Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Processing PC voor in bedrijfswagen. Blijft hij heel?

Pagina: 1
Acties:

• HB8
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10 13:14
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC inbouwen in mijn bus. Ik ga voornamelijk inspectie foto's bekijken en bewerken. De PC moet dus snel zijn, maar ook redelijk zuinig. Ik heb op kantoor al een PC voor het wat zwaardere werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij mag rond de €1000 kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 118,50€ 118,50
1MSI GeForce GTX 1050 TI Aero ITX 4G OC€ 160,-€ 160,-
1Thermaltake Core V1 Zwart€ 42,64€ 42,64
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 169,90€ 169,90
1BitFenix Whisper BWG450M€ 82,81€ 82,81
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 168,-€ 168,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 942,80

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn kantoor heb ik een PC met Ryzen 7 1700x en een GTX 1070. Dit bevalt mij erg goed.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet super stil te zijn, het liefste redelijk zuinig. En hij moet niet uit elkaar vallen tijdens het rijden.

Ga je overklokken?
Dat was ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg mij af of een PC extra aandacht nodig heeft bij het bouwen als je hem in een bus wilt zetten. Hoe goed kan zo'n build over de trillingen? Hebben jullie tips hierover? Zijn er bijvoorbeeld behuizingen die daar beter voor geschikt zijn? Is het veilig om de PC aan te laten onder het rijden?
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kijk ook even in de rugged laptop hoe dat zou bevallen.
Iig veel zuiniger dan een desktop, stil, duurzaam, wel wat duurder.
Ne,m het mee of kijk beter rond dan die ene tip di ik hier geef als "starter"
https://laptopcentrale.nl...titude-14-rugged-5414-i5/

Verwijderd

Of zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Surface Pro (2017) Core i5, 8GB ram, 256GB ssd Zilver€ 1.216,39€ 1.216,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,39

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Heb je al 230v in je bus en/of 2e accu?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• HB8
!null schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:26:
Heb je al 230v in je bus en/of 2e accu?
Er komt een tweede accu en een omvormer in de bus.
Heb ik wel over nagedacht, maar als het mogelijk is om voor minder geld meer power aan te schaffen ben ik daar altijd groot voorstander van.

• HB8
route99 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:14:
Kijk ook even in de rugged laptop hoe dat zou bevallen.
Iig veel zuiniger dan een desktop, stil, duurzaam, wel wat duurder.
Ne,m het mee of kijk beter rond dan die ene tip di ik hier geef als "starter"
https://laptopcentrale.nl...titude-14-rugged-5414-i5/
Bedankt voor de reply. Ik heb het overwogen, maar ik heb al een laptop voor het lichtere werk en ik ben bang dat de prijs/presentatie verhouding erg uit de hand loopt als ik voor die optie kies. Hij hoeft verder ook niet meegenomen te worden, dus buiten de zuinigheid om heeft een laptop geen voordeel.

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:51
En waarom geen Intel i7 NUC

https://www.intel.com/con...s/nuc/kits/nuc7i7bnh.html

Kan je ook in de config in maken die je wil. Ik heb er een in de Camper verstopt hangen.

Die kan je zo aan de 12V hangen , geen gedoe meer met omvormers enzovoort, vergeet niet dat dat een enorm rendementsverlies en bij gevolg accudrain geeft...
Je accu moet dan maar ongeveer 100W leveren ipv 5 a 600W

[ Voor 7% gewijzigd door floorcleaner op 02-11-2017 01:57 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Met welke programma's werk je dat je denkt een gtx1070/1050ti nodig te hebben voor foto bewerking, mis ik iets? Of zijn er tegenwoordig programma's die flink gebruik maken van de power van zulke GPU's mbt foto's? Ik denk als je dat hebt staan op kantoor dat een NUC al snel volstaat. zoals @floorcleaner al aangeeft.

Wat ik lees voor fotobewerking buid guides, dat de meeste mensen zelfs met intel HD Graphics uit de voeten kunnen, Zie bijvoorbeeld Desktop voor fotobewerking

Ik kan mij ook niet voorstellen dat je daar een dedicated GPU voor nodig hebt. Wel veel geheugen en een snelle zuinige proc is fijn. (pci-e/m-Sata) SSD erbij en je hebt voor 100w een super systeem om je ding op te kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 02-11-2017 05:42 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Een gewone PC zomaar in je auto bouwen zou ik absoluut nooit doen. Veel te kwetsbaar. Een auto schokt, wiebelt, trilt, etc.

Ik denk dat je zoals anderen ook aangeven het beste op zoek kunt gaan naar een laptop (en als het een beetje hufterproof moet zijn, een ruggedized model). Processing power genoeg en het is veel flexibeler dan een PC in je auto. (Want hoe ga je dan updates doen? Software installeren? Alles via 4G?)

Je hebt wel speciale automotive / rugged PC's, kastjes die gemaakt zijn voor automontage en zware omstandigheden. Kom je op dit soort dingen uit:
http://www.mini-box.com/Complete-CarPC-Systems
https://www.logicsupply.com/products/rugged-computers/

Is niet per-sé goedkoper dan een goede rugged laptop.

€1000 word misschien een uitdaging, hoewel je voor dat geld een prima standaard laptop hebt die je op een tafeltje kunt zetten. Die stop je dan gewoon in een goede tas en trek je er uit wanneer nodig. Heb je een hogere autonomie nodig dan een paar uur, kun je altijd nog voor 230V in je auto zorgen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:07
Persoonlijk zou ik in deze situatie voor een laptop gaan.
Kijk eens naar de zakelijke laptop round-up van een maandje geleden:
reviews: Zakelijke laptops - Wat is het beste werkpaard?

