Vraag

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Als bezitter van een Lumia 930 (spijtig genoeg gevallen) en sinds een goed half jaartje van een Lumia 950 ben ik altijd een zeer tevreden gebruiker geweest van Windows Mobile (zeker sinds versie 10 en de laatste releases met nieuwe features).

Aangezien Microsoft er echter niet meer achter staat en ik wel een batterij probleem heb met de Lumia 950, plus het feit dat Black Friday de Nokia 8 aanbod aan 399 euro dacht ik de sprong dan maar te wagen naar Android (een iPhone voor 800 euro en meer leek me iets te absurd).

Sinds enkele uurtjes heb ik de Nokia 8 in mijn bezit... hardware matig een zeer mooi en fijn toestel alvast, echter op gebied van software (ik kreeg meteen de download voor Android Oreo 8) is m'n eerste kennismaking met Android een diepe teleurstelling.

Misschien enkele van de eerste frustraties...

- Microsoft Outlook slaagt erin m'n eigen mail (Exchange server) en deze van m'n werk (eveneens een Exchange server) te tonen, echter ik kan beide mailboxen niet apart pinnen op het home scherm. Buiten het feit dat er een blauw bolletje bij het icoontje komt te staan weet ik dus niet voor welke account er nieuwe mail is en moet ik de app openen, naar de hamburger menu gaan, een account openvouwen en op Inbox klikken.

- Microsoft Calendar (een onderdeel van Outlook) toont netjes beide calenders echter ook deze kan ik niet op m'n home screen pinnen, noch kan ik de calendar items Home/Work een andere kleur geven zodat ik weet uit welke account ze komen. De calendar app kent ook maar een beperkt aantal views (geen week calender bijvoorbeeld).

- Google Contacts laat m'n Exchange contacts niet zien (enkel deze van m'n Google account welke ik niet gebruik en dus ook geen contacts heeft)... en als ik m'n Exchange account toevoeg aan Google Mail dan krijg ik zowat iedere persoon te zien welke ik de laatste 10 jaar gemailed heb ? Ik wil gewoon de contacts zien zoals die op m'n Exchange server staan (en ook niet driedubbel omdat ze meerdere mail adressen hebben).

- M'n taal staat op Engels... maar Android kent blijkbaar het concept van een region niet ? In iedere app (voor zover mogelijk) moet ik dus terug gaan ingeven dat ik Celsius wil hebben en geen Fahrenheit. Idem voor de 24u notatie en andere regional settings zoals miles/km wat haast nergens lukt.

- Microsoft Weather is een flauw afkooksel van de Windows Mobile versie en bevat dan ook nog eens reclame.

- Google calculator is super basic... kan zelfs geen andere eenheden (hex), datums, conversies, ... doen.

... en al vele dingen die ik ondertussen al vergeten ben.

Ik ben dus sterk verbaast over het niveau van Android... voor een versie 1.0 zou ik het nog begrijpen maar voor Android 8 8)7 Graag zou ik dus ervaringen uitwisselen met mensen welke dezelfde stap hebben gezet, en liefst met mensen die hun Microsoft diensten hebben behouden (als ik m'n Exchange server inruil voor Gmail zal het vermoedelijk vlotter werken maar dat is absoluut niet de bedoeling).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Ik herken veel van je punten. Helemaal mee eens dat Android op gebruiksgemak een aanfluiting is ten opzichte van Windows Mobile.

Voor mail, contacten en agenda gebruik ik Nine. Echt een top app. Ik gebruik binnen Nine mijn Office 365 accounts en Gmail en Live accounts.

[ Voor 15% gewijzigd door Gé Brander op 30-11-2017 21:33 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• r2504
Nine heb ik ondertussen ook gevonden (en is al een goeie stap in de juiste richting) en het laat oa. de contacts correct zien zoals ze ook op de Exchange server staan... maar dat lost het probleem binnen Android natuurlijk niet op... de contacts zijn daar nog steeds leeg (hij neemt ze dus niet over van Nine).

Voor mij is mail, calendar en contacts nog altijd de core van een smartphone... spijtig genoeg werkt Android hier totaal niet deftig als je het met de core apps tracht op te lossen (tenzij je alles overboord wil gooien en volledig overstapt naar Google services wat totaal niet realistisch is).

Ondertussen ben ik een aantal andere apps aan het bekijken welke ik gebruik...

- Sonos (bestaat niet op Windows Mobile trouwens maar daar is Zonos veel beter dan de eigen Sonos app hier)
- EvoHome (idem)
- Here We Go (vroeger ook op Windows Phone) is dan wel weer prima
- LIFX (ze hebben wel een Windows app al is het daar ook bij gebleven)
- NMBS (geijkwaardig aan Windows Mobile)
- myShopi (iets extra functionaliteit, bestaat ondertussen niet meer onder Windows Mobile)
- Buienradar (netter op Windows Mobile en geen reclame)
- Ticketfinder (identiek aan Windows Mobile)
- WhatsApp (idem aan Windows Mobile)
- Shazam (idem aan Windows Mobile)
- ...

Het probleem zit hem dus niet echt in de apps (de keuze is natuurlijk veel ruimer dan bij Windows Mobile) maar gewoon de core van het OS welk totaal te kort schiet (het settings menu doet me denken aan Windows Phone 7 nog, daar was het ook een rommeltje). Aangezien dit niet echt op te lossen is vrees ik dat het toestel terug richting shop gaat.

Edit: Blijkbaar synced Nine toch met de interne contacten maar moet ik steeds "All contacts" kiezen en werkt dit niet standaard. Ook de dialer lijkt een probleem te hebben want die laat nog steeds m'n Exchange contacten zien... tijdelijk nog niet helemaal in orde (en dan nog testen met een tweede Exchange account).

[ Voor 8% gewijzigd door r2504 op 30-11-2017 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Misschien kun je hier nog wat tips vinden: W10M is dood... door naar Android
Of hier: [Nokia 8] Ervaringen & Discussie

Overigens hoefde je natuurlijk geen iPhone voor € 800 te kopen, in het geval, dat je voor iOS gekozen zou hebben. Een iPhone 7 is tegenwoordig al voor rond de € 600 te koop, en daar is niets mis mee.
De Windows topmodellen kostten dat ook (en meer), toen ze nieuw waren. Verschil is alleen, dat iPhones lang hun waarde behouden en Windows toestellen niet. Wie een beetje geduld had, kon zo'n Windows topmodel na enkele maanden veel goedkoper krijgen. Maar met onze Lumia 920 had ik dat geduld niet, en heb er dus € 599 voor betaald, in Duitsland... Hij is overigens wel z'n geld waard geweest, want we hebben 'm nog steeds, nu als reserve.

[ Voor 80% gewijzigd door Marly op 01-12-2017 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zelf heb ik geen problemen gehad om van Windows phone naar iOS over te stappen.
Alles ging mee behavel WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Je moet ook niet meer de contacts van Android gebruiken en Nine alles laten overnemen. Ik heb ergens in het verleden iets geconfigureerd zodat ik die rommel van Google niet meer hoef te gebruiken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Gé Brander schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:13:
Je moet ook niet meer de contacts van Android gebruiken en Nine alles laten overnemen.
Kan je daar iets meer over vertellen... uiteindelijk wil ik wel m'n Exchange contacten zien in de dialer om iemand te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast en verplaats het topic even van OSP naar AND.

r2504 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:13:
Nine heb ik ondertussen ook gevonden (en is al een goeie stap in de juiste richting) en het laat oa. de contacts correct zien zoals ze ook op de Exchange server staan... maar dat lost het probleem binnen Android natuurlijk niet op... de contacts zijn daar nog steeds leeg (hij neemt ze dus niet over van Nine).
Met Nine kan je in ieder geval per postvak een Widget op het homescreen zetten, samen met een ongelezen badge. Dat lost in ieder geval het onderstaande op:
r2504 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:28:
Echter ik kan beide mailboxen niet apart pinnen op het home scherm. Buiten het feit dat er een blauw bolletje bij het icoontje komt te staan weet ik dus niet voor welke account er nieuwe mail is en moet ik de app openen, naar de hamburger menu gaan, een account openvouwen en op Inbox klikken.
Overigens is Nine wel een vrij dure betaalde app, (15 euro of 12 euro als je in dollars betaald) maar ik vind het het geld meer dan waard.

