Toon posts:

Wat vinden jullie van de altcoin Vertcoin (VTC)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.835 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zat me in te lezen over cryptocurrency en zocht dus naar de nieuwe bitcoin. Dit doe ik om er deze keer vroeg bij te zijn. Ik las eerst dat Litecoin een betere versie van Bitcoin was maar later vond ik Vertcoin (VTC). Deze altcoin is de betere versie van LTC, dus is dit dan een goede investering?

Voor mensen die de munt niet kennen: https://cryptodaily.nl/is...evaarlijk-cryptocurrency/

tl;dr: wat vinden jullie van vertcoin?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Ik heb weinig verstand van cryptocoins, maar genoeg verstand van ASICs en de bijbehorende ontwikkelingen daarvan. Als ik het artikel dan lees heb ik vrij snel last van irritatie:
'Terwijl ASIC’s munten als Bitcoin en Litecoin efficiënter kunnen mine vergeleken met GPU’s': ASICs kunnen ELKE cryptomunt efficienter minen vergeleken met GPU's. Een ASIC is een applicatie-specifieke chip, dus speciaal ontworpen voor een bepaalde toepassing. Het is dus mogelijk om een circuit te ontwerpen specifiek voor VTC, desnoods met een GPU-structuur specifiek voor VTC en die resulterende ASIC zal efficienter kunnen zijn dan een generieke CPU of GPU.

'Vertcoin voorzag de problemen die ASICs met zich mee zouden brengen en is vastbesloten om ASIC resistent te blijven.': HOE dan? Door je algoritme wekelijks te veranderen? Lijkt mij niet echt mogelijk.

Ofwel, het artikel klinkt als een marketingverhaal, "wij zijn tegen de grote bedrijven, voor jullie kleine mining-hobbyisten, begin nu met VTC!". Is het niet gewoon de volgende munt die probeert voet aan de grond te krijgen? En is het dan niet een kwestie van gokken of het een succes wordt of niet?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:06:
tl;dr: wat vinden jullie van vertcoin?
Niks; aangezien je vraagstelling nogal open is (en niet echt discussie-waardig)? Zeker niet als je een artikel linkt uit september; grote kans dat de echt kenners of alles al hebben opgekocht of niets hebben aangekocht. In beide gevallen ben je redelijk te laat.

Meer info: https://bitcointalk.org/index.php?topic=404364.0

Je hebt nog twee weken... ;)

Waarom een nieuw topic (van een nieuw lid); wat is er mis met Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan en dan met name [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 & Bitcoin en overige cryptocurrencies #3
vanaalten schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:56:
En is het dan niet een kwestie van gokken of het een succes wordt of niet?
Ja, het is altijd gokken. En gezien het feit dat de munt de afgelopen 9 maanden al 40% in waarde gedaald is, klinkt VTC meer als een HODL-coin dan enige realtime investering.

[ Voor 60% gewijzigd door MAX3400 op 30-11-2017 09:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

vanaalten schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:56:
Het is dus mogelijk om een circuit te ontwerpen specifiek voor VTC, desnoods met een GPU-structuur specifiek voor VTC en die resulterende ASIC zal efficienter kunnen zijn dan een generieke CPU of GPU.
Het idee achter "ASIC-bestendige" cryptocurrencies is niet dat het onmogelijk is om een ASIC er voor te ontwikkelen, maar dat het efficientie voordeel van ASICs niet groot genoeg is om het de moeite waard te maken, gezien het ontwikkelen van een efficiente ASIC behoorlijk veel geld kost.
'Vertcoin voorzag de problemen die ASICs met zich mee zouden brengen en is vastbesloten om ASIC resistent te blijven.': HOE dan? Door je algoritme wekelijks te veranderen? Lijkt mij niet echt mogelijk.
Het algoritme periodiek veranderen is geen probleem. Je pakt een aantal hashing-algoritmes en implementeert de regel is dat na elke X blocks het volgende algoritme uit het rijtje gebruikt moet worden voor nieuwe blocks. Je moet dan even puzzelen hoe je precies de moeilijkheidsgraad vast stelt zodat de blocks niet opeens veel sneller of langzamer gevonden worden na zo'n switch, maar dat is geen onoverkomelijk probleem.

Met zo'n oplossing is het ontwikkelen van een ASIC die significant sneller is dan een GPU eigenlijk niet echt meer te doen

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe normaal

[ Voor 97% gewijzigd door Grotman op 10-01-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Gesloten omdat het een coin promotion lijkt en zowel de OP als de laatste reageerder 1 post-accounts zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.