Een Lenovo uit de T- of L-serie zou misschien een goede en redelijk betaalbare optie zijn. Eventueel zijn deze ook direct met SSD én HDD te bestellen op de site van Lenovo zelf.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:01
Waar praten we eigenlijk over bij inspectiefoto's bewerken? Neem namelijk aan dat je niet op locatie wil gaan photoshoppen? Denk bij inspectiefoto's eerder aan iets van dit en dat punt is wat mis mee dmv een pijltje of een cirkel bijv?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:41
Kom je er met een barebone a la Intel Nuc niet mee weg?

Op ram/storage na is alles onboard. Kan dus niet lostrilen.
Klein en makkelijk weg te werken, als dan niet in rubberen banden om het trillen te verminderen
Stil
Vraagt weinig vermogen.

En als t snel moet gua laden van programma's kan je er altijd nog een optane drive bij in drukken.

• unezra

unezra

@M.Koers Probleem wat je dan alleen nog hebt is je monitor. Je gaat niet op een 7" schermpje zitten bewerken. Heb je ook nog een toetsenbord, muis, etc. nodig.

Die NUC gaat wel goed (al moet je daar ook mee oppassen, er zit een ventilator in en ze zijn niet *gemaakt* voor voertuigen). Je zit ook met je randapparatuur dus. Ander nadeel van een NUC: Je bent 100% afhankelijk van je auto-accu.

Ook daar is een laptop weer in het voordeel. Ingebouwde accu, ingebouwd scherm, toetsenbord, wifi, soms zelfs 4G module, etc. Het enige dat je soms nog wil is een losse muis.

Ik zou het in ieder geval *zeker* niet met zo'n std. PC kastje en een GTX 1050 oplossen. Dat gaat in no-time kapot. Die kaarten zijn zwaar en als dat dag in dag uit loopt te rammelen is over 6 maanden je PC naar zijn grootje.

[ Voor 16% gewijzigd door unezra op 02-11-2017 09:44 ]

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:41
@unezra
Klopt, maar even gepoint op het feit dat hij een pc zoekt.
Persoonlijk zou ik ook voor een laptop gaan als is t maar dat ik 'm makkelijk mee kan nemen tegen diefstal.

• unezra

unezra

M.Koers schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:51:
@unezra
Klopt, maar even gepoint op het feit dat hij een pc zoekt.
Persoonlijk zou ik ook voor een laptop gaan als is t maar dat ik 'm makkelijk mee kan nemen tegen diefstal.
Dat dus. :-)

Beste oplossing is een al dan niet rugged laptop. Als het dan toch per sé een PC moet zijn, kom je d'r niet met het bouwvoorstel van TS. Dat rammelt in no-time kapot. Als je al voor een PC gaat, moet het een rugged versie zijn waarbij alles dusdanig is vast gezet (liefst met zo min mogelijk losse delen of delen die kunnen rammelen) dat het tegen de krachten kan die in een auto optreden.

Je wil ook niet bij de eerste de beste noodstop je PC in stukjes vinden.

Alleen al qua keuze van harddisk moet je d'r rekening mee houden. Absoluut geen reguliere harddisk d'r in. Liever een SSD, kan dat niet, dan een 2,5" disk gemaakt voor omgevingen zoals auto's. (2,5" disks kunnen over het algemeen veel hogere G krachten weerstaan en er zijn speciale rugged modellen bedoeld voor zware omstandigheden zoals auto's.)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou voor een Intel i5 systeem gaan als het een PC moet zijn; een 6-core heeft dan meer dan genoeg potentie om zwaar werk te doen, en er zit een IGP in, een videokaart lijkt me namelijk niet heel handig. Verder lijkt een waterkoeler mij een betere optie dan een luchtkoeler, ivm gewicht wat op de CPU drukt. Denk er ook aan dat je hem liggend inbouwt, moederbord horizontaal. En zoals hierboven gezegd wordt, SSD only.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

NLBUURMAN schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:25: Verder lijkt een waterkoeler mij een betere optie dan een luchtkoeler
Met anti-vries .... :+

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Goed punt, geen waterkoeler dus :P

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:46
Ik zou voor een klein systeem gaan, waardoor er weinig kan verplaatsen. Pas vooral op met insteekkaarten zoals videokaarten, dat is een risico. Een onboard kaart of een kast waarin je de kaart vast kan zetten is essentieel.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Met een hoop schrijvers eens. Waarom niet kijken naar een simpele laptop? Je hebt met een een scherm dan en accu/UPS ingebouwd. Dat scheelt je zo enorm veel ellende. Als je daarnaast nog een speciale lader neemt voor in de auto voor de laptop ben je in 1x volledig klaar.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mij lijkt het ook niet echt een goed idee... Ik weet niet hoe het met ryzen zit, maar een paar jaar geleden waren er erg veel klachten over intel chips die tijdens vervoer door de (te zware) koeler krom getrokken waren.

Zal vast wel een oplossing zijn, die voorkomt dat je cpu krom trekt, maar dat is dus wel iets waar je rekening mee wilt houden. Daarnaast zou ik inderdaad geen losse GPU nemen. Zelfs als je je PC gewoon in huis zet zijn de videokaarten van tegenwoordig erg zwaar en gaan naar verloop van tijd doorhangen. Ik kan me zo voorstellen dat de enorme krachten op de hardware tijdens het auto rijden in combinatie met de zware gpu het PCI-E slot wel om zeep helpen.

