Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf nieuwe GAME PC 2018

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Luitjes,

Het is voor mij alweer een poos geleden dat ik op dit forum iets geplaatst heb. Echter ben ik weer van plan een nieuwe INTELL GAME PC aan te schaffen. Hierover heb ik een aantal vragen, en uiteraard kom ik op dit geweldige forum terrecht 8)7 O-) _/-\o_ . Voor mijn nieuwe pc heb ik een wenslijst gemaakt.

UPDATE 3-01-17, 23:00 uur
===================

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik met mijn pc wil doen is het volgende: Gamen, video editen.

De volgende game's zou ik er graag soepel op willen draaien:
League of Legends, PuBG voor nu. Toekomst ook andere shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro(plus minus).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb 2 monitoren Mogelijk worden deze vervangen door : HP 27 ER, 27" •( 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • IPS • 6ms)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart. Goede processor en een goede moederbord. Tevens voldoende ram geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel. Het beste voor het gamen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille en koele pc.

Ga je overklokken?
Nee. Maar wil wel de mogelijkheid hebben voor het geval ik dat wel ga doen.

NIEUWE GAME PC:
===============
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 383,34€ 383,34
1ASRock Z370 Extreme4€ 157,-€ 157,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 439,-€ 439,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,65€ 60,65
1NZXT S340 Matte White/Purple€ 65,95€ 65,95
1Team Group Night Hawk TF2D416G3200HC16CDC01€ 165,-€ 165,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.497,89

UPDATE 03-01-2017:
=================

Vraag 1: Weet er iemand welke voeding ik het beste kan kopen en waar ik bijbehorende kabels kan halen?. In veel builds zie je custom, vaak dunnere (kleur)kabels die veel mooier ogen. En dus ook netter weg te werken zijn.

Vraag 2: Iemand verstand van watergekoelde loop systemen?. En die mij daarbij wilt helpen?, Veel ingelezen maar teveel om uit te kiezen en veel custom maatwerk. Kan wel wat adviezen gebruiken. Voor nu normale koeling prima (mugen 5 bijv) maar wil later upgraden naar een waterkoeling loopsysteem.

Vraag 3: Ik wil zoveel mogelijk wit in mijn PC. Mijn ram geheugen daar al op aangepast. Is er ook een mogelijkheid voor een moederbord die wit is ?.

Vraag 4: Iemand een suggestie voor een mooie kast/behuizing. Uiteraard wit en moet voldoende ruimte hebben voor de waterlooping die erin gaat in de toekomst.

Hoop dat er nog mensen zijn die mijn topic gaan lezen!!!. Groetjes,,.... _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 00:17 . Reden: Aanpassingen ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Verwijderd
Voeg even de standaard vragen weer toe, dat maakt het voor iedereen makkelijker.

Verder:
- CPU is niet zo interessant met de nieuwe generatie, dus die zou ik vervangen door een 8600K of 8700K
-Mobo: die moet dan naar Z370, bijvoorbeeld de ASRock Extreme4
- Case: prima, al kan je die oude natuurlijk hergebruiken. Als je een nieuwe case wilt kan je die oude pc in zijn geheel verkopen
- CPU Cooler: als je wil overclocken zou ik een wat betere nemen, zoals een Mugen 5
- RAM: Sodimm werkt niet, dus gewoon een setje Corsair 3000Mhz
- Voeding: overbemeten, beter een Focus Plus 550 Gold
- SSD: 250GB is wel krap tegenwoordig, beter de 512 variant.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:42

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Je wilt overkill, maar pakt wel een vorige generatie processor. Apart.

Steam ID = Ackerfiets

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet percee overkil, maar mogelijk dat sommige componenten dat toch zijn. Over de processor, zoals ik al zij, is het een ruwe versie en heb er niet meer zoveel verstand van als een tijd geleden. Maar bedankt!. Die verander ik dus gelijk even :).

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:35
Een i5-8400 icm een Z370 moederbord zal al beter presteren in games dan de i7-7700 en scheelt ook nog eens aardig wat geld. Voeding is niks mis mee, alleen kan je veel beter krijgen voor hetzelfde geld, zoals deze pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Windows kan je ook veel goedkoper krijgen via bijvoorbeeld Kinguin.
HDD is zo te zien niet leverbaar, dus ik denk dat je beter deze in je lijstje kunt zetten pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB
Je hebt nu ook SODIMM geheugen geselecteerd, dit is bedoeld voor laptops, dus iets zoals dit past wel pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14
Indien je van plan bent om te gaan overklokken (heb je wel een Z series moederbord nodig en een K cpu) zal je wel iets zwaarders nodig hebben dan een 212 Evo, indien je niet gaat overklokken zal deze wel volstaan.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Wat @Wekko306 zegt, beantwoord de vragen even. Nu weten we niet eens hoeveel je wilt besteden.

