Toon posts:

Cuphead review

Pagina: 1
Acties:

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Met games heb ik niets, maar met cartoons / jazz wel...

Cupheads is in 2 weken tijd meer dan 1.000.000x verkocht en "heel" de wereld bericht er over - maar op Tweakers lees ik niets (geen review, geen nieuws, etc...).

Hoe kan het zijn dat echt iedereen lyrisch is over deze game, maar dat hij wordt doodgezwegen genegeerd op Tweakers?

https://www.xboxnederland...al-miljoen-keer-verkocht/

https://www.xgn.nl/nieuws...oven-de-miljoen-games-uit

https://www.gamersnet.nl/...ert_een_miljoen_verkopen/

http://frontpage.fok.nl/n...rkocht-in-twee-weken.html

https://www.gamecensor.nl...oopt-een-miljoen-kopieen/

http://www.gamequarter.be...joen-verkochte-exemplaren

[Voor 47% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 17-10-2017 13:30]

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-05 00:29

Tweakjur

Redacteur
Ik vind 'wordt doodgezwegen' wel een nodeloos harde manier om dat te verwoorden, maar goed... alle sites die je hierboven noemt zijn primair gamesites (ok granted, Fok niet). Tweakers is dat niet, dus er worden andere keuzes gemaakt. Wat de review betreft: de game komt uit in een extreem drukke periode. Ik ben bijv nu bezig met Middle-Earth en South Park ligt al te wachten, terwijl Assassins er ook al aan komt. Paul is net klaar met Evil Within 2 en nu begonnen aan Mario. Grote titels, die voorrang krijgen tov een game als Cuphead, en de stroom van releases is sinds september bezig en stopt tot eind november niet... das helaas de realiteit.

Wat het nieuws betreft... dat ligt bij de nieuws. Zal het eens aankaarten bij de nieuwsredactie, want dat er we niets over hebben verder is inderdaad opvallend.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tweakjur schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:09:
Ik vind 'wordt doodgezwegen' wel een nodeloos harde manier om dat te verwoorden, maar goed... alle sites die je hierboven noemt zijn primair gamesites (ok granted, Fok niet). Tweakers is dat niet, dus er worden andere keuzes gemaakt. Wat de review betreft: de game komt uit in een extreem drukke periode. Ik ben bijv nu bezig met Middle-Earth en South Park ligt al te wachten, terwijl Assassins er ook al aan komt. Paul is net klaar met Evil Within 2 en nu begonnen aan Mario. Grote titels, die voorrang krijgen tov een game als Cuphead, en de stroom van releases is sinds september bezig en stopt tot eind november niet... das helaas de realiteit.

Wat het nieuws betreft... dat ligt bij de nieuws. Zal het eens aankaarten bij de nieuwsredactie, want dat er we niets over hebben verder is inderdaad opvallend.
Excuses voor de harde verwoording, ik heb het wat geanuanceerder gemaakt :)

Zoals ik al zei; ik ben geen game-fan - maar wel geïnteresseerd in de wereld achter de games (hoe worden ze gemaakt, welke rollen zitten er in zo'n team, hoe wordt de muziek / art-work / scenario's, etc... samengesteld).

Cuphead is in die zin toch wel een hele vreemde / mooie eend in de bijt - want alhoewel ik de games niet nauwgezet volg, is dit volgens mij toch wel één van die meer unieke games qua genre / uitstraling / pro-positie, etc... (geen standaard runner / first person shooter / massive online game / etc...).

En ik dacht dat Tweakers ook een beetje een game-site was; ik kijk alle reviews van de grotere games (de video's), gewoon om op de hoogte te blijven en omdat het leuk is het wereldje achter de productie te zien;

Vandaar dat ik dacht dat de grotere games altijd wel belicht werden - en daarom verbaasde het mij dat juist zo'n bijzondere game geen aandacht kreeg.

