AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:07:
@
mistaoutlaw
Wat voor DC spanning(en) lees je af? DC en AC wisselen elkaar af op het scherm normaal gezien.
Je kan ook op het schermpje tikken ook, voor wat meer info.
Geef eens een duidelijke beschrijving wat je ziet?
(dmv Sunny explorer, kan je ook waardes uitlezen)
Als je de DC switch (dat ding onder de omvormer) eruit trekt, valt dan alles uit/weg?
Is bij de omvormer wel de aarde aangesloten op de voedingsklemmen? (van de 5x 2,5 mm2 voedingskabel).
Zo nee dan start hij ook niet. (maar zal dan foutmelding geven, earth connection missing of iets dergelijks)
Misschien mis je een fase? (isolatie nog onder de klem van je automaat en niet ver genoeg aangestript)
Zitten alle draden in de aansluit klemmen van de omvormer goed vast? Je moet de palletjes echt goed naar beneden drukken.
Je kan testen (even wel de spanning in de MK eraf dmv de automaat) en aan de AC aders trekken bij het aansluitblok in de omvormer om te kijken of het goed vast zit. Doe dit wel spanningsloos!
Ik kan helaas morgen pas waarden uitlezen.
Ik heb geen privé laptop, die leen ik morgen even.
Er staan geen DC waarden in beeld. Het beeld is redelijk blanco, op het beeld tikken maakt alleen dat het de legenda van dag naar jaar springt.
Het blijft qua waarden helemaal leeg en op 0.05 kwh staan.
De DC switch durf ik er niet uit te trekken als er spanning op staat.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
De aarde is aangesloten zowel bij AC als op de omvormer.
De pailletjes lijken goed ingedrukt...
Keertje open gemaakt en dicht.
De kabels zijn er goed ingedrukt, moest ze echt er in drukken.
Ik zal morgen voor de zekerheid proberen aan de kabels te trekken om te kijken of ze toch los komen.
stormfly schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:03:
Welke spanning meet je vanaf de panelen in de stekker? Pas op voor schokken.
En heb je alle fases al eens doorgemeten? Wat meet je per fase op de aansluitklem van de omvormer?
Een van je fases lijkt niet bedraad in je meterkast? De linkse van de 3 automaten. Alhoewel het lastig kabels volgen is op een foto 😉
(Met een losse multimeter meten, zodat je defecten in de omvormer kan uitsluiten.)
De fases zijn allemaal bedraad.
Ik ga morgen een multimeter kopen zodat ik alles kan doormeten.
De oude multimeter die ik heb lijkt het begeven te hebben.
De voltage wisselde steeds bij het meten.
Of kan daar juist het probleem liggen?
Ik heb de draden nog even nagelopen maar dat zit goed.
Ik had de draden gemarkeerd met tape (1,2 en 3,4) dus dat is goed gegaan.
[
Voor 6% gewijzigd door
mistaoutlaw op 14-07-2018 21:31
]