Reviews zonder een productkoppeling met de pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het zou tof zijn als er userreviews geschreven kunnen worden zonder product koppelingen met de pricewatch.
Natuurlijk zou dat het mooiste zijn, als dat er wel is, maar als er geen product is, kan de betreffende user nu helemaal geen userreview schrijven.

Het idee is ontstaan door Cuphead review, waar iemand vraagt om een review van een bepaalde game. Had hij zelf een kunnen toevoegen, ook al was het product niet in de Pricewatch terug te vinden. Mocht een product alsnog toegevoegd worden, kan er altijd geprobeerd worden om een match te maken, mits de user een product heeft ingevuld, lijkt me.

Zou tof zijn als de afhankelijkheid van een product met de pricewatch weg gaat, dat zou mijns inziens een review schrijven / maken niet in de weg mogen staan en handig kunnen zijn als het product wel bestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@CH4OS maar iedereen is vrij om producten toe te voegen in de Pricewatch, dus gewoon toevoegen en review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
rens-br schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:29:
@CH4OS maar iedereen is vrij om producten toe te voegen in de Pricewatch, dus gewoon toevoegen en review schrijven.
Hmmm, als ik naar https://tweakers.net/pricewatch/ ga, zie ik geen knop om een product toe te voegen? Ook krijg ik de optie niet geboden als ik een product zoek bij het aanmaken van de review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 23:06
https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

Astu :)

Staat verstopt onderaan de pagina. Op mobiele weergave valt de optie (helaas) weg.

[ Voor 20% gewijzigd door Nat-Water op 20-10-2017 09:34 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@CH4OS de knop zit (helaas) nogal verstopt. Scroll eens helemaal naar beneden, dan staan rechtsonder de knop 'Product toevoegen'.

Overigens ben ik wel van mening dat het allemaal een stuk makkelijker mag / kan. Op het moment dat je een review wil schrijven over een product wat niet aanwezig is, zou je eigenlijk een menu moeten krijgen om het product meteen toe te voegen. Het duurt daarna alleen nog wel een aantal uur / dag voordat het product daadwerkelijk wordt toegevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 20-10-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@rens-br Ik zie de knop echt niet, ook helemaal onderaan niet. Wellicht komt dat door mijn custom CSS (al heb ik daarin alleen een display: none op #jobs) of wellicht de adblocker hier op het werk, maar niet getreurd, ben abo. ;)

@Nat-Water Dank voor de link! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JpWsDBe.png

Daar staat hij normaal. Ik heb geen CSS aan. Ik heb trouwens ook even door de ongesorteerde producten gespit, daar staat hij ook niet 'in de rij'.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Nat-Water Dank, ik zie hem nu wel, die zit dan inderdaad goed weg verstopt. Die mag wel dezelfde styling krijgen als de knoppen voor product beoordelen of winkel beoordelen, hahaha!

Ik heb in elk geval het product toegevoegd, afwachten is of de game nu dus daadwerkelijk toegevoegd wordt door de Pricewatch-crew. :)

EDIT:
Maar goed, nu is het dus nog wel afhankelijk van de moderatie op het verzoek of het product toegevoegd wordt of niet. Mocht het product niet toegevoegd worden, om wat voor reden dan ook, is er alsnog geen userreview over aan te maken. ;) Wat dat betreft zit de Pricewatch dan nog altijd 'verweven' in de (user)reviews.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

CH4OS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:57:
@Nat-Water Dank, ik zie hem nu wel, die zit dan inderdaad goed weg verstopt. Die mag wel dezelfde styling krijgen als de knoppen voor product beoordelen of winkel beoordelen, hahaha!
Ben ik met je eens. Dat idee is overigens al vaker geopperd: \[PW, feat] Duidelijkere product toevoegen link.

Ik heb in elk geval het product toegevoegd, afwachten is of de game nu dus daadwerkelijk toegevoegd wordt. :)
EDIT:
Maar goed, nu is het dus nog wel afhankelijk van de moderatie op het verzoek of het product toegevoegd wordt of niet. Mocht het product niet toegevoegd worden, om wat voor reden dan ook, is er alsnog geen userreview over aan te maken. ;) Wat dat betreft zit de Pricewatch dan nog altijd 'verweven' in de (user)reviews.
Het goedkeuren gebeurd altijd met de hand, daarom kan er altijd wat tijd overheen gaan. Maar zolang een product gewoon in de Pricewatch thuis hoort, zal deze goedkeuring krijgen (Al dan niet met aanvullingen / wijzigingen) Op het moment dat er iets geweigerd wordt, omdat het niet in de PW thuis hoort. Hoort de hele review waarschijnlijk ook niet op Tweakers thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Goedkeuren gaat meestal binnen een dag :)

Het aanvullen van de Pricewatch gebeurt (zover ik er verstand van heb) 1. vanuit de winkels gekoppeld aan de pricewatch (elke dag zo rond 9 uur wordt de database geupdated). Deze komen dan allemaal in unsorted te staan. Vanaf unsorted moeten de PW mods of users de producten die er in staan nalopen op de specificaties en weer doorschieten.