Overigens hadden NU.nl / WMPoweruser / Windows Central / etc... het er ook over (en dat zijn niet puur game-sites; wel wat breder georiënteerde sites).

Nogmaals bedankt voor je feedback!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 14:32

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik vind deze game juist bij Tweakers passen,geen zo veel in 1 dozijn wat veel games die uitkomen helaas wel zijn. Ik verwacht dat toen Tweakers minder mainstream was dat deze game wel aandacht had gekregen(onderbuik gevoel) verder geen verwijt.
Het is als ik internet rond struin blijkbaar een (moeilijke) parel van een game die echt origineel en relatief uniek is.
Zoals aan gegeven er worden keuzes gemaakt voor games die voor een bredere/grotere doelgroep interessant zijn of een grotere /gevestigde naam hebben en uiteindelijk meer op kan leveren en meer views genereert.
Ik zelf vind bv FIFA 10056 zo veel of assasin niet interessant en het is niet dat de *AAA games per definitie beter zijn maar we kunnen ook weer niet verwachten dat Tweakers bepaalde keuzes wel of niet maakt.

De rest op het internet laat ons al zien wat een topper deze game is en Tweakers nu(nog) niet. Laten we het ze niet kwalijk nemen gezien de hoeveelheid games die uitkomen en ze willen reviewen,ze maken bepaalde afwegingen,wat niet die van ons zijn maar daarin hebben ze de vrijheid te kiezen waar aandacht aan te schenken!

[Voor 19% gewijzigd door pino85 op 17-10-2017 15:45]

Liefhebber van Tweakers

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
pino85 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:33:
Ik vind deze game juist bij Tweakers passen,geen zo veel in 1 dozijn wat veel games die uitkomen helaas wel zijn. Ik verwacht dat toen Tweakers minder mainstream was dat deze game wel aandacht had gekregen(onderbuik gevoel) verder geen verwijt.
Idem hier... het is absoluut één van de meest originele, afwijkende en bepalende games van het jaar - als ik het zo lees in de burelen van andere sites (en ik ben geen game-kenner).

Al jaren gaat er een buzz rond als het over deze game gaat, maar op Tweakers is er 0% aandacht aan besteed;

https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=cupheads

0 resultaten... en dat terwijl dit een game bij uitstek is voor Tweakers om zich te profileren als "site die net iets verder gaat".

Maar goed, ik weet niets van games en lees gewoon graag veel :p

- edit - Gameplay :

Wat deze game zo bijzonder maakt is dat alles met de hand getekend is, op dezelfde manier als de cell-shaders uit de jaren '30 van de vorige eeuw (terwijl cell-shading tegenwoordig opgaat voor 3d / unity - deden ze dat al handmatig 100 jaar terug...).

De muziek (jazz, jaren '20 en '30) is ook handmatig gecomponeerd en met echte muzikanten / swing-bands opgenomen... geen midi of electro-muziek :)

Tenslotte zijn de animaties (effecten) weer gebaseerd op de rubberband-fx van bijna 100 jaar terug, waardoor alles erg authentiek aandoet (rubberband-animations zijn door Apple later weer hergeïntroduceerd).

Er zitten zo veel raakvlakken in deze game met techniek, cultuur, entertainment en evolutie van effecten / interfaces, dat het Tweakers waardig is, in my humble opinion...

Veel zaken zijn bv. gebaseerd op de clasic cartoons van begin vorige eeuw;

Met beroemde namen als Max Fleischer en Elzie Crisler Segar (geboren in 1894!).

Maar ook invloeden van Little Nemo (in Slumberland) komen terug - 1907... van Winsor McCay.

De muziek is weer gebaseerd op Big Swing en Ragtime... ook geen kleine (onbekende) stroming - maar wel uniek voor een game...

Lol, als ik een game-machine zou hebben, zou ik er - met mijn striptekenaars achtergrond - bijna zelf een recensie over schrijven....

