Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:58
Ze zijn nauwelijks te vinden, volwaardige dual-sim toestellen met 4G geschikt voor de Nederlandse netwerken.

Dit topic is uitsluitend bedoeld voor toestellen die wel volwaardig zijn, en moeten daarom aan 2 voorwaarden voldoen:
A- beide simposities ondersteunen 3/4G dataverbinding
B- de in Nederland gebruikelijke 4G worden banden ondersteund. (minimaal 800,1800, 2600, evt. ook 900)

Toelichting bij A:
Diverse zogenaamde "dual sim"toestellen hebben de beperking dat slechts 1 van beide simslots een dataverbinding aankan. Wanneer je data wilt gebruiken van je andere simkaart, zul je de kaarten uit het toestel moeten halen en verwisselen, opnieuw opstarten etc. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van dual sim.
Deze toestellen blijven daarom buiten beschouwing in dit topic.

Toelichting bij B:
In Nederland worden voor 4G voornamelijk de 800, 1800 en 2600 frequenties gebruikt.
Veel geimporteerde dual-simtoestellen bieden geen ondersteuning voor de 800mhz.
Dat beperkt de mogelijkheden sterk, en toestellen waarbij de 800mhz band ontbreekt blijven daarom in dit topic buiten beschouwing.
De 900 mhz band wordt alleen door t-mobile gebruikt en is een beetje een exoot. Wanneer een toestel in dit topic aan bod komt, probeer dan altijd te vermelden of de 900mhz band ook ondersteund wordt!

Dit topic is vooral bedoeld om een soort overzicht bij te houden van volwaardige dual-simtoestellen geschikt voor Nederlandse 4G. Er mag gebabbeld worden, ervaringen uitgewisseld, maar er worden GEEN toestellen besproken die duidelijk niet aan de genoemde criteria voldoen. Het is niet noodzakelijk dat de toestellen in Nederland te koop zijn.

Voorbeelden van toestellen die in dit topic NIET besproken worden:
-de Asus Zenfone 2. Dit toestel kan (helaas) slechts via 1 van de twee simslots een 3/4G dataverbinding opzetten.
Het is daarmee geen volwaardige dual-sim, en blijft dus buiten beschouwing.
-de OnePlusOne. Dit toestel heeft geen ondersteuning voor de 4G 800 mhz band, en is daardoor slechts beperkt bruikbaar in Nederland, en blijft buiten beschouwing in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Enkele interessante toestellen die ik gevonden heb:

-de meest "high end" is de Samsung S5 dual sim.
Ondersteunt maar liefst 800, 850, 900, 1800, 1900, 2100 en 2600mhz
te koop voor zo'n 370 euro (ex. douane) in het buitenland, bijvoorbeeld: http://www.eglobalcentral...g900fd-4g-16gb-black.html
Beide simposities kunnen 3/4G.

-Jiayu S3
Niet in Nederland te koop, geen 900Mhz band. Voor rond de 190 euro ex douane aan te schaffen bij b.v. Geekbuying. Heeft een eigen topic op tweakers.

-Honor 4x
Wel in Nederland te koop voor minder dan 200 euro. Ondersteund ook de 900mhz band, en heeft een eigen topic op tweakers.

-Huawei P8 Lite (dus niet de volwaardige P8)
Afgeslankte broertje van de P8, wordt leverbaar vanaf half mei 2015.
Zoals het er naar uitziet zal de dual-sim variant (ALE-21) NIET in Nederland leverbaar zijn, maar wel in Duitsland. Bestellen bijv. via Amazon.de of Cyberport.de, maar wees er zeker van dat je de dual-sim variant krijgt; de single sim is namelijk ook leverbaar in Duitsland.
Het ziet er naar uit dat dit een volledig functionele dual-sim zal zijn (aangezien de nauw verwante honor 4x dat ook is) maar dit moet nog bevestigd worden. Ondersteunt ook de 900mhz band, heeft nog geen eigen topic op tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 09-05-2015 09:32 . Reden: spellingz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nieuwe toevoeging:
Er bestaat een dual-sim HTC One M8 voor de Europese markt inclusief 800/900 mhz banden dus.
Alleen in "gunmetal grey" verkrijgbaar, uiteraard niet in Nederland maar wel in Duitsland leverbaar.
Prijs is niet mis; 529,- op dit moment: https://geizhals.de/htc-o...m-16gb-grau-a1136861.html

Ik heb niet kunnen achterhalen of beide simslots 3/4G dataverbinding aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossposten is niet wenselijk (hetzelfde bericht in Chinese smartphone topic)

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 10-05-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
De Microsoft Lumia 640 en 640 XL hebben beide volwaardige dual sim versies, ook met 4G. Ze zijn in Nederland moeilijk verkrijgbaar, maar zijn wel leverbaar via de Franse webshop van Amazon. Prijs is minder dan € 200,-

De Honor 4x is ook een volwaardig dual sim 4G toestel en is voorzien van een 3000 mAh batterij. Prijs is minder dan € 200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
De Galaxy S5 Duos hoort hier ook bij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
B-Force schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:21:
De Galaxy S5 Duos hoort hier ook bij toch?
Staat toch al vermeld?