Misschien een domme vraag, maar is het geen optie om via teamviewer o.i.d op jouw vaste desktop op kantoor in te loggen? Dan voldoet zo ongeveer iedere PC/laptop en heb je alleen mobiel internet nodig. (Ok dit kan duur zijn, maar wou het toch even voorsstellen)

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:02

Detmer

Professioneel prutser

hoi1234 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:17:
Misschien een domme vraag, maar is het geen optie om via teamviewer o.i.d op jouw vaste desktop op kantoor in te loggen? Dan voldoet zo ongeveer iedere PC/laptop en heb je alleen mobiel internet nodig. (Ok dit kan duur zijn, maar wou het toch even voorsstellen)
Voor €25,- in de maand heb je een Tele2 onbeperkt abonnement, dus qua kosten valt het reuze mee.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:50
Als je een laptop echt niet ziet zitten, zou ik in ieder geval met de volgende dingen rekening houden.
Koelers zo licht mogelijk en met een laag zwaartepunt. Kijk of je een kast kan vinden waarin in ieder geval de CPU-koeler horizontaal gemonteerd wordt en liefs de GPU ook horizontaal. In een doorsnee kast zit de CPU verticaal en de GPU daar haaks op dus horizontaal, het zal dus een uitdaging zijn om beide horizontaal te krijgen, maar het kan volgens mij wel. Als je moet kiezen, dan zou ik gaan voor een horizontale CPU en dan als het kan een passieve GPU ondersteund door voldoende airflow in de kast.

Edit: zo te zien heb je al een kast gekozen met horizontale CPU. Je kan overwegen de GPU ook horizontaal te zetten met een riser.

[ Voor 9% gewijzigd door Lapa op 02-11-2017 11:29 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:41
floorcleaner schreef op donderdag 2 november 2017 @ 01:56:
En waarom geen Intel i7 NUC

https://www.intel.com/con...s/nuc/kits/nuc7i7bnh.html

Kan je ook in de config in maken die je wil. Ik heb er een in de Camper verstopt hangen.

Die kan je zo aan de 12V hangen , geen gedoe meer met omvormers enzovoort, vergeet niet dat dat een enorm rendementsverlies en bij gevolg accudrain geeft...
Je accu moet dan maar ongeveer 100W leveren ipv 5 a 600W
Eens, NUC is t.o.v. normale kast ideaal. Ook kan je volgens mij op de IGPU prima foto's bewerken/bekijken. 12V is een voordeel, heb je enkel een extra accu nodig en geen omvormer. Daarmee bespaar je het verlies van omvormen. Ook kan je hem mooi achter de monitor plakken.
Echter, dan moet je nog een geschikte monitor op 12V vinden. Die zijn er ook op Alibaba zie ik, misschien dat een nederlandse webshop ze ook voert.

Laptop is wat dat betreft makkelijker.. Autolader er aan en gaan met die banaan.. Minder risico op diefstal, niet gebonden aan de auto, kant en klaar...

Het idee van een kast zou ik los laten ivm door anderen al genoemde problemen. 220V, GPU, Koeler, nodeloos groot.. Besides, de uitbreidingsmogelijkheden die een kast bied heb je toch niet nodig.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Detmer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:19:
[...]

Voor €25,- in de maand heb je een Tele2 onbeperkt abonnement, dus qua kosten valt het reuze mee.
Maar die 25 euro zijn wel kosten die iedere maand terugkomen. Als je je PC in 5 jaar afschrijft, dan scheelt dat 12*25*5 = 1500 euro. Kun je een aardig mooie laptop van kopen die niet afhankelijk is van teamviewer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat dit zakelijk gebruikt wordt: waarom niet een machine in de cloud? Uploaden doe je dan bij voorkeur op de zaak, en bekijken gaat ook prima. En omdat je alleen KVm overstuurt valt de hoeveelheid data over de mobiele verbinding ook mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien ten overvloede maar ik zou ook echt voor een 17.3" laptop gaan.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Even uit nieuwsgierigheid, gaan we jouw bus binnenkort langs de snelweg aantreffen? :+

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Robertdj schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:00:
Even uit nieuwsgierigheid, gaan we jouw bus binnenkort langs de snelweg aantreffen? :+
En dan zeker een lan party in de back ? >:)

Back on topic: ik zou net als andere zijden tog sterk naar een nuc setup gaan kijken. die zijn
a: steviger dan een normalen desktop.(weinig losse onderdelen en geen PCIe diveses )
b: zuiniger dan een desktop
c: makkelijk weg te werken achter het scherm

En zo iets ? I7 6700HQ en nvidia 950m. alleen nog ram en een ssdtje toe voegen :D
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BNi7HG4-950

Systeem gebaseerd op die box. met alles erop en der aan
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte BRIX GB-BNi7HG4-950€ 893,44€ 893,44
1Philips 246V5LSB Zwart€ 120,27€ 120,27
1Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard (Qwerty NL) Zwart€ 34,95€ 34,95
1Samsung M471A2K43BB1-CRC€ 132,98€ 132,98
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.271,14

[ Voor 76% gewijzigd door Sweatleek op 02-11-2017 13:56 ]

confused reality

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 21:53
Als ik veel onderweg moet zijn en alleen fotos wil inspecteren zou ik juist voor een ms surface pro gaan. Juist dat touchscreen gaat je veel voordeel opleveren omdat je dan juist niet met muis en toetsenbord hoeft te prutsen. Je kan gewoon direct met je pen de foto's manipuleren. Veel preciezer dan een muis en ergonomisch veel gemakkelijker als je 'on the go' bent.
Als je geen 50mp raw foto gaat bewerken zijn die dingen meer dan snel genoeg, je hebt naar mijn mening echt geen desktop performance nodig voor wat inspectie werk.

