Hier zijn we weer bij persoo
nlijke voorkeuren aanbeland. Ik heb al een Tesla testgereden, en die rijdt inderdaad aangenaam. Ongeveer even aangenaam als de Volvo S90 die ik heb testgereden (de Tesla is te lang geleden, ik zou geen winnaar kunnen kiezen).
Weet je wat ik nog prettiger vind om mee te rijden? Een MBG, en die heeft minder dan 100pk. Om maar te zeggen dat prettig rijden een persoo
nlijke voorkeur is (dan ook nog eens afhankelijk van de situatie), geen gegeven dat voor iedereen gelijk is.
[...]
Bugs zijn vervelend maar die had ik bij Volvo ook. Dan komt er een keer na een jaar een update (waar je voor naar de dealer moet) en dan is het half opgelost. Daarna komen er geen updates meer want het platform is 2 jaar oud en vervangen door iets nieuws.. sorry klant, ruil hem maar in.
Omdat Volvo (of eender welke andere constructeur) ook bugs heeft had ik het aantal al maar op 10 gezet. Als ik zie wat voor
problemen er met de model 3 waren bij de eerste winterprik: deuren die niet open gaan omdat de ramen vastgevroren zitten, een vastgevroren charge port, ... Dan concludeer ik dat er minder goed wordt getest dan de concurrentie.
Ja, er was binnen de week een
oplossing: de ramen op een kier laten staan. Dat is geen oplossing, dat is een lapmiddel. Een lapmiddel voor een fout die nooit in de wagen had mogen zitten. Volgens mij dan toch. Als anderen met zulke problemen genoegen nemen, of het een prima oplossing vinden, heb ik daar absoluut geen moeite mee.
[...]
Alsof kiezen voor een Tesla kiezen voor een buggy auto is. Toegegeven, er zitten meer snufjes in en die hebben meer bugs. Maar de basis is dik in orde en de EAP is een verademing als je veel op de weg zit. Dat is echt een game-changer te noemen. Als je het een EV-kamp en ICE-kamp zou noemen dan snap ik dat wel. Niet iedereen is zo ver dat ze kunnen/willen overstappen, maar dat komt vanzelf.
Ah, de game-changer autopilot. Men neme een adaptive cruise control (zoals nagenoeg elk merk eentje heeft), men zet er een lane assist bij (zoals nagenoeg elk merk eentje heeft), en men noemt het "Autopilot". Het enige verschil lijkt mij in de benaming te zitten. Nu is de algemene opinie dat het Tesla systeem een van de betere op de markt is (bijvoorbeeld bij de detectie van lijnen), en ook van rijstrook wisselen gaat vanzelf (dat is toch zo?). Maar ik zou het geen game-changer durven noemen. Al is dat weer wat persoo
nlijk: die rijhulpsystemen zijn lollig, maar voor mij pas echt nuttig als ze ervoor zorgen dat ik mijn krant kan lezen achter het stuur. Anderen vinden ze blijkbaar nu al geweldig (bij eender welk merk).
Moest je overigens denken dat Tesla mijlenver voor zit op gebied van autonoom rijden:
verschillende bronnen spreken dat tegen (ja dat zijn verschillende links, nee ik had geen zin om mijn zin langer te maken om er meer bronnen in te krijgen).
[...]
Zijn we het toch ergens over eens.

We zullen het vast met veel dingen eens zijn, het is gewoon leuker te kibbelen over de dingen waarover we het oneens zijn

.