Pricewatch, representatieve laagste prijs in productlijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
De titel is wellicht wat onduidelijk, ik zal het hieronder proberen toe te lichten. Het probleem bestaat uit twee delen

1. Prijzen die niet voldoen aan "default" prijs filters.

Op dit moment toont de pricewatch in het overzicht van producten de absoluut laagste prijs. Op de productdetail pagina kan het zijn dat door de filter criteria deze prijs niet zichtbaar is tenzij de gebruiker helemaal naar onderen scrolt, dit heeft bij mij al meerdere malen tot verwarring en frustratie gezorgd.

In dit overzicht staat "Philips Hue White and Color Starter Pack (E27, 3 lampen, met Bridge 2.0)" voor een prijs van € 154,99.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9NnFtWP4J96Le8YdGLmtvU2C/full.png

Als ik echter met mijn standaard instellingen naar de productiagina ga zie ik als laagste prijs en bedrag van € 169,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aX89ldv8UDAGwax9o7EeGUeA/full.png

Tenzij ik helemaal naar beneden scrol en de entries tegenkom die niet voldoen aan de filter criteria.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T5QP28PP0m0X1P1oEi1jEcWF/full.png.

In dit gevalt zorgt het er voor dat dit specifieke bijna € 15,- goedkoper lijkt dan het in de praktijk zal zijn.

2. Gebruik van basisprijs in overzicht

Deze is een stuk simpeler, in het overzicht worden de basisprijzen gebruikt vaak komen er nog bezorgkosten bij waardoor de prijs hoger uitvalt. Hierdoor lijken veel producten goedkoper dan ze in de praktijk zullen zijn. Dit is lastig omdat ik hierdoor niet goed producten van verschillende fabrikanten kan vergelijken op prijs.

Voorstel

Beide zaken zorgen voor een vergelijkbaar "probleem", namelijk dat de getoonde prijzen niet representatief zijn voor de uiteindelijke prijs. De reden dat ik een splitsing heb gemaakt is omdat ik denk dat beide onderdelen een andere oplossing nodig hebben:
  1. De standaard filters die ik heb gekregen (iDEAL en bezorgen) vind ik zelf geen probleem, logisch zelfs. Maar in het overzicht hoef ik dan ook geen prijzen te zien die gebaseerd zijn op shops die niet voldoen aan deze criteria. Geef gebruikers de mogelijkheid om deze prijzen niet mee te nemen in het overzicht, eventueel met een waarschuwing bij een product als er lagere prijzen beschikbaar zijn die buiten de standaard criteria vallen.
  2. Geef de optie om laagste prijzen te tonen op basis van de totaalprijs of neem deze op als (optionele) column.Persoonlijk denk ik zelf dat de totaalprijs altijd getoond moet worden, het is immers ook de standaard manier van sorteren op de productdetail pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
Wellicht ben ik wat ongeduldig of heb ik verkeerde verwachtingen maar feedback oid op deze feature request zou wel fijn zijn. :)

• Creesch
Toch maar eens een schop geven, vandaag weer op de pricewatch aan het zoeken naar een product die 95 euro lijkt te kosten, vervolgens bij het selecteren van de winkels blijkt dat de minimale prijs toch echt 100 euro is.

Sterker nog, de basis prijs van het product was 100 euro voor de meeste shops. De shop waar het product voor 95 euro te koop staat heeft dusdanige belachelijke bezorgkosten dat het daar zelfs 105 euro kost.

Ik ben een beetje op het punt beland dat het me echt ergert aangezien het simpelweg misleidend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-02 00:25
Raar dat er nog niet op gereageerd is.

Ik snap je punt maar het lijkt me wel een heel gedoe om alles werkend te krijgen, waardoor de boel wel ‘klopt’. Ben benieuwd hoe anderen erover denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
Menno02 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:49:
Raar dat er nog niet op gereageerd is.

Ik snap je punt maar het lijkt me wel een heel gedoe om alles werkend te krijgen, waardoor de boel wel ‘klopt’. Ben benieuwd hoe anderen erover denken.
Ja, ik had ook verwacht dat er wel iemand zou reageren. Zeker gezien de maandelijks posts about development en hoe ze graag dingen willen oppakken uit de community.