Daarnaast is het gewoon handig dat je door deze oplossing juist geen aanpassingen hoeft te doen in je bus, en dat geld lekker aan je computer kunt besteden.

Een wat meer conservatieve oplossing zou een laptop zijn. Desktop zou ik echt niet eens naar gluren, het voegt alleen maar extra gedoe toe aangezien het gewoon fragiele dingen zijn. Mocht je meerdere monitoren willen kun je prima een usb monitor aan je surface pro hangen.

De voordelen van een tablet/laptop zijn zo groot (geen aanpassing auto, eigen batterij, kan ook uit de auto) dat je dat gedoe met een pc niet eens moet willen.

[ Voor 6% gewijzigd door MenN op 02-11-2017 16:14 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Het is mij niet echt duidelijk wat je wilt gaan doen en welke programma's je hier voor gebruikt.
Als het alleen bekijken is, kun je een tablet pakken.
Een Surface zoals MenN aangeeft is ideaal voor het kleine bewerk werk en je kunt er met de speciale pen vrij makkelijk mee overweg om dingen toe te voegen en het is een stuk handzamer dan een laptop.

Heb je ruimte in je bus? Zit je daar op een stoel, of op de bestuurdersstoel?

Andere optie is idd een Intel NUC met een SSD. De iGP ofwel grafische chip op de processor is meer dan zat. en de SSD kan tegen trillingen. Als je die horizontaal weg kan werken, zal het met klappen op een koeling e.d. ook wel mee vallen.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:40
Ik zou toch ook voor een laptop gaan. Het voordeel is dat daar al velen je voor zijn gegaan.

Dan koop je bijvoorbeelde een autohouder die ook ondersteuning biedt voor een dockingstation.
http://www.autolaptophouder.nl/

http://www.dell.com/nl-nl...on-15-5570-laptop/bn57004
En een laptop voor 1000 euro met een core i7, 16GB ram en een SSD + hdd.
*edit sorry, deze laptop heeft geen dock. Maar you get the point.

[ Voor 7% gewijzigd door Dekaasboer op 02-11-2017 17:34 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
zou gewoon gaan voor een nuc met een alaska passieve behuizing er om.
dan ook geen last meer van een fan die in de nuc zit.

[ Voor 32% gewijzigd door madbwr op 02-11-2017 19:20 ]

• HB8
Iedereen super bedankt voor het meedenken! Uit zo'n beetje al jullie opmerkingen ben ik erachter gekomen dat een normale PC het nooit gaat overleven in een bus. Die opties heb ik nu uit mijn hooft gezet.
Arunia schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:26:
Het is mij niet echt duidelijk wat je wilt gaan doen en welke programma's je hier voor gebruikt.
Als het alleen bekijken is, kun je een tablet pakken.
Een Surface zoals MenN aangeeft is ideaal voor het kleine bewerk werk en je kunt er met de speciale pen vrij makkelijk mee overweg om dingen toe te voegen en het is een stuk handzamer dan een laptop.

Heb je ruimte in je bus? Zit je daar op een stoel, of op de bestuurdersstoel?

Andere optie is idd een Intel NUC met een SSD. De iGP ofwel grafische chip op de processor is meer dan zat. en de SSD kan tegen trillingen. Als je die horizontaal weg kan werken, zal het met klappen op een koeling e.d. ook wel mee vallen.
De foto's die ik maak zijn 85MB RAW foto's die ik in bundels van ongeveer 200 stuks bewerk met Photoshop. Dit doe ik nu op kantoor, maar ik zou het graag op locatie willen doen. Op de foto's wordt achteraf door inspecteurs gekeken of er schade is.

Achterin de bus (Ruime L2H2 8) ) wordt binnen kort een bureau gebouwd met meerdere schermen... en een stoel:P. Het is van belang dat er zo nu en dan een paar inspecteurs mee kunnen kijken naar de resultaten, nu gebeurt dat op een laptop, maar dat werkt niet zo lekker.
Een extra accu en omvormer komen sowieso en er komt ook een 4G router in, zodat de belangrijkste resultaten direct kunnen worden doorgestuurd.

Die NUC met SSD kan wel eens de oplossing zijn als ik zo de reacties lees!
In ieder geval is het antwoord op mijn topic-vraag, wat betreft een normale PC, luid en duidelijk ''nee''. 8)7
Nogmaals bedankt voor jullie input _/-\o_

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11 12:55
Daar zit je wel grapjes te maken, maar in mijn desktop custom water loop heb ik gewoon auto koelvloeistof :+.

Maargoed, waarom geen laptop met een 1050 / 1050 ti als ik vragen mag? Want ook daar kun je gewoon externe schermen op aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaosstorm op 02-11-2017 20:18 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Maak je soms foto's en thermofoto's met een drone ofzo ;)

PS. Een NUC zou kunnen, maar die cpu's zijn wel wat meer toegespitst op zuinig dan bijvoorbeeld een krachtige laptop. Je zou ook een laptop kunnen nemen met een displayport of hdmi2 aansluiting. Dan ben je én mobiel, én kun je een groot scherm aansturen als 2e monitor. Een NUC i7 is dualcore, een laptop i7 is quadcore.