[Voor 51% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 17-10-2017 16:35]

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 14:32

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hele goede onderbouwing ! :)

Liefhebber van Tweakers

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Thx - ook al heeft de game geen aandacht gekregen van Tweakers, is er in de fora tenminste nog iets over vermeld :) het is echt een pareltje - een game waardig voor de echte Tweaker...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:40:
[...]

Thx - ook al heeft de game geen aandacht gekregen van Tweakers, is er in de fora tenminste nog iets over vermeld :) het is echt een pareltje - een game waardig voor de echte Tweaker...
En wat maakt deze game dan een mist have voor de echte Tweaker? Want het is totaal mijn genre niet. En nu laat jij het overkomen als vind je de game niets dan ben je geen echte Tweaker.... gelukkig mag ik dat zelf bepalen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

loki504 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:44:
[...]

En wat maakt deze game dan een mist have voor de echte Tweaker? Want het is totaal mijn genre niet. En nu laat jij het overkomen als vind je de game niets dan ben je geen echte Tweaker.... gelukkig mag ik dat zelf bepalen.
Goed lezen, hij zegt namelijk dat de game waardig is voor elke Tweaker, betekenend dat het een goede game is met veel potentie, niet dat je verplicht bent om deze game te kopen. @b2vjfvj75gjx7 heeft het er niet over dat je geen Tweaker bent als je het spel niet speelt of niet leuk vind, Jouw opmerking is dus alles behalve correct.
Daarnaast, gezien je andere recente reacties zou het misschien een goed idee zijn wat kovvie te drinken of extra te slapen. :>

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:01
Slavy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:52:
[...]

Goed lezen, hij zegt namelijk dat de game waardig is voor elke Tweaker, betekenend dat het een goede game is met veel potentie, niet dat je verplicht bent om deze game te kopen. @b2vjfvj75gjx7 heeft het er niet over dat je geen Tweaker bent als je het spel niet speelt of niet leuk vind, Jouw opmerking is dus alles behalve correct.
Daarnaast, gezien je andere recente reacties zou het misschien een goed idee zijn wat kovvie te drinken of extra te slapen. :>
Extra slapen gaat erg lastig met een kind die snachts regelmatig wakker wordt. Maar bedankt voor het meedenken. Daar had ik nog niet aan gedacht. |:( . En zoals ik al zij(ook voor dus goed lezen) hij laat het overkomen. Dit kan aan mij liggen. Maar ook aan hem.

Het enige wat ik zie is een game die goed ontvangen is. Maar maakt dat een game ineens waardig voor de echte tweaker?

[Voor 6% gewijzigd door loki504 op 18-10-2017 08:02]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 10:17

Grannd

da Granndest

Je kan jouw enthousiasme voor de game niet 1 op 1 uitsmeren over alle tweakers-lezers. Je enthousiasme over de game is wel aanstekelijk en ik denk dat je gelijk heb dat een artikel over Cuphead prima zou passen bij tweakers. Zoals eerder in dit topic genoemd ambieert tweakers geen gamesite te zijn en kan je het ze niet kwalijk nemen dat de game nergens is genoemd.

Ben het wel met je eens, het is redelijk krom dat er nog steeds ongelofelijk veel aandacht en artikelen worden geschreven over een game als Pokemon Go, die zeer casual is. Terwijl een meer hardcore game die óók nog eens origineel is in haar presentatie nergens genoemd is.

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Grannd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:42:
Je kan jouw enthousiasme voor de game niet 1 op 1 uitsmeren over alle tweakers-lezers. Je enthousiasme over de game is wel aanstekelijk en ik denk dat je gelijk heb dat een artikel over Cuphead prima zou passen bij tweakers. Zoals eerder in dit topic genoemd ambieert tweakers geen gamesite te zijn en kan je het ze niet kwalijk nemen dat de game nergens is genoemd.

