  • Discover each Titan’s diverse regions, culture, wildlife, equipment, and hidden secrets
  • Find, bond with, and command weaponized life forms known as Blades to earn abilities and enhance them
  • Uncover the history of Alrest and the mystery of its endless ocean of clouds
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9cA6wn6.jpg

Uitleg over gevechten in Xenoblade Chronicles 2 in 1 image:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQZ-wE9V4AI8Yho.jpg:small

Deel hier je ervaringen, vragen, screenshots, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Grumpmeister op 07-12-2017 19:45 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Iets wat ik in het Switch topic had gezegd. :)
Grumpmeister schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:13:
Paar uurtjes XC2 erop zitten, eerste chapter doorgespeeld. Hoewel ik zin heb om het verder te spelen, ben ik niet echt een fan van de Engelse dub. Ik lees wel veel positieve dingen erover, dus misschien komt het nog, maar bij sommige scenes mis ik echt de impact van sommige karakters. Om het even in spoilers te zetten (hoewel het niet echt iets spoilt, verhaalelementen laat ik nog even achterwege maar als je chapter 1 gespeeld hebt weet je 99% zeker waar ik het over heb. Het gaat met name om een paar karakters die je in de eerste chapter tegen komt):

spoiler:
Tegen het einde van chapter 1 heb je een serie aan cutscenes waar het gewoon niet goed klinkt;
Nia toonde in de eerste cutscene van de reeks veel emotie, maar de voice line was gewoon heel 'plat' / 'gewoontjes'. Het paste niet. Alsof de voice actors niet echt wisten wat er speelde in de cutscene. Het frustratiestukje van Rex waar miste ook emotie en dat stukje van de cutscene in combinatie met de dub kwam erg rommelig over. Daarna het stukje met Rex z'n 'charge schreeuw', dat was haast lachwekkend. Het mist impact. Verder vind ik Pyra op zich wel prima klinken.

Zo nu en dan voelen sommige zinnen ook te 'vlug' aan. Waar in het Japans waarschijnlijk een korte zin is, wordt er in het Engels een te lange zin in gepropt. Hierdoor vloeien sommige zinnen niet echt lekker in elkaar over.

Hoewel ik normaliter me niet eens zo stoor aan slechte VO's, vind ik het bij XC2 wel wat af doen van het totaalpakket. Er zit zo veel aandacht in de soundtrack, de cutscenes zijn geweldig geanimeerd, etc. Dan voelt het toch als een gemiste kans dat de dub van dit soort slordigheden erin heeft zitten.

Wel klinken de Nopons weer als vanouds en zorgen ze toch voor een glimlach bij mij :). Meh-meh-meh!

Edit: Trouwens, misschien een goed idee om nu een XC2 topic op te zetten. Ik ben helaas op werk en had vanochtend te weinig tijd. Mocht er vanavond nog niks zijn, dan maak ik 'm wel aan.
Prima om een topic aan te maken :P

Hm..ik hoor meer geluiden over Nia maar over het algemeen vind ik haar wel prima. Ze is nogal 'stiff upper lip/highbrow' waar ook een wat meer gereserveerde VA bij hoort. Later wordt het beter. :)

Die Battecry van Rex is inderdaad echt dumb. 7(8)7 Maar dit komt wel vaker voor in anime. Tevens is het extreem lastig om misschien iets heel Japans te vertalen naar Engels. Over het algemeen vind ik de writing echt best wel goed gedaan. Niet op het niveau van FFXIV (maar daar gooien ze er ook een berg resources tegenaan om ervoor te zorgen dat het echt goed is qua vertaling), maar over het algemeen een 8'tje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Die dub van Pyra vind ik geweldig ook, Rex is tot nu toe minder. Denk dat ik toch aan de dub-versie vasthoud :)

Wat een game en wat een sfeertje O+

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik was zelf toch maar over gegaan op Japans. Begin van chapter 2 nog een beetje zitten swappen tussen voice overs (werkt trouwens heerlijk vlug ingame, geen laadtijd of het spel herladen, gewoon selecteren en je gebruikt de andere taal), en het enige waar ik nog over twijfel is of ik de post-fight banter niet ga missen. Maar goed, dat lijkt ook om de paar gevechten hetzelfde te zijn.

Amper verder in het verhaal gekomen, met name bezig geweest met sidequests in de eerste HUB (ook omdat m'n vrouw even wat minder volume wilde hebben omdat ze zich moest concentreren, dus dan is een verhaalsegment wat minder om te doen). Het is wel weer typisch hoe ik JRPG's speel, alles proberen te doen, zo vroeg mogelijk. Heb er nu al een ruime 7 uur in zitten en ben dus nog niet eens chapter 2 door :')

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel aan te raden om alles te doen in Chapter 2. Ook om rond de Level 20 te zijn als je ermee klaar bent. Er is een stukje daarna wat nogal lastig is als je dat niet bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb 'm ook maar besteld! Zou vandaag binnenkomen maar er is vertraging opgetreden bij bol, dus wordt waarschijnlijk morgen (al geeft PostNL nog steeds vandaag aan, dus we gaan het zien). Geen flauw idee wat ik er van kan verwachten maar ik heb wel zin in deze game, ziet er tof uit. Zag alleen op Reddit langskomen dat het er nogal slecht uitziet in handheld, hoe zit dat? Kan iemand het misschien met bijv. Rocket League vergelijken (waar de reso vaak echt een enorme klap krijgt in handheld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik vind de voice acting verrassend goed. Normaal gesproken speel ik in het Japans, maar ik laat het voorlopig maar staan. Dat geklets tijdens battles heb ik maar uitgezet.

Ik moet wel even wennen aan de graphics. De game ziet er technisch gezien een stuk minder uit dan andere games op de Switch. Artstyle is wel prachtig, zoals gewoonlijk in Xenoblade.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomas schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:50:
Ik heb 'm ook maar besteld! Zou vandaag binnenkomen maar er is vertraging opgetreden bij bol, dus wordt waarschijnlijk morgen (al geeft PostNL nog steeds vandaag aan, dus we gaan het zien). Geen flauw idee wat ik er van kan verwachten maar ik heb wel zin in deze game, ziet er tof uit. Zag alleen op Reddit langskomen dat het er nogal slecht uitziet in handheld, hoe zit dat? Kan iemand het misschien met bijv. Rocket League vergelijken (waar de reso vaak echt een enorme klap krijgt in handheld)?
Het is een beetje te vergelijken met Rocket League inderdaad. Maar...af en toe helaas iets erger. De artstyle zorgt er echter voor dat je het grotendeels kan negeren. In docked mode zijn de meeste cutscenes prima, ook in handheld. Vooral tijdens battles met een hoop vuurwerk knalt de dynamic resolutie naar de 500 á 400p ranged.

En ja..zelfs in docked mode is de resolutie af en toe..PS2-achtig. Pains my heart maar gelukkig zorgt de artstyle en de daadwerkelijke graphics ervoor dat het er goed uit blijft zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Avioto schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:30:
Ik vind de voice acting verrassend goed. Normaal gesproken speel ik in het Japans, maar ik laat het voorlopig maar staan. Dat geklets tijdens battles heb ik maar uitgezet.

Ik moet wel even wennen aan de graphics. De game ziet er technisch gezien een stuk minder uit dan andere games op de Switch. Artstyle is wel prachtig, zoals gewoonlijk in Xenoblade.
Daar word ik nu ook een beetje gek van inderdaad, zoals vaak aangegeven wordt in bepaalde stukken van chapter 2. Straks even kijken als ik doorspeel. Wel m'n eerste triple elemental combo gedaan tegen zo'n speciale tegenstander (die een tombstone achterlaat), toch wel weer gaaf :D

Verder nog niet geprobeerd, maar als je tegen zo'n tegenstander vecht en daarna de tombstone activeert, zal 'ie dan weer loot droppen of is het meer voor de lol? En straks ook eens de rest van m'n core crystals activeren, heb weer een paar rares, maar vorige keer zat er niks goeds in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier ook net begonnen aan de game. Pas een half uur bezig, dus net de 100k gekregen om aan de reis te beginnen. Alleen nog maar docked gespeeld en uiteraard nog niet in drukke omgevingen met veel beweging geweest, maar toch. Ziet er prima uit. Artstyle is inderdaad heel goed!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik denk dat XBC2 het niet primair van de graphics moet hebben, maar van het algehele design en de artstyle. De omgevingen zitten gewoon enorm goed in elkaar, zelden zulke imposante omgevingen in een game gezien. Dat is de 'grafische kracht' van XBC2.