Voordeel is ook dat je desgewenst je laptop mee kan nemen naar binnen. Een vaste computer in een auto/bus is leuk, maar als je omgeving er lucht van krijgt dat er een dure computer in je wagen staat maakt het ook diefstalgevoeliger.

[ Voor 85% gewijzigd door Fairy op 02-11-2017 20:26 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
HB8 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:06:
Iedereen super bedankt voor het meedenken! Uit zo'n beetje al jullie opmerkingen ben ik erachter gekomen dat een normale PC het nooit gaat overleven in een bus. Die opties heb ik nu uit mijn hooft gezet.

[...]

De foto's die ik maak zijn 85MB RAW foto's die ik in bundels van ongeveer 200 stuks bewerk met Photoshop. Dit doe ik nu op kantoor, maar ik zou het graag op locatie willen doen. Op de foto's wordt achteraf door inspecteurs gekeken of er schade is.

Achterin de bus (Ruime L2H2 8) ) wordt binnen kort een bureau gebouwd met meerdere schermen... en een stoel:P. Het is van belang dat er zo nu en dan een paar inspecteurs mee kunnen kijken naar de resultaten, nu gebeurt dat op een laptop, maar dat werkt niet zo lekker.
Een extra accu en omvormer komen sowieso en er komt ook een 4G router in, zodat de belangrijkste resultaten direct kunnen worden doorgestuurd.

In ieder geval is het antwoord op mijn topic-vraag, wat betreft een normale PC, luid en duidelijk ''nee''. 8)7
Tegenwoordig kan je op moderne laptops ook al makkelijk 2 externe schermen aansluiten, Dan kan je nog steeds verder doen met die laptop toch?

http://specs.tweak.to/16567

• unezra

unezra

Zit nu even te denken aan het volgende:

Koop een scherm met USB-C en hang daar een laptop aan die je via USB-C kunt opladen.

Of koop schermen met DP passthrough zodat je als je 2 schermen er aan wilt hangen, die 2 schermen kunt daisy-chainen.

Wil je snel je laptop aan kunnen sluiten: Zorg voor een laptop met docking station, of dus een USB-C kabel (en een monitor die via USB-C je laptop kan opladen).

Ik weet niet of het mogelijk is 1 scherm via USB-C aan te sluiten en vervolgens op DP te daisy-chainen.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Mijn asus laptop uit 2014 heeft toch 2 beeldscherm uitgangen een vga en een hdmi, kan me niet voorstellen dat laptop tegenwoordig niet meer te krijgen is met deze optie : pricewatch: HP ProBook 450 G4 T8B71ET
Ik heb genoeg afbeeldingen bewerkt met mijn laptop die een i5 heeft
Dus ik ga er van uit dat een laptop voor jou ook wel zou werken .

• Arunia
Fairy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:21:
Een NUC i7 is dualcore, een laptop i7 is quadcore.
Eh nee, dat is niet helemaal waar. U serie cpu i7's zijn gewoon dual core. De QM e.d. zijn quad core.

Daarnaast heb je nog de NUC Skull canyon welke ook onder het budget zit. Dat is iig een quad core i7:
pricewatch: Intel NUC Kit NUC6i7KYK (Skull Canyon)

Genoeg geheugen erin en een SSD en je bent eigenlijk naast de schermen klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 02-11-2017 21:27 ]

• HB8
Arunia schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:26:

....

Daarnaast heb je nog de NUC Skull canyon welke ook onder het budget zit. Dat is iig een quad core i7:
pricewatch: Intel NUC Kit NUC6i7KYK (Skull Canyon)

Genoeg geheugen erin en een SSD en je bent eigenlijk naast de schermen klaar.
Dat is best een mooi apparaat! (gelukkig kan die doodskop eraf :P)
Ga ik zeker overwegen.

• Arunia
@HB8 Daarom liet ik hem ook zien! ;)
Dat is volgens mij de krachtigste NUC op dit moment en het lijkt me dat met genoeg geheugen (minimaal 16GB?) je een aardig eind op weg bent.
3 onderdelen totaal nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC6i7KYK (Skull Canyon)€ 543,95€ 543,95
1Kingston HyperX Impact HX424S14IBK2/32€ 291,99€ 291,99
1Corsair Force MP500 480GB€ 249,35€ 249,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.085,29

Iets boven je budget, laten we 100 euro erboven zeggen.
Je zou de SSD nog wat minder kunnen doen daar je wellicht genoeg hebt aan de helft:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC6i7KYK (Skull Canyon)€ 543,95€ 543,95
1Kingston HyperX Impact HX424S14IBK2/32€ 291,99€ 291,99
1Corsair Force MP500 240GB€ 129,59€ 129,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,53

[ Voor 87% gewijzigd door Arunia op 02-11-2017 22:41 ]

• Arunia
Neem aan dat je via het werk een licentie voor Windows 10 en fotobewerkingssoftware hebt? dan hoef je dat niet mee te nemen namelijk.
Volgens mij ben je klaar en ik neem aan dat een scherm er los van staat verder.
Qua raw bestanden zit je per 200 stuks aan 17GB. Dat met Windows en beeldbewerking moet ruim lukken op 240GB.

Geheugen is niet goed leverbaar, maar voor iets minder snel (praktijk merk je er niets van), moet het ook lukken.

