Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985813

Topicstarter
Kan iemand mij met het volgende helpen..?

Stel ik schaf een dual sim telefoon aan voor ik op reis ga.
Ik behoud mijn normale nummer uit Nederland.

Als ik nou in het buitenland een lokale simkaart met data koop, kan ik dan de data van de lokale simkaart gebruiken om whatsapp berichten vanaf mijn Nederlandse nummer te versturen en te ontvangen?

Of is dit niet hoe het werkt?

Beste antwoord (via Anoniem: 985813 op 25-10-2017 16:12)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 985813 Welkom op Tweakers.

Passive, actieve, standby is in dit geval niet super relevant. Jij wilt gewoon een andere sim gebruiken voor je data dan in Nederland en dat werkt gewoon in elk dual sim toestel.

Je vraag over Whatsapp is ook een vrij simpel antwoord. Whatsapp activeer je één keer met je telefoonnummer en blijft daarna geactiveerd, totdat je het account zelf verwijderd. Dus zelfs wanneer je je simkaart (met het Whatsapp-nummer) uit het toestel haalt, blijft Whatsapp gewoon werken op dat nummer.

Maar op Tweakers worden van topics wel net een beetje meer verwacht dan op andere websites. Lees voor een volgend topic even: Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt.

Als laatste: Wat is het doel van dit topic? Uitleg over Dual Sim en Whatsapp of wil je ook daadwerkelijk aankoopadvies voor een toestel?

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 23-10-2017 08:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hier een uitleg: Wikipedia: Dual SIM

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
Ja, zo werkt dat inderdaad. Je data verkeer kan dan via de data sim lopen. Wel opletten welke sim in welke sim vakje gaan, bij sommige modellen kan data verkeer alleen vanaf sim slot 1, dus moet je in het buitenland je Nederlandse sim in sim slot 2 stoppen en wee terug als je in Nederland komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet helemaal; de vraag is meer welk toestel er gebruikt wordt en of deze active/passive of active/active dual SIM ondersteunt.

/Edit: Dual SIM Active of Standby is zelfde vraag en al beantwoord. @Anoniem: 985813 kan eigen oude topics niet meer vinden??

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 22-10-2017 16:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

DarkSide

theres no place like ::1

Waar ga je naar toe en wat voor abbo heb je nu.
Voor veel landen in de EU kan je tegenwoordig prima met je eigen bundel wat WA-jes versturen.

Anders idd even kijken naar de ondersteuning van dual sim op de telefoon zelf.
Maar kort kan je dan prima een buitenlandse sim kopen en die er bij in stoppen om die te gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga minstens een half jaar buiten de EU dus heb helaas niks aan mijn eigen data bundel.

Ik kan moeilijk vinden welke telefoons active/passive of active/active dual sim hebben, ook in de specs lijkt het niet te vinden.
Welke van de 2 heb ik nodig als ik data van de lokale sim wil gebruiken om w'apps op mijn nederlandse nummer te ontvangen @MAX3400 Of welk merk telefoon bijvoorbeeld is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Samsung j3 duos

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 985813 Welkom op Tweakers.

Passive, actieve, standby is in dit geval niet super relevant. Jij wilt gewoon een andere sim gebruiken voor je data dan in Nederland en dat werkt gewoon in elk dual sim toestel.

Je vraag over Whatsapp is ook een vrij simpel antwoord. Whatsapp activeer je één keer met je telefoonnummer en blijft daarna geactiveerd, totdat je het account zelf verwijderd. Dus zelfs wanneer je je simkaart (met het Whatsapp-nummer) uit het toestel haalt, blijft Whatsapp gewoon werken op dat nummer.

Maar op Tweakers worden van topics wel net een beetje meer verwacht dan op andere websites. Lees voor een volgend topic even: Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt.

Als laatste: Wat is het doel van dit topic? Uitleg over Dual Sim en Whatsapp of wil je ook daadwerkelijk aankoopadvies voor een toestel?

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 23-10-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rens-br Dankjewel voor je antwoord, erg duidelijk. Ik ga het topic lezen.

Ik zou ook graag aankoopadvies willen.
Ik ben op zoek naar een toestel onder de €500, met 32 of 64 GB geheugen en dus dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 985813 lees dan even Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum door en maak dan een nieuw topic aan in: Mobile Aankoopadviesforum.

Op die manier kunnen we je het beste helpen.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-07 11:31

Maduth

Probeersel

Ik steel dit topic een beetje om bevestiging te zoeken voor het volgende en nav van dit topic:

Ik ga volgend jaar 2 simkaarten gebruiken [werk/prive] dus vandaar dat ik naar een dual sim kijk. Het privé nummer is puur voor het bereikbaar zijn aangezien ik dit nummer al 15 jaar heb. Ik gebruik het ook voor 2-staps verificaties en is bekend bij alle vrienden/familie/instanties.

Het zakelijk nummer zal ik voornamelijk gebruiken om naar buiten te bellen en DATA te verbruiken. Whatsapp zal wel met mijn privé nummer geassocieerd worden.

Dus klopt het dan als ik een DUAL sim toestel koop en daar twee kaarten in stop dat ik standaard kan 'uit'bellen met mijn werknummer en dat mijn vrienden/familie mij gewoon op mijn [oude] privé nummer kunnen bereiken. Tevens kies ik dan gewoon de 1 x DATA bundel van mijn werknummer voor verbruik?

Hierdoor hoef ik namelijk maar een goedkoop abonnement af te sluiten voor mijn privé.

En ja, ik ben een knieperd >:)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Maduth schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:27:
Ik steel dit topic een beetje om bevestiging te zoeken voor het volgende en nav van dit topic:

Ik ga volgend jaar 2 simkaarten gebruiken [werk/prive] dus vandaar dat ik naar een dual sim kijk. Het privé nummer is puur voor het bereikbaar zijn aangezien ik dit nummer al 15 jaar heb. Ik gebruik het ook voor 2-staps verificaties en is bekend bij alle vrienden/familie/instanties.

Het zakelijk nummer zal ik voornamelijk gebruiken om naar buiten te bellen en DATA te verbruiken. Whatsapp zal wel met mijn privé nummer geassocieerd worden.

Dus klopt het dan als ik een DUAL sim toestel koop en daar twee kaarten in stop dat ik standaard kan 'uit'bellen met mijn werknummer en dat mijn vrienden/familie mij gewoon op mijn [oude] privé nummer kunnen bereiken. Tevens kies ik dan gewoon de 1 x DATA bundel van mijn werknummer voor verbruik?

Hierdoor hoef ik namelijk maar een goedkoop abonnement af te sluiten voor mijn privé.

En ja, ik ben een knieperd >:)
Ja. Je verhaal is sluitend.

• rens-br

rens-br

@Maduth ja dat is precies hoe het werk. Wel wil ik je vragen om in het vervolg even een nieuw topic aan te maken, topics kapen en kicken is namelijk niet toegestaan.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-07 11:31

Maduth

Probeersel

Excuus, ik had het namelijk andersom geredeneerd om te boel niet te vervuilen met dezelfde vragen. Maar opgelost in ieder geval :)
Pagina: 1