Ten eerste bedankt voor jullie reactie allemaal.
@Bommes Mijn verzekering kon dit niet met zekerheid zeggen en vertelden mij dat ik eurocross aangezien iedereen recht heeft op 1 gratis sleep. In ons geval heeft de politie de sleep geregeld dus kon ze niet met zekerheid zeggen of deze eerste sleep al verbruikt is. Of er onderscheid word gemaakt tussen sleep en transport weet ik eerlijk gezegd niet. Mijn verzekeraar vertelde mij ook dat als je naar een schadehersteller gaat die aangesloten is bij de verzekeraar van de tegenpartij er een kans is dat je een vervangende auto krijgt tot het geschil is opgelost. Maar ook dat wist zij niet zeker. Niemand lijkt iets zeker te weten.
Ik ga eerst wel proberen er met hun uit te komen zodat we beiden hetzelfde verhaal opschrijven en dan dus het geschil eerder opgelost word..
@azz_kikr Ik ben benieuwd of ze dit kunnen bewijzen bovendien vertelde mijn verzekeraar dat ALS dit het geval is het nog steeds aan de rechter en dat hen de kans heel klein lijkt dat de zaak omgedraaid gaat worden. Ongeveer hetzelfde als wat jullie vertelden @
route99@
gekkie
@
t_captain Dat gaan we ook zeker doen, wil alleen weten hoe het allemaal werkt.
@
Hackus Wij, en alle omstanders + politie, zijn geen autokenners en noemden het allemaal een kleine vrachtwagen. Dat het in realiteit een als vrachtwagen- ogende - bestelbus is kwam ik ook pas later achter. Mijn vriendin dacht dat hij geparkeerd stond om iets af te leveren, er reed voor haar nog een andere auto, maar hij stak ineens de weg op net voordat zij haar zou passeren. Bedankt!
@
frankyboy707 Bedankt en ja ik meende ook dat het een vrachtwagentje was.
@
Faxe Dit is de verzekering die we hebben:
Waarvoor bent u verzekerd?
Met de Inzittendenverzekering bent u verzekerd voor:
Schade aan spullen in of op het motorvoertuig of aanhangwagen (accessoires vallen daar niet onder).
Lichamelijke of geestelijke schade aan inzittenden bij verwonding, ziekte of zelfs overlijden.
Medische kosten, zorgkosten, misgelopen inkomsten, smartengeld en schade aan kleding en bagage.
Ze vertelden mij dat het ongeacht wie de schuldig onze schade word vergoed. Of zij het bij de tegenpartij gaan verhalen weet ik eerlijk gezegd niet.
@
Tweezitsbank Dankjewel! Ja dat zei onze verzekeraar ook al; niet tekenen en een eenzijdigschadeformulier invullen. Misschien is het inderdaad wel verstandig om iemand mee te nemen.. dacht ik ook al over na zou alleen niet weten wie.
@
evilution De chauffeur heeft dit nooit gezegd, het was zijn baas die zei dat hij erop was geklommen om de beelden eraf te halen en zag dat mijn vriendin aan de telefoon was.
@
Faxe Dat raadde mijn verzekeraar mij dus af. Verder vertelde de politie mij dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wat beiden partijen claimen en dat wat de politie heeft genoteerd lijdend. Ik mag alleen niet weten wat er in de registratie van de politie staat, vreemd genoeg.. Snap dat ik geen BSN en telefoonnummers mag krijgen i.v.m. privacy maar hoe het verhaal geschreven kan toch wel verteld worden?
@
VeeGee Bedankt voor de tips. Ik hoop dat er geen volgende keer komt maar mocht deze wel komen en er is geen grof letsel dan zal ik dat zeker doen. Ik ga op die kolommen en opmerkingen zeker letten. We maken beiden een schadeformulier dus? Wat betreft zijn verhaal wijzigen, dit vroeg ik de politie ook al en zij vertelden mij dat er in hun registratie dus staat wat er is gebeurt en dat men hoog of laag kan springen maar dat daar niet onderuit gekomen kan worden. Ik heb geen getuigen telefoonnummers noch iets anders dus dat is erg lastig..
@
YoshiBignose Hij stond stil en ging plots, volgens de politie langzaam, maar nog steeds achteruit. Getuigen waren hem uit aan het schelden dat hij te hard reed maar de politie gaf aan dat de chauffeur had gezegd dat hij langzaam reed en dat zij dat hebben overgenomen, erg vreemd. Hij stak ineens de weg op, hij heeft niet goed opgelet. Mijn vriendin dacht dat hij geparkeerd stond om iets af te leveren en verwachtte niet dat hij ineens achteruit zou rijden. Zoals je zelf al aangeeft zijn de situaties in Amsterdam, Den Haag en andere randsteden vaak wat minder overzichtelijk dan in andere steden.. Bovendien was er net een andere auto gepasseerd..