Sorry, had een edit moeten zijn en niet een nieuwe post.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 02-11-2017 22:44 ]

• unezra

unezra

coolbvrobin schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:04:
Mijn asus laptop uit 2014 heeft toch 2 beeldscherm uitgangen een vga en een hdmi, kan me niet voorstellen dat laptop tegenwoordig niet meer te krijgen is met deze optie : pricewatch: HP ProBook 450 G4 T8B71ET
Ik heb genoeg afbeeldingen bewerkt met mijn laptop die een i5 heeft
Dus ik ga er van uit dat een laptop voor jou ook wel zou werken .
Display Port kun je daisy-chainen.
Dus maar 1x DP nodig op je notebook. :) (Maar wel een scherm met DP-OUT er op.)

• analogworm
HB8 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:06:

[...]

85MB Raw.. Jeetje, mijn 5DIV haalt niet eens de helft. Dat is niet niks. Wat voor camera is dat? En hoe moet ik dat bewerken voor mij zien? Open je 1 voor 1 of tegelijk de foto's in Photoshop? Wat doe je dan? Sla je ze daarna op als PSD's oid? Of is Camera RAW editor via Bridge ook een idee?

Misschien dat het voor je mobiele werkstation handig kan zijn om de workflow iets aan te passen om de boel soepeltjes te blijven laten verlopen.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@TS Ik zou sowieso iets overwegen dat vrij portable is, aangezien ik verwacht dat je opdrachtgevers en jijzelf liever niet hebben dat PC/laptop/whatever met data en al erop achter in de bus blijft liggen als je hem ergens parkeert?

• HB8
analogworm schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:20:
[...]

85MB Raw.. Jeetje, mijn 5DIV haalt niet eens de helft. Dat is niet niks. Wat voor camera is dat? En hoe moet ik dat bewerken voor mij zien? Open je 1 voor 1 of tegelijk de foto's in Photoshop? Wat doe je dan? Sla je ze daarna op als PSD's oid? Of is Camera RAW editor via Bridge ook een idee?

Misschien dat het voor je mobiele werkstation handig kan zijn om de workflow iets aan te passen om de boel soepeltjes te blijven laten verlopen.
Ik gebruik de Sony A7rII (83MB is het ongeveer trouwens:P). De foto's open ik met zo'n 200 stuks tegelijk in Camera Raw via Bridge. Er gaan effecten overheen en de belichting wordt zo nodig nog aangepast. Ik sla ze vervolgens op in de hoogste kwaliteit jpg van 40MB per stuk.
Sander schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:23:
@TS Ik zou sowieso iets overwegen dat vrij portable is, aangezien ik verwacht dat je opdrachtgevers en jijzelf liever niet hebben dat PC/laptop/whatever met data en al erop achter in de bus blijft liggen als je hem ergens parkeert?
Ja dat probleem heb je ook nog inderdaad. Maar misschien is een goede beveiliging wel handiger dan portable apparatuur, aangezien ik (uit pure luiheid) niet van plan ben dagelijks de schermen en alles eruit te halen. Er zijn wel goede inbraakpreventie tools voor bedrijfswagens volgens mij.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:27

MsG

Forumzwerver

De meeste adviezen gingen nog vanuit dat je wat fotootjes bekijkt op een PC'tje en raadden met dat idee een NUC-systeempje aan. Maar als jij in Photoshop 200 foto's van ~90 MB per stuk gaat lopen openen en je wil dat alles lekker blijft werken heb je echt wel behoorlijke gear nodig, en in ieder geval een flinke sloot ram-geheugen. Denk dat je dan op z'n minst al 32GB ram wil hebben bijvoorbeeld. Ben het wel eens met @analogworm. Zijn alle handelingen ook onderweg wel zo hardcore nodig? Kan je wellicht niet remote werken op je PC op het werk? Moeten ze allemaal parallel open? Doe je handmatige bewerkingen per foto, dan kan je ze toch ook in kleinere batches openen? Of doe je geautomatiseerde bewerking, dan duurt minder krachtig iets in het ergste geval toch ietsje langer? Heb je wat meer informatie omtrent de inhoudelijke usecase?

Weet verder niet of er een laptop-model gaat voldoen. Maar denk dat een PC met goede koeling en met SSD's best zou kunnen overleven in een bus. Als je zorgt voor goede absorbering van de trillingen.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 03-11-2017 14:53 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HB8 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:34:
[...]
Ja dat probleem heb je ook nog inderdaad. Maar misschien is een goede beveiliging wel handiger dan portable apparatuur, aangezien ik (uit pure luiheid) niet van plan ben dagelijks de schermen en alles eruit te halen. Er zijn wel goede inbraakpreventie tools voor bedrijfswagens volgens mij.
Alarm etc kan prima werken voor je schermen, maar ga je echt je data achterlaten in die bus? En wat is de schade voor jou of opdrachtgever als dat op straat ligt? In mijn ogen is dat achter laten een absolute no-go. Nog een voordeel van een NUC trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 03-11-2017 15:21 ]

• analogworm
HB8 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:34:
[...]

Ik gebruik de Sony A7rII (83MB is het ongeveer trouwens:P). De foto's open ik met zo'n 200 stuks tegelijk in Camera Raw via Bridge. Er gaan effecten overheen en de belichting wordt zo nodig nog aangepast. Ik sla ze vervolgens op in de hoogste kwaliteit jpg van 40MB per stuk.

[...]

A kijk, bridge en camera raw. En dan batch photoshop export naar jpeg. Dat valt op zich wel mee volgens mij. Het is alweer een tijdje geleden dat ik met bridge dit deed. Nu werk ik met lightroom, in principe dezelfde engine, alleen is lightroom gewoon ruk geoptimaliseerde software :p.

Enige wat lightroom wel mee heeft is dat meerdere foto's instellingen syncen iets deftiger gaat. Maar daar staat tegen over dat je eerst smart previews moet bouwen om fatsoenlijk door je foto's heen te gaan. Nadeel is weer het werken in catalogussen wat ruk is op meerdere computers (ook al staat xmp aan).

Ik zou het thuis eens na kunnen gaan wat de ram benodigdheden zijn daarvoor. Maar daar heb je zelf misschien ook wel een idee van?

Heb je echt de 40MP van de A7 nodig?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de skull canyon i7 zich verhoudt tot de nieuwere mobiele i7's in laptops. Jammer dat er kwa nuc nog geen nieuwere uit zijn. Maar overweeg ook vooral even de dell xps series, deftige laptops met een goed scherm en zeer geschikt voor fotografie.

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:51
Het 12V schermprobleem in combo met de NUC is zeker oplosbaar. In de camper heb ik aan mijn NUC i7 een ASUS FHD scherm met een 12V/4.5A adapter hangen, die doet het prima.

Er zijn nog tig andere merken en modellen waar het scherm aan een 12V adapter hangt ipv rechtstreeks aan de 220V. Ook in de TV markt zijn er genoeg 24" en 28" modellen die FHD zijn en aan 12V hangen.
Dat kan geen probleem zijn. (En dan kan TS mits DVB antenne nog tv kijken ook)

• HB8
MsG schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:49:
De meeste adviezen gingen nog vanuit dat je wat fotootjes bekijkt op een PC'tje en raadden met dat idee een NUC-systeempje aan. Maar als jij in Photoshop 200 foto's van ~90 MB per stuk gaat lopen openen en je wil dat alles lekker blijft werken heb je echt wel behoorlijke gear nodig, en in ieder geval een flinke sloot ram-geheugen. Denk dat je dan op z'n minst al 32GB ram wil hebben bijvoorbeeld. Ben het wel eens met @analogworm. Zijn alle handelingen ook onderweg wel zo hardcore nodig? Kan je wellicht niet remote werken op je PC op het werk? Moeten ze allemaal parallel open? Doe je handmatige bewerkingen per foto, dan kan je ze toch ook in kleinere batches openen? Of doe je geautomatiseerde bewerking, dan duurt minder krachtig iets in het ergste geval toch ietsje langer? Heb je wat meer informatie omtrent de inhoudelijke usecase?

Weet verder niet of er een laptop-model gaat voldoen. Maar denk dat een PC met goede koeling en met SSD's best zou kunnen overleven in een bus. Als je zorgt voor goede absorbering van de trillingen.
Het is wel de bedoeling dat ik dezelfde soort werkzaamheden (200 foto's tegelijk bewerken en opslaan) onderweg kan doen, het opslaan zelf hoeft van mij niet perse net zo snel te zijn als op kantoor, zolang de afbeeldingen maar snel laden en ik snel de preview van het effect kan zien in CameraRaw. Volgens mij is dit vooral een kwestie van snelle SSD en in mindere mate het RAM geheugen. Ik denk dat het met een goede NUC wel te doen is en zoals Sander aangeeft...
Sander schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:20:
[...]

Alarm etc kan prima werken voor je schermen, maar ga je echt je data achterlaten in die bus? En wat is de schade voor jou of opdrachtgever als dat op straat ligt? In mijn ogen is dat achter laten een absolute no-go. Nog een voordeel van een NUC trouwens.
... is het eigenlijk wel nodig om hem uit de bus te halen als ik hem ergens parkeer. De data is best wat waard.

• HB8
analogworm schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:13:
[...]

....

Ik zou het thuis eens na kunnen gaan wat de ram benodigdheden zijn daarvoor. Maar daar heb je zelf misschien ook wel een idee van?

Heb je echt de 40MP van de A7 nodig?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de skull canyon i7 zich verhoudt tot de nieuwere mobiele i7's in laptops. Jammer dat er kwa nuc nog geen nieuwere uit zijn. Maar overweeg ook vooral even de dell xps series, deftige laptops met een goed scherm en zeer geschikt voor fotografie.
Volgens mij valt het best mee wat betreft RAM geheugen, 16GB is denk ik wel genoeg. Een goede SSD is belangrijker.

Haha ja die 40MP is zeker nodig, zit er zelfs al over na te denken om met een PhaseOne te gaan werken. Dan hoef ik minder foto's te maken voor hetzelfde aantal pixels :P. Hopelijk komt er binnen kort een betaalbare 50+ megapixel camera uit.

Ja dat vraag ik mijn ook af, ik zal wel wat benchmarks proberen te vinden. Zal de Dells ook even bekijken, al ben ik wel bang dat ik voor ongeveer dezelfde prestaties bijna het dubbele ga betalen.

• analogworm
HB8 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:18:
[...]

Volgens mij valt het best mee wat betreft RAM geheugen, 16GB is denk ik wel genoeg. Een goede SSD is belangrijker.

Haha ja die 40MP is zeker nodig, zit er zelfs al over na te denken om met een PhaseOne te gaan werken. Dan hoef ik minder foto's te maken voor hetzelfde aantal pixels :P. Hopelijk komt er binnen kort een betaalbare 50+ megapixel camera uit.