Ben het wel met je eens, het is redelijk krom dat er nog steeds ongelofelijk veel aandacht en artikelen worden geschreven over een game als Pokemon Go, die zeer casual is. Terwijl een meer hardcore game die óók nog eens origineel is in haar presentatie nergens genoemd is.
Bedankt voor je reactie.

Eerlijk gezegd was ik (een beetje) in de veronderstelling dat Tweakers toch (ook) wel een game-site was.

In die zin dat er met regelmaat aandacht is voor games, ontwikkelingen rondom games, video-rapportages van grote game-beurzen, eGames evenementen, etc...

Natuurlijk, het is geen 100% Game Site - maar games zijn toch wel een essentieel onderdeel van de site, net als smartphones, laptops, processoren en software :)

Er zijn zelfs 2 of 3 game-redacteuren, volgens mij?

Maar goed; ik wil de game absoluut niet iemand opdringen - alleen vond ik het echt een charmante game; geen grote titel met voetbal, first person shooter of een standaard endless runner, maar iets anders / bijzonders / unieks.

En om die reden vielen mij twee zaken op;

1) Er is nooit nieuws rondom de game gepubliceerd (terwijl het - door zijn unieke elementen toch best nieuwswaardig zou zijn)... bv. dat het een mega-succes is (1.000.000 verkochte exemplaren in 2 weken tijd).

2) Er is nooit een (p)review van geweest (gameplay, trailer, etc...)... terwijl de game zo ontzettend origineel en vermakelijk is met echt bijzondere achtergronden (kunst, cartoons, comics, jazz, muziek) en elementen / invalshoeken (hence a tweaker worthy!).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:36:
Cupheads is in 2 weken tijd meer dan 1.000.000x verkocht en "heel" de wereld bericht er over - maar op Tweakers lees ik niets (geen review, geen nieuws, etc...).
Het staat je ook vrij om een eigen (een zogenaamde userreview) te schrijven, alhier op Tweakers. Nadeel is echter dat Cupheads niet te vinden is in de pricewatch, je moet namelijk om de een of andere reden een product koppelen aan de review.

Moet zeggen, Cupheads ziet er zeker interessant uit en had er al eerder van gehoord. Helaas geen geluid hier, maar de trailer ziet er zonder geluid ook interessant uit!

EDIT:
Gelijk maar even een feature request voor gemaakt: Reviews zonder een productkoppeling met de pricewatch

EDIT2:
Ik heb het product aangemeld voor de Pricewatch, zodat userreviews mogelijk worden. :)

[Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2017 09:58]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:50:
[...]
Het staat je ook vrij om een eigen (een zogenaamde userreview) te schrijven,
Ik ben geen gamer, en heb een pc van 10 jaar oud... perfect voor development - minder voor gaming :p

Maar ik was / ben gewoon erg gecharmeerd van het spel;

De hele look and feel, muziek, referenties naar jazz / animatie-technieken uit de jaren '30, het feit dat alles handmatig met cell-shading is getekend, etc...

Als ik een opvallende processor zou tegenkomen, had ik dat ook gemeld - terwijl ik niets met processoren te maken heb :p
CH4OS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:50:
[...]
Helaas geen geluid hier, maar de trailer ziet er zonder geluid ook interessant uit!
Geluid is zeker 50% van de beleving - dus dat raad ik je wel aan :)

[Voor 17% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 20-10-2017 10:17]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:16:
Ik ben geen gamer, en heb een pc van 10 jaar oud... perfect voor development - minder voor gaming :p
Scheelt dat de eisen van de game ook niet zo hoog liggen. ;) Een E8400 met een 512MB videokaart zijn de minimum specs dacht ik zo even snel te zien. ;)
Geluid is zeker 50% van de beleving - dus dat raad ik je wel aan :)
Ik zit dankzij dit topic (en zonder het geluid) sowieso al de game te overwegen. ;) De stijl vind ik prachtig! :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sweet dit soort creatieve games vind ik alleen al puur voor de support het kopen waard. ( zoals bijv ook Limbo of Braid of Meatboy ) dank voor de tip @b2vjfvj75gjx7