Ik ben ook totaal nog niet ver, nog helaas niet veel tijd gehad, nu net op de eerste open vlakte, dus nog voor de eerste hub. Vanavond misschien nog wel even verder.
Je kunt trouwens wel echt een visuele downgrade zien als je in grote open omgevingen overschakelt op handheld. Maar dan is het (mijns inziens) nog steeds een erg toffe, meeslepende game!
Grumpmeister schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:01:
[...]Verder nog niet geprobeerd, maar als je tegen zo'n tegenstander vecht en daarna de tombstone activeert, zal 'ie dan weer loot droppen of is het meer voor de lol? En straks ook eens de rest van m'n core crystals activeren, heb weer een paar rares, maar vorige keer zat er niks goeds in :(
Je opent niet direct een CC zodra je hem ontvangt? Dat je dat geduld kunt opbrengen! ;) Op droppen er zo veel, dat het niet spannend is/blijft?

[ Voor 31% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-12-2017 20:11 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:10:
Je opent niet direct een CC zodra je hem ontvangt? Dat je dat geduld kunt opbrengen! ;) Op droppen er zo veel, dat het niet spannend is/blijft?
Ik dacht slim te zijn en even te wachten totdat ik meer party-members had, maar de 'dungeon' van chapter 2 had iets van 15 cores gedropt. Even een luck-accessory ge-equipped (als dat al zin heeft :P ), en wat cores erdoorheen gejast.

Na de sessie van 15 common cores en 2 rare cores heb ik nu 2 rare blades (1 kwam uit een rare core, de ander uit een common). Degene die ik op Rex kreeg was wel erg gaaf.

Spoiler: Blade naam + artworkje
spoiler:
Azami
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/xenoblade/images/5/57/XC2-Azami.jpg/revision/latest?cb=20171006092157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind de game er eigenlijk wel erg goed uitzien. Artstyle is een stuk anders dan bijv. BotW maar ik wil XBC2 niet gelijk lelijker noemen. Het is allemaal super imposant in ieder geval, soms adembenemende omgevingen. Erg toffe game trouwens! Paar uurtjes gespeeld en ben hooked! Alles is even wennen maar het slaat wel aan, speelt goed weg en een interessant verhaal. Op een bepaalde manier wel even slikken na het niveau van BotW en hoe alles daar zo intutief werkt trouwens qua open world mechanics. Toch heel tof. Nooit echt JRPG's gespeeld op een enkele turn based FF na, dit vind ik veel leuker. Echt het idee dat dit een game is waar je je helemaal in kan verliezen. De hele avond non stop gespeeld :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Heb ondertussen ook elf uurtjes erop zitten, had gister eventjes gespeeld en vandaag bijna hele avond en nacht... ben nu maar een richting bed gegaan :p (scheelt dat ik morgen vrij ben)

Heb trouwens ook mijn eerste rare (Kora), was de 2e poging met een common core.

Maar goed ik vermaak me wel, waar ik bij Xenoblade 1 vrij snel stopte. Geen idee, misschien spreekt meerdere dingen mij aan (kreeg ook meer een anime gevoel bij dit spel). Maar goed ik doe het lekker rustig aan altijd, dus zal wel over de 100 uur gaan zitten denk ik voordat ik het spel uitgespeeld heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 08:54
Uhm misschien een domme vraag, maar hoe cancel je combat. Stel dat je je zwaard getrokken hebt en halverwege ziet dat het niet meer lukt hoe stop je je zwaard dan weg om weg te kunnen rennen? Volgens mij in een tutorial voorbij gekomen, maar is niet meer terug te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Kaasje123 schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:57:
Uhm misschien een domme vraag, maar hoe cancel je combat. Stel dat je je zwaard getrokken hebt en halverwege ziet dat het niet meer lukt hoe stop je je zwaard dan weg om weg te kunnen rennen? Volgens mij in een tutorial voorbij gekomen, maar is niet meer terug te lezen.
Dit zou ik ook wel willen weten :). Hier had ik gisteren ook last van. Ik had mij wapen getrokken en toen dacht ik: "meh ik loop wel gewoon door" in de verwachting dat ik wel uit combat zou gaan. Dit was dus niet het geval.

Uiteindelijk had ik maar een andere mob gekilled om uit combat te raken.
V-rg schreef op maandag 4 december 2017 @ 03:25:
Maar goed ik doe het lekker rustig aan altijd, dus zal wel over de 100 uur gaan zitten denk ik voordat ik het spel uitgespeeld heb :).
Bij mij loopt de in game timer door als je de Switch op standby zet. Hierdoor zat ik gisteren al aan de 18 uur "played" terwijl ik eerder een uurtje of 4-5 gespeeld had. Grote kans dat ik dus op de 1000 uur zit als ik het spel uitgespeeld heb :D.

Maar qua gametijd zou ik ook best de 100 uur kunnen halen bij deze game.

[ Voor 29% gewijzigd door xelfer op 04-12-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:17

Ulti23

Quality Time

Ik ga hier ook gewoon wat vraagjes spammen als nieuwe speler :)

Hoe werkt dat enemy lure precies? Ben net in chapter 2, maar merk op dat veel vijanden je niet eens aanvallen. Ik kan ze dan met R en dan A selecteren en ze attacken. Maar in een tutorial werd uitgelegd dat je ze met R kunt selecteren, en dan met het D-Pad naar beneden drukken om ze te lokken, zodat je groepen vijanden kunt uitdunnen zeg maar. Is het dan ook aan te raden om de gehele map te clearen, of om wat lagere lvls vijanden maar te negeren (want ze negeren jou ook)?

Tevens de vraag, je bent in battle linked met Pyra via zo'n blauwe lijn. Als die geel wordt en je activeert die special attacks voor extra damage, komt er zo'n heat balk boven in beeld die langzaam leeg loopt. Wil dit dan puur zeggen dat je attacks dan extra damage doen gedurende die periode?

Ergens las ik dat het nut heeft om bijvoorbeeld vijanden van achter aan te vallen voor extra schade? Als is dat soms wat lastig omdat ze gewoon met je meedraaien. Komt dit meer van pas als je party wat groter is?

Vanavond maar weer verder, puike game hoor :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ulti23 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:11:

Hoe werkt dat enemy lure precies? Ben net in chapter 2, maar merk op dat veel vijanden je niet eens aanvallen. Ik kan ze dan met R en dan A selecteren en ze attacken. Maar in een tutorial werd uitgelegd dat je ze met R kunt selecteren, en dan met het D-Pad naar beneden drukken om ze te lokken, zodat je groepen vijanden kunt uitdunnen zeg maar. Is het dan ook aan te raden om de gehele map te clearen, of om wat lagere lvls vijanden maar te negeren (want ze negeren jou ook)?

Tevens de vraag, je bent in battle linked met Pyra via zo'n blauwe lijn. Als die geel wordt en je activeert die special attacks voor extra damage, komt er zo'n heat balk boven in beeld die langzaam leeg loopt. Wil dit dan puur zeggen dat je attacks dan extra damage doen gedurende die periode?

Ergens las ik dat het nut heeft om bijvoorbeeld vijanden van achter aan te vallen voor extra schade? Als is dat soms wat lastig omdat ze gewoon met je meedraaien. Komt dit meer van pas als je party wat groter is?

Vanavond maar weer verder, puike game hoor :)
1: Die lure is dat je een soort steentje gooit en dan komt die enemy je achterna. Dat gaat inderdaad op de manier die jij beschrijft. Wel heb ik het idee dat je dichtbij genoeg moet staan om de enemy te luren. Je kan dat niet van heeeel ver doen.

2: DIe heatbalk snap ik zelf ook nog niet helemaal maar volgens mij is die om aan te geven dat als je dan een special doet die hoger is dan het level van je vorige special je special extra dmg doet. Mij is dat nog niet gelukt om te testen omdat die heatbalk al leeg is voor ik hem naar level 2 heb weten te brengen laat staan level 3 of 4. Iemand die dit kan bevestigen?

3: Ja sommige attacks/arts doen meer dmg van achter of van zij. Dit staat omschreven in de arts omschrijving als je je arts bekijkt in het menu van je character. Dit werkt echter pas als je een tank in je party hebt om aggro te trekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Voor zover ik ze kan beantwoorden:
Kaasje123 schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:57:
R inhouden zodat het menu'tje opent om van targets te wisselen (A en Y), en dan op B drukken.
Ulti23 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:11:

Ik zou haast zeggen van, negeer maar. Zo nu en dan val ik wel wat aan, maar de hele map schoonmaken gaat toch niet lukken. Tenzij je kans wilt hebben op cores, etc. Maar die komen vanzelf wel :)
De Heat balk is een soort van 'Elemental' status. Als je een grotere party hebt kan je dit gaan chainen in sterkere aanvallen, bijv. Stone (earth element) -> Volcano (fire element) -> Volcanic Wind (wind, duh :P). Hier komen de hoge damage hits uit voort (ik zit nu in (begin) Chapter 3, en deed met zo'n combinatie 10k damage, terwijl m'n normale hits op z'n top rond de 1,5k - 2k zitten)
Een van je eerste team members gaat een tank zijn, dan kan je inderdaad makkelijker de zijkant en achterkant aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:17

Ulti23

Quality Time

Grumpmeister schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:18:
Voor zover ik ze kan beantwoorden:

[...]