Ja dat vraag ik mijn ook af, ik zal wel wat benchmarks proberen te vinden. Zal de Dells ook even bekijken, al ben ik wel bang dat ik voor ongeveer dezelfde prestaties bijna het dubbele ga betalen.
Wat doe je dan als ik vragen mag? Klinkt niet als handige Harry Herman met een camera op de hoek voor al uw familie portretten.. :P

Edit: Ik heb het net even gechecked en Bridge/Camera Raw is wel lekker rapido. Met 370 foto's open a 30Megapixels Komt ram niet boven de 16GB uit. Ik heb echter geen volledige workflow gedaan, dus misschien als er veel edits gedaan worden dat het ramgebruik nog stijgt.
Pas als je in photoshop, meer dan 20foto's opent kom je boven de 16GB, of als je een aantal psd's met meerdere lagen hebt ben je er wel zo. In andere woorden, goede kans inderdaad dat je met 16GB mooi uit de voeten komt.

Edit 2: t/m 8 november 12% korting met de code XPS12, bij dell.nl

[ Voor 24% gewijzigd door analogworm op 03-11-2017 22:41 ]

• HB8
analogworm schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:37:
[...]

Wat doe je dan als ik vragen mag? Klinkt niet als handige Harry Herman met een camera op de hoek voor al uw familie portretten.. :P

Edit: Ik heb het net even gechecked en Bridge/Camera Raw is wel lekker rapido. Met 370 foto's open a 30Megapixels Komt ram niet boven de 16GB uit. Ik heb echter geen volledige workflow gedaan, dus misschien als er veel edits gedaan worden dat het ramgebruik nog stijgt.
Pas als je in photoshop, meer dan 20foto's opent kom je boven de 16GB, of als je een aantal psd's met meerdere lagen hebt ben je er wel zo. In andere woorden, goede kans inderdaad dat je met 16GB mooi uit de voeten komt.

Edit 2: t/m 8 november 12% korting met de code XPS12, bij dell.nl
De foto's die ik maak worden later door inspecteurs gebruikt om eventuele schade op te sporen. Vandaar dat ik een zo hoog mogelijke resolutie moet gebruiken.

Bedankt voor het checken! Bridge en cameraRaw springen inderdaad aardig zuinig om met de computer.

Heb net de reviews van onze medetweakers even bekeken en die zijn niet allemaal even tevreden met de Dell xps. Het zijn mooie laptops dat wel, maar die reviews overtuigen mij eerder om er niet een aan te schaffen.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Naar mijn mening hoef je de "normale" PC optie ook niet direct af te schrijven, maar dat hangt vooral van het gebruik af. Kan je regelmatig gewoon aan de 230v hangen dan is het nog best een acceptabele optie, anders dan zou ik vanwege het energieverbruik al snel naar een mobiele systeem (laptop/nuc) kijken aangezien daar nog net iets meer op energieverbruik gelet wordt.

De trillingen zijn zeker niet te verwaarlozen maar mocht je alles op een stapel schuimrubber zetten dan kom je al een heel eind. Zeker als het geheel niet staat te draaien tijdens het rijden.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• analogworm
HB8 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 00:22:
[...]

De foto's die ik maak worden later door inspecteurs gebruikt om eventuele schade op te sporen. Vandaar dat ik een zo hoog mogelijke resolutie moet gebruiken.

Bedankt voor het checken! Bridge en cameraRaw springen inderdaad aardig zuinig om met de computer.

Heb net de reviews van onze medetweakers even bekeken en die zijn niet allemaal even tevreden met de Dell xps. Het zijn mooie laptops dat wel, maar die reviews overtuigen mij eerder om er niet een aan te schaffen.
Aaha vandaar, dan kan ik mij voorstellen dat je elk barstje oid wel wilt zien. Hmm, jammer van de XPS inderdaad. Ik had het idee dat het wel een mooi dingetje is, maar ik snap je overweging wel na het lezen van de reviews.

Dus dan landen we toch weer op de Skull canyon nuc geloof ik.. OF ben je al iets geschikters tegen gekomen? Op zoek naar een geschikte monitor dan maar?

@floorcleaner goeie tips voor monitors. Hoe had jij de 12V voeding geregeld voor de NUC, direct op de accu of nog iets er tussen?

• HB8
analogworm schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:22:
[...]

Aaha vandaar, dan kan ik mij voorstellen dat je elk barstje oid wel wilt zien. Hmm, jammer van de XPS inderdaad. Ik had het idee dat het wel een mooi dingetje is, maar ik snap je overweging wel na het lezen van de reviews.

Dus dan landen we toch weer op de Skull canyon nuc geloof ik.. OF ben je al iets geschikters tegen gekomen? Op zoek naar een geschikte monitor dan maar?

@floorcleaner goeie tips voor monitors. Hoe had jij de 12V voeding geregeld voor de NUC, direct op de accu of nog iets er tussen?
Ja ik denkt wel dat het de Skull wordt, of in ieder geval iets in die richting.

Er komt een tweede accu in de bus met omvormer naar 230v. Dus wat betreft de spanning komt het wel goed.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HB8 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:22:
Er komt een tweede accu in de bus met omvormer naar 230v. Dus wat betreft de spanning komt het wel goed.
Als het ook maar een beetje mogelijk is dan zou ik de omvorming naar 230v overslaan, om het eerst naar boven en daarna weer naar beneden te transformeren geeft bijhoorlijk wat verliezen.

Sommige monitoren (zoals deze: pricewatch: Philips 258B6QUEB/00 Zwart ) hebben een externe transformator dus een laag voltage input is ook mogelijk. Die zal je nogsteeds moeten reguleren maar het scheelt je waarschijnlijk 30-40% in je verbruik

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1