Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fotobewerking (hoofdzakelijk) - m.n. het editen van raw-bestanden uit een 24-mp camera (dmv Lightroom en Photoshop). Daarnaast grafische vormgeving (dmv Illustrator) en webdesign (dmv Dreamweaver). Deze software heb ik al, doe verder niets aan videobewerking, speel ook geen games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is max. 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (2x)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem met voorlopig ruim voldoende performance en opslagcapaciteit. Zie lijst:
De 'Intel HD Graphics 530' lijkt me afdoende voor gebruiksdoeleinden (moederbord heeft ook HDMI en VGA om beide beeldschermen aan te kunnen sluiten) een extra videokaart is daarom niet in deze samenstelling opgenomen, scheelt ook in het budget. Maar ik weet niet of dit een juiste aanname is, anders moet er nog een videokaart bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stil zijn, vandaar deze kastkeuze (die bovendien ook een cardreader heeft)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een oordeel of dit systeem qua samenstelling gaat werken en genoeg performance levert, in ieder geval voor bovengenoemde werkzaamheden en voor de komende paar jaar. Adviezen qua budget zijn natuurlijk ook welkom. Verder wil ik alles graag van dezelfde webshop bestellen vanwege de assemblage (doe ik dus niet zelf). Ook die adviezen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Fotobewerking (hoofdzakelijk) - m.n. het editen van raw-bestanden uit een 24-mp camera (dmv Lightroom en Photoshop). Daarnaast grafische vormgeving (dmv Illustrator) en webdesign (dmv Dreamweaver). Deze software heb ik al, doe verder niets aan videobewerking, speel ook geen games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is max. 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (2x)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem met voorlopig ruim voldoende performance en opslagcapaciteit. Zie lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 197,80 | € 197,80 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 57,95 | € 57,95 |
1 | TP-Link TL-WN822N | € 14,23 | € 14,23 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Dell KB212-B | € 11,65 | € 11,65 |
1 | Logitech Corded Mouse M500 | € 28,90 | € 28,90 |
1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 52,95 | € 52,95 |
1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,34 | € 88,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 773,57 |
De 'Intel HD Graphics 530' lijkt me afdoende voor gebruiksdoeleinden (moederbord heeft ook HDMI en VGA om beide beeldschermen aan te kunnen sluiten) een extra videokaart is daarom niet in deze samenstelling opgenomen, scheelt ook in het budget. Maar ik weet niet of dit een juiste aanname is, anders moet er nog een videokaart bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stil zijn, vandaar deze kastkeuze (die bovendien ook een cardreader heeft)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een oordeel of dit systeem qua samenstelling gaat werken en genoeg performance levert, in ieder geval voor bovengenoemde werkzaamheden en voor de komende paar jaar. Adviezen qua budget zijn natuurlijk ook welkom. Verder wil ik alles graag van dezelfde webshop bestellen vanwege de assemblage (doe ik dus niet zelf). Ook die adviezen zijn welkom.
Alvast bedankt!