Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bartmans123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-06-2021
(jarig!)
Hallo,
mijn buitenlamp wil ik graag uit en aan kunnen doen met een app op een smartphone. Er moeten dan gewone LED lampen in. Als ik ze in- of uitschakel moet ik kunnen zien op de app of ze aan of uit zijn.
Zo gesteld is het best simpel, maar wat moet ik dan aanschaffen?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Sonoff.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Bartmans123
(jarig!)
Sonoff en meer heb je niet nodig, geen basisstation of zoiets? Via een app kun je dus uitlezen wat de huidige stand is van de schakelaar (aan of uit)? Dat is een goedkope oplossing lijkt me. Wel wat lastig als ik zo even in het forum kijk.
Verder komt de schakelaar ergens in het fietsenschuurtje. Als daar geen wifi is, dan werkt het dus zeker niet? Is dat evt nog op te lossen?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het blijft vast niet bij 1 lamp.
Ik heb zelf gekozen voor Domoticz op een raspberry pi (of synology nas)
In combinatie met z-wave. (aeon zwave usb stick)
Dan heb je altijd terugkoppeling.

Hoe meer z-wave apparaten je plaatst (die netvoeding hebben) hoe beter je netwerk wordt.
Ieder apparaat fungeerd dan weer als hub.
Maar sonoff werkt ook met domoticz samen (na flashen van nieuwe firmware in de sonoff)
Domoticz - open source domotica systeem - deel 3
De mogelijkheden zijn eindeloos.

Je kan pilot app of domoticz app gebruiken voor ios
Of domoticz app voor android

[ Voor 22% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-11-2017 17:39 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Bartmans123
(jarig!)
Ah dus: Domoticz starter set Z-Wave en dan een schakel-unit erbij?

• AUijtdehaag
  • Niet online
Dat kan.
Los kopen kan ook.
Maar ik zou geen standaard sd-kaartje erbij nemen, maar ergens een samsung evo microsd kaartje 16 of 32 Gb bestellen en er raspian jessy op zetten met etcher.io
http://downloads.raspberr...raspbian_lite-2017-07-05/
De SD kaartje zijn de zwakste schakel. Dus meteen een goed kaartje, verkomt veel ellende.

En dan dit volgen:
https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup

[ Voor 11% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-11-2017 18:52 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Z-wave is niet simpele domotica, en het is duur. Maar als je het eenmaal hebt, heb je wel gelijk iets goed in huis.

Sonoff valt hier beter in de categorie "simpele domotica".

Maar wat @AUijtdehaag zegt, is wel iets om over na te denken. Is het echt 1 lamp? Of wil je in de toekomst meer kunnen schakelen? Daar moet je goed over nadenken.

Koop hier mijn P1 reader :)

• AUijtdehaag
  • Niet online
Het is niet goedkoop, mee eens.
Maar ik kijk vaak op amazon.de
Net wat goedkoper vaak dan in nederland
https://www.amazon.de/s/r...%2C771&crid=2JAK2KJVUKBKQ

Een tussenstekker fungeert ook als hub.
Maar je zal er meerdere moeten installeren als de afstand heel groot is.
Kerstboom, quooker, TVhoek, verzinmaarwat
Die stekkers hebben ook energiemeting.

Hier kan je ook eens naar kijken maar daar heb ik geen ervaring in
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-11-2017 19:10 ]

• Bartmans123
(jarig!)
De afstand tussen de router en de plek waar de lampen geschakeld worden is ca 15 meter en is inpandig. Dus de nodige deuren en muren ondertussen. Komt het signaal dan wel over van het basisstation naar de schakelaar?
Aan te schaffen dus:
1x Domoticz icm Z-Wave
1x inbouw module (moet het dan deze zijn.....Fibaro Single Switch 2 FGS-213 Z-Wave Plus ?

[ Voor 27% gewijzigd door Bartmans123 op 08-11-2017 22:52 ]

• Bartmans123
(jarig!)
Of kan ik ook gewoon de klik aan/uit ics-2000 nemen icm met een acm-2300h? Geeft geen terugkoppeling over of de lamp aan is of uit. Maar als ik het niet zeker weet en ik wil hem aan hebben dan kan ik toch gewoon op "aan" drukken. Als de lamp al aan was, blijft die aan. Als de lamp toch niet aan was, gaat de lamp aan. Of schakelt hij de schakelaar altijd om?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bartmans123 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:56:
Of kan ik ook gewoon de klik aan/uit ics-2000 nemen icm met een acm-2300h? Geeft geen terugkoppeling over of de lamp aan is of uit. Maar als ik het niet zeker weet en ik wil hem aan hebben dan kan ik toch gewoon op "aan" drukken. Als de lamp al aan was, blijft die aan. Als de lamp toch niet aan was, gaat de lamp aan. Of schakelt hij de schakelaar altijd om?
KAKU geeft inderdaad geen terugkoppeling, dat is toch wel irritant vind ik zelf.

Philips Hue doet dat wel, als je daar wifi bereik hebt is dat misschien wat? 79 euro voor bridge en 2x E27 kleurenlamp aanbieding nu, alleen wit kan ook maar prijsverschil is nu heel laag (€ 72,98 bij bol). 2e hands bridge voor 30-35 euro en een losse witte lamp is ook nog een optie wellicht.

Verwijderd

Bartmans123 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:22:
De afstand tussen de router en de plek waar de lampen geschakeld worden is ca 15 meter en is inpandig. Dus de nodige deuren en muren ondertussen. Komt het signaal dan wel over van het basisstation naar de schakelaar?
Aan te schaffen dus:
1x Domoticz icm Z-Wave
1x inbouw module (moet het dan deze zijn.....Fibaro Single Switch 2 FGS-213 Z-Wave Plus ?
15 meter binnenshuis.... Mijn gevoel zegt dat het wel wat ver is voor Zwave+. Op zich geen probleem, want dan prik je ergens halverwege zo'n tussenstekker in de muur en dan moet het lukken.

Maareh... waarom zou je je buitenverlichting met een app aan en uit gaan zetten? Het hele idee van domotica is juist dat je je niet meer druk hoeft te maken over dit soort onbelangrijke dingen. Ik heb momenteel buiten nog geen Zwave+ sensor, maar bij mij gaat alle buitenverlichting (voordeur, achterduer, brandgang) X tijd na zondsondergang aan en Y tijd na zonsopkomst weer uit. De lamp in de brandgang brandt niet de hele nacht, die gaat om 00:30 uur weer uit en om 05:00 uur weer aan. Die X en Y zijn overigens ook nog variabel afhankelijk van de weersomstandigheden. Als het zwaar bewolkt is X kleiner dan als het helder is bijvoorbeeld. Maar ik wil toch nog eens een multisensor voor in de achtertuin aanschaffen. Dan ga ik daarmee (onder andere) de buitenverlichting aansturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 14:12 ]

Pagina: 1