Daarnaast kan je met Nine (en veel andere apps) een kalender widget op het homescreen zetten, waarbij elk account een andere kleur heeft. Dat kan ook al met: Google Play: Google Agenda.
Het probleem zit hem dus niet echt in de apps (de keuze is natuurlijk veel ruimer dan bij Windows Mobile) maar gewoon de core van het OS welk totaal te kort schiet (het settings menu doet me denken aan Windows Phone 7 nog, daar was het ook een rommeltje). Aangezien dit niet echt op te lossen is vrees ik dat het toestel terug richting shop gaat.
Ik ken Windows Phone / Mobile totaal niet, dus ik heb geen idee wat makkelijker of moeilijker werkt. Maar is het niet een kwestie van wennen? Daarnaast zijn de standaard apps best wel basic inderdaad. Maar het mooie aan Android is dat je dan simpelweg keus hebt uit 1000 andere apps die wel voldoen.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 01-12-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

r2504 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:56:
[...]

Kan je daar iets meer over vertellen... uiteindelijk wil ik wel m'n Exchange contacten zien in de dialer om iemand te kunnen bellen.
Binnen Contacts kan je aangeven welke contacten weergegeven moeten worden. Bij mij staat deze op All Contacts. Verder staat me iets bij dat ik bij de eerste keer gebruik van Nine wat opties heb gezet maar dat is al bijna een jaar geleden dus dat weet ik niet meer zeker. Verder zie ik ook onderaan staan Define Custom View en daar kan je ook meer instellen.

Dus Contacts openen, dan Settings, dan Contacts to Display en dan Customize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Volgens mij stond alles goed maar ik bleef contacten driedubbel zien... uiteindelijk heb ik een factory reset gedaan van het toestel en alles terug netjes geïnstalleerd en nu lijkt het in orde te zijn (twee Exchange servers geconfigureerd via Nine - ik dacht dat het gratis was, maar is blijkbaar 15 euro - en verder niets in Google). Trouwens het minste wat je installeert op Android brengt een hoop reclame met zich mee terwijl ik op Windows Mobile alléén reclame had in de Zonos app (die trouwens beter is dan de native Sonos app op Android).

Via Nine heb ik ook twee aparte widgets kunnen plaatsen voor m'n Home en Work mailbox al komen die af en toe om een pincode vragen als ik ze wil openen ? De calendar widget is ook een matig alternatief voor de Calendar tile van Windows Mobile.

De ervaring tot op heden is toch niet echt wat het moet zijn... als je vergelijkt wat je Out-Of-The-Box krijgt op een Windows Mobile toestel versus Android dan is het dag en nacht verschil. Ook de live tiles tov. zelfs launchers is een enorm verschil.

Ik was al fan van Windows Mobile maar na deze korte evaluatie is Microsoft echt gek geweest om iets dergelijk waardevols gewoon in de prullenmand te gooien, ze beseffen duidelijk niet welk fantastisch product ze hebben en hun inspanningen op Android zou ik eerder zwak noemen.

Ik ga nog enkele dagen spelen met het toestel maar de kans dat het terug gaat is enorm groot (ik vraag me al af of iOS ook zo'n teleurstellende ervaring zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Heb je de Microsoft Launcher al geprobeerd? Die geeft een wat meer Window Mobile feeling.
Daarnaast Microsoft Outlook voor Android installeren en je hebt een agenda (en widget) die redelijk overeenkomt. Van Microsoft staan er erg veel apps in de Store, die je een iets meer thuis gevoel geven op de Nokia 8. (Althans bij mij werkt het)

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:28:
Ik ben dus sterk verbaast over het niveau van Android...
Dat is maar hoe je het interpreteert, met miljoenen apps in de Play Store zit je echt wel goed ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

@r2504

In welk land heb je hem ingesteld? Dat is gekoppeld aan de taal van het systeem. Ik zet hem altijd op English UK of hoe ze die weer noemen. Speel eens met het land die gekoppeld is aan het Engels.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
CLB schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:49:
[...]

Dat is maar hoe je het interpreteert, met miljoenen apps in de Play Store zit je echt wel goed ;)
Wat ben ik met miljoenen apps als de basis gewoon niet goed is. Als je zelfs geen regional settings hebt dan moet iedere app zelf features voorzien om de eenheden juist te zetten... het klinkt misschien als een dom voorbeeld maar het geeft gewoon aan dan er totaal niet is nagedacht over Android.

De apps zijn trouwens verre van consistent... de ene widget laat wel transparantie toe, de andere dan weer niet (soms zelfs binnen één applicatie is het verschillend afhankelijk van de size van de widget die je kiest). Het is dus een enorme zoektocht naar de "juist" app maar een mooi samenwerkend geheel ga je er duidelijk niet aan overhouden.
Touchdomex schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:56:
@r2504

In welk land heb je hem ingesteld? Dat is gekoppeld aan de taal van het systeem. Ik zet hem altijd op English UK of hoe ze die weer noemen. Speel eens met het land die gekoppeld is aan het Engels.
In English (US)... maar wat maakt dat uit voor het OS... het gaat me niet meer of minder basis features geven vermoed ik.

Ik heb daarnet nogmaals een volledige reset gedaan en nogmaals geprobeerd met de Microsoft Launcher en Outlook maar het is gewoon één grote teleurstelling. Ik begrijp echt het enthousiasme niet van de Android gebruiker... ik kan tot op heden nog steeds géén enkel, maar dan ook geen enkel pluspunt opnoemen behalve een rijke keuze aan apps... al betwijfel ik zelfs of het wel een pluspunt is.

In ieder geval... de Nokia 8 is zonet netjes terug ingepakt en gaat retour... Android is duidelijk niets voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

r2504 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:11:
[...]

In English (US)... maar wat maakt dat uit voor het OS... het gaat me niet meer of minder basis features geven vermoed ik.
Ja als je US kiest in plaats van UK krijg je inderdaad Fahrenheit en aanverwanten in alle apps ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
r2504 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:11:
[...]
In ieder geval... de Nokia 8 is zonet netjes terug ingepakt en gaat retour... Android is duidelijk niets voor mij.
Persoonlijk zou ik ook bij voorkeur mijn Lumia 950XL blijven gebruiken vanwege diverse redenen, waaronder vooral de eenheid, live-tiles en vooral de camera kwaliteit en (raar maar waar) niet tweakbaarheid (bij een computer leuk, bij een telefoon niet).
Maar door een herstart probleem, wat missende apps en daarnaast de wetenschap dat WindowsMobile niet meer verder gaat... waar Microsoft duidelijk verder ontwikkeld op Android en iPhone, zal de stap naar 1 van beiden toch eens gemaakt moeten worden. Window Mobile is jammer genoeg geen optie meer.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:07
Kom zelf van een Lumia 950XL af, en ben ook zeer gecharmeerd van Windows, maar net als anderen toch besloten om helaas naar iets anders over te stappen.

In dit geval dus een Nokia 8. Ik heb er totaal geen problemen mee, maar ik had me er ook op ingesteld dat het een hele andere ervaring zou zijn.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: Als je Windows verwacht van een Android, dan gaat het natuurlijk altijd tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Wat versta je onder "Windows verwacht van een Android".

Ik denk dat de termen gebruiksgemak, uniformiteit en efficientie los staan van het OS maar eerder algemeen van toepassing zijn.

Als ik dan merk dat ik bij Android eerst honderden appjes moet gaan proberen, het er allemaal anders uitziet in iedere app en ik constant apps moet openen om te weten wat er aan de band is dan gaat het hier bij Android grondig mis (en dat staat los van Windows).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:07
Het feit dat er via allerlei wegen geprobeerd wordt om een Windows omgeving te creëren op Android. En dan is dat vervolgens niet helemaal naar wens, en dus is het, heel gechargeerd gezegd, kommer en kwel.

Ik vind Windows geweldig qua gebruiksgemak, ben er heel erg gecharmeerd van. Voor mij persoonlijk werkte het eigenlijk niet meer, dus heb ik besloten om de overstap te maken naar Android.

Het is een heel ander OS. Ik merk dat het een hele stap vooruit is gegaan sinds mijn laatste android telefoon (Samsung Galaxy S2). Het ziet er anders uit als Windows, echter heb ik er geen problemen mee. Ik gebruik de apps van Google zelf, en moet hier soms gewoon induiken om te kijken hoe alles werkt. Voor mij is het echter voldoende, en probeer dan ook niet om een Windows omgeving te creëren, om vervolgens te roepen dat het niet is wat het moet zijn. Want dat is een beetje het gevoel dat ik krijg. Misschien wel omdat iedereen het ook maar steeds over de live tiles heeft.

