Ik kan me niet voorstellen dat iedereen op of één dag na 16 september zijn bestelde mobiel krijgt.
Wat ik me zo kan voorstellen is dat we in NL gewoon zoveel % van alle geproduceerde modellen krijgen, die Apple uit ervaring van voorgaande jaren heeft ingeschat, X die kleur, X zoveel GB, X Pro, enz.
Daarna zoveel % naar CB, T-Mobile, Vodafone, KPN, MM,enz.
Daar zal echt vooraf wel over onderhandeld zijn, gefundeerd of voorgaande verkoopaantallen.
Wat ik me ook voor kan stellen is, dat een verkoper dat niet zal erkennen dat men er maar 1000 krijgt, natuurlijk zeg je dat niet, behalve als dan blijkt dat er 20000 bestellingen zijn, veel meer dan verwacht, dan zou ik de status op niet leverbaar zeten anders gaat je reputatie er onder lijden.
Maar wat ik me niet kan voorstellen is dat zoals het er bijna op lijkt als je de verhalen leest hier, dat er ongeveer 90% van alle aantallen naar MM CB T-M Vod KPN enz, gaan en slechts 10% naar Apple terwijl er echt heel veel mensen juist daar bestellen.
Ik kan me niet voorstellen dat juist die mensen het dan met dat kleine aandeel moeten doen en wellicht ook nog een keer op de volgende levering of die daarna moeten wachten, en een heleboel anderen gewoon hun mobiel krijgen op 16 september. Dat lijkt me erg sterk.
Dus ik redeneer zo, dat Apple een algoritme heeft in hun "bestellingen-servers" die alle bestellingen monitort en logt, ook al zijn de helft ervan dubbele bestellingen, en zo zal de datum die Apple zelf hanteert in ieder geval kloppen en zelfs alleen maar eerder kunnen uitvallen, en ik zou de data van andere verkopers dan Apple minder vertrouwen.
Tenzij Apple denkt, nou die hebben we dan in ieder geval verkocht en laat de trouwe Apple-Store klanten maar even lekker wachten omdat we niet weten hoeveel we er moeten hebben op voorraad.
Dat kan ik me echt niet voorstellen.
(sorry voor de lap tekst, is bedoeld als steun voor de Apple-store bestellers die zo lang moeten wachten volgens Apple) :-D
there's no place like cloudbase