De Heat balk is een soort van 'Elemental' status. Als je een grotere party hebt kan je dit gaan chainen in sterkere aanvallen, bijv. Stone (earth element) -> Volcano (fire element) -> Volcanic Wind (wind, duh :P). Hier komen de hoge damage hits uit voort (ik zit nu in (begin) Chapter 3, en deed met zo'n combinatie 10k damage, terwijl m'n normale hits op z'n top rond de 1,5k - 2k zitten)
Ok... ik neem aan dat dit middels een tutorial nog wel uitgelegd wordt hoe dat dan precies werkt ;)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ulti23 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:24:
[...]

Ok... ik neem aan dat dit middels een tutorial nog wel uitgelegd wordt hoe dat dan precies werkt ;)
Ja, volgens mij werd het nog ergens aangegeven (in het midden van chapter 2, iirc).

Het is handig om niet direct je special (A) move te gebruiken zodra het beschikbaar komt als het gevecht wat langer gaat duren (zolang je in ieder geval in een party van 2-3 zit). Als er op ZL of ZR een partymember met een move zichtbaar is, draait er ook een wit rondje met een bolletje omheen. De hoeveelheid bolletjes geven aan hoe hoog zijn / haar charge move is.

Wat ik meestal doe (als een 3-man party), is wachten totdat m'n partymembers in ieder geval op charge 2 zitten. Dan gebruik ik de eerste elemental attack (bijv. Stone) van party member 1. Hierdoor komt een 'Earth' status (of zoiets) op de enemy. Vervolgens, omdat m'n 2de party member al op charge niveau 2 zat, swapt diegene automatisch naar een blade met een chainable element waardoor ik Volcano uit kan voeren. In de tussentijd zal mijn charge al wel op 3-4 zitten, en kan ik dus de 3de elemental charge move uitvoeren.

Let wel op dat het charge niveau geen invloed heeft op de elemental status van de tegenstander. In het geval van 'neutraal', zal een lvl 4 charge move met Pyra 'gewoon' Heat als status geven.

Edit:
Oh, en niet alle elementen combineren even goed met elkaar.
Fire (Heat) combineert bijv. wel met Water (naar Steam Bomb), maar Water (Aqua) combineert niet met Fire.

Het is dus even experimenteren :)

Edit 2:
Verrek, ik zie net dat dit de Seal-paths zijn. Rechtsboven zijn dus de mogelijke combinaties te zien van 3 elements. Met Volcanic Wind voer ik dus een Seal Blowdown uit. Geen idee welke seals verder goed en slecht zijn, maar wel interessant om mee te spelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grumpmeister op 04-12-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 14:49

Lagune

Its time for warp

gave game, hele zondag aan gespendeerd :)

vindt het wel lastig om zo'n seal combo uit te voeren, meestal loopt mn timer af :(

Dit is wel een handige guide trouwens
YouTube: XENOBLADE CHRONICLES 2 BEGINNER'S GUIDE - COMBAT/BLADE COMBOS

wat doe je precies met zo'n cancel attack? alleen sneller je special chargen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Lagune schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:50:

vindt het wel lastig om zo'n seal combo uit te voeren, meestal loopt mn timer af :(

Een cancel attack doet ook meer damage afhankelijk van hoe ver je in de auto-attack chain zit.

Je hebt de 3 auto-attacks, die geleidelijk meer damage doen. Als je bij de laatste auto-attack een cancel uitvoert door een Art uit te voeren, zal de Art ook meer damage doen dan dat je het bij de eerste aanval al zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:56
Enige wat ik doe is het stuttersteppen voor mijn arts meteen vol te krijgen.
Ben nog in Chapter 2 (of 1 ofzo, Torigoth iig)
Die cores zijn leuk, maar ik heb een idee dat ik die beter kan bewaren tot ik er wat heb en ik mijn luck omhoog kan schroeven voor de rares. Beetje Gacha setup dat, hopende op een rare blade die ook bij de driver past imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Lagune schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:50:

Een attack cancel zorgt er ook voor dat je special veel sneller laadt. Dus zeker gebruiken om zelf snel op een lvl 3 te komen.

Extra info: https://www.gamefaqs.com/...ade-chronicles-2/75975744

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 04-12-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Nu online
Ik zou me niet zo druk maken om hoge Luck te krijgen. Heb rond 15 commons geopend en 4 rares waarbij ik 3 rare blades kreeg en dat was allemaal in chapter 2 (onder de 100 luck). Tis gewoon RNG zoals met lockbox. Rex heeft 2 attackers (heb zon overdrive gebruikt gezien Nia een rare attacker kreeg) en Nia kreeg ook daarna nog een Healer rare dus zit voorlopig wel goed.

Vandaag ook weer wat uren achter de kiezen, vermaak me nog steeds prima. Elke keer heb ik van ik moet nu echt stoppen maar even snel dit nog doen.. en dan zijn we weer 2 uur verder (weer 03.00 in de nacht...) Lijkt wel alsof ik Civ zit te spelen :p

Wat me opgevallen is dat mensen zijn die XC2 negatief "beoordelen" vanwege dat er meer luchtigheid/humor(/fanservice) a la Anime in zit. Persoonlijk vind ik die humor wel leuk in het spel maar ja denk dat aantal gewoon allergie hebben met alles wat maar met Anime te maken heeft... (bedoel je speelt immers een JRPG 🤔 maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Noem me traag van begrip maar heb net mijn aha erlebnis gehad. Snap nu eindelijk hoe de combat werkt met bladecombos :+

Super nice deze combat mechanic nu ik het eindelijk door heb. Nu nog een keer een chainattack zien uit te voeren. En die verschillende combinaties zijn super tof zoals rockvolcano. :) Heel tof en maakt het spel zoveel leuker nu ik weet hoe het werkt na tig youtube video's met tutorials bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
De 3x Fire combo (Heat -> Overheat -> naam kwijt) is ook heerlijk (en Heat -> Steam Bomb -> Steam Explosion oid), die heb ik gisteren een paar keer uitgevoerd. Daar deed ik 40000 damage mee, terwijl ik net level 20 ben. Paar tegenstanders van wat levels hoger daarmee weg kunnen vagen :D

De cores zijn inderdaad op zich wel te gebruiken zonder Luck. Volgens mij krijg je meer dan genoeg cores en in het begin heb je toch niet de mogelijkheid om allemaal rares te gebruiken. Daarnaast zijn de commons ook prima te gebruiken om je bonding stats te verhogen (dingen zoals Bravery, Justice, etc. die je ook kan boosten). Alleen is het dan wel handig om die blades ook een kleine boost te geven qua wapens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:55

RayNbow

Kirika <3

Pas sinds gisteren in staat om de game te starten (lang leve vertraagde post e.d.). Heb voornamelijk wat aangekloot (dus vooral niet naar de story quest marker luisteren), maar wel nog chapter 1 weten uit te spelen voordat de accu echt leeg was. :p

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQUNnvLUEAAjrW0.jpg:large
Nia <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Gisteravond eindelijk 2 uurtjes kunnen spelen, geen idee wat het is maar werd gelijk in de game meegenomen en dat is lang geleden dat ik dat heb gehad in een spel. Lekker ouderwets rondrennen, genoeg NPC's waar je mee kan praten en het Salvagen is ook wel geinig om te doen.
Hopelijk blijft het zo interessant en als ik hier een aantal reacties lees komen er nog genoeg interessante dingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Grumpmeister schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:36:
[...]

Ja, volgens mij werd het nog ergens aangegeven (in het midden van chapter 2, iirc).

Het is handig om niet direct je special (A) move te gebruiken zodra het beschikbaar komt als het gevecht wat langer gaat duren (zolang je in ieder geval in een party van 2-3 zit). Als er op ZL of ZR een partymember met een move zichtbaar is, draait er ook een wit rondje met een bolletje omheen. De hoeveelheid bolletjes geven aan hoe hoog zijn / haar charge move is.

Wat ik meestal doe (als een 3-man party), is wachten totdat m'n partymembers in ieder geval op charge 2 zitten. Dan gebruik ik de eerste elemental attack (bijv. Stone) van party member 1. Hierdoor komt een 'Earth' status (of zoiets) op de enemy. Vervolgens, omdat m'n 2de party member al op charge niveau 2 zat, swapt diegene automatisch naar een blade met een chainable element waardoor ik Volcano uit kan voeren. In de tussentijd zal mijn charge al wel op 3-4 zitten, en kan ik dus de 3de elemental charge move uitvoeren.

Let wel op dat het charge niveau geen invloed heeft op de elemental status van de tegenstander. In het geval van 'neutraal', zal een lvl 4 charge move met Pyra 'gewoon' Heat als status geven.

Edit:
Oh, en niet alle elementen combineren even goed met elkaar.
Fire (Heat) combineert bijv. wel met Water (naar Steam Bomb), maar Water (Aqua) combineert niet met Fire.

Het is dus even experimenteren :)

Edit 2:
Verrek, ik zie net dat dit de Seal-paths zijn. Rechtsboven zijn dus de mogelijke combinaties te zien van 3 elements. Met Volcanic Wind voer ik dus een Seal Blowdown uit. Geen idee welke seals verder goed en slecht zijn, maar wel interessant om mee te spelen :)
Ik begrijp hier tamelijk weinig van maar zal het nog wel gaan merken :').

Trouwens w.b.t. wegrennen van vijanden, inderdaad op R en B drukken om je wapen weg te doen. Helaas heeft wegrennen vaak weinig zin omdat alles je achterna komt en alsnog vermoordt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 19:37
Hoe kan ik nou eigenlijk een blade omzetten naar andere drivers? Las ergens dat het kan, maar krijg hier in de game niets over uitgelegd. Ik heb een rare healer gekregen op Rex :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Nu online
Zironako schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:14:
Hoe kan ik nou eigenlijk een blade omzetten naar andere drivers? Las ergens dat het kan, maar krijg hier in de game niets over uitgelegd. Ik heb een rare healer gekregen op Rex :(.
Overdrive Protocol, die zitten bij je key items. Je kan via Manage Blades een blade naar andere driver zetten.

Maar ja de hoeveelheid is wel gelimiteerd van de Overdrive.

Geen idee als je in endgame ze makkelijker kan krijgen of als je blades moet releasen (geen idee als je rare blade weer kan krijgen als je ze released, zag de vraag meerdere malen maar geen antwoord daarop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:18
Nog mensen die volop spelen?
Ben eigenlijk van plan om het spel aan te schaffen, maar zit er ook een online modus in of het puur singleplayer?

Kan het eigenlijk nergens terug vinden iets van mp dus zal wel singleplayer zijn, maar dacht vraag het toch maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
fevo-1190 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:43:
Nog mensen die volop spelen?
Ben eigenlijk van plan om het spel aan te schaffen, maar zit er ook een online modus in of het puur singleplayer?

Kan het eigenlijk nergens terug vinden iets van mp dus zal wel singleplayer zijn, maar dacht vraag het toch maar even.
Het is volledig singleplayer, dus niet zoals X waarbij je met 3-4 man de grote bazen kon doen.

Ik ga straks weer verder in ieder geval, dit spel gaat de komende tijd vast zitten in m'n Switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Word m’n eerste xenoblade dus ben benieuwd de reviews zijn in ieder geval erg positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Nu online
Volop, zou ik zeggen dat ik elk uur dat ik kan zou spelen. Heb al iets van 25 uur opzitten maar moet zeggen dat ik vandaag de Switch nog niet heb aangeraakt. Moet niet teveel spelen anders heb ik het spel veel te snel uitgespeeld :p.

Voor mij is het ook de eerste, nou ja heb op de 3DS even geprobeerd maar ja die resolutie verpest een hoop en na 30 min spelen heeft het me niet echt kunnen boeien. Waardoor ik lange tijd had besloten om XC2 niet te kopen, ik veranderde mn gedachte vorige maand slechts omdat ik echt een RPG wou spelen. Ik ben dus echt positief verrast.

De review van Tweakers kan ik me ook niet helemaal vinden, slechts op de Engelse Voice Actors... zeker bij Tora als ik het vergelijk met de Japanse (heb zelf dus ook Japans als audio gekozen). Cutscenes vind ik zelf juist erg leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
We gaan het meemaken ik pik hem morgen op bij de intertoys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Eerste unique monster dat me aanviel (en 2 levels of zo hoger was) heeft weinig indruk gemaakt...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQZbL-xVwAAFUBF.jpg:large

:+

Hmm, misschien dit opnemen in de TS?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQZ-wE9V4AI8Yho.jpg:large

[ Voor 28% gewijzigd door RayNbow op 07-12-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Inmiddels wel mijn eerste Rare blade in Perceval gehad. Nu nog een tank die em kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
Ben nu net in Torigoth geweest, gaat wel aardig denk.. ondertussen mijn tweede blade erbij, moet nog wel even wennen en zoeken allemaal hoe dit nu goed werkt, ditzelfde geldt voor de Combo's tijdens de battles, maar goed daar komen we vanzelf achter.

Hoe zit het met Salvagen? ik heb nu de optie voor Normal Cylinder (500 gold) en Silver Cylinder (2,000 gold), altijd aan te raden om voor de Silver te gaan? krijg je van het Salvagen ook Core Crystals (Blades)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
DonDjo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:25:
Ben nu net in Torigoth geweest, gaat wel aardig denk.. ondertussen mijn tweede blade erbij, moet nog wel even wennen en zoeken allemaal hoe dit nu goed werkt, ditzelfde geldt voor de Combo's tijdens de battles, maar goed daar komen we vanzelf achter.

Hoe zit het met Salvagen? ik heb nu de optie voor Normal Cylinder (500 gold) en Silver Cylinder (2,000 gold), altijd aan te raden om voor de Silver te gaan? krijg je van het Salvagen ook Core Crystals (Blades)?
Ga eerst maar voor de normale en master de QTE van het salvage point. Daaruit krijg je items, treasures en godl die je kan combineren naar 'volle' treasures voor een hogere prijs. Op die manier had ik al een lekkere hoeveelheid gold door gewoon normals te kopen, te salvagen in Torigoth en daarna de (volle) treasures te verkopen. Voor zover ik weet krijg je geen core crystals uit salvage points.
Goeie, ik zal 'm vanavond toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier nu 2 rare blades te pakken, wel leuk hoe de combat daarmee nog interessanter wordt. Zit nu zo ongeveer op level 20 met al m'n drivers. Geloof trouwens dat ik ook wel eens core crystals heb gesalvaged.

[ Voor 19% gewijzigd door Thomas op 07-12-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik word wel een beetje moe van die Poppi. Hele andere manier van upgraden waarvoor ik verplicht dat Tiger Tiger moet spelen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669341

Ik vind het een geweldig spel! Kost wel even tijd om alles te begrijpen en ik vermoed dat ik nog genoeg kan leren.
Valt me wel op dat er wel heel weinig mensen hier zijn.

Aangaande Tiger Tiger, dat vond ik toen ik het voor het eerst zag ook niets aan en legde het aan de kant. Maar nadat ik het een paar dagen later toch even ging spelen zag ik hier het nut wel van in. Dit is samen met salvagen de ideale activiteiten waneer ik weinig tijd heb en even snel iets wil doen, ook ideaal in de metro of waar dan ook, waneer je weet dat je niet opeens 10 langer bezig bent vanwege een cut-scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Anoniem: 669341 schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:17:
Ik vind het een geweldig spel! Kost wel even tijd om alles te begrijpen en ik vermoed dat ik nog genoeg kan leren.
Valt me wel op dat er wel heel weinig mensen hier zijn.

Aangaande Tiger Tiger, dat vond ik toen ik het voor het eerst zag ook niets aan en legde het aan de kant. Maar nadat ik het een paar dagen later toch even ging spelen zag ik hier het nut wel van in. Dit is samen met salvagen de ideale activiteiten waneer ik weinig tijd heb en even snel iets wil doen, ook ideaal in de metro of waar dan ook, waneer je weet dat je niet opeens 10 langer bezig bent vanwege een cut-scene.
Als je Tiger! Tiger! ook doorkrijgt is het op zich best vermakelijk. Natuurlijk niet iets om uren achter elkaar te doen, maar toch.

De afgelopen dagen wat minder tijd gehad (bezoek van donderdag t/m zondag en Monster Hunter World beta), maar in ieder geval wat verhaal doorgewerkt waardoor ik eindelijk tegen het einde van Chapter 3 ( :') ) aan zit.

Ook een nieuwe rare blade erbij (Agate), dus dat is ook weer leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:12

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Ik zit nu aan het einde van Chapter 3 maar dat is toch wat pittiger dan ik tot nu toe ben tegengekomen.
Ik vind het echt een top game! Ik probeer echt elke dag wel even te spelen, oude tijden herleven :)
Ik heb alleen nog niet veel met de kraampjes gedaan op de verschillende locaties, heb nog wat moeite met doorhebben wat ik dan eigenlijk nodig heb of wilt kopen zodat ik weer vooruit kom.

Hoe kijken jullie trouwens aan tegen de Season Pass? Gaan jullie die erbij kopen?

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Logic schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:54:
Ik zit nu aan het einde van Chapter 3 maar dat is toch wat pittiger dan ik tot nu toe ben tegengekomen.
Ik vind het echt een top game! Ik probeer echt elke dag wel even te spelen, oude tijden herleven :)
Ik heb alleen nog niet veel met de kraampjes gedaan op de verschillende locaties, heb nog wat moeite met doorhebben wat ik dan eigenlijk nodig heb of wilt kopen zodat ik weer vooruit kom.

Hoe kijken jullie trouwens aan tegen de Season Pass? Gaan jullie die erbij kopen?
Ik koop van alles maar gebruik het eigenlijk nooit. Ik heb gisteren chapter 3 afgesloten en ben voor mijn gevoel zwaar outleveld. Misschien maar wat minder in de inn rusten. Wel hele toffe finale van chapter 3.

Weet iemand hoe dat zit met tiger tiger? Zijn er maar 2 stages te spelen of moet je iets doen of halen om andere te spelen? En waarom zou ik stage 2 doen als de risk voor reward veel groter is en de reward niet veel meer is dan stage 1?

[ Voor 13% gewijzigd door Kaasje123 op 13-12-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
Ik heb ook nog een paar vragen / opmerkingen.

Slapen bij de Inn geeft je altijd extra XP boost? En zo ja hoe wordt dan berekend? alleen via Side Quests of ook voor het killen van Enemies?
Verder over Blades, ik heb nu Perceval erbij (volgens mij standaard één van de eerste), wat is handig om te doen hiermee? Ik heb nu Nia ge-equipped met Perceval, is dit handig om te switchen met Rex?
En ik zie 3 slots staan bij het Managen van je team maar ik kan maar 2 blades selecteren, word dit later nog vrijgegeven?

Tiger / Tiger heb ik ook alleen maar stage 1&2 en heb ze beide gehaald zonder geraakt te worden (double points) maar stage3 wordt ook nog niet vrijgegeven, misschien komt dat later in het verhaal nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

DonDjo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:09:
Ik heb ook nog een paar vragen / opmerkingen.

Slapen bij de Inn geeft je altijd extra XP boost? En zo ja hoe wordt dan berekend? alleen via Side Quests of ook voor het killen van Enemies?
Alleen sidequests.
En ik zie 3 slots staan bij het Managen van je team maar ik kan maar 2 blades selecteren, word dit later nog vrijgegeven?
Ja, slot 3 wordt later vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Nieuwe update gepland voor volgende week:
Xenoblade Chronicles 2 – Production Notes #6 (Ver. 1.1.1 update)

Bevat bugfixes, map en mini-map verbeteringen, easy mode voor Tiger! Tiger! en een tweede ronde aan items voor mensen met de season pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

"Driver’s Essentials Set: Rare Core Crystal (x10), Legendary Core Crystal (x1), Overdrive (x3)"

damn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 14:52
Lagune schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:14:
"Driver’s Essentials Set: Rare Core Crystal (x10), Legendary Core Crystal (x1), Overdrive (x3)"

damn
Die rare core crystals zijn op zich niet zo moeilijk te krijgen maar die overdrives en legendary core crystal zijn meer dan welkom :) O+

• Lagune

Lagune

Its time for warp

level 21, 2 rares (floren/adenine)

ik begin het nu een beetje te snappen geloof ik :)

hebben jullie ook dat Nia vaak dood gaat? komt dat omdat tora te weinig aggro heeft ofzo?

deze info is wel handig:

combo's:
BREAK > TOPPLE > LAUNCH > SMASH

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/hx4q3omvf/2017-12-14_09-17-55.png

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 21:07
Lagune schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:20:
level 21, 2 rares (floren/adenine)

ik begin het nu een beetje te snappen geloof ik :)

hebben jullie ook dat Nia vaak dood gaat? komt dat omdat tora te weinig aggro heeft ofzo?
Ik ben nu zelf lvl 17,17,18 (R/T/N). Ik denk dat het afhankelijk is van welke blades je gebruikt. en het is ook wel verstandig om je characters uit te rusten met de juiste items.

Ikzelf heb nu voor Rex, Pyra/Perceval en voor Nia Dromarch(heal)/Boreas(heal).
Gezien Nia voornamelijk een healer is is het slim om haar niet uit te rusten met een offensieve blade.
Daarnaast kun je altijd proberen om Tora te voorzien van items die meer aggro genereren of Nia juist te voorzien van extra health/aggro reduction

*Ik ben een complete noob op het gebied van deze game, wellicht dat ik het zelf nog niet zo goed snap hoor

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ahja, nia kan natuurlijk ook 2 blades wielden...

thanks, vanavond ff spelen met accessories en een paar crystals uitpakken

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Lagune schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:20:
Ben nog sub-lvl 20 dacht ik (ergens in ch03), maar nee... geen last van. Ik speel momenteel als Nia en ik heal de gehele party vrijwel continu. :p

• Grumpmeister
Ik zit begin chapter 4, lvl 27-28's. Al redelijk wat rare blades nu; Wulfric (als crystal) kan ik aan iemand binden (maar daar wacht ik nog even mee).

Met Rex gebruik ik Pyra, <spoiler> en Azami (oid). <spoiler> wissel ik nog wel eens af met Agate, maar de wapens van <spoiler> zijn gewoon tof. Verder heb ik ook nog Goffrey oid, die heeft 3 rare passives waar ik geen idee heb wat ze doen, en Dagas (maar aangezien die ook fire + ATK is gebruik ik 'm niet veel).

Op Nia heb ik Boreas en Kora (electrische J-Pop achtige blade, ook healer) naast d'r standaard Blade. Om een of andere reden heb ik bij haar veel minder geluk met rare blade spawns.

Op eigen risico (want dit is een flinke story spoiler tot aan in chapter 4), <spoiler> is
spoiler:
Roc
.

• DonDjo
De meeste van jullie hebben aardig wat Blades, ben ondertussen level23/24 en heb alleen nog maar Perceval als extra blade en die kreeg ik ook nog eens bij Nia wat denk niet heel erg handig is.
Nog wel stuk of 15 Common crystals, gebruiken jullie deze ook altijd gelijk?

• Grumpmeister
DonDjo schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:03:
De meeste van jullie hebben aardig wat Blades, ben ondertussen level23/24 en heb alleen nog maar Perceval als extra blade en die kreeg ik ook nog eens bij Nia wat denk niet heel erg handig is.
Nog wel stuk of 15 Common crystals, gebruiken jullie deze ook altijd gelijk?
Persoonlijk wacht ik op ong. zo'n batch en doe er dan een aantal achter elkaar. Niet echt met een reden verder, maar vaak even zo'n ingeving van, "Oh ja, ik heb nog een stel crystals".

Volgens mij heb ik ook nog niet al m'n party members, dus soms wil ik ook daarvoor wat achter de hand houden.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Same. Ik zit nu met 4 (unieke) blades voor Nia en Rex. Wissel ze een beetje af tussen gebruik en merc missions.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 14-12-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 15:38

ini

Life is what you make of it

Net begonnen met deze game, qua vechtstijl even wennen, heb deel 1 niet gespeeld. Ben net in chapter 2 aangekomen.

Is het nou juist zaak om net na de autoattack die arts te doen?

De eerste 30 seconden van een gevecht lijken wel vrijwel altijd hetzelfde, klopt dat of doe ik nu juist wat verkeerd?

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

net voor ie raak slaat of tijdens dacht ik, dan komt er zo'n blauw rondje (cancel attack) en laad je special sneller op

hoe bedoel je gevecht hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 15:38

ini

Life is what you make of it

@@Lagune
Thanks, ik ga de video vanavond even bekijken.

Elk gevecht begint met 4-5 autoattacks(dus 10 seconden wachten??), dan de hookshot, dan de 2e arts, 3e arts, special is vol etc etc.

na elk gevecht reset alles weer, dus eerst weer de arts opladen. of pakken jullie gelijk de volgende mob als de bestaande bijna dood is om die voortgang niet kwijt te raken?

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

zo werkt het idd, je kan ook de party order (of blade) switchen als je het begin te saai vindt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ini schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:35:
Elk gevecht begint met 4-5 autoattacks(dus 10 seconden wachten??), dan de hookshot, dan de 2e arts, 3e arts, special is vol etc etc.
Je kunt skills leren voor je party members z.d.d. bepaalde arts al geladen zijn aan het begin van een gevecht. De goedkoopste is die voor de art die onder de X-knop zit. Arts kun je ook nog anders rangschikken. Zo heb ik ervoor gezorgd dat Break en Topple bij verschillende party members al onder de X zit. Zo kan ik al vroeg in een gevecht een vijand op de grond krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ben gisteren wel op een punt aanbeland waarin het heel makkelijk is om wat geld en common core crystals te vergaren (chapter 4). Ik begon met 75k en zat al gauw op 710k. Op zich wel makkelijk, want dan kan iig die legendary core crystal van de Torigoth vendor gekocht worden. Ik denk dat ik 'm nog wel een beetje doorzet, zodat ik niet echt druk hoef te maken als ik eens wat geld moet uitgeven (al is alles niet zo duur, de blade chips zitten op 2,7k per stuk (en nu al weer een stuk minder vanwege m'n dev level)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
Grumpmeister schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:47:
Ik ben gisteren wel op een punt aanbeland waarin het heel makkelijk is om wat geld en common core crystals te vergaren (chapter 4). Ik begon met 75k en zat al gauw op 710k. Op zich wel makkelijk, want dan kan iig die legendary core crystal van de Torigoth vendor gekocht worden. Ik denk dat ik 'm nog wel een beetje doorzet, zodat ik niet echt druk hoef te maken als ik eens wat geld moet uitgeven (al is alles niet zo duur, de blade chips zitten op 2,7k per stuk (en nu al weer een stuk minder vanwege m'n dev level)).
Ik ben zelf zojuist aanbeland in chapter 4. Care to share? :+ Zou graag wat centjes bijverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ben ik de enige die de linker controlstick een kleine tick geeft zodat ik niet op de autoattack van Rex hoef te wachten? Ik weet dat autottacks cycles van 3 zijn en de derde steeds de meeste dmg doet maar omdat je op deze manier zoveel sneller je specials kan laden doe je uiteindelijk veel meer dmg. Je kan dan namelijk achter elkaar attacken. Zeker met Pyra of Mythra is dat een gigaboost in attackspeed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
JDizzle schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:25:
[...]

Ik ben zelf zojuist aanbeland in chapter 4. Care to share? :+ Zou graag wat centjes bijverdienen.
Even als een spoilertje, gaat om het nieuw vrijgespeelde gebied (halverwege? chapter 4);

spoiler:
Zodra je in Mor Adain bent, begin je in een kleine 'haven'. Hier zit een salvage point. Binnen de stad van Mor Adain zelf (daar ben je zo) kan je golden cylinders halen. Als je in het begin wat minder coins hebt, pak dan silver. Dan bij het salvage point van die haven gaan salvagen, waarbij je tot 3 goude chests naar boven kan halen. Hierin zitten vaak weer items die gecombineerd (2 per stuk) in Mor Adain verkocht kunnen worden voor 30k.

Voor de core crystals heb je mogelijk wat meer succes met de mindere cylinders, maar de kleine krabbetjes die mee kunnen spawnen hebben een 100% drop rate op de common core crystals met een kans op een (extra) rare crystal. Als je daar een overkill veroorzaakt via de combo chain, ben je er ook zeker van dat ze 'm droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

kwam dit gister tegen:

Strength
Strength shows how powerful your physical attacks are. Greater strength means more powerful attacks are dealt with the enemy.

Ether
Ether represents the offense and defense capabilities of your driver’s Ether Arts. They could be used to deal damage or heal yourself. Maintaining high Ether will ensure battle effectiveness.

Dexterity
Dexterity affects your attack accuracy. Higher dexterity means you have high accuracy.

Agility
Agility means how well you can evade enemy attacks. Increasing Agility will give you better attack dodge capabilities.

Luck
Luck shows your ability to resist enemy debuffs and reactions. Having a high luck will increase your ability to resist negative elemental effects.

WP
WP is your weapon points. They measure your level of skill with a specific weapon and they are required for leveling up Blade Arts.

SP
SP represent your Skill Points. They are used for unlocking passive skills and they show how good a driver in the battle.

HP Health Points
HP represent your Health Points. If it drops down to zero, you will die so make sure you keep an eye on your HP and avoid taking too much damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zo, gisteren 2 Rare blades erbij op Nia, beide healers ook nog eens :)

Boreas en Kora, daarna gesaved dus ik zie wel waar ik uit ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
Is er toevallig al ergens een lijstje beschikbaar die de beste driver/blade combinaties opsomt?
Ik vraag me af of sommige blades beter tot hun recht komen bij specifieke characters.

Bijv. Zou je Nia enkel uit moeten rusten met Healer class blades? iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

deze? hangt van je playstyle af denk ik

Single Blade Classes

The Fighter has 1 ATK Blade and Boosts Damage Dealt by +1.
The Healer has 1 HLR Blade and Boosts the Effect of HP Potion by +1 while Lowering Arts.
The Defender has 1 TNK Blade and Reduces Damage taken by 1 along with Boosting Auto Attack Aggro by +1.

Double Blade Classes

The Elite Fighter has 2 ATK Blades and Boosts the Amount of Damage you Deal by +2.
The Elite Healer has 2 HLR Blades and Increases the Effect of HP Potion by +2 while Lowering Arts.
The Elite Defender has 2 TNK Blades and Reduces Damage taken by you by +2 and Increases your Auto Attack Aggro by +2.
The Warrior has 1 ATK and 1 TNK Blade to Reduce Damage by +1, Boost Damage Dealt by +1, Boost Arts and Special Aggro by +1.
The Knight has 1 HLR Blade with 1 TNK Blade. This Reduces Damage Taken by +1 and Increases the Effect of HP Potion by +1 as well.
The Cavalier has 1 ATK Blade with 1 HLR Blade and it Boosts Damage by +1, Increases HP Potion Effect by 1+, Lowers Arts and Specials Aggro by +1.

Triple Blade Classes

The Master Fighter has three ATK Blades and has a +3 damage boost.
The Master Defender has 3 TNK Blades and +3 damage reduction, +3 auto attack aggro boost and +3 specials aggro.
The Master Healer has Three HLR Blades and has a +3 HP Potion Effect Boost along with Lower Arts and +3 Specials Aggro.
The Wild Warrior has 2 ATK Blades and 1 TNK Blade, it Reduces Damage by +1, Boosts Damage by +3 along with Arts and Aggro.
The Royal Warrior has 2 TNK Blades with 1 ATK Blade to Reduce Damage by +2, Boost Damage Dealt by +1, Boost Arts and Specials Aggro.
The Holy Knight has 2 HLR Blades and 1 TNK to Reduce Damage taken by +1, Increase HP Potion Effect by +2, Specials Aggro by +1 and Lower Arts.
The Royal Knight has 2 TNK Blades with 1 HLR Blade to Reduce Damage Taken by +2, Increase HP Potion Effect by +1, Boost Arts and Specials Aggro.
The Jack of all Trades has 1 of Each Blade and Reduces Damage taken by +1, Increases Damage Dealt by +1 and Increases the HP Potion Effect by +1.
The Holy Cavalier has 2 HLR Blades and 1 ATK Blade to Boost Damage Dealt by +1, Increase the Effect of HP Potion by +2, Lower Arts and Increase Specials Aggro by +2.

spoiler: all blades list
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Akaendra schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:47:
Zo, gisteren 2 Rare blades erbij op Nia, beide healers ook nog eens :)

Boreas en Kora, daarna gesaved dus ik zie wel waar ik uit ga komen.
Die 2 heb ik ook, wel een fijne combinatie.

Ik heb nu een redelijk makkelijk te forceren combo: Nia die een Break doet, met Rex daarna een Light element attack (waardoor Nia switcht naar Kora), vervolgens met Rex een Topple. Nia zorgt dan (vanwege Kora) voor een Launch en met Rex switch ik dan naar een blade met Smash. Gigantische damage en extra item drops (van 1 normale tegenstander daardoor in totaal 2 common core crystals EN 2 rare core crystals).
JDizzle schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:40:
Is er toevallig al ergens een lijstje beschikbaar die de beste driver/blade combinaties opsomt?
Ik vraag me af of sommige blades beter tot hun recht komen bij specifieke characters.

Bijv. Zou je Nia enkel uit moeten rusten met Healer class blades? iets in die richting.
Volgens mij is er niet echt een stramien om te volgen. Er zijn wat blades beter dan anderen, maar echt van 'blade x op driver y', mwah. Als je van Rex of Nia een tank wilt maken, dan kan dat gewoon. Ik vind het echter wel fijn om een healthy potion supply te hebben, dus Nia heeft bij mij wel alleen maar Healer blades (en Rex alleen maar ATK). Misschien ergens wisselen, maar het wordt lastig als je andere partymembers switchen naar bijv. beide ATK omdat je een Blade Skill met element X gebruikt hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Version 1.1.1 patch notes
  • Fixed an issue occurring in the Gormott regular quest “One Step Ahead,” where acquiring the Healing Herb quest item at 12:00 caused the item to fail to be counted in the quest log, preventing completion of the quest.
  • Fixed an issue occurring in the Gormott regular quest “A Young Man's Prize,” where acquiring the Snow-White Rhino quest item at 7:00 caused the item to fail to be counted in the quest log, preventing completion of the quest.
  • Fixed an issue occurring in the Gormott regular quest “The Riddle on the Wall,” preventing quest progression.
  • Fixed an issue occurring in Perceval’s blade quest “Failure and Success,” preventing quest progression.
  • Fixed an issue occurring in Gorg’s blade quest “Follow Your Passion,” preventing quest progression.
  • Fixed an issue occurring after viewing the “Something in Common” movie in the “Chapter One: Encounters” section of the Events Theater causing the camera to continue shaking after returning to the game.
  • Made adjustments to improve the stability of performing certain actions.
    • Due to these adjustments, time required for Skip Travel and loading event cut scenes has become longer in some instances and shorter in others.
  • A Pro Controller can now be used when the Joy-Con Controllers are attached to the system in Tabletop Mode.
  • Added an Easy difficulty to the Tiger! Tiger! mini game.
  • Added a new size of map to the mini map.
  • Pressing X when in the field to open the Skip Travel screen, the map of your current location will open.
  • Added functionality to allow players to receive the second round of items associated with the Expansion Pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:02:

• A Pro Controller can now be used when the Joy-Con Controllers are attached to the system in Tabletop Mode.
Eindelijk _/-\o_ *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verhaal uitgespeeld. Prettige game ondanks soms grote irritaties omtrent upgrades/items en vooral die fucking field skills. 80 uur mee zoet geweest maar had liever het verhaal in een lineare game verpakt gezien. JRPG gewoon niet mijn ding. Ondanks dat fijn verhaal, prima gameplay. Design leek af en toe bijna overhaast en PS2 tijdperk, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thomas schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:14:
Verhaal uitgespeeld. Prettige game ondanks soms grote irritaties omtrent upgrades/items en vooral die fucking field skills. 80 uur mee zoet geweest maar had liever het verhaal in een lineare game verpakt gezien. JRPG gewoon niet mijn ding. Ondanks dat fijn verhaal, prima gameplay. Design leek af en toe bijna overhaast en PS2 tijdperk, beetje jammer.
Dan heb je het toch knap vol weten te houden d:)b

Zelf nu wat bezig met wat sidequests, begon het idee te krijgen dat ik iets te vlug door het verhaal ging (juist omdat het wat interessanter begint te worden). Maar dan moet ik weer oppassen dat ik niet in de gebruikelijke valkuil trap waarin ik het spel net voor het einde eerst voor de rest af wil ronden en dus nooit uiteindelijk uitspeel (Lost Odyssey was zo'n slachtoffer, maar die heb ik vorig jaar alsnog opnieuw opgepakt en uitgespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDjo
Ik vind persoonlijk de muziek van Indoline Praetorium echt zo vet.

Ben nu al zo een 70 uur bezig en zit al een heel eind in het verhaal heb ik het vermoeden.. Vind het echt een prachtig spel, heb me ook nog geen moment echt verveelt en heb het vechtsysteem volgens mij ook wel helemaal door nu! (mag ook wel na 70uur)
Echter heb ik vaak dat Rex teveel Aggro pakt en dus word aangevallen, dit kan met Bossfights of Rare Monsters toch wel een probleem zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Xenoblade Chronicles 2 director on development, inspiration for the world and setting, upcoming DLC, more

Highlights:
Interesting things I found:
  • 4Gamer noticed that the party member amount is changed from Xenoblade Chronicles X’s four to three. When they wonder if the reason is because of the separation between Drivers and Blades (hence an actual total of six characters), Takahashi confirms this and also said that having eight characters in a battle would greatly affect resource management and processing speed.
  • More Blades will be added with post-release updates, including in the Expansion Pass.
  • (The 2018 update states that - In new game+, you will be able to team up with "certain blades." Beating the game today and searching around, I can probably guess those certain blades.)
  • Takahashi also says that not all Rare Blades are actually rare. The highest graded Common Blades (4 stars) are more powerful and difficult to obtain than some Rare Blades that are of low rank and more common to obtain.
  • Takahashi estimates that Xenoblade Chronicles 2’s map is of about the same size as 1. However, he feels that this title has more playthrough method possibilities.
  • Xenoblade Chronicles 2’s story volume is about 1.2 – 1.3 times that of the original game. The overall volume is much higher due to exploration, sidequests, high-level monsters, and more. Takahashi himself recorded a little more than 60 hours to beat the main story with minimal customization and no sidequests at all.
  • The Expansion Pass was decided to be implemented during the middle phase of development. Monolith Soft would like players to be able to experience the world of Alrest a bit longer, so they wanted to add more content after release as well.
  • The scenario for the new story available next year via the Expansion Pass is already done. But due to the sheer volume of it, it’s going to take a lot of time to develop; that’s why they have a long-term schedule until Fall 2018. The new story can also be played without even completing the original story first, but it would be more enjoyable if players have finished it.
  • Takahashi was also asked about the a possibility to release more paid DLC outside of the Expansion Pass. He said that if there are requests, while he’d like to think about that, the team is really getting its hands full with the Expansion Pass’ development, so he can’t really see if the team can extend to that for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DonDjo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:20:
Ik vind persoonlijk de muziek van Indoline Praetorium echt zo vet.

Ben nu al zo een 70 uur bezig en zit al een heel eind in het verhaal heb ik het vermoeden.. Vind het echt een prachtig spel, heb me ook nog geen moment echt verveelt en heb het vechtsysteem volgens mij ook wel helemaal door nu! (mag ook wel na 70uur)
Echter heb ik vaak dat Rex teveel Aggro pakt en dus word aangevallen, dit kan met Bossfights of Rare Monsters toch wel een probleem zijn..
Je kunt je tank het beste items geven die aggro drawen. Voor Rek (althans, als ATK) juist omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gisteren m'n tweede zeldzame Blade ontvangen... en tot nu toe alle twee aan Nia gekoppeld. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GGc9od97WSjWJmhiYfV1uJdW/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Heb de story nu ook "uitgespeeld". Leuk verhaal, maar wel een beetje een achtbaan met veel ups en downs.

Post story:
spoiler:
Was Shulk nou op hetzelfde moment aan het vechten als Rex?...
Pyra/Mythra had om mij wel "dood" mogen blijven en dat Rex verder ging met Nia (zelfde leeftijd) nu een beetje een Inception gevoel gekregen, maar wel een mooi einde.

Verder een geweldige game waar ik nu al meer plezier aan heb beleefd dan Zelda BoTW en ook nog lang niet klaar mee ben! Veel side quests, diepgaande combat, leuke hidden bosses/monsters veel dingen om up te graden en een "verzamel ze allemaal!" vibe van de rare blades :9

Wat betreft aggro:
Heb op mijn main tank (M) veel agility en aggro boost, maar soms doe ik zoveel schade met Rex (topple>launch>smash) dat hij automatisch aggro krijgt. Rex volledig attack maakt hem helaas een glass canon en heb ik uiteindelijk een dmg item verruild voor agility boost.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
AstralizeR schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:36:
Heb de story nu ook "uitgespeeld". Leuk verhaal, maar wel een beetje een achtbaan met veel ups en downs.

Post story:
spoiler:
Was Shulk nou op hetzelfde moment aan het vechten als Rex?...
Pyra/Mythra had om mij wel "dood" mogen blijven en dat Rex verder ging met Nia (zelfde leeftijd) nu een beetje een Inception gevoel gekregen, maar wel een mooi einde.

Verder een geweldige game waar ik nu al meer plezier aan heb beleefd dan Zelda BoTW en ook nog lang niet klaar mee ben! Veel side quests, diepgaande combat, leuke hidden bosses/monsters veel dingen om up te graden en een "verzamel ze allemaal!" vibe van de rare blades :9

Wat betreft aggro:
Heb op mijn main tank (M) veel agility en aggro boost, maar soms doe ik zoveel schade met Rex (topple>launch>smash) dat hij automatisch aggro krijgt. Rex volledig attack maakt hem helaas een glass canon en heb ik uiteindelijk een dmg item verruild voor agility boost.
Ik zit volgens mij tegen het uitspelen van het verhaal aan:

Chapter 9:
spoiler:
De titans zijn momenteel tegen die Optimus Prime aan het vechten, en de volgende stap zou zijn om de torens van Indol uit te schakelen.

Ik wil echter wel wat meer afronden voordat ik het verhaal zelf uitspeel, dus ben gisteren maar bezig geweest met wat affinity charts van de rare blades, etc. Ik heb ook m'n team maar eens omgegooid en Tora op de bank gezet. Nu nog even een reeks aan sidequests afronden, misschien wat meer blades en affinity charts op orde brengen (sommige zaten nog vast op een laag level beestje in Gormott (bijv. Pyra, ik had die lvl 3-5 Feris nooit aangevallen, dus d'r skill zat nog op het eerste 'affinity' puntje)).