Vandaar mijn opmerking "Als je Windows verwacht van een Android".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:14
Ik ben recent overgestapt na jaren van windows mobile/phone naar Android op een Nokia 6. Ik kan me helemaal vinden in je opmerkingen. Het Android OS is qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid in vergelijking met Windows, gewoonweg brak. Het wordt in mijn ogen gedragen door de apps, die het OS moeten compenseren...

Nu ben ik ondertussen een aantal weken verder, na wat gewenning, uitzoekwerk etc. is het opzich prima werkbaar.

Nine ga ik nu ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020851

Ook ik ben sinds deze week overgestapt van Microsoft Lumia naar een Nokia 6 met 7.1..2 besturing.
Dat Android verhaal is werkelijk qua gebruikersgemak een aanfluiting ten opzichte van Microsoft
Helaas had Telfort (al jaren trouw abonnee) geen Microsoft meer op de plank liggen, anders had ik daar uiteraard weer voor gekozen.
Aangezien ik in het verleden veel problemen heb ondervonden met Samsung, was dit merk voor mij geen optie meer.
Samsung heb ik een nare bijsmaak aan overgehouden.

Nu loop ik met Android tegen meerdere problemen aan die bij Microsoft een fluitje van een cent waren.

Vraag, hoe kan ik bij deze Nokia, apps op mijn SD kaart zetten?
Mijn SD kaart heb ik volgens de instructies geformatteerd en is gereed om bestanden op te zetten, zoals bijvoorbeeld een app.
Nergens kom ik ook maar iets tegen om een app te verplaatsen naar de SD kaart.
Ook op youtube staan ook geen duidelijke instructies, althans het werkt niet op mijn Nokia.
Als laatste poging heb ik een aantal apps heb ik verwijderd en opnieuw gedownload, maar ik krijg ze niet op mijn SD kaart.
Het kan bijna niet anders, of er moeten Nokia gebruikers zijn die tegen dit probleem aanlopen.
Wie heeft hiervoor de oplossing met bijbehorende instructie? *O*
Verwijzen naar een link mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kunnen verplaatsen/installeren van apps op SD-kaartje kan per fabrikant geblokkeerd worden.
Op m'n Nokia 8 heb ik er nooit meer naar gekeken, maar kan me voorstellen dat dit simpelweg niet kan :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:17
Ik kwam dit topic tegen omdat ik de genoemde ervaringen deel. Ik heb ook de overstap gewaagd van mijn Lumia 930 naar een Nokia 8, en dat is wel even schrikken zeg. In eerste instantie voelt het aan als een heel primitief OS. Het meest onduidelijk vind ik nog het instellingen-menu. Hier is amper een touw aan vast te knopen. Er is veel te veel overlap tussen een Google account en instellingen op je telefoon.

Ik kan nog wel even doorgaan met mijn rant, maar feit is dat Microsoft de slag heeft opgegeven toen ze net lekker op weg waren en dat het ecosysteem van Microsoft gewoon niet goed genoeg is. De keuze tussen Apple en Android was moeilijk, maar uiteindelijk ben ik voor openheid gegaan. Google probeer ik zoveel mogelijk te vermijden op mijn Android phone.

De update naar Android 8 had volgens mij wat zagen gesloopt, want mijn eerste ervaring was echt slecht. Dingen synchroniseerden niet. Ik kon mijn contacten en agenda niet inzien via de standaard Google apps (vanaf outlook.com). Vanochtend heb ik een factory reset gedaan, en alles begint nu langzaamaan te functioneren zoals ik het wil. Ik gebruik onderstaande apps en wordt steeds enthousiaster:

- Microsoft Launcher, wat een verademing!
- Nine voor e-mail, contacten en agenda. Synct ook met de ingebouwde contact/calender apps
- Keepass2Android, wachtwoorden!
- Resilio sync, synchroniseren van foto's, documenten en het wachtwoordenbestand
- Weer XL

De positieve dingen wil ik ook wel even noemen:
- Een goed werkende spotify-app. Op windows was dit beroerd.
- Vlotte multi-tasking
- Mail opent lekker snel
- Apps kunnen beter in de achtergrond draaien (dan op windows phone), een voip app op windows was vrijwel onmogelijk
- Meer nuttige apps (degiro, rabobank, triodos)
- ideal integratie, betalen zonder rabo scanner

Al met al denk ik dat ik wel ga wennen. Windows Phone is al met al toch een fantastisch systeem, jammer dat dit nooit bij het grote publiek bekent is geworden.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Pagina: 1