Kijk anders even naar:
Nieuwe game-pc -1500,00 EUR
Hulp nodig met game-pc €2000+
High-end game PC (~€2000)

[ Voor 35% gewijzigd door Jesse op 01-12-2017 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Wekko306 @Miyazono

Laptop memory...Slim:(... Heb hem aangepast!. Ziet er volgens mij weer een stuk beter uit zo ?.
Vraagje:
Zijn er nog andere opties mbt videokaarten? Misschien net zo goed maar goedkoper?

• Jesse
Wat is je budget?
Wil je gaan overklokken?
Waar zijn de vragen (en jou antwoorden daarop) uit de topic template gebleven?

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 01-12-2017 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er nog mee bezig. @Jesse Staat er nu in. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 16:14 ]

• Jesse
En op welke resolutie ga je gamen? Of kijk ik daar overheen?

Verwijderd

Topicstarter
@Jesse
HP 27 ER, 27" •( 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • IPS • 6ms

Mogelijk, ben er nog niet over uit welke monitor ik wil gaan aanschaffen. Is dit een beetje oke?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen , advies nodig... check update bovenaan!.:D _/-\o_

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:02
1: Je cpu is voor puur gamen behoorlijk overkill. Een i5-8600k geen betere optie voor je?
2: Je RAM heb je uitgekozen voor de prijs? Want die is namelijk niet op voorraad (en zal die wrs niet komen) en bij de eerstvolgende is die 220 euro.
3: GTX 1070 ti is een betere keuze. Is slechts 20 euro duurder maar heeft al snel 20% meer performance.

Verwijderd

Topicstarter
@lamaa1 Dankjewel voor je reactie. 1: Mijn post is gedit. Wil wel iets meer doen dan alleen gamen, vandaar deze CPU.

2: Ram idd, prijs en ik vind hem toch wel erg mooi ogen. hmm toch even kijken naar iets anders dan.

3: Als dat idd maar 20 eu goedkoper is, ga ik daar zeker voor !!!. Wist niet dat de prijzen gedaald waren. Paar weken geleden was dat prijsverschil hoger...

• lamaa1
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:13:
@lamaa1 Dankjewel voor je reactie. 1: Mijn post is gedit. Wil wel iets meer doen dan alleen gamen, vandaar deze CPU.

2: Ram idd, prijs en ik vind hem toch wel erg mooi ogen. hmm toch even kijken naar iets anders dan.

3: Als dat idd maar 20 eu goedkoper is, ga ik daar zeker voor !!!. Wist niet dat de prijzen gedaald waren. Paar weken geleden was dat prijsverschil hoger...
Nou de GPU prijs die he daar ziet klopt niet omdat de goedkoopste winkel een onbekende (waarschijnlijk gewoon niet) levertijd heeft en eigenlijk dus 499 euro kost. Voor 520 heb je de goedkoopste msi 1070 ti die wel op voorraad is.

Verwijderd

Topicstarter
@lamaa1 is bij sicomputers. Wel een bestaand bedrijf. De 1070ti is daar 499 en wel leverbaar.....

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:14
MSI heeft een Krait serie. Prima moederborden met wit als thema. De Z370 versie is dan wel het minst wit vergeleken met vorige modellen helaas.

Fractal Design R5 is er ook in het wit. Topkwaliteit, stil, mooi en genoeg ruimte voor alles. Ze hebben vast ook andere modellen in het wit.

Die speciale kabels. Even googlen op Power Supply Custom Cables en je hebt alle informatie. Cablemod.com.

Watercooling klinkt leuk, maar zou ik niet aan beginnen voor een normaal systeem. Het is niet merkbaar stiller of beter dan de Scythe koeling. Kost wel geld en moeite.

• lamaa1
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:41:
@lamaa1 is bij sicomputers. Wel een bestaand bedrijf. De 1070ti is daar 499 en wel leverbaar.....
Nou, er staat een levertijd van meer dag 12 dagen. En om eerlijk te zijn moet je dat met een korreltje zout nemen. Als je even naar de recensies van die webwinkel kijkt dan zie je al gauw dat ze vaak producten niet kunnen leveren. Het is natuurlijk jouw keuze of je de gok wil wagen. Mocht je wat meer zekerheid willen dan zou ik voor megekko of azerty gaan. Al raad ik sowieso aan om alleen onderdelen bij 1 winkel te bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het inderdaad. Bedankt voor je advies @lamaa1

• lamaa1
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:18:
Ik zie het inderdaad. Bedankt voor je advies @lamaa1
Geen probleem. Liever iets meer kwijt dan dat je een hoop geklungel krijgt!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-11 14:08
Even extra aanhaken op wat @lamaa1 net zegt.
meer dan 12 dagen kan dus ook 1 jaar zijn. Oftewel hoogst waarschijnlijk komt die niet meer op voorraad voor die prijs.
Pagina: 1