Internet only - Wat is de beste optie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 999305

Topicstarter
Hallo, graag vraag ik advies van mensen met hopelijk betere inzichten dan die van mij.
Ik ben onlangs verhuisd naar Johan de Wittstraat, Groningen 9716CC, ivm privacy zal ik het huisnummer maar niet geven.
...

Gebruik; Ik gebruik meestal maar 1 applicatie tegelijk. Ik game online dus een betrouwbare/ononderbreekbare verbinding is belangrijk.
...

Ik heb 20MB van Tele2 aangevraagd en zit nog in de bedenktijd, overweeg ten zeerste iets anders te nemen ook omdat ze mij maar 15 willen geven.
...

Nu lees ik overal dat Ziggo de beste optie is qua provider, maar het is wel redelijk prijzig moet ik zeggen. Is er ook een goedkopere alternatief? Ik wil puur internet hebben, all in one hoef ik niet. Tv hoeft ook niet. Wat is voor mij waarschijnlijk de beste keuze op het adres?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 999305 welkom op Tweakers.

Gooi je postcode en huisnummer eens in: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/. Dan kun je zien wat de maximale snelheid over de kabel is.

Ik heb even een ander huisnummer ingevoerd en ik zie dat er geen Glasvezel is (dat zal voor jou nummer waarschijnlijk ook gelden). Je hebt dus alleen Ziggo of DSL (Via KPN, Tele2, NLE, etc)

Je keus is dus heel simpel. Of je gaat voor Ziggo, met bijbehorende hoge kosten, of je kiest de goedkoopste DSL provider.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
De vraag is ook of je downstream of upstream nodig hebt voor je games. xDSL, zelfs als krijg je maar 15Mbit downstream, kan alsnog 8Mbit upstream hebben. Ziggo levert in het goedkoopste pakket maar 4Mbit upstream.

Je kan trouwens ook alleen Internet & online TV afnemen bij Ziggo; kost alsnog 43,50 tot 60,45 per maand maar dan hoef je niet overige diensten af te nemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Anoniem: 999305

Topicstarter
Uitkomst;

Wat; Koper
Beschikbaar; Small green check

Distributiepunt(en); MDF

Wat; FttH
Beschikbaar; Small red cross

Technologie; Internet Snelheid
Koper/DSL; 28 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Wat zou een goede goedkopere betrouwbare DSL provider zijn die tot 30M/b levert?
Ik upload niet veel in het bijzonder

Palthe

Dat kun je zelf vrij makkelijk vinden op allerlei vergelijkings sites.
Telfort is overigens een prima provider, heb ik altijd gehad toen ik nog aan Linnaeusplein woonde en nooit problemen mee gehad. Daarnaast is Telfort vaak een van de goedkopere.

• rens-br

rens-br

Anoniem: 999305 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:30:
Wat zou een goede goedkopere betrouwbare DSL provider zijn die tot 30M/b levert?
Ik upload niet veel in het bijzonder
Maximale snelheid is dus 28Mbit. Aangezien Tele2 je maar 15 kan beloven valt die optie in principe af. Als je KPN neemt (eigenaar van de lijn) weet je in ieder geval zeker dat je 28Mbit/s gaat halen (of dicht in de buurt).

Voor ervaringen over providers kun je de zoekfunctie gebruiken de verschillende providertopics bekijken. Bijvoorbeeld:Daarnaast is het op Tweakers verplicht om zelf ook wat eigen inzet te tonen, ga dus even zelf de verschillende vergelijkingswebsites bekijken en kijk daar wat de goedkoopste optie is. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 23-11-2017 11:45 ]

Palthe

leef je uit op bijvoorbeeld:
<knip>

edit: lijkt me achteraf niet de bedoeling om clicks te genereren op vergelijking sites.
Maar je bent al voor 22 euro klaar met tele2 bijvoorbeeld (die heb je al gevonden) en dat is al de goedkoopste.

[ Voor 77% gewijzigd door Palthe op 23-11-2017 11:49 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 08:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

rens-br schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:41:
[...]

Maximale snelheid is dus 28Mbit. Aangezien Tele2 je maar 15 kan beloven valt die optie in principe af. Als je KPN neemt (eigenaar van de lijn) weet je in ieder geval zeker dat je 28Mbit/s gaat halen (of dicht in de buurt).
Licht oftopic. maar omdat ik ook aan het rondkijken ben.
(Waarom) maakt het iets uit wat de eigenaar van de lijn is, er gaat toch altijd maar 1 provider overheen ?
Ik ging er vanuit dat dat niks uitmaakte. hoogstens dat bepaalde providers nog oude apparatuur in de wijkkast had.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 23-11-2017 11:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Palthe

heuveltje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:47:
[...]