Heb mij de afgelopen weken suf gezocht achter een deftige Dual Sim qua specs en liefst niet te duur. Veel modellen opgezocht en altijd was er wel iets waardoor het toestel af viel maar dan kwam ik de S5 tegen en die voldeed aan mijn (hoge) eisen.

Maar dan kom je de S5 Dual tegen voor 360€ op eglobal, dus deze maar besteld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Stancke schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

Staat toch al vermeld?

Heb mij de afgelopen weken suf gezocht achter een deftige Dual Sim qua specs en liefst niet te duur. Veel modellen opgezocht en altijd was er wel iets waardoor het toestel af viel maar dan kwam ik de S5 tegen en die voldeed aan mijn (hoge) eisen.

Maar dan kom je de S5 Dual tegen voor 360€ op eglobal, dus deze maar besteld dan.
Klopt, je hebt gelijk. Ik zit er ove te dubben deze ook maar aan te schaffen omdat er in mijn ogen geen echt goede alternatieven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

Voor de liefhebbers van een Dual Sim toestel met een groot scherm (6 inch): Sony Xperia C5 Ultra Dual, volgens mij niet officieel leverbaar in NL maar via diverse kanalen toch simpel te kopen:

http://tweakers.net/produ...ony-xperia-c5-ultra-dual/

Tot nu toe zeer tevreden over, en volgens mij over beide sims 3G/4G data mogelijk:

Selecting mobile networks
Your device supports the use of two different networks at the same time. You can
select from the following network mode combinations when two SIM cards are
inserted in your device:
• One LTE network and one GSM network
• One WCDMA network and one GSM network
• Two GSM networks
For each SIM card, you can set your device to switch automatically between mobile
networks depending on which mobile networks are available where you are. You can
also manually set your device to use a particular mobile network mode for each SIM
card, for example, WCDMA or GSM.

[ Voor 53% gewijzigd door sanook op 04-10-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
B-Force schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:57:
[...]

Klopt, je hebt gelijk. Ik zit er ove te dubben deze ook maar aan te schaffen omdat er in mijn ogen geen echt goede alternatieven zijn...
Inderdaad, ofwel:

Scherm te groot (>5.1")
8GB intern geheugen
Geen ondersteuning voor de Benelux frequenties
Ubertrage UI
Gigantisch slechte batterij

Sjah, dan is de S5 dual sim de beste koop, toestel voldoet aan alle eisen, alleen had ik liever stock Android willen draaien maar goed, we kunnen niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:47
Kijk eens voor een BQ Aquaris E5 4G of M5. Volwaardig dual sim en 4G beide simkaarten, ook op KPN. Gebruik het zelf al bijna een jaar en werkt prima!

[ Voor 13% gewijzigd door dorenberg op 11-10-2015 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wellicht een idee om dit topic weer een schopje te geven, en de lijst eens aan te vullen. Gezien de enorme sloot aan goedkope dualsim toestellen beperk ik me hier tot modellen met minimaal Android 6, en high-end/midrange specs (3+ GB RAM, 32+ GB storage en een Snapdragon 62x-klasse chip of hoger)

ToestelJaarOSSIM/SD slot2e SIMSoC
LeEco Le Pro 3 (dualsim versie)2017Android 62x SIM, geen SD?Snapdragon 821
Asus Zenfone 3 Deluxe (ZS570KL)2016Android 61x SIM, 1x hybride3GSnapdragon 820
Asus Zenfone 3 Ultra (ZU680KL)2016Android 61x SIM, 1x hybride3GSnapdragon 652
Asus Zenfone 3 (ZE520KL/ZE552KL)2016Android 61x SIM, 1x hybride3GSnapdragon 625
Asus Zenfone 2 (ZE551ML)2015Android 62x SIM, 1x SD2GAtom Z35x0
BQ Aquaris X5 Plus2016Android 61x SIM, 1x SD3GSnapdragon 652
OnePlus 3/3T2016Android 62x SIM, 1x hybride3GSnapdragon 820/821
OnePlus X2015Android 61x SIM, 1x hybride?Snapdragon 801
HP Elite X32016Windows 10 Mobile1x SIM, 1x hybride3GSnapdragon 820
Microsoft Lumia 950/950XL2015Windows 10 Mobile2x SIM 1x SD2GSnapdragon 808/810
Sony Xperia XZ Dual (F8332)2016Android 71x SIM, 1x hybride?Snapdragon 820
Sony Xperia X2016Android 61x SIM, 1x hybride?Snapdragon 650
Lenovo P22016Android 61x SIM, 1x hybride3GSnapdragon 625
Huawei Nova2016Android 61x SIM, 1x hybride3GSnapdragon 625
Huawei P9 Plus (VIE-L29)2016Android 61x SIM, 1x hybride?Kirin 955
Huawei Mate 9 (MHA-L29)2016Android 71x SIM, 1x hybride?Kirin 960
Huawei Honor 72016Android 61x SIM, 1x hybride?Kirin 935
Huawei Honor 82016Android 61x SIM, 1x hybride?Kirin 950
Xiaomi Redmi Note 3 special edition)2016Android 61x SIM, 1x hybride?Snapdragon 650

(er zijn nog lading andere varianten van de Zenfone 3 als de ZF3 Go, Max en Laser maar die zijn meer low-end)
ASW1 schreef op donderdag 7 mei 2015 @ 14:18:
Voorbeelden van toestellen die in dit topic NIET besproken worden:
-de Asus Zenfone 2. Dit toestel kan (helaas) slechts via 1 van de twee simslots een 3/4G dataverbinding opzetten.
Het is daarmee geen volwaardige dual-sim, en blijft dus buiten beschouwing.
Dit klopt overigens niet, dit toestel kan via beide simslots een 4G dataverbinding opzetten, je hoeft geen fysieke kaartjes te wisselen. Ik heb er zelf een.

[ Voor 112% gewijzigd door Dreamvoid op 23-12-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Mis de xiaomi redmi note 3 international edition (kate) hier. SD 650, 3/32 gb, android 6, band 20 en dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

Dreamvoid schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:41:
[...]

Dit klopt overigens niet, dit toestel kan via beide simslots een 4G dataverbinding opzetten, je hoeft geen fysieke kaartjes te wisselen. Ik heb er zelf een.
De Intel Atom versie kan het zeker NIET, daar werkt de dataverbinding alleen op SIM1, SIM2 kun je helemaal niks op buiten bellen, ook geen 2G.

Vandaar ook dat ik begin november in Taiwan de 3 heb gehaald (ZE552KL)
Durf alleen over de werkende banden zo niks te zeggen omdat ik sindsdien niet meer in Nederland ben geweest en het dus niet uit heb kunnen proberen, in Taiwan en Korea werkt het iig prima :+
Mn ZF2 pakte meestal rond de grote steden wel gewoon 4G.
Al kan het me ook weinig schelen, ik heb de snelheid van 4G nooit zo gemist, dus voor mij is het geen argument (de veel betere camera, dual 3/4G en accuduur tov de 2 waren voor mij de belangrijkste argumenten)

Heb ook nog een Lumia 650 dual sim thuis liggen als goedkope back-up.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dan heb je een defecte telefoon! Met de Intel versie kan je gewoon in het dualsim menu instellen welke van de 2 sim kaarten er voor data gebruikt wordt, en die doet dan 4G. De andere SIM doet dan 2G (alleen bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Dreamvoid schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:41:
Wellicht een idee om dit topic weer een schopje te geven, en de lijst eens aan te vullen. Gezien de enorme sloot aan goedkope dualsim toestellen beperk ik me hier tot modellen met minimaal Android 6, en high-end/midrange specs (3+ GB RAM, 32+ GB storage en een Snapdragon 62x-klasse chip of hoger)
Ik snap dat je ergens een grens moet trekken, maar als je dit aanhoudt sluit je een populair toestel als de Moto G4 (plus) uit. M.i. is dat toch wel een stapje boven de 'sloot goedkope dualsim toestellen' en alleszins een fatsoenlijk toestel.

De BQ X5 plus voldoet iig wel aan alle criteria.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Weet ik maar er is zo'n gigantische sloot dualsim toestellen met Snapdragon 4xx en 61x dat het me dan een beetje teveel werk wordt. De BQ X5 heeft toch een Snapdragon 412? (ah wacht, de X5 plus)

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 21-12-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:42
Ben al weer een tijdje heel tevreden over mijn Samsung Galaxy J5 Dual Sim.
4G: 800, 850, 900, 1800, 2100, 2600
Heeft ook een redelijke accu: bij normaal gebruik bij mij kan hij 2 dagen mee op 1 x opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
LeEco Le Pro 3. Dual sim 4G alle banden, Snapdragon 821 en Cyanogenmod. Top toestel voor maar 300 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maar is-ie al ergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ja hoor.
In China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maar is dat ook een versie met Europese 4G banden? Na ja ik heb hem er tussen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dreamvoid schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:11:
Maar is dat ook een versie met Europese 4G banden? Na ja ik heb hem er tussen gezet.
Ja heeft alle banden. Alleen de standaard software is crappy. Als je Cyanogenmod wil, moet je gaan flashen en dat blijkt soms best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Even ter aanvulling: de Huawei Mate 9 kan middels beide sims verbinding maken met 4G netwerken.

