Hallo iedereen,
Binnenkort ga ik verhuizen en ik zou graag een HTPC/NAS bouwen die volgende zaken kan realiseren:
1) Afspelen van filmbestanden (mkv/avi/mp4/...) met .srt subtitles.
2) Afspelen van mp3 files.
3) afspeel files zouden bediend moeten kunnen worden met remote of smartphone.
4) Opslagplaats die toegankelijk is voor al onze andere toestellen (macbook + vaste windows pc + eventueel iphones).
Nu heb ik al gelezen dat een NAS/HTPC combo niet zo goed samen gaan omdat een NAS 24/7 zou moeten draaien terwijl een HTPC slechts bij gebruik draait.
Het is echter de bedoeling dat de NAS enkel toegankelijk is in huis zelf: dus wanneer we thuis zijn zetten we het toestel op, tot we het huis verlaten.
Budget:
Geen vast budget, maar liefst zo goedkoop mogelijk zonder in te boeten op kwaliteit (liever 50EUR duurder en degelijk).
Verder heb ik geen voorkeuren.
Ik heb momenteel al enkele zaken geselecteerd:
Voeding, moederbord en processor ben ik nog niet zeker van aangezien ik alles in een compacte case zou willen krijgen.
Iemand verder advies kwa hardware/welke software ik naast XPENOLOGY nog zou nodig hebben?
Binnenkort ga ik verhuizen en ik zou graag een HTPC/NAS bouwen die volgende zaken kan realiseren:
1) Afspelen van filmbestanden (mkv/avi/mp4/...) met .srt subtitles.
2) Afspelen van mp3 files.
3) afspeel files zouden bediend moeten kunnen worden met remote of smartphone.
4) Opslagplaats die toegankelijk is voor al onze andere toestellen (macbook + vaste windows pc + eventueel iphones).
Nu heb ik al gelezen dat een NAS/HTPC combo niet zo goed samen gaan omdat een NAS 24/7 zou moeten draaien terwijl een HTPC slechts bij gebruik draait.
Het is echter de bedoeling dat de NAS enkel toegankelijk is in huis zelf: dus wanneer we thuis zijn zetten we het toestel op, tot we het huis verlaten.
Budget:
Geen vast budget, maar liefst zo goedkoop mogelijk zonder in te boeten op kwaliteit (liever 50EUR duurder en degelijk).
Verder heb ik geen voorkeuren.
Ik heb momenteel al enkele zaken geselecteerd:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A4-5300 Boxed | € 28,76 | € 28,76 |
| 1 | ASRock FM2A68M-DG3+ | € 40,47 | € 40,47 |
| 1 | Sharkoon Shark Zone C10 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 42,02 | € 42,02 |
| 1 | Crucial CT51264BF160BJ | € 29,22 | € 29,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 177,42 | |
Voeding, moederbord en processor ben ik nog niet zeker van aangezien ik alles in een compacte case zou willen krijgen.
Iemand verder advies kwa hardware/welke software ik naast XPENOLOGY nog zou nodig hebben?