Licht oftopic. maar omdat ik ook aan het rondkijken ben.
(Waarom) maakt het iets uit wat de eigenaar van de lijn is, er gaat toch altijd maar 1 provider overheen ?
Ik ging er vanuit dat dat niks uitmaakte. hoogstens dat bepaalde providers nog oude apparatuur in de wijkkast had.
omdat prijsvechters vaak "geknepen" worden door de eigenaar (KPN).

• rens-br

rens-br

heuveltje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:47:
(Waarom) maakt het iets uit wat de eigenaar van de lijn is ?
KPN is de eigenaar en daarmee verantwoordelijk voor de lijn. Als je een andere DSL provider neemt en er is iets mis moet KPN ingeschakeld worden. Omdat er dus een extra contactpersoon (jouw provider) tussen zit, neem dit over het algemeen (een hoop) extra tijd in beslag.

Daarnaast is KPN de enige die pair-bonding levert, nu is dat in het geval van de TS niet interessant, want hij kan dat niet krijgen. Maar voor personen waarbij dit wel kan is dat natuurlijk wel interessant, want je snelheid is dan simpelweg twee keer zo hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 23-11-2017 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 10:03
rens-br schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:49:
[...]

KPN is de eigenaar en daarmee verantwoordelijk voor de lijn. Als je een andere DSL provider neemt en er is iets mis moet KPN ingeschakeld worden. Omdat er dus een extra contactpersoon (jouw provider) tussen zit, neem dit over het algemeen (een hoop) extra tijd in beslag.

Daarnaast is KPN de enige die pair-bonding levert, nu is dat in het geval van de TS niet interessant, want hij kan dat niet krijgen. Maar voor personen waarbij dit wel kan is dat natuurlijk wel interessant, want je snelheid is dan simpelweg twee keer zo hoog.
KPN is niet de enige die pair-bonding levert, ook XS4All doet dit.

• rens-br

rens-br

ed73 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:31:
KPN is niet de enige die pair-bonding levert, ook XS4All doet dit.
Je hebt helemaal gelijk. Maar XS4all = KPN. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 10:03
rens-br schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Maar XS4all = KPN. :)
XS4All is zeker niet gelijk aan KPN, het is wel een dochter, maar wel een redelijk zelfstandige met eigen keuzes, zeker als het op de internetverbinding aankomt (andere apparatuur, kortere netwerkpaden etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compagnon
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-12-2023
palthe schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:46:
Maar je bent al voor 22 euro klaar met tele2 bijvoorbeeld (die heb je al gevonden) en dat is al de goedkoopste.
Dit dus.

Met de juiste netwerkinstellingen en apparatuur een prima prijs voor wat je krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
palthe schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:48:
[...]

omdat prijsvechters vaak "geknepen" worden door de eigenaar (KPN).
Tegenwoordig maken ook die prijsvechters gebruik van de KPN apparatuur en zijn de profielen voor de snelheid vrijwel hetzelfde. Een Tele2 lijn zal dus net zo snel zijn als een KPN lijn. In dit geval dus 28Mbit. Tele2 dekt zich in door 15 te vermelden, zodat klanten niet gaan zeiken dat ze een tragere verbinding hebben dan die “beloofde” 20Mbit.

Die Tele2 lijn zal dan ook gewoon keurig die 20Mbit aantikken aangezien 28Mbit de max is op dat adres. Vanuit de DSLAM wordt er een profiel van 20Mbit op de lijn gezet. Daar betaald de klant namelijk voor.

Enige verschil is dat na de apparatuur van KPN het verkeer gerouteerd wordt naar de backbone van Tele2 ipv KPN, waardoor daar het verschil kan zitten in de routering. Vanaf wijkcentrale naar huis maakt het geen bal meer uit.

Palthe

krakendmodem schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:19:
[...]

Tegenwoordig maken ook die prijsvechters gebruik van de KPN apparatuur en zijn de profielen voor de snelheid vrijwel hetzelfde. Een Tele2 lijn zal dus net zo snel zijn als een KPN lijn. In dit geval dus 28Mbit. Tele2 dekt zich in door 15 te vermelden, zodat klanten niet gaan zeiken dat ze een tragere verbinding hebben dan die “beloofde” 20Mbit.

Die Tele2 lijn zal dan ook gewoon keurig die 20Mbit aantikken aangezien 28Mbit de max is op dat adres. Vanuit de DSLAM wordt er een profiel van 20Mbit op de lijn gezet. Daar betaald de klant namelijk voor.

Enige verschil is dat na de apparatuur van KPN het verkeer gerouteerd wordt naar de backbone van Tele2 ipv KPN, waardoor daar het verschil kan zitten in de routering. Vanaf wijkcentrale naar huis maakt het geen bal meer uit.
Ah, dat was mij niet bekend. Thanks voor de info, weer wat geleerd!
Pagina: 1