2. Of via de mens zelf - auteurs van reviews, of users zoals jij en ik.

Het feit dat Cuphead niet in de PW stond zal wel zijn omdat er dus geen 'aanbieders' van het product zijn bij Tweakers.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 20-10-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Nat-Water schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:05:
Het feit dat Cuphead niet in de PW stond zal wel zijn omdat er dus geen 'aanbieders' van het product zijn bij Tweakers.
Zou dan betekenen dat o.a. Steam, GoG en de Microsoft Store geen aanbieders zijn in de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Klopt. Kijk bijvoorbeeld bij pricewatch: South Park: The Fractured But Whole, PC (Windows).

Game is prima via Steam / Uplay beschikbaar, maar staat niet in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Op de site van die keystore die ik ook bij o.a. pubg tegen kom en tfbw, staat Cuphead er helaas niet bij. Krijg er een hard hoofd in, hahaha. ;) Ach ja, zal wel goed komen. :)

Blijf het raar vinden dat sites waarvan niet duidelijk is of ze legaal zijn met hun keys er wel op staan, maar sites, die dat wel zijn, zoals Steam, GoG en de Microsoft Store niet. Maar goed, dat gaat wat offtopic wellicht.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Nat-Water schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:05:
Goedkeuren gaat meestal binnen een dag :)

Het aanvullen van de Pricewatch gebeurt (zover ik er verstand van heb) 1. vanuit de winkels gekoppeld aan de pricewatch (elke dag zo rond 9 uur wordt de database geupdated). Deze komen dan allemaal in unsorted te staan. Vanaf unsorted moeten de PW mods of users de producten die er in staan nalopen op de specificaties en weer doorschieten.
Volgens mij zit je aardig in de buurt, maar klopt het toch niet helemaal. Maar een van de PW medewerkers kunnen er vast meer over zeggen: @mooijekind11.
CH4OS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:07:
Zou dan betekenen dat o.a. Steam, GoG en de Microsoft Store geen aanbieders zijn in de Pricewatch?
Klopt inderdaad. Winkels moeten betalen aan Tweakers om opgenomen te worden in de Pricewatch en moeten afdragen wanneer er op hun winkel geklikt wordt. (Dat is het hele verdienmodel) Sommige winkels kiezen ervoor om niet opgenomen te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rens-br schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Ben ik met je eens. Dat idee is overigens al vaker geopperd: \[PW, feat] Duidelijkere product toevoegen link.
Misschien moet dat topic maar eens wat vaker gekicked worden O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:47

Mooijekind

Manager Product Content
Cuphead is inmiddels toegevoegd aan de pricewatch.

En het klopt idd ongeveer qua Unsorted :-)
Even snel samengevat. 1x per dag wordt het bestand met Unsorted producten opgebouwd. Voor een eerste vermelding daarin moeten we de prijs van tenminste 3 verschillende shops hebben gehad. Dus als maar 1 shop dit product aanbiedt dan zal deze niet zichtbaar zijn in Unsorted,

Producten vanuit Unsorted worden weer opgepakt door ProductContent om deze te voorzien van specs en plaatjes. Hierin worden we gedeeltelijk geholpen door een externe contentleverancier.
Zodra we het product verrijkt hebben komt deze beschikbaar in de normale Pricewatch.
Producten die door users worden aangemaakt worden door ons nog gecontroleerd en daarna ook toegveogd aan pricewatch. Onze doelstelling is om dat altijd binnen 1 werkdag gedaan te krijgen.

En er worden alleen prijzen getoond van shops die zijn aangesloten bij de pricewatch. Dit is inderdaad niet het geval voor Steam, GoG en Microsoft Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45

Kiswum

Gadget reviewer

Voor Chinese producten die ik review, maak ik niet meer altijd een artikel aan voor de Pricewatch. Dergelijke reviews plaats ik dan maar gewoon bij Tweakblogs (je kunt ze vaak toch niet in NL bestellen). Deze feature kun je eventueel ook nog gratis activeren. Het enige nadeel is dat je vast zit aan maximaal 64K aan karakters.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het zou inderdaad goed zijn als we in het de eerste stap van het schrijven van een review (waarin je het product kiest) een duidelijke link naar het formulier maken waarmee je een product kunt toevoegen. Ik heb de wens genoteerd.
Pagina: 1