Is er trouwens een makkelijke manier om trust te krijgen? Volgens mij krijg je 10 per battle, en voor de rest wel redelijk wat voor quests, maar verder? Anders is het nogal time consuming om blades naar 9800 trust te werken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Grumpmeister schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:12:
Ik wil echter wel wat meer afronden voordat ik het verhaal zelf uitspeel, dus ben gisteren maar bezig geweest met wat affinity charts van de rare blades, etc...
Je kan na de story gewoon verder gaan.
Er veranderd post game niet zoveel:
spoiler:
Het spel laadt steeds de voorlaatste quest (eindbaas verslaan) je krijgt alleen een medaille bij je save game en het introscherm veranderd voor de laatste keer
Is er trouwens een makkelijke manier om trust te krijgen? Volgens mij krijg je 10 per battle, en voor de rest wel redelijk wat voor quests, maar verder? Anders is het nogal time consuming om blades naar 9800 trust te werken :')
Je kan ze op Merc missies sturen en een hele lading van hun favoriete pouch items geven. Dat is steeds een kleine 10 trust per item.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
AstralizeR schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Je kan na de story gewoon verder gaan.
Er veranderd post game niet zoveel:
spoiler:
Het spel laadt steeds de voorlaatste quest (eindbaas verslaan) je krijgt alleen een medaille bij je save game en het introscherm veranderd voor de laatste keer
Klopt, had ik ook gelezen, het probleem is echter of ik dan nog de motivatie ervoor op kan brengen (gezien m'n backlog aan games). Het spel vind ik geweldig, maar na het afronden van het hoofdverhaal is bij mij meestal de drang om te spelen weg. Aan de andere kant is de kans aanwezig dat ik in de valkuil trap van zoveel mogelijk completen en dan het verhaal niet afronden (zoals ik bij Xenoblade Chronicles X heb gedaan, ik was bij de laatste baas maar ging wat defect het gevecht in (volgens mij waren 2 mechs kapot). Dus terug gegaan om een een nieuwe (lvl 50) mech bij elkaar te grinden, maar uiteindelijk nooit uitgespeeld...).
Je kan ze op Merc missies sturen en een hele lading van hun favoriete pouch items geven. Dat is steeds een kleine 10 trust per item.
Ik had zo'n idee dat die merc missies ook vrij sloom gingen qua trust? Maar ja, misschien beter dan niets voor de blades die ik op dat moment toch niet gebruik. Momenteel gooi ik daar alle common blades in, zodat er idea punten geunlocked worden voor de drivers (en uiteindelijk wat affinity charts afgerond worden zonder moeite te doen). Pouch items zijn op zich een prima idee, dat is redelijk makkelijk te spammen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grumpmeister op 02-01-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

Nou.. ik vind mezelf toch een aardige veteraan op het gebied van JRPG's maar ik heb toch nog wel moeite met het battlesysteem van XenoBlade.. ik zit er ook pas een paar uur in.. maar het voelt..uhm.. chaotisch.. ik verzuip bijna in alle mogelijkheden...
Ik ben nu level 12.. en ik word soms nog in de pan gehakt door een level 8 mob.. en op andere momenten sloop ik een level 14 monster.. Dus.. tja..

Ik ben wel intrigued.. maar moet er maar even een bak tijd instoppen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Alcmaria schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:25:
Nou.. ik vind mezelf toch een aardige veteraan op het gebied van JRPG's maar ik heb toch nog wel moeite met het battlesysteem van XenoBlade.. ik zit er ook pas een paar uur in.. maar het voelt..uhm.. chaotisch.. ik verzuip bijna in alle mogelijkheden...
Ik ben nu level 12.. en ik word soms nog in de pan gehakt door een level 8 mob.. en op andere momenten sloop ik een level 14 monster.. Dus.. tja..

Ik ben wel intrigued.. maar moet er maar even een bak tijd instoppen ben ik bang.
Status effecten kunnen je soms de das om doen, dat had ik laatst ook bij een lvl 38 named mob (als level 58-60). Opeens restrict 'ie je healing, ik kon het niet meer bijhouden toen. Dat is op de lagere levels niet zo'n groot probleem, maar toch.

Daarnaast wordt het een stuk makkelijker op het moment dat je een volle party hebt (volgens mij heb je die nog niet?). Als je een dedicated tank hebt, en een dedicated healer, dan overleef je een stuk makkelijker.

Qua combat kan je dan ook echt de ins en outs leren, zoals de auto attack cancel (een skill uitvoeren net nadat je een auto-attack gedaan hebt, dit zorgt voor meer damage en affinity met je blade), het combineren van de blade attacks (de special moves die je kan uitvoeren door affinity op te bouwen), etc.

Totdat je een volle party hebt kan je het beste richten op de auto attack cancel en ook je health-pot skill vaak gebruiken. Dat scheelt enorm (ik had 'm een tijdje ingewisseld met een andere skill vanwege damage, maar ik miste 'm toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

Grumpmeister schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Status effecten kunnen je soms de das om doen, dat had ik laatst ook bij een lvl 38 named mob (als level 58-60). Opeens restrict 'ie je healing, ik kon het niet meer bijhouden toen. Dat is op de lagere levels niet zo'n groot probleem, maar toch.

Daarnaast wordt het een stuk makkelijker op het moment dat je een volle party hebt (volgens mij heb je die nog niet?). Als je een dedicated tank hebt, en een dedicated healer, dan overleef je een stuk makkelijker.

Qua combat kan je dan ook echt de ins en outs leren, zoals de auto attack cancel (een skill uitvoeren net nadat je een auto-attack gedaan hebt, dit zorgt voor meer damage en affinity met je blade), het combineren van de blade attacks (de special moves die je kan uitvoeren door affinity op te bouwen), etc.

Totdat je een volle party hebt kan je het beste richten op de auto attack cancel en ook je health-pot skill vaak gebruiken. Dat scheelt enorm (ik had 'm een tijdje ingewisseld met een andere skill vanwege damage, maar ik miste 'm toch).
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Het klopt wat je zegt.. ik heb nog geen full party dus we zijn nu een beetje Damage Dealer en Healer.. dus tja.. ik zal mezelf eens wat meer gaan verdiepen in de combat strategieen.. en dan maar duimen dat die tank snel voorbij komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Afgelopen zaterdag maar de push gemaakt om het spel uit te spelen. Ik had voor het eerst in ruim 100 uur spelen een crash waardoor ik wat progress voor blades kwijt raakte (gelukkig niet heel veel, paar affinity chart dingen). Toen maar besloten om de laatste push te maken.

Inderdaad een erg mooie game, en ik ben heel benieuwd wat ze op een later moment nog toe willen voegen met de season pass. Hopelijk een stuk verhaal wat doorgaat met het stuk waar je eindigt, maar ik ben bang dat ze zo ver niet zullen gaan.

Verder met ruim 100 uur in de game er zeker van genoten. Ik denk dat ik het nu wel even laat rusten (of misschien tijdens AGDQ even in handheld mode wat trust ga farmen op m'n blades), al is er nog erg veel te doen voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 18:52

Sméagol

Master of Mayhem

Na ruim 150 uur eindelijk dit kutspel uitgespeeld. Slechte controls, vijanden die lastig te ontwijken zijn, en items die je nodig hebt waarvoor je je in alle hoeken en gaten moet bewegen om ze te krijgen.. Nee, ik raak dit spel niet meer aan. Hier is 't resultaat:

spoiler: spoiler
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/Switch%20screencaps/xenoblade_tiger_tiger_hiscore.png

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De kinderen hebben dit weekend een switch gekocht met het geld van de feestdagen, dus voor mezelf ook dit spel gekocht omdat ik Xenoblade Chronicles X ERG goed kon smaken :)

3 avonden gespeeld nu, en tot nu toe voelt bijna alles als een grote verbetering tegenover de vorige game die al zeer goed was. Goede muziek (geen "ONE TWO THREE FOUR" in de steden), enorm mooie graphics (en dat zeg ik als PC gamer) en leuke voice acting (de verschillende Britse dialecten heb ik nog nooit eerder in games gehoord).

Zit op level 16. Combat snap ik nog niet 100% (met name het combineren van die elementen rechtsboven in het scherm), maar het lukt me voorlopig wel.
:Y)

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 19-01-2018 13:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

boe2 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:29:
Goede muziek (geen "ONE TWO THREE FOUR" in de steden)
♪Oooooh♪
♫Whaoo ooooahh♫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:15:
[...]

♪Oooooh♪
♫Whaoo ooooahh♫
hahaha, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Laat ze maar goed de tijd nemen ipv alles rushen. Een New Game+ kan (lijkt me) vrij complex worden met alle blades die geunlocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor mij niet slecht, bijna twee maanden iedere avond gespeeld, na 140 uur story uitgespeeld met iedereen op level 80. Wat een prachtspel _/-\o_ .

Nu toch even break nemen van het spel, heb alle nodes voor Zenobia unlocked en alvast wraak genomen op deze mofo, 140 uur later. Na de patch zal ik volop gems beginnen openen en aan de superbosses beginnen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Pagina: 1 2 Laatste