Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Is er iemand die uit eigen ervaring mij het volgende uit kan leggen?

Ik ben op zoek naar een Dual SIM telefoon. Nu zie ik veel verschil tussen de active versie en de standby versie. Ik begrijp dat je de Active versie met 2 antennes werkt en altijd online kan zijn met beide nummer. De Standby kan dit maar met 1 tegelijk.

Wat ik nergens terug kan lezen hoe de standby in de praktijk nou werkt.
Wat ik overal lees is bij internet in gebruik op sim1 wordt sim2 uitgezet. Anno 2016 gebruik ik bijna contant internet op sim1. Wat heeft dit voor gevolg voor sim2? Is sim2 uberhaubt nog bereikbaar bij dagelijks gebruik van de telefoon op 3G/4G van sim1?

Beste antwoord (via Woohooo op 24-10-2016 21:41)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Woohooo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:45:
[...]
Ik weet niet of ik jou verhaal moet geloven. Volgens mij bestaan er wel degelijk 2 versies van de dual sim variant. Wikipedia: Dual SIM
Je hebt gelijk, maar volgens jou pagina bestaan er dus drie versies:
  • Passive: Bij deze versie zitten er twee simkaarten in die gebruik maken van één antenne en er kan er dus ook maar één actief zijn.
  • Standby: Twee simkaarten, op beide kan er berichten en telefoontjes worden ontvangen en op één van de twee kaarten kan geïnternet worden.
  • Active: twee simkaarten, beide altijd actief.
Ik was zelf in de war met Passive, aangezien dat vroeger bij dumpphones veel gebruikt werd, tegenwoordig bestaat die variant niet meer. Maar wordt dus standby en active gebruikt, beide voldoen aan je wensen.

Om je vraag in je OP te beantwoorden:
Woohooo schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:39:
Wat ik overal lees is bij internet in gebruik op sim1 wordt sim2 uitgezet. Anno 2016 gebruik ik bijna contant internet op sim1. Wat heeft dit voor gevolg voor sim2? Is sim2 uberhaubt nog bereikbaar bij dagelijks gebruik van de telefoon op 3G/4G van sim1?
Sim1 wordt gebruikt voor 3/4G en ondertussen kan je nog gewoon oproepen beantwoorden en smsjes ontvangen op sim2.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Is er iemand die uit eigen ervaring mij het volgende uit kan leggen?

Ik ben op zoek naar een Dual SIM telefoon. Nu zie ik veel verschil tussen de active versie en de standby versie. Ik begrijp dat je de Active versie met 2 antennes werkt en altijd online kan zijn met beide nummer. De Standby kan dit maar met 1 tegelijk.

Wat ik nergens terug kan lezen hoe de standby in de praktijk nou werkt.
Over het algemeen zitten er in alle dual sim toestellen twee antennes, voor sim1 en sim2. Echter zitten er vaak maar één antenne voor 3G/4G ondersteuning, waardoor internet maar op één sim tegelijkertijd werkt.

Stel je hem internet aanstaan op sim1 en dan is sim2 nog steeds bereikbaar voor smsjes en bellen, maar dus niet voor data. Dit werkt vaak ook omgekeerd.

Maar even door de duidelijkheid, naar welk toestel ben je aan het kijken?

Dit topic hoort niet echt thuis in de MAA dus ik verplaatst het even naar WAO.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 24-10-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Over het algemeen zitten er in alle dual sim toestellen twee antennes, voor sim1 en sim2. Echter zitten er vaak maar één antenne voor 3G/4G ondersteuning, waardoor internet maar op één sim tegelijkertijd werkt.

Stel je hem internet aanstaan op sim1 en dan is sim2 nog steeds bereikbaar voor smsjes en bellen, maar dus niet voor data. Dit werkt vaak ook omgekeerd.

Maar even door de duidelijkheid, naar welk toestel ben je aan het kijken?

Dit topic hoort niet echt thuis in de MAA dus ik verplaatst het even naar WAO.
Ik neem aan dat je het nu over de Active dual sim hebt? Voor zover ik weet zit er in de standby dual sim maar 1 antenne, daar ging mijn vraag ook over.

Naar welk toestel ik aan het kijken ben is afhankelijk van het antwoord op mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Woohooo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Ik neem aan dat je het nu over de Active dual sim hebt? Voor zover ik weet zit er in de standby dual sim maar 1 antenne, daar ging mijn vraag ook over.

Naar welk toestel ik aan het kijken ben is afhankelijk van het antwoord op mijn vraag ;)
Ik weet niet of jou benamingen kloppen, maar tegenwoordig bestaat er eigenlijk nog maar één vorm en die heb ik hierboven uitgelegd.

Bij die andere vorm is er maar één simkaart tegelijkertijd actief, waardoor je dus ook maar op één simkaart te bereiken bent. Dit komt in praktijk niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet of jou benamingen kloppen, maar tegenwoordig bestaat er eigenlijk nog maar één vorm en die heb ik hierboven uitgelegd.

Bij die andere vorm is er maar één simkaart tegelijkertijd actief, waardoor je dus ook maar op één simkaart te bereiken bent. Dit komt in praktijk niet meer voor.
Ik weet niet of ik jou verhaal moet geloven. Volgens mij bestaan er wel degelijk 2 versies van de dual sim variant. Wikipedia: Dual SIM

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Woohooo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:45:
[...]
Je hebt gelijk, maar volgens jou pagina bestaan er dus drie versies:
  • Passive: Bij deze versie zitten er twee simkaarten in die gebruik maken van één antenne en er kan er dus ook maar één actief zijn.
  • Standby: Twee simkaarten, op beide kan er berichten en telefoontjes worden ontvangen en op één van de twee kaarten kan geïnternet worden.
  • Active: twee simkaarten, beide altijd actief.
Ik was zelf in de war met Passive, aangezien dat vroeger bij dumpphones veel gebruikt werd, tegenwoordig bestaat die variant niet meer. Maar wordt dus standby en active gebruikt, beide voldoen aan je wensen.

Om je vraag in je OP te beantwoorden:
Sim1 wordt gebruikt voor 3/4G en ondertussen kan je nog gewoon oproepen beantwoorden en smsjes ontvangen op sim2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Topic kicken en crossposten is niet toegestaan, graag hier verder: hoe werkt dual sim?.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 23-10-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 23:42
Dat kun je instellen op het toestel

You and I have memories longer than the road ahead

Pagina: 1