Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 856821

Topicstarter
Hier een vraag over het gebruik van dual sim (stand-by). Ik ben zelf nog niet bekend met dual sim.
In de winkel geweest en met huawei support gesproken. Nog geen duidelijk antwoord gehad. Vandaar dat ik het op deze manier wil proberen.
De telefoon die ik overweeg is de huawei mate 9 dual sim. Het gaat hierbij volgens mij om een dual sim stand-by. Ik heb begrepen dat als ik dan met 1 nummer bel ik op nummer 2 niet bereikbaar ben. Dit vind ik nog niet zo'n ramp. Maar hoe zit het met data. Als ik voor standaard data nummer 2 selecteer. Ben ik dan bereikbaar op nummer 1 tijdens data gebruik? Bijvoorbeeld tijdens het kijken van YouTube of tijdens het luisteren van muziek of als ik Google Maps aan heb. Ontvang ik dan ook appjes voor nummer 1

Ik hoop dat iemand me hierover kan informeren. Alvast bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Hier staat een goede uitleg over dual sim:
https://www.pdashop.nl/advies/dual-sim-hoe-werkt-dat.html

Samengevat komt het er op neer dat bij Dual Sim standby je maar 1 kaart tegelijk actief kunt hebben, dus ben je aan het bellen op kaart 1 doet kaart 2 niets. Ben je actief aan het data versturen/ontvangen op kaart 2 doet kaart 1 niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 11:22
Aanvullend op de reactie hierboven.
Ik heb een Mate 8 van Huawei.

Je bent telefonisch op beide SIM kaarten bereikbaar. Je selecteert in het menu echter 1 slot voor data. Wil je de andere kaart gebruiken voor data dan moet je via de instellingen even overschakelen naar de andere kaart (kost slechts 5 seconden werk ongeveer, doe ik altijd als ik op het ene netwerk niet zo'n top bereik heb)

Met andere woorden, beide kaarten zijn telefonisch bereikbeer en als je naar buiten belt/SMSt, kun je per gesprek aangeven welke kaart je wilt gebruiken. Data alleen via de SIM die je in het menu als primair hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Swhnld, bedankt voor je reactie. Heb het artikel gelezen. Vond nogal veel tegenstrijdige info op internet. Vandaar mijn hoop op extra (nieuwe) info via deze weg. Maar als ik nu met mijn eigen tel internet ben ik telefonisch ook gewoon bereikbaar. Zou dat niet werken met dual sim? In het dan zo dat het internet gebruik de bereikbaarheid in de weg zit. Kan het me haast niet voorstellen. Dan is een groot voordeel van dual sim voor mij weg. Maar als dit wel het geval is, is dit nogal van belang. Dan zou ik namelijk om deze reden de telefoon niet aanschaffen.

gadgeteer, ook bedankt voor je input. Maar ik wil graag met sim 2 data verbruiken standaard. En met sim 1 bellen e.d. Ben me bewust van de mogelijke instellingen. Maar ben ik telefonisch bereikbaar op sim 1 als ik met sim 2 op internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 856821 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:40:
...
Maar hoe zit het met data. Als ik voor standaard data nummer 2 selecteer. Ben ik dan bereikbaar op nummer 1 tijdens data gebruik? Bijvoorbeeld tijdens het kijken van YouTube of tijdens het luisteren van muziek of als ik Google Maps aan heb. Ontvang ik dan ook appjes voor nummer 1
...
Let op dat whatsapp standaard maar op 1 nummer kan op een dualsim telefoon. Je kan niet makkelijk switchen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Huawei mate 9 heeft de oplossing gevonden voor whatsapp dual sim. Los daarvan zijn daar nog andere app mogelijkheden voor. Dus dat is geen probleem! Gaat mij in dit geval echt om de bereikbaarheid telefonisch op beide nummers tijdens data verbruik van 1 simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik verwacht geen problemen bereikbaar te zijn op beide nummers als je data gebruikt op 1 sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De verwarring komt denk ik doordat je niet bereikbaar op het tweede nummer bent tijdens het telefoneren. Als je niet aan het bellen bent (bij de meeste mensen 99% van de tijd dus) en gewoon data gebruikt, ben je gewoon op beide nummers bereikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 20-12-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 04:24
Even ter aanvulling: je moet data en telefonie (bellen) los van elkaar zien.

Je kiest zelf welke sim de data af moet handelen. Via die sim komt dan gewoon alle data binnen waar al je app's om vragen. Je mist dus niets.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toevallig een recent topic over, zie Het topic voor volwaardige dual-sim 4G toestellen.. Daar moet je wel wat mee kunnen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1