Geen idee of het een heel gedoe is, dat is aan het ontwikkelteam om te bepalen. Het eerste probleem met filters zal wellicht lastig zijn, maar de prijs die gebruikt wordt in alle overzichten lijkt mij eigenlijk niet zo lastig.

Kwam vandaag weer een item tegen waardoor ik weer aan dit topic dacht. pricewatch: Logitech MX Ergo die is effectief op zijn goedkoopst 99 euro. Toch staat hij in het prijsoverzicht gemeld als 95 euro. Blijkt dat dat bij de winkel die hem daarvoor aanbied de prijs met bezorgen ruim 10 euro duurder is.

(btw, je kan beter iemand quoten dan krijgt die persoon namelijk een notificatie. Ik zag je reactie vandaag pas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-02 00:25
Inderdaad vrij frustrerend en goed op te lossen. MAX ICT is wel vaker de stoorfactor: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch.

Ik ga er vanuit dat iedereen wel een bericht krijgt als er wordt gereageerd op z’n topic, maarja als je dat uit zet natuurlijk niet.

Edit: doe ik het alsnog niet; bij deze: @Creesch

[ Voor 8% gewijzigd door Menno02 op 02-02-2018 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Naar aanleiding van het topic over MaxICT heb ik twee concrete voorstellen gedaan:

Feature: filteren op winkelbeoordeling
Feature: filteren op maximale levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zie met name ook Glaanie in "Feature: shops blacklisten" waarom dit niet zo simpel is als het lijkt. Die "laagste prijs" wordt niet steeds live of zelfs maar per gebruiker uitgerekend.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
Orion84 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:17:
Zie met name ook Glaanie in "Feature: shops blacklisten" waarom dit niet zo simpel is als het lijkt. Die "laagste prijs" wordt niet steeds live of zelfs maar per gebruiker uitgerekend.
Sorry voor de late reactie, dat is jammer. Heeft dit ook invloed op het tweede gedeelte van mijn voorstel? (de prijs tonen waar bezorgkosten in zijn meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien die totaalprijs gebaseerd is op persoonlijke instellingen: ja, dat valt daar ook onder volgens mij.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:43
Orion84 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:51:
Aangezien die totaalprijs gebaseerd is op persoonlijke instellingen: ja, dat valt daar ook onder volgens mij.
Heeft niet gewoon 99% van de gebruikers de standaardinstellingen? (dus verzenden en iDeal). Moet toch de moeite zijn om op deze prijs te kunnen sorteren? Je klikt je soms een ongeluk om het goedkoopste product te vinden omdat de verzendkosten per winkel verschillen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
Al gevraagd daar maar heeft, plan: Refurbished en teruggestuurde producten - Development-iteratie #147 nog invloed op de haalbaarheid van het aanpakken van bovengenoemde zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De reden dat de filtervoorkeuren op de prijslisting van een product niet worden toegepast op de productlisting is performance. Het is te zwaar om ze in realtime voor potentieel duizenden producten in een resultaatset door te rekenen.

Een haalbaar alternatief is om standaard uit te gaan van verzending met iDeal als betaalmethode. De mensen die de voorkeur geven aan een andere betaal- en verzendmethode zijn dan mogelijke wel afwijkingen tussen de prijs in de productlisting en de laagste prijs op de prijslisting, maar dat zal neem ik aan een kleine minderheid zijn van de users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
@Creesch Met mijn userscript kun je zelf kiezen of je sorteert en weergeeft op prijs met of zonder bezorgkosten. Transactiekosten kan het nog niet meenemen. Het kan wel veel andere dingen, zoals filteren op de score van de winkel, op levertijd, en je kunt bepaalde winkels uitsluiten (of juist verplichten).
https://greasyfork.org/en...kers-extra-prijzenfilters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
Femme schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:10:
Een haalbaar alternatief is om standaard uit te gaan van verzending met iDeal als betaalmethode. De mensen die de voorkeur geven aan een andere betaal- en verzendmethode zijn dan mogelijke wel afwijkingen tussen de prijs in de productlisting en de laagste prijs op de prijslisting, maar dat zal neem ik aan een kleine minderheid zijn van de users.
Dat zou ik helemaal prima vinden, daarmee is het voor het (neem ik aan) overgrote gedeelte van de mensen een stuk makkelijk zoeken op prijzen. En voor de groep mensen die niet gaat voor verzenden zal de prijs in de meeste gevallen alleen maar meevallen dus.
Pagina: 1