Verder vind ik - zoals iemand anders ook al zei - dat de Moto G4 (Plus) toch ook echt in dit lijstje hoort. Oké, het is een budget toestel, maar wel eentje waarbij er 3 dedicated slots zijn voor 2 simkaarten en 1 sd-kaart. Dat begint zo langzamerhand een unicum te worden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:14:
Even ter aanvulling: de Huawei Mate 9 kan middels beide sims verbinding maken met 4G netwerken.
...maar niet tegelijk. Er zijn twee mogelijkheden in dualsim-land:
- er is enkel 4G mogelijk in 1 specifiek SIM slot (oftewel, je moet kaartjes wisselen)
- er is enkel 4G mogelijk op 1 van de 2 SIM slots (via de instellingen toe te wijzen)

Het eerste komt eigenlijk niet meer voor (al had ik in 2013 een Alcatel die maar in 1 fysiek slot 3G kon), het tweede is de situatie bij 99% van de huidige dualsim toestellen.

Dan is de tweede vraag (zie de tabel): wat doet de secondaire (non-data) SIM qua voice-verbinding: enkel 2G, of ook 3G. In de praktijk maakt dat voor een voice-only verbinding niet idioot veel uit (waar je 3G dekking hebt, heb je doorgaans ook 2G), maar sommige mensen vinden het belangrijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Dreamvoid op 24-12-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Dreamvoid schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:02:
[...]

- er is enkel 4G mogelijk in 1 specifiek SIM slot (oftewel, je moet kaartjes wisselen)
- er is enkel 4G mogelijk op 1 van de 2 SIM slots (via de instellingen toe te wijzen)

Het eerste komt eigenlijk niet meer voor (al had ik in 2013 een Alcatel die maar in 1 fysiek slot 3G kon), het tweede is de situatie bij 99% van de huidige dualsim toestellen.

Dan is de tweede vraag (zie de tabel): wat doet de secondaire (non-data) SIM qua voice-verbinding: enkel 2G, of ook 3G.
Ohhh, zo!

Weer wat geleerd :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dreamvoid schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:02:
[...]

Dan is de tweede vraag (zie de tabel): wat doet de secondaire (non-data) SIM qua voice-verbinding: enkel 2G, of ook 3G. In de praktijk maakt dat voor een voice-only verbinding niet idioot veel uit (waar je 3G dekking hebt, heb je doorgaans ook 2G), maar sommige mensen vinden het belangrijk.
En dan heb je ook nog active dual sim. De derde optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dual Active is eigenlijk weer een hele andere feature - of je gebeld kan worden (als wisselgesprek) op de tweede sim als je op de eerste aan het bellen bent. Vooral zinnig al je heel erg veel belt.

Het is vaak nogal onduidelijk welke toestellen dat precies ondersteunen, iig de (inmiddels wat verouderde) Zenfone 2 doet het maar de meeste nieuwe toestellen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dreamvoid schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:22:
Dual Active is eigenlijk weer een hele andere feature - of je gebeld kan worden (als wisselgesprek) op de tweede sim als je op de eerste aan het bellen bent. Vooral zinnig al je heel erg veel belt.

Het is vaak nogal onduidelijk welke toestellen dat precies ondersteunen, iig de (inmiddels wat verouderde) Zenfone 2 doet het maar de meeste nieuwe toestellen niet meer.
Dual active is gewoon 2 antennes in plaats van 1. Dus als er ook 2 4G antennes in zitten, kun je ook met beide tegelijk een dataverbinding hebben. De zin ervan ontgaat met nog altijd volledig, maar okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

De zin is voor bellen als je in gesprek bent gaat de andere lijn niet naar voicemail.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sphere schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:15:
De zin is voor bellen als je in gesprek bent gaat de andere lijn niet naar voicemail.
Ik bedoelde data op 2 sims tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Data op 2 SIMs tegelijk kan nergens voor zover ik weet, ook niet op dual active toestellen. Android (en W10M) hebben altijd maar 1 IP verbinding, daarom schakelt mobile data ook uit als je op WiFi zit. Dual Active is een feature voor voice, niet voor data.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 25-12-2016 08:49 ]

Pagina: 1