@azz_kikr De vrachtwagen reed een zijstraat in waar hij niet in mocht en besloot daarom achteruit te rijden maar heeft niet goed opgelet. Mijn vriendin zag dat hij de weg niet in mocht en hem stil staan en dacht daarom dat hij alleen wat ging afleveren. Bovendien had hij ook zijn knipperlicht of lampje aan wat je aan doen als je even langs de weg geparkeerd staat waar het 'niet mag'. Geloof me het is zeker niet met opzet gedaan zeker als je zag hoe mijn vriendin eruit zag..
@
Daniel36 Mijn verzekeraar zij ook, reed hij achteruit, dan is hij aansprakelijk. Het is normaal om vooruit te gaan en abnormaal om achteruit te gaan vertelden ze mij. Ja daar ben ik ook wel bang voor maar ik wil wel weten wat ze nou aan beelden hebben en ik wil ook gewoon als mensen hier uit komen. Zo makkelijk laat ik me niet inpakken maar ik ga zeker proberen om iemand mee te nemen.
@
Weltschmerz Dat lijkt mij ook anders kun je altijd en overal rare manoeuvres maken en zeggen dat men het al lang en breed kon zien, bovendien is dat in dit geval niet het verhaal..
@
Arunia Misschien heb je daar wel gelijk in maar ik wil gewoon echt graag het snel afhandelen en bovendien wil ik ook horen/ zien wat voor versie zij ervan maken. Wellicht is dat mijn eigen domme gerechtigheidsgevoel maar ik wil het gewoon weten..
@
Hackus De politie heeft inderdaad onderzoek gedaan en heeft gezegd dat het een verzekeringskwestie is, dat geen van de partijen gedronken had, te hard reed of wat dan ook. Mijn verzekering zei dat het verzekeringstechnisch wel heel anders werkt.
@
Destruction Ik moest wel lachen om de manier waarop je het hebt verwoord en hoop dat je daar gelijk in hebt. Hoe zeker weet je dit of is het een inschatting?
@
Ligone Dat weet ik niet, als de vrachtwagenchauffeur niet op let..
@
Erasmo Hij had zijn knipperlicht aan en stond stil, pas op het laatste moment stak hij de weg op zonder op te letten.
@
Sakesushi Jammer dat je zo'n comment plaatst..
@
CMD-Snake Ja wij hebben inderdaad een politie registratie met daarin hun conclusie dat hij achteruit reed uit een weg waar hij niet in mocht. Omdat mijn vriendin nogmaals dacht dat hij stil stond omdat hij ook zijn knipperlicht aan had wat je aanzet als je ergens geparkeerd staat waar het niet mag. Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik dat doe of wat je wilt zien? Hij heeft zelf waarschijnlijk niet goed opgelet en is gewoon naar achteren gereden.
De politie wil mij geen contactgegevens of namen geven omdat ik dan de mening van getuigen kan veranderen dus daar heb ik niks aan. Ik mag ook niet weten wat ze precies hebben geschreven, alleen de verzekeraars mogen dit.
@
route99 De politie heeft opzet in ieder geval uitgesloten..
@
LopendeVogel Grappig dat je dit aangeeft want omstanders en mijn vriendin hebben aangegeven dat hij juist veel te hard achteruit reed en NIET stapvoetsgewijs. De politie gaf echter aan dat de vrachtwagenchauffeur aangaf stapvoetsgewijs te hebben gereden en dat is blijkbaar overgenomen. Er is nooit naar de kant van mijn vriendin gevraagd..
@
1shot1kill Hij was wel zichtbaar maar hij stak ineens de weg op en heeft gewoonweg niet opgelet. Mijn vriendin dacht dat hij gewoon geparkeerd stond om iets af te leveren o.i.d.
@
VeeGee Er staat in de politie registratie dat hij achteruit reed, dus een bijzondere manoeuvre verrichtte en mijn vriendin geen voorrang heeft gegeven. Daarmee heeft hij artikel 54 dus geschonden.
@
LopendeVogel Ik snap je vergelijking niet wat betreft achterkant / zijkant. Als je met de achterkant de kant waar de gaspijp zit bedoeld, dan heeft ze die niet geraakt. Het was aan de zijkant maar wel het achterste stuk van de zijkant richting de punt als het ware. Als hij al lang op de weg stond zou er juist een botsing aan de voorkant van de zijkant zijn geweest. @
1shot1kill .
@
jip_86 Ik snap dat inderdaad ook niet, ze herinnert alleen dat ze de telefoon van het dashboard gepakt heeft na de crash.
@
Felicia Bedankt voor de tip ik ga het inderdaad even navragen! Volgens mij is mijn verzekeraar wel netjes in het afhandelen want ik moest ook alles noteren wat ik voor haar moet doen omdat ze het zelf niet kan doen..
@
mathias82 Dat snap ik ook niet!! Omdat ze er een proces verbaal van wilden maken hebben ze de chauffeur verhoord maar hebben daarna besloten dat er toch geen proces verbaal van te maken en hebben daarom mijn vriendin niet verhoord. Hij heeft gezegd dat hij stapvoetsgewijs reed...
@
Bommes @
Felicia Mijn verzekeraar zei wel dit in ieder geval aan te geven.
@Fledder2000
Bedankt voor je medeleven.
Dit komt van de site van mijn verzekeraar:
Waarvoor bent u verzekerd?
Met de Inzittendenverzekering bent u verzekerd voor:
Schade aan spullen in of op het motorvoertuig of aanhangwagen (accessoires vallen daar niet onder).
Lichamelijke of geestelijke schade aan inzittenden bij verwonding, ziekte of zelfs overlijden.
Medische kosten, zorgkosten, misgelopen inkomsten, smartengeld en schade aan kleding en bagage.
Mijn zorgverzekeraar vertelde ook dat het niet uitmaakt wie de schuld heeft voor letselschade.
@
Destruction@
Daniel36 @
route99 Ja ik meende dat het ook zo werkt. Zeker met een bestelbus/ vrachtwagen aangezien je veel meer volume hebt.
@
YoshiBignose Ja daar heb je gelijk in maar we praten hier over aansprakelijkheid.
@
ASW1 Ja de bestelbus/ vrachtwagentje kwam uit een zijstraat. Hij reed een eenrichtingsweg in van de verkeerde kant. Op het laatste moment bedoel ik dat hij niet het ruimschoots van tevoren deed maar kort voordat mijn vriendin de vrachtwagen zou passeren.
@
Daniel36 Zij verwachtte geen auto omdat deze daar niet in mocht, stilstond, met gevarenlicht/ knipperlicht of in ieder geval het licht aan wat je aan hebt staan als je ergens snel parkeert waar het "niet mag". Verderop in de straat was een stoplicht en ze reed al niet hard omdat dat geen nut heeft, zeker in Den Haag niet omdat je overal moet stoppen voor stoplichten. Ze heeft 40/50 km / uur aangegeven maar dat betekend niet dat ze dat daadwerkelijk ook reed, de politie heeft in ieder geval vermeld dat zij niet harder zou hebben gereden dan mag.
Ik blijf maar steken op het feit dat alle omstanders zeiden dat hij fout zat omdat hij plots en hard naar achter reed maar de politie verteld ineens heel iets anders terwijl het wel op basis is van de getuigenissen (die hun ID en BSN nummer en alles hebben gegeven).
Ik weet gewoon totaal niet hoe ik in zo'n situatie moet handelen en vandaar dat ik het hier heb gepost. Ik probeer het verhaal zo duidelijk mogelijk op te schrijven en excuses als dit niet is gelukt. Ik wil best een tekening maken van de straat of de situatie als dit het duidelijker maakt alleen weet ik niet echt hoe.
Voor nu ga ik morgenochtend zijn verzekeraar bellen met de vraag of zij het wrak nog moeten zien en of ze dat schriftelijk willen bevestigen en of zij al in de politie registratie kunnen. Stel dat zij het willen zien dan ga ik kijken wat @
Bommes zegt of ik nog een gratis transport te goed hebt en dan vraag ik aan hen welke schadehersteller bij de verzekeraar is aangesloten voor de zekerheid. Mijn verzekeraar keert toch niks uit dus daar hoef ik het wrak niet voor te bewaren.
Ik ga denk ik dinsdag wel met een vriend er naar toe maar mag ik dan het schadeformulier tekenen of moet mijn vriendin dit doen? Ik wil haar eigenlijk niet meenemen aangezien zij nog kapot gaat van de hoofd en spierpijn en van de dokter vanwege haar hersenschudding niet veel mag doen.
Als er nog vragen zijn dan wil ik deze graag beantwoorden.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties en sympathie.
Leek die graag meer kennis wil op doen.