specs

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
maratropa schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:36:
Sweet dit soort creatieve games vind ik alleen al puur voor de support het kopen waard. ( zoals bijv ook Limbo of Braid of Meatboy ) dank voor de tip @b2vjfvj75gjx7
Graag gedaan - het is en blijft een pareltje voor mij persoonlijk;
  • Originele invalshoek / gameplay
  • Muziekstijl (jazz / big time / swing / ragtime)
  • Handgetekende cells (tienduizenden illustraties!)
  • Redelijk indy developer-aanpak (onder de vlag van MS)
  • Veel referenties naar de roaring twenties (cartoon, jazz, singing frogs)
  • etc...
Must have? Should have? Would have? Could have?

Must have!

[Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 20-10-2017 17:03]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cuphead is intussen toegevoegd aan de Pricewatch, wat in elk geval userreviews mogelijk maakt.
Ook pronkt de game in mijn Steam library en heb ik al even gespeeld, tot nu toe echt tof gedaan, vooral de grafische stijl en muziek spreekt mij aan, dat zie je weinig in games!

[Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2019 21:13]

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:33:
grafische stijl en muziek spreekt mij aan, dat zie je weinig in games!
Naast de gameplay (die ik zelf niet goed kan beoordelen) zijn de muziek en grafische vormgeving ook zeer uniek (in het algemeen, maar zeker voor games).

Het is net alsof je echt een eigen cartoon uit de jaren '30 van de vorige eeuw opstart / aanstuurt.

Een beetje zoals bij de game van Southpark - maar dan nog beter, omdat deze stijl veel complexer is om na te bootsen in een interactieve wereld dan de grafisch 'eenvoudigere' wereld van Southpark.

Maar goed - het blijft een eeuwig gemis dat Tweakers nooit ook maar één letter heeft besteed aan deze game... overigens vandaag wel aan de Halloween gimmick van Pokemon Go... :p

A Critical Examination of Cuphead's Art Style

- edit - Analyse (niet van mij...) waarom dit één van de meest unieke games van dit jaar is, en wellicht zelfs van dit decennium,,,

Zelfs de achtergronden, die veelvuldig gerepeteerd worden, zijn telkens weer opnieuw getekend en handmatig ingekleurd - om de look and feel van +/- 100 jaar geleden na te bootsen...

[Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 21-10-2017 00:49]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:42:
Maar goed - het blijft een eeuwig gemis dat Tweakers nooit ook maar één letter heeft besteed aan deze game... overigens vandaag wel aan de Halloween gimmick van Pokemon Go... :p
De review van City Skylines destijds was ook veel later dan de release van de game, overigens onder hetzelfde excuus als die hier gegeven is. ;) Ik kan mij voorstellen dat de redactie wat dat betreft echt wel wat uitbreiding kan gebruiken, er komt teveel op de redactie af, wat ze eigenlijk niet zo snel zouden kunnen verwerken als zij willen en dat is jammer, al zou ik best op vrijwillige basis best eens een review ergens voor willen schrijven. :)

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:32
CH4OS schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:47:
[...]
De review van City Skylines destijds was ook veel later dan de release van de game, overigens onder hetzelfde excuus als die hier gegeven is. ;) Ik kan mij voorstellen dat de redactie wat dat betreft echt wel wat uitbreiding kan gebruiken, er komt teveel op de redactie af, wat ze eigenlijk niet zo snel zouden kunnen verwerken als zij willen en dat is jammer, al zou ik best op vrijwillige basis best eens een review ergens voor willen schrijven. :)
Dat kan, dmv een userreview 8) :
https://tweakers.net/prod...anager/schrijven/1102961/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je snapt best wat ik bedoel, bijdehandje. Ga terug naar de HK of zo. ;)

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 17:01
Ziet er leuk uit! Doet me denken aan Rayman wat ik vroeger speelde.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee